Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3202
Copyright (C) HIX
2007-09-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 merev tengely (mind)  6 sor     (cikkei)
2 Frankfurt (mind)  39 sor     (cikkei)
3 Re: hatsohid (mind)  32 sor     (cikkei)
4 re: re: ovodas szinvonal (mind)  34 sor     (cikkei)
5 Sok-sok valasz, elso resz (mind)  92 sor     (cikkei)

+ - merev tengely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jani,

merev tengely = beam / rigid axle

....Nem vallom magam "ertonek"...
A hozzaszolasaidbol latszik, hogy nem igazan erted amirol irsz.
+ - Frankfurt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,
 
 gondolom, sokakat nem lep meg, hogy a 7vegen kint jartam Frankfurtban 
:-) 
(mar ha barkit is erdekel...) Igazabol csak a Renault ujdonsagok erdekeltek, 
meg a koreaiak. A german (prospektusgyujto) proletarok altal ellepett Merc 
es 
BMW pavilonokat egyszeruen kihagytam... Majd Genfben, az ugyis szebb.
 
 Frankfurt lenyege most, hogy minden SEHR GRUEN (GRÜN): most bioetanol 
a 
divat.
 
 Europa dekadens szakaszaban van.
Nagyon szubjektiv megitelesem:
 Peugeot nem tud megujulni,
 Ford formas, de igenytelen
 Renault konzervativizalodik
 VW es Seat klonozza erdektelen autoit.

De:
Audi is klonoz, de nagyon stilusosan.
Citroen egyre biztatobban erdekes es kevesbe szurke.
Skoda kicsit formatlan (Roomster vonal), de minosegi. Kar, hogy nem engedik 
"meg feljebb"...

A koreaiak viszont pozitivan ijesztoek. Foleg a KIA. (pl. c'eed) MERT UTOSEN 
JOK. Totalcaron van jo cikk, olvassatok el. 10 even belul ovek Kozep-Europa, 
csak a nevuket kell meg sulykolniuk.

Ja, Suzuki Splash-t kicsit atrajzoltak, mar auto formaja van. Nagyon normalis 
belso, mint a Swifte. Johet Esztergomba :-)
 
Egy keves kepet letolthettek az alabbi linkrol: 
 http://www.sendspace.com/file/mqcu4u
 

udv,
djtiszy
+ - Re: hatsohid (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Nasfay kollega irta:
<>>En azt gondoltam regen, hogy a merevtengelynek SEMMI elonye nincs a
fuggetlen
 >kerekfelfuggeszteshez kepest. Ellenben van hatranya jocskan ami a
komfortot
 >illeti. Ehhez kepest egy SAAB-szerelo elmagyarazta, hogy hoban stabilabb.
 >Ez lehetseges volna? Az is furcsa kicsit, hogy mind a SAAB, mind a
Volvo nagyon
 >hosszu ideig ragaszkodott a merevtengelyhez, amikor mas gyartok mar REG
 >csak fuggetlenfelfuggesztest alkalmaztak

A merev hatsohidnak sztm. vannak elonyei, hiszen a fuggetlen
fefuggeszteshez kepest olcsobb és egyszerubb, valamint jobban birja a
strapat is. Nagy hatranya, hogy eleg nagy a rugozatlan tomeg, ezert a
stabilitas szempontjabol hatranyos. Hogy ez hoban mitol lesz stabilabb
arra nincs otletem.

Janibacsi irta:
 >Csak saccolom, hogy az elso-kerek-hajtasu-kocsik mind a negy "fuggetlen"
 >'kerek-fel-fuggesztese'-re hivatkozol?
 >Ami alig letezok a hatso-kerek-hajtasuak esetein. Kivetelek voltak a
 >'far-motoros' kocsik, mint a regi VW ,s Renault, etc.
Azert meg eleg sok kivetel van. Emlekeim szerint a Volvo, a Ford, talan
az Opel is gyartott fuggetlen felfuggesztest a hatsokerek hajtasu
autoihoz. Ezt Triznyak ur biztos jobban tudja, mint en.

    Udv!

--
HAÁSZ Attila
+ - re: re: ovodas szinvonal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves janibacsi!

Köszönjük, hogy bemutattad az óvodás szintet :D

-Álmos-

> Orulok ,hogy nincsen semmi roszindulat,sem 'szalka a szivedben', s hogy
> elvezed olvasni soraimat meg ha neha kifejezeseim problemasak, de meg
> amikor teljesen mas meglatasod van a soraim lenyegen.
>
> De szeretnem figyelmedre hozni,hogy;
> 1. a 10 szelepes Volvo S40 nem 2,5 hengeres,hanem 5 hengeres(sot a maiak
> 20 szelepesek),
> 2. Bugatti igenis keszit 18 hengeres masfel-millio dollaros sport kocsit
> is.
> 3. a "Nissan Z-kocsi , 300 ZX leg-beterjedojeben van "air-sencor",
> 4. a jeg-kozka elolvadasaval nem lessz tobb vizze, s poharbol nem
> csoppen ki viz,
> 5. a rogzitett-tengelyu repillomotorok nem alkalmazva mar kozel egy
> ebszazada.
> 7. 'lubrikalas', meg ha nem is nagyon hasznalt kifejezeseitk, de
> tortenik, s nem csak a morgo/forgo femek kozott, hanem ugy a mindenfele
> hajto=szijjak, mint a (fokent a holgyek alatal) az emberi azc/bor
> karbantaratsara is.
> 8. soha NEM irtam az Agykontroll rovaton,hogy a "hulyeseg' lett volna.
> 9. SOHA nem hasznaltam gyalazo, serto kifejezeseket, soha senki
> szuloanyjat nem hoznam fel a soraimban,meg gondolayban sem.
> Tehat nem az en  soraim adatai
> vittek az AUTO rovatot az " 5 eves ovodasok' szintjere" !
>
> Sajnalom, hogy neha (?) az altalatok ismeretlen modon fejezem ki magam.
> De azert probalok minden esetben reszletesebb magyarazatot adni,amint
> tudok.
> S azert kerdezek tobbszor.
+ - Sok-sok valasz, elso resz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A fenebe a sorlimittel, ket reszletben leszek kenytelen irni :-(
Triznyak irta:
>>  Mit ertesz nagy ellenallas alatt ? Nagy a sulyuk, esetleg
>>kicsi a lyuk a gazok mozgasahoz?
>A ket szivoszelep, bar egyenkent kisebbek mint az egy "nagy", de
>osszesegeben nagyobb keresztmetszetet adnak, s onmagukban a kisebb
>szeleptanyerok is kevesbe akadalyozzak a gazaramlast.
Csinaltam egy gyors szamolast:
Adott egy r-sugaru illetve ket r/2 sugaru szelep.
A nyilas merete teljesen nyitott allasnal:
 2*pi*r*(h-x) ill. 2*pi*(r/2)*(h-x) * 2 = 2*pi*r*(h-x)

A szelepek ossz sulya
 pi*r*r*x*rho ill. pi*(r/2)*(r/2)*x*rho * 2 = pi*r*x*rho/2

Ahol r ill r/2 a szelepek sugara, h a szelep kiemelese, x a
szelep tanyer vastagsaga, rho a szeleptanyes "tomorsege"
Feltetelezve az azonos anyagot es azonos tanyervastagsagot,
a lyuk merete azonos, de a suly fele a ketto szelepnek.
A valo eletben valoszinu, hogy tobb mint fele meretuek a
szelepek, es a vastagsaguk is kisebb, sot a szelepszar is
vekonyabb eleg, tehat a suly kb a fele lehet mint az
egyszelepesnek, es a nyilas kicsivel nagyobb.
Tehat a nyilas annyival nem lehet nagyobb, en max par 10%
kulonbseget tippelek.

>>  Hogyan tortenik a szabalyozas ?
>Magas fordulaton mas szelepvezerlesi idok ( nyitas-zaras szogek)
>idealisak mint alacsony fordulaton. Pl. egy tovbb nyitva tartott
>szivoszeleppel kihasznalhato a nagy sebesseggel aramlo gazok
>tomegtehetetlensege.
Igen, mas a rezonanciafrekvencia, de pl egy negyszelepest lehetne
ugyanugy hangolni mint egy ketszelepest, es akkor minimalis a
kulonbseg a ketto kozott. Vagy tevednek ?

>Magas fordulaton erdemes hamarabb nyitni a kipufogouszelepet, igy
>kevesebb munkat kell forditani az egestermekek kitolasara.
Es ezt nem lehet megcsinalni kevesebb szeleppel ?

apropo, nem lehet az idozitest a fordulatszamtol fuggoen
valtoztatni? Vagy az idozites a butykostengelyrol direkt tortenik?
Nem lehet a dugattyu allasabol egy kis elektronika segitsegevel
piezzo vagy egyeb modon nyitogatni a szelepeket akar egymastol
teljesen fuggetlenul is ?

>>  Tehat a 4 szelep egymastol fuggetlenul vezerelt ?
>Nem-nem, paronkent egyszerre mukodnek a dieselnel is.
Tehat valojaban csak mintha ket reszre szedtek volna azt az egy
szelepet, a ketto egyutt mozog ?

>Ennel az a lenyeg, hogy a hengerbe aramlo levegot _gyors_ porgesre
>(spiralis mozgasra ) kell kenyszeriteni,
nem latom, hogy ez miert mukodne jobban ket szelepnel mint egynel

>>  kocsimban 10 szelep van ratok bizom kitalalni hogy hany
>>hengerhez tartoznak :-)
>2,5????  :-P
OK, meg egy kis segitseg ;-)
Volvo S70-et hajtok, es azok csak es kizarolag soros 5-el keszultek
az alatt aharom ev alatt amig gyartottak oket.
Persze a V70-be ha jol tudom kerult 6 hengeres motor is, de nem
tudok rola hogy negy hengerrel keszultek volna.

Ed irta:
>Attl fgg, hogy mennyi jg lg ki a vzfelszn felett. Ha
>arnyaiban tbb, mint amennyi szabadon lebeg jg esetn, akkor ki
>fog csordulni. Ha csak megszorul a jg a pohrban, de nem lg ki
>fenn sok, akkor ppen hogy cskkenni fog a vzszint az olvads
>utn.
Mivel a sarkok jegtakarojat probaltam modellezni, ezert sem annak
hogy a jeg nagy resze szabadon lebeg, sem annak hogy a jeg nagy
resze jobban elmerul mint a gravitacio miatt szukseges kicsi.
Ugyanakkor az a mennyiseg is elhanyagolhato amely a viz folott
"lebeg".
Tehat ha a kiserletet ugy vegzed ahogy irtam - megtomod es
felpupozod a jeget, az olvadaskor ki fog csordulni,

>A Fld jgtakarja esetn tbb lg ki, ezrt emelkedik a
>vilgtengerek szintje, ha elolvad belle.
Pontosan, espedig azert mert sok helyen leer a foldig.

Tehat egyetertunk hogy ha jol modellezzuk a sarki jeget, akkor
ki fog csordulni a viz :-)

Akos irta:
>Azaz: muszakilag lehetne hengerenkent 4 szelepes es egyszerre alul
>nyomatekos egy motor, csak ebben az esetben nem lenne ertelme a 4
>szelepnek, mert a motor nem uzemelhetne a tomegerok miatt olyan
>magas fordulaton, ahol ez mar szamit.
Na, ezt most nem igazan ertettem :-(

A'kos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS