Hali!
Hat igen. A mult hetvegen (meg elotte par napig) volt alkalmam uldogelni
es neha vezetni is egy Freelander-t.
Dizel a draga, ugyhogy lomha volt, nem is cseppet. Egy par ergonomiai
kenyelmetlenseg meg elment. Valtas oke, csak mivel nem kaptunk kezelesi
utasitast, ezert a lejtmenet kapcsolorol fogalmunk sem volt es az igy,
hol be-, hol meg kikapcsolt.
Az igazi elmeny terepezeskor ert minket. Gondoltuk megnezzuk melto-e
nevehez.
Taljandorogd kornyeken vannak kedves erdei osvenyek: ossze-vissza de meg
elment. Aztan egyszercsak jott egy saras, bakhatas, vizes etc. resz.
Haverom kitalalta, hogy csinaljunk olyan fotot, amikor az auto
szetfrocskoli
maga korul a vizet. Oke, en ki, mindent beallitottam, auto elindul bele
a pocsolyaba, foto megvan, auto lenduletbol beall a kovetkezo saras
pocsolyaba
es ott megfeneklik! Egy oran keresztul probaltuk mindenfele trukk-kel
kiasni,
mert persze se csorlo, se a motornak komoly ereje, se semmi. Vegul
traktorral vontattak ki minket :(
A Freelander tenyleg inkabb Toyota RAV4, mint Land Rover
Discovery
Udvozlettel,
Negyesi Pal
|
[Hungary] irta:
HA> Most kaptam egy Skoda 120-ast. Ez az elso kocsim, es igazat megvallva
HA> nem igazan ertek hozza muszakilag. A problemam az, hogy amikor reggel
HA> kihuztam a szivatojat, akkor nem volt hajlando visszamenni a helyere,
HA> tovabbra is ugy dontott, hogy ugy marad. Ezt kb 6 km-eren keresztul
HA> csinalta, majd sikerult visszaeroltetnem, de addig bogott, mint egy
HA> allat. SZoval, a nagy kerdes, hogy ezt miert csinalhatta. Az mondjuk nem
HA> rossz, hogy nem kellett nyomni a gazpedalt, anelkul is ment 65-tel, de
HA> iszonyatosan uvoltott, es mindenki hulyenek nezett. Hiaba kerestem, nem
HA> jottem ra az okara.
Nyisd ki a motorhaztetot! A szep nagy, kek, hengeres tartaly a
legszuro. Ahol az a motorhoz csatlakozik, a karburator. Ennek oldalan
ket merev drot van, karokhoz rogzitve. Az egyik a gazbowden (ez van a
kocsi hatulja fele), a masik a szivato (ez meg, ha jol emlekszem a jobb
oldalon). Ha valakit megkersz, hogy mikozben Te nezed, o huzza ki (allo
motornal) a szivatot, majd lassan probalja visszatolni, akkor
valoszinuleg latni fogod, miben akad el. Altalaban az a baj, hogy
tulsagosan "kihuzza" a szivatot. Ez egy olyan szelep, ami kb 1/4
fordulatot tesz meg, mikor kihuzod. Ha tulhuzod, akkor ahelyett, hogy
visszafordulna, amikor visszatolnad befeszul, mert nem az eredeti
iranyba akar menni, hanem tovabb akar fordulni. Kicsit lazitani kell
rajta: kihuzod a szivatot, kioldod a rogzitocsavart, ami a bowden
kozepet tartja, es egy picit (2-3 mm) visszaengedve a fordulo szelep
karjat (a kocsi hatulja fele), ujra rogzited. Vagy megszokod, hogy nem
szabad utkozesig kihuzni...
Ha megsem ez a gond, akkor a "kardanalagutban" (ez nem igazan az, de nem
tudom maskepp megnevezni) van valami akadaly. A fedelet, ami a szivato
es a futes karjait rogziti, le lehet szedni es ovatosan ki lehet emelni.
Talan meglatod, hogy mi a gond. Megj: tartalek szivato es gazbowden
belsoresz mindig legyen a kocsiban. Sajnos nagyon merev szal mindketto
(egyszalas) es hajlamos a motornal elpattanni. A cserehez ki kell huzni
a regit es betuszkolni helyette az ujat. Az elso Skodamon en sajnos
egyben alltam neki kicserelni, kulsoresszel egyutt a gazbowdent.
Undorito melo. A belsejet ki lehet kb 10 perc alatt cserelni, ha a
gazpedalnal nincsenek berohadva a rogzito csavarok. Hajlamosak ra, mert
a ciporol a viz, meg a ho oda csurog. A gazbowden hatso rogzitesehez a
legjobban bevalt: egy "csoki" (elektromos vezetek csatlakozo sor)
belsejet (azt a rez huvelyt ket csavarral) ki kell szabaditani a
muanyagbol. Ezt kell a bowdenszal vegere rahuzni es a ket csavarral
priman lehet rogziteni. A bowdenszalat, ha tudod, ‚rdemes hosszabbra
meghagyni es a tulnyulo folosleget elol, a gazpedalnal es a
szivatokarnal meghagyni. Mivel szinte mindig a motornal pattan el, igy
van eselyed arra, hogy eleg hosszu marad ahhoz, hogy kis igazitassal
(hatrebb engeded) meg haza tudsz jutni a geppel. (Lehet, hogy ez a
tulnyulo resz akadt be valamibe, akar elol, akar hatul. A bowden
ugyanis joval hosszabb annal, mint ami kell. Ez nem baj, mert lecsipni
mindig lehet belole, toldani nem igazan)
--
Hali SaGa
,
|