Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 122
Copyright (C) HIX
1998-08-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Auto adatok (mind)  11 sor     (cikkei)
2 Re: Trabant kerdesek (mind)  87 sor     (cikkei)
3 tavolkeleti vacakok (mind)  22 sor     (cikkei)
4 pickup (mind)  8 sor     (cikkei)
5 Re: *** HIX AUTO *** #121 (mind)  47 sor     (cikkei)
6 Re: Trabant kerdesek (mind)  25 sor     (cikkei)
7 (Majdnem) fogyasztasmeres ismet (mind)  16 sor     (cikkei)
8 capa BMW (mind)  7 sor     (cikkei)
9 kis kere'k/nagy kere'k (mind)  12 sor     (cikkei)
10 Skoda valto (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - Auto adatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Megtudna valaki mondani, hogy letezik-e olyan
webhely, ahol kulonfele szemelyautok muszaki
adatai reszletesen megtalalhatok?

Udv!
Oli
lllllllllllllllllllllllllllllllllll

lllllllllllllllllllllllllllllllllll
+ - Re: Trabant kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !


> Felado :  [Hungary]
> Van egy par kerdesem a kedvenc kocsimmal kapcsolatban:
Mivel eleg sokaig volt Trabantom, megprobalok valaszolni.
Ha valami nem ugy van, ahogy irom, akkor javitsatok ki !

> 1. Szerintetek hulyeseg volt-e katalizatort szerelni a kocsiba?
Igen. 
A ketutemu motor sokkal kevesebb szenmonoxidot termel, mint a
negyutemuek. Igaz, ha jol tudom, akkor sokkal tobb szerves anyag
megy ki a kipufogon, mint a negyutemu eseteben.
Viszont a zoldkartyanal csak a szenmonoxidot merik.
En rendszeresen tettem bele Bell adalekot. A papir szerint
ez az adalek csokkenti a karosanyag kibocsatast. Amikor
a zoldkartyat csinaltattam a szerelo elkezdte kocogtatni a
muszert, mert a mutato nem akart elmozdulni a nullarol.
Persze elotte nap uj legszurot es uj gyertyakat is tettem bele.

>    Nemreg fel kellett ujitani a motort, es a szerelo szerint azert ment
>    tonkre, mert az 50-es keverek keves volt, ugyanis a katalizator
>    hasznalati utasitasa szerint en kevertem az olajat a benzinbe.
Tarbatos szokas 40-es kevereket tankolni. 
En mindig 92-es oktanszamu kevereket tankoltam. Amikor meg csak
86-os volt, akkor kulon vettem meg az olajat es en ontottem
hozza, hogy 1:40-es aranyu legyen a keverek.
Amikor jott az olommentes, akkor a 91-est.

A gyarban annakidejen allitolag 1:100 aranyu keverekkel is 
mentek sokezer kilometert es az sem artott meg a motornak.
Szerintem nincs igaza a szerelonek. 
Inkabb kerdeznek nehanyat.
Hany km megtetele utan mant tonkre a motor ?
Volt elotte felujitva ? Ha volt, akkor beallitottak-e
a dugattyukat, ugy, hogy a henger es a dugattyuk tengelye
egybeessen ? Ezt a hajtokar kalapalgatasaval lehet megtenni
es probalgatassal. ( Nem 2 kg-os kalapacs, csak 10 dekas.)
Csak Te vezetted, vagy hasznaltan vetted.
Hany km-enkent cserelted a legszurot ?
Hosszu uton mekkora sebesseggel jartal ?
Az en trabantom a 75-ot szerette 2 szemellyel.
Anyosomat ugy szoktattam le a Trabantrol, hogy
4 szemellyel 80-al mentunk 1 ora hoszat, majd vissza.
Ugy csorgott, mintha 50 meteres lancot huztunk volna 
magunk utan.
Kimelendo megprobaltam szinte mindig a csorgeshataron
menni, vagy alatta. A motort karositja a csorges.

> 2. Mitol csorog a trabi? Azt figyeltem meg, hogy a fordulatszamtol es
>    a gazpedal allasatol fuggoen adja ezt a hangot. A benzin
>    minosegetol is fugg, hogy mennyire csorog (a SHELL benzinnel a
>    legcsondesebb).
A fordulatszam, gazpedal allas es a terheles fuggvenyeben csorog.
Nagyobb terhelesen ( emelkedo ) mar kisebb lehet a mesik ketto.

A motort nem a gyertya szikraja gyujtja be, hanem
a meleg alkatreszek miatt atvalt diesel uzembe.
Emiatt nem a megfelelo idoben gyullad be a benzin-levego
keverek, hanem hamarabb. Igy a hatasfok csokken es tobblet
fogyasztast okoz.
A Trabanttal erdemes lassan jarni. Nem hittem el a kolleganomnek,
hogy a Trabantja 5 litert fogyaszt 100 km-en. Egeszen addig, mig
egyszer nem en vezettem a kocsijat az O" lassu komotos stilusaban,
60-70 km/h sebesseggel Szekszard - Budapest - Szekszard utvonalon.
Az enyem is nyaron elment 6 liter alatt, ha csak 2 szemely volt benne
es nem mentem 80 folott.
Szekszardon a Tartsay uton levo Shell kutnal _ne_ tankolj, mert arra
nem igaz a fenti allitasod !

> 3. Erdemes-e szuper kopasgatlo anyagokkal kezelni a motort?
>    (Metabond es tarsai)
En Slider 2000 nevu keszitmenyt tettem bele amikor kb
10 000 km volt a motorban. 60 000 km alatt adtam el.
Munkatarsam 90 000 km-t is elment az ovevel mindenfele 
kezeles nelkul. Szoval tapasztalatom nincs.

Mivel fel lesz ujitva a motor es nem tudsz bele eredeti
alkatreszeket venni, csak a magyar utangyartott bovlit,
( Tisztelet a kivetelnek, de en nem tudok ilyet.) igy
nem erdemes raszanni ilyesmit. Ugyis fel kell ujitani
30 000 km utan. Inkabb a legszurot cserelgesd 5000
kilometerenkent. Ugyanakkor a gyertyat is ajanlatos.
A legszuro ara visszajon a csere utani 6 - 800 km-en
az alacsonyabb fogyasztasban. 

Udv. Tibi
+ - tavolkeleti vacakok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali mindenkinek!

 irta a #121-ben

"1. nem azt mondtam, hogy a lada altalanosan jobb, mint a LR. Csak azt,
hogy terepen lehet olyan szitu, ahol "megveri" egy offroad versenyen.
(persze a tavolkeleti vacakok mar kilometerekkel elobb beragadtak
ilyenkor.)"

Nem akarok túl nagy vitat inditani, de a ugy erzem vedelmembe kell
vennem a Zoli altal tavolkeleti vacakoknak titulalt terepjarokat. Nekem
egy 14 eves Isuzu Trooperem van es, hogy lekopogjam meg sehol sem
hagyott ott. Hozza teszem, hogy nem jartam vele sem Afrikaban, sem
Sziberiaban, de miutan foldmero vagyok eleg rendesen van nyuzva terepen.
Ott eddig talan tobbet is futot mint aszfalton. Se kotott talajon mely
sarban se a megtarcsazott felazott homokon nem hagyott ott, pedig ez
utobibol huztam mar ki Nivat is mert elakadt. Persze ez vezeto kerdese
is, meg egy LR is elakad, ha gyakorlatlan a pilotaja. Ja es a Mahindra
se Europai vagy Amerikai gyartmany.


Poco
+ - pickup (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szuksegem lenne egy pickup-ra. Persze hasznaltra, nem ujra. Diesel, 4
kerekhajtas, megbizhato, olcso uzem, ezek a kivanalmak. Szerintetek milyet
vegyek? Japant vagy nemetet? Az amerikaiak kozott van egyaltalan diesel?
Eddig megneztem az Opel Campot, a Toyota Hiluxot, a Mazda 2.2 ill.
2.5-oset, a Mitsubishit. 

kosz
andor
+ - Re: *** HIX AUTO *** #121 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Temakor: Meg mindig Landy vs. Niva ( 44 sor )

Nos a Land Rovert meg nem probaltam ki, kizarolag UAZ-os, meg Niva-s 
tapasztalataim vannak. Meg az ARO 10-rol, es a LUAZ-rol tudok 
valamicsket. Osszefoglalva a rovidseg kedveert:

Az Uaz-ommal barmilyen terepen atmentem. Ketszer akadtam el, 
teljesen sik uton, kemeny foldon, eloszor, mert kifogyott a benzinem, 
masodszor pedig egy sasszeg nyirodott el a gazadagolo rencerben... 
(azonnali drotozas utan tovaszalltam). Itt Szegeden ismernek, tenyleg 
nem akarom a listat azzal untatni, min hajtottam a gepet, de amit 
kapott, az a brutalitas teteje volt. Sajnos az a helyzet, ha meglatok 
egy friss szantast, vagy egy mely vizes godrot, vagy jeges, havas, 
vagy akarcsak saros foldutat, arra beteges kenyszert erzek autoval 
ramenni, s ezt meg csak az UAZ-zal nem bantam meg (bar most eppen egy 
Citroen C15D-t nyuvok, s ugy tunik ez is kiraly, megdobbentoen jo 
terepen, de azert az UAZ, az igen!)
 
A Niva lehet hogy 2000 eFt-ert olcsonak tunik.... Mint ugyeletes 
orvos, sokat ulok Nivan, a mienknek 15 ekm alatt iszonyu sok baja 
volt mar. Eleve rengeteg elektromos hiba, ami miatt soxor be sem 
indult a kocsi, vagy nem vilagitott, a generatort hajto szij allandoan 
csuszott, a generator meg nem toltott, a kuplung mindig rangatott, az 
elso feltengelyek folyamatosan kopogtak, a benzin befolyt az 
utasterbe ataztatva mindent. Szoval olyan 2 ekm-enkent garancialis 
szerviz..... Ez szerintem NAGYON DURVA azert a penzert. Masik 
oldalrol viszont egy erdesz baratom egeszen meg van vele elegedve a 
terepjaro kepesseget illetoleg, csak futomuproblemakra panaszkodik.  

Az ARO 10 az egy rom. Kivulrol kapcsolhato negykerekhajtas, meg 
ilyesmi.... Iszonyat. A valtoutakrol pl. annyit, hogy ahhoz, hogy 
harmasba tedd, nagyobbat kell rajta mozditani, mint egy normal 
kocsiban az otoshoz...... 

A LUAZ-t is vezettem, kenyelmes volt.

De a lenyeg, amit nalam tapasztaltabb emberek mondtak, a terepjaro 
kepesseg. Magasan vezet az UAZ-469/B. Utana a LUAZ. Aztan a Niva, 
aztan az ARO-10. Az egyik baratomnak (erdesz-vadasz) volt Mitsubishi 
Pajero-ja egy honapig. Ez magaert beszel. Aztan eladta, s most egy 
Suzuki Samurai-jal jarja az erdot. Azt mondja egy embernek kiraly. Ha 
viszont vadasztat, akkor Toyota Landcruiser-rel megy, ez is sokat 
bir, meg ugye a vendegnek is komfortosabb. De a garazsban nala is ott 
all a 469/B, es ha valoban rosszak a korulmenyek, es az osszes 
kocsija behanyt, akkor viszont felporog a 2500 kobos benzinfalo 
(amugy egy 2500-as benzines Mercihez kepest szinte nem eszik semmit), 
es minden problema meg van oldva!
+ - Re: Trabant kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>2. Mitol csorog a trabi? Azt figyeltem meg, hogy a fordulatszamtol es
>   a gazpedal allasatol fuggoen adja ezt a hangot. A benzin
>   minosegetol is fugg, hogy mennyire csorog (a SHELL benzinnel a
>   legcsondesebb).

Ket dologtol bir jellegzetes (apro tu"k razogatasara emlekezteto hangon)
csorogni: alacsony oktanszam, es benzinszegeny keverektol. 
Az oktanszammal konnyu kiserletezni, probakeppen tankolj 91-es helyett
95-os benzint. Azonban nem valoszinu, hogy ez lenne a csorges oka, a
ketutemu Trabantnak gyarilag 88-as benzin kellett, a 91-es mindenkepp eleg
neki, ha nincs a hengerfej atalakitva.

A masik ok altalaban az "alacsonyra" beallitott fogyasztastol van, a
porlasztobol a hengerekhez juto benzin-levego kevereket olyan
benzinszegenyre allitjak, hogy meg epphogy megy az auto. Persze az csak
tevhit, hogy a keves benzintol keveset fogyaszt: a motor gazdasagos uzemet
nem az eheztetessel egyuttjaro erocsokkentessel kell beallitani.



    ..oo.......
  o................Egeer.......		mailto:


===
+ - (Majdnem) fogyasztasmeres ismet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok,

nepszeru tema volt ez a fogyasztasmeres, volt egy-ket otlet.

Nekem lenne egy ehhez kapcsolodo kerdesem, megpedig ahhoz, hogy - ha nem
tevedek, - volt olyan tipp is, amely a tank csontszarazra valo
kifogyasztasat (a motor leallasaig) javasolja:
Ha jol emlekszem, az autom (egy Suzuki Swift) kezelesi utasitasa a
katalizator vedelme miatt ov (tiltja?) a benzin teljes elfogyasztasatol.

Szerintetek is igy van-e, ill. veszelyes-e tenyleg a katalizatorra? (Mert ha
nem, en igy probalnam ki a dolgot.)

Kosz.

Rogacs Tibor
+ - capa BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
  tud valaki valamilyen infot adni az 1977-es capa orru 316-os BMW-krol? A
batyam vett egy ilyen csodat es erdekelne hogy hany LE-s lehet, mennyit
fogyaszthat es egyaltalan milyen hibak jellemzoek erre a tipusra?

koszi!
   Gabor
+ - kis kere'k/nagy kere'k (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mostanaban minden autos ujsagban azt olvasom, hogy milyen maradi, rossz,
ocska dolog ha egy autonak 13 colos kerekei vannak. Csak azt nem tudom
miert? A legtobb auton jobban mutat ugyan a nagyobb kerek dehat ez csak
esztetikai kerdes... Miert kell egy kis vagy also kozepkategorias autonak 14
colos kerek? Szerintem egy nagyobb kere'k kicsivel visszaveti a gyorsulast
novelheti a fogyasztast viszont talan javitja a rugozast(?) es novelheti a
vegsebesseget is......  De viszont dragabb ra a gumi es ha megnezzuk a
regebben gyartott sportosabb kocsikat akkor egy csomo 13 colos kerekut
talalunk(Civic CRX, BMW-k,stb..). Ha ezekre jo volt a 13 colos kerek akkor a
mai kisautokra miert nem? Ha valaki tud valamilyen hathatos okot az irja le!

Gábor
+ - Skoda valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Balazs kerdezte a Skoda valtot.
Hat, el kell hogy keseritsek mindenkit !
Gyari uj 5 -os valto ha van is, egy fel Skoda ara. Bontottan is elkernek erte 3
5...50
ezer Forintot. Nevetseges. Attol ugyan meg Skoda marad. Es ha a Skodat el
akarod adni, nem fizetik meg azt a felarat, amennyibe kerult a valto.
Es akkor meg megmarad a 4 sebesseges valto. Eppezert, mikor talaltam egy
totalkaros GLS-t, abbol szedtuk ki a valtot. A bontos addig nem is hagyta hogy
kifizessuk, mig meg nem bizonyosodtunk arrok, hogy a valto ep. Jo nagy munka
volt, de szerencsere sertetlen volt.
A GLS -bol a muszerfalat egyreszt a serulesek miatt, masreszt mert veres volt,
nem vettem meg. Nem lattam sehol azota sem GLS muszerfalat, de mar a
Skodam sincs meg.
Ha valakit viszont erdekel egy 120L -be valo valto, 20 ezer Forintert odaadom..
.
...ugyanis ez megmaradt, es csak a helyet foglalja.

Peter.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS