Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2244
Copyright (C) HIX
2004-07-16
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: re: Re: Pug 206 beszamolo (mind)  17 sor     (cikkei)
2 lang (mind)  70 sor     (cikkei)
3 hirdetés (mind)  7 sor     (cikkei)
4 re: Re: Mozaik utca (mind)  24 sor     (cikkei)
5 re: Re: dizelek zavarasa (mind)  19 sor     (cikkei)
6 re: nasa, japan viz (mind)  29 sor     (cikkei)
7 re: Re: repules jovoje (mind)  25 sor     (cikkei)
8 Re: Nasa OFF, olajlampa ON (mind)  55 sor     (cikkei)
9 3 dolog (mind)  44 sor     (cikkei)
10 Re: lassan megbukik... (mind)  14 sor     (cikkei)
11 Re: Veszprem-Tihany (mind)  13 sor     (cikkei)
12 Re: nasa, japan viz (mind)  19 sor     (cikkei)
13 Re: Dizel olajszint (mind)  12 sor     (cikkei)
14 olajnyomas-lampa (mind)  27 sor     (cikkei)
15 Szlovakia, Peugeot, Golf, sokminden (mind)  117 sor     (cikkei)
16 Re: szlovak detroit (mind)  35 sor     (cikkei)
17 re: Re: nem halad (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Re: re: Re: Pug 206 beszamolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Szia!

> "hat ha az eredeti szerzo 3-ban akar indulgatni, akkor o valszeg nem olyan 
> elovigyazatos mint a kollegaja, aki vigyazott az autora. nekem pl. 
> eszembe sem jutna :)
> homer
> "

> Valoszinuleg eszedbe jutna, ha az 1. es 2. fokozatba nem tudnad betenni...
> Nekem sem a kuplungegetes a kedvenc sportom :)

kicsit rendszertelenul rendezodtek be a hozzaszolasok, igy elobb olvastam 
 valaki valaszat a 3-ban indulasrol, mint a te eredeti uzeneted. amikor 
meg olvastam, mar keso volt, mert elment a valaszom :) bocs ;)
homer
+ - lang (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Latom langot gyujtottam a gyartelepitesi temammal.

>Belegondoltál abba, hogy mit jelent egy ilyen helyen
>kis falu mellett épített gyár?
Bele. Cementgyarat lehet epiteni a "szentharomsag" (templom-kocsma-tanacshaza) 
melle kozvetlenul is, meg lehet a gyar ugy is a faluhoz tartozo, hogy tole valo
jaban 5 kilometerre, egy hegy tuloldalan van (gondolom ez a Bukkos nem valami a
lfoldi telepules lehet...). Az egesz falu kijarhat oda dolgozni bicajjal, megva
n a love, a zaj, kosz meg kivul marad. 
A cementgyartas alapanyaga a meszko, gondolom azert akarjak odatenni a gyarat, 
mert van ott valami meszkobanya, vagy lelohely, vagyis az alapanyag beszallitas
a nem feltetlenul gond. Ha meg van egy vasutvonaluk is, akkor a cement elszalli
tasa se kozuti feladat. A cement jellemzoen tomegaru, vasuton, hajon szokas elv
inni.

Persze a valasztas a lakoke, es a tobbseg ugy dontott, hogy szegenyen, de csend
ben vegetalnak, mig ki nem hal a falu. Aztan minden fiatal bekoltozik a kozeli 
nagyvarosba, es  a csendet...

>Onkormanyzat keresett volna rendesen,
>de 1 embernek nem voltak hajlandok 10M tobbett fizetni.
Amint az elsonek fizetnek, mindenki sorba all. Kicsit meresz hasonlat, de az or
oszoknal azert nincsen semmifele tuszejtos-valtsagdijas esemeny, mert tudjak, h
ogy az orosz biztonsagiak NEM TARGYALNAK, egy ilyen esemenyrol a terrorista csa
k cipzaros nejlonzsakban tavozhat. Meg akkor is, ha esetleg van civil aldozat. 
(a szinhazas sztori kicsit bonyolultabb, ne keverjuk bele!) Az USAban meg minde
nki tudja, hogy ugyis elkezdenek alkudozni, piciatert hivnak, kommunikologust, 
elokeritik a lovet, helikoptert, stb. Vagyis az emberekben az van: ez egy kicsi
t razos ugy, de lehet vele nagy lovet akasztani. Emiatt rendszeresen (nem is ri
tkan) probalkoznak ilyesmivel, mig ivaneknal meg sem fordul senki fejeben, hgy 
tuszozzon, mert tudja, elve nem jon ki belole. 
Ha mindenki elkezdene telekspekulalni, meg arakat felhajtani, az ilyen kozberuh
azasok koltsege a vegtelensegig emelkedne, es nyugodj meg, nem (csak) az ott la
ko helyiek, hanem az infohoz kozel ulok keresnenek orult penzeket az ugyon (ido
ben olcson felvasarlas, aztan allamnak zsirosan eladas). Sztem igenis szukseg v
an egy kisajatitasi jogra, meg egy (es ez a fontos!!!) egy nagyon preciz erteke
lo rendszerre, ami a kornyezetben/kornyeken az adott idoszakban ervenyes atlaga
r +egy kicsit fizet karpotlaskent a kenyszeru adas-vetelert.
Sajat magam is estem aldozatul ilyesfajta toketlenkedesnek, pedig csak egy haza
t (ket utca kozotti gyepes teruleten allo, csak egy szuk szolgalmi uton megkoze
litheto zartkert) kellett volna eldozerolni, hogy az uj utca az erkelyemtol 50-
100 meterrel tavolabb epulhessen meg, de a tulajt nem tudtak kipiszkalni belole
. Most a haza sarkatol 90 centire van az uttest, biztos boldog....

>> balrol  Tesco,  elteveszthetetlen)  balra fordulni(6 oranal mesz
>> be, 9nel jossz ki).
>Nem sok az a 9 ?  Az a Tesco lesz.
Akkor fel 10! :-) Bar en a Tesco kijaratat inkabb 8 orahoz tennem, ha a gyori u
t van 6 oranal.

>Nem tudom, hadrendbe allitottak-e valaha, sok
>ertelmet nem latom (kiveve a japan kamikaze legieronel, ahol a
>leszallas nem szempont :-).
Miert? Attol, hogy felfele lovik, kereke meg lehet, tehat leszallhat rendes rep
ulokent, lasd ursiklo.

>> Ezert papolunk itt egyparan a 100+ LE iranti szuksegletrol. :-))))
>  100 ló van itt kérem, és még klímám sincs. Egyébként megy, mint az 
>olajozott istennyila, csak gyozzem pörgetni és tölteni a benyát bele.
Ugy erted: ponilo? Az 1.4-100LE elegge szemfenyvesztesnek tunik, de legyen. A g
ondod olyan gyujtas-kontakthiba jellegunek tunik. Ha billenesre (emelkedo) tort
enik, akkor lehet, hogy van kidorzsolodott kabeled. nezz korul a motorterben, h
uzd meg az akkusarukat, fordulj szakemberhez. :)

A het vegen kicsit hosszabb utra mentem a rizskalyhaval, a varoson kivul 110-12
0as tempoban megtett 200+km aldasos hatasakent 8 literre esett a fogyasztasom. 
Varos+autopalya(130-140) 50-50%os keverekeben tovabbra is 10,00-t eszik, pedig 
mar 2000km van benne. 

Fogash
+ - hirdetés (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Eladó egy 7*15-ös, 5*98-as osztókörű, fehér, karcmentes, újszerű, 100
0 km-t futott MOMO felni Alfa 156-osra.
Irányár 80000 Ft

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: fw.i-trade.hu)
+ - re: Re: Mozaik utca (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  nem nagyon volt negativabb elmenyem hatosaggal vagy barmifele
>  szervezettel (meg talan a sereggel sem), mint a Mozaik utcaval. A
>  szigetszentmiklosi KFnel ezt a cseret nem tudod megcsinalni? Az
>  allitolag normalisabb...
>  nme1
-------
Sajnos, nemhogy "szolgaltatot", meg ugyintezot sem valaszthatok.
Viszont en is tapasztaltam, hogy a megyei KF-ek sokkal ertelmesebbek a 
fovarosiaknal (FKF). Az ok valoszinuleg arra a hatalmi harcra vezetheto 
vissza amit evek ota folytat a ket szervezet. ( KF- Kozlekedes 
Felugyelet,  FKF- Fovarosi Kozlekedes Felugyelet) Mindegyikuk azt 
allitja, hogy a masiknak felettese. Ha valamelyikuk kiad egy utasitast, 
akkor a masik azonnal kiad egy ellenkezo ertelmut. Megesett mar, hogy a 
ketto egyetlen boritekban erkezett.
Ha megkerdezem oket, akkor azt mondjak ne torodjek a masikkal, azok tok 
hulyek. Egyenlore semmi latszata annak, hogy valaha is felnonenek.
 Abban azonban egyetertenek, hogy az autos tarsadalom mindegyikuk 
"jobbagya", amit a folyamatos regulazassal  tudnak ereztetni. ( a 
filozofia nagyjabol annyi, hogy megtiltom, de fizess paraszt /jobbagyi 
ertelemben/).

Udv,  Triznyak
+ - re: Re: dizelek zavarasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Szerencsere neha a kicsi ido soknak bizonyul :-) Apam egyike volt
>  azoknak akik segitettek megszabaditani magyarorszagot a daciaktol,
>  visszavive azokat szulohazajukba. Viszont vilageleteben csak
>  trabantja volt, es muszaki erzeket sem adtak a daciaval:-), igy aztan
>  mit tudta o hogy szamit az a vilagito lampa?..........................
------
Volt szerencsem, anno, nehany Daciahoz aminek a tulajok elmondasa 
alapjan vilagitott az olajnyomas lampaja, a megallas elott ugy 3-5 km-t. 
Ezeknek a motoroknak az oldalan tobbnyire kilogott egy hajtokar vege. 
Amelyik labon jott be, annak a jeladoja volt hibas. Edesapadnak, vagy 
oriasi szerencseje volt, vagy szinten jelado hiba volt.
( esetleg mindketto :-)  )

A kispolszki viszont sokat kibir olajnyomas nelkul. ( nem olaj, csak 
nyomas nelkul!!!)

Udv,  Triznyak
+ - re: nasa, japan viz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Az eredetvizsgalatot az ELADONAK kell elvegeztetnie, vagyis ha a betu
>  szerinti jog alapjan jarsz el, akkor a megallapodas utan TE viszed
>  el a kocsit eredetvizsgara,......
-------
Az EREDETISEGvizsgalatot BARMELYIK fel elvegeztetheti, semmilyen eloiras 
sincs erre vonatkozolag!!!! Ezen a telszamon lehet erdeklodni a dolog 
utan: 06-30-3212881. ( ez egy eredetisegvizsgalo szama )
---

>  Elnezve a Hondaim (mostmar a harmadikat nyuzom, volt 1.7VTEC, 1.
>  6VTEC, most 1.7nemvtec van) vizhomeroit mindig gyanus volt, hogy
>  6-800meter (!) megtelele utan a mutato beallt uzemi homersekletre.
>  (jo-jo, tropus, de ha a ko csi 12 orat all 25 fokos kornyezeti
>  homersekleten, elhul, nem?) Ennyi hot egye tlen motor sem termel!
----------
Abban a motorban 4,0liter folyadek van, azt mondtad a tiedben futes 
sincs, akkor valoszinuleg ennel is kevesebb. Ennyi vizet ( amibol kb. 
1liter a hutoben van, tehat ne vesz reszt a folyamatban) nem kunszt 
gyorsan felmelegiteni azon az eghajlaton.
---

>  Haat, fura terkep lehetett, mert Veroce a Dunakanyarban volt, mikor
>  ott nyaraltam,.........
-------
Biztos, hogy ez a Veroce ugyanaz a Verocze??

Udv,  Triznyak
+ - re: Re: repules jovoje (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  iden a 7 Mach-os sebesseget :) A trukk egy speci kompresszor alapu
>  hajtomu! A beerkezo levegot szukuletben es turbinalapattal
>  osszepreselik, belenyomjak az uzemanyagot, a keverek eges (robbanas)
>  hatasara nagyon kitagul, majd ezt atvezetik egy masik turbinalapaton,
>  es a jarmu hatuljan kivezetve a forro levegot a keletkezo nagy
>  toloero meghajtja a repcsit :) A gep tipusa X-43A,
-------
Mintha eppen arrol lenne szo, hogy ebben a hajtomuben nincsenek forgo 
alkatreszek, amik gatjat kepezik a superszonikus sebessegu 
levegoaramlasnak.
A hajtomu mukodesehez szuperszonikus sebesseggel bearamlo levegore van 
szukseg, ( ami a forgolapatos gazturbinanal nem fordulhat elo) ezert a 
gepet egy pegasus raketaval 6000km/h sebessegre gyorsitottak, a raketa 
levalt, beindult scramjet hajtomu, ami 10 masodpercig mukodott es a fent 
is emlitett sebessegre gyorsitotta a repulot, ami mindossze 3,6m hosszu, 
es 1300 kg sulyu volt. Ezek utan, 6 perc siklorepules vegen a Csendes 
oceanba zuhant.

  www.dfrc.nasa.gov/Gallery/Graphics/X-43A/Small/EG-0098-04.jpg
  www.dfrc.nasa.gov/Gallery/Graphics/X-43A/Small/EG-0098-03.jpg


Udv,  Triznyak
+ - Re: Nasa OFF, olajlampa ON (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

OFF

homer
>ez ugyebar a legkori repulesre jo, urrepulesre nem.

Már ez is nagy segitseg lenne, elvegre az atmoszfera
hatara 36.000 km magassagban van, de levego molekulak
99%-a az also 80 km-es savban vannak. Tehat eddig van
levego (es oxigen), igaz egyre ritkabb, minnel fentebb
vagyunk. A muholdak kb. 20.000 km magassan keringenek,
tehat ha egy "normal" repulo felviszi 80 km magasra,
es onnan inditjak el egy raketa hajtomuvel, akkor mar
a ritkas legkor es a nagy inditosebesseg miatt
konnyeden eljuthat oda. Elvileg ez az uj hajtomu
10 Mach-os sebessegre kepes. A mai szilard uzemanyagu
hajtomuvek (raketak) nagy baja, hogy sokat fogyasztanak
es sok ido/penz az ujra rendbeallitasuk. Ezzel a
hajtomuvel normal kifutopalyan felszallnak, elerik a
10 Mach-os sebesseget 80 km-es magassagban, es onnan
mar egy gyorsitoraketaval felkuldheto a muhold, utana
leszallnak a repcsivel a kifutopalyan, es mar
tankolhato is :))) A szemely vagy teherszallitasrol
nem is beszelve, elvegre kepzelj el egy Concorde-t
10 Mach-al ;) Kepzeld el, hogy New York - Budapest
akar fel ora is lehetne :)))

>anno valamikor a 40-50-es evekben talaltak ki ezt,torlosugarhajtomunek 
>nevezik. sot ha jol tudom, abban meg forgo alkatresz is eleg keves van. a
>klasszikus torlosugarhajtomunek az a hatranya, hogy csak bizonyos 
>sebesseg felett uzemel, mert nincs benne kompresszor ami suritene a 
>levegot, hanema torlonyomas hozza letre a kompressziot. ezert kell egy 
>gyorsitoraketa/hajtomu is melle.

Az elmeletet most sikerult a gyakorlatba atultetni! A hajtomu (scramjet)
3-6 Mach kozott uzemel elso szamitasok szerint, ennek ellenere a 7 Mach-ot
is elertek mar, es a kozeljovoben a 10 Mach-ot akarjak elerni. A hagyomanyos
sugarhajtomuvek nagy baja, hogy sok mozgo alkatresz van bennuk, ami
megdragitja oket, es sulynak sem akarmi. Az uj hajtomuben nincs mozgo
alkatresz, viszont min. 2-3 Mach-os sebesseg kell neki, hogy mukodjon.
A hagyomanyos 0-2 Mach kozott uzemel, mig az uj 2-10 Mach. Igy mar
ertheto, mi az uj irany. Ja, es meg egy adalek: az uj nem kerozinnal
uzemel, hanem hidrogennel! ;)

ON

> Ez igy hulyeseg, akkor minek van a lampa. Elobb vilagit a lampa, utana
> hal meg a motor, de a ketto kozott nagyon kicsi az ido kulonbseg.

A baratom a ceges autoval (2 eves O...l C...a Van) meg ugy jart,
hogy az autopalyan kigyulladt az olajnyomas jelzo lampa, majd 5
masodpercen belul besult a motor. Kuplung hiaba, nem volt ideje megallni sem.
Leallitani nem lehetett, mert ha a kormanyzar bekattan 120-nal, akkor
... :((( Szoval igencsak disz az a lampa, mozgo jarmunel hasznavehetetlen!

udv: Aleox
+ - 3 dolog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  Nem akarok regi temara raindulni, de meg az ab-
	lakba ragasztott matricarol: en is 183 cm vagyok,
	es ha ez nem is kosaras termet, azert az atlagnal
	magasabb. Megis, a bal _felso_ sarokba ragasztott
	matricaktol legfeljebb a fent korozo madarakat nem
	latom tul jol...
	  A masik: _rettenetesen_ haragszom a tanuloveze-
	tokre! (Illetve pontositok, a f@$# oktatokra!) Az
	_nem_ igaz, hogy szerencsetlen tanoncnak azert kell
	a forgalomba mennie, hogy szokja! A 90%-ukon lat-
	szik, hogy nem a forgalomtol fel, hanem az _auto-
	tol_! Nem ertem, miert nem viszik ki oket egy tet-
	ves betonplaccra, es majd ha ott mer vele menni a-
	kar 130-cal is (direkt nem irtam tobbet, oruljetek),
	na _akkor_ meg lehet vele probalkozni, hogy varos-
	ban 50-nel vezessen. Viszont igy egy "T" feltart
	akar egy fel varost...
<OFF>
	  Harmadreszt: a sajat erdekuket nezo parasztokrol.
	Ha letezik egyetlen _buncselekmeny_ (nem szabaly-
	sertes, mert abbol nagyon-nagyon sok letezik ;-)),
	amit nemhogy nem itelek el, de azt allitom, mindenki
	csinalja, amilyen pofatlanul csak tudja, az az ado-
	csalas. _Semmilyen_ allam, kormany nem erdemli meg,
	hogy az o erdeket nezzem, igy is _sokkal_tobb_ penzt
	es egyeb dolgot nyul le rolam, mint amennyit belem,
	felem forgat vissza! Az O helyukben en is olyan fel-
	teleleket szabnek, hogy nyuljon meg az illetekesek
	alla!
	  Hja, kerem, ha eddig nem derult volna ki (csak hogy
	ne hagyjak magam utan kerdest): kemenyen liberalista
	vagyok. Mindenki tartsa el magat, ne en a masikat!
	Ezert is utalom a jobboldali alszent, prud, koponyeg-
	forgato, de legesleginkabb kepmutato partokat. Ebbol
	_nem_ akarok vitat, csak ha mar igy felmerult "csatolt
	temakent", tudjatok. (S mivel az emberek tul kis %-a
	ilyen gondolkodasu, gyanitom, most sokatok elott meg
	rosszabb szinben fogok feltunni. Na nem baj...)
</OFF>
	  Udv mindenkinek:

								Nagyak
+ - Re: lassan megbukik... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2243, :
 >[...] a regisztracios ado bevezetese es az arfolyamvaltozasok miatt a
 >VW-k atlag 5,4 szazalekkal olcsobbak lettek hazankban. (VG 6. old.)

Ezt nem nagyon ertem.
Ez most tenyleg a valosag ["reg. ado miatt olcsobbak az autok"], vagy
csak egy ugyes csusztatas, ami a reg. ado es az arfolyamvaltozasok egyuttes
hatasabol adodik?
Vagy ezt az egeszet ugy kell erteni, hogy maga az auto olcsobb lett, de
valojaban ugyanannyit/tobbet kell erte fizetni mint eddig?
Valaki magyarazza mar meg, nekem nem vilagos...
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.2beta1;]-
+ - Re: Veszprem-Tihany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2243, :
 >
 >> balrol  Tesco,  elteveszthetetlen)  balra fordulni(6 oranal mesz
 >> be, 9nel jossz ki).
 >Nem sok az a 9 ?  Az a Tesco lesz.

Dehogy, az inkabb fel 8.
Egyebkent nemtom, ki mennyire tajekozott ezugyben, de allitolag nem
szabalyos, hogy korforgalomnak ilyen kozel legyenek kijaratai. A fenti
ket kijarat kozott ugyanis nincs tobb ~30 foknal.
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.2beta1;]-
+ - Re: nasa, japan viz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wednesday 14 July 2004 10:25, buruzs wrote:
> >> Amsterdam-Brus szel kozott, pl. Parizsbol jon a vonat, Brusszelig
> >> igazi TGV (a tempo is), onne t meg lejon a sima sinekre (amiket
> >> lassan szednek fel, es folyamatosan epitik a nagysebessegu, zart
> >> palyat) es normal gyorsvonatkent (120kmh?), de atszallas n elkul
> >> mehetsz tovabb.
> >
> >Inkabb lassu tovalokodonckent, legalabbis par eve meg a tgv is olyan jo
> >60as atlagot produkalt brusszeltol a nemet hatarig, Koln fele :-(
>
> A tovalokodoncoket siman elhagytuk, a kozonseges gyorsvonathoz kepest is
> sporol tunk talan 20 percet a rovid tavon. Elsobbseggel halad a sima

Akkor vagy javitottak azota a dolgon, vagy amsterdam fele jobbak a 
vonalaik, de bizony koln fele nemhogy a magyar, de a roman vasutakat 
juttatta eszembe.

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: Dizel olajszint (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wednesday 14 July 2004 20:16, Hajdu Csaba wrote:
> Egyes gagyi francia autokon ezert van olajszint jelzo muszer,
> minden inditas elott mutatja a szintet...

Amirol a szerelok maguk mondjak hogy azert inkabb a nivopalca, az biztos. 
(Az olajszintet nehezebb precizen merni mint a nyomast.) Bar be kell 
valljam hogy ennek ellenere meg sosem palcaztam, egyszer akartam, de ugy 
el van dugva hogy meg az en kis kezem sem fert le hozza (modern tervezes, 
na:), ugyhogy megelegszem a muszerfallal...

-- 
Udv, Sandor
+ - olajnyomas-lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Fogash, Triznyak, koszonom a valaszt, de nem ertek egyet vele. Ha jol
ertem, a motor azonnal meghal, ha 1) nincsen olajnyomas, es majdnem
azonnal meghal, ha 2) van olajnyomas, de az olajszint nagyon alacsony.

Ezert vilagit az olajnyomas-lampa az 1) esetben, ilyenkor azonnal meg kell
allni. Ha a 2) esetben a motor-lampa vilagit, az a kezikonyv szerint azt
jelenti, hogy a motorelektronika valami kimelo uzemmodban jaratja a motort
(ez a Corsa B-nel semmi valtozast nem jelent menetteljesitmenyben, a
Vectra B viszont kb. ugy gyorsul, mint egy Trabant), amivel siman
elautozhatok 100km-t a kovetkezo szervizig. Ennyi ido alatt keves olajjal
viszont tonkrevagom a motort, tehat elvarom az autotol, hogy alacsony
olajszint eseten ne a motor-lampa, hanem az olaj-lampa vilagitson.

Erdekes modon a csaladi Zsigulik es Ladak tudtak ezt: ha az olajszint a
minimum alatt volt, kanyarokban, bukkanoknal folvillant az olajlampa. Ez
most dizel-benzines kulonbseg vagy egyszeruen "vot eta szovjetszkaja
tyehnyika"? Technikailag nem lehet gond, az olajcsovet nem kell olyan
melyre belelogatni az olajteknobe. Magyarul miert jobb az, ha a motornak
van olajnyomasa, de a fotengelynek nincsen kenese, mintha nyomas se lenne
es soforkent azonnal tudnam, hogy mi a teendo?


Udv,
marky
+ - Szlovakia, Peugeot, Golf, sokminden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> vizhomeroit mindig gyanus volt, hogy 6-800meter (!)  megtelele utan 
> a mutato beallt uzemi homersekletre.

Mikor az egyik autom ezt produkalta, hengerfej pakolas csere lett a 
vege... biztos ok az auto?

--------------------------

> Lassan azert csak kiderul, hogy egy Golf nem er annyit, mint 
> amennyit kernek er

Ezt multkor irtam az egyik forumra:
A 7vegen egy Golf IV-el voltam Kassan (1100 km). Az auto eppen most 
jott a szervizbol (60000 km). Mivel nem vilagitott a reflektor 
visszajelzoje, az egesz muszerfalat cserelni kellett (28000 Ft), de igy 
sem vilagit mindig... Az ablak kurblis. A tukor kurblis. A radio nem ismeri 
az AF funkciot, minden 50 km-ben manualis kereses (gyari Alpha radio). 
Vittem az utra 30 CD-t, a radio kazettas. A kofferbe nem fert be 4 
ember sporttaskaja. A /65-os gumi minden kanyarban elfekszik. A fek 
korrekt, szerintem jobb, mint az Alfae. A kormany visszajelzese eleg 
kellemetlen, de meg lehet szokni. A muszerfal nyikorog, bar nem 
Alfasan. Az uleshuzat kibirhatatlan, a manualis klima (halk es jo) 
ellenere hulyere izzadtam magam, es kemeny, durva anyag. Ami 
viszont az egeszben kellemetlen, az a motor. 75 LE, autopalyan 4-5 
perces gyorsitas utan egyszer majdnem 170-el is mentem, de a 160 
relative jol tarthato. Ilyen tempo mellett 160 km alatt majdnem fel tank 
benzin elfogyott... GYorsulasban verhetetlen voltam, a stopper szerint 
16,3 volt a legjobb eredmenyem, de inkabb 17 korul (3 szemely). A 
brutalis viszont az volt, meg az 1.2 Punto utan is, hogy visszavaltaskor 
nem tortenik semmi. De szo szerint semmi, mint amikor a JTD-vel a 
turbo alatti fordulat ala valtok, es kell 1 masodperc, hogy felepuljon a 
nyomas. Ez parszor majdnem az eletunkbe kerult, eloztem egy 
UTANFUTOS oreg 120-as Skodat 80-al. Visszaharom semmi. Kettes 
megindul az auto 4000 korul, de mar jonnek szembol, gyorsan vissza... 
A >3 millios uj Golf nem tudta DOMBRA FEL MEGELOZNI (igaz 4 szemely 
+ klima) AZ OREG SKODAT!!! Az is vicces volt, hogy a hasonlo motoru 
Fabiak ellen is eselytelen autopalyan a presztizsauto, azok is elleptek :
( Vegul egesz szepen hazaertunk, ha nem kell gyorsitani, nem rossz az 
az auto :) Pszichologushoz ugyan nem megyek miatta, de erosen 
kellemetlen egy ilyen motor. Vegul 550 km-t mentunk 41 liter benzinnel, 
vagyis a fogyasztas se lett rossz. A Tatra meg egyszeruen csodas, 
beultunk egy kavezoba, elottunk a hegycsucsok (nem csak a Tatrara 
gondolok, hanem a bikinis turista csajokra). Ja, meg egy kellemetlen 
elmeny volt, az egyik szerpentinen szembe jott egy Wartburg - fejjel 
lefele. Nem nagyon ertem, hogyan fordulhatott at :(((

Ha nem lenne ingyen a cegauto, bele nem tennem a seggem. 2004-tol 
azonban a Fabia-Golf-Passat vonulat helyett 206-307-407 a cegauto, 
biztos vagyok benne, hogy jobban fogom szeretni, mint az eddigi 
autokat. A 407-bol eddig csak a 2.0 benzint probaltam (az elso 407-es 
az orszagban a mienk :))), 136 LE es nagyon nagyon nehezen boldogul 
a majd 2 tonnas autoval. A srac, aki kapta elotte 4 evet huzott le 1.8T 
Passattal es nagyon gyengenek erzi, panaszkodik is eleget... nem 
ertem, miert nem akar a cegunk 2.2 HDI-t inkabb... 

---

> hogy a nyersanyagot és a készterméket valami módon
> szállítani kell!!! Ez, gondolom mint máshol is, közúton
> akarják megvalósítani. Belegondoltál abba, hogy napi 
>  80-100 kamion forgalma mennyiben javítja az ott élő
> emberek közérzetét? Nem hiszem, hogy a pénzen mindent
> meg lehet venni!

Eloszor is szeretnem leszogezni, hogy az eredeti hir egy hulye kacsa. 
Az itteni torvenyek szerint ha az orszag erdeke kivanja, a foldeket 
kisajatithatja az allam es ugy is tettek. Par izgaga fazon ugral ugyan, 
ez azonban nem allitja meg a projektet, mar mult heten dolgoztak a 
gepek - azokon a foldeken is, melyek nincsenek allami tulajdonban.
Az egesz dolog mogott az egyik ellenzeki part all, akik ingyen ugyvedet 
kinalnak ezeknek a (nagyreszt egyszeru falusi) embereknek csak azert, 
hogy a kormany dolgat megnehezitsek. Ujabban peldaul kiharcoltak, 
hogy az egesz szerzodes legyen nyilvanos, hogy egyes fejezetekbe 
belekothessenek es megmutassak a nepnek, hogy hatranyos a 
koreaiak befektetese. Rohadjon meg mind ott, ahol van :(((( Az 
egyszeru ember soha nem fogja megerteni, mit jelent(het) 
hosszutavon egy ilyen befektetes, hogy a (SLOVA)KIA kb. 3000 
beszallitott huz majd magaval, rengeteg munkahelyet teremt, stb. nem 
akarom reszletezni. Gondolom a szerzodesben sok olyan resz lesz, 
ahol a kormany engedett es nagy elonyoket kaptak a ferdeszemuek, 
es a sajto teleokadasa mindig jobban megmarad az emberekben, mint 
az azt koveto magyarazkodas. Ahhh, nem idegesitem magam tovabb, 
ugyis offos a tema.

Szoval eredetileg a szallitasra akartam reagalni - hulyeseg ez is. A gyar 
felepitese eppen azert pozitivum, mert a koreaiak egyik kerese a P. 
Bystrica - Zsolna autopalya befejezese volt, amire 5 eve nincs penz es 
az orszag egyik legbalesetveszelyesebb utszakasza. A KIA-nak 
koszonhetoen elkeszul ez a szakasz, vagyis Pozsonybol a lengyel 
hatarig SZTRADA lesz, ami akkora elorelepes, amit csak az tud 
ertekelni, aki allt mar Zsolnan 3 oras dugoban a lengyel hatarig. Meg az 
a sok sok sofor, aki az emlitett szakaszon karambolozott. Meg az ottani 
falusiak, akiknek nemzetkozi kamionforgalom jar 3 meterre a hazuktol. 
Tessek informalodni, mielott lovoldozunk. A beszallitas nagy resze 
pedig repulogeppel tortenik majd (szinten koreai koveteles volt a 
repter ujjaelesztese) illetve a vonatforgalom surusodik majd. Amondo 
vagyok, hogy inkabb legyen +200 kamion autopalyan, mint a mostani 
100 a falvakon keresztul. 

---

> 100 ló van itt kérem, és még klímám sincs. Egyébként megy, mint az 
> olajozott istennyila, csak győzzem pörgetni és tölteni a benyát bele.

Erdekes, engem egyszer kergettek egy ilyennel (nem tudtam rola), 
aztan fel ora mulva hivtak, hogy lassitsak, mert valamit akarnak es 
istennek nem ernek utol. Pedig akkor nem tunt ugy, hogy nagyon 
gyorsan megyek (Besztercebanya-Pozsony 204 km, 1:37, a fonokom 
mar ment 1:18-at az 1.6 Megane-al). Talan azert mert az Alfaim (akar 
120 LE benzin akar 105 LE dizel) kepesek voltak dombra felfele is 
gyorsulni... Szoval ovatosan az istennyilaval, az Alfa klub egyik 
leggyengebb Alfajaval szemben sem biztos, hogy el tudnal lepni :)))

Cs.
www.cuoresportivo.sk
+ - Re: szlovak detroit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> az alábbiakat írta a következo üzenetben
news:...
>
> Megsem lesz Szlovakia Kozep-Europa Detroitja?
> >>>>>>>>>>>>>>
> Meghiúsulhat a szlovákiai Hyundai-beruházás
> Akadályozzák a Hyundai szlovákiai beruházását az annak helyet adó telek
tulajdo
> nosai. A
>  földbirtokosok a szlovák kormány által kínált összeg kétszeresét
szeretnék meg
> kapni vételárként. Ha a kormány enged a telektulajdonosoknak, az 430
millió kor
> onás pluszkiadást jelentene számára. A vita már a koreai céget is
aggasztja, er
> ről levélben értesítette az illetékes szlovák minisztert. Szakértők közben
arra
>  figyelmeztetnek, ha nem sikerül egyezséget elérni, akkor más nyugati
befektető
> k is elfordulhatnak Szlovákiától.
> >>>>>>>>>>>>>>
> Igy nez az ki, amikor otven penzsovar kapzsi paraszt keresztbe tesz egy
orszag
> erdekeinek... Hasonlo peldaert persze nem kell a szomszedba menni,
Bukkosdon a
> Strabag akart epiteni 27mrd forintert egy cementgyarat, de a falusiak
leszavazt
> ak (negyszaz koruli ellenzo es ketszaz koruli tamogato szavazattal) azt a
beruh
> azast, ami a faluba 100 munkahelyet es a most evi 20milliobol gazdalkodo
onkorm
> anyzatnak evi 100millio plusz penzt hozott volna.
> Fogash
Ez is szempont. En azt mondom: igy nez ki, ha  ha otven penzsovar paraszt
nem hajlando fillerekert elkotyavetyelni a tulajdonat.
+ - re: Re: nem halad (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Valamiert az oktatokat nem nagyon zavarja ha a vezetni tanulo
> konstans 32-vel megy vegig a varoson. Nem ertem, miert nem lehet bent
> maradni a tanulopalyan, amig nem erzi az autot...

Amikor en tanultam vezetni 1500-as Ladan, ha mar megmozdult,
2-be kellett kapcsolnom, 35-40-nel mar negyesben kellett
mennem. Igy nehez gyorsitani...
Azt nem tudom, miert csinalta. Talan kevesebbet fogyasztott
igy, vagy kisebb sebessegnel konnyebben korrigalta a tanulo
hulyesegeit?
  
k_tibor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS