1. |
re: vezermuszij (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
2. |
sebessegkorl M1-en (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
3. |
re: vezermuszij (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: merev tengely (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
5. |
RE: *** HIX AUTO *** #3206 (mind) |
68 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: szelepek es dugattyuk (mind) |
56 sor |
(cikkei) |
7. |
re: merev tengely... (mind) |
57 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: vezermuszij (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Ha jol sejtem, mind a cserehez, mind az allapot
>ellenorzeshez (inspection) ki kell emelni a
>motorblokkot
A japanok sok aljassagra kepesek autogyartas teren,
de azert erre meg ok sem :-). Nyugtass meg azert,
hogy nem Janibacsi leanykori neve vagy (inspectionbol).
>A kerdesem, hogy mennyire fontos "idoben" kicserelni a szijat
Szereted a szerencsejatekot, az izgalmakat? Akkor nem fontos.
Egy csere valahol 10k korul all meg, persze nem markaszervizben.
Ennyiert en nem kockaztatnek. De ha a markaszerviz 20-50k -s
arat nezzuk akkor sem. De 10 eves autonak minek markaszerviz?
Hmmm ..., ujabb gyanu. Ha a szij szakad a motornak lottek,
vagy legalabbis nem ennyi lesz a javitas.
|
+ - | sebessegkorl M1-en (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
(most kuldom 4-szer, talan atmegy)
segitsetek!
M1 bevezeto szakasz, M0 elott, 100-as korlatozasnal sok sav, van
FOTOmasina is ugye. Utana M0 leagazik jobbra, M1 tovabb 2 savosan
Torokbalinti to mellett.
Mi a max sebesseg? 100 v. 130? (kifele 100 asszem)
VISZONT: ha az M0-rol (Cora) felol kanyarodom az M1-re, van kanyarban
60-as tabla (jogos), aztan felhajto, aztan a 2 savos M1-es. TEHAT
NINCS 100-AS TABLA.
Akkor mi is van itt?
djtiszy
|
+ - | re: vezermuszij (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
BeTa:
> megvarhatnam-e, amig a futott km alapjan valik a csere szuksegesse.
NEEEEEEEM!!!!
-------
Akos:
> Ezen segitene, ha nem 25-75% ido lenne a nyitott-zart alapot, hanem
> 50-50% ?
Elfelejtettel moge vigyorokat tenni!!! Mert ugye ez csak trefa volt!
> pont az egyszelepes motoron gondolkodom,
Ezt mar evtizedek ota hasznaljak!!!!
> Viszont a kissebb csucssebesseg miatt miert csokken a nyomatek ? Ezt
> nem ertem.
Nem a csucssebesseg miatt csokken, hanem a rovidebb loket miatt.
A rovidebb lokethez rovidebb forgattyukar tartozik, azaz kisebb erokar.
A fizika szerint a kisebb erokaron, ugyanazon ero kisebb nyomatekot ebreszt.
( ok tudom, ha csökken a loket, novelni kell a furatot, nagyobb lesz a
felulet, de mint mar mondtam, ez ennel joval osszetettebb dolog )
--------
Zoli28:
> A panhard rud a tengely mozgasat korlatozza elore/hatra
A Panhard rud _keresztben_ tartja a futomuvet.
--------
marky:
> Az elettartammal mi a gond?
Az elektromagnes tul gyorsan zarja a szelepet, igy az odacsapodik az
ulekhez,(ezert hangos) elverodik, nyulik a szara. ( szemelyauto meretrol
beszelek ) Pillanatnyilag a zaras elotti fekezesen dolgoznak a
fejlesztok. ( hagyomanyos kivitelnel ezt a butyokprofil kialakitasaval
csinaljak )
Udv, Triznyak
|
+ - | Re: merev tengely (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Janibacsi irta:
>A magyar autoipar termekeit, buszokat, teherkocsikat nem lattam. S nem
>adhatok velemenyt.
>De mint az itteni sarga-iskola-buszok tengely-kerekfuggeszteseit sajnos
>gyakran figyelem,s mindenki,aki mogottuk/szemben jut a forgalomban. Mind
>"I'-beam merev elso tengelyek, s hatso hajtasuk,lapos rugokkal.
>Hasonloan mind a nehez szallito kocsik.
- NABI ( North American Bus Industry) buszai
- Peterbilt
Csak ketto, ami talan ismeros arrafele is. Lattam beloluk legrugost,
merev tengellyel, lengokarokkal felfuggesztve.
A sarga iskolabuszokhoz hasonlo amerikai buszhoz nekem is volt
'szerencsem'. Remalom, pedig uj gyartasu volt. Az Ikarus 211 sem volt
egy leanyalom, de nem lehet oket egy napon emlegetni.
Udv!
--
HAÁSZ Attila
|
+ - | RE: *** HIX AUTO *** #3206 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
>>Ennek semmi. Annak van, hogy ezt a fordulatszamot csak akkor birja
>>ki elve a motor, ha rovid loketure epited. Es itt viszont mar
>>elveszted a nyomatekodat.
>Na ez nem vilagos hogy miert.
Ugyanez a problemam. En elhiszem, hogy igy van, de _miert_?
Hogy atfogalmazzam a kerdest: mi a muszaki magyarazata ennek?
>>Nem a tomeg a lenyeg, hanem a tomegerok:
>A tomegero nem azonos a tehetetlenseggel ?
Allj! Lehet, hogy most asom el magam a szemetekben az ala a
szint ala, amelyet szegeny Jani bacsinak tulajdonitotok, de!
1. A _tomeg_ azonos a tehetetlenseggel. Altalanos iskola 3.
osztaly - hatarozottan emlekszem - ott tanitjak, hogy a test
tomege tulajdonkeppen az adott test _tehetetlenseget_ irja le.
2. Igaz, en csak egy csekely ertelmu, informatikuskent dolgozo
villamosmernok vagyok, nem gepesz, de a _tomegero_ kifejezes
egyszer sem hagyta el egyetlen egyetemi tanarom szajat sem, pe-
dig 3 feleves kotelezo fizika van... Jegyzetben sem volt meg-
talalhato. Ugyan legyetek mar kedvesek ezt a kifejezest defi-
nialni!
>Nagyobb tomeg eseten tobb ero kell hogy a sebesseg megvaltozzon.
Bocsass meg, de ez meg egy marhasag! Nagyobb tomeg eseten
_ugyanakkora_ ero is eleg a sebesseg megvaltoztatasahoz, leg-
feljebb a sebesseg valtozasanak idobeli lefolyasa (gy.k.: gyor-
sulas) lesz kisebb! F = m * a. A tobbit rendezd at!
Oke, hogy a mondatot esetleg mashogy, specialisan ertelmezed,
"maskepp ertetted", de akkor tedd hozza, mert igy onmagaban ez
piszokul nem igaz. (En pl. nem is ertem, mire gondolsz.)
>>minel hosszabb loketu a motor, annal nagyobb a dugattyu
>>csucssebessege azonos fordulatszam eseten. Leginkabb ez a korlat.
>Azt hogy ez a korlat azt ertem, nagyobb sebesseg, nagyobb surlodas,
>kopas, stb. Viszont a kissebb csucssebesseg miatt miert csokken a
>nyomatek ? Ezt nem ertem.
Ezt en sem, varom szakertok valaszat. (Felreertes ne essek:
a temaban nem kotekedni akarok, csak en is szivesen atlatnam...)
De ha mar itt jarunk (ugyis csitul a tema), olvado jeg. Gyo-
nyoru elmeleteket lehetett itt hallani, de ami meg jobban tet-
szett, azok a leirasok, milyen kiserletet vegezzunk el otthon.
Namost olyan "aprosagok" eszebe jutottak valamelykotoknek, hogy
tokeletesen mas lehet a kiserlet eredmenye attol fuggoen, hogy
mi a kiindulo- es a veghomerseklet? Legjobb tudomasom szerint
amellett, hogy a viz surusege 4 fokon a legnagyobb, a hotagula-
si egyutthatoja nem 0 es nem is linearis (ha az lenne, nem le-
hetne 4 fokon a terfogatnak szelsoerteke), azaz piszokul nem
mindegy, hogy -0.5 fokos (bocs, hogy nem tizedesvesszot haszna-
lok) jegbol akarsz +0.5 fokos vizet csinalni, -80 fokos jegbol
+4 fokos vizet, vagy -1 fokos jegbol +99 fokos vizet... Itt te-
szem oszinten hozza, hogy megprobaltam utananezni, hogy a jeg
(nem a folyekony viz, hanem kizarolag a fagyott allapota) hota-
gulasi egyutthatoja valoban nem 0-e (ekkor ugye a kiindulasi
homerseklet tenyleg mindegy), de nem talaltam meg a neten sem!
Szoval ne varjatok ilyen leirasok mellett, hogy ket _egyfor-
ma_ kiserletet el tudtok vegezni... ;-) (Es akkor nem is vol-
tunk olyan precizek, hogy ilyenekkel torodjunk, mint legkori
nyomas stb., bar azert azt feltetelezem, hogy nem arrol volt
szo, hogy az egyikotok a Himalajan vegezte a kiserletet, mig
a masikotok a Marianna-arokban... ;-))
Udv mindenkinek:
Nagyak
|
+ - | Re: szelepek es dugattyuk (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Akos irta:
: >Piezo nem fog menni,
: Miert nem ? Nem hiszem hogy a sebesseg a problema, kvarc-orakban
: ha jol emlexem MHz-es nagysagrenddel rezeg a kristaly.
Kvarcoraba az aramfelvetel merseklese erdekeben 32768Hz-es (!) kristalyt
szokas tenni. Teny es valo, hogy alapfrekvencian rezgo kvarcok leteznek
a
MHz-es tartomanyban es hogy felharmonikuson rezgo kvarcbol van 100MHz-es
is (lasd PC-k alaplapjait es hasonlokat).
: Talan az elmozdulas nagysaga nem eleg, vagy nem fejt ki eleg erot a
: szelepek mozgatasara ?
Mindketto. Lasd lejjebb.
: >az elektromagnesen nagysagrendileg 15A -t folyatnak at, hogy
: >megfeleloen gyorsan nyisson.
: Ezen segitene, ha nem 25-75% ido lenne a nyitott-zart alapot,
: hanem 50-50% ?
Nem hiszem. Kamionmotor tipikusan forog 2000U/min-t, azaz masodpercenkent
33-at. 1 fordulaton van 2 utem, azaz 1 utem durvan 16ms. Ez meg nem lenne
baj, de a levegot resnyire nyitott szelepen nem tudod rendesen beszivni.
Tehat a szelepet nagyon gyorsan teljesen ki kell nyitni (amihez nagy
pillanatnyi teljesitmeny szukseges), utana nyitva tartani mar sokkal
konnyebb (kisebb pillanatnyi teljesitmeny). A piezo nem alkalmas nagy
pillanatnyi teljesitmenyre nagy tavolsagra valo mozgatas eseten
(uzemanyagbefecskendezesre viszont eleg).
Elmeleti problema: ha 25% helyett 50%-os nyitvatartasi ido lenne (es a
resnyire nyitott szelepen is jo toltescsere jonne letre), akkor ketszer
annyi idod lenne. Ha a szivo es a kipufogo szelepet 1 szeleppel akarod
helyettesiteni, akkor megint megfelezed a nyitvatartasi idot (miutan
szivas utan be kell csukni es csak a kipufogaskor ujra nyitni) es ott
tartasz, ahol ma a 25% es a 2 ill. 4 szelep.
: Melyik autogyarto kiserletezik ilyennel ?
Gyakorlatilag mindenki es a kiserleti stadiumon mar reg tul vannak
(teherautoknal). "Electronic valve"-ra keresve a guglinal az elso talalat
egy 2005-os Motorola (mai neven Freescale) adatlap. Valeo E-Valve-nak
hivja a rendszeret, stb.
A szelepet lehet pneumatikusan vagy hidraulikusan is nyitni, ahogy pl.
a
MAN teszi a dizelmotorjainal:
www.manbw.dk/EngineSelectionGuide/esg/documents%5C1983868-6.0.pdf
Udv,
marky
|
+ - | re: merev tengely... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Matyo'himzett - alkatre'szüze'r :-))))
Sziasztok Autosok.
Janibacsi irasara en is vau - vau :-)
>Az a 'drive-shaft-differential (hajto-rud-differential) es a
>forgo-hajto-tengely-el, az is "merev-tengleynek' nevezheto.
Mier nevezheto neked ez a feltengely " merev " tengelynek. Koze sincs a
merev tengely szinonimajanak !
Nehez gepjarmuveknel vagy orrmotoros hatso meghajtasu jarmuveknel van a
kardantengely. Az a hatso hidon csatlakozik a bolygomube. Amiben egy
bolygokerek adja at a kardan forgo energiajat a rozsakerekeknek amire
csatlakozik a feltengely, atadva a forgo mozgast a kerekeknek. Ezt neked
elnevezni merev tengelynek nem epp szerencses dolog, mert nem az !
Skodam ami hatso kerek hajtasu sem merev tengelyu, hanem feltengely adja
at
a valtomu energiajat a kerek fele. Espedig ket fele feltengely van ehhez
a
tipushoz :-) Olajos - ebben a feltengelyben valtoolaj van es a kerekagyban
levo szimmering tartja benne az olajat, nomeg a szarazfeltengelyes megoldas
:-)
A merev tengely egy kovacsolt nehez dolog ami vegig fut a jarmu jobb es
baloldala kozott. Termeszetesen a rugolapoknal van a fuggesztese. Ha jol
tudom .
>Az elsokerekhajtasuknal a hatso 'merev-tengelyen a hatsokerekek
>szabadonfutok
Igen ez egyertelmu.
Vegyunk egy egyszeru lovasszekeret. Gondolom ,hogy lattal mar ilyet ? Milyen
a hatso tengelye ? Merev tengelyes laprugotaggal, regebbi tipusu meg
borszijj rugozassal volt megoldva. Elol volt ket loero amit, mint trapp
-
trapp nyihaha huzott, mint allat :-DDD)
>Stabilized with a Panhard rod,
> Ez most akkor merevtengely vagy sem?
Nem ! Panhard rud egy stabilizacios megoldas !
Errol legtobbet a borsolapatolo Triznyak kollegam tudna meselni neked :-)
Udvozlettel: Frigyes
frigyesmajorkukac té-onlany ponty hugika :-))
http://picasaweb.google.hu/majorfrigyes
Militec kaphato
Skoda 120 L
A- MajorKa bt.
1014. Bp. Uri u. 24.
T: 06-20-9446-107
|
|