Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX SZALON 232
Copyright (C) HIX
1992-11-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Egy kerdes (mind)  29 sor     (cikkei)
2 Kozlekedes kontroll (mind)  36 sor     (cikkei)
3 Re: Gepjarmuado (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - Egy kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Kata!

Ez mind nagyon sze'p. A'ltala'ban egyet is e'rtek. Mellesleg nekem kocsival
max. 20 perc bejo~nni, busszal 35-40, me'gis gyakran busszal jo~vo~k. Meg kell
mondjam, Pesten o~sszehasonli'thatatlanul jobb a to~megko~zlekede's, mint itt
Melbourne-ben, e's itt o~sszehasonli'thatatlanul tiszta'bb a levego", me'gis,
amikor rea'lisan lehet, to~megko~zlekedem.

Ele'g saja'tos e'rv, hogy aze'rt akarsz kocsival ja'rni, mert ko~zel laksz.
De most nem is ez az e'rdekes, nem is ezt akarom ke'rdezni.

Bonnban nem deroga'lt kolle'ga'mnak 10-15 km-ro"l biciklivel ja'rni dolgozni.
Itt to~bb kolle'ga'm (szinte'n egyetemi oktato'k) szinte'n biciklivel ja'r,
esetenke'nt me'g messzebbro"l. (Pedig az ausztra'l ta'rsadalom majd annyira az
auto'ra e'pu~l, mint az amerikai). Ne'ha'ny e've volt az inte'zetben egy
holland vende'gu~nk. A Szila'gyi Erzse'bet fasorban lakott, a Budao~rsi u'tra
ja'rt az Inte'zetbe. Szinte mindig bringa'val, ve'gig ege'sz te'len is. Ne'ha
a hegyeken keresztu~l, de to~bbnyire a Moszkva te'r, Alkota's u't, BAH,
Budao~rsi u't u'tvonalon. Mellesleg: azzal ja'rt a belva'rosba is.

Mi mie'rt nem? (Van egy kolle'ga'm Pesten, aki O~rsmezo"n lakik, kb. 3 km. o"
ido"nke'nt - ritka'n - biciklivel jo~n be. Senki ma's, pedig van ma's is, aki
viszonylag ko~zel lakik.) Bo~ro~cz Jo'ska persze ma'r re'szben va'laszolt,
deha't a ne'met, holland, ausztra'l is fogyaszto'i ta'rsadalom. A ke'rde's
teha't a'll:

TE mie'rt nem ja'rsz biciklivel? Legala'bb tavasszal meg korao~sszel.

Ko"ro~si Ga'bor
+ - Kozlekedes kontroll (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves SZALONtagok es Hidas Peter (a Uni. of New South Wales-rol),

Peter, nem haragszol, ha emlitem, hogy a SCATS es SCRAM mar egy-ket genera-
cioval oregebb kozlekedeskontroll rendszer, mint, amit lehet csinalni. Az
en csoportomban is dolgozunk egy ilyenen. A kovetkezo reszt ugorjak at azok,
akiket ilyesmi nem erdekel. Tovabba, bocsanat az angol hasznalataert, de at-
masoltam egy pici reszet egy nagyon hosszu leirasnak. Ime itt jon:

A PROJEKTUNK CIME: Real-Time, Collaborating and Learning Expert Systems
for Predictive and Reactive Control.

A PROJEKT CELJA: The distributed system controls the traffic signals at the
intersections so that the control regime will be near-optimum regarding

. the statistically average traffic flow in each given scenario, as well as
. the spatially and temporally local perturbations in the traffic flow.

AZ OPTIMALIZALAS CELJA: There are several possible criteria of operation
(measures of effectiveness) in this domain, similarly to many other real-life
task environments. These are, for example, the average travel time, the
maximum waiting time at intersections, the average number of stops during
travel, maximum queue length, etc. It is possible to use a weighted average of
these for the objective function, which would then express the relative
importance of minimizing driver's frustration, air pollution, fuel
consumption, accident rates, traffic delays, and the like.

MIT LEHET KONTROLLALNI: The control variables for the traffic signal are:
. the length of the cycle (the time period between two identical phases);
. the length of "active time" (sum of the periods of yellow and green phases
  in one or the other direction);
. the point of time when the cycle starts.

Ha kesz lesz ES sikerul, remelem Sydney-be elkerul. (Valamikor en is tani-
tottam a University of Sydney-n es a Uni. of NSW-en...)

	F. Miki
+ - Re: Gepjarmuado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Megyesi Gabor!
Az autok kornyezetszennyezeserol irt levelemben a szemelyautokra
gondoltam elsosorban, elnezest a pontatlan fogalmazasert. Azt
egy kozlekedesmernok ismerosomtol hallottam, hogy autoutak
burkolatanak meretezesekor csak a nehezgepjarmu-forgalmat
veszik figyelembe, ugyanis ezekhez kepest a szemelyautok
altal okozott karosodas elhanyagolhato (hacsak nem hasznalnak
szoges gumikat, de ez Magyarorszagon nem jellemzo).
Helyenkent lehet latni ugyan "teherautoval behajtani tilos"
tablakat, de az ilyen utak a teljes uthalozatnak csak nagyon
kis reszet kepezik. Ezen kivul azt is hallottam mar, hogy az
ilyen tablak kihelyezesenek gyakran nem az utburkolat gyengesege
az oka, hanem forgalmi es zajvedelmi meggondolasok.

Mindezek alapjan tovabbra is ugy velem, hogy szemelyautok
eseteben nem sulyadora, hanem legszennyezesi adora lenne szukseg.
Udvozlettel: Kecskes Csaba

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS