Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 93
Copyright (C) HIX
1998-07-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Az uj Land Rover Freelander, amely nem terepjaro (mind)  25 sor     (cikkei)
2 Mitsubishi Klub (mind)  12 sor     (cikkei)
3 Skoda szivato (mind)  54 sor     (cikkei)
4 KIA tapasztalatok? (mind)  6 sor     (cikkei)

+ - Az uj Land Rover Freelander, amely nem terepjaro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Hat igen. A mult hetvegen (meg elotte par napig) volt alkalmam uldogelni  
es neha vezetni is egy Freelander-t.
Dizel a draga, ugyhogy lomha volt, nem is cseppet. Egy par ergonomiai
kenyelmetlenseg meg elment. Valtas oke, csak mivel nem kaptunk kezelesi
utasitast, ezert a lejtmenet kapcsolorol fogalmunk sem volt es az igy, 
hol be-, hol meg kikapcsolt.
Az igazi elmeny terepezeskor ert minket. Gondoltuk megnezzuk melto-e
nevehez.
Taljandorogd kornyeken vannak kedves erdei osvenyek: ossze-vissza de meg
elment. Aztan egyszercsak jott egy saras, bakhatas, vizes etc. resz.
Haverom kitalalta, hogy csinaljunk olyan fotot, amikor az auto
szetfrocskoli
maga korul a vizet. Oke, en ki, mindent beallitottam, auto elindul bele
a pocsolyaba, foto megvan, auto lenduletbol beall a kovetkezo saras
pocsolyaba
es ott megfeneklik! Egy oran keresztul probaltuk mindenfele trukk-kel
kiasni, 
mert persze se csorlo, se a motornak komoly ereje, se semmi. Vegul
traktorral vontattak ki minket :(
 A Freelander tenyleg inkabb Toyota RAV4, mint Land Rover
Discovery

Udvozlettel,
Negyesi Pal
+ - Mitsubishi Klub (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!
A Mitsubishi rajongok szamara lehet erdekes a Mitsubishi klub honlapja
a http://www.kerszov.hu/mitsuklub/
cimen.
A klubelet hirein tul egy Mitsubishi hirlevel is mukodik, amely a a vilag
minden pontjarol beerkezo Mitsubishihez kapcsolodo legfrissebb hireket
kozli.


Tisztelettel,
Negyesi Pal
Sajtofelelos, Mitsubishi Klub
+ - Skoda szivato (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [Hungary] irta:

 HA> Most kaptam egy Skoda 120-ast. Ez az elso kocsim, es igazat megvallva
 HA> nem igazan ertek hozza muszakilag. A problemam az, hogy amikor reggel
 HA> kihuztam a szivatojat, akkor nem volt hajlando visszamenni a helyere,
 HA> tovabbra is ugy dontott, hogy ugy marad. Ezt kb 6 km-eren keresztul
 HA> csinalta, majd sikerult visszaeroltetnem, de addig bogott, mint egy
 HA> allat. SZoval, a nagy kerdes, hogy ezt miert csinalhatta. Az mondjuk nem
 HA> rossz, hogy nem kellett nyomni a gazpedalt, anelkul is ment 65-tel, de
 HA> iszonyatosan uvoltott, es mindenki hulyenek nezett. Hiaba kerestem, nem
 HA> jottem ra az okara.

Nyisd  ki  a  motorhaztetot!   A  szep  nagy,  kek,  hengeres  tartaly a
legszuro.  Ahol az a motorhoz csatlakozik, a karburator.  Ennek  oldalan
ket  merev  drot van, karokhoz rogzitve.  Az egyik a gazbowden (ez van a
kocsi hatulja fele), a masik a szivato  (ez meg, ha jol emlekszem a jobb
oldalon).  Ha valakit megkersz, hogy mikozben Te nezed, o huzza ki (allo
motornal)  a  szivatot,  majd   lassan   probalja   visszatolni,   akkor
valoszinuleg  latni  fogod,  miben  akad  el.   Altalaban az a baj, hogy
tulsagosan "kihuzza"  a  szivatot.   Ez  egy  olyan  szelep,  ami kb 1/4
fordulatot tesz meg, mikor kihuzod.  Ha tulhuzod, akkor  ahelyett,  hogy
visszafordulna,  amikor  visszatolnad  befeszul,  mert  nem  az  eredeti
iranyba  akar  menni,  hanem tovabb akar fordulni.  Kicsit lazitani kell
rajta:  kihuzod  a  szivatot,  kioldod  a  rogzitocsavart,  ami a bowden
kozepet tartja, es egy picit (2-3 mm)  visszaengedve  a  fordulo  szelep
karjat  (a kocsi hatulja fele), ujra rogzited.  Vagy megszokod, hogy nem
szabad utkozesig kihuzni...

Ha megsem ez a gond, akkor a "kardanalagutban" (ez nem igazan az, de nem
tudom maskepp megnevezni) van valami  akadaly.  A fedelet, ami a szivato
es a futes karjait rogziti, le lehet szedni es ovatosan ki lehet emelni.
Talan meglatod, hogy mi a gond.  Megj:  tartalek  szivato  es  gazbowden
belsoresz  mindig legyen a kocsiban.  Sajnos nagyon merev szal mindketto
(egyszalas) es hajlamos a motornal elpattanni.  A cserehez ki kell huzni
a regit es betuszkolni  helyette  az  ujat.   Az elso Skodamon en sajnos
egyben  alltam  neki  kicserelni,  kulsoresszel  egyutt  a   gazbowdent.
Undorito  melo.   A  belsejet  ki  lehet kb 10 perc alatt cserelni, ha a
gazpedalnal nincsenek berohadva a  rogzito csavarok. Hajlamosak ra, mert
a ciporol a viz, meg a ho oda csurog.  A gazbowden hatso rogzitesehez  a
legjobban  bevalt:   egy  "csoki"  (elektromos  vezetek  csatlakozo sor)
belsejet (azt  a  rez  huvelyt  ket  csavarral)  ki  kell  szabaditani a
muanyagbol.  Ezt kell a bowdenszal vegere rahuzni  es  a  ket  csavarral
priman  lehet  rogziteni.   A bowdenszalat, ha tudod, ‚rdemes hosszabbra
meghagyni  es  a   tulnyulo   folosleget   elol,   a  gazpedalnal  es  a
szivatokarnal meghagyni.  Mivel szinte mindig a motornal pattan  el, igy
van  eselyed  arra,  hogy  eleg hosszu marad ahhoz, hogy kis igazitassal
(hatrebb engeded) meg haza  tudsz  jutni  a  geppel.   (Lehet, hogy ez a
tulnyulo resz akadt be  valamibe,  akar  elol,  akar  hatul.   A  bowden
ugyanis  joval hosszabb annal, mint ami kell.  Ez nem baj, mert lecsipni
mindig lehet belole, toldani nem igazan)

--
Hali                                            SaGa
  , 
+ - KIA tapasztalatok? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Most lattam egy jopofa TV-hirdetest, ami a Kia-t mutatta be. Utcan meg
sohasem lattam Kia-t, itt a (US) keleti parton nem tul gyakori. Van
valakinek?

Koszi,
Jozsi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS