Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 358
Copyright (C) HIX
1999-04-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 >koszi a turelmet, kicsit hosszu volt. (mind)  9 sor     (cikkei)
2 Kis Polski... (mind)  9 sor     (cikkei)
3 Segitsetek! (mind)  14 sor     (cikkei)
4 Mitsubishi alapjarat (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Atfujas mas szinre + rendorseg ??? (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Re: *** HIX AUTO *** #353 (mind)  12 sor     (cikkei)
7 trafipax warning (mind)  24 sor     (cikkei)
8 Jo szervizt keresek! (mind)  14 sor     (cikkei)
9 sebessegvalto hiba motorkerekparnal (mind)  24 sor     (cikkei)
10 OPEL-kereskedes (mind)  7 sor     (cikkei)
11 Hatso biztonsagiov (mind)  26 sor     (cikkei)
12 elogy ujtas (mind)  6 sor     (cikkei)
13 Re: atiras, para (mind)  18 sor     (cikkei)
14 K: ford radio 5000 leriras (mind)  7 sor     (cikkei)
15 Re: gyujtaseloszto (mind)  13 sor     (cikkei)
16 Re: Fisher Autoradio bekotese. HELP! (mind)  25 sor     (cikkei)

+ - >koszi a turelmet, kicsit hosszu volt. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Udv,

>W a l t e r


Nekem tetszett. Kovetkezo ertekezesedben kiterhetnel arra,
mitol es hogyan fugg a szukseges elogyujtas merteke ??

Zotya
+ - Kis Polski... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ha van kozottetek Kis Polski szakerto, akkor legyen olyan jo es kuldjon egy e-m
ailt nekem mert kerdezni 
szeretnek 1-2 dolgot.

Elore is nagyon koszonom!

Lacek
+ - Segitsetek! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Az a helyzet, hogy az egyik rokon nagyon elfoglalt, es nem tud idot
szakitani az oreg zsiguli lecserelesere. Olyan valakit keresek, aki hajlando
keresni egy jo allapotu 2107-es LADA-t - annak is a kombi valtozatat -
atvizsgalni, es a felmerulo problemakat kijavitani.
A lenyeg, hogy kellene egy elozetes kalkulacio, hogy mi az az osszeg amibol
ki lehet hozni egy ilyen akciot. Az auto kora nem meghatarozott, inkabb a
megbizhatosag, a'r es a tartossag tartando szem elott. (ebben a sorrendben)

Az oreg autot meg el kellene passzolni, mivel arra sincs ideje.

Elore is koszonom:
Dani
+ - Mitsubishi alapjarat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Egy megbizhato Mitsubishi szervizt keresnek (vagy valakit, aki ert ezen
markahoz), ha tud valaki ebben segiteni, azt megkoszonnem. Tortent ugyanis,
hogy gyakorlatilag egyik naprol a masikra "megszunt" az alapjaratom (Colt
1,3, 1994). Egy markaszervizben meg is nezettem, ahol azt mondtak, hogy egy
bizonyos alkatreszt, a stellmotort (amelyik - ha jol ertettem - az
alapjarat szabalyozasaert felel) ki kell cserelni (a kitisztitasa,
beallitasa nem volt eleg allitolag). Miutan azonban ez tobb mint 90 e Ft-ba
kerul, megszeretnek bizonyosodni affelol, hogy tenylegesen csak a cserevel
oldhato meg a problema.

Elore is koszonettel:

Bence
+ - Atfujas mas szinre + rendorseg ??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Roviden a tema:
Atszeretnem fujatni az automat pirosrol (mivel eleg karcos es oreg 
rajta a fenyezes) feketere. Nos az lenne a kerdesem , hogy 
szinvaltasnal be kell iratni valamit a forgalmiba a rendorseggel vagy 
semmit nem kell csinalnom, mert nem kell hozza hivatalos 
engedely.

Elore is koszi a szakertoi segitseget.....

Sz.P.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #353 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mar megint en vagyok. A robogos levelben eszembe jutott valami.
> Az autom gyarilag katalizatoros, de fizikailag nincs benne. Ez
> bekavarhat ennyire? Olyat már hallottam, hogy Honda Prelude lyukas
> kipufogoval +1 litert eszik.
Tempra 2.0 ie kombi , kipakoltattuk belole a katalizatort, megy 
mint a vadallat, nem eszik tobbet, de 227 lett a vege sikban.. (dig 
km ora)

Szoval nem jatszottt be, nemhiszem hogy nalad gond lenne.. 
Suzukinalmar bejatszik, utannakerdeztem.. :(( 

AntForce
+ - trafipax warning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ujabban nagy divat lett a Ferihegy1 es 2 kozotti utszakaszon a trafipax
hasznalata. Vigyazzatok nagyon sunyik!!
Pentek reggel lehet, hogy sikerult belefutnom: a Ferihegy1 parkolojabol a
forgalommal szemben fotoztak egy _koszos_ feher Favoritbol. A rendor meg
eselyt sem adott a helyszini megvesztegetesre/birsagra, azt mondta, hogy nem
elmekszik lefotozott-e.
Ma este pedig a ket terminal kozott feluton alltak szerencsere forgalommal
hattal, de volt egy alca piros Suzukijuk is.

Aki nem ismerne a kornyeket: nemreg keszult el az ut, 2x2 savos, lakohaz
sehol. Az ilyen helyekre szoktak kitenni a 70-es tablat, de ide
elfelejtettek => max. seb=50 km/h. :( Persze senki sem megy 80
alatt...kiveve ma. Egy szembejovo lada jelzett, hogy valami nem stimmel, es
az egesz - addig 100-al meno kocsisor - lelassult 45-re! Kar hogy nem lattam
a rendorok arcat, amikor 20-30 auto csiga lassusaggal elhaladt mellettuk.
:))

udv: Gyozo
> ------------------------------------------------------------
Barci Gyozo                               (4th year student)
Technical University of Budapest   speciality of informatics
e-mail : 
+ - Jo szervizt keresek! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenkinek!

Egyik kollégámnak keresek egy jó, megbízható autóvillamossági szerelőt
vagy szervízt Bpesten. Az a baja a Mazdájának, hogy már a harmadik
akkumulátort szerzi be, mert állandóan lemeríti és tönkreteszi az aksit
valami valahogy, s ebből már elege van (ami érthető). A márkaszerviz
pedig biztos drágább, mintha egy szakihoz viszi az ember az autóját
(ezzel nem akarok egy márkaszerviznél dolgozót sem megsérteni, a
hozzáértésüket sincs jogom megkérdőjelezni, csak az áraik igen
iszonytatóak tudnak lenni, amiről persze nem ők tehetnek).

Köszi előre is a segítséget!

Kriszta
+ - sebessegvalto hiba motorkerekparnal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van egy ETZ-150 tipusu mkp-m, ehhez egy evvel ezelott nagy nehezsegek 
aran sikerult egy
0 km-es motorblokkot vasarolnom (szegenyke 10 evig varta turelmesen ezt a 
pillanatot egy
ceg raktaraban).
Azota kb 5000 km-t teljesitett, de kilometerekben fiatal kora ellenere 
fokozatosan az alabbi
hibajelenseg allt elo a valtojanal. Nagyon nehezen veszi a 5. fokozatot. 
Ez konkretan azt jelenti
4-dikbol 5-dikbe kapcsolaskor a valtomu 4. fokozatban marad. A 
valtokarnal szokatlan ellenallast
nem erezni, recsego hangot nem ad, amennyiben sikerult 5-dikbe kapcsoltni 
a sebessegfokozatot
megtartja, nem rangat. Hidegen illetve a tengelykapcsolo kinyomasa nelkul 
a valtomu sokkal
engedelmesebb.
Ha valaki specialistaja az emlitett motornak es tuti tippje van a 
problemamra, annak varom eszre-
vetelit

Koszonettel:
			Varga Peter
+ - OPEL-kereskedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mennyit er sacc per kb. egy sokat (220k km) futott, jo allapotu, 1.4-es, negyev
es 
Opel Astra?

Tibi
+ - Hatso biztonsagiov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

1986-os Skoda 130-asomba szeretnek hatso biztonsagi ovet szereltetni
(gyerekules miatt). Pecsett, a Skoda szakszervizben azt mondtak, 30-40 eFt
korul meg tudjak oldani naluk vett ovvel, de jobban jarok, ha megveszem
bontoban vagy mashol, es beszereltetem. 
Kerdeseim: tudtok-e olyan helyet, ahol baratsagos aron lehet venni
(lehetoleg automata) hatso ovet (lehet Bp-en is), illetve a szerelest
ajanlott-e hazilag vegezni (meg lehet-e csinalni, mert a szervizben
felvazoltak, hogy ennel specialisabb eszkozoket es szaktudast igenylo
muvelet nem igen van), vagy a szakszerviz mindenkeppen javasolt?

Legyszi segitsetek akar maganba is!

A benzin temahoz kapcsolodva: adalek+95-ossel jarok, mar allittattam
szerelonel a gyujtason, es velemenyem szerint (mostanaban sokat jarok vele
hosszutavon) gyengebb lett az auto (azert eddig sem volt egy eromu). Pl.
elozesnel, meg egyaltalan gyorsitasnal az eddig megszokotthoz kepest lomhabb
lett. Rossz lehet a gyujtas (nem hinnem), vagy a benzinnek tudhato be az
egesz? 

Van valaki vonalban, akinek Skoda 130L-ese van?

Koszonettel:

Sziszi
+ - elogy ujtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszi Krisztiannak,
Kosz szepen a hasznos tajekoztatot, ilyen jo valasz mindig segit. Ujra 
epitett motoromon a haver a gyujtast elobb alitotta hogy "ne fogyasszon 
olyan sokat". Irasodbol latom, hogy miert kell 45 mp 100-ig allo 
helyzetbol. Kosz.
Gabor
+ - Re: atiras, para (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az ugyintezo nenitol nem kell felned. A rendortol annal inkabb.

Az atiraskor nem buntetnek, sot a birsagkent kiszabando szazalekokat sem ok
teszik ra, hanem majd az Illetekhivatal
ertesit postan a johirrol.

A kozuti ellenorzes soran viszont a rendornek - 15 nap utan - joga van az
autot kivonni a forgalombol es kenyszeratiratast elrendelni. Ennek
"sebessege" a korzetileg illetekes rendorkapitanysag joindulatatol es
ugyintezesi sebessegetol is fugg. Legjobb esetben 15-20 nap, legrosszabb
(de leggyakoribb) esetben kb. 3 honap. Termeszetesen ezalatt az autot nem
hasznalhatod, hisz a rendor a helyszinen elveszi a forgalmit.

Javaslatom - sajat tapasztalat alapjan - hogy ne kolts ezreket arra, hogy a
rendorbacsit "engedekennye" tedd az ellenorzeskor, hanem 
hamar irasd at a kocsit!

Udv,     Janos
+ - K: ford radio 5000 leriras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem tudna valaki megdobni egy cimmel, ahol elolvashatom reszletesen, hogy
hogy muxik a Fordokban az "5000"-es radio

koszi

Miklos

+ - Re: gyujtaseloszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
Eloszto nelkuli computeres gyujtast hengerenkenti trafoval en magam meg nem
lattam, csak olvastam rola, de nem tartom tul bonyolultnak.
A computeres technika altalaban a fotengely elszijtarcsaja mellett levo
jelado segitsegevel meri a fordulatszamot. Ez a jelado tobbnyire az 1.
henger holtpontjahoz van allitva. Ha (negyhengeres motor eseten) az
elobbitol 180 fokra van megegy jelado ezek alkalmasak lehetnek arra is,
hogy a gyujtast vezereljek. A computer egy harmadik jeladotol (pl. a
verzermutengelyrol) azt is "tudja", hogy az emlitett holtponton gyujtas
legyen-e, vagy kipufogas. Innen pedig mar egyszeru elektronikusan vezerelni
a megfelelo gyujtasi sorrendet eloszto nelkul.
Ha megsem igy van, bocs.
	Cs.
+ - Re: Fisher Autoradio bekotese. HELP! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hehe, ez a haver en voltam :)

Es most egy masik haver szenved vele, hogy egy megint masik haver hasznalni
birja...

HNR

 wrote in message ...
>Sziasztok!
>
>Egy haverom eladta a Hondajat, de bennemaradt a kivehetos Fisher gyartmanyu
>AX943 tipusu manojanak a kerete....szoval kellene a magno labkiosztasa,
mert
>kulonben nem igazan hasznalhato csak levelnehezeknek. Ha barkinek van ilyen
>magnoja, akkor leci help.
>
>Allitolag a Honda gyari radiomagnoja volt ez a tipus egy idoben, ha ez
igaz,
>akkor Hondasok please help!
>
>Koszi:
>
>Sanyi
>
>

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS