Marky irta és köszönöm a válaszokat.
1.
<Nincs "tobblet" energia (attol eltekintve, hogy minel nagyobb keresztmetszetu targyat teszel a csatornaba, annal nagyobb teljesitmenyu ventillator kell a konstans <szelsebesseghez). Lokalisan sok minden lehetseges, a fuvokak mukodese pont erre alapul, es az is, hogy vitorlashajo haladhat majdnem dupla szelsebesseggel is.
Ez egyértelmü, nem vitatom.
2.
<Abszolut erteket definialni nem ertelmes (1Hz kulonsbeget sokkal egyszerubb 10/11Hz eseteben kimutatni mint 1000/1001Hz eseteben).
<Egyebkent attol fugg, mennyi penzt szansz ra. Vegyunk egy sima rendorsegi radart, 24GHz es 36km/h-val kozeledo kocsit (es tekintsunk el attol, hogy pl. 19 <fokos szogben kell eltalalni az autot a korrekt mereshez). Ez 800Hz kulonbseget eredmenyez. Megforditva: a 0,0005Hz kulonbseghez ca. 10^-24s periodusido-<kulonbseg tartozik, amit szabvanyhivatalban szerintem tudnak merni.
Ebben azt látom, hogy a 10/11 Hz = 0,909 és a 1000/1001 Hz = 0,999, ami nem egyenlö.
Én ugy tudom, hogy a Rendörségi radar az f' = (2v/c)*f képlet szerint müködik és akkor a 36 km/h, 1610 Hz eltérést jelent. Nincs igazam?
Lényegében az érdekelt, elsösorban, hogy ki lehet-e mutatni a 0,0005 Hz eltérést és feldolgozni. Mindegy, hogy milyen algoritmussal.
Ahogy irod lehetséges, most nem számít mennyibe kerül, mert csak a lehetöség érdekelt.
A rendörségi radarok ugy vannak szerkesztve, hogy 19 fokos szögben kell ráirányítani az autóra a készüléket?
Üdvözlettel Sonibá!
|