Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX CODER 97
Copyright (C) HIX
1998-05-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 [Vga txt mo'd] Hogyan olvasok k a karakterkeszletet? (mind)  16 sor     (cikkei)
2 idozites (mind)  37 sor     (cikkei)
3 EZ SZORNYU (mind)  11 sor     (cikkei)
4 Munkaajanlat (mind)  35 sor     (cikkei)
5 Valaszok: [rnd],[T=a+b/2-1],[haromszog fill],[tlantos] (mind)  62 sor     (cikkei)

+ - [Vga txt mo'd] Hogyan olvasok k a karakterkeszletet? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Valaki, aki kiraly az ASM-ben: Honnet es hogyan lehet kiolvasni es atirni a
vga-kartya szoveges uzemmodjaban hasznalt karakterkeszletet? Minden info johet
a temarol. (Szoveges uzemmod programozasi trukkjei ASM-ben.)

Ha valakinek van egy rakasra valo forrasa, az nyugodtan tomje bele a
postaladamba. (2 Mb alatt a matavosra, 2MB folott adok egy masik cimet.)


Elore is koszi: Ke'tszeri Csaba          Igal-Beach
UIN : 3883877
--
Check this out: http://members.tripod.com/~Ketszeri/
Sysop - A guy who likes watching others use his computer.
+ - idozites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
"problemam az, hogy ugy kellene megoldani az idozitest, hogy ez a bizonyos 
1 m gepfuggetlenul, es lehetoleg tenylegesen 1 mp legyen. A tures ugy kb. 
1-2 mp percenkent. Es persze a leutott billentyurol meg
informaciot is kell kapni."

szerintem igy, ha jol ertettem a problemadat:
program time;
uses dos;
var
  ora,perc,sec,msec,x : word;
  i : byte;
.

Valahogy igy gondoltam. Ha esetleg valami nem ok akkor irjal.

Szia

Szabolcs
+ - EZ SZORNYU (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hello coderek !!

nemreg irtam egy segitsegkero levelet,
hogy algoritmusokra lenne szuksegem...
aki eddig irt nekem kernem irjon megint,
mert elszallt a gepem. a cimek meg egyszeruen
address book-ban voltak. (La'ng Attila D. ...)
*koszi szepen*

szasztok,
 Kotee                          mailto:
+ - Munkaajanlat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Lenne egy helyunk egy programozo szamara, allando munkara vagyis foal-
lasba, Vac-kornyeki munkahelyre (Bp-tol egy ora, a kozlekedes jo).

Kerlek, csak akkor valaszoljatok, ha az alabb leirtaknak tulnyomoreszt
megfeleltek!

Szakmailag legfontosabb a Win32 es C/C++ ismeret (MS C - sajnos muszaj
:-)), alapos Windows gyakorlat, kulonfele jo es kevesbe jo API-k hasz-
nalni tudasa, egy kis szeperzek dokumentaciok keszitesehez, de nem ar-
tana egy kis ralatas mas nyelvekre is, pl. adatbaziskezelokre, irodai
szoftverekre (meg a Visual Basic is jol jon idonkent), egyebekre...
Folyamatiranyitas-automatizalasi es adatbaziskezelesi feladatok is elo-
fordulhatnak, a munka remelhetoleg nem lesz egysiku. 

Nagyon okos, nagyon onallo munkaerore lenne szuksegunk, akivel emberileg
is jol ki lehet jonni.

Van egy kellemetlen feltetel is: tudni kellene nemetul, vagy legalabbis
zaros hataridon belul megszerezni annyi tudast, hogy beszelni es irni is
elfogadhatoan tudjon az illeto.

Szoval a lehetoseg munkaban es penzben is komoly, de a kovetelmenyek is
magasak. A ceg nehany fobol all - lehet domboritani... A kornyezet kel-
lemes. A fonok egyebkent egy nagyon rendes, joindulatu uriember, aki ma-
ga is fejleszto.

A tobbit inkabb kozvetlenul. Ne'mi oneletrajz nem artana - de ha nem
akarjatok kiadni magatokat la'tatlanban, teljesen megertem, marad a te-
lefon.

Elore is koszi:
-- 
Tibor
+ - Valaszok: [rnd],[T=a+b/2-1],[haromszog fill],[tlantos] (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok CODER-k!

[rnd]
Szoval eloszor is onkritika!
> > A veletlenszam problemara pedig kicsit matematikusabb megoldas, hogy
> > pl a nulla es egy kozotti 'sima' veletlenszamot ha negyzetre emeled,
> > akkor is nulla es egy kozotti lesz, de 'inkabb 1 fele lesz. Magasabb
> > hatvanyokra meg jobban. Aztan ezt az intervallumot lehet tologatni.
> Ez eleg erdekes, erdemes lenne kiprobalni azzal a megjegyzessel, hogy
> a nulla es egy kozotti szam negyzete 0-hoz kozelit, nem pedig 1-hez.

Lanyos zavaromban feledtem a matekot, mar lesult a bor a kepemrol. BOCS!
(bar ha a 'hatvanyozas' helyett 'gyokot' veszel igazam lesz :)))

[T=a+b/2-1]
Az abrat nem ertem!

Ez itt most egy (khmm) negyzetracsos lap, tehat
 a pont = a vonalak metszespontja (a papiron),
 a pont = a karakterek kozepe (a sematikus abran)!!!

 ..............  Tehat itt van a poligon.
 ..X...........  Az X-ek jelolik a keruleten levo pontokat
 ..XBX.........  Az B-ek meg azokat, amik benne vannak.
 ..XBBBX.......  Terulet:
 ..X...........      4+6/2-1=6
 ..............

Amellett az otlet jo, mert ugyan a teruletet egy masik terulettel
fejezed ki, teljes leszallas alkalmazhato, mert a szamolando pontok
szama csokken, igy egyszer vege lesz a ciklusnak.

Azert a 'MINDEN POLIGON' kifejezes talan tulzas, mert mi van azokkal,
ahol egy kerulet-resz pontjait ketszer szamolod, pl:

 ..............
 ......X.......
 ......X.......
 ...XXXBXXX....
 ...XBBBBBX....
 ...XXXXXXX....
 ..............

Egy fel ajandek jarna ezert? :)))

[haromszog-fill]
 jo otlete volt, de szerintem kihagyhato a
pontok vektorba tevese, es a rendezes is, ami azert jelentosen
felgyorsitana az algot. Ugyanis ha az oldalak vegpontjainak koordinatait
rendezed eloszor (3-3 db szam osszehas=2+2 osszehas), utana (a kivetelek
kezelese utan) a 'legfelso' pontbol TE huzod az oldalvonalakat, ott
egybol megjelennek a vizszintes 'kitolto' vonalak vegpontjai. Multkori
bakimbol kifolyolag ovatos lennek, ne vegyetek keszpenznek ezt sem!


[tlantos]
Tibor, sajnos nem tudok segiteni! Ajanlom viszont, hogy terj at C,C++
-ra. Furcsa, hogy mennyi Pascal-os, Delphi-s kerdes van. En ugyan regen
tanultam Pascalt, de a C-re atteres nagyon jo volt :)


Jo munkat mindenkinek: Fuge

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS