Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3216
Copyright (C) HIX
2007-10-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: re: crash (Espace-ok) (mind)  21 sor     (cikkei)
2 re: Re:re: re: motorokrol... (mind)  23 sor     (cikkei)
3 re: re: crash (mind)  34 sor     (cikkei)
4 Re: motorokrol... (mind)  7 sor     (cikkei)
5 kerdes (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - re: re: crash (Espace-ok) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

bonzsur,

kosz akosnak a linket nagyon kiraly!!

>Istvan irta:
>>Vajon ha  kb azonos felttelekkel csinljk a kisrletet pl 10 ves
>>Renault-val, akkor a kt autban sszesen l 8 azaz nyolc emberbl
>>hny srl meg s ki jr jobban a Volvban vagy a Renaultban l?
>>Vajon a Volv biztongnak nvelse(?) nem az "ellenfl" krra trtnik-e?
>pontosan ezt vizsgalja a kovetkezo csatt:
>http://www.youtube.com/watch?v=3l4YBf2tjag


nyilvan a sulykulonbseg (tomeg, ugye?) latszik azert a ket autonal.
kabe 1300 kontra 1800 kilo a ket auto. latszik, hogy az Espace4 meg
halad elore, amikor az oreg vas mar all (raadasul az meg plasztikhejas
volt a Matra-tol, az uj meg mar acel a Renault-tol). Bar az offszet
utkozes nemileg modoitja a palyat, de talan ezt mernokebb emberek
jobban el tudjak magyarazni.

 djtiszy
+ - re: Re:re: re: motorokrol... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Menj el mondjuk az Adriara, es nezd meg szinte az osszes
>  oreg halaszhajot...
Nem kell oreget keresni, az igazan nagy gepeket ma is 1szeleppel 
keszitik. 4 szelepest csak az olyan gyerekmeretuekben tesznek mind a 
mozdonyok. :-)

 http://people.bath.ac.uk/ccsshb/12cyl/
--------
A'kos:
 A resvezerles (re'sveze'le's) azt jelenti, hogy a dugattyu pereme 
nyitja-zarja a hengerfalba vagott szivonyilasokat (benzinesnel a 
kipufogot is) . A fenti linken levo rajzon ez jol lathato.
--------
Korompai Laszlo:
>  A motorba talán nem lehet fogaskerékpárt beépíteni? (Zárojelben
>  megjegyzem: pl. a Wankel motorban alapból van.)
A Wankelben nem a nyomatekmodositas okan van fogaskerek, hanem a 
"dugattyu" megvezetese a feladata. Anelkul a dugattyu bolod lenne 
kovetni a kamra falat.

Udv,  Triznyak
+ - re: re: crash (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akos irja:
> Jozsi irta:
>>> ennek a ket kocsinak az osszegzett utkozesi sebessege 128 km/h
>>> (80 mph) volt!
>> Igen, de nem az szamit; a szembejovo sebessege csak azert kell,
>> hogy "betartson". Ez az utkozes megfelel annak, mintha 64 km/h-val
>> (40mph) menne neki egy betontombnek, tehat szerencses korulmenyek
>> kozott tulelheto.
> Had vilagitsam meg egy par peldaval hogy mit nem ertek akkor.
> Adott egy auto tolat x km/h-val. Ennek nekimegy egy masik elolrol
> (azaz a haladasi irany szerint hatulrol) x+1 km/h-val.
> Ha nem szamitana az osszegzett sebesseg, akkor ebben az esetben
> ugyanaz a kar keletkezne mintha a ket auto frontalisan utkozne
> (x km/h sebesseggel az egyik, x+1-el a masik) vagy ha az egyik
> allna a masik meg nekimenne x km/h (vagy x+1 km/h?) sebesseggel.
> Mi az amit felreertelmezek ?
> Ha nem szamit az hogy mindketto mozog, akkor miert loktek mindketto
> autot a masik fele, miert nem csak az egyiket a masiknak ?

Szamit, de nem csak a sebessege, hanem a tomege is eppannyira, es
igy az analizis ketvaltozossa valik, ami az egyszeru osszehasonlitas
celjara bonyolult. Ezert celszeru "vegtelen tomegu betontombre"
vonatkoztatni az utkozeseket, es ket egyforma (de csak egyforma!)
tomegu autonal ez pont a relative sebesseg fele. Ha eltero tomeguek,
akkor az egyik ennel nagyobb, a masik ennel kisebb utkozest szenved.

Hasonlo ez, mint amikor a Balatonra menet egy ember azt mondja, hogy
en olyan gyorsan mentem, hogy a szembejovok 240-el jottek szembe, a masik
meg olyan gyorsan, hogy a szembejovok 260-nal. A szembejovok sebessege
nelkul ezek semmitmondo allitasok, ugyanugy, mint az utkozesnel a
relativ sebesseg tomegaranyok nelkul.

Udv,
Jozsi.
+ - Re: motorokrol... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hihi, az osszes (regi es modern) szeizmikus vibrator ketutemu feltoltos
dizelmotorral uzemel. Stabil fordulatszamon porognek, feladatuk a hidraulika
szivattyuk meghajtasa, mivel a hajtastol kezdve minden hidraulikus
megoldasu.

Udv joe
XM 2.1TD
+ - kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Lehet  tudjatok  lehet nem, errefele Erdelyben es nem csak, ahhoz hogy
kulfoldrol  behozott  autot  forgalomba  beirjal, eleg sok macera van,
plusz  egy  eleg kemeny regisztracios adot is fizetni kell. A napokben
megcsapta a fulem hogy talan erdemesebb az autot Mo-n vagy Bulgariaban
beiratni mert igy jobban jon ki az ember.

Van-e kozottetek olyan aki meg tudja mondani pontosabban mi is az
eljaras abban az esetben ha kulfoldi allampolgar mondjuk Mo-i vagy mas
kulfoldi (D,A,Fr,Nl) autot akar Mo-n forgalomba iratni.
Erdekelnenek ugy a beiratasi koltsegek mint a zoldkartya, casco, ado,
stb.


Kosz

Szabee
Megane II Estate
Seat Ibi II

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS