Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2222
Copyright (C) HIX
2004-06-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: baloldali kozlekedes (mind)  15 sor     (cikkei)
2 HiX tali szervezese (mind)  77 sor     (cikkei)
3 Re: zaszlok, egyebek (mind)  94 sor     (cikkei)
4 re: minden (mind)  16 sor     (cikkei)
5 Re:hatso ablak (mind)  19 sor     (cikkei)
6 GSM-GPS riaszto (mind)  34 sor     (cikkei)
7 Re: jobb-balkormany, GPS-es riaszto (mind)  10 sor     (cikkei)
8 Re: mindenfele (mind)  54 sor     (cikkei)
9 re: minden (mind)  12 sor     (cikkei)
10 ujra otthon / Alfa 146 (mind)  53 sor     (cikkei)
11 rendszam atmatricazas (mind)  11 sor     (cikkei)
12 Re: GSM (mind)  21 sor     (cikkei)
13 Markaszervizben (mind)  13 sor     (cikkei)
14 Auto... (mind)  12 sor     (cikkei)
15 re: minden (mind)  13 sor     (cikkei)
16 Re: riaszto (mind)  27 sor     (cikkei)
17 Re: minden (mind)  49 sor     (cikkei)

+ - Re: baloldali kozlekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hunter irta:
>Mas. Ugy tudom, a lovasok szoktak egymas mellett bal oldalon elhaladni,
>meghozza azert, hogy a jobb kezuk talalkozzon. Talan ebbol jott a
>briteknel a bal oldali kozlekedes...

A kozepkorban (vagy meg korabban) alakult ki ez a szokas, mert az
emberek a jobb kezukben fogtak a fegyveruket (kard, buzogany, stb.).
Ha valami gyanus lett, vagy megtamadtak oket, akkor maris a kozelebbi
oldalon volt a fegyver, nem kellett forgolodni. Eleinte a gyalogosoknal
volt ez a jellemzo, majd a lovasoknal is. Az autozas elejen az autok a
hintok es lovasok kozott kozlekedtek elenyeszo kisebbsegben, igy ok is
maradtak a baloldali kozlekedesnel. Hogy mi miatt valtozott at
jobboldalira a kozlekedes, nem tudom.

udv: Aleox
+ - HiX tali szervezese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles
Nepmuveszet -  Ajandek

Sziasztok autosok.

Meg a mult heten elkezdtem szervezni a kovetkezo
koraoszi HiX auto talalkozot !

Helyszin : Neszmely.
Dunantulon talalhato a Duna partjan levo kis falu
es a kozvetlen Duna partjan levo camping. Ez
Esztergom es Komarom kozott helyezkedik el.
Szallas tobbfelekepp lehetseges.
1, Allo tehergozos kabinjaiban emeletes agyakon.
2, Duna partjan allo kemping apatmanjaiban ket
szoba 6 fo befogadokepesseg- ket haloszoba -
furdoszoba felszerelt konyha. Ezek egymas melett
helyezkednek el. De van lehetoseg nivosabb
szallasra illetve aki szegyelli az autos tarsait
faluban lehet berelni kulon szalast :-))
Most jelenleg a camping tulajdonosaval folytatok
intenziv targyalasokat a szallasok minnel olcsobba
tetelere, miszeint szervezett talalkozo es
csoportos reszvetelt igertem neki minimum 20 fovel
szamolva.

Programajanlatok :

1,Seta a Gerecse hegyseg oldalaban,
2,Szollosi pinceszet meglatogatasa es aldozat
Bacchus oltaran.
3,Gondoltam valami autos ugyessegi versenyt is de
ez meg bizonytalansagi tenyezo.
4, Alkalom nyilhat arra, hogy a mukodo vizibusz
hajo motorjanak alapos megtekintesere sot egy mas
megnezesere amit most nem arulhatok el :-) !
5, Camping elott levo holt Dunan alkalom van
tutajozasra es a vele szemben levo 6 Km hosszu
lakatlan sziget birtokbavetelere :-)

Igyhat fenseges kornyezet var azokra akiket
erdekel ez az elso dunantuli talalkozo. Ez kozel
van Tatabanya, Gyor, Budapest es a felso dunantuli
telepulesekhez, no meg Pozsonyhoz is.

Talalkozo lehetseges idopontjai !
Szeptember elso felere gondoltam de lehet egy
hettel kesobb is. Igyhat szeretnem megkezdeni az
eloszervezest.

Szeptember:  4 - 5
                     11 - 12
      vagy        18- 19

Jovo honap folyaman megkertem a lista
foszervezojet Avit, hogy jojjon le velem a
helyszinre es nezzuk meg. Itt a camping egyik
tulajdonosaval tudunk vegleg megegyezni. Hamarosan
lesz weblap es a lemenetel utan az en lapomon is
lathato lesz a helyszin.

Aki jelentkezne azt kernem, hogy nekem maganban is
tegye meg !!

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
  http://frigyes.fw.hu    http://amajorka.srv.hu
+ - Re: zaszlok, egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akos irta:

> Es mi a helyzet a napsugarzassal? Onnan minden nap 9-16 oraban erkezik
> folymatosan az UV.

Logikus kerdes, en is gondoltam ra, de akkor nem vettem a faradtsagot hogy
utananezzek/gondoljak :-)

A foldre ~1400W/m^2 energia jon a napbol, ami azt jelenti hogy egy kb 10x10
cm-es feluletre 14W jut a legerosebb napsutesben, tropuson, teljesen tiszta
idoben stb. Fenyhatekonysaga (luminous efficacy) 90 lm/W korul van.

Egy halogen ego megzabal 55-80 wattot, fenyhatekonysaga 25lm/W korul, tehat
nagyon durvan annyit er mint 14-20W napsugarzas. Figyelembe kene meg venni
a
spektrumokat hogy ebbol mennyi is az UV. Errol nincs adatom (ha lenne, nem
kene jatszadozzak a lumenekkel), de gondolom nagysagrendeket nem
valtoztathat: a napsugarzasban eredetileg valoszinuleg tobb van, de a
legkor
szuri (az UV-B 1%a eri el a felszint:
http://www.wrh.noaa.gov/Flagstaff/science/uv.htm), igy alacsony
magassagokban mar kevesebb.

A lenyeg hogy ilyen durva megfontolasok alapjan a kvarcburkolatu halogen
ego
altal kibocsajtott UV mennyisege osszemerheto a tropusokon talalhato
legerosebb napsutesevel - es mersekelt egovon alig felhos eg eseten maris a
tropusi maximum alig egytizede tapasztalhato. Ilyen szempontbol "elonyre"
tesz szert a lampa, am az egeszet meg kell fejelni az expozicios idovel ami
siman a nap javara szol, tehat ez a tizes faktor kb semlegesiti az elozo,
ellenkezo iranyu tizes faktort.

Szaz szonak is egy a vege, a ket tenyezo valoszinuleg hasonlo nagysagrendu.
Igy teljesen ertelmesnek tunik ha azt javasoljak hogy az egyiket kuszobold
ki: megfelezve az uv mennyiseget gondolom megduplazod a cucc
elettartamat...

Ez igy nagyon sok feltetelezest tartalmaz, de valoszinuleg nem a
kvarc-halogen javara tevedek: a http://members.misty.com/don/uvbulb.html#ep
szerint egy eprom torlese (amit uv-t igenyel) halogen lampa eseten megvan
emberi ido alatt (bar "lots of time" kell), mig napsutesben a tropusokon jo
esetben 1-2 het, mersekelt egov alatt tobb honap alatt.

Fogash:
> Tudomasom szerint a kvarc is _egyfajta_ uveg. Megkockaztatom, lehet, hogy
> az UV-B-t nem szuri _annyira_.

Lehet. De figyelembe veve hogy a kvarc kristalyszerkezetu mig az uveg
amorf,
ez szamomra alapertelmezesben eleg hiheto ok arra hogy nem vonjam ketsegbe
azokat a forrasokat amelyek egyszeruen azt irjak hogy nem szuri. Ha adsz
mas
forrast, ennek is utananezek :-) (Amugy persze hogy nem szuri "annyira". X
szazalekot biztos elnyel, de ha X kicsi, akkor hadd lehessen irni
egyszeruen
hogy nem szuri.) Na, csak nem alltam meg es megneztem: tobb mint 90%at
ereszti at az UVknek (http://www.cwqa.com/html/UV_Article.htm), mig a
rendes
szelvedouveg csak 3%at
(http://www.sunsmart.com.au/s/z_pdf/resources/UV_Radiation_and_You.PDF,
mivel a bura vekonyabb, legyen 15%, ezen ne muljon.)

Ez az oldal: http://www.woodrow.org/teachers/bi/1997/uvstages/ szinten
megemliti a kvarcburkolatu halogenlampat mint uv-b forrast, mig a naprol
emlitest sem tesz.

> Emlekezetem szerint azt irtam, hogy menj el a Tescoba, vegyel JO MINOSEGU
>(=nem tesco gazdasagos) izzot, aztan rakd be magad.

Jo minosegu nem jelenti feltetlenul az uv szureset. Uveg fenyszoronal jo
minosegunek szamit egy egyeb szempontbol tokeletes de uv-t nem szuro izzo:
megfelel minden kriteriumnak. Akinek tizeneves autoja van (a polikarbonat
fenyszoro europaban '92ig tiltott volt), annak mast jelent a jo minoseg
mint
az ujabbaknak...

>Az ellenkezesem foleg a "csak markaszervizben, mert meghibasodashoz
> vezethet" kitetel ellen szol! A markaszerviz jo vastagon szamlaz, de 
> az eredetivel egyezo minosegu izzo, olaj, ekszij, fekbetet, szurobetetek
> kaphatoak mashol is!

Ez tiszta. De elnezest, az ajanlas nem ugy szolt hogy a szerviz szerelje be
(bar persze azt is irhattak volna). Hanem ugy hogy a szerviz altal ajanlott
tipust hasznalj, es meg pontositottak is hogy az ajanlas az uv-vedelemre
vonatkozzon. Egy szoval sem irtak hogy csak a szerviz tegye bele. (Bar a
mai
autokat kepesek olyan modon tervezni hogy hatalmas kinlodas egy egocsere.
Peldaul en hozzuk mennek izzocserere a forumokon olvasottak alapjan:-( A
Logannal a sajtoanyagban hangsulyozzak hogy ugy terveztek hogy konnyu
legyen
izzot cserelni benne, mert ez ma mar nem egyertelmu...)

-- 
Udv, Sandor
+ - re: minden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

bocsi Fogash, de most nincs igazad:
a beszelgetes alatt igenis ugralnak a frekvenciak (legalabbis a GSM-nel),
meghozza meglepoen gyorsan, ezt a jelenseget nevezik "hopping"-nak, ha jol
emlekszem. Viszon az elottem szolok mar jol elmagyaraztak, hogy miert is
lehet oly konnyen zavarni megis a mobilokat. Az altalad emlegetett
frekvenciak meg csak a "nep" szajan forgo adatok, alattuk es felettuk megy
a forgalom, jopar savra kiosztva (szolgaltatonkent). No meg nem kellene
osszekeverni a teljesen mas muszaki alapokon nyugvo rendszereket, mint pl.
az analog 450 MHz-s NMT-t, a 900-as GSM-et, es az 1800-as CDMA (ez a
kodosztasos)-rendszert...
Amugy elvezem az irasaidat :)

Minden jot:
vasgyuszi
+ - Re:hatso ablak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szai HA!

>>>>
> 3-5 ajtos karosszeria-formanal mindig koszolodik a hatso 
>ablak, mert a kocsis zekreny mogotti orvenyek mindent >felkavarnak a kocsi hat
falara.
Kiveve pl. az Alfa 146-ot pl. ahol van minimalis tulnyulas (10 cm), amitol 
meg nem lesz szedan, de arra eppen eleg, hogy a hatso ablaktorlot 
soha nem kelljen hasznalni.
>>>>>>

A Citromoknal (pl. ZX, BX es asszem CX is) pedig 60 km/h sebesseg felett meg az
 eso sem esik a hatso szelvedore, bibiiiii!!!

--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - GSM-GPS riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Fogash irta:
: >es a mobil csatornakkal pontosan megegyezo frekvenciaban
: >dolgozo keszulek  kell,
: 450 MHz, 900MHz, 1800MHz. Ha jol tudom (majd biztos kijavitanak) a
: telefon-adas ebben a 3 savban megy, a beszelgetesek kodolassal
: kulonulnek el egymastol, nem frekvenciakon ugralnak.

Nem akarok nagyon belemenni, mert nem autos tema, igy az *eredeti*
GSM-900-rol roviden (manapsag a reszletek kicsit masok, de ez eredetinel
konnyebb megerteni a dolgokat). Eredetileg a mobiltelefonok 890-915 MHz
kozott sugaroztak. Ezt a 25MHz-et folosztottak 200kHz szeles csatornakra,
ezekbol tehat 125 van. A nemeteknel ezt a 125 csatornat igazsagosan
folosztottak a D1 es a D2 telefonhalozatok kozott. Tovabbi problema, hogy
az elektromagneses hullam nem all meg a cellahataron, ezert egy cellaban
hasznalatos frekvenciat nem lehet a szomszed cellaban hasznalni. Ha
hatszog alaku cellakat feltetelezunk, akkor egy cellaban a csatornak
hetedet lehet csak biztositani, ami telefontarsasagonkent 9 csatornat
jelent cellankent. A csatornakon belul idoosztas van, kb. 4,6ms -onkent
sugarozhatsz 577us -ot, azaz egy csatornan egyszerre 8 beszelgetes
folyhat. Amikor telefonalni kivansz (vagy hivast kapsz), a torony es a
telefon eloszor megbeszelik (egy erre fenntartott csatornan), hogy melyik
csatornan folyjon az adatatvitel es hogy a csatornan belul melyik
idoegysegben. Ehhez a telefon eloszor max. teljesitmennyel sugaroz (a
4,6ms -os periodusido 217Hz frekvencianak felel meg, ezt halljuk a
mobiltelefon megcsorrenese elott a kozeli hangszoroban.) Emellett meg
megbeszelnek par mas dolgot (telefon sugarzasi teljesitmenye, idoegyseg
kezdetenek pontos idopontja). *Ezt* az informaciocseret kell (es lehet
konnyen) elnyomni.


Udv,
marky
+ - Re: jobb-balkormany, GPS-es riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Mellesleg mobiltelefont sem olyan bonyolult zavarni, ugyanis nem a telefon
> jelet kell zavarni, hanem a toronyet, pontosabban azt a csatornat, ahol a
> telefon es a torony megbeszelik az adatatvitel reszleteit (kisebb jel).
> Ilyen elven mukodnek a kozintezmenyekben (iskola, opera, stb.) elhelyezett
> GSM-zavarok.

mignem valamelyik szulo ki nem talalja, hogy az o gyerekenek a tokeit ne
sutogessek mikrohulammal!
:)
+ - Re: mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> Es mi a helyzet a napsugarzassal? Onnan minden nap 9-16 oraban erkezik
> folymatosan az UV.

Azt el tudom kepzelni, hogy kivulrol UV szuro reteg van rajta, mint pl. a
manapsag divatos polikarbonat tetofedo anyagokon. De hogy akkor belul miert
nincs, azt ne kerdezd.

> civil jelet (ezert nem ertem, hogy a nemetek miert akarnak allami
> hataskort -- adoszedest -- *kulfoldi* katonai hercehurcara alapozni
> /GPS-alapu autopalya-utdijat szeretnenek szedni/ ).

Nem veletlen, hogy az EU belefogott egy sajat muholdas navigacios rendszer
epitesebe (Galileo).

Matrica: gondolom tobben is be fogjak irni, de mai hir, hogy a rendoreseg
allasfoglalast adott ki arrol, hogy mi a helyzet a matricaval EU-sitott
rendszamokra: hatosagi jelzes megvaltoztatasa: rendszamlevetel + 3 evig
terjedo szabadsagvesztes. Utobbit nyilvan nem fogjak kiszabni, de lehet ra
szamitani, hogy a zsaruk raszallanak a temara.

> Kiveve pl. az Alfa 146-ot pl. ahol van minimalis tulnyulas (10 cm), amitol
> meg nem lesz szedan, de arra eppen eleg, hogy a hatso ablaktorlot
> soha nem kelljen hasznalni.

Nekem sem a csepp Kadetten, sem az F Astran nem kelett soha hatso
ablaktorlozni, ha 10 km/h -nal gyorsabban mentem. Viszont a "fuggolegesebb"
hatfalu otajtosok mind baromi koszosak.


> Tudomasom szerint a kvarc is _egyfajta_ uveg. Megkockaztatom, lehet, hogy
az UV
> -B-t nem szuri _annyira_.

Ha szigoruan vesszuk, akkor az uveg egy gyujtofogalom, amorf, nem kristalyos
halmazallapotu ("szilard folyadek") anyag, es sokfele osszetevobol
keszitheto, bar rendszerint fo alkotoja a sziliciumdioxid.

A kvarz pedig szilicium dioxid. A kvarcuveg pedig ebbol keszul.


> 450 MHz, 900MHz, 1800MHz. Ha jol tudom (majd biztos kijavitanak) a
telefon-adas
>  ebben a 3 savban megy, a beszelgetesek kodolassal kulonulnek el
egymastol, nem
>  frekvenciakon ugralnak.

Is-is. a GSM rendszer 900, es 1800 (1900 egyes orszagokban), vannak
kulonbozo frekvenciak, kulonben zavarnak egymast a bazisallomasok.
Idoosztasban kulonulnek el a beszelgetesek, meg csatornankent is. De vannak
olyan megoldasok is, ahol valoban a kodolassal kulonitik el oket.

Szabolcs
+ - re: minden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mert a hatso ablakod a teto resze. Vagy mondjam, hogy mert a bena
>franszija mer nokok meg egy rendesen koszolodo hatso ablakot se
>tudnak tervezni? :-) De a hat falad neked is koszos, nem?
 Nem nagyon :)))
Viszont azt latom, hogy a CX-eken (kivulrol nezve) homoru a hatso uveg. Hogy
az micelbol?
------
Most kaptam meg az Autodata.2004.v5.3.7.3. CD-t, de nem nagyon van idom
belenezni. Jo ez valamire?

Udv joe
XM 2.1TD
+ - ujra otthon / Alfa 146 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
most nezem a hix.hu oldalon, hogy nem ment at a vasarnapi 
hozzaszolasom, ezert ismetles kovetkezik:

Megjottem az eves uzemanyag egetesrol. Egyelore par szaraz adat, 
aztan majd jon a beszamolo... 

Az kirandulas hossza: 13 nap
Megtett kilometerek: 6116  
Uzemanyag: 393,41 liter 
Uzemanyag ara: 362,12 EUR 
Autopalya dijak: 167,50 EUR 
Maximalis dugoban allas: 40 perc 
Maximalis sebesseg ora szerint: 202 km/h 
Atlagsebesseg 97 km/h 
Maximalis atlagsebesseg 1 oran at 165 km/h 
Olajfogyasztas: 0 dl 
Gondok az autoval: semmi 
Egyeb gondok: semmi :)) 

Megtett ut: 
Pozsony - Roma 1290 km 
Roma - Messina 711 km 
Szicilia korbeautozasa 1968 km 
Messina - Napoly - Roma 778 km 
Roma - Pozsony 1325 km 

A legnagyobb autos elmeny talan Napoly volt es az ottani parkolas, 2 
ora tolongas utan sem talaltunk ures parkolot, ezert elhataroztam, 
hogy most mar tok mindegy hova, de valahova ledobom az autot. Vegul 
egy gettos kornyeken, egy tok lepusztult betonlyukbol integetett egy 
betoro kulseju szakadt figura, hogy van szabad hely. Bemasztunk a 
szuk lyukon egy haz pincejebe, ahol elkertek az auto kulcsait es 
mehettunk. En, aki ugy feltem az autom, es leadni a kulcsokat... huuu, 
kemeny dio volt, de atveresnek tul atlatszo, ezert rajuk biztam. Mivel 
kicsi volt a bejarat, az autokat ide-oda tologattak, volt ugy, hogy 5 
autot kivittek, hogy a 6. fizethessen. Igy az autot egy 
masik "szobaban" talaltuk meg, de egeszben es hianytalanul. 3 ora 
parkolas 6,80 EUR :))) De elmeny volt nagyon nagyon sok, megerte 
autoval menni, foleg az Etnan volt erdekes autozni, szegeny 
naftakalyha, kigyurtam a belet is... 

---------------

Sajnos azota mar nem minden igaz, otthon ugyanis 45 km-t tudtam 
gond nelkul leautozni es az ekszijbol levalt egy 4 mm szeles csik, igy 
eletemben eloszor vontatni kellett az autom, szegeny asszony alig 
tudta berangatni a Puntoval a szervizbe. Ha mar ott van, azt hiszem 
inkabb minden szijat csereltetek :((( miert nem gyartanak mar lancos 
motorokat? 

Cs.
www.cuoresportivo.sk
+ - rendszam atmatricazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bűncselekménynek számít, ha uniós matricával ragasztják felül a magyar zászlót 
a május elseje előtt kiadott rendszámokon – hívta fel a figyelmet Pausz Ferenc.
 Az Országos Rendőr-főkapitányság illetékese elmondta, hogy a nemzeti színek le
ragasztása miatt a rendőr a helyszínen bevonja a forgalmi engedélyt és leveszi 
a meghamisított rendszámtáblát, a tulajdonos pedig három évig terjedő szabadság
vesztéssel is büntethető. (Nszab. 8. old., NSZ 4. old.)
>>>>>>>>>>
Egyertelmu? Mondjuk ezert bortonbe juttatni valakit szamomra "agyuval verebre" 
tipusu eset, es nyugodtan hugyozzon bele a konnektorba az a rendor, aki pont ez
en buncselekmeny felderitesevel probalja a kozrendet fokozni...
Fogash
+ - Re: GSM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> a 3 savban megy, a beszelgetesek kodolassal kulonulnek el egymastol, nem
> frekvenciakon ugralnak.

  Eloszor is a 450 MHz mar Magyarorszagon nincs (nemreg kapcsoltak ki
vegleg). Azon tul van az 1900 MHz-en is es 800 MHz-en is (pl. USA), de
nem feltetlenul GSM. De ez mellekes. A lenyeg, hogy sok csatorna van
eleg kozel egymashoz (mintha 40 lenne 900-on, de nem emlekszem biztosan),
amiket tovabb osztanak a keszulekek kozott, mint anno a token ring
csinalta. Azaz a keszulekek nem folytonosan adnak, hanem kis impulzusokban.
Mellesleg ez az egyik motivacio arra, hogy 30km-nel tavolabbrol nem
tudsz bejelentkezni egy toronyhoz (elrontja az idozitest, ezert nem
enged be).
  De a frekvenciak eleg kozel vannak ahhoz, hogy zavarni lehessen egy
eleg szeles savu jellel. Foleg a bejovot. Raadasul eleg zavarni a
vezerlo csatornat, ahol a torony es telefon megbeszeli melyik frekin,
melyik slotban tortenjen a beszelgetes.
  Mint Marky nagyon helyesen mondta, a GPS jelet meg egyszerubb zavarni.

Gyula
+ - Markaszervizben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Azert remelem nem tevedek, ha ugy gondolom, hogy a markaszervizekben
is (a nem gyari jelzesu alkatresz) az alkatresz nagykerbol, vagy a
szomszed autosboltbol van.

>rkaszervizben, mert meghibasodashoz vezethet" kitetel ellen szol! A
markaszervi
>z jo vastagon szamlaz, de az eredetivel egyezo minosegu izzo, olaj,
ekszij, fek
>betet, szurobetetek kaphatoak mashol is!

teeby
+ - Auto... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Fogash!

>meggyozoen tompa hangu puffanasnak tunik. Csak tunik. Az ajto ugyanis
olyan ko
>nnyu (vekony vacak badog?), hogy ha nem izombol csukod, a sulya nem
kepes a gum
>itomitest osszenyomni.

Lehet hogy becsaptak es egy Swiftet kaptal optikai tuninggal, amitol
Hondanak latszik. :-)

teeby
+ - re: minden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Fenyszoro"uvegre" gondoltal, nem? Jo a muanyag, sokkal tobbet kibir,
>  mint az uv eg. MArmint kavics-szempontbol. De ezek szerint az osszes
>  Mondeo-I (a kislampasok) tompitottjaban rossz izzo van, mert az mind
>  be van sargulva, nem is kicsit.
------
Az I-es Mondeonak nem az "uvege" sargul, a kulso bura mogott van egy 
teglalap alaku muanyag "prizma" az sargul. Egyebkent kulon 
megvasarolhato, es cserelheto.
Hogy az izzo miatt sargul-e azt nem tudom.

Udv,  Triznyak
+ - Re: riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2221, :
 >>es a mobil csatornakkal pontosan megegyezo frekvenciaban
 >>dolgozo keszulek  kell,
 >450 MHz, 900MHz, 1800MHz. Ha jol tudom (majd biztos kijavitanak) a
 >telefon-adas
 > ebben a 3 savban megy, a beszelgetesek kodolassal kulonulnek el egymastol,
 >nem frekvenciakon ugralnak.

De, ugralnak frekvenciakon is, kulonben nem lenne eleg a savszelesseg. Ugy
tudom, korabban a szomszedos cellakban volt mas-mas a freki, de akkor meg
nem volt mindenkinek telefonja. Ma mar lehet hogy cellan belul is. Masreszt
a szolgaltatok nem egy bizonyos frekvenciat kapnak, hanem tartomanyt. A
neveben is benne van + Te is irod: *sáv*. Tehat van szelessege. ;]  Regen
az analog cellularis telefonoknal pl el volt kulonitve az oda/vissza
hangkapcsolat is.
450MHz-en mar szerintem senki sem szolgaltat, legalabbis errefele nem
nagyon, a 0660 is reg befejezte a mukodest. Viszont letezik USA-ban, meg
talan Japanban egy 1900MHz koruli tartomany. Amikor manapsag 3-savos
telefonokrol beszelnek, akkor erre kell gondolni, nem a 450-re.

Marky levele a zavarasrol eleg meggyozo... sajnos. Azert, hazilag megoldva
viszonylag olcson meg lehet uszni egy gsm alapu riasztot, es akinek csak
Suzukira vagy Ladara telik, az is vedheti magat. A legolcsobb prepaid, ha
jol tudom, 3600Ft/ev. Suzyt lopni meg talan nem gsm-zavaroval indulnak.
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.2beta1;]-
+ - Re: minden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash:
>Tudomasom szerint a kvarc is _egyfajta_ uveg. >Megkockaztatom, lehet, hogy az 
UV-B-t nem szuri
>_annyira_.

A kvarc ebbol a szempontbol _nem_ egyfajta uveg,
nem veletlenul hasznalnak kvarc kuvettat UV 
spektroszkopiaban.

>>Szokasok, tettek nem oroklodnek genetikailag,
>>az a szocialis orokles.
>De igen! Van egy oceani halfajta, ami megszokasbol
>mindig balra dolve uszott a vizfeneken. 
>Gondolom "jobbuszonyos" volt. Egy ido utan ennek a
>fajtanak a BAL szeme ATVANDOROLT a jobb oldalara.,
>igy most ket jobb szeme van, bal meg nincs neki.
>Ez nekem genetikainak tunik, nem csak
>viselkedesbeninek. 

A zsirafnak meg azert hosszu a nyaka mert sokat
nyujtogatja a fak fele:-)))
Mar 150 eve kiderult, hogy nem Lamarcknak, hanem
Darwinnak van igaza az evolucioval kapcsolatban.

>Szerencsere csak egy erosen aberralt torzs csinalja
>valami vallasi humbugbol. A tobbsegnel koszoni szepen,
>jol erzi magat ott, ahova nott...

A korulmetelest az okori egyiptomiaktol kezdve egeszen
a ma elo osszes muzulmanig gyakorolja az emberiseg,
sot az USA-ban is divat a 20. sz. masodik feletol, bar
talan mar csokkeno nepszeruseggel.
Ennek ellenere nem tunt el a fityma, mert nem volt erre
biologiai szelekcio.
A hal szeme sem kezdett _vandorolni_, csak azok az
egyedek szaporodtak sikeresebben, amelyeknek egy oldalon
volt a szemuk. Ha ez genetikailag volt determinalva,
akkor az utodoknak is ilyen szemuk lett, igy azok is
sikeresek voltak es igy elszaporodtak. Ha csak egy
balhorogtol ferdult el a feje, akkor viszont az utodok
ujra a sikertelenebb szempozicioval szulettek, igy
aztan kihaltak.
De nem offolok itt tovabb genetikaval:-)))

>Vajon, pontos J-vel.
Ebben viszont igazad van, bocs a hibaert.
Gabor

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: ws20-131.unine.ch)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS