Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 861
Copyright (C) HIX
2000-09-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Sierra (mind)  34 sor     (cikkei)
2 Auto-motor cikkek (mind)  7 sor     (cikkei)
3 S430 (mind)  111 sor     (cikkei)
4 sotet kozepkor (mind)  7 sor     (cikkei)
5 oldtimer (mind)  22 sor     (cikkei)
6 sokminden... (mind)  159 sor     (cikkei)
7 Figyelem autosok!!!!! (mind)  36 sor     (cikkei)
8 Re: Mas szemmel (mind)  41 sor     (cikkei)
9 oldies+ uj auto (mind)  20 sor     (cikkei)
10 Regi AM irasok. (mind)  15 sor     (cikkei)
11 Re. Akkuverseny, rossz passz. :-(,,,, (mind)  23 sor     (cikkei)
12 RE: *** HIX AUTO *** #860 (mind)  11 sor     (cikkei)
13 mini morris (mind)  6 sor     (cikkei)

+ - Sierra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet a kormanyforgatoknak!

Szakmai tanacsot kernek Ford Sierra tulajdonosoktol ( pl. Fogash!!! ) es hozzae
rtoktol ( szinten pl. Fogash ) 2 temaban:

1. A kozelmultban szervizbe vittem a nehany honapja vasarolt Sierrat (OHC), aho
l elvegeztek nehany szukseges alapbeallitast. Azt mondja a szaki, hogy nem muko
dik az "automatikus alapjarat allito motor" (?) Ez a legszuro alatt talalhato o
kolnyi kis valami, amibol egy tengelyveg all ki, es ez szabalyozza ill. tartja 
egy adott allando helyzetben a gazkart valami szamomra ismeretlen elv alapjan. 
Allitolag azert nem mukodik, mert van a szerkezetben egy fogasszij, aminek elko
ptak a fogai, igy a szerkezet mukodeskeptelen. Allitolag javitani nem lehet, cs
ak komplett csere lehetseges, ami viszont min. 65 ezer kemeny magyar forint. A 
motor ennek hianyaval egyutt tokeletesen mukodik. Kerdes, hogy mi ez tkp., es v
aloban javithatatlan-e?

2. Ugyanannak az autonak tonkrement a bal oldali ajtozarja. Kivulrol nem nyitha
to a sajat kulcsaval, csak zarni lehet. A kocsi osszes zarjat egy kulcs mukodte
ti, a tobbi zarnak - egyenlore - semmi baja. Markaszerviz 10 ezer Ft feletti ar
on akar adni zarbetetjavito keszletet, komplett zarcsere (2 ajto, gyujtaskapcs.
, csomagtarto, tanksapka) pedig 25-30E Ft. Letezik erre olcsobb megoldas, vagy 
egyutt kell elni a tudattal, hogy rovidesen ismet sok penzt kell kiadni ilyen b
osszanto dolog miatt?

Elnezest a szerkesztes nelkuli sorokert, de ez a level nem HIX Editor segitsege
vel keszult.

==
best regards:
   Ipike
(alias Tamas)

_____________________________________________________________
Ingyenes Email ---> http://Hungary.ORG
+ - Auto-motor cikkek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Laci!

En szivesen olvasgatnam ezeket cikkeket, ugyhogy reszemrol 1 
szavazat.

Udv,
RViktor
+ - S430 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy kicsit irigyellek, amiert sokfele kocsit kiprobalhatsz :-)
>Es ez a jargany nem semmi!

Tudom, elvezem is a helyzetet. Sot, azert igyexem mindent leirni, hogy azok
is reszesuljenek az elmenyben, akiknek nincs olyan szerencseje, mint nekem.

>Az inditas az hogy is tortenik? Gombnyomas? De azert
>gyujtaskulcs csak van, nem? Vagy ez is kartyas?
>A leheletfinom nyomasszukseglet szerintem nem praktikus.
>Veletlen is megnyomhatja az ember. Bar, ha csak tokig nyomot
>fekpedallal lehet inditani, akkor OK.

2 megoldas letezik. Az egyik a Keyless Go, amikor a chipkartya a zsebedben
van. Ennek nincs helye sehol, nem kell bedugni, stb. A kocsi erzi, hogy ott
van a kozeleben, ekkor figyel. Ha beulsz, es megnyomod a fekpedalt, valamint
a valtokar tetejen levo gombot (mint irtam, kb egy egerkattanasnyit mozdul),
akkor indit. Jaro motornal ertelem szeruen nem. Kefelni meg a hatso ulesen
kell, akkor csokken a veszely, hogy nyomod a feket, a csaj meg elmarkolja a
valtot...
A masik megoldas az infras slusszkulcs, (ez amolyan biztonsagi tartalek
megoldas, vagy az inas ezzel viheti el a kocsit tankolni). Ez egy tiszta
muag. kulcs, ami a muszerfalba illik. Ezt bedugva (kb 10-12mm melyen megy
bele), kulcskent mukodik, vagyis forgatja a "gyujtaskapcsolot". A feket
ekkor is taposni kell az inditashoz.

>Az automata lampa az jo otlet. Talan. De el tudok kepzelni egy
>rakas olyan szitut, amikor nem jo, hogy automatikusan kapcsolja oket.

Kikapcsolhato a funkcio, de mikor lehet ez rossz? Kikapcsolaskor viszont tud
kesleltetest, vagyis besetalhatsz a hazadba, amig eg a lampa, aztan
kikapcsol.

>Mind a 4 utasnak egyeni homerseklet??? Azt meg hogy a manoba?
>Ilyen kis terben nemigen lehet eltero homersekletet letrehozni, legalabbis
nem tartosan.

A ketzonas futes mar a W124ben, sot a W126ban is megvolt, de ott hatul
keveredett. Minden uleshez fuvokak tomkelege tartozik (elol:
muszerfal+szelvedo+labra), hatul labra+ a kardanalagut vegebol johet a
levego. Mindenkinek 1 fokonkent allithato szabalyozas, utana mar csak zsaluk
es szellozok kerdese a kivant homersekletu levego kikeverese. Tartani pedig
ugy lehet, hogy folyamatosan jon a levego mindenhol. Ertelem szeruen a nagy
kulonbsegek eseten a hatasok egymast gyengitik, de jol lehet erezni (a rad
erkezo levego homersekletebol) az eltero homersekleteket.

>Az automata ablakemelo is nagyon jo otlet, hiszen igy nem szorulhat be a
gyerek vagy a kutya feje. De >mi van akkor, ha egy rosszbacsi az ablakon
benyulva probal bunt elkovetni? Normal esetben az >ablakkal be tudom
szoritani a kezet, vagy ilyesmi. Itt erre nincs lehetoseg. Tudom,
paranoianak hangzik,
>de sajna nem ritka eset hogy a pirosnal allo kocsibol szedik ki a tulajt
vagy csak a taskajat :-(((
>Az is OK, hogy bezar a kozponti zar menetkozben. Es balesetkor mi van? Vagy
akkor kinyit? Mert az >lenne a kivanatos.

Erre is talaltak ki. Alaphelyzetben viszont a rosszbacsinak keves az eselye,
mert a jo klima miatt ugy sem huzod le az ablakot. Ha meg le akar loni,
akkor az uvegen keresztul is lelo...  :( a bezarosdi meg mukodik, mert az
elso elindulaskor zar, es a motor leallitasakor nyit. (Mielott megkerdezed:
chipkartyaval a valtot P allasba teszed, lelepsz a fekrol, akkor leallitja a
motort.) Baleset eseten termeszetesen kinyit a zar, sot kuldi az SMS-t a
Medicopter 117-nek. A veszhivas kezzel is aktivalhato, a belso tukor mellett
van egy gombja. Ekkor beszedkapcsolat is letesitheto.

>A hangszoros kihangositas az valahogy nem nyerte meg a tetszesemet. Mi van
ha en egy manager >vagyok, es az uzleti partneremet fuvarozom, mikozben egy
masik partnerrel beszelek telefonon? Uzleti >titok sehol? Nem is beszelve
arrol, amikor a fonok felesege hallja, ahogy a szereto felhivja az o
>cuncimokusat... :-)))
Alapvetoen minden kihangosito szettnek van ilyen hatranya. De ha igazi
manager vagy, akkor hatul ulsz, es a hatso kartamaszban van telefonkagylo,
ami a kihangositast nemitja. Ha te vezetsz, kenytelen vagy felreallni, es
kivenni a mobilt a tartojabol. Vagy menet kozben, de az szabalytalan.
>A navigacios rendszer az mar tenyleg a jovo, de vajon nem von-e el tul sok
figyelmet egy eltevedes >eseten?
Nem. A rendszer 1. terkepet mutat a kozepkonzolon levo kepernyon, 2. mutatja
a km-szamlalo helyen a kov. keresztezodes tavolsagat, valamint annak
sematikus abrajat es a kovetendo iranyt 3. szoban is bemondja (opcionalisan)
4. ha , automatikusan korrigal, es a tenyleges helyszinrol javasol
utat a kivant celhoz.

>A TV az hol van? A kozepkonzolon? Az utasok se nezhetik menet kozben az
adast? Vagy ennek >balesetvedelmi oka van? Dehat aludni is lehet autoban, es
akkor se tudsz a forgalomra figyelni! Szoval >ezt nem egeszen ertem.
Igen, kozepen. Extraban talan lehet kerni az elso fejtamlak hataba is TV-t,
de menet kozben az elso kepernyorol leveszi a kepet, csak hangot ad. Persze
el lehet aludni, de az autozasnak mar igen regota a vezeto a leggyengebb
lancszeme. :(
>Tenyleg, ez a sok motyo hova fer el a kocsiban???
Gomb az van dogivel, de amugy nem nyomorogsz. Az ulesallitas egyertelmu,
mert egy pici ules van az ajton, es amerre azt mozgatod, arra megy a tied...

>Beszeddel vezerles. Nem rossz ez se, csak mi van akkor, ha valakinek eppen
magyaraznad, hogy hogy >is mukodik ez a dolog, aztan veletlenul kiejtesz
valami olyan kulcsszot, amit nem kene?
1. kikapcsolod, mielott beszelsz rola. 2. mondjuk az ablaktorlon demozol. A
fek es az iranyjelzo ugyis manualis, ha meg lampat, ablaktorlot, klimat
allittatsz vele, az nem veszelyes.

>Most volt szo a filmekrol. Ha jol emlekszem valami Bruce Willis filmben
volt olyan, hogy Mercivel >menekultek, aztan Bruce mondta az utasnak, hogy
szedje ki az ABS biztositekjat. Mivel
>nem tudtak, melyik az, aszonta "Szedd ki mindet!". Es ezutan csinalt egy
teljes fordulot, mikozben az >uldozore eresztett egy par deka skulot :-)

Die hard 3 (Az elet mindig draga), Mercedes 560 SEL (W126). ABS-sel is meg
tudta volna csinalni, mert a kezifek mechanikus, arra nem szabalyoz az ABS,
ha meg mindet kiveszed a gyujtas is elmegy, es utolernek a rosszfiuk.

Udv:

+ - sotet kozepkor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Visszaertunk a 60as evekbe! Az M1es AUTOPALYAT ugy ujitottak fel, hogy
vegigfolyattak katrannyal, aztan megszortak bazalt-zuzalekkal. Az egyetlen
ujitas, hogy a felesleget seprokocsival lesoportek rola, meg  egy
100as tablat. Dupla haszon: jut munka a Tbanya kornyeki uvegeseknek,
fenyezoknek, ill. lehet szedni a lovet a gyorshajtoktol. :(((


+ - oldtimer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hy All!

________________________oldtimer______________________
Ivicz Laci:
>>>>>
Auto-Motor c. ujsag reszerol egy Kappe'ter Be'la nevezetu ur mar aldasat
adta
az otletemre, tehat reszukrol mehet.

Az a keresem, hogy akit erdekel, maganba, vagy a listara jelezze. Akkor
fogok
neki csak a dolog megvalositasanak, ha legalabb 5 (ot) erdeklodo akad.
>>>>>

Johet, johet, johet!!!! :o)

A kormanyok legyenek velunk, Udv!

	     .    .
--------o0O---p---O0o--------
   Ai.: Peace :o) bye Gyimi
mailto:
+ - sokminden... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

> lattam (asszem, mert nem volt rairva) uj M5ot is. 5os kaszni, jol 
> megultetve, 18"as felnik, 2oldalt a 2 kipufogo, korben diszkret spoiler, 
Sajnos (szerintem) az osszkep viszont nem sikeredett valami diszkretre,
tulsagosan "izomauto" lett a szolid limuzinbol...
Az elozo sorozatu M5-os (pl. VD...) sokkal diszkretebb es (az en fogalmaim 
szerint) kulturaltabb...

> De ugyanennyiert nagyobb kocsit is kapsz, hiszen a 90-93 koruli Sierrak 
> csaknem egy arban vannak az azonos koru Escortokkal, ugyanigy a Vectra 
> az Astraval. 
A piac igy "honoralja" a (picivel) magasabb fenntartasi, ado- es biztositas-
koltsegeket...

> A fentartas sem tobb, hiszen a valamire valo menetteljesitmenyek a
> kiskocsiknal (Astra, Escort, Tipo, R19) meg varosban sem jonnek ki az 1.4es
> valtozatokbol. Sot, szerencsetlent taposni kell padlogazig meg egy villamos
> megelozesehez is. Akkor mar inkabb egy 1.6-2.0 kozottit, ami megy is.
> Fogyasztasilag nincsenek nagyobb kulonbsegek, szerintem a 100km-re eso 
> 250Ft tobbletkoltseg inkabb pszichologiai, mintsem gazdasagi jelentossegu.
Teljesen egyetertek... Sot, ha kb egyforma (normalis) vezetesi stilust 
valoszinusitunk, a motor valszeg kevesbe van elhasznalodva...

> ui: alapvetoen hulyesegnek tartom a "mennyit fogyaszt" kerdest a kocsi
> kivalasztasanal. Egyreszt mindenkinek a lababan van vagy masfel liter
> benzin, masreszt a ma futo kocsipark igyis-ugyis a 7-9 (nehezebb cipovel a
> 8-10) literes savba esik. Szoval qurvara mindegy. Aki millio felett kolt
> kocsira, azt nem az egy liter benzin teszi haza...
Egyetertek.  De ha az auto presztizserteke mersekelt mas tipusokhoz 
viszonyitva (hajh, de szepen fogalmaztam... ;-)) ), akkor az az az egyket 
deciliter olllyan joool hangzik...  
Sporolni meg inkabb azon lehet, vajon minden nap kocsival megyek-e a
belvarosba (es araszolok, gyorsitok+lassitok), vagy csak akkor (v. addig),
amikor (ameddig) tenyleg fontos es elonyos, azaz megeri...

> >350 km-t toltottem egy vadiuj S430-ban.
> ... De mi van akkor, ha
> egy rosszbacsi az ablakon benyulva probal bunt elkovetni?
> Normal esetben az ablakkal be tudom szoritani a kezet, vagy
> ilyesmi. Itt erre nincs lehetoseg. Tudom, paranoianak hangzik,
> de sajna nem ritka eset hogy a pirosnal allo kocsibol szedik ki
> a tulajt vagy csak a taskajat :-(((
Elore is sorry minden becsuletes S-Klasse tulajdonostol:
De egy autorablo szerintem gondolja meg, ilyen kocsira is 
utazzon-e... Esetleg elofordulhat, hogy a tulaj meg profibb a 
bunozesben, mint o... Esetleg rogton lepuffantja (persze onvedelmbol...)  
Vagy egy szervezet all mogotte, ami utolag megtalalja es veletlenul a 
fejere esik egy kamion...  Stb...

> Beszeddel vezerles. Nem rossz ez se, csak mi van akkor, ha
> valakinek eppen magyaraznad, hogy hogy is mukodik ez a dolog,
> aztan veletlenul kiejtesz valami olyan kulcsszot, amit nem kene?
Aki nem tudja, mit beszel, ne beszeljen!!!

> Temakor: oldies ( 26 sor )
> Ujabb korszakalkoto otletem tamadt!!
> Jonehany nagyon oreg Auto-Motor c. ujsag van a birtokomban. ...
> ...sorozat jelleggel hetente egy-ket alkalommal valtozatlan formaban 
> lekozolnek egy-egy cikket, amit erdekesnek talalok. 
> Az a keresem, hogy akit erdekel, maganba, vagy a listara jelezze. 
Szia Laci!!!   Nagyon jo az otlet...!!!    Ezuton jeleznem erdeklodesemet
a cikkek irant...   :-)))

> ...mit csinalt a no vezetes kozben? ...Hat a tukorben szepitkezett. 
> ...a Ladas megallt, ...A no meg tovabb szepitkezett. :-)))))))))))) Meg is
> allt a noci....miutan meggyozodott,hogy mit is tartalmaz a Zsiga
> csomagtartoja. :-))))))))))))))))))))))   No comment.
Aki nem tudja mit csinal, ne csinalja...  :-)))   Vagy legalabb ne 
vezessen kozben...!!

> Tizennegy eve az NSZK-ban elo autos vagyok. ... az otthon 
> tapasztalt es a tavalyihoz lenyegesen romlott kozlekedesi moral 
> feletti felhaborodasomnak itt adjak hangot.... megsem itt teszem 
> kozze atkaimat. :-) (A hetvegen ujra "tanulmanyuton" leszek 
> Pesten.)
Szerintem ne fogd vissza magad... En kivancsi vagyok, milyen a 
pesti kozlekedes nemet szemmel...

> A ket literesnel kisebb motoru automata valtos autok a noknek
> keszulnek. Erre hagy ne terjek ki most.
:-))))))))     No comment.   :-)))))))))

> A gepem: BMW 535iA
> Ilyen korulmenyek kozott elvezem az automata valtot, de ha csak
> 150 koruli loeros autot vennek, az biztosan kezi valtos lenne.
Hat igen...  Kb 230 LE-vel mar az automata valtoval sincs 
teljesitmenyhiany...  :-)))))

> >> Az en megalmodott Alfa 146 1.6 TS full extra (borulesek nelkul)
> >> kerek 4 millio. Es alapbol tud 120 lovat... Meg egy kicsit stabilabb
> >> is mint a Yaris. Meg egy kicsit szebb is. Megy egy kicsit jobb is...
> > Hat hogy szebb-e azt nem tudom, de ha a sogoromnak mondanad azt, hogy
> > jobb, akkor igencsak csunyan es hosszan valaszolna. Pedig nem Yaris-a van.
> > /gepeszmernok/
> Es ha szepen megkerlek, legalabb maganban megirod? Tenyleg erdekelne...
Engem is erdekel...

> > nem ertem, miert faj az egyes kollegaknak, hogy egyes 
> > esetekben nem verik fel a fel varost a keklampasok, 
> > hanem "csendben" athuznak a piroson?
> Hogy miert faj?   ... Hungaria koruton, ...
> Beerek a keresztezodesbe, jobbrol egy tuzoltoauto
> 90 koruli tempoval, gond nelkul berongyol a pirosba
> es athuz rajta, lassitas nelkul (pedig ez mindig kotelezo).
> En a padlofeket valasztom, es tolem kb 5-6 meterre balra
> el a tuzoltokocsi....    A  jatsszon, ne a kozlekedok eletevel.
> Ezert faj.   ...Ha mar hasznalhatja, es ezzel legalissa tehet szinte
> barmilyen szabalysertest, akkor legyen szives tajokoztatni a
> kozlekedoket, hogy el ezzel a lehetosegevel.
Teljesen egyetertek...  A szirena is azert van, hogy hasznalja'k!!
Pont arra talaltak ki, hogyha nem lathato a villogo, legalabb hallani 
lehessen...
Aki pedig zavar a lakasban az ilyesmi, az ne koltozzon foutvonalra,
hanem mellekutcaba...

> >eszetlenek utszeli igazoltataskor nem kekfennyel allnak a 
> >szelso savban az aldozat mogott [kozuti veszelyeztetes]
> ...a tokeletlenek a Szentedrei uton megallitottak valakit,
> es oket nem lehetett latni a nagy forgalomban. Az elottem harommal
> levo lassitott, a kovetkezo erosebben, az elottem levo padlozva en meg
> fustolo kerekkel beleszalltam a vonohorgaba, leven se jobbra, se balra
> nem volt menekulesi lehetoseg... 
Reszvetem...  Sajnos (bocs, hogy a Te eseteden peldalo'zok...), 
Az autosok nagyon nagy resze csak olyan rovid tavolsagra 
lat elore, hogy az remiszto:...  Komolyan. 
Ehhez kepest persze tul gyorsan mennek...   :-((,
ezeken az utvonalakon 70-es temponal mar nem eleg az egy 
kocsinyi kovetesi tavolsag, ha valaki nem legalabb 4-5 autoval
elobbre (is) figyel...
Esetedben a harom elotted levo volt a hulye, mert nekik kellett volna 
idoben es enyhebben reagalni a dologra, vagy lassitassal, vagy 
savvaltassal...

> az a ket kocsog meg a csattanasra odanezett, aztan ket perc mulva, 
> mire magamhoz tertem, hogy reklamalni
> kellene, hogy mi az anyjukert az uton allnak, addigra el is tuntek.
Sajnos, ha akar tanukkal egyutt felkeresed a rendororsot, hogy panaszt 
tegyel, ok is a kovetesi tavolsagra hivatkoztak volna...

> Omega (A)  2.3D Turbo-Intercooler, automata valtoval, klima,...
> Ami kellene most (Az idealis a Chrysler 300M lenne):
> Min. 100 loero koruli auto, automata valto, klima,
> motoros ablakok+tetoablak+tukor...
> ...Skoda Octavia 1.6 SLX -felere gondoltam volna.
Lehet, hogy csalodni fogsz... Hacsak nem vagy kulonosen 
fogekony az Octavia-"sulycsoport" elonyeire.  Az Octavia egesz 
mas kategoria... 
Mert az Omega egy hinto', ehhez kepest az Octavia kemeny.
(rugozas is, ulesek is...) Es a 2.3TD-hez idealis az automata, 
az 1.6-os porgos 100-lovashoz pedig szerintem nem, az 
ahhoz tul kicsi... 
(Hangsulyozom, mindez csak szubjektiv maganvelemeny :-))

Bocsi, ha tul hosszu voltam.... :-o

Udv

Andras
+ - Figyelem autosok!!!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

szeptember 14-19, kozott ismet autoszalon lesz Nyitran (Pestrol 
csak 2,5 ora...)
Tavaly senki nem jelentkezett, most sem fog senki?

6000 parkolohely, 270 ceg, 45000 m2 - ebbol a fele fedett.
belepo 180-360 Ft, a minden belepo sorsjegy is, a fodij egy Nubira II

Szlovakiaban eloszor mutatkozik be a BMW Z8, X5, 323, C1 
motorkerekpar. A Renault elhozza a Scenic RX4-et, a Citroen
az uj Xsarat es a C3-at. A Toyota az uj RAV4-et es Avensist
mutatja meg. A KIA bemutatja a RIO-t, Carnival-t es az uj Sportaget.
Az Opel hozza a Coupet, az uj karosszeriaju Astrat es a Speedstert.

Az egyes pavilonok:

F - ©KODA, SEAT, OPEL
A - TOYOTA, MERCEDES BENZ, CHRYSLER, JEEP
B - VOLKSWAGEN, AUDI
C - DAEWOO
K - KIA, LADA, gazhajtasu kocsik
M1 - CITROEN, RENAULT, PEUGEOT, FIAT, ALFA ROMEO, LANCIA
M2 - MAZDA, MITSUBISHI, HYUNDAI, HUMMER
M3 - BMW, NISSAN, SUZUKI, SAAB
N - alkatreszek
H - alkatreszek
J - alkatreszek, biztositok
S1 - irodalom, szerviz, garazstechnika, veteranok

Egy jo tanacs, ha valaki megis meggondolja magat:
Ha lehetoseg van ra, ne 7vegen vagy penteken (allamunnep) gyere,
en azt hiszem hetfon megyek (9/18). Ha tobben jonnetek, es a 7vege
lenne jo, alkalmazkodok - csak ugye az a sooook ember...

Csaba
+ - Re: Mas szemmel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Misi!

_Nemetorszagbol_ hazaterve en _nem_ azert rendeltem meg a HIX listat, 
hogy az ott tapasztalt es a tavalyihoz lenyegesen
romlott kozlekedesi moral feletti felhaborodasomnak hangot adjak.
Es ez nem az egyeni velemenyem. 1990-ota minden eveben 
Ausztriaban, es Nemetorszagban toltom a szabadsagomat,
az ismeroseimmel. Es minden evben meg kell 
allapitanunk, hogy ott is romlik a kozlekedesi moral.
1990ben kesz feludules volt kimenni, most pedig mar olyan a helyzet mint
nalunk 1997-ben. :) 
Legalabb ebben vezetunk a nemetek elott. :))

A Mo.-i kozlekedesi moralhoz a nyari idoszakban sajnos
hozza tartoznak a nemet rendszamu sebessegkorlatozasokat
elozni tilos tablakat figyelmen kivul hagyo autosok is.
Aztan csodalkoznak mint az, amelyik fejre allt, az M0-son.

az M0-son 80-as korlatozas helyett 120-szal szaguldo nemet auto
teljesen mindennapi latvany. Meg a szabalytalanul megfordulas 
a koruton, akar autobusszal! is. Csak azt tudam miert nem sajnalja
a Mercit mikor atmegy a sineket hatarolo betonelemeken.

Nemetorszag: hannoveri autopalya 100-as korlatozas teherautoval elozni tilos
Szelso savban megyegetek 110-zel, mert a kamion nyom mint allat, 
a kozepso savban kisteherautok huznak legalabb 130-cal,
a belso savban szemelyautok 130-150-nel.
Es sajnos nem csak ezen az autopalyan tapasztaltam, hogy a sebessegkorlatozasok
es elozni tilos tablak csak ugy kinn vannak, ha be akarom tartani, akkor a leal
losavban kene 
autoznom, a megengedett felett 10-zel. 
(Iden 10.000km-t, tavaly 7000km-t elozoleg hasonloakat autoztam Nemetorszagban 
immar 10 eve jarok ki minden evben. Es vegigjartam No.-t Munchentol Hamburgig,
sot Dania hataraig. Onnan Daniaban autoztam:)))

Ezzel nem akarom a Mo.-i moralt vedeni, mert igen rossz, mondhatni katasztrofal
is,
 de azert nem csak nalunk romlik.  


Udv: Horvath Akos
+ - oldies+ uj auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Ivicz Laszlo, szia Antal Attila!

Auto-Motor oldies:
Reszemrol szivesen olvasnek nehany regi irast, es 
elore is koszonom a begepelessel jaro munkat.

Uj auto:
Az Octavia SLX valoban jol felszerelt auto, de nemtom,
mennyire elegendo az 1.6-os motor. (En vezettem 1.8 T 20V-t,
az rendben volt.) Amire erdemes odafigyelned: az Octaviaban
IMHO meglepoen kicsi a hatul utazok helye (igaz, ez nem is 
volt a felsorolt szempontok kozott), azonkivul ugy tudom, 
hogy szinte tipushibanak tekintheto az olajtekno serulese 
(ami - ha osszejon - kb. 1,5 millaba faj), de errol mar 
irtam regebben.

Piece:
nme1

"Know your enemy"
+ - Regi AM irasok. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, Szia Laci.

>Az a keresem, hogy akit erdekel, maganba, vagy a listara >jelezze. Akkor
fogok
>neki csak a dolog megvalositasanak, ha legalabb 5 (ot) >erdeklodo akad.
Engem erdekel Laci. Ugyanis anno en is olvasgattam az AM - et. Nagyon jo 5
let nek tartom.

Frigyes

Skoda 120 L
 
+ - Re. Akkuverseny, rossz passz. :-(,,,, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Aldo, te mindig kieszelsz valamit :-8

>teli felkeszites cimszoval "akkuversenyt" lehetne tartani,
>kinek a legjobb az akksija (azaz mennyi a tarolokepessege a >nevlegeshez
>kepest, mert ez %-osan osszahasonlithato, autotol >fuggetlenul). :-)))
Nagyon jo az otlet. Viszont ha valami gond lehet akkor valami infot is
kapunk toled, hogy mikepp javitsunk az akkumlatorunkon. Benne vagyok
szivesen viszem azt a muszert.

Udvozlettel: Frigyes


Ui. Nagyon szomoru vagyok most, ugyanis edesanyam hosszu betegseg utan
vegleg elment :-(,,,,,,,,,   Paksra eljovok ahhogy igertem de a vig
megszokott hangulatom most kodde valt :-(((((,,,

Skoda 120 L
 
+ - RE: *** HIX AUTO *** #860 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

}-> Sok csokit, Autosok,
}-> 
}-> Ujabb korszakalkoto otletem tamadt!!
}-> 

IGENIGENIGENIGENIGENIGENIGENIGENIGENIGENIGENIGEN


Akarjuk!

Aron
+ - mini morris (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

van egy mini morris autom de nincs rajta elso hatso lokharito 
ki tud ja hol lehet ilyet talalni , bontott is jo lenne,
plussz meg kerdeznem ki tudja hol lehet belso tetokarpitot venni ,vagy
mibol lehet csinalni, olyan feher lyukacsos volt benne.
ha valaki tud kulfoldi mini bontot azt is megkoszonom.	
koszi a segitseget

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS