Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 78
Copyright (C) HIX
1998-07-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 vegyes (mind)  104 sor     (cikkei)
2 mukodeskeptelenseg a robbantas utan (mind)  13 sor     (cikkei)
3 Golf I (mind)  6 sor     (cikkei)
4 Mitsubishi Colt 1.6 velemeny erdekelne ? (mind)  16 sor     (cikkei)
5 Rally (mind)  4 sor     (cikkei)
6 Vilagitas es az ara (mind)  84 sor     (cikkei)

+ - vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok

>Rosz a kerdes. Nevleges toltofeszultsegrol egy olomakkomulator eseten nem
>beszelhetunk. Az akkomulatornak jellegorbeje van, a gorbe pontjai jol
>meghatarozzak a toltottseget. Azaz a terheletlen kapocsfeszultsegbol

pontosan igy van. Van sajat gyartmanyu, hazilag kimert, valos jelleggorben
quattroban arrol, hogy hogyan is videlkedik egy 3 eves akksi az elso
feltoltes alatt(ahogy barki nekiall feltolteni), illetve a formazas(ok)
utan(ahogy hozzaerto csinalja). Viszonylag pontos lett, orankent
olvasgattam le az adatokat.
Eleg tanulsagos. Sokkal nagyobb lett a kapacitasa a 2. vagy a 3 formazasa
utan. De azert az eredetit nem erte el :(
Ha valakinek kell, szoljatok


>felkapcsolja a lampat. Ha szembejon egy auto ego lampaval es belemegy
>egy godorbe vagy ramegy egy bukkanora akkor engem pont szembevag a
>tompitott lampa fenye(ezt pedig nagyon utalom). Mivel a magyar utak tele
Es azaz eset, amikor akar ejjel, akar nappal megall mogotted egy busz, vagy
teherauto, aminek pont olyan magassagabn vannak a lampai, hogy az
teljesesen elvakitson? Igaz, hogy ilyen esetben egy gyors kezmozdulat, es
maris at lehet allitani ejszakai modra a tukromet, de boven eleg a legelso
pillanat ahhoz, hogy utana ne lass semmit. 


>vannak bukkanokkal igy sajnos ez eleg gyakori eset. Ehhez hozzaadodik
>az, hogy kb. minden 5. autonak rosszul vannak bealitva a lampai es
>egyenes uton is vakitanak. Raadasul egyre jobban divatba jonnek a
>mittudomenmivel toltott extra fenyu izzok, amik pedig tompitottan es kb
nekem meg hagyomannyos van. egyelore

>ugy vakitanak mint egy normal auto fenyszoroi. (egyszer ravilogtam egy
>ilyen autora mert azt hittem hogy fenyszoroval jon, erre folkapcsolta a
>fenyszoroit is en meg majdnem az arokban kotottem ki ijedtemben...)
Bocs, nem tudtam, hogy Te voltal :) Esetleg XIV kerulet Gvadanyi ut volt?
Nalam 380W a tompitott es reflektor egyutt, valamint hozzajarul 110W
kodlampa + extrak, de az mar elhanyagolhato :) Persze attol fugg, hogy
hogyan van szamolva, mert az izzon levo felirat szerint 12V-on van
valamekkora teljesitmenye. De mivel az autoban tobb van picivel, mint 12,
ezert ez mar okoz novekedest is. Pl az elobbi 12V/380W az 14V-on mar 440W
Igaz, hogy az izzo nem linearis eszkoz, de kozelito szamitasnak jo.


>1. ha az utasom nincs bekotve akkor kit buntetnek meg engem vagy ot?
a vezetot. 

>2. ha szabalyosan haladok egy uton es kiugrik elem egy gyalogos (parkolo
>autok kozul peldaul) es en elutom akkor ugye felmentenek az ugyben
>hiszen vetlen voltam (hiszen szabalyosan haladtam). De mi van akkor ha a
eddig tiszta sor, ezt meguszod, ha bebizonyodik, hogy mindent elkovettel,
hogy ne usd el a gyalogost.

>gumijaim mar olyan kopottak voltak amivel mar nem lehetne kozlekedni?
>Vajon ez befolyasolna az ugy kimenetelet? Lehet hogy engem itelnenek el
nem tom, de ez mar valtoztat az ugy kimenetelen. 


>      Valamikor regen a svajci TV-ben lattam egy mokust aki nagyon
>     tudomanyosan magyarazgatta a varosi sporolas lehetoseget. Szerinte
>     nyugodtan lehet magasabb fordulatszamokig is menni, a lenyeg az, hogy
>     nem padlogazzal de viszonylag gyorsan erjunk el olyan allapotot ahol,
>     es most jon a meglepetes, kettesevel lehet valtani. Pl. 1-bol, 3-ba es
>     utana 5-be vagy 2-bol 4-be. Van valami epeszu hattere ennek a

Javitsatok ki, ha rosszul gondolom. Befecskendezos autonak szerintem
adhatsz padlogazt, abba nem fog felesleges benzin beleomleni. 
Az otlet nem is lenne rossz, de van egy hatranya. A mogotted jovo
elobbutobb benez a hatso ablakon. Mert nem szep dolog az, hogy egyszer mesz
rendesen(1-ban, vagy 2-ben), aztan hirtelen pedig oregurasan cammogsz(5-ben).
Mellesleg lehet, hogy sporolsz a benzinnel, de jobban kopik a kuplung.


>Az otlet jo.
>Kerdes: mi baj van az Opelek veszvillogojaval? Melyik tipusnak van vele
>baja? Az Asconanal ez meg nem okozott problemat. :-)

Az Astra95-nek (vagy ujabb neven az astra classic) tuti, hogy rossz.
Osszesen kb 5-szer volt nyomkodve, es egyszer, amig takaritas kozben
megnyomtam bekapcsolva maradt. Meg most is szigeteloszalag, es melle
tomkodott illatosito tartja :) Szervizbem par honappal ezelott 4000-ert
csereltek valakinek. De lattam mar hasznalt kapcsolot 2500-ert is. De ki
azaz orult, aki belemer tenni hasznalt kapcsolot, mert lehet, hogy orokre
bekapcsolva marad :))))))
Es az a ciki ennel, hogy amikor felallasban van a veszvillogo kapcsolo,
azaz se bekpcsolva, se kikapcsolva, akkor annak az a kovetkezmenye, hogy
egyik index sem mukodik. Igaz, hogy a visszajelzo lampa eg indexeles
kozben, es illik  meghallani, hogy nem ketyeg a rele.


>> veszvillogo problemait.
>Igen es hozzafuznek annyit, hogy a 10Ft-os ki tudja tamasztani.
koszi, kiprobalom :)))))

ui:
koszi a generator terheles-fogyasztas novekedes temas valasozkat.

Csao
RB 

************************************************
*   mailto:        UIN: 14966664    *
*       URL: http://www.irisz.hu/~rb      v3.03*
************************************************
+ - mukodeskeptelenseg a robbantas utan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

A mostani nagy Bp-i robbanas masnapjan lattam a TV hirekben,
hogy a nem kozvetlen kozel levo latszolag sertetlen autokat huztak
fel az automentore. El kellett szallitani oket, mert nem indultak
(pedig meg csak az ablakaik sem voltak betorve !).
Mi  okozhatja, hogy a nagy legnyomas utan nem indultak el az autok ?
( a kepen egy ALFA 156-ost huztak fel )
Talan a legnyomas erzekelo ment tonkre es tiltodik a befecskendezes ?

Autos Guruk kivancsi vagyok a velemenyetekre !

Gabor
+ - Golf I (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valaki kert Golf I motorbeallitasi adatokat. Irja meg az evjaratot
es a kobcentit es kuldom.

Udv

Kesjar Attila
+ - Mitsubishi Colt 1.6 velemeny erdekelne ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

Egy kerdessel fordulok hozzatok, ugyanis terveim kozott szerepel egy 3-4 eves 
Mitsubishi Colt 1.6 vasarlasa, majd ha osszegyulik ra a penz. 
A kerdesem ezzel kapcsolatos lenne, megpedig hogy kinek mi a velemenye errol 
a tipusrol ( de nem ilyet, hogy : "Mitsubishi ... ffffuuujjj" ) , milyenek
a menet-
tulajdonsagai, hibai, vagyis hogy mik a jo illetve rossz tulajdonsagai 3-4
evesen, 
kinek mi a velemenye.
Esetleg ha tudtok valami site-rol, ahol ezzel a tipussal foglalkoznak
(tesztek, stb...), 
azt is megkoszonem.

Udvozlettel : Girnt József 
(JOENT)
+ - Rally (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha esetleg valaki nem ismerne: http://rally.hu

-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - Vilagitas es az ara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [Germany] irta Lampa, utoljara ugyben:

 HA>       Most szamtan: en ugy 35-40e km-t tekerek le evente. A bekapcsolt vi-
 HA>      lagitas ugy durvan 0,07 l/100km-be kerul. Azaz evente ugy 250 lityi,
 HA>      ez nalam kb. 5-6 tank. Valoban csak budositessel tudom a
 HA> biztonsagomat     javitani?

Nem tom, de nekem csak 28 lityi jott ki az altalad kozolt adatokbol, 40e
km-re... (400*0.07)

 HA>        Bizonyos ertelemben igen. Ha Te ALLANDOAN 140w outputtal jaratod
 HA>      a radiodat akkor az mar zajszennyezes es egy zart kaszniban mar a
 HA>      hallaskarosodas sem kizart :-) Komolyra forditva;  Az autos HiFi (?)

A felvett teljesitmeny (azt kell szamolni) kozel sem azonos a leadottal.
Egy autoradio amikor 140  wattot  ad  le a hangszorokon (ilyen szerintem
csak a meseben, illetve a speci, egyedigyartasu gepekben van, es a sofor
fuldugoval vezet, amire en  legszivesbben par lovessel reagalnek, valami
aknavetobol) nem 140 w-ot, hanem ennek tobbszoroset veszi  fel.   A  140
wattos  teljesitmenyfelvetel  egy  komolyabb  autos  hifiben, esetleg CD
changerrel  megspekelve,  meg   teljesen   lehalkitott   allapotban   is
elkepzelheto.

Reszemrol:  egy Subaru E12-om (Libero  neven kozismert) van (ha keritek,
irok rola ismertetot), aminel nagyon szerencses modon a  gyujtaskapcsolo
a  riaszto,  szivargyujto,  parkolofeny   es   veszvillogo   kivetelevel
mindenrol  leveszi  a  delejt.  A vilagitasrol is.  Emiatt nam is tudom,
mikor nyultam utoljara a vilagitaskapcsolohoz.   A ceg autoinal meg vagy
elfelejtem  bekapcsolni,  vagy  ugyhagyom  oket  8-).   Egy   stoptablas
keresztezodesben  majdnem kihajtottam egy szep nagy szurkere festett IFA
ele, mert az a barom nem kapcsolta be a lampait.  A latasi viszonyok jok
voltak, csak az ut egy kicsit  lejt a keresztezodes fele, a kocsi (pedig
szep nagy) meg teljesen beleolvadt az aszfaltszinu hatterbe.  Csak azert
nem mentem ki ele, mert megcsillant a nap a szelvedojen.  Szoval:  jo az
a kis plusz feny.  Akinek a tompitottja elvakit, az nem azert van,  mert
modern,  nagyfenyereju  lampat hasznal, hanem azert, mert nem allittatja
be a lampait...

Mas: a gazpedalra ujraindulo motorokrol

Annakidejen, amikor  tob  mint  20  evvel  ezelott a Kozlekedesgepeszeti
szakkozepbe  jartam  (eredeti  szakmam  autoszerelo)  hallottunk   olyan
kiserletekrol (azt hiszem mindegyik csak kiserlet maradt), amelyek ennek
a problemanak  a  megoldasaval  foglalkozott.   Akkoriban  volt  az elso
olajvalsag, mindenki ilyen trukkokon torte a fejet.

Az egyik megoldas:  motor leall,  a  lendkereket  egy  automata  kuplung
levalasztja  a fotengelyrol, es az forog tovabb.  Amikor a sofor hozzaer
a gazhoz, az automatika  visszakapcsolja  a  lendkereket a motorra es az
berantja, az onidnito helyett.  Hatranya:  bonyolult masodik kuolung  es
nagy tomegu lendkerek kell...

Masodik  megoldas:   A  fotengely ket darabbol van.  Valahol kozepen egy
tengelykapcsoloval szet  lehet  valasztani,  ket  fel  darabra.  A rovid
leallashoz szetkapcsoljak es csak az elso ket  henger  uzemel,  a  tobbi
nem.   A kello pillanatban visszakapcsolodna es a tobbi henger is uzemel
tovabb.  Ez utobbi meg  bonyolultabb,  raadasul  nem is sporolna annyit.
(mintha orosz otlet lett volna es talan a nagy  harckocsimotoroknal  meg
ertelme  is  lenne  a  dolognak,  bar  nem tudom, ott akarnak-e sporolni
egyaltalan.   Errol  jut eszembe:  hallott valaki a Terplan-Vigh fele TV
motorrol?  Kulisszas motornak is  neveztek  anno.  Ha igaz "megvettek" a
szovjetek  de  nem  tudom,  hasznaltak-e.   Erdekelne  mi  lett  belole,
akkoriban nagyon jo  otletnek  tunt,  kifejezetten  nagy  loketterfogatu
motorokhoz)

Mivel mar jo 15 eve nem foglalkozom autokkal, csak a  sajatjaimmal,  nem
is kovetem a technikai ujitasokat annyira, ezert nem tudom, milyen ujabb
otletek  szulettek  ezugyben.  Azert a 20 evvel ezelottieknel mar jobbak
lehetnek,  hisz  az   elektronika   lehetosegei  oriasit  leptek  elore.
akkoriban egy  Bosch  K  Jetronic  befecskendezo  elektronikaja  volt  a
csucstechnika ebben a kategoriaban a suliban, azota meg mar hol tartunk..

Amugy: Skodaim voltak, mindenfele, meg a mostani Subaru...
Vezettem  (es  szereltem)  meg,  mint  autoszerelo  mindenfele  kocsikat
amelyek 16-20  evvel  ezelott  elofordultak  Magyarorszagon,  keletit es
nyugatit egyarant.  Meg traktort, IFA-t es egyeb  mezogazdasagi  gepeket
is.

Mostanaban:  Suzuki, Peugeot *05-os es  *06-os  mindenfele,  meg  Opelek
Astrak klf verzioi.  Ezek mind a ceg kocsijai.

--
Na hali                                                SaGa
  , 

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS