Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 130
Copyright (C) HIX
1998-09-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Haramia (mind)  31 sor     (cikkei)
2 ujabb szovjet anyag :-) (mind)  60 sor     (cikkei)
3 autovedelem (mind)  23 sor     (cikkei)
4 bocsi, ujabb RX-7 :) (mind)  32 sor     (cikkei)
5 gyorshajtas.... :-) (mind)  22 sor     (cikkei)
6 Megjegyzés (mind)  34 sor     (cikkei)
7 Lopas ellen (mind)  34 sor     (cikkei)
8 Gumik (mind)  13 sor     (cikkei)
9 Re: Philips premium izzo (mind)  15 sor     (cikkei)
10 Elado Ford Orion (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - Haramia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Motorizalt Nemzedek!
     
     >Masik primitiv megoldas, az elektromos rendszer "blokkolasa". Ez 
     >annyit
     >jelent, hogy a kulso lampak mindegyiket nehany relevel uzemkeptelenne
     >tenni. Ha egy kovsin nincs se vilagitas, se feklampa, se iranyjelzo, 
     >azzal
     >nagyon nehez gyanutlanul kozlekedni, es nem lehet vele messzire jutni
     >meg nappal sem. Ejszaka meg plane.
     
     Nem provokacio, de a "primitiv" kitetellel sajnos egyet ertek.
     
     Nem ismerem az eloirasok betujet de mintha valami azt sugallna, hogy a 
     feklampa aramkoret nem igazan szabad meg plusz megszakitani valamivel,
     gondolom azert mert annak mindig kell mennie. Ezek utan ha megteszem
     szerintem a a tolvaj nyugodtan feljelenthet mert a testi epseget 
     veszelyeztetem hiszen ha nem eg a stopplampa es ezt o nem tudja.....
     
     Hasonlit a dolog a beepitett ciangazpatronra mint lopasgatlora:-)
     Illetve :-(
     
     Ennel talan jobb, ha a refletorok villognak. Ez egy kis IC-be, egy 
     tranzisztorba meg par apro alkatreszbe kerul.
     
     Volt szerencsetlensegem egy lerobbant elektromos benzinpumpa miatt
     szivni, na nem a benzint. Kezenfekvo ezutan az otlet, hogy inkabb ott 
     erdemes valamifele megszakitast becserkeszni, ha mar nincs ott valami. 
     Tudtommal a jobb inditasgatlok a pumpanal is tamadnak.
     
     
     Sarlos
+ - ujabb szovjet anyag :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zdrasztvutyi! :-))))

Ratalaltam egy szovjet srac honlapjara a Geocities-en.
Itt megtekintheto nehany olyan legujabb kori szovjet marka, 
amiket a multkor, enaltalam kuldott cimen nem lathat(t)unk, 
mert az veteranauto-honlap volt.

Tehat: http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/3673/

Az "other russian cars" linket kovetve eljuthatunk a multkor
eme ujsag hasabjain taglalt UAZ es LUAZ es egyeb nyalank-
sagokig. Az igazat megvallva a multkori nehany rajongo iras
utan a LUAZ-t az UAZ-nal brutalisabb tajga-jaronak kepzeltem...
de nem az. Mi van itt a LUAZ-on kivul (ami tenyleg nem LIAZ) ?

UAZ-bol a jolismert fazonok, jeep illetve mikrobusz/kisteher
szerepelnek, a jeep-bol van itt egy piros darab, "gallytoro racs"-
csal, "hard-top". UAZ 31514.

IZS : uj IZS furgonok, 

AZLK: Moszkvics alias Aleko, jol ismerjuk a hazai utakrol,

GAZ: Nem is tudtam, hogy a GAZ csinalta a Volgat. Az ismert
MSzMP-autotol kezdve kis fejlodes, a 3105-os meg kell valljam, 
meg tetszik is, de a regebbiek esetlenek, mint a legtobb szovjet
auto-faj, amely modern szeretett volna lenni. A kisteher kinezete
igen erosen Fordtranzit.

ZAZ : Tavria - "vot eta da!"

Most at is ternek a VAZ-ra. :-)

Sajnos a VAZ oldal ("History of VAZ") nem teljes, 2103 
("ezerotos"), 21011 ("ezerharmas") nincs rajta. A 2106 is 
hianyzik ("ezerhatos"), de az legalabb szerepel a fo-oldalon.
Erdekesseg a VAZ-1111 (1989!), ami leginkabb egy
Marutira emlekeztet, es eleg csunya. Annal mar csak az "uj"
2110es rondabb, ez itt szinten megtekintheto. (pici a kereke,
magas a feneke.) 

A "concept car" oldal kepeit meg le sem toltottem, mikor
e sorokat irom, de egeszen biztos, hogy erdemes megemliteni,
ugyanis Lada koncepcio-autok lathatok rajta. (Az ironia
miatt talan jobb lenne Zhiguly Concept Car-t irnom :-)). Nezzuk...
Sajnos a Cabriolet (!!) es Pickup (!) Samara kepe "torott".
Van itt "Limuzin" 2110-es (utolso kep), valoszinuleg hatul 4,
kettessevel egymassal szembe forditott ulessel, targyaloval.
Szomoru. A feltorekvo ukran gengszterfiatalsag lehet a 
celcsoport. (a 20 even feluliek MB S600-zal jarnak).
A 21106 (2110, optikai tuning kasztnival) kicsit VW beutesu,
de a homlokfala't egyiknek sem szabad nagyon megnezni,
szerintem mindegyik kocsit ott rontottak el. Nem tudnak
attol a kenyszerkepzettol szabadulni, hogy a szinre fujt
lokharito, hutomaszk, lampakeret, lampa, szelvedo, stb. jol 
nez ki.

Nu, paka! :-)
Zoli 
(VAZ-2103)
+ - autovedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

megjelent mostanaban nehany level a kormanyzarakkal kapcsolatban, es
mivel egy hete vettem uj verdat, erdekel a tema (furcsa, a regi 16 eves
Lada kapcsan valahogy nem volt ez kozponti kerdes). Szoval, azt mar
tudjuk (tudtuk is), hogy ezek leszerelesehez nem kell szabadulomuvesz,
de kivancsi lennek, mi a helyzet a tobbi vedocuccal, pl. az
immobilizerekkel. Tudom, minden autot elvisznek, ha el akarjak vinni, de
ezeket hogyan hatastalanitjak?

Lenne egy masik kerdesem is. Regota erdekel, miert nem alkalmaznak olyan
tipusu autovedelmet, ahol a kocsiba egy kis hatotavolsagu, egyedi
frekvenciaju radioado-keszulek lenne szerelve, ami az ajto kinyitasara
vagy ilyesmire jelez a tulajnal. Tapasztalataim alapjan ugy tunik, az
autotulajdonosok az esetek 90%-ban nem mennek tavolabb a kocsijuktol
2-300 meternel, vagyis legtobbszor egy ilyen cucc hatotavolsagan belul
tartozkodnanak. Tehat mi az akadalya egy effele "riaszto" hasznalatanak?
Nincs olyan frekvenciatartomany, ahol egymas zavarasa nelkul elferne
ennyi miniado?

Bocs, ha nagyon lamer a kerdes..

ddt
+ - bocsi, ujabb RX-7 :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ok, lehet hogy mar uncsi, de csak azoknak
 szanom akiket esetleg erdekel:

"Recently a demonstration of the RX-7's rotary power
 and amazingly smooth aerodynamics where shown when a 3
 rotor 13G powered version tamed the 1000 hp under its bonnet to
 set a new class speed record of just under 400 kph on the salt
 flats of Utah U.S.A. "

3 rotor = 2 literes wankel motor (ok, ez versenyszabalyok szerint 4
literesnek felel meg)
Ezt a Mazda site-jarol olloztam ki.
Nyammnyamm nemrossz :)

A link: http://www.mazda.com.au/corpora/207.htm

PS: Lajbi, neked van egy 470 LE-s kocsid?? Aaargh.
       1 merfold = kb 1.6 kilometer, vagyis 1/4 mile = kb 440 m.
       Bocs, hogy csak most reagalok, de nyaralni voltam.
       Tovabbra sem hiszem hogy 10 litert enne az a kocsi.
       "Normalis" hasznalat mellet biztosan nem.Mert az, hogy
       "leheled"  a gazpedalt, az szamomra nem kimondottan normalis
       hasznalati mod.Egyebkent meg ha az ember vesz egy 250LE folotti
       kocsit, akkor meg nemhiszem hogy olyan nagyon erdekelne a 
       fogyasztas.Persze ez csak az en szereny velemenyem.

Na elkoszonok, tovabbi balesetmentes vezetest!

KGy

+ - gyorshajtas.... :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez jott velem szembe, gondolom rajtam kivul sokakat erint.... :-)

+++++++++++++

 301/1987. Legf. \. kvrlevil 
 A kvzlekedisi |gyiszi szakfeladatok ellatasanak jogalkalmazasi
kirdiseirul 
 25. pont 
 A sebessig tzllipist rendszerint akkor kell jelentusnek tekinteni, ha
az elkvvetu a km/sraban megallapmtott sebessiget m{szeres mirissel
bizonymtottan tvbb mint 1/3-aval - 50 km/sra alatti korlatozas esetin
tvbb mint a felivel - meghaladja. 
 Autspalyan az engedilyezett sebessig 1/4-del tvrtinu tzllipise mar
alkalmas a jelentus  tzllipis megallapmtasara. 
 A sebessig tzllipis huzamosnak akkor minusmthetu, ha az tvbb km-es
ztszakaszon valtozatlanul  tart. 

+++++++++++++

Udv:  Zak

(latom az ikezeteket...)
+ - Megjegyzés (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv mindenkinek !

>Koszonom mindenkinek a valaszat a kormanyzarakkal kapcsolatban.
>Sikerult is rajonnom a helyes megoldasra: Egy atlag kormanyzar kinyitasi
>ideje 30mp. Egy tolvaj 5 percnel tovabb nem szorakozik az autoval. Ebbol
>kiszamolhato hogy 11 kormanyzar feltevesevel megvedhetjuk a kocsinkat :)))))

Az 5 perc szerintem a kezdo tolvajok ideje. Sajnos a feltoressel es az elvitell
el
eltoltott ido, az auto aranak fugvenye,  tehat minel dragabb egy auto, (és ha a
rendszáma sem magyar) annal nagyobb az esely ra, hogy ellopjak.
 A tolvajnak akinek konkret megrendelese van, 
(vagy csak nagyon megtetszett neki egy kocsi) akkor esik neki az autonak 
 amikor a legtobb ideje van ra.  Gyakran lekovetik a kiszemelt kocsit, informal
odnak a tulajrol,
hogy karos-e az egeszsegukre ( ha magyar az auto ), vagy a szallodaknal
lefizetnek egy-ket alkalmazottat.
A vedekezes elmeletileg lehetetlen egy felkeszult tolvajjal szemben, de altalab
an
nem egy tolvajrol kell beszelni hanem 2-3-4 emberrol egy feltoresnel.
Megfelelo alternativa az ' immobiliser '-t kombinalva valamilyen muholdas, vagy
radiofrekvencias vedelemmel, de ezek frekvenciait is lehet zavarni.
Akinek auotomata valtos autoja van annak a legjobb a valtozar, amit a gyarto
szerel be, a parkolo allasban meg elvontatni sem lehet az autot.

A 11 kormanyzar jo otlet,  jo nagy kormanyt kell felszerelni, hogy elferjenek r
ajta .  :-)))))


Hi!


                                              ...................           Gla
ss Co.         ...................
+ - Lopas ellen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Remelem nem a gyujtokabelbe akarsz egy bontoerintkezot bekotni! Tul nagy 
>lennea
>meglepetes, ha a kapcsolo bontott allapotaban is beindulna a kocsi (kiveve tal
a
>n
>egy erre a celra szant kapcsolo eseteben). Ugyanis az atlag kapcsolok erintkez
o
>tavolsaga kb. 5 mm, nem nehez belatni, hogy egy pillanat alatt athuz rajta a
>negyfeszultseg.

En a LADAmban ugy oldottam meg, hogy vettem egy 10A-os minikapcsolot (93 
FT), es a gyujtaskapcsolobol az inditomotor behuzorelejehez vezeto kabelt 
szakitottam meg (piros szinu). Ott meg csak kisfeszultseg van, ugyhogy nem ut a
t, 
tokeletesen mukodik. Igy a toltesvisszajelzo jelez, csak eppen nem kap feszt az
 
inditomotor (meg se moccan), ugyhogy az aksit sem tudjak lemeriteni.

A villogo LED is olcso megoldas (kb 100.- FT), csak egy ellenallast kell elekot
ni 
(kb 1,50.-FT ). En ugy kotottem be, hogy a gyujtaskapcsolo parkolo 
(kormanyzaras) allapotaban villog, egyebkent nem. Igy nem kell minden ki/be 
szallaskor kulon kapcsolgatni.

Ezek persze nem jelentenek tul nagy vedelmet, de talan az elso ciganygyerek 
nem akarja lenyulni a kocsimat. (bocsi a diszkriminacioert, de a kornyekunkon 
sok "kissebsegi" ember el, es ahanyszor el akartak vinni a kocsit, mindig oket 
sikerult rajtakapni).
--
Udv:
Redei Balint
E-mail: 
+ - Gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csak egy apróság!

A jobb allapotu gumikat mindig a hatso kerekre kell tenni.
Teljesen fuggetlenul a hajtastol, vagy a kormanyzastol. Az ide vonatkozo
szakirodalom altalaban hibas. Mar tobbszor vitatkoztam autos
ujsagirokkal, akik megigertek , hogy csinalnak egy tesztet.
Meglatjuk.
En addig javaslom a hatso kereket. Indoklas kesobb.

Azt meg vegkepp nem ertem, hogy miert lenne baj a hajtott kereken a
futozott gumi. Meg a kormanyzott kereknel meg tudnam indokolni.

Udv,   Attila
+ - Re: Philips premium izzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Azt hallottam a fent nevezett izzokrol, hogy sokkal jobbak, mint a
>hagyomanyos H4-esek.  Mindossze annyi lenne a kerdesem, hogy milyen
>szinuek? (feher, sarga, zoldes sarga, kekes feher...)


Feher.
Nalam az 55/60 W-os Philips Premium jobb fenyt ad, mint az elotte hasznalt
90/100 W-os Tungsram.


    ..oo.......
  o................Egeer.......     mailto:


===
+ - Elado Ford Orion (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elado egy Ford Orion 1.6 D CL gepkocsi, 87-es evjaratu, metalbarna, 
vonohoroggal, napfenytetovel.
Iranyar: 540 000 Ft.

Erdeklodni lehet napkozben a 311-80-95, az esti orakban a 313-31-03-
mas telefonszamon.


Pap Attila

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS