Ahoj!
Elküldöm még egyszer, hátha most az egész megjelenik.
Az obd2, vagy eobd egy kötelező szabványos protokol együttes, ami az
autó környezetvédelmellel összefüggő komponenseit foglalja magába. Ez
kötelező minden, európában 2001 után, újonan forgalomba helyezett
|
Ahoj!
> S nagyobb mertekben orulok ,hogy mi legalabb 30 evvel elmaradotabbak
> vagyunk.
Janibácsi! Nem kellene kiforgatni amit írtam! Amit te ajánlasz, az
bizonyára megállja a helyét nálatok, de itt europában nem. Hiába ajánlod
az általad használt adalékot, azt itt nem lehet vásárolni, itt nincs
olyan, és valószínűleg nem is lesz sosem, mivel azt amerikára találták
ki, europában más kell. Az 50 éves tapasztalataid becsülendők, de azokat
már túlhaladta a motorgyártás technológiája, itt európában mindenképpen.
Azt mondod, a hengerek igen kemény acélból készülnek. Ez tévedés, a
hengerek egyszerű öntöttvasból készülnek, mindíg is abból készültek és
egyáltalán nem kemények.(manapság vannak aluminiumból is ) Tévedésben
vagy az olaj színével kapcsolatban is. Az a jó olaj, amelyik hamar
szutyokfekete lesz. Ez annak köszönhető, hogy a mai olajak a
szennyeződéseket nem engedik lerakódni, azokat lebegtetik, magukkal
viszik. Tehát a feketesége nem a megégett olajtól származik. Így aztán
felesleges a színe miatt cserélni!!!! ( pláne 5000km-ként )
Én több mint 30 éve javítok motorokat, de beragadt gyűrűkkel kizárolag
olyankor találkoztam, amikor olaj, vagy hűtőfolyadék nélkül "használták"
a motort és az besült. De ezeknek ez volt a legkisebb gondja. Gondolom
nincs ez másként az amerikai autókkal sem. Egy normális állapotú,
normálisan karbantartott motor esetében __nem ragadnak__ be a gyűrűk Az
adalékokról meg annyit, igen könnyen előfordulhat, hogy megváltoztatva
az olaj tulajdonságait, inkább káros, mint hasznos. ( lásd a tőletek
"hódításra indult" Prolong esetet )
Az európaihoz képesti 30 éves elmaradást mára már sikerült az amerikai
autógyártásnak 8-10 évre csökkentenie. Tehát van ott fejlődés! :-PP
Kívánok jó egészséget, és szerencsés utat!
Üdv, Triznyak
|