Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 980
Copyright (C) HIX
2001-01-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Riaszto hirek... (mind)  32 sor     (cikkei)
2 A Shocking New Year to all of you (mind)  25 sor     (cikkei)
3 riaszto csip csip (mind)  21 sor     (cikkei)
4 ford szerviz wanted (mind)  7 sor     (cikkei)
5 va: Elado Merci (mind)  7 sor     (cikkei)
6 "nyilvanos" szereloakna (mind)  36 sor     (cikkei)
7 Riaszto (mind)  22 sor     (cikkei)
8 hatsoablakfutes (mind)  31 sor     (cikkei)
9 Re: mobil kut (mind)  15 sor     (cikkei)
10 focus betegsegek (mind)  11 sor     (cikkei)
11 piacozas (mind)  15 sor     (cikkei)
12 FREE & EASY PICTURES! NO BULL SHIT! 5370 (mind)  2 sor     (cikkei)
13 RE: Calibra, vectra + kerdes (mind)  35 sor     (cikkei)
14 Re mobil kut (mind)  14 sor     (cikkei)
15 Recaro ules (mind)  13 sor     (cikkei)
16 re:mobilkut (mind)  15 sor     (cikkei)
17 RE: kodlampa (mind)  6 sor     (cikkei)
18 Vectra es mas (mind)  44 sor     (cikkei)
19 parkolas (mind)  10 sor     (cikkei)
20 Zorgesek (mind)  16 sor     (cikkei)
21 ablakfoliazas (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - Riaszto hirek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Hon szeretett Carinamat benne levo riasztoval vettem, az ablakon van egy
:> matrica, ami szerint valami 'Ricar'.
:> Amikor nyitom az ajtokat/kikapcsolom a riasztot a taviranyitoval, mindig
:> kettot csipog/villog. Amikor viszont bezarom, akkor neha egyet, neha
harmat,
:> de nem sikerult rajonnom a logikara, meg hogy valamelyik nem jelent-e
nemi
:> problemat (gyanakodtam, hogy harom eseten valami nyitva maradt, de nem
:> talaltam semmit).

A regi Omegamban zaraskor kettot pittyegett, ha viszont valami fogyaszto
bekapcsolva maradt, akkor harmat. Pl. ha a belso vilagitas a kapcsolojaval
fixen be volt kapcsolva. Erdekes a kesleltetett kikapcsolasu belso feny nem
zavarta, meg persze a parkolofeny es helyzetjelzo sem...
Egybol lebukott a dolog, ha nem volt jol lezarva a motorhazteto es egett
a vilagitasa...


:>>direktben keringett. Ugy tunt, mintha egyszeru bimetall
:>>kapcsolgatna a homerseklettol fuggoen a tengelykapcsolatot.

:> viszko-kuplung?

Ugy nezett ki, mintha tengelykapcsolo-szeru csatlakozas lett volna,
ami ho"hatasra egymasnak feszult es fix kapcsolatban forgatta a
ventilatort. Az Opel Rekord-ban is ugyanilyen megoldas volt...


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas
+ - A Shocking New Year to all of you (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Check out the adjustable ProTrac Damper Technology Shocks,
www.protracshocks.com .
They are tested as the best shocks in racing. Special designs for BMW (E-30,
E-36, E-46), Chevrolet Camaro, Dodge Viper, (Formula) Ford, Honda Integra,
Ferrari, Porsche (911, 924, 944, 964, 968, 993, 996) and more.

Using the latest CAD and CNC systems we recently developed dampers and
McPherson struts especially for WORLD RALLY CARS, like Mitsubishi EVO6,
Subaru Impreza, Vauxhall Astra and more. The special rally designs are
teamed with the upside down system to create maximum strength. The sets have
been tested in Finland with extremely good results on the dyno and
on the
track! After extensive testing the double and triple adjustable shocks are
now available for you.

ProTrac B.V. is an international Damper Technology company committed to
increase the performance of racecars. Based in Uden, Holland and with
service facilities in North America, the United Kingdom and Finland ProTrac
manufactures performance, adjustable gas canister shock absorbers for racing
and street applications.

Have a look at the adjustable shocks that fit to your requirements. Visit
our website, www.protrac.nl and discover ProTrac's shocks and McPherson
struts. Teamed with race and rally proven capabilities that ensure you a
better performance of your car.
+ - riaszto csip csip (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Amikor nyitom az ajtokat/kikapcsolom a riasztot a taviranyitoval, 
>mindig kettot csipog/villog. Amikor viszont bezarom, akkor neha 
>egyet, neha harmat,

Nem ismerem a riasztod tipusat, probalj rakeresni az
Interneten. A tobb csipogas altalaban figyelmeztet, pl. a
Tipoban Avital volt, az igy csipogott:

1     riaszto kikapcs
2     riaszto bekapcs
2 aztan 4    riaszto bekapcs, de valamelyik szenzor hibas
3     riaszto kikapcs, de valaki buzeralta
4     riaszto bekapcs, de valamelyik szenzor hibas

A 4 csipogas altalaban a motorhazban elhelyezett szenzor
hibajat jelzi.

Cs.
AR 146
+ - ford szerviz wanted (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Keresek egy megbizhato, lehetoleg olcso szervizt, ahol regi Fiestamat
meggyogyitanak.

         Koszonom,
                    Kenyeres Tamas
+ - va: Elado Merci (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Harmatgyenge.
SMS-en is ment mar hat kort.

> Bocs:
Na, egye fene...
--
Meszaros Geza
+ - "nyilvanos" szereloakna (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Remlik, mintha egyszer mar szoba kerult volna, de nem emlekszem a 
megoldasra: szoval tudtok-e Budapesten olyan lehetoseget (nem 
szerviz), ahol modom volna kenyelmesen a kocsi ala nezni 
(szereloakna, rampa, stb.)? Mintha korabban valamilyen benzinkutat 
emlegetett volna valaki...

Es ha mar billentyuzetet ragadtam, meg egy kerdes. Elozmeny: sikerult 
az autom (Astra) hatso kipufogodobjat egy kaputamaszba utni oly 
modon, hogy az auto nem felult, hanem nekiutkozott a tamasznak, 
es a hossziranyu utes kovetkezteben a legtavolabbi elem, azaz 
a motorbol indulo konyokcso deformalodott el, es ezaltal az egesz 
rendszer (csovek + dobok) elobbre kerultek kb. 2 cm-t, ami eleg 
ahhoz, hogy a kozepso dob, aminek elegge passzentos a helye, neki tud 
verodni az alvazhoz, idegesito kopogast okozva. Azota ki lett 
cserelve az a bizonyos cso (gyari ujra), es most jon a kerdes: a 
motor hangja megvaltozott. Elsore mintha hangosabbnak tunne, de 
valojaban inkabb rezonanciak jottek elo, amik eddig nem voltak, 
ezaltal pl. zizegest ideznek elo a muszerfal tajekarol. Kb. ahhoz 
tudnam hasonlitani, hogy olyan a hangja uzemmeleg allapotban, mint 
amilyen mondjuk egy teli hideginditast koveto elso percekben 
hallhato. A dolog nem veszes, de engem picit zavar. Lehet-e valamit 
probalkozni, vagy bele kell torodni, hogy ez van, ha egy behangolt 
rendszerhez egyszer hozzanyulnak (akar gyari alkatresz cserejevel)? 
Mivel nem ertek az egeszhez, csak tippem van: a motorhoz (a 
tuzkarikan felfekve) ugyebar rugoval kombinalt csavarokkal 
csatlakozik a cso. Nem lehet, hogy ezen a ponton van a bibi, mondjuk 
nem elegge vannak meghuzva a csavarok, vagy eppen tul kemenyen? 
Mennyire kell egyaltalan ezeket a csavarokat meghuzni (nekem ugy 
tunt, mintha a szerelo "szemre/erzesre" huzta volna meg oket)? Szoval 
kiserletezgessek vagy hagyjam az egeszet?

Koszi minden tippet, es udv:

RViktor
+ - Riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Hon szeretett Carinamat benne levo riasztoval vettem, az ablakon van egy
>matrica, ami szerint valami 'Ricar'.
>Amikor nyitom az ajtokat/kikapcsolom a riasztot a taviranyitoval, mindig
>kettot csipog/villog. Amikor viszont bezarom, akkor neha egyet, neha
harmat,

Az emlitett riaszto tipust ugyan nem ismerem, de altalaban
elesiteskor az extra csipogasok/villogasok valamelyik nyitottnak
erzekelt zona automatikus kiiktatasat szoktak jelenteni.

Jellegzetes okok:
-Kesleltetett utastervilagitas. Ha az elesiteskor vilagit a
lampa, a riaszto azt hiszi nyitva maradt az ajto.
-Rosszul beallitott motorter nyitaserzekelo. A kulso
homerseklet fuggvenyeben hol zar, hol nyit.

A kiiktatott zonat nem vedi a riaszto!



  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - hatsoablakfutes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Van egy Renault Laguna 1.8 RN tipusu kocsim, és kapcsolasi rajzot keresek
>hozza. /nem mukodik a hatso ablak futes/

Nehany meressel tobbre mesz, mint egy attekinthetetlen
kapcsolasi rajzzal. (Merni ugyis kell)
(feszultseg meres: kaszni es a merendo
pont kozott)

Bekapcsolt futesnel van-e 12V a futoszal valamelyik
vegen?
a-Mindket vegen: A futoszal testelese szakadt.
b-Egyik vegen sem: Hatsoablak futes biztositek, rele vagy kapcsolo hiba.
c-Csak az egyik vegen: A hatsoablak futes mukodik (vagy minden szala
szakadt)

b eset:
Hatsoablakfutes kapcsolo, bizti ellenorzese:
Van az egyik vegen 12V? Tovabb is megy a 12V?
Rele kap vezerlo feszultseget? Kattan?

A fenti muveletekkel 99,9%-os valoszinuseggel megtalalod
a hibat.
Nemreg a Clionkban az index rele egyik csatlakozo
sarujarol deritettem ki, hogy rosszul krimpeltek es kilazulva
rosszul erintkezett a vezetek.
Az ilyen hiba behatarolasa es javitasa is suru
anyazasok kozepette tortenik.


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re: mobil kut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:
> Orommel tudatom veletek, hogy a mobilkut project beindulni latszik
> Fehervaron.

Ilyen kut van Brassonak ebben a szatellit varoskajaban is ahol en lakok.
Harom tartaly (dizel, zold, 98) amelyek harom vasuti-tengeri kontenerbe
vannak beteve, szepen lehet latni meg az uzemanyagszintet is egy fuggoleges
uvegcsovon ami a tartalyhoz van csatolva.

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - focus betegsegek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Azt hiszem a nyaron volt rola szo, de csak ket honapi archivumom van meg igy
nincsen lehetosegem visszakeresgelni.
A Focus tipikus hibai erdekelnenek. Ha valakinek meg megvan kerem kuldje
el, nyugodtan johet a listara is.

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - piacozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Visszajottem, udv mindenkinek!

Remelem, senkinek nem hianyoztam az elmult bo fel evben :)
Igazsag szerint most is azert iratkoztam vissza, mert meg akarom
kerdezni, hogy illik-e meg az elado jarganyomat itt meghirdetni?
Meg akkor is, ha csak egy 15 eves ladazsiga? A szivemhez nott es
nem szeretnem csak ugy, az elso ... neppernek elpasszolni.

Koszonettel

Csussz

u.i.: Az, hogy Antforce kollega 60 ezer km alatt kinyuvaszt
egy -- a gyarto marketingesei szerint -- sportkocsit, meg nem
jelent semmit. Mervado velemenyek szerint binarisan vezet :)
+ - FREE & EASY PICTURES! NO BULL SHIT! 5370 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://www.geocities.com/schweppes123/index.html
qqglxsgcmtbqtgefrdyxqxkcyrdejdnesdjjjsgdgwrcmxlnjxszgpb
+ - RE: Calibra, vectra + kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Azt szeretnem megkerdezni, hogy ki mit tud a fenti autokrol? Ertem ez
alatt a m
>egbizhatosagot, menetteljesitmeny, fogyasztas, tipushiba, stb... A
Calibra-bol
>a 2 literes 150 lovas valtozat, Vectra-bol szinten valami 2 literesen
gondolkoz
>om. Szerintetek mi jobb egy 9 ev koruli Calibra vagy egy 5 ev koruli
Vectra? En
> a Calibra fele huznek csak nem tudom mennyire megbizhato es azert a
fogyasztas
> sem mind1 teljesen. A valaszokat legyszives MAGANBA is. Koszi...
Hi, Leszogezem, hogy en opel-buzi vagyok...:)
Erot veszek magamon es megprobalok azert realisan gondolkodni:
szerintem 9 eves calibra kicsit oregecske, ha mellette dontesz megis,
figyelj, hogy irjak le, mi van a kocsiban,
mert az ilyeneket szarratuningoljak, egyik haverom 3 honapja vett egy
manta-t de meg mindig nem tudja pontosan, mibe rakja a feneket.
Calibra tenyleg gyonyoru, ha egyszer sokpenzemlesz.....:I
Ha erdekel, lattam egyik hirdetoben Calibra-t V6-os 2.5-os motorral....a
telefonszam megvan.
Vectra tok mas kategoria, ha dontesz, akkor ugy donts velemenyem
szerint, hogy mi kell: kenyelmes, csaladi auto, amibe befertek
kenyelmesen, vagy egy allat sportkocsi.
Akkor kicsit mas jon most:
Nem tud valaki olyan opel-oldalrol, ahol kepet talalok gyonyoru kis
gepecskekrol? (Calibra, Manta, Monza, Ascona-a regi, aminek meg fembol
volt a lokharitoja, Tigra, Corsa)
Persze nem gyari jarganyokrol kene kep, ha van otlet, legyszi
mail...koszi
--
OvaDrivA ]
\\||//
( oo )
  ""
Szviccsing tu ra'nlevel sziksz....
+ - Re mobil kut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T Lista !
A 6-os uton Dunaujvarostol delre (Dunafoldvar fele)  Kisapostagnal a
jobb oldalon, (remelem elegge korulirtam) olyan mobil kut lesz ami nem
lesz "mobil ". Az OMV latja el majd anyaggal. Tudomasom szerint januar
5-tol mukodik, es folyamatosan 10-15 Ft-vel lesz alatta a hivatalos
arnak.
Ha meg lesz az 1500 Ft-os kartyam, azt is jelzem majd. A hir egyebkent
biztosnak tunik, az uzemelteto konyveloje vagyok.
--
 Komm. udvozlettel Dunai
 E-mail:SZIGORUAN 

 Ékezet jöhet;InterNYET
 Telefon egész héten:30-255-0925 E-mail csak hétvégén
+ - Recaro ules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sajnos nehezen birkozik a sulyommal a Recaro ulesem es az ulolap
alatti, rugalmas gurtnik ( aki nem ismerne: ezek vannak a seggem
alatti szivacs alatt, s nem rugok adjak a komfort-feelinget)
maradandoan megnyultak. Lehet ilyet kapni valahol, vagy kezdjek
el barkacsolni? Az ulesek ujkorukban egy Opel GTE-hez tartoztak
 ha jol tudom), ha ez segit...

Elore is koszonom.

Udv, Bazsi.

+ - re:mobilkut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv. Autosok!

  A budapestiek sem kell ketsegbe essenek ! Lesz mobilkut itt is! tudomasom
szerint ( ott dolgoztam ) a Tesco aruhazak mellett fognak megepulni, mert
termeszetesen ebben is uzlet van!
Ket hetig dolgoztam Chesterben egy Tescoban (tanulmanyut az itteniek
nyitasakor) es ott sajat neven !!! (TESCO) nyitottak benzinkutat az aruhaz
kozvetlen kozeleben. Kb.20-25 HUF-nyi pennyvel volt olcsobb az uzemanyag.
Ott is csak 95-os es gazolaj volt. Rakerdeztem, ezt hogy csinaljak? Valasz:
nem ez a foprofiljuk, de aki ott tankol annak 75-80% az aruhazban vasarol.
Szerintem itt is errol van szo, azzal a kulonbseggel , hogy itt egy reszet
az autosokkal fizetettek ki!  Mert itt ezt is meg lehet tenni !!

üdv. sancho

+ - RE: kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>... Egyebkent VD - nek igazat
>advan abszolute nem volt zavaro tenyezo a szemben jovo autok kodlampa +
>tompitott kombinacioja....
Ez annakidejen "este es nem kodben" volt eloadva.
--Udv: szm
+ - Vectra es mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

	Eloszor is miutan elkuldtem a levelemet, elgondolkoztam a dolgon es
rajottem, hogy a Vectra elsokerek hajtasu leven keresztbe beepitett motoros,
ami kizarja a mechanikus "vezerlesu" ventillator megoldast, sorry.

Mas, nekem a ventillatorom mindig forog, meg alapjaraton is telen, rogton
indulas utan. A hossziranyu motorbeepites miatt allandoan fujja a levegot a
motorra es a vizhofok mero kozvetlenul a ventillator utjaban, a motorblokk
elejen helyezkedik el. A logikam (nem vagyok autoszerelo) azt diktalja, hogy
a femhazas erzekelo ennek folytan lehet minimalisan alacsonyabb
homersekletu, mint a hutoviz( hatulrol hideg levego, elolrol meleg
hutoviz->hokiegyenlites). Bar lehet, hogy erosen hianyosak eziranyu
ismereteim.

CLajos:
	Egy kicsit serti az onerzetemet a 10 eves szutyok titulus, leven,
hogy egy ilyen koru Omegam van. Az okok: amikor vettem ennyi penzem volt,
nem tetszik az uj minimalis kulonbsegekkel rendelkezo, stilustalan
formatervezes es nem szeretem ha semmihez sem nyulhatok a kocsiban a
garancia elvesztes kockazata nelkul, rakenyszeritve engem arra, hogy a
maguktol teljesen elszalt szakszervizes okostojasok ganyoljanak az automban,
hozzaertes nelkul. Tisztelet a kivetelnek!
	Egyebkent az en autom is foliazva van, elso korben igy vettem, de
utana kiderult, hogy igen hasznos. Nem egyszer elofordult, hogy nyaron
szombat reggel olyan ingerenciank tamadt, hogy mennyunk le valami viz melle,
ha mar ott vagyunk fel nap utazas utan, akkor maradjunk meg ott. Ilyenkor a
hatso ulestamlat lehajtva a 190cm-es magassagommal a felesegemmel kettesben
gond nelkul kenyelmesen alhattunk hatul. Hiaba kombi Omega. A munkambol
kifolyolag gyakranhurcolok gepet monitort, tobbet is egyszerre. Rendoreink
nem igazan allnak a helyzet magaslatan, igy nekem kell megoldast talalnom.
Vegul a  felesegem negy honapja szult, a szulei Nagyatadon laknak (240km,
3-4 ora), igy az utkozbeni szoptatas a pihenohelyeken egy kicsit egyszerubb.
Tehat nem mindenki Janizasbol foliaztat.
	Az autom egyebkent B Omega elektromos uleses. Az ules ulo tamlaja
magassagaban eleje-hatso resze kulon emelheto dontheto, dupla derektamaszos,
futheto + az anyos ules szinten ugyanez, Koni Special gatlok, full
rendberakot karosszeria, alu pedal+valtogomb, abszolut korrektul
karbantartott motor, kipufogorendszer fullban kicserelve, nemsokara feher
muszerfal, kek megvilagitassal, uj karpit es ezeket mind en csinaltattam
vagy csinaltam. Minden csak attol fugg, milyen a gazdaja az autonak es hogy
banik vele!

	Kelemen Balazs
+ - parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 AM 1/5/2001 +0100, you wrote:
>Nem gond, Pesten azzal a kocsival csak _egyszer_ kell majd egy jarda melle
>parkolni...

Szvsz ki van zarva hogy lopjak az amcsi autokat, annal tan meg a hondat is 
jobban viszik, megse feltem egyszer se hogy ellopjak a kocsimat.
Azt meg megszokja az ember hogy feltuno az autoja es neha elnezest kell 
kerni az emberektol hogy odaferjen az autojahoz...

Ant
+ - Zorgesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 AM 1/5/2001 +0100, you wrote:
> > elviselem ha betonkemeny a futomu, inkabb zorogjon par dolog a kocsiban
> > mint himbalozzon a vas)
>Az enyem a viszonylag puha futomuvel is zorog telen. Nyaron nem...

Nu, akkor ugytunik nemcsak a japan autok a zorgosek.. :) bar en azert 
neztem mikor egy sokmillio ft-os auto nyaron alapjaraton allo helyzetben 
!!!! zorog, de egy befottesgumi megoldotta a dolgot.. Oszinten szolvanem 
tudom miert nem tesznek a zorges ellen semmit..
A honda ajtokarpitjjanak a hatulja muanyag, ami hozzaer a fem ajtohoz az pl 
baromira tud zorogni.. a suzukiban minden zorgott, kiveve az ajtokarpit, 
mert a csatlakozasi pontoknal muborrel vontak be. Szerintem egy halom 
zorgest nagyon egyszeruen el lehet tuntetni, de a gyartoknak nagyon nem eri 
meg.

Ant
+ - ablakfoliazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

Clajos irja:
>a gyari megoldasoktol igen-igen tavol allo 
>ablakok elsotetitesetol irtozom. Szerencsere 
>abban a kategoriaban, amit szeretek ez igen ritka. 
>Nem tudom miert, de a 10 ev koruli szutykokra tesznek 
>hasonlatos marhasagokat.
Hat igen, en sem lattam meg olyan M3-t, aminek a hatso
ablakat mar a bajorok beboritottak volna egy hatalmas
sarga "NO FEAR" matricaval... :)
Komolyra forditva, biztos azert kell lefoliazni a verdat,
mert ugy nehezebben illan el belole a wunderbaum.

Armando:
>"Csaladi okok miatt, kifogastalan allapotban levo 
>fekete szinu Mercedes S-600 egyedi rendszammal 
>(JIMMY-1) surgosen eleado."
Ez a rendszam nem egy terepjaron volt?

Piece:
nme1




"Know your enemy"

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS