Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3207
Copyright (C) HIX
2007-09-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: vezermuszij (mind)  14 sor     (cikkei)
2 sebessegkorl M1-en (mind)  20 sor     (cikkei)
3 re: vezermuszij (mind)  35 sor     (cikkei)
4 Re: merev tengely (mind)  24 sor     (cikkei)
5 RE: *** HIX AUTO *** #3206 (mind)  68 sor     (cikkei)
6 Re: szelepek es dugattyuk (mind)  56 sor     (cikkei)
7 re: merev tengely... (mind)  57 sor     (cikkei)

+ - re: vezermuszij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha jol sejtem, mind a cserehez, mind az allapot
>ellenorzeshez (inspection) ki kell emelni a
>motorblokkot
A japanok sok aljassagra kepesek autogyartas teren,
de azert erre meg ok sem :-). Nyugtass meg azert,
hogy nem Janibacsi leanykori neve vagy (inspectionbol).

>A kerdesem, hogy mennyire fontos "idoben" kicserelni a szijat
Szereted a szerencsejatekot, az izgalmakat? Akkor nem fontos.
Egy csere valahol 10k korul all meg, persze nem markaszervizben.
Ennyiert en nem kockaztatnek. De ha a markaszerviz 20-50k -s
arat nezzuk akkor sem. De 10 eves autonak minek markaszerviz?
Hmmm ..., ujabb gyanu. Ha a szij szakad a motornak lottek,
vagy legalabbis nem ennyi lesz a javitas.
+ - sebessegkorl M1-en (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

(most kuldom 4-szer, talan atmegy)


segitsetek!

M1 bevezeto szakasz, M0 elott, 100-as korlatozasnal sok sav, van
FOTOmasina is ugye. Utana M0 leagazik jobbra, M1 tovabb 2 savosan
Torokbalinti to mellett.

Mi a max sebesseg? 100 v. 130? (kifele 100 asszem)

VISZONT: ha az M0-rol (Cora) felol kanyarodom az M1-re, van kanyarban
60-as tabla (jogos), aztan felhajto, aztan a 2 savos M1-es. TEHAT
NINCS 100-AS TABLA.

Akkor mi is van itt?

djtiszy
+ - re: vezermuszij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

BeTa:
>  megvarhatnam-e, amig a futott km alapjan valik a csere szuksegesse.
NEEEEEEEM!!!!
-------
Akos:
>  Ezen segitene, ha nem 25-75% ido lenne a nyitott-zart alapot, hanem
>  50-50% ?
Elfelejtettel moge vigyorokat tenni!!! Mert ugye ez csak trefa volt!

>  pont az egyszelepes motoron gondolkodom,
Ezt mar evtizedek ota hasznaljak!!!!

>  Viszont a kissebb csucssebesseg miatt miert csokken a nyomatek ? Ezt
>  nem ertem.
Nem a csucssebesseg miatt csokken, hanem a rovidebb loket miatt.
A rovidebb lokethez rovidebb forgattyukar tartozik, azaz kisebb erokar.
A fizika szerint a kisebb erokaron, ugyanazon ero kisebb nyomatekot ebreszt.
( ok tudom, ha csökken a loket, novelni kell a furatot, nagyobb lesz a 
felulet, de mint mar mondtam, ez ennel joval osszetettebb dolog )
--------
Zoli28:
>  A panhard rud a tengely mozgasat korlatozza elore/hatra
A Panhard rud _keresztben_ tartja a futomuvet.
--------
marky:
>  Az elettartammal mi a gond?
Az elektromagnes tul gyorsan zarja a szelepet, igy az odacsapodik az 
ulekhez,(ezert hangos) elverodik, nyulik a szara. ( szemelyauto meretrol 
beszelek ) Pillanatnyilag a zaras elotti fekezesen dolgoznak a 
fejlesztok. ( hagyomanyos kivitelnel ezt a butyokprofil kialakitasaval 
csinaljak )

Udv,  Triznyak
+ - Re: merev tengely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Janibacsi irta:
 >A magyar autoipar termekeit, buszokat, teherkocsikat nem lattam. S nem
 >adhatok velemenyt.
 >De mint az itteni sarga-iskola-buszok tengely-kerekfuggeszteseit sajnos
 >gyakran figyelem,s mindenki,aki mogottuk/szemben jut a forgalomban. Mind
 >"I'-beam merev elso tengelyek, s hatso hajtasuk,lapos rugokkal.
 >Hasonloan mind a nehez szallito kocsik.

- NABI ( North American Bus Industry) buszai
- Peterbilt

Csak ketto, ami talan ismeros arrafele is. Lattam beloluk legrugost,
merev tengellyel, lengokarokkal felfuggesztve.

A sarga iskolabuszokhoz hasonlo amerikai buszhoz nekem is volt
'szerencsem'. Remalom, pedig uj gyartasu volt. Az Ikarus 211 sem volt
egy leanyalom, de nem lehet oket egy napon emlegetni.

    Udv!

--
HAÁSZ Attila
+ - RE: *** HIX AUTO *** #3206 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>>Ennek semmi. Annak van, hogy ezt a fordulatszamot csak akkor birja
>>ki elve a motor, ha rovid loketure epited. Es itt viszont mar
>>elveszted a nyomatekodat.
>Na ez nem vilagos hogy miert.

	  Ugyanez a problemam. En elhiszem, hogy igy van, de _miert_?
	Hogy atfogalmazzam a kerdest: mi a muszaki magyarazata ennek?

>>Nem a tomeg a lenyeg, hanem a tomegerok:
>A tomegero nem azonos a tehetetlenseggel ?

	  Allj! Lehet, hogy most asom el magam a szemetekben az ala a
	szint ala, amelyet szegeny Jani bacsinak tulajdonitotok, de!
	1. A _tomeg_ azonos a tehetetlenseggel. Altalanos iskola 3.
	osztaly - hatarozottan emlekszem - ott tanitjak, hogy a test
	tomege tulajdonkeppen az adott test _tehetetlenseget_ irja le.
	2. Igaz, en csak egy csekely ertelmu, informatikuskent dolgozo
	villamosmernok vagyok, nem gepesz, de a _tomegero_ kifejezes
	egyszer sem hagyta el egyetlen egyetemi tanarom szajat sem, pe-
	dig 3 feleves kotelezo fizika van... Jegyzetben sem volt meg-
	talalhato. Ugyan legyetek mar kedvesek ezt a kifejezest defi-
	nialni!

>Nagyobb tomeg eseten tobb ero kell hogy a sebesseg megvaltozzon.

	  Bocsass meg, de ez meg egy marhasag! Nagyobb tomeg eseten
	_ugyanakkora_ ero is eleg a sebesseg megvaltoztatasahoz, leg-
	feljebb a sebesseg valtozasanak idobeli lefolyasa (gy.k.: gyor-
	sulas) lesz kisebb! F = m * a. A tobbit rendezd at!
	  Oke, hogy a mondatot esetleg mashogy, specialisan ertelmezed,
	"maskepp ertetted", de akkor tedd hozza, mert igy onmagaban ez
	piszokul nem igaz. (En pl. nem is ertem, mire gondolsz.)

>>minel hosszabb loketu a motor, annal nagyobb a dugattyu
>>csucssebessege azonos fordulatszam eseten. Leginkabb ez a korlat.
>Azt hogy ez a korlat azt ertem, nagyobb sebesseg, nagyobb surlodas,
>kopas, stb. Viszont a kissebb csucssebesseg miatt miert csokken a
>nyomatek ? Ezt nem ertem.

	  Ezt en sem, varom szakertok valaszat. (Felreertes ne essek:
	a temaban nem kotekedni akarok, csak en is szivesen atlatnam...)
	  De ha mar itt jarunk (ugyis csitul a tema), olvado jeg. Gyo-
	nyoru elmeleteket lehetett itt hallani, de ami meg jobban tet-
	szett, azok a leirasok, milyen kiserletet vegezzunk el otthon.
	Namost olyan "aprosagok" eszebe jutottak valamelykotoknek, hogy
	tokeletesen mas lehet a kiserlet eredmenye attol fuggoen, hogy
	mi a kiindulo- es a veghomerseklet? Legjobb tudomasom szerint
	amellett, hogy a viz surusege 4 fokon a legnagyobb, a hotagula-
	si egyutthatoja nem 0 es nem is linearis (ha az lenne, nem le-
	hetne 4 fokon a terfogatnak szelsoerteke), azaz piszokul nem
	mindegy, hogy -0.5 fokos (bocs, hogy nem tizedesvesszot haszna-
	lok) jegbol akarsz +0.5 fokos vizet csinalni, -80 fokos jegbol
	+4 fokos vizet, vagy -1 fokos jegbol +99 fokos vizet... Itt te-
	szem oszinten hozza, hogy megprobaltam utananezni, hogy a jeg
	(nem a folyekony viz, hanem kizarolag a fagyott allapota) hota-
	gulasi egyutthatoja valoban nem 0-e (ekkor ugye a kiindulasi
	homerseklet tenyleg mindegy), de nem talaltam meg a neten sem!
	  Szoval ne varjatok ilyen leirasok mellett, hogy ket _egyfor-
	ma_ kiserletet el tudtok vegezni... ;-) (Es akkor nem is vol-
	tunk olyan precizek, hogy ilyenekkel torodjunk, mint legkori
	nyomas stb., bar azert azt feltetelezem, hogy nem arrol volt
	szo, hogy az egyikotok a Himalajan vegezte a kiserletet, mig
	a masikotok a Marianna-arokban... ;-))
	  Udv mindenkinek:

									Nagyak
+ - Re: szelepek es dugattyuk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Akos irta:

: >Piezo nem fog menni,
: Miert nem ? Nem hiszem hogy a sebesseg a problema, kvarc-orakban
: ha jol emlexem MHz-es nagysagrenddel rezeg a kristaly.

Kvarcoraba az aramfelvetel merseklese erdekeben 32768Hz-es (!) kristalyt
szokas tenni. Teny es valo, hogy alapfrekvencian rezgo kvarcok leteznek 
a
MHz-es tartomanyban es hogy felharmonikuson rezgo kvarcbol van 100MHz-es
is (lasd PC-k alaplapjait es hasonlokat).

: Talan az elmozdulas nagysaga nem eleg, vagy nem fejt ki eleg erot a
: szelepek mozgatasara ?

Mindketto. Lasd lejjebb.

: >az elektromagnesen nagysagrendileg 15A -t folyatnak at, hogy
: >megfeleloen gyorsan nyisson.
: Ezen segitene, ha nem 25-75% ido lenne a nyitott-zart alapot,
: hanem 50-50% ?

Nem hiszem. Kamionmotor tipikusan forog 2000U/min-t, azaz masodpercenkent
33-at. 1 fordulaton van 2 utem, azaz 1 utem durvan 16ms. Ez meg nem lenne
baj, de a levegot resnyire nyitott szelepen nem tudod rendesen beszivni.
Tehat a szelepet nagyon gyorsan teljesen ki kell nyitni (amihez nagy
pillanatnyi teljesitmeny szukseges), utana nyitva tartani mar sokkal
konnyebb (kisebb pillanatnyi teljesitmeny). A piezo nem alkalmas nagy
pillanatnyi teljesitmenyre nagy tavolsagra valo mozgatas eseten
(uzemanyagbefecskendezesre viszont eleg).

Elmeleti problema: ha 25% helyett 50%-os nyitvatartasi ido lenne (es a
resnyire nyitott szelepen is jo toltescsere jonne letre), akkor ketszer
annyi idod lenne. Ha a szivo es a kipufogo szelepet 1 szeleppel akarod
helyettesiteni, akkor megint megfelezed a nyitvatartasi idot (miutan
szivas utan be kell csukni es csak a kipufogaskor ujra nyitni) es ott
tartasz, ahol ma a 25% es a 2 ill. 4 szelep.

: Melyik autogyarto kiserletezik ilyennel ?

Gyakorlatilag mindenki es a kiserleti stadiumon mar reg tul vannak
(teherautoknal). "Electronic valve"-ra keresve a guglinal az elso talalat
egy 2005-os Motorola (mai neven Freescale) adatlap. Valeo E-Valve-nak
hivja a rendszeret, stb.

A szelepet lehet pneumatikusan vagy hidraulikusan is nyitni, ahogy pl. 
a
MAN teszi a dizelmotorjainal:

www.manbw.dk/EngineSelectionGuide/esg/documents%5C1983868-6.0.pdf


Udv,
marky
+ - re: merev tengely... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Matyo'himzett - alkatre'szüze'r :-))))

Sziasztok Autosok.

Janibacsi irasara en is vau  - vau :-)

>Az a 'drive-shaft-differential (hajto-rud-differential) es a
>forgo-hajto-tengely-el, az is "merev-tengleynek' nevezheto.

Mier nevezheto neked ez a feltengely " merev " tengelynek. Koze sincs a 
merev tengely szinonimajanak !

Nehez gepjarmuveknel vagy orrmotoros hatso meghajtasu jarmuveknel van a 
kardantengely. Az a hatso hidon csatlakozik a bolygomube. Amiben egy 
bolygokerek adja at a kardan forgo energiajat a rozsakerekeknek amire 
csatlakozik a feltengely, atadva a forgo mozgast a kerekeknek. Ezt neked 
elnevezni merev tengelynek nem epp szerencses dolog, mert nem az !

Skodam ami hatso kerek hajtasu sem merev tengelyu, hanem feltengely adja 
at 
a valtomu energiajat a kerek fele. Espedig ket fele feltengely van ehhez 
a 
tipushoz :-) Olajos - ebben a feltengelyben valtoolaj van es a kerekagyban 
levo szimmering tartja benne az olajat, nomeg a szarazfeltengelyes megoldas 
:-)

A merev tengely egy kovacsolt nehez dolog ami vegig fut a jarmu jobb es 
baloldala kozott. Termeszetesen a rugolapoknal van a fuggesztese. Ha jol 
tudom .

>Az elsokerekhajtasuknal a hatso 'merev-tengelyen a hatsokerekek
>szabadonfutok

Igen ez egyertelmu.

Vegyunk egy egyszeru lovasszekeret. Gondolom ,hogy lattal mar ilyet ? Milyen 
a hatso tengelye ? Merev tengelyes laprugotaggal, regebbi tipusu meg 
borszijj rugozassal volt megoldva. Elol volt ket loero amit, mint trapp 
- 
trapp nyihaha huzott, mint allat :-DDD)

>Stabilized with a Panhard rod,
> Ez most akkor merevtengely vagy sem?

Nem ! Panhard rud egy stabilizacios megoldas !
Errol legtobbet a borsolapatolo Triznyak kollegam tudna meselni neked :-)

Udvozlettel:   Frigyes

frigyesmajorkukac té-onlany ponty hugika :-))
http://picasaweb.google.hu/majorfrigyes
Militec kaphato
                         Skoda 120 L
                       A- MajorKa bt.
                     1014. Bp. Uri u. 24.
                      T: 06-20-9446-107

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS