1. |
lyukasora (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
2. |
David Lynch levelezesi lista (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
3. |
andalodunk? (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
4. |
RE: reklam, lyukasora (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
5. |
RE: vers (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
6. |
Vers (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
7. |
gyermekneveles; reklamok; es meddig tart mindez (mind) |
66 sor |
(cikkei) |
8. |
Varga Gyorgy (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
|
+ - | lyukasora (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
1) A #774-ben elkuldtt vers szerzoje: Dsida Jeno:, a vers cime:
"Szerelmes aja'nde'k".
2) Zolinak: Megfogtal! A Kolumbusz.verset pedig mintha mar hallottam
volna, (esetleg valamelyik "Lyukasora" adasban, de a szerzojere nem
emlekszem mar. Ha nem irod a datumot, Karinthy-re tippeltem
volna.(Technika, szellemesseg, filozofia). Szoval: Ki o?
3) Szilvianak: Koszonom a szep To"zse"r verset, a koltorol mar
olvastam, ezt a verset nem ismertem.
Igazad van, ne jatsszunk kitalalosdit (Zoli szepen rampiritott),
ugy hogy mostantol en is mindig kiirom a szerzot.
4) .A most kovetkezo mini-verset pl. Falu Tamas irta (ez iroi alnev,
az igazi neve Balassa Lajos, Gyon kozseg jegyzoje volt a harmincas
evekben). Versben ez olyan, mint O:rke'ny "egypercesei.
Akva'rium
Akva'rium.
Alatta macska.
Aranyhal.
...aranyhalacska....
Es minden versre kuldok egy masikat.
5)Ha pedig ez itt igy szokas, akkor en is igy udvozlok mindenkit,
varva a tovabbi verseket
(es persze Zoli megoldasat)
Pali
|
+ - | David Lynch levelezesi lista (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Utjara indul az magyar David Lynch levelezesi lista.
Tema: David Lynch filmek (Twin Peaks, Kek barsony, Radirfej....),
es mas munkai....
A listanak ugy lehetsz a tagja, ha irsz egy levelet a
-ra,
levelbe csak azt kell beleirnod:
SUB lynch
A tovabbi tudnivalokat megkapod levelben!
Attila.
http://kredit.sth.szif.hu/lh
|
+ - | andalodunk? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Re: a kultura szinvonala es a reklam ( 97 sor )
> Idopont: Fri Jan 22 11:57:55 EST 1999 KULTURA #774
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Vegh Laszlo irta:
>
> > Emiatt azutan a targyilagosan iro, az ertelemre hato ujsag
> > nem jo a reklamozonak, sokkal kedvesebb szamara az olvasot
> > bombazo, sokkolo sajtotermek, az ebbe helyezett reklamok sikeresebbek.
> > A komolyzenet, szinvonalas irodalmi anyagokat sugarzo Bartok
> > adot nem szeretik a reklamozok, pedig a hallgatosaga komoly
> > vasarloerot kepviselne, sajnos, az ilyen kozegben a reklam rossz
> > hatasfoku. A kereskedelmi radioado sem andalito zenevel, nyugtato
> > beszedu musorvezetovel csabitja a hallgatokat, hanem a felpezsdito,
> > mondhatni hergelo zenevel, ramenos, sokszor zavaro szovegu
> > musorvezetovel, nem baj, az a lenyeg, a hallgatok elegge felajzottak
> > legyenek, hogy befogadhassak a reklamokat.
>
> Kerlek, a sajat nevedben beszelj. Engem *nem* andalitanak Bartok
> vonosnegyesei, nem andalit Monteverdi Combattimentoja, nem andalit
> Ockeghem tiszta menzuracios kettoskanonban irt Missa Prolationuma
> (talan a zenetortenet legizgalmasabb darabja), nem andalitanak Ligeti
> zongoraetudjei meg a Grand Macabre; sot, meg Bach Kunst der Fugeja sem
> "andalit". Egyaltalan, semmifele komolyzene nem "andalit". Amelyiktol
> csak "elandalodnek", azt meg sem hallgatom.
>
> Varga Gyorgy
Kedves Varga Gyorgy!
Nem akarok fogadatlan prokator lenni, de szerintem Vegh Laszlo nem a
sajat izleserol irt, hanem az altalanos fogyasztoi "izlesrol", amely
unalmasnak tartja a komoly zenet, s a reklamok ez utobbi
reteget celozzak meg. Szamomra gondolatebreszto volt a cikke,
miszerint az ember "izgalmi allapotban" fogekonyabb a reklamra. Ez
valoszinuleg pszichologia. Az mas kerdes, hogy kit, mi izgat.
Edit
|
+ - | RE: reklam, lyukasora (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Stefi irta:
> Amit még hozzátennék, hogy vajon miért engedi meg egy rendező, egy
> művész, hogy a filmjét darabokra szaggassák és teletűzdeljék idióta
> reklámokkal?
Nem engedi meg - mert meg se kerdezik. Ha egyszer a film sugarzasi jogat
megvette a tevetarsasag, akkor azt csinal vele amit akar.
Ugyanugy, mint ha egyszer egy regeny megfilmesitesi jogat megvettek az
irotol, annak mar nincs beleszolasa abba, hogy mit csinalnak a muvebol.
Legfeljebb utolag protestalhat (mint Michael Ende a Vegtelen Tortenet
filmrevitele utan).
Láng Pál kuldte be:
> " Vers helyett szivesen szo.ne'k ma lompos szo:nyeget puha gyapjubol
> szoba'dba, pompa's Perzsia sza'z mese's szine'vel e'kes is terito:t,
> dus-borzosat, amely tiszta a'gyad elo:tt heverne mindig, hogy
> reggelente, mikor lele'psz az a'gyrol s lenge inged alatt tu:zelve
> borzong a'lmos tested a hu:vo:ses homal'yban, tenne'd ra puha la'badat
> mezitlen. S mig csiklandva bece'zi ba'rsonybolyha zsenge talpadat es
> meleg boka'dat, ba'gyadtan bizsergve enrea'm es szomjasan tapado
> sza'mra gondolj. "
Catullus?
Udv,
Peter
|
+ - | RE: vers (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Zoli kuldte be:
> Mikor Kolumbusz a zsivajgo' partra le'pett
> s ko:vette'k ta'rsai, az ittas tengere'szek,
> szagos sze'l ta'madt e's la'ba'hoz hullt egy fe'szek,
> s egy zo:ld majom szaladt fele'je s ra'zta o:kle't:
> e'rezte ma'r, hogyan kezdo"dik az o:ro:kle't.
> Megvillant nagy szeme, fa'radt szemhe'ja e'gett.
> Legyintett. S ha'traszo'lt valami semmise'get.
Ez bizony Radnoti Miklos szemelyesen!
Udv,
Peter
|
+ - | Vers (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Efraim Staub
A'lom
Szoke szalai szerte szallnak,
mint szelzilalt kalasz az erett tablan.
Fejet a'lomra hajtja, ugy szuszog.
Fogom kezet, s orkodom tarka a'lma'n.
Mit a'lmodik, ha ne'ha rebben,
mint gyors vere;braj? Riadva fordul,
majd ujra gyors mosoly. De lam a szaja randul,
s szemebol mar a konny, majdnem kicsordul.
Ki erti ezt? A gyermek a'lma
elmult napok szines. csaloka tukre.
Megfejtemi en sem tudom. Csak neznem
az a'gy szelen. Csodalnam mindorokre.
|
+ - | gyermekneveles; reklamok; es meddig tart mindez (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A gyermeknevelesrol:
Tobbszor felmerult, mit tehetunk a gyermekeikert,
mit csinaljtunk, hogy megmentsuk oket ugymond a mocsoktol.
A valasz elegge egyertelmu, megfelelo mintakat kell
adni a gyermeknek. Az ember alapvetoen utanozva
tanul es kulonosen fontos szamara a megfelelo
utanozhato minta kiskoraban. Mennel kisebb, annal
inkabb.
Ha korulbelul 2-3 honapos korban elkezdjuk a versikek,
mondokak olvasasat, az nem csak a bensosegesebb egyuttletet,
a szokeszlet, mondatszerkezetek fejleszteset jelenti,
hanem a kodoljuk a konyv, az olvasott es irott szo
becsuletet. Latja a csecsemo, hogy apu, anyu valahonnan
mondja neki mindazt, amit hall, a konyv igen becses lesz egesz
elete folyaman a szamara, mindig is ragaszkodni fog hozza,
es nem fogja tudni, honnan ered a konyv iranti vonzalma.
Egyeves koraig a legfogekonyabb, felmerhetetlen sok
dolog beultetheto a gyermekbe. A zene iranti erzek
peldaul komolyan kotodik a magzatkorhoz, a ful mar
belul is megfeleloen mukodik. Megtoltve a gyermeket
a megfelelo keszsegekkel, harom eves kor utan
ezeket kepessegekke kell fejleszteni.
A reklamokrol:
A mai reklamok uzenetei elsosorban a tudattalannak szolnak
es akkor hatolhatnak belenk, ha izgatottabb allapotban
vagyunk. Ezert hergelnek folyamatosan bennunket.
Nyilvan a hergelhetoseg fokai kulonbozoek. Lehet a
figyelem egyebkent is szukseges osszpontositottsagat
felhasznalni, mint a kocsit vezetokkel teszik, amikor
elejuk nyomjak az ut menten es a hazfalakon a millio
nagy reklamtablat. A kulonosebb zenei erzekenyseggel nem
rendelkezoknek nagyon jo a kemeny ritmusu zene, amely az
oserdei varazslok modszerevel hoz feszitettebb alllapotba.
Olyan konnyuzenei darabok, amelyeket akar andalitonak is
nevezhetunk, nem a megfelelo reklamhordozok, ha a kereskedelmi
radiok ilyeneket jatszanak, altalaban nem kovetik reklamokkal,
azok inkabb a kemenyebb szamokhoz kotodnek.
Ha valakinek kifinomultabb a zene iranti erzekenysege, akibol
a komolyzene szinte az extazisnak nevezheto erzeseket kelt,
mint peldaul Varga Gyorgybol, azok szamara a kereskedelmi radiok
musora dog unalom, ami termeszetes. Amin erdemes gondolkodni,
miert nincs a komolyzenei adokon, mint a Bartokon komolyabb
reklam, nyilvan azert, mert nem eri meg a hirdetoknek. A darabokat
nem lehet megszakitani, a darab befejezesevel jaro katarzis,
elcsendesedes utan a hallgato figyelme inkabb a maga bensoje fele fordul
es semmi hatasa sincs a reklamnak. Azok, megfigyelheto, csak a hirek
tajan jelennek meg. Ennek nyilvan megvan a maga kemeny gazdasagi
oka, a reklamipar nem szereti dobalni a penzt.
Meddig tart mindez?
Termeszetesen addig, amig itt van a sok-sok cucc, amiket muszaj
reklamozni. A sok felesleges es artalmas vackot pedig addig
gyartjak, amig gyozzuk energiaval. Ennek az idoszaknak pedig nagyon
a vegehez kozeledunk. Lehet, hogy mar csak egy-ket ev es 100 dollar
felett lehet a koolaj ara, most kb. 12 $ a hordonkenti olajar. Akkor
a sok cucc eltunesevel eltunik a reklamipar fenti modszerekkel dolgozo
resze is, az allandoan feszitett, bombazott emberek elete ezzel
sokkal emberibbe, nyugodtabba valik. Mert meg nelkulozni sem fogunk
igazabol - remelhetoleg - viszont sokkal nyugodtabb, embersegesebb
lesz az eletunk. Igaz, a hatalmas valtozasok atelese nem lesz
egyszeru.
Vegh Laszlo
|
+ - | Varga Gyorgy (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Varga Gyorgy,
legutobbi (asszem Vegh L-nak irt) leveled szemleletes bizonyiteka volt annak, h
ogy
a muveltseg korantsem egyenlo a kultura(((hix.com)))ltsaggal. Kulonben nem
tamadtad volna ilyen pokhendi, agressziv stilusban mindazt, amit egy alapvetoen
joszandeku iras tartalmazott, annak gazdajaval egyutt.
("Manners, Beavis, manners...")
Minden jot: hajdu zoltan
|
|