1. |
re: re: re: Wankel/Winkler (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
2. |
re: Spanyol speedtrap (lassito) (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
3. |
re: re: Metrik/SI, CGS, system. (mind) |
46 sor |
(cikkei) |
4. |
Szelepek csilogo jeges z-vel (mind) |
93 sor |
(cikkei) |
5. |
Re. re: re: Wankel/Winkler ( OFF ) (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
6. |
radaros lampa (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: re: re: Wankel/Winkler (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
Zotya:
> Otto motornak a 4 ĂĽtemĂ» benzinmotort hivjak. Ehhez a wankelnak semmi
> koze.
Azert, ha ebbol az aspektusbol nezzuk, itt Janibacsinak igaza van
(bizonyara csak tevedesbol! :-D ). A Wankel is benzinmotor es
4utemu elv alapjan mukodik mint az Otto-motor. A dologhoz az is
hozzatartozik, hogy ezt a 4utemet sem az Otto eszelte ki,
raadasul az o motorja nem is benzinnel mukodott.
Udv, Triznyak
|
+ - | re: Spanyol speedtrap (lassito) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Magyarnal ez ugy mukodne, hogy a lampaig 50, utana csakazertis 200.
A nota is ugy szolna:
Falu vegen nem jo lakni...
Mert surun kel meg-meghalni...
--
Meszaros Geza
|
+ - | re: re: Metrik/SI, CGS, system. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Almos irta;
> Szerintem kedves janibácsi, szánalmas, ahogyan kimagyarázni
próbálod
> magad...
Koszonom sympatiadat. Az bizonyitja, hogy a gyakorlat az igazi mester.
> Mindjárt megsajnálom az US-t, hogy "rákényszerítették" az
SI
> mértékrendszert :)
A US-re senki sem kenyszeritette a SI systemet.
A US onkentesen,csak 'elismerte' azt tenynek. De hasznalva itten,amint
mar irtam,csupan a 'kemeny-alkohol'-ipar altal.
> És az hogy egy országban mit, hogyan alkalmaznak, az sajnos
sokszor
> nem esik egybe a szabályozással - de ettől a szabály,
szabvány, stb az
> még létezik.
> pl. Ma magyarországon országúton a sebességkorlátozás 90
km/h.
Kulombozo alanyokat keversz itt ossze.
A torvenyek,szabalyok nem 'rakenyszerites'.
Az a hatosagok eskudt es tonvenyes kotelessegei a lakossag (minden-
egyen) letenek,jogainak, lehetosegeinek ,biztonsaganak,tulajdonanak a
vedelmere. A biztonsagos sebesseg-meghatarozasa ,a korulmenyek alapjan
a
publikum (autosok es gyalogosok is) vedelme.
Ha pl. a te utcad-kanyarodban a sebessegmeghatarozasa/korlatozasa magas
a biztonsagos kanyart megtenni, s valaki annak betartasa mellett is
balesetbe-serulesbe esik, rogton pereli (s jogosan) azt a hatosagi
szervet amely felelos a biztonsagi hatart megszabni.
> Rengeteg autós van, aki ennél jóval többel meg, mégse mondom
azt, hogy
> "országúton annyival mész, amennyivel akarsz", ha valaki
megkérdezi
> tőlem, hogy mennyivel lehet menni...
Az tortenik mindenutt a vilagon, de a 'hatar-szeges'-ert felelos, s
onmagara esik az okanak a felelosegge. S nem csak a balesetben serul,de
meg a kihagas buntetesevel is.
|
+ - | Szelepek csilogo jeges z-vel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Triznyak irta:
>Vegyuk a hengerenkent 2 szelepet.
>Viszont magas fordulaton ezek a szelepek nagy ellenllst
>jelentenek, nem tud idealisan vegbe menni a toltescsere,
Mit ertesz nagy ellenallas alatt ?
Nagy a sulyuk, esetleg kicsi a lyuk a gazok mozgasahoz?
>A 4 szelepest viszont csak magas fordulatra erdemes
>beszabalyozni, ezert elveszti az alacsony fordulati nyomatekot,
Hogyan tortenik a szabalyozas ?
Miert nem lehet egyszerre jo magas es alacsony fordulaton a
toltescsere ? Mi akadalyozza ?
Amugy en kocsimban 10 szelep van ratok bizom kitalalni hogy
hany hengerhez tartoznak :-)
> Diesel esteben maskent nez ki a dolog, itt a levego aramlasanak
>iranyithatosagan javit a 4 szelep, ezzel javul a hengerben a
>leveg-gazolaj "keveredse".
Tehat a 4 szelep egymastol fuggetlenul vezerelt ?
Ed irta:
>Guglival talltam neked:
>Polrflia 80x160mm
Koszonom en nem tudtam rajonni, hogy mire keressek.
A link is nagyon jo az osztrak bolt szallit ide is.
>Hogy szemvegben nzvi mirt is csillog, az kizrt dolog,
>mert nem tudom.
Nekem is furcsa, mert szemuveg nelkul nem zavaro a csillogas, mig
egy masik satnav polarszurt es az nem csillog szemuvegben mig
anelkul igen.
sex69 irta:
>>Tudok magyarul, de nincsen gyakorlatom ( 50+ eve nem beszelve)
>Eleg baj ez nekunk, hogy epp rajunk gyakorolsz.
Engem nem zavarna, ha nem probalna meg bebizonyitani hogy mi nem
tudunk jol magyarul :-o (pl. Mo-on nincs garancia autora, mert
azt ugy mondjak hogy varanti (sic!))
Ed irta:
>Meguntam a sok szjtpst s elvgeztem a jgkocks ksrletet.
Helyesbitenek, _egy_ kiserletet vegeztel es nem _a_ kiserletet.
>Egy pohrba betettem annyi jgkockt, hogy szabadon lebegjenek,
>feltltttem vzzel annyira, hogy ppen ne csorduljon ki. A jg
>elolvadsa utn sem csordult ki. Ez logikus is, hiszen azrt lg
>ki a jg egy rsze a vzfelszn fl, mert a fagyskor megn a
>trfogata.
Igen, ezzel bebizonyitottad hogy valoban nem no a vizszint, ha
az osszes jeg lebeg.
Akkor vegezd el azt a kiserletet amit en mondtam:
Egy poharat tomj tele jeggel (nyomkodd bele, es halmozz ra annyit
amennyi meg nem dol le)
Ontsd fel vizzel csurig ( a jeg megszorult, nem fog lebegni)
Olvadaskor kicsordul ?
Ha kicsordul az azt jelenti, hogy a vizszint megemelkedik
amennyiben nem az osszes jeg lebeg a viz tetejen, hanem helyenkent
fenekig fagyott es/vagy szorul.
Es egy par erdekes link:
http://en.wikipedia.org/wiki/Z-car_%28disambiguation%29
A Z-car nem egyertelmu keresesi feltetel tobb dologra vonatkozhat
Ahol konkretan autokrol irnak azok a kovetkezok:
Zed-car (vagy Z-car):
http://en.wikipedia.org/wiki/Zed-car
Az egyesult kiralysagban: Ford Zephyr es Ford Zodiac tipusu
rendorauto.
Ausztralia:
Allami hivatali autok (rendszam z-vel kezdodik)
Ciprus:
Berautok (rendszam z-vel kezdodik)
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Z-car
Mitsubishi Z platform amire a Colt es a Smart ForFour epult.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Z1
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Z3
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Z4
BMW Z1, Z3 es Z4
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Z-car
Szerintem errol van szo (es hamu a fejemre Triznyak, megkovetlek)
* Nissan Fairlady, vagy Datsun Sports - a Z elodje.
* Nissan 240Z, 260Z, 280Z - Generation 1
* Nissan 280ZX - Generation 2
* Nissan 300ZX - Generations 3 and 4
* Nissan 350Z - Generation 5
A'kos
|
+ - | Re. re: re: Wankel/Winkler ( OFF ) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Matyo'himzett - alkatre'szüze'r :-))))
Sziasztok Autosok :-)
>> De tudod hogy az is OTTO motor ????
>Otto? En ugytudtam, hogy Robert.
>Teljesen ossze vagyok zavarva...
Latom Geza, hogy elgurultak a te tablettaid is ;-D)))
Ezt mi harman csinaltuk !
En a Gyula meg az Otto' a Toth Otto' :-DDDD
Winkler az a becses neje aki ugy porog rajta, hogy megmodellezte az
elliptoid kamrat. csak meg mindig nem sikerult teljesen megoldania a
tomitetlensegi problemat !
Udvozlettel: Frigyes
frigyesmajorkukac té-onlany ponty hugika :-))
Militec kaphato
Skoda 120 L
A- MajorKa bt.
1014. Bp. Uri u. 24.
T: 06-20-9446-107
|
+ - | radaros lampa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Na, lenyeg, ill. ami a trafirol eszembe jutott:
> Spanyolorszagban meg a Protugaloknal divik a "faluban radaros lampa"
divat:
> ha
> gyorsan hajtasz be a telepulesre, a kozepen kapsz egy piros lampat.
> Altalaban
> van egy mikro-keresztezodes, vagy zebra, tehat atdongetni a piroson nem
> szep
> dolog. Ha betartod az 50-60-at, a lampa zold vagy sarga villogo marad.
> Es
> lat6oan MUKODIK A MODSZER.
magyarhonban ez csak "min. 2 radaros lámpa" módon mukodhetne,
a mi falunkban néha 140-el is mennek a "foutcában"
és
egy ilyen " bakfitty " lámpát észre sem vennének,
egy ilyen spanyol lámpánál lehetne egy fényképezőgép,
és 3 hónap alatt 300 jogosítványt be lehetne vonni falunként
|
|