Sziasztok Mindenki!
Regen nem szoltam hozza itt a dolgokhoz, csak olvasom, de most kerdesem
is
lenne. Tervbe vettem egy 93-95 közti Chrysler Voyager vasarlasat, mert
kell
a csalad es a cegem ala. A disputa targya az, hogy 3.0 V6 benzines motor
(ami egy Mitsubishi-beszallitas) vagy a 2.5TD (ez meg egy Alfa Romeo, azaz
Fiat modell) motor legyen? Ha a benzines (en erre hajlok jobban), akkor
milyen gazszettet javasolnatok, mire figyeljek oda a kivalasztasakor? (Mert
a napi hasznalat soran csak olcsobb lesz a gaz, mint a 300 Ft-os benzin...)
Mik az uzemeltetesi tapasztalataitok (ha vannak) ezzel a tipussal? Mivel
vajmi kevés anyagot talalok most a geprol, megpróbálok minél tobb forrasbol
tajekozodni.
Talaltam egyet Bpesten (3.0), szerda este megnezhetem, ha minden OK, akkor
a
het vegen talan el is tudom hozni. :-))
Koszonom.
BenkoG
vagy
|
Teszek biztonsagi intezkedeseket magam ellen: Nem veszek
tul gyors autot, nem veszek motort, stb ... Ezert biztonsag
kedveert felreraktam az utobbi het autoit. Lehet kulon-kulon
jo volt, de igy egybe ... Rosszul jartatok, hogy nem 1xre
olvastatok :-). Mit is irtam a hulyeseg es szorgalom
kombinaciojarol? Hat kellett ez nektek? Na jo, szerintem
is megerte :-).
|
Hali!
Na, megvan javitva a klima!
A hiba az volt, hogy valoszinuleg mar oreg
lehetett az olaj benne, es tobbszaz km-en keresztul
hasznaltam a 36 fokos melegekben akkortajt, amikor
elromlott. Mint a kepeken is latszik, az egyik
dugattyu sult be, eltorott a hajtokar (vagy mi
a pontos neve), a csapagy meg ami a klimaszij
altal hajtott kereken van, kenytelen volt megadni
magat, mert be volt kapcsolva a klima es valaminek
engednie kellett az erohatasoknak, hat a golyok szepen
elcsiszolodtak. Ezert kattogott mar kikapcsolt klimanal
is a vegen...
Megoldas:
Bontott klima, +egyeb aprosagok kicserelve benne, pl
az emlitett csapagy meg a hajto-kerek, mivel az
enyemben nem fogasszijas volt, ezert az "uj" kereket
le kellett venni es a regit felrakni a dupla-szijhajtas miatt
(errol megy a klima meg tovabb egy szij a szervohoz).
Feltoltes gazzal + a megfelelo olajjal, nyomasproba.
40.000,- Ft volt a bontott klima
12.000,- Ft volt a toltes gazzal+olajjal+apro alkatreszek
3.000,- volt a szerelom dija, ebben benne van a klima
beszerzese, elvitele a klimashoz, egyutt szereles a klimassal,
levegoszivocsonk javitasa, gazhangolas, alapjaratallitas,
szorulo vezetoajto-ablak javitasa is.
Ennyi. De most mukodik, meg egy jo ideig fog is.
Gyari volt, 260.000 km-t birt. Azer' ez nem rossz...
Ennyi. OPEL sose kop el (csak ha nem tartjak karban,
mint en a klimam ugye...)
A rossz klimakompresszorrol kepek itt:
http://www.gercom.fw.hu/opel/klima/klima.htm
Megegyszer koszi mindenkinek a tanacsokat!
Udv!
GERI
|