Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1265
Copyright (C) HIX
2001-10-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Ford, benzinszuro (mind)  13 sor     (cikkei)
2 vilagitas (mind)  17 sor     (cikkei)
3 felni (mind)  30 sor     (cikkei)
4 par erdekesseg (mind)  21 sor     (cikkei)
5 va:Budapest (mind)  11 sor     (cikkei)
6 va: Re.:felnis iras (mind)  4 sor     (cikkei)
7 ki a gozzel (mind)  63 sor     (cikkei)
8 re: a tolerancia alfaja... ;-) (mind)  43 sor     (cikkei)
9 Szelep kerdes?! (mind)  45 sor     (cikkei)
10 vita... (mind)  30 sor     (cikkei)
11 1.8 20V (mind)  26 sor     (cikkei)
12 Re: Fogash "igen az en kurva anyamat" (mind)  40 sor     (cikkei)
13 RE:felni (mind)  27 sor     (cikkei)
14 Fogash (mind)  12 sor     (cikkei)
15 Re: hideg reggelek (mind)  20 sor     (cikkei)
16 Re: Re.:felnis iras (mind)  23 sor     (cikkei)
17 fo a nyugalom (mind)  34 sor     (cikkei)
18 Re: zoldhullam... (mind)  16 sor     (cikkei)
19 Re: zoldhullam... (mind)  13 sor     (cikkei)
20 Re: h*tilosban parkolas/adatszolgaltatas (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - Ford, benzinszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hook !

Nagyont tetszett a Fordos irasod, johet meg!


>pl. benzinszuro lengyel utangyartott: 3500.-(Opel kocsihoz) a gyari
>6500.-

Nekem a benzinszuro 7500 Ft-t volt, mar csak ezert is meggondolom,
hogy hol tankolok.


Zotya
+ - vilagitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

megint valami, ami miatt kepes vagyok barmekkora flame-t
gerjeszteni

> eknel az anyaszomoritoknal fenyes nappal meg 
> lakotton is vilagitani kell - ...

Mi a baj mar megint a vilagitassal? Magyarazzatok mar el nekem
is, mert hulyen halok meg. Csak nem az a gond, hogy a holland
miniszterium felmerese alapjan 48%-al csokkenne a varosi koccanasok
szama bekapcsolt lampa eseten? 

Szoval magyarazatot, de  gyorsan...

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Sajnos nincs gyakorlatom a felnikkel kapcsolatban, mire erdemes oda-
> figyelni a hasznalt felni vasarlasnal ? Komoly gondok is lehetnek vele ?

Mit irtam, en nem mernem megkockaztatni a hasznalt felnit, de sok 
ismerosom van, aki vett. Ha lehet, olyat probalj szerezni, ami nem 
fovarosi auton volt, a padkazasok, godrok nemcsak tojast csinalnak
a felnibol, de hajszalrepedesek is kialakulhatnak, es egyszer valahol
200-as sebessegnel ez vegzetes is lehet :((

Jo tanacsok felni vasarlasahoz:
- informalodni a felfogato csavarokrol (eredeti, gyari, megfelelo hossz)
- vigyazni, hogy mindent megkapj, ami a megfelelo rogziteshez kell
  (foleg ha mas tipusrol rakod at - betetek, karikak, csavarok,...)
- informalodni, hasznalhato-e biztonsagi csavar es milyen
  (az OZ pl. sokaig nem gyartott biztonsagi csavarokat...)
- hasznalt felni eseten padon kiprobalni, nem dobal-e, atvizsgalni,
  mechanikus eredetu seruleseket kiszurni (kalapacsnyom nem jo :))
  lehetoleg meg a penzatadas elott!
- az osszes parameter ellenorzese (meret, ET, PCD, CB)
- informalodni, hogy az adott felni kaphato-e meg, es lehet-e belole
  1 darabot is venni - ha minden kotel szakad nem kellemes 4 ujat
  venni...
- nem rossz tudni, hogy az adott felni homologizalt-e egyaltalan az
  adott autotipusra
- ha barmilyen gyanus jelet eszlelsz, inkabb ne vedd meg.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - par erdekesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Szloveniaban 2,3 emberre jut egy auto. A masodik helyen
Csehorszag van 2,99-es ertekkel, a 3. Lengyelorszag 3,97-el.
Kozep es kelet EU-ban az atlag 1 auto 7,25 szemelyre...

A Skoda 1947 ota arul autokat Finnorszagban. A hatvanas 
evekben a finn piacon 15% reszesedese volt!!!!
1984-ben mar csak 184 Skodat vettek a finnek, mig 1998-ban
3287-et, 1999-ben 3265-ot, 2000-ben pedig 3170-et, ami 2,3%.
A legnepszerubb Skoda az Octavia Combi 4x4....

Beterjesztettek a szlovak parlament ele azt a javaslatot, melynek
alapjan Szlovakiaban (eppugy mint Csehorszagban) kotelezo
lenne oktober 15-tol marcius 15-ig az tompitott allando hasznalata.
Az fiatalok, foleg az ertelmisegiek, nagy orommel udvozoltek a
javaslatot es remelik a minel elobbi jovahagyast. A tobbseg viszont
ugy erzi, ezzel ismet penzt huznak ki az autosok zsebebol.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - va:Budapest (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gonci Csaba  irja...
> A kollega (nyakkendo, Peugeot)ugyanis egy kezmozdulattal 
> elhajtott mint a vadlibat, 
Talan annyira el volt foglalva, hogy periferias latasabol hajlektalan
tarhalonak nezett. Tobb okbol sajnalatos, de majd minden lampanal 
ott vannak.
De visznek el igy autot is Pesten. Lefujnak, kirangatnak es huss...
Akartam  mar szolni az elottem allonak, hogy alig van levego a
kerekebe  - riadtan elhuzott ezerrel.
--
Meszaros Geza
+ - va: Re.:felnis iras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha mar felni, akkor Fogash irta az igazat az osztokorrol es a
kozpontositasrol is. Azt az irast tessek jol megjegyezni !
--
Meszaros Geza
+ - ki a gozzel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash irja...
> Ennek ellenere a lista egy szamottevo resze azt kepzeli, hogy en habzo
> szajjal, ejjel-nappal allandora kotott reflektorral es balra indexszel
> repesztek padlogazzal, iskolaudvarokon, jatszotereken keresztul

Ha leirod, hogy a Trabik szamologatasa  kozben a harom szamjegyu
uton 150-160 es faluban 100-al mesz, akkor miert csodalkozol, hogy
nehanyan a bugyijukba kotornak.
Ha en elfingom magam egy nepes tarsasagban, akkor tobben ugy 
tesznek mint ha nem tortent volna semmi, nehanyan feltunoen
fintorognak es lesz olyan is aki tokostul vag ki az ajton.
Itt ugyanaz tortent. 
Vedd ugy, hogy azokat, akik nem reagaltak eme irasodra, ez a tema
hidegen hagyja. Ugye ok voltak elsopro tobbsegben ? 
Rogton szebb az elet. :-)
Fogash, ne morogj. Egy irasbol az emberek amit felre akarnak erteni, 
vagy magyarazni, azt meg is teszik. :-)

Ha erre a listara rendszeresen irnanak budos, belso savbann cammogo
Ifasok, hogy nekik igy szep az elet, akkor nagy valoszinuseggel le
lennenek gorombitva. Nem irnak es nem is olvassak a listat. 
Megis napirenden vannak allando jelleggel. Ugyanugy, mint a tobbi 
_akadaly_. 
Lehet, hogy en latom rosszul, de ez kivetel nelkul a gyorshajtasra 
hajlamos listatarsak visszatero temaja.

>... es ez feljogositja oket arra, hogy a Hungaria korut mindharom
> savjaban egymas mellett legelol IFA-Ducato-Transit legyen a ratfelallas
> igaz? 

Most mosolygok.
Ez az en problemam kellene, hogy legyen, mert naponta tobbszor megyek
vegig ezen a szakaszon az Arpad hidtol a Lagymanyosi hidig. Oda-vissza.
Az ember rutinbol megerzi, hogy melyik fog kiloni es moge helyezkedik.
A harombol ketto biztosan 90-el letolja majd az elotte haladokat.
Ket potos Ifa es egy megbuggyantott Tatra - az igen, az dofi. 
De olyan csak a meseben van.

> Nem az lenne a lenyeg, hogy aki lassan megy, az kivul haladjon? 

De. A 90 szazalek kivul is megy. A maradek meg taho.
Ugyanez van a kozlekedes mas mozzanataival is, csak mas-mas
aranyban. A gyorshajtassal, az elsobbseg megadasaval, a higgadsaggal
es a toleranciaval is.

Picit mas, pedig a temaba vag...
Ifjabbik gyerekem, csak 22 eves, de mar 150 korul tart a vezetett
autotipusoknal. Velorextol a jobb autokon keresztul a tobb szaz loeros,
potkocsis kamionig, ahol az ules minden centijet a fenekehez es a hatahoz 
lehet igazitani. Ugyan iroasztal mogott ul, de ha teheti, vezet ejjel-nappal. 
Keresztul kasul az orszagban. 
Azota kapisgalja a kozlekedes "finomsagait", amiota masfel honapon
at egy szakadt, de ketszeresere pakolt Ifaval jart ketnaponta Budapest 
es Sopron kozott. 
Ugy 20 orara jott ki az oda-vissza ut, rakodassal egyutt.
A gyerek - mint a mosott szar. No ez az, ami ugyancsak eletveszelyes, 
pedig hanyan kenyszerulnek ebbol megelni. 

Vegyesek az erzelmeim, de egy paranyi tisztelet is van benne.
Leugrunk tejert a kozertbe es nem is tudjuk, hogy az, a fent leirt 
viszontagsagos uton kerul oda...
--
Meszaros Geza
+ - re: a tolerancia alfaja... ;-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Kicsit faraszt, hogy ha en azt irom: a fu Gyorben zold, akkor valaki egybol
>elorangat egy Blikket es citalja, hogy a Blikk szerint a BTK 827§ban
>szerepel, hogy a fu "RAL423-kozepzold" szinu, es nekem ennek utana kellene
>neznem.

Nem. Elotte kellett volna megnezned, mielott azt allitottad, hogy a fu kek :)

>Nem az lenne a lenyeg, hogy aki lassan megy, az kivul haladjon? Nem, a
>lenyeg az, hogy o lassu, de vannak jogai, tehat en legyek tolerans es
>kulonben is hogy kepzelem, hogy gyorsabban akarok menni...

Sajnos a szo definiciojabol adodoan tobbnyire muszaj _neked_ toleransnak
lenned, mivel veled van az ero. Ha nem akarod a nalad gyengebbet (akar
loeroben, akar mentalisan) toleralni, akkor csereld le a rozzant vasadat
egy meg rozzantabbra vagy koltozz Somogyba... :)

Egyebkent kar, hogy eloszor a szabalyra (kresz) hivatkozva meltatlankodsz,
majd amikor kiderul, hogy a szabaly nem ugy szol, akkor mar a szabaly a
hulye, meg aki erre felhivja a figyelmet. Kar a koritesert, igy aztan nem
csoda, hogy a sorlimittel meggyulik a bajod. A helyedben rogton azzal
kezdtem volna, ahova a vegen eljutottal.

>igaz? Sot, ez arra is feljogositja oket, hogy az M1-en az ARAL kutnal levo
>emelkedon (ahol teherautoval elozni tilos) orakig ballagjanak felfele 90nel
>a belso savban, mert nekik derogal egy ugyanolyan fostalicska mogott menni,
>igaz?! Kit erdekel a jobbra tartasi kotolezettseg? Kit erdekel, hogy

Megint beleleptel. Az a tabla csak a 3.5t felettieknek szol. Elozes kozben
pedig - mily meglepo - nincs jobbra tartasi kotelezettseg. Eleg lett volna
a derogalos mellekmondat, abban van a lenyeg, es az hibatlan: a soforok egy
resze mar csak ilyen, derogal nekik a lassabb mogott haladni. A 90nel
haladonak a 70nel halado mogott, neked meg a 90nel halado mogott.
Csak akkor ird vissza, hogy de neki 80nal tobbel nem is szabad ott mennie
a) ha a megengedett legnagyobb ossztomege meghaladta a 2500kg-ot
b) ha te a 120al kozlekedot a palyan 130nal nem nagyobb sebesseggel meg
szoktad elozni.

Utobbi esetben nehogy ilyenkor moged keruljek, mert nem toleralhatom
azokat, akiknek derogal egy ugyanolyan fostalicska mogott menni, es
feloraig tarto elozesukkel feltartanak :)

csok
andi
+ - Szelep kerdes?! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

<Ákos irta:
<En egyebkent az 1.8/20V motorrol sok rosszat hallottam, a szervizesek
<szerint rossz kompromisszum, vagy 1.6/101 LE, vagy 1.8T/150LE (vagy dizel,
<de az a VW csoportnal hihetetlen draga).

 A 1.8T/150LE-nel is hengerenkenti 5 szelep van, ugyan az mint az 1.8 szivo
acel 
(de most mar aluminium is!) hossz v. kereszt motor a szelepek tekinteteben,
csak turboval szerelve. A szelepek viszont mar a turbohoz vannak meretezve, 
ugy tudom erosebbek, jobban birjak a terheleset. Talan ezert nincs erre a
tipusra 
annyi panasz.

(Az 1.8 -as szivo 105LE tud teljesiteni. Eleg sokszor lattam es hallottam
milyen 
ezeknek a tipusoknak az elso "felsirasa". Ahogy a motorokat osszerakjak
azonnal 
probapadokra kuldik oket ahol 3 perces jaratas ala vetik. Na ilyenkor meg
eleg 
hangosak a kis szelepek. De aztan kisimul, csendesebb, lagyabb lesz. A cel
az
volt minnel gyorsabb legyen a hengerek gazcsereje, ezzel teljesitmeny
novekedeset 
ertek el. Ezt ugy ertek el, hogy tobb de kissebb szeleppel szereltek a
motorokat.)


Fogash, ha ramhallgatsz akkor nem idegesited masok velemenye miatt magad.
Ne vedd szemelyes sertesnek se, sokan vannak elfogultak. Ezert vagy azert 
de mindegyikunknek osszeszorul az okle ha egy fiatal "suhanc" stilusu 
ember veszelyeztet minket. Ezert altalanositunk neha es bunbakokon 
eljuk ki magunkat. :((        

Kamaszkorban van a magyar autozasi moral, szelsosegeket 
produkalunk. Letezik mar az aki felvette az uj kor lenduletes
stilusat, van aki meg a regi ertekek szerint el es autozik.


Szeretnem megtudni toletek, egy soros nyegyhengeres motornak mi a 
szelepallitasi sorrendje? Gyujtasi sorrend 1-3-4-2.

Sok olcso benzint nektek!
Simon Jani (Ali.j.as) Bazsi VAZ 2101
+ - vita... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lazits fogash :-)

Bar a kifakadasod konkret okat nem kovettem, de egy szelid gondatot azert
fuznek a dologhoz megnyugtatasodra:
A Foldon az agressziv masvelemenyen levok eloszlasa egyenletes... igy
statisztikai alapokon a HIX autora is lehet hogy jut beluluk.
Ezen ugyanolyan szelid mosolygassal kell tullepni, maint barmi mas bosszanto
dolgon az eletben...

Szoval take it easy... :)

---

Bazsi,

Te is lazits! :-)
Tudjuk, hogy a bunyo mindig ugy kezdodik, hogy a masik visszautott. De ne
kezdjunk flamelni se...

MOST hagyja abba mindenki az acsarkodast, legyen a lista megint egy olyan
informacio es velemeny megoszto forum,
ahol PGDOWN mindenkinek rendelkezesere all szamara erdektelen ill.
unszimpatikus hozzaszolas eseten.

Rossz latni a "meg ma leiratkozom" vagy "ide se jovok tobbet" leveleket csak
amiatt, mert nem ertunk mindenben egyet...


EuG
Xsara 1.4
+ - 1.8 20V (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"En egyebkent az 1.8/20V motorrol sok rosszat hallottam, a
szervizesek szerint rossz kompromisszum, vagy 1.6/101 LE, vagy 
1.8T/150LE..."

Az 1.8-20V legnagyobb hibaja az otszelepes technika miatti magas eloallitasi 
koltseg volt, amit a VW Gruppe nem tudott az arakban ervenyesiteni, igy 
ezeken az autokon relative keveset keresett.

Egyebkent a motorral semmi baj: a 101 lovas 1.6-osnal 25 szazalekkal 
erosebb, 20 szazalekkal nagyobb nyomateku, atlagfogyasztasa pedig a Skoda 
Octavia katalogus szerint csak 8 szazalekkal magasabb.

A multkor meglehetosen raeros kedvemben vezettem ejszaka 200 kilometert, a 
computer szerint az atlagfogyasztas 5.3 liter volt (kb 5 szazalekot csal 
lefele, de akkor is). Ugyanakkor ha jovok haza Magyarorszagra, az autopalyan 
(320 km) ritkan megyek 150-160 alatt es
meg boven van tartalek, mikozben a fogyasztas igy sem nagyon megy 9 liter 
fole.

Szoval szerintem nem is olyan rossz ez a kompromisszum :-)

Stevie-Bulgaria
Octavia 1.8 20V SLX

_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp
+ - Re: Fogash "igen az en kurva anyamat" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

FOGASH vegre valaki leirta a velemenyemet. a magyar kozlekedesi moraljarol + a 
tolerancia kerdesrol.
Tokkkkkkkeletesen igazat adok neked. Nekem is televan a tokom azzal, hogy nemel
yik ember szo szerint ertelmezi a
Kreszt es aszerint probal meg kozlekedni. Jo van nehany szabaly amit be kell ta
rtani, DE pusztan a Kreszre
hagyatkozva vezetni eleg durva lenne. Az a halalom mikor elottem megy valaki es
 megprobalja velem is betartatni
az o altala helyesnek velt szabalyokat. Szerintem belole hianyzik a tolerancia.
 A masik allatfajta az aki nekial
orditva megtanitani vezetni. Ime egy tanulsagos tortenet: Megyek haza munkabol 
elottem halad egy lada aki
valoszinuleg nem ismeri a kornyeket mert ugy megy el a jobbkezes utcak mellett 
hogy nem nez semerre nem lassit,
mintha foutvonalon menne. Az utolso keretutcabol feltunik egy taxi, a lada fekc
sikorogva megall, korulnez
felismeri hogy jobbkezes az utca felemeli a kezet es elnezeset ker. Erre a kocs
og taxis letekeri az ablakot es
elkezd orditani meg kurva anyazni. Mi pedig allunk szepen mogotte es nem tudunk
 el menni mert a taxi a
keresztezodes kozepen all. Mikor meguntam el keztem nyomni a dudat,hogy mennyen
ek mar a francba. Erre a taxi
elorebb gurul a lada el is fert. Erre elkezdi nekem nyomni a sodert hogy mi a f
aszt dudalok. Nem szoltam semmit
mert olyan ideges lettem mint az allat. Ahelyett hogy huzna a francba neki neke
m kiseloadast tartani arrol hogy
mikor lehet hasznalni a dudat. Montamneki finoman szepen mosolyogva hogy ez egy
 szabad orszag es en akkor nyomom
a dudat amikor akarom.


Kulonben szerintem az a baj hogy ebben az orszagban az enberek nagytobbsegenek 
csak jogai vannak amit
hangoztatni kell, kotelessegei viszont egy se. Tisztelet a kivetelnek

Na csak ennyit akartam.

Sziasztok: Gyugyo
+ - RE:felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Csak par kiegeszites Csaba irasahoz:

A kovacsolt felni konnyebb, mint az ontott, nem forditva. Egyebkent tenyleg
szilardabb. A legtobb ontott alufelni a padkazas/godorbe hajtas soran torik,
a kovacsolt+hokezelt kerek vagy rugalmasan viseli a behatast, vagy csak
deformalodik, mint a lemezfelni.
En pont egy kovacsolt alu kereket gyarto cegnel dolgozom, igaz itt kamionra
valo meretet gyartunk csak (19,5-22,5"). Tobb olyan kereket lattam mar,
melyek hasznaltan kerultek vissza (beolvasztasra) es bizton allitom, az alu
felni legnagyobb ellensege a sos hole. A lakk csak addig ved, mig meg nem
serul. Csak annyit tanacsolhatok, hogy a teli gumikhoz lemezfelnit
hasznaljatok.
Kozepso furat: a gyartasnal, ellenorzesnel ez a bazis, ehhez kepest van
megadva meg a felfogato furatok pozicioja, osztokor koncentrikussaga stb.
Fogash erdekes dologra hivta fel a figyelmet: a lemezfelnihez kepest az alu
kereknek kijebb esik a tomegkozeppontja, es ez is okozhat valtozast a jarmu
viselkedeseben.
Hasznalt felnit en sem ajanlom. Volt ra pelda, hogy repedes miatt
szetrobbant (szo szerint) a kerek.
Hazabeszelek:
Tudom, hogy nagyon draga, de aki biztonsagra vagyik, az ne sajnalja ra a
penzt: vegyen kovacsolt alu kereket. Lehet, hogy nem olyan dizajnos, mint a
sokkullos ontott, de szivosabb.
(mielott kerdeznetek: lemezfelnim van, 165/70R13 gumival)
P.
+ - Fogash (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Es egy kicsit off kerdes: csak az en szemem csipi Fogash ujabban
> felvett, kotekedo, fitymalo, agressziv, "aminemalfaazszar" stilusa?

Nem csak. Fogash mar nem a regi. Talan megviselte a munkahelyvaltas, mert
regen, mikor meg az Audinal volt, higgadt, szakerto stilusban jo
tanacsokat adott. Ma felkapja a vizet, ha valaki mereszel az Alfa karara
ironizalni, netan felhivja a figyelmet egy egyertelmu targyi tevedesere.

  Ed

 Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]
+ - Re: hideg reggelek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
>
> Gyerekek, gyerekek...
.......

> Negy gyertya az egyszerubb autokban 4000Ft/20e km. Kibirhatatlan?
> A gyujtorendszer atvizsgaltatasa, az eloregedett gyujtokabelek csereje
> parszaz forint. Kibirhatatlan?
.......
>
> 
> AR 155 2.0TS16V Super

Hali!
Nekem pl. a gyujtokabel csere boven 10 eFt. folott volt, es az ujjal sem
vagyok elegedett.
(Sotetben, paras idoben latni, ahogy pici szikrak ugralnak a kabelek kozott,
vagy a kabel es a motor kozott.)
KI
+ - Re: Re.:felnis iras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
>
> Szia!
.......
> A felnicserenel fontos tudni, hogy az alufelnikhez HOSSZABB csavarok
> tartoznak, amivel az acelfelnit mar nem is lehet feltenni. Tessek erre is
> vigyazni!
>
> Udv
> 



Hali!
Erre en ra is faragtam egyszer.
Reggel lapos kerek vert a parkoloban. Semmi gond, potkerek fel. Indulne ki,
de kb 5 cs utan egy kis roppanas, es a kocsi megall es emeli a feneket.
Na ez meg mi?
Kesobb rajottem hogy az alufelnihez valo csavarok olyan hosszuak, hogy
beleert a hatso fekszerkezetbe. Meg jo, hogy nem teptem le az egesz
hobelebancot..
KI
+ - fo a nyugalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

" Neha tenyleg a f@sz kivan veletek."       "de nem csillapodtam, ujra
elkuldtem."

Nyugi!  

Mindig vannak nagyon okosak, kioktatok stb... 
En is szeretek hajtani, ha biztonsagban erzem magam nyilt uton gyer forgalom
mellett. A belathato ut hossza nagy, latas semmivel sem korlatozott
stb.Lakott területen pedig azonnal visszapakolom harmasba 2000-es fordulat
korulire, ami 50-et jelent. Keso ejszaka, hajnalban annyiban mas a szitu,
hogy lakott teruleten falvakban MINDIG reflektort hasznalok ha nincs szemben
semmi.   Ami a sebesseget illeti 60 koruli, kiveve ha trafiveszelyes ismeros
a hely. Szerintem ezt igy csinalja mindenki, ha beismeri ha nem. SZVSZ ez az
esszeru , ha tamogatja szabaly ha nem.  Elengedem segitve a nalam gyorsabbat
minden harag nelkul, de karomkodom egy nagyot ha a gyorsabb veszélyeztet. 
A szabalyokban megsem irhattak le, hogy ha tudsz, ha alkalmas vagy ra Te is
meg az autod is mehetsz gyorsabban is, mert ez tokeletes gumiszabaly lett
volna! A fektavolsag is csak elmeletben egyforma, hogy igazitottak volna
hozza azt a rengeteg valtozo erteket ami adodik? Mindenkinek sajat maganak
kell eldonteni meddig ura sajat maganak, es autojanak! Ehhez viszont hosszu
vezetesi gyakorlat kell, nem pedig vasarnapi autos!!   Soha nem rottam meg
azokat akik esszel hajtanak gyorsan. Az autopalyakon meg szoktam figyelni a
belso savon kozlekedoket. Mit csinalnak akkor, ha akadalyozzak oket a gyors
haladasban. Fekezes utan beall moged, majd mikor kimesz elole intenziven
gyorsitva elhuz. Az, hogy ezt hogy csinalja sokat elarul rola .Ha egyetlen
villanassal jelzi, vagy meg azzal sem --nem radtapadva-- mogotted vagyok ,
mennek....  Semmi okolrazas, turelmesen megvarja mig batran mehet, stb.
Talan a kozlekedes kultura itt kezdodne. Nem az lenne a szempont ki
mennyivel megy az uton , hanem hogyan! Mennyire figyel a tobbiekre, es nem
letolni akarja oket az utrol.
Fogash!  Hasznalt acelfelni ugyemben haladtal valamit?


Dodo
+ - Re: zoldhullam... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

> A modositas a kanyarodo, és gyalogos forgalom haladasat erinti,
> ugyanis, a jobbra kanyarodo autos forgalommal nem mehetnek a gyalogosok
> egyutt. Eddig nem lattam, hogy esetleg modositottak volna valahol.
  Eddig még én sem, csak azt figyeltem meg, hogy rengeteg helyen
telizöld lett az irányzöldekből.
  Szerintem jobbra kanyarodva nyugodtan lehet párhuzamos
gyalogosforgalom, mert tulajdonképpen csak a gyalogosra kell figyelni.
Viszont egy-két helyen (nagyon ritka!) láttam már balra telizölddel
kanyarodó sávval párhuzamos gyalogosforgalmat. No itt kell figyelni
szembe jövőket és a gyalogosokat is, megosztja a figyelmet...
-- 
Frank O'Yanco - Auth Gábor -=- Mobil/SMS +36203494743 /+36303687792
Age of The Penguin -=- SuSE Linux 7.2 -=- http://andromeda.rgstudio.hu
SuSE fordítás Project -=- http://www.suseford.list.rgstudio.hu
+ - Re: zoldhullam... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

> A modositas a kanyarodo, és gyalogos forgalom haladasat erinti,
> ugyanis, a jobbra kanyarodo autos forgalommal nem mehetnek a gyalogosok
> egyutt. Eddig nem lattam, hogy esetleg modositottak volna valahol.
> Velemenyek?
  Mégvalami... itt Pécsett van olyan kereszteződés, hogy egyik irányú
autók, keresztbe irány, majd csak gyalogos. Telizölddel ez is egy jó
megoldás... :)
-- 
Frank O'Yanco - Auth Gábor -=- Mobil/SMS +36203494743 /+36303687792
Age of The Penguin -=- SuSE Linux 7.2 -=- http://andromeda.rgstudio.hu
SuSE fordítás Project -=- http://www.suseford.list.rgstudio.hu
+ - Re: h*tilosban parkolas/adatszolgaltatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

> A tilosban parkolo es folirt kocsinal a nemeteknel mindig a tulaj fizet,
> nem az elkoveto, igy ezt nem lehet megtagadni a "csaladtag" kifogassal.
  Valahogy nem értem a kifogássorozatot a gyorshajtás utáni büntetéssel.
Nem értem miért okoz gondot felfogni, hogy az autó veszélyes eszköz, az
autózás szintén, ezért kötik engedélyhez.
  Ha van egy vadászfegyverünk, arra is ügyelni kell, ha rálőnek a
fegyverünkel valakire, és aztán kiderül, hogy a mi fegyverünkkel
követték el, akkor nagyon-nagy bukta van. Főleg, ha meg sem nevezzük,
hogy kinek adtuk oda.
  Nem tudom ki mondaná ugyanolyan nyugodtan az előző néhány számban
közölt szöveget, ha egy családtagjára rálőne valaki és a rendőrséget
azzal rázná le a fegyver tulajdonosa, hogy nem ő volt, nem köteles
megnevezni, hogy ki lőtt a puskájával...
-- 
Frank O'Yanco - Auth Gábor -=- Mobil/SMS +36203494743 /+36303687792
Age of The Penguin -=- SuSE Linux 7.2 -=- http://andromeda.rgstudio.hu
SuSE fordítás Project -=- http://www.suseford.list.rgstudio.hu

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS