Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1983
Copyright (C) HIX
2003-10-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 KPM (mind)  12 sor     (cikkei)
2 re: Re: teli ido (#1981) (mind)  5 sor     (cikkei)
3 gumimeret (mind)  16 sor     (cikkei)
4 Re: A jovo uzemanyaga (mind)  23 sor     (cikkei)
5 re: zoldhullam (mind)  6 sor     (cikkei)
6 re: re: Re:Termosztat hogy mukodik? (mind)  14 sor     (cikkei)
7 Kodfenyszoro ismet (mind)  16 sor     (cikkei)
8 Teligumi (mind)  31 sor     (cikkei)
9 Guillotine (mind)  14 sor     (cikkei)
10 re: RE: Skodas ebreszto (mind)  8 sor     (cikkei)
11 re: Re: A jovo uzemanyaga (mind)  8 sor     (cikkei)
12 re: re: Ford Mondeo 1.8 TDI (mind)  12 sor     (cikkei)
13 Kecskemet (mind)  15 sor     (cikkei)
14 re: mondeo fogyasztasok (mind)  13 sor     (cikkei)
15 re: Teli gumi, izzo, rendszam (mind)  12 sor     (cikkei)
16 Re: Zoldhullam (mind)  9 sor     (cikkei)
17 csoportos teligumi vetel (mind)  8 sor     (cikkei)
18 RE: Skodas ebreszto (mind)  19 sor     (cikkei)
19 RE: Skodas ebreszto (mind)  22 sor     (cikkei)
20 Becs-autoval (mind)  9 sor     (cikkei)
21 Halovany hatsolampa (mind)  40 sor     (cikkei)
22 Re: Autobontok listaja es Talbot Samba markatasakat ker (mind)  24 sor     (cikkei)
23 Re: A jovo uzemanyaga (mind)  99 sor     (cikkei)
24 Re: teli ido (mind)  35 sor     (cikkei)

+ - KPM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A lekorlatozott kornyezetvedelmi igazololapot csak a Mozaik 
>utcaban lehet meghosszabitani
Ott hosszabitod, ahol akarod. Az mas kerdes, hogy ilyen esetben
mar nem szeretik a muhelyek a variaciot, a bukas veszely miatt.
A muszakinal van csak Mozaik utca, de egy videki cselezes meg
belefer. De az is csak KPM vizsga lehet.

>2000 Sk a buntetes (12000 Ft)
Jol valtod a forintot, nem bizniszelunk egy kicsit :-). Most mar
hatartol, helytol fuggoen 6.30-6-70. Bar nyaron Kralon (Banreve
mellett) 6 -ert valtotta a kutas. Gyorsan valtottam is 2.500 -at,
de mar elfogyott.
+ - re: Re: teli ido (#1981) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az ellenőrök minden típus gyári méretét ismerik?
Bele  van  irva a tenyerukbe, hogy
((felni*25,4)+(elso szam*masodik szam/100*2))*3,14159265358979
--
Meszaros Geza
+ - gumimeret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

Igy a teligumik kapcsan eloterbe kerult a gumik merete. Ha jol 
ertettem, valaki azt irta, hogy nem lehet akarmekkora gumit rarakni 
egy autora, mert ha nagyobb lesz a kerulete, akkor ugyebar csal a km 
ora. Ez idaig rendben is van. De ha nekem nagyon eldurrant az agyam 
:) es a 13"-os felnit le akarom cserelni pl. 17"-osra, akkor arra 
gyakorlatilag mar ra se fer a gumi, nem? Egy ilyen cserenek nem az 
lenne a lenyege, hogy nagyobb legyen a kerek? Vagy csak, hogy 
nagyobbnak latszodjon? 
Egyebkent milyen gyakorlati elonyei vannak egy nagyobb felninek? Azt 
sejtem, hogy ha szelesebb a gumi, akkor nagyobb a tapadasi felulet...

Na, vilagositsatok fel!

-Almos-
+ - Re: A jovo uzemanyaga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha meg vegre sikerulne atterni tiszta hidrogenre, akkor a
>kornyezetszennyezes
>nullara redukalodna. A hidrogent a viz desztilaciojaval megujulo energia-
>forrasokkal (pl. szel, vizi, naperomuvek altal termelt energia
>felhasznalasaval) lehetne megtermeltetni, amelyek helyhez kotottek es a

A szel es nap eromuvek epitese es karbantartasa borzaszto draga a
teljesitmenyukhoz kepest. A viz eromu jo, de keves a nagy esesu folyo. A
tengeri apaly/dagaly eromuvek meg megintcsak nagyon dragak. Ugyhogy ez nem
igazan lesz megoldas belathato idon belul. 

>hidrogent nagynyomasu tartalyokban lehetne szallitani, tarolni. A BMW-nek

Ez nem ilyen egyszeru, a hidrogen tarolasa eleg problemas. A hidrogen
nyavalyaja az hogy a PB gazzal ellentetben szoba homersekleten nem igazan
akar cseppfolyosodni. A cseppfolyositashoz melyhuteni kell. Ezert van az
is hogy az urrepulogepet csak kozvetlenu indulas elott toltik fel
melyhutott hidrogennel es oxigennel. 
A gaz allapotu hidrogen eseten viszont nagyon nagy nyomas es nagy tartaly
kell hogy megfelelo mennyiseget tarolj egy autoban, ami nagy terjedelmet
es sulyt jelent. No meg nem szeretnek a kozelben mikor egy ilyen tartaly
felrobban... 
Gigi
+ - re: zoldhullam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

szekesfehervaron szinten katasztrofa a helyzet, a lampak kb 80-100-ra 
vannak allitva, lakott teruleten (8-ason). a 100 mondjuk eleg realis 
tempo lenne ott, de sajnos a tablak nem akarjak engedni, ezert ruhellek 
atjonni rajta, mert tutira beszivok 80% pirost ;/

udv
+ - re: re: Re:Termosztat hogy mukodik? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Elmeletileg a termosztaton van egy kicsi luk, hogy a viz
>>azert egy kicsit tudjon aramolni
>Eddigi tapasztalataim alapjan a termosztat mellett, az ontvenyben
>van  a  kerulo  jarat  es  nem  a  termosztaton.

A kocsik többségénél így van, a wartburgnál egy kb 1mm-es furat -ezt
egyébként érdemes ~3mm-re felfúrni, akkor nehezebben dugul el, a rendszer
légtelenítése is egyszerűbb.

Szinte biztos hogy termosztát hiba, wartburg betegség, nálam mindíg volt +1
tartalék, volt ami egészen 2 hétig bírta, volt ami másfél évig.


Tamás
+ - Kodfenyszoro ismet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Ed!

>> Ez pedig gyanitom nem azt jelenti, amit egyebkent sokat latok az
utakon.
>> Helyzetjelzo + kodfenyszoro.
>
>Mentem én már olyan ködben, amikor a tompított rontott a helyzeten.
>Nélküle jobb volt.


Igen en ezt mind ertem. De amirol en beszelek az mas.
Nehany Katzen Johann autotulajdonos tiszta idoben is igy kozlekedik
lakott teruleten kivul es belul egyarant. Ugye ezt nem indokolja semmi.
Mert ha igen, akkor nagy baj van...

Teeby
+ - Teligumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Amugy is sokan irjak itt a listan, hogy a teli
>gumi a hoban er tobbet, mint a nyari. Jegen + egy
>kalap sz@r . Ugyanugy csuszik, mint a nyari.

A sokan kifejezes szerintem helytelen. Szamszeruleg sem bizonyitott.
Egyebkent meg ha elemelkedik a talajtol akkor egyik sem tapad
jelentosebben a levegohoz. Ugyhogy repelusre meg nem alkalmas egyik sem.
Ugyanis nagy kerdes, hogy a hasznalt aszfalt mennyi aranyos resze
tartalmaz jeget, akarcsak telen, abban a formaban, amelyiken a teligumi
is csak csuszik. Vagy talan csak jegen kell kormanyozni es megallni?

Ez eppen olyan meddo vita es ellenkezes, mint az ABS eseteben. Azt
hallottam, hogy nagy szar. A nagybatyam unokatestverenek a munkatarsa
mar hallott olyanrol, akinek lehet hogy meselte valaki.
Erdekes modon tobben is hasznaljak, es meg senki sem panaszkodott, hogy
megsem kell neki. Ennek valoszinuleg oka van.
Es annak is, hogy tobbsegeben olyan emberek ellenzik, akiknek nincs is
es nem is hasznaltak.

Eleinteen sem ertettem egyet vele. Viszont nagyon jo erzes, mikor
megszunik a gyomorideged, mert rengeteg negativ erzes eltunik vezetes
kozben. Foleg olyanok, amiket az auto kelt benned azokkal a
jelensegekkel amiket produkal. A kis megcsuszasok fekezeskor, kis
kicsuszasok kanyarban, kiporgo kerekek elindulaskor. Nem szeretek igy
vezetni, vagy autoba ulni. Foleg ha van ellenszere. Miert kenyszeritik
ezt magukra emberek? Es miert probaljak maguknak bemagyarazni, hogy ez
helyes es meg a hasznukra is van?

Teeby
+ - Guillotine (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Apaf3j!

>am megfelelo hasonlaton, aztan rajottem: olyan volt, mintha valaki
berakna a gy
>ereke nyakat egy guillotine ala, majd elkezdene nyiszatolni a kotelet.
Ember az
> ilyen?  

Meg selepodj!
Az az utolso minosithetetlen "valami" amelyik egy ragadozo vadallat ele
loki a nehany eves gyermeket, hogy egy jopofa fotot keszitsen rola? Az
milyen?

Teeby
+ - re: RE: Skodas ebreszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!
>> Meg varom a 2005-os evet, hogy vonjak mar ki a forgalombol 
>> azt a rohadekot.
-----
Szo sincs a ketutemuek kivonasarol!! Katalizatort kell rajuk 
szerelni, es szigoritjak a kibocsatasi hatarertekeket.

Udv,  Triznyak
+ - re: Re: A jovo uzemanyaga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> mibol allitod elo a hidrogent,.......eloallithatod vizbol 
> desztilacio utjan
-------
Ha ez mukodik, talan meg Nobel-dij is jar erte!

Udv,  Triznyak
+ - re: re: Ford Mondeo 1.8 TDI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> Furcsa volt olvasni a 3 éves 70e km-et ment skoda diesel 
> megállását !!!
> Ákos
-------
Annal mar csak az az 1 eves Mondeo diesel furcsabb amelyik 
harmadszor allt meg 12000km alatt befecskendezoszelep hibaval. 
Ketto garanciaban lett javitva, a harmadikon most vitatkoznak a 
Forddal. (Alkalmankent 100000-150000Ft.)

Udv,  Triznyak
+ - Kecskemet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<Azert se latom ertelmet, mert a varos korul nincs teljes elkerulo 
<szakasz,
<igy csomo kamion, meg mit tudom en mi is atszeli a varost.

Az M5osnek a varost elkerulo szakasza ingyenes. Aki Bp-Szeged iranyu 
tranzit, az igy kikerulhet(ne) a varost. Aki K-Ny iranyba vagyik 
(Bekescsaba), az meg az autopalyarol a 44esre (?) tud levanszorogni, 
ami a varosnak csak a szelet erinti. Szoval a belvaros kikerulheto. 
A zoldhullam  a legnagyobb baromsag, idegesito, 
kornyezetszennyezo. Kb hasonlo, mint amikor az en falumban (Gyor) az 
1es ut atmeno szakaszan (2x2sav vegig) letiltottak a 20t feletti 
forgalmat. Rogton a varos elejen atirannyitjak egy masik 2x2 savosra, 
ami a varos LEGNAGYOBB LAKOTELEPEN, 10 emeletes panelek kozott 
vezet vegig...
Fogash
+ - re: mondeo fogyasztasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

FORD MONDEO GLX 2000 cc, 1998/12, varosban klima nelkul 8,6 l/100 km.
Tegyuk hozza, hogy ennek ugy a fele reggeli dugoban allas-araszolas, a tobbi 
gurulas az Arpad hid- Szentendrei ut videken, ami nem tul lejtos, viszont 
azt sem mondhatjuk, hogy nem gyakran dugos, foleg mostanaban gyakorlatilag 
mindig a savlezarasok miatt.
Sokminden szol a Mondeo mellett, ezek egyike a fogyasztasa - es mindez a 2 
literes motornal igen rendes teljesitmennyel parosul. Gondom sosem volt 
vele, csak ajanlani tudom a Mondeot.
Udv,

Peter
+ - re: Teli gumi, izzo, rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

A rendszam felcsavarozasaval kapcsolatosan direkt rakerdeztem az
okmanyirodaban, mit lehet es mit nem. A holgy meglehetosen magabiztosan
(ettol meg lehet hulyeseg is...) magyarazta, hogy a feher reszen
megfurhatom. Marmint a rendszamot :-), csak nem erjek betube, jelbe stb.
A regi mazdamon is csavarozva volt, soha nem volt gond belole, ha
visszagondolok.

Udv,
Biomernok
'99 Corolla 1.3 aut
+ - Re: Zoldhullam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Ewing bacsi! :-)

Arrol lenne szo, hogy nemregiben szerintem
atallitotttak a lampakat, ahol lakom. (Kecskemet)

Esetleg konkretabban is megadhatnad az utvonalat.
Vagyunk itt egy paran a listan a Hiros Varosbol...

Udv: Soma
+ - csoportos teligumi vetel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Teligumi vetellel kapcsolatban, ha valakinek eppen aktualis: 

Az indexes Toyota topic tagjai nemreg szerveztek csoportos 
teligumivetelt. Tobben osszealltak, meg kellett szervezn  es igy 
nagyobb kedvezmenyt tudtak elerni. Masok ugyanigy vettek uj autot. 
Bar nekem epp van, de ha tobben osszealltok, jobban jartok.

raki
+ - RE: Skodas ebreszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Ketutem, 

>Beszeltel vele mar errol?
Igen, haromszor. Egyebkent egy normalisnak tuno fiatal srac, de szemmel 
lathatoan keptelen mas fejevel gondolkodni. Arra hivatkozik, hogy valahol 
neki is parkolnia kell es eddig mindenhonnan elzavartak. Meg azt is latom, 
hogy probalkozik, szoktak butykolni a kocsit (ilyenkor folyamatosan bogetik 
az ablak alatt), de eredmenytelenul. 

>Kulonben ha erzed a lakasodban a szagat,
>akkor az ablakszigetelessel lehet a gond :-))). 
Enyhe klausztrofobiam van, ha rajtam mulna, telen is nyitva lenne az 
ablakom.:-) De tavasztol oszig altalaban nyitva van. 

>A tulajt nem fogjak 2005-ben kivonni a forgalombol 
Ize... a kocsira gondoltam.:-) (Bocs.) 

Udv,
pJ
+ - RE: Skodas ebreszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Ketutem, 

>Beszeltel vele mar errol?
Igen, haromszor. Egyebkent egy normalisnak tuno fiatal srac, de szemmel 
lathatoan keptelen mas fejevel gondolkodni. Arra hivatkozik, hogy valahol 
neki is parkolnia kell es eddig mindenhonnan elzavartak. Meg azt is latom, 
hogy probalkozik, szoktak butykolni a kocsit (ilyenkor folyamatosan bogetik 
az ablak alatt), de eredmenytelenul. 

>Kulonben ha erzed a lakasodban a szagat,
>akkor az ablakszigetelessel lehet a gond :-))). 
Enyhe klausztrofobiam van, ha rajtam mulna, telen is nyitva lenne az 
ablakom.:-) De tavasztol oszig altalaban nyitva van. 

>A tulajt nem fogjak 2005-ben kivonni a forgalombol 
Ize... a kocsira gondoltam.:-) (Bocs.) 

Udv,
pJ 

ps. Bocs, ha ketszer menne el, kuldes kozben elhalt a webfelulet. (A Hix meg 
mostanaban napokkal kesobb kuldi el a visszavonast lehetove tevo levelet.)
+ - Becs-autoval (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jart valaki mostanaban Schonbrunnban? A parkolasi rend erdekelne, hol 
fizetos, hol nem es mirol veszem eszre ? Automata van vagy mashogy 
kell megoldani a fizetest ? A 4 napos unnep alatt szeretnek latogatast 
tenni arrafele, de a parkolassal mindig gondjaim voltak ... :-)
hetkoznap meddig van fizetes a parkolokban ? 18:00 -ig, mint itthon ? A 
Belvarosban mennyi a tarifa ?
Koszi az infokat elore is !

Zsolt
+ - Halovany hatsolampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

Gonci Csaba irta.

>Ami miatt viszont irok, az farmotoros Skodasok
szamara egy
>kerdes: hogy a fenebe erik el, hogy olyan
halvanyan vilagitson a hatso
>lampa? Tegnap este 3x majdnem leszedtem az
autopalyarol egy-egy
>ilyen Skodrit, a hatso lampa 30-40 meterrol mar
nem latszik :(((

Ez sajnos igy is van. Ugyanis a helyzetjelzo hatso
lampaja 12V/ 5w os. Igy is alapbol halvanyabban
vilagit, sot akkor rosszab ha a burat mar a nap is
kifakitotta. Ekkor halvanyabb. En kicsereltem
regebben 10W - osra es a muszakin majdnem kivagtak
miatta :-( Pedig jobban vilagitott.

>www.cuoresportivo.sk

Gratula :-) kedvenc olvasmanyom, fantasztikus es
olvasmanyos elmenybeszamolo kepekkel. Mekkora
meretu kepeket tettel a weblapra ?  Erdekelne !

Udvozlettel: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, Militec, BRISK tunning
gyertya, E- gyujti kaphato
http://kep.tar.hu/budaivar
+ - Re: Autobontok listaja es Talbot Samba markatasakat ker (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

>. Nekem japan vagy nissan bonto cimre vagy
tel.sz. kellene. Előre is k
>öszi. Üdv Tibi.

Japan autobonto
Toyota,  Nissan, Mazda, Mitsubishi

Uj, utangyartott es bontott alkatreszek

Szentendre.
Dozsa Gyorgy ut.26.
( pest felol a Szentendre tabla utan jobbra az
elso utcan )
Tel: 06-26-314-163

Udv: Frigyes

         S 120 L

+ - Re: A jovo uzemanyaga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Monday 20 October 2003 13:43, kadar.szilard wrote:
> A tuzeloanyag-cella egyik legnagyobb elonye, hogy hidrogen es oxigen kell
> a mukodesehez. De hogy mibol allitod elo a hidrogent, oly mindegy neki.

Ha csak az uzemanyagcellarol beszelunk, termeszetesen igazad van. Viszont a
tema a jovo uzemanyagarol beszel (erre dobta be valaki az uzemanyagcellat
mint megoldast), es ott mar nem mindegy hogy mibol allitod elo a hidrogent,
a teljes energialancot kell nezni: ha nem talalunk elegendo megujulo
forrast, akkor bizony hosszu tavon nem oldja meg a kerdest.

> Vagyis eloallithatod szenhidrogenekbol (foldgaz, biogaz, metanol, etanol,

Amely esetben a globalis problemak (szenhidrogenek elfogyasa, felmelegedes)
szempontjabol ott vagyunk ahol a part szakad.

> vagy eloallithatod vizbol desztilacio utjan es tiszta formaban tarolod (a

A viz elbontasahoz (pl elektrolizisehez) is energia szukseges. Honnan jon?
Villamos energia, persze, de azt mibol allitjuk elo? Jelenleg az
energiafelhasznalasunk mindossze 8%a jon megujulo forrasbol (joreszt
vizeromuvek, keves szel, nap). A tobbi szenhidrogen, szen vagy atom. Az
atomot a legtobb orszag probalja szamuzni, hogy miert az nem a lista
temaja:) A tobbi pedig ugyanugy zabalja a szenhidrogeneket mint a benzin.

> Jelenleg mar tobb kiserleti eromu is uzemel az USA-ban ezzel a
> technologiaval, es a szenhidrogen alapu primer energiaforras ellenere is
> sokkal kisebb a karosanyag kibocsatasa, mint a hagyomanyos gazturbinas
> vagy szeneromuveknek (mindenfele szurokkel megspekelve).

Ismet a kerdes: mit tekintunk karos anyagnak? Ha az emberi szervezetre
mergezot, igen, hurra. De ismet csak: nem errol volt szo, hanem a jovo
(fenntarthato) uzemanyagarol. Valo igaz, a szen-dioxid nem mergezo. Valo
igaz, a legujabb amerikai torvenyjavaslat (clear skies) nem igazan tekinti 
a szen-dioxidot karos anyagnak. De ez politika es uzlet, a lenyeg az hogy 
ha a fosszilis tuzeloanyagokat nem helyettesitjuk, akkor azok abban az 
esetben is elfogynak ha a vegfelhasznalas uzemanyagcella+elektromos motor 
lesz (plusz valoszinuleg sulyosbodik a felmelegedes, de most ezt hagyjuk). 
Es a kibocsatott szen-dioxid az elhasznalt szen es szenhidrogen merteke.

> Ha meg vegre sikerulne atterni tiszta hidrogenre, akkor a
> kornyezetszennyezes nullara redukalodna.

Majdnem:) Marad a zajartalom egy resze, por, miegymas ami a tag ertelmu
kornyezetszennyezes resze, de itt mar csak piszkalgatlak:)

> A hidrogent a viz desztilaciojaval megujulo energia-
> forrasokkal (pl. szel, vizi, naperomuvek altal termelt energia
> felhasznalasaval) lehetne megtermeltetni, amelyek helyhez kotottek es a

Igy igaz. Viszont annak utananeztel-e hogy ez mennyire megvalosithato? 
Irtam fennebb hogy jelenleg 8% a megujulo energiaforrasok reszaranya, az
elkovetkezendo 20-50 evben szeretnek ezt megduplazni. 20% (es ez
ambiciozus), hurra. Attol a nagyobbik resz meg mindig fosszilis (szen,
szenhidrogen, atom) marad.

A vizieromuveken lehet kicsit nyerni, de sokat nem, viszonylag jol
kihasznaltak a kapacitasok. A nap es szeleromuvek jol hangzanak, de ugyanaz
a problema mint a biouzemanyaggal: nemetorszag felulete nem lenne elegendo 
a szeleromuvek telepitesere ha helyettesitene szeretnek az orszag 
fosszilis anyag-felhasznalasat. Kinara a szelmalomharcosok:) 250GW-os 
kapacitast emlegetnek, amit altalanositva a _teljes_ szarazfoldre azt 
kapjuk hogy meg az elektromos aram-szuksegletet sem fedezne, marpedig az 
az osszenergiaigeny negyedet teszi ki csak. (Igeretesebbek az offshore, 
tengeri szeleromuvek amik most kezdenek terjedni, de errol meg nem lattam 
konkret, globalis szamitasokat.)

> hidrogent nagynyomasu tartalyokban lehetne szallitani, tarolni. A BMW-nek

Ez a legkezenfekvobb es kifejlettebb technologia, igy akik gyorsan akarnak
valamit mutatni a nagykozonsegnek ezt hasznaljak. Viszont nem ez az 
igeretes irany (nehez egyre tobb es tobb hidrogent tarolni, az autonomiat 
novelni), hanem peldaul a hidrogen kulonbozo porozus femotvozetekben 
torteno elnyeletese.

> maris van olyan uzemanyag-kutja, ahol tiszta hidrogent tarolnak, es a
> hagyomanyos benzinpumpahoz kulsoleg hasonlito berendezessel par perc 
> alatt meg lehet tolteni az autot.

Mely hidrogent jelenleg valahol a varos szelen egy uzem allitja elo
foldgazbol (ma a h2 95%a foldgazbol keszul).

> Igy mar ki is alakult egy olyan korfolyamat, mely soran szennyezodes

Egyetertek. Csak eppen a "mar ki is alakult" meg rengeteg fejlesztest,
felfedezest igenyel:)

> Tehat mindent osszegezve a tuzeloanyag-cellas technologia elott szep jovo
> all a nulla kornyezetszennyezes es a vegtelen energiaforras (viz, nap)
> rendelkezesre allasa miatt. De ehhez evtizedekre lesz majd szukseg :(

Az utolso mondattal megint egyetertek. Viszont ahogy itt a leveleket
olvasom, osszessegeben az az erzesem hogy a fo gond amit nem lattok
(valoszinu mert nem neztetek/szamoltatok utana, ami semmikepp sem 
szemrehanyas) az az hogy azok a tetszetos megoldasok amik kicsiben olyan 
jol mukodnek (biouzemanyag, szel-, naperomu) nagyban hatalmas 
nehezsegeket, neha lehetetlensegeket vetnek fel. Iszonyu nagy a fosszilis 
energiafelhasznalasunk, nem egyszeru ezt megujulo forrassal 
helyettesiteni... :-(
Udv, Sandor
+ - Re: teli ido (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Monday 20 October 2003 21:53, Kaczmarek Edvard wrote:

> > Nem tudom arrafele hogy van, de itt van egy tureshatar (a kerulet
> > 2.5%a), ha annal nagyobb a kulonbseg, szabalysertes, buntetes.
>
> Az ellenőrök minden típus gyári méretét ismerik?

Haat, az en elkepzelesem szerint az a dolguk hogy ismerjek, es ha a kevesbe
elterjedt tipusokat nem is tudjak fejbol, azert kell valami adatbazisuk
legyen. Ezt megerositi hogy a technikai utasitasuk ugy szol hogy leolvassak
a felszerelt gumikrol hogy mik is azok, es "az igy olvasott ertekek a 
gyarto altal eloirt, az atadaskor ervenyes listan kell legyenek". Vagyis 
valahol meg kell legyen nekik minden ilyen lista (lehetseges gumik tipus 
es gyartasi datum fuggvenyeben), de minimum a gyarilag felszerelt tipus 
listaja (ervenyesnek fogadnak el olyan gumit amit a gyarto tablazata - 
tipustol fuggetlenul - ekvivalensnek tekint az eredeti merettel), 
egyebkent nehezen kovethetnek ezt az utasitast:)

Azt is irja az utasitasuk hogy amennyiben nincs kulon teligumi-tablazat az
autora es teligumival megy az illeto, elfogadnak a legvekonyabb nyarinal 
egy szammal vekonyabbat, de az atmeronel itt sincs kivetel.

Amugy ott tevedtem hogy szabalysertest irtam, nem az, hanem egyszeruen
visszadobjak a muszaki ellenorzesen.

Ha mar utananeztem, egy plusz adat: ezen a cimen a muszaki vizsgara
jelentkezo szemelygepkocsik 0.5%-at utasitottak el 2002ben
(franciaorszagban), amivel ez a pont az ellenorzott 125 pont kozott a
viszonylag elokelo 31. helyen all. Amugy a leggyakoribb okok: szenmonoxid 
es lambda, kiegyensulyozatlan fek, kopott gumi, kevesse hatekony kezifek,
feklampa, elevult fekvezetekek, kotyogo kormanymu... Osszesen az autok 
20%at utasitjak el.

-- 
Udv, Sandor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS