Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1617
Copyright (C) HIX
2002-10-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 kanyarodas puffal (mind)  29 sor     (cikkei)
2 viz az autoban (mind)  9 sor     (cikkei)
3 olajcsere vagyonert (mind)  22 sor     (cikkei)
4 Gumo es a viz az autoban (rovid) (mind)  20 sor     (cikkei)
5 koszonet (mind)  6 sor     (cikkei)
6 a szerelom es az olaj ara (na meg a szerelem) (mind)  77 sor     (cikkei)
7 viz az autoban (mind)  22 sor     (cikkei)
8 nemet logika a "tudatlanoknak" :-) (mind)  104 sor     (cikkei)
9 Bejaratas 2 (mind)  28 sor     (cikkei)
10 Tomegkozlekedes (mind)  13 sor     (cikkei)
11 Kovetesi tavolsag (mind)  12 sor     (cikkei)
12 lokharito (mind)  26 sor     (cikkei)
13 suritett levego hajtas (mind)  46 sor     (cikkei)
14 Lopasvedelem (mind)  43 sor     (cikkei)
15 Parkolasi dij mobilrol es egyeb (mind)  84 sor     (cikkei)

+ - kanyarodas puffal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> E  kore  majd  mindegy, hogy milyen tortenet tartozik - 
> ez a kovetesi  tavolsag  be  nem tartasa. Ha fal terem az 
> uton es az allitaja meg a Renault, akkor vetlen vagy. Ha 
> fekezve all meg,  akkor  a  csattanasban  Te  vagy  a  
> hunyo.  Ez  olyan egyszeru, mint az egyszeregy.

Geza ba',
egyetlen szo nem esett a kovetesi tavolsagrol. Ha ezt mondja
a rendor, akkor befogom a szam, es elfogadom magamban, hogy
80%-ban hibas voltam, a maradekot a biciklisre fognam, mert
miert ne :) A jegyzokonyvben viszont nagy sebesseg 
szerepelt, mint azt az irasomban ki is hangsulyoztam.

> Ne  masban keresd a hibat. A fenti peldad bizonyitotta, 
> hogy nincs olyan, hogy "itt nem tortenhet satuzas, tehat 
> megyek a segge mogott".

Dehogy keresem... Az egesz iras arrol szolt, hogy a rendor
hajlamos mindent a sebessegre fogni, errol szolt mindket
pelda. Tessek picit figyelmesebben olvasni... kerem.

Egyebkent meg kivancsi lennek, milyen kovetesi tavolsagot 
tart a tisztelt tarsasag, mert varosban, a reggeli csucsban
nem hinnem, hogy mindenki szent es 10-15 metereket tart. De 
ez mar mas teszta, mint mondtam, itt a sebessegrol volt szo.

Cs.
+ - viz az autoban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Cocas irta:
> Szoval nem az a gond, hogy viz kerul az ajtoba, hanem az, 
> hogy nem alul, hanem barhol mashol tavozik.

Na vegre valaki, aki latott mar autot!

Cs.
+ - olajcsere vagyonert (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Ajanlom menjetek el 1 hivatalos Opel szervizbe:
> Gyari Opel motorolaj 10W-40 SJ/CF teljesitmenyszinttel.
> Ar: 1 literes kiszerelesben 1200 Ft/liter

Mar megbocsass, de nem arrol szolt az iras, hogy hol a leg-
olcsobb az olaj, es milyen olaj, hanem arrol, hogy amig 
a minosegi olaj (nalam = Castrol) ara 15e / 4 liter, addig
nem sok az olajcsereert a 20e, akar markaszervizrol, akar
havernal vegzett csererol van szo.

Gondolom ezutan jonnek azok az irasok, hogy a Ladaba meg 
meg olcsobb az olaj, a Volgaba meg nem is kell olaj, meg
hasonlok. Aztan majd jon valami adalek, amibol eleg 1 deci
olaj helyett es az auto korbefutja a foldet :)

Szerintem ez erosen maganugy, mindenki ott sporol, ahol tud.
En olajon es feken nem szoktam. A szintetikus 10W60-as olaj 
meg ennyibe kerul es kesz.

Cs.
+ - Gumo es a viz az autoban (rovid) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Te mindig ilyen ideges vagy? Jobb, ha kerulom ezutan az 
> Alfakat...

Nem, csak akkor, ha valamit, ami lenyegeben egy fajo pont
szamomra, megirok egy listara, ahova kb. 4 eve irogatok
es barati tarsasagnak tekintem oket, erre ahelyett, hogy
megertest tapasztalnek, leb@sz mind a sarga foldig es masra
sem kepesek, mint az autom gagyizni. Mondtam en a te 
szerelmedre, hogy pupos es kancsal?

>> utazott meg tobb szaz km-t esoben. Bloff OFF.
> Honnet szeded az informacioidat?

:))) Gumo,
tessek olvasni. BLO:FF OFF
Ertem? Blo:ff!  :))))

Cs.
+ - koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kulon irom, mert ennyit megerdemel:

Koszonom Frigyes mesternek a batorito szavakat, valami 
ilyesmit vartam az elejen is.

Cs.
+ - a szerelom es az olaj ara (na meg a szerelem) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Sex69,

> A szerelodrol is irtam, de Te a kocsid biralatara kaptad 
> fel a vizet. En mindenesetre surgosen szerelot cserelnek.

Par dolgot nem vettel figyelembe:
1. az auto garancialis, csak markaszervizbe hordhatom
2. minden javitas garancialis volt, az olajat en vittem,
a par olajcseren es 2 szuron kivul nem hagytam a szervizben
egy fillert sem. Tehat 23 honap alatt <20000, amit az 
autora koltottem. 
3. Hala a szorgalmas es maximalista hozzaallasomnak, igaz, 
hogy >40 latogatas aran, de most (talan) a garancia 
vegeztevel ujra tokeletes az auto. 2 eves, de tokeletes. 
Ingyen. 
4. Ez minden markaszerviz elonye/hatranya. 2 markaszerviz 
van, az egyikkel haragban vagyok, mert amit lehet, 
elcsesztek az auton, a masikkal mar nem akarok osszeveszni,
mert szerelni ugyan nem tudnak, de legalabb mindent 
megtesznek. Akarkit nem vittek pl. el GTA tesztvezetni. 
Akarki nem allhat javitas alatt az auto mellett. Szoval 
igyekszem jo kapcsolatot kialakitani veluk, mert az biztos,
hogy a kovetkezo autom is Alfa Romeo lesz.

A kovetkezo temaban nem szeretnek vitat kivaltani, hisz  a 
szubjektiv erzesek is kozrejatszanak.

> Nalatok a Castrolt ismerem 7.5 ezer. Biztos nem kene 
> szerelot cserelni?

Semmi koze a szerelohoz. Az olajat en viszem es ott szerzem
be, ahol a legolcsobb. Peldaul itt:

http://www.shopping.sk/mag/katalog.asp?
fKategoria=19&hladaj=1

Castrol RS Racing, kell 4+1 liter (4,5 megy az Alfaba).
Az 12986,20 Ft. Az SLX 0W30 viszont 20909,- Ft (5 liter).
Most TXT 5W30 van az autoban, az 14500,- Ft. Olajszuro ara 
2482,40 Ft, munka legyen 1 ora = 3500 Ft.

Ha ezt osszeadod, siman kijon a 20000 Ft.

Raadasul meg maniasabb vagyok, mint gondolod, mert az eloirt
20000 km helyett minden 15000 utan mar ott is vagyok a 
szervizben. Olajon nem tudnek sporolni, a szurot az 
Elaforgbol meg tudnam szerezni 2000 Ft alatt, talan meg 
olcsobban is, a munkadijat meg egy az egyben meg tudnam 
sporolni. Vagyis minden 15000 km utan kb. 4000 Ft sporolas.
Miert nem teszem ezt megsem? Tobb oka van:

- a szervizben a ficko megnezi az autot es felhivja a 
figyelmem barmire, ami nem tetszik neki es en talan eszre 
sem vennem (gumiharang, egy hang, egy zaj, egy akarmi)
- ulok az oltonyomben az irodaban, kaveval, uditovel 
kinalnak, az uvegnen keresztul nezem a fickot, aki csereli 
az olajat - nem kell kunyeralnom, hogy engedjen mar valaki 
az aknara es aztan gondolkodni, hogy most milyen uveget 
vigyek neki cserebe meg hasonlok
- nincs gondom a faradt olajjal (ez talan nem is gond, meg 
soha nem jartam utana)
- a munka garancialis, barmi tortenne, ovek a felelosseg 
(egyszer otthon akartam csinalni a Tipon es Punto szurot 
adtak, teljesen veletlenul vettem csak eszre, mert passzolt)
- kapok pecsetet a szervizkonyvbe. szamomra ez is fontos, 
az auto eladasanal meg biztos jol jon majd.

Szoval lehet, hogy dobalom a penzt az ablakon, de szerintem 
azzal, hogy a csereperiodust roviditem, sokkal tobb penzt 
dobok ki es ahhoz ragaszkodom. Azt is tudom, hogy 100000 km-
t tescos olajjal is kibirna az auto es csak a kovetkezo 
tulajdonosnak csinalok jot ezzel, viszont nagy kerdes, 
meddig lesz az enyem az auto. Mert ez ugye kerdeses. Ha 
epitkezni kezdek, akkor konnyen lehet, hogy meg a 200000-es 
olajcserere is en viszem, es... hat szeretek vele torodni :)

Cs.
+ - viz az autoban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csaba irta:
"Az altalam ismert autok ajtaja aljan lyukak vannak. Ha nem
kerulhet oda viz, minek a lyukak? Szellozzon az zar?"


Az en autom(Passat) ajtajaban is vannak ilyen lyukak amik idonkent
eltomodnek.Ilyenkor valmilyen uton az utasterben kot ki az uveg mellett
befolyt viz. .Akkora mennyisegben,hogy az anyosules alatt all a viz.Ekkor
jon az ajto szet,gané kitakarit,ajto ossze,utaster kiszarit.
 Mielott meg valaki azt mondana,hogy biztos nem is ott folyt be a viz, azok
reszere: takaritas utan nem folyik tobb viz az utasterbe(amig megint el nem
tomodnek a lyukak)

Istvan


SKY Sped Vámügynökség és
Szállítmányozási Kft.
H-1034 Budapest, Bécsi út 163.
Tel.:(36 1) 348 0597
Fax.:(36 1) 348 0598
Web:www.skygroup.co.hu
+ - nemet logika a "tudatlanoknak" :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Miutan mindenki kisopankodta magat a bunko nemetekrol, szeretnem leirni az
ellentetes tapasztalataimat. :-)

Mint azt mar parszor megirtam, a germanok nem tudnak 2*3 savos autopalyan
kozlekedni, 2*2 savban mukodik a jobbratartas. Ez tapasztalataim szerint
fuggetlen attol, hogy keleten vagy nyugaton vezet az ember. Keleten
annyival jobb a helyzet, hogy a djtiszy altal folemlegetett 80-eves
kriptaszokevenyeknek errefele nem telik autora, ill. nem autopalyan
jarnak. ;-)

Gumo irta:
: De hogy megse legyen a piroshullam miatt akkora dugo, a lampak mellett
: van egy zold nyil, ami azt jelzi, hogy akkor is kanyarodhatsz jobbra, ha
: eppen piros van, de nem jon senki. Na akkor mi a feszkes fenenek tettek
: oda a lampat, ha nem forgalmat iranyitani?

A zold nyil NDK talalmany, valoszinuleg mar 30 eve ott van,
ujraegyesites utan az egyetlen keletnemet vivmany, ami nyugatnemet
jogszabalyba atkerult (de '94-ben majdnem megszuntettek). Szoval: allsz a
kanyarodo savban, piros a lampa, de keresztbe eppen nem jon senki. Mielott
abszolut hulyenek hiszed magad, a nyilnal jobbra kanyarodhatsz (ugy, hogy
stoptablanak felel meg, es az egvilagon mindenkinek elsobbsege van veled
szemben). Szerintem egy tok jo talalmany. Amugy olyan sz@r nem lehet, mert
az USA-ban is van analog megoldas, az pedig nem lehet rossz, hiszen az
USA-ban rossz dolog nem lehet, nem igaz? :-)

: Ott naponta lattam annyi rendort, mint Pesten 1 ev alatt.

Na es, mit faj ez neked? Szolgalunk es vedunk. Szerintem a sok rendor az
egyik elofeltetele annak, hogy viszonylag normalisan kozlekedjen a nep. A
KRESZ-re rendor nelkul mindenki nagyivben tesz. :-(

: Mindenhova padkat epitenek a parkolokban. Rongaljam a gumimat parkolas
: cimen.

??? Ugy erted, olyan parkolonal, ahol ket kerekkel a jardan allsz?

: Meg mindig azt hiszik, hogy tart a vilaghaboru, es meg kell teveszteni
: az idegen csapatokat.

Ne hulyeskedj, persze hogy meg kell teveszteni oket, az amerikaiak meg
mindig itt vannak, ha nem tunt volna fol. :-)) Az idegen csapatok
megtevesztese ellen az amcsiknak nyugaton sajat tablaik vannak.
Megnezheted, minden hidnal egy sarga kor alaku tablan fol van tuntetve,
hogy milyen konfiguracioban mekkora nemtommivel szabad a hidon
teherautoval, tankkal athaladni, ha egyiranyu a forgalom ill. ha
ketiranyu. A szamok 50 es 150 kozott ingadoznak, ez m.p.h. nem lehet,
km/h-nak is kicsit sok, raadasul G.I. Joenak esetleg fogalma sincsen a
metrikus mertekegysegekrol. Kovetesi tavolsag sem lehet, mert
szembeforgalomnal kisebb a szam. Lehet, hogy valami teherbirasi meroszam?
De batar nagy autopalyahidakon is kinn vannak a tablak, ahol a teherbiras
nem lehet gond. Nye panyimaju. :-)

: Pl. egyenesen tovabbhalado fouton mindig ki van teve a tabla XY varos
: fele, de ha fout es mellekut elagazik, nem rakjak ki. Es
: 10-bol 8-szor ilyenkor a mellekuton kellett volna tovabbmenni.

Vagy nem. A logika ugyanis az, hogy keruld el a (bel)varost nagyivben, meg
akkor is, ha 10 km-rel hosszabb az ut. Praga tokugyanilyen. Ha jossz Mlada
Boleslavbol az autopalyan, es nem veszed eszre a kiagazasnal a falunev
alatt az aprobetus "tranzit" feliratot, Vaclav Havel dolgozoszobajaig
tovabbi hasznalhato tablat nem latsz, kenytelen vagy a "centrum" tablakat
kovetni "majd csak lesz valami" alapon. Ha sikerult eltalalni a tranzitos
kiagazast, allandoan kinn van a "Brno" tabla. A nemetek ugyanilyenek. Ha a
jo uton vagy, 3 meterenkent van tabla. Ha sikerult valami utlezaras miatt
keruloutra menni, akkor biztos lehetsz benne, hogy csak 40 kilometerenkent
van tabla. Egyebkent sajat velemenyem szerint nemet varosban tabla alapjan
sokkal jobban lehet kozlekedni, mint magyar varosban. Egyet kell tudni:
hogy melyik varosreszbe akarsz menni.

: Kedvencem: A14-es autopalyan kitablazott kijarat Lipcse fele. Ha kimesz,
: 50 kilometer utan hegyen-volgyon es kis falvakon at Lipcsebe jutsz. Ha
: nem mesz ki, egyenesen Lipcsebe vezet, 27 km.

Biztos, hogy nem Lepzig-xxxx volt kitablazva, ahol xxxx valami varosresz
vagy irany (a la Leipzig-Scho:nefeld vagy Leipzig-Nord)?

djtiszy:
: Meggyozodesem, hogy Europa egyik legrosszabbul kozlekedo nepe
: (autopalyan).

Nekem csehszlovakokhoz van eleg gyakran szerencsem (Bp-Cottbus).
Valoszinuleg "eletmod" kerdese, nekem a nemetek egyszeruen sokkal
kiszamithatobban kozlekednek (meg ha bunkon is, de ez keleti autopalyakon
nem jellemzo). A lengyelek sem piskotak. A vadonatuj autojukkal sem mennek
100-nal gyorsabban (nemet autopalyan sem), kelet-europai kamionok is
rohogve elozik oket, mikozben hatulrol megjonnek a gyorsjaratu nemetek...

: Szemet, agressziv, kihaennem-stilus. Mindez szuper autokkal.

Nemtom. Ha en 2*3 savos autopalyan bemereszkedem a Corsammal a legbelso
savba, es "veletlenul" utolernek hatulrol, nincsen dudalas, fenykurt,
mutogatas. Lehet, hogy ilyenkor sajnalnak engem, hogy szegeny Ossi, nem
telik neki jobb autora? :-))

: Borzalmas Ju:rgen-arcokkal. Fuj.

Az M1-es autopalyan is olyan Jozsi-arcok vannak Tatabanyanal, hogy
elalelsz. Szuper erv, mit ne mondjak. :-))

Udv,
marky
+ - Bejaratas 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Frigyes,

Koszonom a valszookat a bejaratast illetoen.

Most ertem el 2000km-t a motorgeneral ota, eddig nem mentem
3000 fordulatszam folott, viszont az lehetett erezni rajta,
hogy a motornak sem jo az alacson fordulaton valo 
valtogatas... igazabol az ereje efolott jon meg (hajdan, 
mikor meg nem volt ilyen katasztrofa...)

>Ezt a szerelod hatarozza meg az olajcseret, ugyanis 
nemcsak az olajat, hanem
>a hengerfejcsavarokat is meg kell huznia !!! Javallom 
>olajcserekor jo
>minosegu olaj hasznalata, ugyanis az olajtol fugg motorod 
>elettartama.

olajcsere most lesz, nem fogok rajta sporolni...


>Ui. A foengely uj, vagy koszorulve lett ?

sajnos a fotengely nem az eredeti benne, mar regebben
valaki kicserelte, igy a hajtokarcsapagyakat is buheralni 
kelett...


udv. Akos
+ - Tomegkozlekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sandor irta:
>Nos, mihelyt elhagyja az ember a metrot, lehetetlen vallalkozas.
>Budapesten kepes vagyok jobban elveszni a tomegkozlekedesben mint 
>Becstol elkezdve Berlinen keresztul Brusszelig barhol pedig nemetul 
>csak jegyet tudok vasarolni es flamandul meg azt sem.

Budapesten sokat tomeg-kozlekedtem, valamennyit autoztam is. 
Meglepeteskent ert, hogy Hong Kongban mennyire logikus es egyszeru a
tomegkozlekedes a jegyvaltastol kezdve, a celallomas megtalalasaig. Na 
jo a kinai mellett az angol feliratok sokat segitenek ;-)) Viszont az 
autozas, igaz csak taxiban ultem, egy remalom. Nem csak a bal oldali
kozlekedes miatt. A dugokrol alkotott fogalmamat sikerult felul definialni...
Udv: Tibor
+ - Kovetesi tavolsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, 

tudnatok-e tanacsot adni, mikeppen lehetne elerni, hogy a mogottem jovo 
tartson normalis kovetesi tavolsagot? Egyszeruen utalom, amikor mar a 
mogottem jovo fenyszorojat sem latom, annyira kozel jon mogottem
orszaguton... 
A "ballabfekes" megoldast tul drasztikusnak tartom, otleteket kerek, hogy
lehet ezt 
kulturaltan lerendezni... 

Udv:
csp
+ - lokharito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

t. hix.autostarsadalom !

hosszabb kihagyas utan jelentkezek ismet, nemi segitsegre lenne szuksegem.

a paciens egy ford escort 1.6 kombi (evjarat: 1998), amelynek nehany
magasabb jardaszegely / ovatlan parkolas kovetkezteben tobb helyen
megserult a lokharitoja (kodlampas). mivel pillanatnyilag meg az
utangyartott alkatresz ara is meghaladja a teljesitokepessegemet, az
emlitett darabot bontott alkatresz formajaban szeretnem beszerezni.
allitolag remenytelen az eset, leven tul fiatal az auto.

ha tud valaki erdemben segiteni (tatabanya, szekesfehervar esetleg bp.
kornyeken) nagyon megkoszonnem (plane, ha nem csak a listan, hanem
direktben is megkapom)

(ma szakadt le a hatso kipufogodob is, az is jol jonne, de meg talan vissza
lehet hegeszteni, mindemellett nagyon aktualis a fektarcsak es -betetek,
vezermuszij, indexrele, csomagterzar es gyertyak csereje + hatso szelevedo
futes javitasa)

Üdvözlettel / MfG / best regards / med venlig hilsen

Róbert KOZMA
IT System Supervisor
IBM Hungary / SD Center, Székesfehérvár
Tel.: +36 22 539-619, Fax: +36 22 539-504
+ - suritett levego hajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

A parizsi autoszalonon talaltam ra 2 cegre akik suritett levego hajtasu
motorokat keszit (csonak, auto,.)
CAT=Compressed Air Technologie
A koreai ceg egy kicsit kezdetlegesnek tunt (bar ok mondjak magukat
oregebbnek, a masik francia profibbnak tunt)

A francia (vagy luxemburgi)-rol bovebben:
Az auto aluminium alvazra epul es ket hossziranyban a padlo alatt levo
(kevlar?) 300 bar nyomasu suritett levego ESA (europai NASA) matricas
tartallyal van szerelve.
A klima alapfelszereles (nem nagyon van vesztesegho, futeni is kell).
Kipufogorendszer akkora mint egy VHS kazetta, kipufogogaz = levego. Zaja
alig van, mukodik viz alatti kipufogoval is (es csak jot tesz a viznek
mert levegovel dusitja mint az akvariumi levegozteto :-)) 

Onmagat is fel tudja "fujni" 3.5 ora alatt 220V-rol, illetve kuton is
toltheto nehany perc alatt (persze ha van levego-kut hozza)

A levegos motor adatai (egy szorolaprol irom)
800cm3
25 kw
60Nm
Max RPM 4000
28kg

Az auto (CityCAT) adatai:
Hossz: 3.84m
Suly: 750Kg
Max seb.: 110Km/o
Hatosugar 60Km/o-val: 240Km
Hatosugar varosban: 200Km

Mas forrasbol hallottam hogy az eurobol atszamitott ara 2.1 millio
forint lenne.

Az auto onmagaban nem egy sportkocsi, de nem is arra valo. Taxinak,
postasnak ajanljak. Olyasmi mint a WagonR, de van tobbfele
meret/felepitmennyel.

Gondolom meg nem piaci termek, nincs toresteszt, stb., de elegge
nyomultak a nagykozonsegnek is.

Udv
Gabor
+ - Lopasvedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eleg jo (talan kijetszhatatlan) lopasvedelem:
Foleg garzstulajdonosoknak, de szerintem megoldhato autoba epitve is.
Szoval, kell hozza egy valtoztathato frekvenciaju hanggenerator, ami tud
ultrahangot is, erosito es jo minosegu hangszorok, amik tudnak 20 kHz
folott is hangot adni.
Az ultrahangrol sokan tudjak, hogy eleg jol el lehet vele ijeszteni
alltokat. Viszont az kevesen tudjak, hogy az ultrahang, annak ellenere,
hogy mi, emberek nem halljuk, eleg fura elettani hatassal van rank. A
nagyon magas ultrahang nem jo, viszont ha lebegtetjuk a frekvenciat a
hallhato tartomany felso hatara korul (tehat lemegyunk hallhatoba, majd
fel ultrahangra), akkor eleg furcsa hatasokat tapasztalhatunk. Egy
ismerosom kiserletezett ilyesmivel. Bekapcsolta a lebegtetest, es eppen
hogy elert a vecere, ugyanis azonnal hanyingere lett es szedulni
kezdett. (O speciel be is trottyantott a gatyajaba, de szerinte ez nem
mindenkinel jon elo.) Annyira ki volt tole, hogy nem birt visszamenni a
szerkentyuhoz kikapcsolni (azt mondta, hogy nem tudta megkozeliteni,
mert ugy erezte szetesik a feje, amikor oda akar menni), levanszorgott a
picebe, az egesz hazat aramtalanitotta, es csak utana tudott bemenni a
szobaba, ahol a ketyere volt.
Na, a lenyeg, hogy ezt kene egy mozgaserzekelovel egybeepitve a garzsban
elhelyezni ugy, hogy a mozgaserzekelo behuz egy relet, es jon a hang.
Utana mar hiaba veri le, fujja be habbal a tolvaj az erzekelot, amig ki
nem megy, eleg szarul fogja magat erezni.
A jo a dologban, hogy nem okoz maradando karosodast, mert epeszu ember
nem marad bent ilyen helyen, igy valoszinuleg egy tolvaj sem fog
feljelenteni, hogy "Bemasztam X. Y. garazsaba, es rosszul lettem,
tartoztassa le, biztos ur".


Erosebb idegzetuek kiserletezhetnek infrahanggal is, de itt tudni kell,
hogy a megfelelo erossegu es frekvenciaju (0 - 15 Hz) infrahang egy ido
utan halalos lehet emlosallatokra, igy az emberre is. (Bar infrahangot
hazilag nagysagrendekkel nehezebb eloallitani, de ha megis sikerulne,
akkor csak ovatosan, mert lehet, hogy tul jol sikerul, es ott esel ossze
a generator mellet, es nem biztos, hogy lesz, aki kikapcsolja.)

Ha valaki epit ilyesmit, es valami "csoda folytan" razarodik a tolvajra
a garazs, szoljon, reggel jovok es segitek elasni.

Kellemes barkacsolast mindenkinek!


M.
+ - Parkolasi dij mobilrol es egyeb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mostanaban hallottam a hirekben, majd utananeztem a Neten is, hogy a IX.
es a XIII. ker-ben lehet mobiltelefonrol parkolasi dijat fizetni. Nosza,
megorultem, vegre egyszerubb lett valami. Hat nem. Jo magyar szokas
szerint egy jo otletet addig faragtak, mig a megvalosulasra
hasznalhatatlanna valt. Regisztralni kell a kocsit es a mobilt, egy
adatbazisban osszerendelik a kettot, es kapsz egy matricat a kocsira.
Innentol csak a te mobilodrol fizethetsz. De! Elore be kell fizetni 5000
Ft-ot, es ebbol fedezheted a parkolasi dijat. Abszurd dolog, hiszen
mindenfele eszement sorsolos jatekra hasznaljak az emelt dijas SMS-t,
miert pont ezt kellett igy elbonyolitani? Ahelyett, hogy elkuldom egy
SMS-ben a rendszamot, es ezert mondjuk 400 Ft-ert kap a megadott
rendszam 2 ora parkolast, most mehet a mindenfele hercehurca. Ki erti
ezt, en nem. A cim: http://index.hu/tech/mobil/parktel/. De talaltam meg
ket jo kis "szosszenetet" a keresgeles kozben, ebbol az egyik.

A MERDZSÓ
Alapvetoen mi is a Mercedes ?
Szep auto, jo auto, elegans, megbizhato, biztonsagos, gyors, eros, okos,
ertekallo, szervizigenye kicsi, uttartasa kituno, telen jo meleg. Az
autok kiralynoje.

Semmi tobb?
De. A karpatmedencei nepek (megkockaztatom: a Rajnatol keletre elo
nepek) folklorjaban kulonos szerepet tolt be ez a szemelygepjarmu.

A merdzso.

Hogyan lesz egy Mercedesbol merdzso? Kezdjuk. Oltozzunk fel a
legfrissebb divat szerinti narancssarga-lila melegitobe, ("suhogos
joging"), vegyunk hozza remekul passzolo kis barna makkoscipot, es
izlesesen kifukszolva setaljunk el egy autokereskedesbe. Egy nagy
teherbirasu nejlonszatyorral a kezunkben kozoljuk az eladoval, hogy
szeretnenk egy otszazast. De nem is. Legyen inkabb hatszazas, meg
megszolnak a konditeremben. Az elado figyelmeztet, hogy... hogy az auto
ara, hm, igen magas, meghaladhatja a huszonotmillio forintot,
zizzentsunk hat egyet melegitonkkel es laza vallmozdulatokkal kiserve
razzuk meg a nyakban a ketkilonyi fukszot, hogy eztetet nezzed meg
ecsem, eztetet sem szarert vettem, es boritsuk ki a nagy teherbirasu
szatyorbol a lovet.

A Mercedes megvan, most kezdhetjuk merdzsova alakitani. Beszerezzuk a
szukseges extrakat. Valami szep diodasoros feklampat hatulra.
Jegesmedveszort a kormanyra, dupla kromozott kipufogot, matricakat. A
belso visszapillantora kettucat Wunderbaum (vaniliaillat). Ket
ezerwattos hangfal, hogy szoljon rendesen szketmen dzson meg kotton a'j
dzso. A muszerfalra persze mobiltelefon, (lehetoleg tobb is), hagy
lassak a nepek, hogy milyen fontos emberek vagyunk. A borulesekre vicces
op-art huzat, elenk szinu geometrikus abrakkal. Hatul lehet cicamintas,
biztos tetszik majd a pitbullnak. Elolrol a jelveny lecsavarozodik es
vivodik mindenhova a slusszkulcs fuggelekekent (lopasmegelozes). Vegul
mi kell meg a merdzsohoz? Nem art a csomagtartoba valami jobb
szamurajkard, de baseballuto a minimum, a kesztyutartoba pedig egy
Parabellum (Magnum), amit piros lampanal alldogalva, az ablakon
kikonyokolve lehet forgatni, probalgatni vele a celzast.

A merdzso keszen is volna. Legeloszor menjunk vele korbe a kocsisor
kornyeken, ellenorizzuk a lanyokat, hogy rendesen dolgoznak-e, vidaman
udvozoljuk valamennyit, koszonjunk a haveroknak (Mit ne'zo"?!) . Ha
cigarettat vennenk, ne habozzunk, parkoljunk nyugodtan a korut kozepen,
azt a par percet igazan kibirjak. A dudalokat nyugtassuk meg megfeleloen
hangos "Letepem a fejedet!" kialtasokkal. Miutan bekukkantottunk a
peepshowba (parkolas korut kozepen, elakadasjelzo), elnezhetunk az
ismeros hamburgereshez, folparkolhatunk ottan a jardara, felrelokve
nehany gyalogost, akit ne feledjunk alaposan megfeddni, mivel a
proletarok durva szovesu nadragja osszekarcolhatja a draga auto finom
fenyezeset. A meltatlankodokat (De uram on raallt a labamra!) fejeljuk
le, aztan, amikor feljelentessel fenyeget, nevezzuk rohadt
kommunistanak, es a biztonsag kedveert villantsuk meg pillangokesunket.
Elegansabb ettermekben helyezzuk a kocsikulcsot a nagy femjelvennyel es
a rokafarokkal ugy, hogy elvagolagos legyen a radiotelefonnal, majd
rendeljunk az autonak is egy dupla belszint jol atsutve, sok mustarral,
sult krumplival, hozza egy Chivas Regalt Red Bullal!

:-)))

Udv mindenkinek

Hook


________________________________________________
http://mailbox.hu - Már SMS értesítéssel is!

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS