Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 301
Copyright (C) HIX
1999-02-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 rangat a motor (mind)  34 sor     (cikkei)
2 Re:Rozsdafalo info (mind)  31 sor     (cikkei)
3 Re: Jarmuelektronika, becsapas a javabol. ( 50 sor ) AU (mind)  24 sor     (cikkei)
4 Re: alfa - szaggat-3 ( 21 sor ) AUTO #300 (mind)  27 sor     (cikkei)
5 Civic-hez sport legszuro + gyertya (mind)  8 sor     (cikkei)
6 kadett (mind)  18 sor     (cikkei)
7 AluFelni (mind)  5 sor     (cikkei)
8 Autovasarlas (mind)  13 sor     (cikkei)
9 motorelektronika es kompressziomeres (mind)  32 sor     (cikkei)
10 iveco (mind)  8 sor     (cikkei)
11 Alfa (mind)  19 sor     (cikkei)
12 BMW elado (mind)  5 sor     (cikkei)
13 BMW 524td elado (mind)  6 sor     (cikkei)

+ - rangat a motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Publikum!

Zastavával járok motorgenerál után. Szelephézagok be lettek állítva a
gyújtás és alapjárat szuper. Pöccre indul a motor - hidegben is. Mégis van
egy problémám. Ha gázt adok, de egyenletes tempóban is rángat a motor.
Mintha darabos lenne a benzin. Ha többen ülünk bele, akkor ez a probléma
fokozottan jelentkezik - tehát, terhelésfüggö. Elso nekifutásra az egész
karburátor ki lett cserélve, pedig az elozö karburátorral tökáletesen ment
az autó (motorgenerál elött). A változás az lett, hogy most érezhetöen
kisebb lett a rángatás, de abszolút nem szünt meg. Úgy gondolom, hogy ez nem
karburátor probléma volt. Még egy két dolog: Hidegen szinte nem is rángat a
motor, viszont ahogy közeledik az üzemi hömérséklete felé egyre
türhetetlenebben rángat - tehát a rángatás höméréskletfoggö is. Egy szerelö
azt mondta, hogy ilyenkor 10 esetbol 8-szor elektromos okokra vezethetö
vissza a rángatás, amely elsö nekifutásra karburátorhibának tünik. Tehát.
nézzük az autó elektromos oldalát:  a gyújtása mechnikus, tehát semmilyen
alkatrész (félvezeto) nincsen benne, ami hömérsékletfüggo lenne. A trafó új,
a gyújtáskábelek újak a kondenzátor új, a rotor új, az elosztó fedél új -
akkor meg mi lehet a gond? A rángatások annyira hirtelen jönnek, ugyanakkor
folyamatosak is, hogy az új alkatrészek ellenére szikra hiányra gyanakszom.
Nem tudom, hogy érzéki csalódás volt-e de, amikor elmentem tankolni majdnem
üres tank mellett, és 10 liter benzinnel többel jöttem el, akkor is megnött
a rángtás. Az AC pumpának lenne hozzá köze? Függ az AC pumpa müködése a
benzin szinttöl. A benzintank a csomagtartó alatt fekszik. Ugyan akkor az AC
pumpa a motorblokkon van, tehát ez is felmelegszik üzemi hömérsékletre.
Befejezésként: Az eredeti karburátorral a rángtás hideg motornál is
jelentkezett, a másikkal a rángtás melegedésre fokozódik, tehát hideg
motornál nem észrevehetö.

Válaszotokat elöre is köszönöm. Leveleteket magánban is küldjétek el.
Remélem, hogy sok értelmes hozzászólás, ill. vita alakul ki. Hozzáértök és
autószerelök elönyben.

Üdv.        Zoli
+ - Re:Rozsdafalo info (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Frigyes bemasolta a rozsdafalo tajekoztatojat a tegnapi 
AUTO-ba.

A szerkezet tenyleg jo, es meint a tajekozato elejen irva 
is vagyon, regota hasznaljak tengerjarok, es olajvezetekek 
korroziovedelmere.
A szerkezet elektronokat juttat a vedendo alkatreszek 
feluletere.
Es pont itt a BIBI.
Ugyanis ezek a franya elektronok taszitjak egymast es 
igyekeznek egymastol tavolkerulni! (altalanos iskolai 
fizika 8.osztaly)A tengerjarok felulete tobbe-kevesbe sima, 
az olajcsoveke pedig az idelais korkeresztmetszetu, ahol az 
elektronok egyenletesen helyezkedhetnek el a felulet minden 
pontjan.
De aki mar latott autokaszni kozelebbrol az tudja, hogy 
annak a kialakitasa zeg-zugos, ahol az elektronok a kulso 
feluleten gyulnek ossze, a rozsda meg vigan rohogve 
felzabalja belulrol a kocsit.
Egyszoval a szerkezet korroziovedelemre tenyleg jo, csak 
sajnos nem az autoknal.
Konkluzio: nem kell rohanni rozsdafalot venni! Tobbet er a 
jo alvaz es uregvedelem, plane a Werling rendszeru aktiv 
vedelem. Werling kerekjarati vedodob, illetve kuszobvedelem 
letezik.Ha mar vedeni akarja valaki a kocsijat akkor azt 
esszel tegye.

Udv,
GaborZs
+ - Re: Jarmuelektronika, becsapas a javabol. ( 50 sor ) AU (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

On Fri, 19 Feb 1999  wrote:

> nehany helyen annyira elvekonyitotta az aramkori lapon a vezeto savot, hogy
> a hideginditasert felelos idozito diodaja kontakthibas lett. Ezert nem ment
> az
> auto. A szervizben a "szakemberek" megfelelo tester hianyaban rafogtak,
> hogy
> "cserelni kell". Ugyanis ennel az autonal a pajszer es a kalapacs nem fert

Egyreszt nem kell felteni a szervizeket, ugyis kirabolja kaz embert,
masreszt viszont a gyartok nem adjak ki az elektronikak belso dolgait ez
ECU egy egysegben vizsgalando es cserelnedo alaktresz.

Az ECU-k alkatresz kotlsege a bekerulesi arok km 1/10-e, a gond az ,hogy
szinte mindegyikben van 1-2 olyan IC, amit normal kereskedelmi forgalomba
gyakorlatialg nem tudsz beszerezni. (pl ford eeciv-ben az i8061)

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Re: alfa - szaggat-3 ( 21 sor ) AUTO #300 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sat, 20 Feb 1999  wrote:

> magyar ismerosom, aki azt ajanlotta, hogy az elektronikat
> meg veletlen se engedjem megmeretni, mert az vagy mukodik,
> vagy nem. Merese 3500.- Kc, ami kb 20-25e Ft.

ezen pedig nem sporolnek. Az ECU hibakod nelkul felesleges idopazarlas
hibat keresni. Persze az "erdekes" hibakhoz neha nincs hibakod ;-)
 
Nezd meg a kovetkezot: alljal be azonos fordulatszamra es gazpedal allasra
4. es 5. fokozatban is. Ha a jelenseg egyforma, akkor kontkathibat
keresnek valamelyik motor jeladonal.

4. es 5. fokozatban is de azonos sebessegen jeletnkezik, akkor megneznem a
jarmusebesseg jeladot. Van jel? jo?

A jarmu sebesseg jelado neha kulonallo jelado, de neha aazt is csinaljak,
hogy hagyomanyosan, spirallal hajtjak a kilometer orat, es az allit elo
elektromos jelet az ECU szamara.

A tipust nem ismerem, ebben nem tudok segiteni.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Civic-hez sport legszuro + gyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van egy '94 decemberi Honda Civic-em... ( 1.5LSi )

Az szeretnem Toletek kerdezni, hogy erdemes-e ebbe a tipusba
sport legszurot + gyertyat tenni, es ha igen, milyen tipusut...

Koszi,

Henrik
+ - kadett (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy problemaval fordulok hozzatok, tanacsot velemenyt szeretnek kapni.
Opel kadett sebvalto-val van gondom.
Amiota nalam van az auto ( 2 ev) nehezen lehet kapcsolni az egyes  es a
ketes fokozatot.
Foleg a visszakapcsolas nehezkes.
Egy hete viszont harmasbol nem lehet kettesbe kapsolni, meg gazfroccsel sem.
Egy kis kiserletezessel viszont rajottem a kovetkezore.
Ugy kapcsolom a 2. fokozatot, hogy az eggyes fele nyomom a valtokart, majd
utanna huzom a 2. ba.
Nehezen de igy legalabb kapcsolhato a masodik fokozat is.
A hozzaszolasokat elore is koszonom, es maganba is kernem.

                              /\
   Tibet              /\ /   \    
                        /   \     \ /\
                      /       \    /  \
+ - AluFelni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Nincs valakinek 4 db felesleges  konyufem felnije Ford Scorpio-ra.

Ajanlatot: 
+ - Autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Egy Suzuki Alto-t lattam hirdetni, 1988-as, 399 kHUF-ert... 
Nem ismerem a tipust (nem is hallottam eddig az Alto-rol :-)) 
Nem tud valaki rola? Esetleg olyan, akinek iylen van... Ennyiert 
sok egy ilyen jargany...?


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - motorelektronika es kompressziomeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Itt a mikroelektronika tanszeken az egyik asszisztens igen sikeresen
foglalkozik motorelektronika javitassal [amit en lattam az elmult fel
evben, az 2-bol 2]. Alapveto problema: az elko megadja magat, a kifolyo
elektrolit rovidre zarja/szetmarja a nyak vezetekeit. Az elso
elektronikanal ezert a befecskendezesi szelepeket vezerlo
teljesitmenytranzisztorok mentek gallyra, a masodiknal a +5 V-tal mukodo
elektronika +12 V-ot kapott, amitol meghulyult, de tulelte! [mindketto
Mitsubishi vezerles volt] A mereshez termeszetesen kell egy jelgenerator
es egy szkop.

###

>>>
A HIX-Auto' 295 szamaban megjelent leveled nagyon erdekes volt. A
3. pontban azonban valami felreertes lehet. A kompresszioviszonyt
nemigen lehet merni, mert az egy terfogati viszonyszam, ahol a
szamlalo annak a hengerbeni terfogatnak az erteke, amely a
dugattyu "felett" marad akkor, amikor a dugattyu a "felso"
holtponton van.(Maximalis suritesi helyzet, legkisebb terfogat).
<<<

Szerintem meg lehet merni egy legnyomasmerovel, ami nem a pillanatnyi
erteket mutatja, hanem a max. erteket [lasd kereknyomas-mero]. Kitekered a
gyertyat, az also holtpontra tekered kezzel a dugattyut, a gyertya helyere
benyomod a manometert, a haver pedig roviden inditozik. Igy derult ki anno
a Trabantomrol, hogy a hengerfejtomites szetegett, mert csak 4 bart
mutatott a szokasos 8 helyett.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - iveco (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Honnan lehet beszerezni iveko szerviz konyvet. 
Tudtok valami cimet ahol ilyet lehet kapni ?

Koszi elore is

Lola
+ - Alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv !

Ket hasonlo jellegu Alfa problemarol is tudok. Az egyik egy baratom 1,7-es
16v 33-asaval tortent. Nala a lambda szonda ment tonkre, es ez okozta a
motor egyenetlen jarasat. Amig nem volt uj szondaja, addig egy parszaz ohmos
ellenallassal potolta a szonda "jelet".
A masik egy nalam nyaralo nemet srac hasonlo kocsijaval esett meg. Azt
hiszem az is 1,7-es volt csak sima 8 szelepes verzio. Ossze-vissza jart a
motorja, nem ment rendesen, neha meg hipp-hopp tokeletesen huzott. Elmentunk
Keszthelyre az Alfa szakszervizbe. Motorteszteles, elektronikus kuty-muttyel
nezegetik, vakarozas. Kiboktek hogy valoszinuleg lambda szonda, de az nincs
nekik. Egy het es kb 40000 Ft (96 nyaran). A srac eldocogott haza. Bement
Ausztriaba az elso szervizbe, es ott kifujtak neki az injektor befecskendezo
fejeit. Kozoltek vele hogy a magyar benzin mar csak ilyen.
Tanulsag. Eloszor tisztitsad ki az injektor fejeit. Utana megmerni a szondat
,nincs-e megszakadva.
Udv:Csaba from Balatonma'riafu:rdo''-also'

E-mail: 
+ - BMW elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

524td BMW 89.evjaratu  szgk elado
Extrak:tenpomatt /manualis a valto/
elektromos tükör,ablak/csak elöl/
Tovabbiakrol erd:06-20-988-6683
06-42-460-287
+ - BMW 524td elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

89 evj feher 524td BMW Kitünö allapotban
tenpomattos elektromos ablak,tukor,
227000km
erdeklodni:06-20-988-6683
06-42-460-287
barmikor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS