Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1159
Copyright (C) HIX
2001-07-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Cimvaltozas! (mind)  8 sor     (cikkei)
2 Off GPS (mind)  75 sor     (cikkei)
3 Peugeot 405 1.9 TD (mind)  19 sor     (cikkei)
4 Solti tali (mind)  20 sor     (cikkei)
5 Laguna (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Elado 1500 -os Lada (mind)  7 sor     (cikkei)
7 Mercedes A170 CDI az Easyrentacar -tol (mind)  20 sor     (cikkei)
8 Re: Sol6, Soma milyen idot rendeltel??? (mind)  35 sor     (cikkei)
9 Re: GPS muholdak szama - ejnye mar :) (mind)  23 sor     (cikkei)
10 Kutyas auto (mind)  30 sor     (cikkei)
11 Re: Szotar (mind)  16 sor     (cikkei)
12 GPS (mind)  18 sor     (cikkei)
13 Re: GPS muholdak szama - ejnye mar :) (mind)  18 sor     (cikkei)
14 bankkartya (mind)  27 sor     (cikkei)
15 Re: Eladom az Alfat? (mind)  11 sor     (cikkei)
16 2B Kft. (mind)  21 sor     (cikkei)
17 Re: Eladtam, vettem (mind)  51 sor     (cikkei)
18 Elnezest a tobbi listatagtol (mind)  24 sor     (cikkei)
19 Re: Szallasajanlat Tusnadfudon (mind)  24 sor     (cikkei)
20 Re: kaszni / kasztni (mind)  14 sor     (cikkei)
21 Teherautok Terepen (mind)  49 sor     (cikkei)
22 GPS, elozes villogassal/dudalassal (mind)  59 sor     (cikkei)
23 DJ Tiszy, elsz meg??? (mind)  9 sor     (cikkei)
24 DJ Tiszy (mind)  9 sor     (cikkei)

+ - Cimvaltozas! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello/scs

Tudatom az erintettekkel, hogy email cimunk

 -ra valtozott vissza.

Udv/scs.
Iviczek/LLAT
+ - Off GPS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valaki irta:
"Bocsanat, nem szoktam beleszolni a beszelgetesekbe, de most feltamadt
bennem a vagy... :)
A GPS rendszerek a helyzet meghatorozasara nem 3, hanem _4_ muholdat
hasznalnak  . Ez egy gyakori tevedes, hiszen a ternek 3 iranya van. De ez
megsem eleg, hisz en van meg egy ismeretlenunk az ido."

Marpedig _3_ muhold eleg a helymeghatarozashoz: abban igazad van, hogy ebben
az esetben 2 megoldast kapsz, de az egyik pont olyan tavol esik a foldtol,
hogy azt az eredmenyt a leghulyebb GPS is magasrol lebarnitja. Tehat ha mar
harom holdat lat a vevo, kapsz koordinatat, de csak hosszusagot es
szelesseget. Negy muhold eseten mar 3D-ben oromkodhetsz, mivel kiesik a vevo
orahibaja de az orom csak addig tart, amig a muholdak elhelyezkedesenek
geometriaja eleg jo: gyakorlatilag hatrametszessel szamolja a rendszer a
poziciot, igy ha a muholdak kis szog alatt latszanak, leromlik a pontossag
(geodeziai GPS-eknel van lehetoseg muholdak meresbol valo kizarasara). Ennek
a kijelzese folosleges a kezi mutyurokon, ott csak annyit latsz /altalaban
az elso kepernyon/, hogy a pillanatnyi precizitas /EPE/ eppen hany meter. Ez
pedig valtozik, mivel a muholdak mozognak, tehat nem geostacionarius palyan
allnak, mint a musorszoro vagy meteorologiai holdak.
A fold korul hat sikon /vagy palyan/ kering 24 dolgozo hold /meg vagy 6
tartalek/, ez annyit tesz, hogy negy GPS hold van mindegyik palyan
/csodalatos dolog a matematika!/. A palyak 55fokkal vannak egymashoz kepest
elforgatva, igy probaljak meg elerni, hogy minden idopillanatban a Fold
minden pontjan legalabb harom holdat megcsiphessunk, persze ez manapsag azt
jelenti, hogy 24 oran at atlag 6-7 holdat kovethetnek a vevok /mi pl. nem
merhetunk, ha 5-nel kevesebb a kozos holdak szama, vagy ha a geometria
leromlik es a PDOP elmegy 5 fole./ A muholdak eleg pontos palyan mozognak
20183km magassagban, amit foldi kovetoallomasok folyamatosan ellenoriznek,
es par perccel kevesebb mint 12 ora alatt tesznek meg egy kort, amibol az is
latszik, hogy az egesz rendszer naprol-napra lassan elfordul. A muholdak
rendelkeznek a palyamodositashoz szukseges kis raketa hajtomuvekkel /az
iraki balhe alatt
pl. igencsak megsurusodott a muholdak szama azon a kornyeken/, valamint negy
atomoraval. Az ora a legfontosabb resze a rendszernek, mivel a jel elkuldese
es megerkezese kozott eltelt idot kell megmernunk, es ismerve a terjedesi
sebesseget /feny/, megkapjuk a tavolsagot. Az orak nanosecundum pontosak,
ami kb 30 centimeteres felbontast jelent egy vektoron. Ket frekvencian
kuldik a jeleket : L1 es L2 a becsuletes nevuk, es erdekesseg, hogy a jel
erosseg joval gyengebb, mint a Fold
hattersugarzasa. Harom fele modulaciot hasznalnak, amibol ketto PRN kod:
civileknek a C/A kod (Coarse Acquisition Code)  /csak L1 frekvencia, de
lehet hogy a jovoben ok is tudjak majd venni az L2 frekvenciat/ a katonai
felhasznaloknak pedig a P kodot (Precise Code), ill az Y kodot, ha a
titkositas be van kapcsolva/L1 es L2 frekvenciakon/. A harmadik modulacio
navigacios uzeneteket kozvetit az L1 es L2 frekvenciakon, ami tartalmazza a
GPS rendszeridot, muhold palyaadatokat, muhold ora korrekciot, muhold
"egeszsegi allapotat", a muhold "almanach"-jat, ionoszferikus model
parametereket es meg par dolgot, ezekbol mezei felhasznalo /mondjuk autos
kollega/ szamara az almanach lehet erdekes, ez tartalmazza az osszes muhold
poziciojat, igy akar elore egy honappal meg tudjuk nezni, hogy adott
idopillanatban mennyi hold lesz a fejunk folott.A geodeziai GPS-ek veszik az
L2 frekvenciat is, es hasznaljak a katonai P kodot. Ket fele keppen mernek:
az egyik mod a kod fazisvaltozasat hasznalja, ez jo navigaciora, vagy egy
pont meghatarozasara /a kis kezi kutyuk is ezzel dolgoznak/, a masik pedig a
hordozohullam fazisvaltozasain alapszik, itt vektorokat szamolunk ket azonos
ideju meresi pont kozott es itt a hiba mar nem sokkal nagyobb, mint bolha
token a pattanas. Miota nem kuldenek szandekosan rossz adatokat (nincs mar
S/A), a kezi GPS-ek is kepesek eleg pontosan meghatarozni a helyzetuket
/nekem a Garmin12XL-lel 3 meter volt a csucs/, de pontossagban kb 10-szer
gyengebbek, mint a P kodot is hasznalo katonai vevok. Viszont meg mindig
megvannak azok az opciok, hogy korrekcios jelek vetelere alkalmas vevok akar
50cm-es pontossaggal merjenek, persze ehhez kell a kiszolgalo szegmens is,
es nem tudom, hogy erdemes-e ezt kiepiteni mondjuk autopalyak menten...
Lehetne meg sokat regelni, mert tenyleg izgalmas a dolog, de mar ez is off
kisse. Mi '92 ota dolgozunk GPS-szel a terepen, '97-ota mar nem hasznalunk
teodolitot, es a sivatagban a viz utan a legfontosabb a GPS a kocsikban. Meg
valami: ha GPS kozelebe kerultok, nyugodtan igazitsatok hozza az oratokat
:-)
Ha valakinek van kerdese, szivesen valaszolok maganban.

Udv joe

"The world's most effective lockpick is dynamite, followed by a
sledgehammer."
+ - Peugeot 405 1.9 TD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

vladx kerdezte:

>Azt hallottam, hogy a TD motorokat eleg konnyu tonkrehajtani. 
>Szerintetek mi az a fordulatszamtartomany ahol ettol meg nem kell tartani? 

A turbodizelek tenyleg kenyesebbek mint a szivodizelek. 
Legkonnyebben a turbot lehet hazavagni, ha meghajtod a kocsit, es azonnal
leallitod motort. A turbo 200-250.000 is porog percenkent, es a keneset a
motorolaj vegzi. Ha lellitod a motort, a turbo meg sokaig poroghet, viszont
mar nem kap olajat. 
Porgetni nem nagyon kell, mert csak hangos lesz, jobban nem fog menni. Csak
saccolom, hogy ez a kocsi is olyan mint a tobbi turbodizel, 1800-2000
fordulat korul mar ott van a nyomatek 80-90%-a.

Jo lenne ismerni az auto eloeletet.

Koli
+ - Solti tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, Autosok!

>Ugye itt ez a solti konvoj indulas.Az a kerdesem, hogy a Campona
>parkoloban elol ( a Nagytetenyi ut felol), vagy hatul az emeletes
>parkoloban gyulekeznenk? Meg melyik vegen?(McDonaldsos vagy a
>masik?)Bar gondolom szombat reggel 6 kor nem lesznek sokan,
>de ne kelljen mar annyit tekeregni. :-)
Ezen meditaltam mar en is.Vegulis mennyien leszunk? Mivel a McDonalds
parkoloja nem tul nagy, igy esetlegesen nem ferunk el benne..Bar
ugylenne...:))
Szerintem talizzunk a szabadteri parkoloban, megiscsak jobban meglatnak a
tobbiek...Esetleg, ha esik az eso, beallhatunk a fedettbe is...De inkabb ne
essen...Frici jo idot josolt....

Frici!
Hozod magaddal a mamat is vegre???

Sziasztok:

Lutyo
+ - Laguna (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

>Zotya.
>Gratula a Lagunahoz.Ha jossz talira, remelem elviszel egy korre.

KZG !
Keress meg, mert én nem ismerlek. Bár ha jobban belegondolok,
Te is Renault-val jössz, meg tudjuk találni egymást. :)


Üdv,
     Zotya
+ - Elado 1500 -os Lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy ismerosom keresere adnam fel a kovetkezo hirdetest :

Lada 1500 -as, 1983 -as, 16 evig garazsban tartott, kifogastalan
allapotban, garantaltan 55.000 km-t futott (nem felujitott), minden eredeti
rajta.
Ara : 395.000 Ft.-
Tel : 06-30-274-9102
+ - Mercedes A170 CDI az Easyrentacar -tol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Mindenki,

Orommel olvastam, hogy baratunknak (Szalay Akos-nak) semmi baja nem volt az
Easyrentacar-ral...

Mert ha egy kisebb koccanasa is lett volna, a fizetendo osszeg 500 font
(vagyis ennek megfelelo helyi valuta) lett volna...

Vigyazzatok ezzel a ceggel, barmilyen olcso is az a Merci, nagyon draga, ha
a legkisebb karcot is ejted rajta...

pl: ha egy horpadas lesz a kocsin, egy paneljan, mar 150 Font, ha utodes eri
egy paneljat, 250 Font, ha mindezek ket vagy tobb panelt ernek, 500 Font!!!

Ha nem hiszed, jarj utana:
http://www.easyrentacar.com/ENG/siteinfo/ourpolicies.asp#endofdamage


udv
Tibor
+ - Re: Sol6, Soma milyen idot rendeltel??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>  Szombatra milyen idot rendeltel Soma?

En semmilyet. Frigyes mester az idojarasfelelos :-)))
O pedig szep idot josolt, esetleges enyhe delutani esovel.


>itt napok ota esik az eso, lehet dolgozni. :-(

Ma viszont tok jo ido volt, ugyhogy egesz nap a teruleten
dolgoztunk. Alakul, alakul, ugy erzem nagyon kiraly lesz! Bar az
egyik funyiro sajnos nem birta az egesz napos uzemet, kifingott...

>Lajos is esofelet emleget az elorejelzeseben.

Lajos elmegy a fenebe... :-)

> Ennyi vizben nem akarok szalonnat sutni. :-(), vagy
halaszunk.....

A parkolo resz vizmentes. A szinpad kornyeke szinten. A
versenyteren van ket, egyenkent par negyzetmeteres tocsa, de ha
szep lesz az ido, el fognak tunni addigra. Az aszfaltutrol a
bejaro viszont eleg offroad jellegu, Norbi nehai Nivajanak idealis
terep. De igyekszunk okozni valamit ez ugyben, legalabb egy kocsi
sodert vagy ilyesmit leszoratunk.


Fontos! A belepeskor ne felejtsetek elrebegni a varazsiget: "HiX
Auto". Innen fogjak tudni a kapusok, hogy ti is bennfentesek
vagytok, nem pedig mezei latogatok.


Udv: Soma
+ - Re: GPS muholdak szama - ejnye mar :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A GPS-nek harom muhold eleg, hogy meghatarozza, hol vagyunk. Geometriaban
> jartas
> emberke azonnal kopi vagja, hogy harom egymast metszo gombnek ket kozos
> pontja van.

A GPS-ben jartas emberke pedig azonnal kopi vagja, hogy a GPS
tavolsagmeghatarozas alapja az idomeres, amely a GPS muholdak orajanak
pontos osszeszinkronozasan alapul. Namost a helymeghatarozashoz szukseges
tavolsagmeghatarozashoz ismernunk kell ezt az pontos idot (ez a GPS ido), es
ez a negyedik dimenzio, amihez negy muhold kell.
Mivel ez nem GPS lista, most mellozom, hogy matematikailag ez hogyan is jon
ki.

> >aciot a http://www.trimble.com/gps/howgps/gpsfram3.htm -on), ha csak 3
> muholdun
>
> Az altalad emlitett helyen ugyanezt irjak le :)

Olvasd vegig...

Udv,

    Szabolcs
+ - Kutyas auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Felado :  [International]
>Temakor: what car? ( 15 sor )
>Idopont: Thu Jul  5 00:23:05 CEST 2001 AUTO #1158
>Olyan autot szeretnek venni Mo.-n, amivel ket-harom nagytestu kutyat
szallithat
>ok egyszerre, akar kicsit rosszabb utakon is, de lehetoleg olcson, tehat
haszna
>ltan. Kombi, pickup, vagy terepjaro?
>Pl. a Honda HRV mekkora belulrol? 
>Mit tanacsoltok?

Anno, amikor meg nem dontottem el, milyen kocsim lesz, rengeteg hirforrast
attanulmanyoztam a kocsikrol. Igy az ujzelandi autosmagazinba is
belebotlottam, ahol az ujsag egyik tesztelojenek felesege volt, meg harom
kutyaja. O a picassot tesztelte erre a celra - emiatt elnezest is kert az
olvasoktol, mivel eleg rendhagyo volt igy a cikk :). Arra jutott, hogy az
ulesek, a boritas
nem olyan serulekeny, konnyen tisztithato, illetve az, ami harom gyerek
kenyelmet szolgalja, az o 3 kutyajanak is nagyon tetszett. A kocsi
tesztelese utan vett is maganak egyet - persze azert nem Mo-i korulmenyek
kozt elnek... 

Ez a kutyaszallitos urge eleg egyedi volt, mert mas ujsagokban nem
talalkoztam ilyesmivel :)

Udv,

awender
+ - Re: Szotar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Szótár ( 12 sor )
>Idopont: Wed Jul  4 13:53:19 CEST 2001 GURU #2336
>Tud-e valaki olyan angol-magyar vagy/és nemet-magyar szotarat ami kepes
bemasol
>t szöveget kezelni ,es viszonylag helyesen adja
>vissza a szöveg jelenteset ?

L&H Simply Translating. Ez nemet-angol es angol nemet. Nem igertem en neked
vmi logint?

Udv,

awender
+ - GPS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> GPS-nek harom muhold eleg, hogy meghatarozza, hol vagyunk. Geometriaban
> jartas emberke azonnal kopi vagja, hogy harom egymast metszo gombnek ket
> kozos pontja van.

  Nem ertek a GPS-hez, de nagyon nagyon meg lennek lepve, ha azokban
ENNYIRE pontos ABSZOLUT ora lenne. Ha meg nincs, akkor csak erkezesi
ido KULONBSEGET tud merni, azaz a gombok sugara nem ismert. 
  Ugy is mondhatnam, hogy 3 ismeretlen van (x, y, z) es KET fuggetlen
meresi adat. Vagy 4 ismeretlen (hozzateve, hogy mennyit kesik a
keszulek belso oraja a muholdakhoz kepest) es harom meresi adat.
Ez nem megy. Persze, hozzateheted mint peremfeltetelt, hogy a Fold felszinen
vagy, ekkor mehet, de a pontossag nagyon meg fogja sinyleni (ha egyaltalan
a GPS keszulek tudja, hogy mi a fold alakja -- nagyon meg lennek lepve). 
Lusta vagyok vegiggondolni hany megoldasa lenne az egyenleteknek...

Gyula
+ - Re: GPS muholdak szama - ejnye mar :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mindenki elvegezheti a gondolatkiserletet (vagy megnezhet errol egy kis
prezent
>aciot a http://www.trimble.com/gps/howgps/gpsfram3.htm -on), ha csak 3
muholdun
>k lenne, az a terben 2 pontot jelol ki, vagyis nem tudnank pontosan hol is
vagy
>unk.

Ha nem is a fent vazolt ok miatt, de Krisztiannak igaza van,
4 muhold kell. A 4. segitsegevel tortenik a GPS vevo orajanak
"szinkronizalasa", ami a tavolsagmeres feltetele.

>Az altalad emlitett helyen ugyanezt irjak le :)
Igen, de utana folytatjak. Tessek vegigolvasni!


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - bankkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Annyiban autos tema, hogy ugye tankolunk es koppanhatunk
egy nagyot.

VAti irja...
> Mellesleg kicsit erdekes lenne, ha a "bankfiok" mas kredit 
> nyilvantartasbol dolgozna, mint az elektronikus halozat ahol a 
> kartyat hasznalod. 
Pedig igy van, hidd el. 
Egy benzinkut terminalja es a bankodnal vezetett folyoszamlad
kozott nincs on-line kapcsolat. A Postabank fiokjaban kezbol-
kezbe zajlo ki, vagy befizetest negyed oras kesessel latjak a 
sajat ATM-jeik. Mas rendszerek lehet hogy csak egy nap utan.

> Eszerint bejon az atutalas (1 nap), kicsit pihentetik, forgatjak, 
> esetleg ha nagyon vered
Fogashnak mar a folyoszamlajan volt a penze - neki ketyegett,
csak kartyaval nem erte meg el. Miert kell ezen csodalkozni.
Mindenki kerdezze meg a bankjat, hogy a szamlajara kerulo
penzt mikor erheti el a bank sajat, vagy mas kartyaelfogado
helyen.
Ha van bankkartyad, akkor nezd meg a terheleseket vasarlaskor
A havi elszamolason lathatod, hogy 1, 2, vagy meg tobb nap utan 
jelenik meg a terheles a szamladon.
Ezen, ugye nem szoktunk morogni.

--
Meszaros Geza
+ - Re: Eladom az Alfat? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sok emberben automatikus felebred a vadallat, ha egy Alfat
> lat, vagy mi? Mit csinaljak szerintetek?
Ez nem tipusfuggo jelenseg. Az auto es vezetojenek kozos auraja 
valt ki ilyen averziokat.

Apropo !
Ki ismeri (latasbol) Balatonfuzfo kozepen azt a kanarisarga Alfat.
Ott parkol mindig a 71-es uton, orral Kenese fele. 
Na, az mar kinezetre is egy elvetemult joszag ...
--
Meszaros Geza
+ - 2B Kft. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Laci irta:
> Jokat irtatok a 2B kft-rol (Buzna) Meg tudnatok irni a cimet,
> telefonjat? Be kene egy radiot szerelni az ujdonsult automba.
> 
> Koszi, Laci

Amikor par hete szoba kerultek, epp lemaradasban voltam a HIXauto 
olvasasaval, ugyhogy amirol akkor lemaradtam, most potolom: en is 
szereltettem naluk (el. ablakemelot), a munkaval nagyon elegedett 
voltam/vagyok, a hozzaallasuk, az ugyfellel valo banasmod pedig 
kivetelesen figyelmes es szokatlanul baratsagos a mai vilagban. 
Maximalisan alkalmazkodtak hozzam, es Kristof nem mulasztotta el, 
hogy par hettel kesobb felhivjon, hogy minden rendben van-e.
Szoval jo szivvel ajanlom oket, elerhetoseguk:
telefon: 250-52-25, 06-30-96-14-777
web: http://www.buznakft.hu

Udv,
RViktor
+ - Re: Eladtam, vettem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Vlad!

    Kerded:

> Sikerult vegre tuladnom koros wartburgomon, igy azutan rogton bele is
> szerettem egy masik kocsiba :) Peugeot 405 TD 1.9 a draga. Az volna a
> kerdesem, hogy mik a tapasztalatok ezzel a tipussal? Azt hallottam, hogy
> a TD motorokat eleg konnyu tonkrehajtani. Szerintetek mi az a
> fordulatszamtartomany ahol ettol meg nem kell tartani? Szerintetek lehet
> valahol gyari hasznalati utasitast (lehetoleg nem franciaul) szerezni
> hozza?

    En tobb, mint 6 eve hajtok Citroen BX TurboD-t (most a
masodikat) es csak jokat tudok mondani a motorjarol (ami
ugyanaz, mint a Peugeot-ban).
    Teny, hogy az en vezetesi stilusom inkabb lazabb, nem
szoktam versenyezni a piroslampanal a mellettem allo
Alfaval :-), talan ennek is koszonheto, hogy a kocsijaim
motorjai nincsenek szethajtva. De azert autopalyan 140-150
km/oras sebesseggel kozlekedem es nem 90-nel.
    Konkretan: Az elso BX-em 375 ezer km-es koraban halalozott
el egy balesetben, a motor, a turbo, az injektorok (!), a befecskendezo
szivattyu, egyszoval a motor korul minden eredeti volt meg rajta.
A kocsi kezdett fustolni mar egy kicsit, es az utolso 50 ezer km-en
mar olajat is evett (fokent autopalyamenetben) kb. 3-5 decit
1000 km-kent, tehat lassan megerett egy felujitasra. De ugy
gondolom, hogy kozel a 400 ezer km-hez ez ertheto.
    A masodik BX-emben meg csak 180 ezer km van, a motorja
tokeletes, barkinek odaadom, mindenki megjegyzi milyen szepen
huz. Epp kedden voltam muszakiztatni, ahol a vizsgaztato helybol
meg akarta venni a kocsit.

    Egyszoval az en velemenyem az, hogy a PSA turbodizelmotorjai
elnyuhetetlenek (akarcsak a turbo nelkuliek), felteve, ha esszel
vezet az ember es rendszeresen csereli benne az olajat es a szuroket.
En pl. mindig 10 ezrenkent csereltem az olajat, az olajszurot es a
legszurot is, es 20 ezrenkent a gazolajszurot. Szerintem a rendszeresseg
fontosabb, mint az olaj markaja: en a sokak altal lenezett es szarnak
titulalt Auchan szintetikus olajat hasznalom evek ota es ezzel egyutt
(vagy ennek ellenere, kinek hogy tetszik) sikerult az emlitett
futasteljesitmenyt elerni a kocsikkal.

    Sziasztok:

                            Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20
+ - Elnezest a tobbi listatagtol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elnezest, hogy meg mindig errol folyik a temazas. Reszemrol ez az utolso
ilyen targyu level.

Esther: >Koszonom szepen a kedvesseget!
Fogash> Nincs mit! Volt a vegen smiley!!!
Egyedul csak Teged "zavar" a listam. Masok erdekes modon nem akadtak fent
rajta....

Fogash>  Mellesleg amikor net-kozelben voltam (nem
csak emilem volt), en is egyfolytaban az Alfas topicon logtam az Indexen.
Csak ahogy mondani szoktak: egysegben az ero.
Az ero velem van! :-)))
Fogash>Vagy most mar van strici BMW-s lista, Noi BMW-s lista, stb? ;-)
Az egyenisegedhez melyik passzol?...kitalaljam???? :-)))
Reszemrol az en listam a BMW_HUN es kesz.
Szerintem torodj bele, hogy megszuletett a "43. BMW-s levlista" es olvasd
tovabb az
Alfas forumot. ;-))))

Bye,

Esther
+ - Re: Szallasajanlat Tusnadfudon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Wednesday, July 04, 2001, 9:41:59 PM, you wrote:

MF> Nekem van meg jobb ajanlatom a szamotokra. Ma reggel felhivtam , Borbely
MF> Zoltant a 0040-95-327147 - es mobilszamon. Igaz ez egy kicsivel dragabb a
MF> szallas, de minosegibb sokkal. Napi 20 USD a ket agyas szoba, benne furdo
MF> hideg - meleg vizzel, kulon WC, minibar, kabel TV es egy kis terasz tartozi
k
MF> a szobahoz. Ez Tusnad kozpontjaban van valahol :-)) Ez az Univers kemping

Tusnad akkora, hogy fel ora alatt gyalog korbe lehet jarni. Igy minden a
kozpontban van :) Nekem ez az ar tul magas, igy en valami mas szallast
fogok keriteni magamnak, de mindenkeppen ott fogok lenni.

MF> Nekem a Julius 18 - 22.  -e kozott a legmegfelelobb. Ekkor tudok elmenni
MF> Tusnadfurdore. Mar alig varom, hogy ott legyek :-)))

OK. Akkor marad ez a datum. Igyekezzetek mert meg ket het sincs mar az
indulasig.

-- 
Minden jot,
Fekete Zoltan                mailto:
+ - Re: kaszni / kasztni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

A AUTO 1157-ban irta :

>Szerintem maradjunk a karosszeria szonal, szerintem
>jobban hangzik es a ami a lenyeg - magyar.
>Hmmm?

A magyar szakkonyvek inkabb kocsiszekreny neven emlegetik. A
karosszeria amint most nehany listatarstol megtudtam a "der Kasten"
nemet szobol ered.

--
Minden jot, Fekete Zoltan             mailto:
+ - Teherautok Terepen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az alábbi cikket most olloztam ki a Dunantuli Naplobol.
Bocsi az ekezetekert de nincs kedvem leszedni. :(
Kar, hogy egybesik a solti HATtal, de azert ott a vasarnap ha
valakit erdekel. Láttam elozo evi felveteleket...nagyon brutalis
ahogy ezek a nagy dogok szenvednek...

Hali Mindenkinek!

Viktor
Peugeot     vezetni mindig elvezet!
---
-------------------------------
Teherautók a terepen Három hét múlva, július 6-8-án a tavalyi,
nagy sikert arató pécsi bemutatkozás után ismét egymással versengő
erőgépek tucatjai veszik birtokba a Kő-szén Kft. Karolina-külfejtését.
Pécs,
Karolina-külfjtés A bányában a tervek szerint a tavalyinál is több,
legalább
hetven terepjáró tehergépkocsi küzd majd meg egymással a különféle 
kategóriákban a Pécs TV által megrendezendő Európa Truck Trial 2001 
nevű futamon, amely az Európa-bajnoki versenysorozat hazai állomása
lesz.
Az ünnepélyes megnyitót ezúttal is a Széchenyi téren tartják, ahol
pénteken
19 órától tekintheti meg a közönség a felvonuló monstrumokat. A számos
kiegészítő rendezvénnyel tarkított egész napos verseny szombaton és
vasárnap folyik a különben működő (erre az időre ,,szabadságolt´´) bánya
speciálisan e célra átalakított szekcióiban. Külön nehezíti a sofőrök és
a
maximum két kocsikísérő
dolgát, hogy a terepet a verseny előtt csak gyalog lehet bejárni, azaz
edzés,
gyakorlás nélkül, egyből élesben kell próbára tenni a gépek
strapabírását.
Bár a főszervezőhöz, Szentes Lászlóhoz a magyar versenyzők nevezése 
még nem érkezett meg, biztosnak látszik, hogy a tavaly bravúros
bemutatkozásként bronzérmet szerző Csernik István ismét bemutatja, 
mikre képes az Unimog volánjánál. Újdonság lesz az a Pécsett átépített
Csepel teherautó, amelynek kormánykerekét a Kőszén Kft. versenyzői 
múlttal nem rendelkező, ám csapatvezetői szerint az ilyen terepen
boszorkányos ügyességgel manőverező óriásdömper-vezetője,
Csapó József forgatja majd Bokor János és Kapási János navigálásával.
A harmincéves, hatkerekes, 200 lóerős Rába-motorral hajtott járművet a
KS Autóprinz és a Kő-szén Kft. dolgozói 2800 társadalmi munkaóra alatt
varázsolták szemre is tetszetős, európai szintű versenygéppé, és
remélik, 
hogy a csapat sikerrel mutatkozik be a hazai közönség előtt.
+ - GPS, elozes villogassal/dudalassal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: >Az ilyenek kikuszobolesere talaltak ki egyreszt a differencialis GPS-t,
: >ill. kocsikban a kerekfordulatszenzorok osszekoteset egy utterkeppel es a
: >GPS-vevovel.
: Es az hogy kompenzalja egy 4x4es auto teljes differencialzarral homokon,
: nagy szlippel megtett metereit-kilometereit? Ott ugye a kerekford.jelado
: lenyegesen tobbet fog merni, mint a tenylegesen megtett tavolsag. Raadasul
: ha nagy emelkedokon, lejtokon mocorogsz, akkor a foldrajzi koordinatak
: kozti tavolsagnal lenyegesen hosszabb utat teszel meg, hiszen magassagban
: is valtozol.

A kulcsszo: szoftver. :-) Kozelebbit nem tudok, csak azt, hogy a 7-es
BMW-ben [errol tudom, a tobbiekrol feltetelezem] a kerekszenzorokat is
lekerdezi a navigacios szoftver, az ilyenek meg nem szoktak homokon jarni.
Eredetileg pedig ugye nemet autopalyakbol indultunk ki, nem a Szaharabol.
:-) Ha me'g magassagban is valtozom, akkor a sima terkep
magassagvonalakkal kiegeszitve szinten szoftverproblemara csokken.

: Masreszt egy 6200 km sugaru gomb felszinen 40 metert tevedni azt hiszem,
: nem a vilag vege...:)

Na ja, de akkor ne mondja magat 5 meter pontossagura. :-) Egyebkent a
budai Varban +-40 meteren akar 3 mellekutca is van (igaz, nem nagy ugy
vegigjarni mindharmat, ha keresunk valamit :-) ).

: >A villantas '94-ben meg szabalyos volt ("lakott teruleten kivul elozesi
: >szandek celjabol feny- vagy hangjelzes adhato" vagy valami hasonlo volt a
: >torvenyszoveg).
: A magyar, vagy a nemet? Es kivettek? Kar  :((

Mindketto (az 1994-et azert mondtam, mert akkor tanultam Bp.-en kocsit
vezetni). Es legalabb ma'sfe'lben me'g benne van. ;-)

A *nemet* tovenyszoveg nyersforditasa a www.bmv.de -rol:
5. paragrafus Elozes
(5) Lakott teruleten kivul az elozesi szandek elojelezheto rovid hang-
vagy fenyzelzesekkel. A tavolsagi fenyszoroval villogtatasaval nem
szabad a szembejovoket ezzel vakitani.

A *magyar* torvenyszoveg a www.b-m.hu -rol (ekezet nelkul):
30. paragrafus
Hangjelzest adni csak balesetveszely eseteben, a balesetmegelozese
erdekeben, valamint - lakott teruleten kivul - az elozesi szandek jelzese
celjabol szabad.
44. paragrafus 
(3) A tompitott fenyszoro helyett tavolsagi fenyszorot hasznalni -
fenyjelzes kivetelevel - csak lakott teruleten kivul szabad. [...]
(6) Fenyjelzest adni a tavolsagi fenyszoro felvillantasaval szabad,
felteve, hogy ez a kozlekedes tobbi resztvevojet nem vakitja el.

Hogy fenyjelzest milyen celbol adhatok, azt nem taglalja a magyar torveny.
Jobban belegondolva az is lehet, hogy Magyarorszagon villantani csak
veszely elkerulese erdekeben lehetett mar 1994-ben is, csak en mar keverem
a torvenyeket. :-(


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - DJ Tiszy, elsz meg??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mi tortenhetett Arpi baratunkkal? Csak nem tenyleg tokon bokte
magat?????? :-O
Arpadom! Irj! De ha csak kotszer kell, azt is tudok prezentalni
(tudod, fogaszaton dolgozom...)

Udv, Bazsi.

+ - DJ Tiszy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eszembe jutott, hogyan csalogathatnank DJTiszyt!
Szoval:
Renault............FUJ, Renault............. keves..............gyenge
................Renault ............szar............ Renault

Udv, Bazsi.


AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS