Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1927
Copyright (C) HIX
2003-08-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: kod kiolvasas (mind)  11 sor     (cikkei)
2 Opel alapjarati motor (mind)  31 sor     (cikkei)
3 Re: JTS (mind)  21 sor     (cikkei)
4 Opel alapjarat (mind)  10 sor     (cikkei)
5 Opel kiolvaso (mind)  11 sor     (cikkei)
6 Re:Diagnozis (mind)  74 sor     (cikkei)
7 Kenmentes es gazolaj (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Fw: kulfoldi! Sotet! Auto! (mind)  45 sor     (cikkei)
9 Fw: ellendugattyu, hajogep, JTS, JTD (mind)  91 sor     (cikkei)
10 Fw: diagnosztika (mind)  24 sor     (cikkei)
11 re: Re: kod kiolvasas (mind)  21 sor     (cikkei)
12 Focus WRC, P911 (mind)  17 sor     (cikkei)
13 re: Mazda klima (mind)  10 sor     (cikkei)
14 hibakodkiolvasas hazilag (mind)  41 sor     (cikkei)
15 Kodkiolvasas (mind)  12 sor     (cikkei)
16 Re: Kodkiolvasas, Simson tuning (mind)  27 sor     (cikkei)
17 Re: Diagnozis (mind)  31 sor     (cikkei)
18 Re: cuore sportivo (mind)  20 sor     (cikkei)
19 diagnosztika (mind)  37 sor     (cikkei)
20 re: Mazda klima (mind)  1 sor     (cikkei)

+ - Re: kod kiolvasas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Lenne egy kerdesem. Mi kerul egy *hibakod kiolvaso* keszuleken tobb
>  millio forintba? Mert az messze nem realis erte, maximum 100 000 Ft
>  lenne korrekt, aminek egyszeri hasznalataert a par ezer Ft is
>  korrekt.
 >Gyula
---------------
Nem kerul az tobb millioba, ez csak egyike Teeby szulemenyeinek. A 
100.000-t is eppen csak eleri  a keszulek ara. A tartozekok, mint 
kabelek adapterek, viszont dragak akar megduplazhatjak az arat.

Udv,  Triznyak
+ - Opel alapjarati motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Kozponti befecsis Opel C1xNZ motorkod: Az alapjarati motort tarto
>  csavarokat kiszedni, csatlakozot nem szethuzni. Gyujtas radasakor a
>  tengely ki-be mozdul. Amikor kulso pozicioban van, meg kell fog ni,
>  hogy befele ne tudjon menni. Nehany gyujtas raadas, tengely lefogas
>  muvelet utan a motor ki is tolta magabol a tengelyt. A kup kormos, a
>  tengely belul zsi ros. Igeny szerint pucolgathato. Tengely
>  visszahelyezese hasonlo modon, de kifele lefog, befele enged. Kb. az
>  eredeti pozicioig betolni. Nalam a fenti modszer mukodott. Szerintem
>  az ECU ugyis bepozicionalja majd. A teljes lezaras konnyen azonositha
>  to vegallas formajaban. Legalabbis ha en csinalnek ECU-t, igy oldanam
>  meg, es n em 8,34765 mm-es beallitast kovetelnek meg.
 >Akos
-------------
Nos vegre, valaki tapasztalatbol beszel! Erre voltam kivancsi, volt mar 
nehany tanacs, amik a valosagban nem mukodnek. Illetve  a 
"szakkonyvekben" leirt modon sem lehet ezt megcsinalni.
Kiegesziteskent hozzatennem meg,  a tengely viszahelyezesekor a 
lelapolasok pontosan illeszkedjenek a furat lelapolasaihoz. Valamint 
visszafele nem kell kapcsolgatni a gyujtast, mert ha enyhen nyomjuk 
befele, az elso gyujtas elvetelkor utkozesig visszamegy a kup. 
Pozicionalni egyaltalan nem kell, (maradhat utkozesig
visszanyomva is ) mert az elektronikanak tok mindegy hol van a kup. Az 
ECU a hutofolyadek homersekletet, a fojtoszelephelyzet erzekelojet, es a 
fordulatszamot figyeli, addig allitja a kupot amig az eloirt fordulatot 
eleri az alapjarat.
En mindig teljesen visszanyomva szoktam visszatenni, igy rogton 
"lathato", hogy mukodik-e. 1800-2000 fordulattal indul a motor, majd 5-8 
masodperc alatt visszaall az alapjaratra. Ha magas marad a fordulat 
akkor valami hibas!

Udv,   Triznyak
+ - Re: JTS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  ez nem egy megszokott DBM, mint a GDI, FSI, a szegeny keverekes
>  uzemmodot ugyanis csak 1500 fordulat / percig hasznalja, utana jon a
>  kakao. Ennek is koszonheto, hogy ugyanugy huz, +20 Nm, +15 LE, megis
>  jobb a henger hutese, vagyis magasabb kompresszio alkalmazhato. Elso
>  olvasasra talan viccesnek tunhet a szuk szegenykeverekes tartomany,
>  azonban az emissziot es fogyasztast tekintve kiderul, hogy megiscsak
>  jelent valamit, teljesiti ugyanis az EURO 4-es normat es kevesebbet
>  eszik, mint a 150 (155) lovas TSpark.
 >Cs.
--------------
Kerdes: Mi ertelme van 1500 ford.-ig  a szegenykeverekes uzemmodnak?
Ez 500-600 ford./perc, mert alapjaraton normal modban kell mukodnie.
A tobbi szegenykeverekes is csak allando terheles mellett hasznalja ezt 
az uzemmodod, (alapjarat es teljesterheles eseten nem hasznal ilyet) 
barmilyen valtozaskor visszaall normal uzemmodra. Tehat gazadaskor, vagy 
terheles valtozas eseten ott is van "kakao".
Az EURO 4 normat nem a szegenykeverekes mivolta miatt teljesiti, mert az 
nagyon kornyezetszennyezo uzemmod, ezert kell kulon nitrogenoxid 
csapdaval, ujra egetovel, meg miegymassal felszerelni az ilyeneket.

Udv,   Triznyak
+ - Opel alapjarat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Szoval az auto: Opel Astra 1,6 Classic, Ecotec motorral, a motorszama
>  K16XEL20F53154.
 >Massimo
---------
Bakker, meg csak nem is 1,4-es. Honnan vettem ezt?
A motorszam valoszinuleg ugy kezdodik, hogy X16XE!  ( ez a motorkod)
( ha a forgalmiban "K" betu van akkor valaki elirta)
Ujabb talany, melyik fajta alapjarati motorral keszulhetett?

Udv,    Triznyak
+ - Opel kiolvaso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Amugy a hibakod kiolvasastol ne sokat varj. Nekem meg akkor sem volt
>  hibakod, h a rovid idore kigyulladt a motorhiba visszajelzo.
>  (tipikusan: hidegen az elso l ampanal allva, apro doccenes az
>  alapjaraton, lampa kigyullad, elindulas utan el alszik)
 >Akos
----------
Ha rovid ideig vilagit a lampa az pillanatnyi hiba, a tarolo megjegyzi, 
de ha a kovetkezo 20 inditasig ( legalabb 450 ford/perc eseten ) nem 
fordul elo megegyszer, akkor torlodik a kod

Udv,   Triznyak
+ - Re:Diagnozis (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Azert 25 ev szakmai tapasztalattal
nem meregetnek apropenzert a draga

>  muszereimmel. Foleg akkor, ha maszek vagyok.
----------
Ha maszek vagy arra hasznalod a muszereidet amire akarod, (Bar a 
"maszek" nem lesz annyira hulye, hogy nehany perces munkaval keresheto 
2-4ezer forintot veszni hagyjon csupan elvi megfontolasbol. A muszer meg 
had porosodjon a szekrenyben)
de szeretnem felhivni a figyelmedet az eredeti szovegre, amiben MARKASZERVIZ
szerepel. Sajat szohasznalatoddal: "Kicsit olvass maskor figyelmesebben."
Markaszerviz szamara, akar tetszik neki akar nem, ez kotelezo 
szolgaltatas. Meg is csinaljak ezt minden "morgas" nelkul, kinyomtatva, 
megkoszonve hogy oket valasztottad.
Az altalad vazolt szerviznek rajtad kivul, igen hamar, nem lenne 
ugyfele, egyedul pedig valoszinuleg nem tudnal eltartani egy egesz 
autojavitot
---
>  Senki sem mondta, hogy eloszor
kell alairni. Nem kis felreertesben

>  vagy. Ez ebben a formaban innentol a te talalmanyod. Te talan

>  alairnad?



> > Munkalap! Ha pedig naluk javittatod miert ne kozolnek. Amint
alirod

> > a javitasi megrendelo lapot mar el is mondjak.
-----------
Bizonyara velem van a baj, de nekem ebbol mindenkeppen az jon ki, hogy 
elosszor ALAIRNI, azt amit majd UTANA mondanak meg!!!!
Ha eled teszik a munkalapot, azon rajta kell lennie a megrendelt 
munkaknak, tehat tudnod kell, hogy mit irsz ala. ( feltetelezem, hogy 
irni-olvasni tudsz) Ha nem igy van akkor a munkalap ures, (vagy 
letakartak) tehat BIANCO
Bizony NEM lennek akkora MARHA, hogy ilyet alairjak!!!!!!!!!!!! :-P
---
> >> hogy a 3.000-hez 3-ban felso pedalallas szukseges. Az 1.200-hoz
> >> 5-ben meg tovig nyomott gaz. Ezt remelem te sem hiszed el.

> > Teljesen igazad van!!! Barmennyire idiotanak is gondolsz engem, ezt
> > a suletlenseget bizony NEM HISZEM EL!

>  Pedig ezt te irtad: A sebesseg tartasahoz szukseges teljesitmenyt
>  1200-as fordulaton is le kell adnia a motornak! Ha elfogadjuk azt az
>  allaspontot, hogy csodak nincsenek, akkor ezt a teljesitmenyt,
>  melyebbre nyomott gazpedallal, vagyis tobb uzemanyaggal fogjuk
>  megkapni. Alcsonyabb fokozatban, magasabb fordulatszamon kevesbe kell
>  a gazpedalt nyomni.
------------
Velt igazadhoz ragaszkodasod olyan mereteket oltott, hogy azt sem veszed 
eszre, amikor sajat magadat cafolod meg!! :-D  Amit irtam az egeszen 
maskent nez ki mint ahogy magyarazni probalod.

Befejezesul idezek Toled egy utolsot, ez nagyjabol ravilagit alitasaid 
valosagtartalmara.
---
>  Miert erolkodne 5-ben 1.200-on folyamatos 70-80-nal? Egy 1000
>  kobcentis autonak 1.200-nal 5-ben a haladasi sebessege 60 Km/h.
>  Millimtereket kell nyomkodni a gazpedalon, hogy gyorsitson. Es
>  egyaltalan nem rangat. Akkor 2000 kobcenti felett miert csinalna?
----------
Gondolom Suzukirol van szo az 1000 cm3-s auto esteben. Ez 5800-as 
fordulaton adja le az 50LE-t. 5.-ben 5800-as fordulattal  ez az auto 
290km/ora sebesseget erne el, ha 1200ford/perc-nel 60km/oraval halad. 
Nem rossz ez 50LE-bol!!!!
A BMW 6000 f/min-nel  400 km/h sebesseget erne el, ha 80km/h-val  megy 
1200-as  fordulaton!!!!  Egy BMW-tol biztosan csekelyseg az ilyen 
sebesseg! :-(

Udv,    Triznyak
+ - Kenmentes es gazolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"> Az uj 2.4 JTD (175 LE) mint nagynyomasu td szinten megel
> hagyomanyos benzinen?

en ezt ketlem :-)
c"

Jo, jo, bocs, bocs, az gazolajon el! :)))

Ettol fuggetlenul, a "JTS-nek nem kell kenmentes" kerdesem azert meg 
el. Sot, kiegeszitem: biztos, hogy ez igy van?

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Fw: kulfoldi! Sotet! Auto! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Autója kulfoldi felsegjelzesu es nagyon "dark black"...
>De nem kell rosszra gondolni! Csak tobb szarezres
>hifirendszer van benne! Es amit ugye nem latnak
>azt nem is veszik eszre! OK!

Kedves Csaba, a magyar nyelv ismer tobb irasjelet is, nem csak a
felkialtojelet. :-)
Az autora vonatkozoan: ha kulfoldi allampolgar, kulfoldi rendszamu autojaval
kozlekedik, akkor a magyar rendornek semmi koze hozza. Ha viszont
huzamosabban van magyarorszagon, akkor vagy auto-utlevel kell hozza, vagy
vamelojegyzesbe kell venni. Ez utobbi V- kezdetu magyar rendszamot
eredmenyez. Ehhez viszont lehet, hogy feltetel a _magyar_ eloirasoknak valo
megfeleloseg. Ha magyar rendszamot akarsz ra, vagy magyar rendszammal
akarjak forgalomban tartani, akkor csak mersekelten lehet foliazni. Ez
annyit tesz, hogy az elso-hatso szelvedonek es az elso oldalablakoknak
85%-os fenyateresztonek kell lenniuk. Senkit nem erdekel, hogy amerikai, ISO
(amerikaban nincs is ISO900x) vagy miegymas.

"Szemelyszallitas se lehessen hozza nem ertes nelkul."
Tagadas tagadasa = igen, vagyis csak hozza nem ertok szallithassanak
szemelyeket...

>Nincs nagyon hosszu csereperiodus, a gyar 15eKm-t ir elo
Dieselben az mar eleg hosszu, turbosnal meg foleg. Valamire valo
turbomotornak illik 10ezrenkent szintetikus olajat adni. A regebbi dieselek
(mondjuk egy TDI elotti utolso diesel passat, hogy markanal maradjunk)
7000km-enkent kert olajcseret. Ehhez kepest a 15ezer a duplaja, vagyis
nagggyon hosszuuu...

Az auto lassan gurult, majd mikor a robogo odaert, elekanyarodott. A
robogosnak
 semmire sem volt eselye, fekezes nelkul durrant bele a kocsi elejebe.
Segedmotort
igazabol barki vezethet, akinek barmire van jogsija, 14 eves kortol,
stb. Ez szerintem nem eleg ahhoz, hogy valaki 80-nal dongessen, ahhoz
tessek komolyan megtanulni, vizsgazni, stb.
A hetekben en is vettem egy robogot. Hasznaltat (150eFt). Csak arra varok,
hogy
 elkopjon a hengerem, akkor kb 30-40eFt-ert veszek hozza 70 ccm-es
dugattyu/gyu
ru/hengerfej/hajtokar keszletet.
Most is megy 60-70-et, gyorsulni ugy gyorsul, hogy minden autot otthagy a
lampa
nal. (Igy nincs mar lelkiismeretfurdalasom amiert lampanal megelozom a sort
:))
+ - Fw: ellendugattyu, hajogep, JTS, JTD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A 12hengerest ,( aminek 24 dugattyuja van)
>ugy hivjak, hogy ellendugattyus motor.
Ugy van.
>Altalaban ( hajokon foleg) ketutemu feltoltos
>dieselek voltak ezek a motorok.
Ketutemu dieselt nem tudsz feltoltes nelkul csinalni, mert nem szellozik at
a henger. Az ellendugattyus megoldas hajokon sem terjedt el, a mai
hajomotorok 95%-a "sima" dugattyus, soros elrendezesu motor. Az erdekes
reszletek mashol vannak. Lasd lejjebb.

>Kozuti jarmuvek hajtasara nem alkalmas az ilyen,
>mert nem szereti a fordulatszam valtozasokat es
>az alacsony fordulatot ( alapjarat ).
A fordulatszam-valtassal az a gond, hogy a baromi nagy meretek miatt baromi
nagy tomegek mozognak benne. Ez nem csak az ellendugattyus motorok
jellemzoje, minden ilyen nagy motor (mondjuk 800mm furat es 2000mm loket,
vagy nagyobb) rosszul viseli, ha turaztatjak. Normal uzemben egy megallas is
ugy nez ki, hogy 20-30km alatt veszik le a fordulatszamot, allitjak le a
gepet egeszen. Ha hirtelen megallitanak, a direkt hajtas miatt (nincs
kuplung, a motor es a hajocsavar fix kapcsolatban all) a hajocsavar forgatna
a motort meg egy jo ideig. Raadasul az egyenlotlen kihules miatt
hofeszultsegek, repedesek keletkeznenek bennuk.

>Beinditani sem egyszeru feladat, magasnyomasu
>suritett levegovel lehet eletre kelteni.
Ez szinten csak a meretek miatt van. Nincs az a villamos teljesitmeny, ami
egy ekkora motort 100% terheles alatt meg tudna forditani. Autos analogia:
rakd be 5.-be, engedj el minden pedalt es oninditozz. A hajomotor igy
indul... Ezert minden hengerben van egy kulon legszelep, amin keresztul
suritett levegot nyomnak a FHP utani hengerbe. Ez lenyomja a dugot, a
legoszto csillag valt, es a kovetkezo FHP hengert nyomja le. Igy uz.ag
nelkul porog fel a motor inditasi fordulatszamra, amikor raadjak az
uzemanyagot is. Ekkor mar beindul es felporog uresjarati fordulatra, ami
15-20 ford/perc (!). Innet gazadassal ki lehet huzatni akar percenkent
100-110 (szaz-szaztiz) fordulatig is.
Masik erdekesseg az atkormanyozhatosag. Allo motornal ugyanis a
vezermutengelyt el lehet tolni hossziranyban, igy ketfele butyok kerulhet a
szelephimba ala. Ez az eltolas a legoszto csillagot is valtja, ha pedig a
"2es" garniturat hasznaljuk, akkor a motor nem jobbra (elore), hanem balra
(visszafele) forog, ugyanugy a teljes fordulatszam-tartomanyban. Autora
forditva: 5. fokozatban 6000fordulaton 190kmh HATRAFELE...
A harmadik erdekesseg az uzemanyag: a nehezolaj. A nyers koolajbol
leparoljak az aromas higitokat, a konnyubenzint, a motorbenzint, a
gazolajat, es a vegen ami marad, azzal jar a hajo. Ez szobahomersekleten NEM
FOLYIK, leginkabb a katranyra hasonlit. 180fokra melegitve eri el a kivant
folyossagot, ekkor szeparatorral kicentrifugaljak belole a szilard szemetet,
es a maradekot viszik a futott befecskendezorendszerbe. Ezzel a szutyokkal
egy korszeru hajogep 50% feletti hatasfokot is elerhet, szemben a PDTDI
csodak kb 30-35%os hatasfokaval... (80-90g/kWh szemben a kozuton igen jonak
szamito 160-170g/kWh fajlagos tuzeloanyagfogyasztassal).
Az osszes segedberendezes kulon hajtasu, vagyis fordulatszamtol fuggetlen az
aramtermelo generator, a kenoolaj-pumpa, az "AC"-pumpa, a vizpumpa, a
legkompresszor.
A konstrukcio egyebkent ketutemu, szelepelt TD, vagyis a henger alja reselt,
itt jon be a turbo altal benyomott friss levego (nem a forgattyushazon
keresztul , mint a Trabant, hanem kulon legcsatornan), surit, befecskendez,
gyullad, lenyomja a dugot. Amikor a dugattyu pereme nyitja az also
szivoreseket, a hengerfejben nyit a kipufogoszelep, igy a hengerben 100%
toltescsere valosul meg. Az alulrol jovo friss levego kitolja a szelepen at
a fustot, a hengerben tiszta levego lesz.  Ilyen motorja kozutra az
amerikaiaknak (Perkins, Cummins, Detroit Diesel) van, de Europaba ez nem
jutott at.

>Irtad, hogy az Alfa JTS az egyetlen direkt befecsis
>motor, amely nem igenyel kenmentes uzemanyagot. Miert
> van ez? Illetve, hogy lehet ez?
Az Alfa JTS csak 1500-as fordulatig mukodik reteges toltesu
(szegenykeverekes) uzemmodban, a teljes szivorendszer magas fordulatra van
hangolva. A szegenykeverekes uzemmodban sok csunyasag keletkezik a
kipu.gazban, de ilyen kis fordulat mellett az osszes szenny %os aranya meg
belefer a hatrertekekbe. Emiatt a fogyasztasmegtakaritas szerenyebb merteku,
de az auto megy, mint a barom (2.0-165LE), mert nem fullad magas fordulaton
sem. A GDI es tarsai ezzel szemben 3000ig szegeny(ebb) keverekkel mennek,
igy muszaj kenmentes kakaot tenni bele, hogy a kornyezetvedelmi normakat
tudja. Viszont a kusza szivorendszer miatt magasabb fordulaton nem kapnak
eleg levegot, igy nem lehet novelni a beadott uzemanyag mennyiseget, vagyis
nincs anyag, amibol loero keletkezzen. Ezert gyengek, mint a harmat.

>Az uj 2.4 JTD (175 LE) mint nagynyomasu td szinten
>megel hagyomanyos benzinen?
Most engem tesztelsz? A 2.4JTD-20V egy multijet technologias commonrail
turbodiesel, 5 henger, hengerenkent 4 szelep. 175LE es 310Nm. (Ennyit egy
Novitec chippel ugyan a regi 2szelepes is tud, de ez mutatja, hogy meg ebben
is van tartalek). A multijet annyit tesz, hogy egy munkautemben 4-6 kulon
befecskendezes tortenik, vagyis az eges lagyan indul (nem kopog, nincs
dieselhang), aztan jon az 1-2 foadag, hogy legyen KRAFT :-), majd a vegere
desszertnek meg egy kicsi, hogy a turbot is hajtsa valami :-) A benzint eleg
rosszul viselne, de tudomasom szerint sima gazolaj jo bele, nincs extra
igeny.

Fogash
+ - Fw: diagnosztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy komplex diagnosztikai muszerallomas tobb millio forint. (...)
>De nagyon nem eri meg 2.000 HUF-ert meregetni, meg hibat megallapitani.
>Ugyanis ennyi penzt elkerhet barmely mas munkaert, amihez ilyen jellegu
>eszkozhasznalat SEm szuksegeltetik.
Igen, ez tipikusan azoknak a szereloknek az allaspontja, akiknek NINCS draga
diagnosztikai muszere. Ha viszont Triznyak (vagy mas) egyszer mar sirva
kikohogte a ket millat, akkor elemi erdeke, hogy az a berendezes rengeteg
penzt keressen neki. Ennek legegyszerubb modja, ha azt mondja, hogy
"kiolvasom az autod hibatarolojat. Ha nalam javittatsz, akkor ingyen, ha
nem, akkor 5eFt". Erre mit lehet lepni: a hibaolvasas kb 5 perc, 5eFt-ert ez
60eft-os oradij, ez meg egy ugyvedinel is jobb kereset... Ha meg nalad
javittat, akkor megsporoltal magadnak 3 ora szopast, mert a muszerrel 2 perc
alatt meg tudod hatarozni, mit javits. Igy tobb ugyfel fordul meg a
muhelyedben, javul a kihasznaltsagod, nem kell munkat elkuldened, es megy a
bolt. Szoval szerintem lehet, hogy Teeby fog sirni, nem Triznyak.  :-(
Teeby, te mar lattal munkalapot? A Porsche Hungaria szervizeiben (pedig az
eleg komoly ceg, nem?) egy sima olajcsere-szervizhez sem irnak ra mindent
elore a munkalapra, nemhogy egy igazi javitasnal! Koltsegrol ne is almodj.
Rairjak, hogy X hiba elharitasa a cel. Aztan ha ehhez tortenetesen a fel
autot ki kell cserelni, hat az a megrendelo baja, mert alairta a munkalapot,
amin az aprobetusben benne van, hogy "nem kotelezo ervenyu ajanlat" meg hogy
"plusz egyebek szukseg szerint", vagy hasonlo...

Fogash
+ - re: Re: kod kiolvasas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Gyula kerdezte:
>Lenne egy kerdesem. Mi kerul egy *hibakod kiolvaso* keszuleken tobb
>millio forintba? Mert az messze nem realis erte, maximum 100 000 Ft
>lenne korrekt, aminek egyszeri hasznalataert a par ezer Ft is korrekt.
>Az mas kerdes, hogy komplett diagnosztikai keszulek tobbe kerul,
>de annak hasznalataert is meg lehet kerni az arat, ha szukseg van ra.


Konkret pelda: a legujabb Ro:no' diagnosztikai gep (profi [asszem] Compaq
laptop, speci csomagolasban, szoftverekkel, kabelekkel, miegymassal)
egymillio plusz Afa. Ehhez hozzajon a frissites elofizetese, ami partizezer
Ft havonta. Egy ilyen gepet a szamtechnika fejlodese miatt kabe 2-3 evente
kell venni. En kulon kodkiolvasorol nem tudok, de mivel nem vagyok
hatlapfeju szervizes :-) , ettol meg lehet.

Ez az, ami a block exemption utan barkinek hozzaferheto kell, hogy legyen,
akinek van penze. Akinek  meg nincs, az menjen cipesznek. :-)

djtiszy
+ - Focus WRC, P911 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> WRC Ford Focust, abban a motor annyira szepen be 
> volt nyomva keresztben a szelvedo ala, hogy orom volt nezni. 
De a Focusnak még ez is kevés mert még igy is ornehéz.
(Enélkül meg mindig pofára esett az ugratókon.)

>Kb 5-tel 
>ment, de se nem tudta iranyitani se megalitani a kocsit.
A kézifék nem ugrott be neki? :) Lehet hogy nekem se ugrott volna be :(
Konkluzió: Jobb lenne egy kikapcsolható ABS?

>Egyszer valahol azt olvastam, hogy eppen emiatt kanyarban 
hajlamosak a
>megpordulesre (nem tudom melyik Porscherol volt szo).
A 70es és 80as évekbeli 911 esek voltak hajlamosak kanyarban 
megpördülni ha a vezetö nem volt gyakorlott.
Amióta 4 nyomtávon mennek (értsd a hátsó kerekek kijjebb vannak) 
azóta már nincs ilyen gond.
+ - re: Mazda klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Probalkozz meg elso korben pollenszuro kipucolasaval (porszivo, sur. levego)
(ez idaig ingyenes), aztan a szuro kicserelesevel. En evente kipucolgattam a
szuromet, es nagyon erezni a kulonbseget.

Udv,

Biomernok
'99 Corolla 1.3 aut.
+ - hibakodkiolvasas hazilag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: A vezerlo egysegben levo processzor valoszinuleg nem 12 voltrol megy,
: hanem 5 vagy meg alacsonyabb feszultsegrol, tehat altalaban a logikai
: ki/bemenetek is alacsony feszultseguek. Egy ilyen ki/bemenetre rakotve a
: 12 voltot szepen haza lehet vagni az elektronikat.

Lehetni lehet, de ha tenyleg sikerul, akkor valamelyik tervezomernokot
ill. MEO-st lefejezik, az hetszentseg.

Az akkumulator nevleges feszultsege 14,4V, ezert autoelektronika
tetszoleges be- ill. kimenetere 16V vagy 20V (megrendelotol fugg)
egyenfeszultseg kapcsolhato -- anelkul hogy az elektronika tonkremenne.
Ugyanis nem megengedheto, hogy a gyarban az osszeszerelesnel egy elkotott
drottol vagy 10 ev utan egy kidorzsolt vezetektol, netan a
kabelcsatornaban a szomszed kabelrol athallatszo tranziens pulzustol
meghaljon az elektronika. Ez alapkovetelmeny a chipekkel szemben. Ha
tenyleg nem megy, a tulfeszultsegvedelmet modulszinten oldjak meg, de ezt
nagyon nem szeretik. Tovabba tranziens szinten a 12V siman lehet 40V is
par millisecundumig (lasd Schaffner- vagy load-dump pulse cimszo).
Teherautoknal a 24V helyett max. 200V-os nagyenergiaju pulzusokat kell
kibirni. Az alagut vegen feny csak a jovendo 42V-os elektronikanal
latszik, ahol biztositani kell, hogy semmilyen korulmenyek kozott nem
generalodik nagyenergiaju pulzus 58V folotti feszultseggel (azaz valtozik
a filozofia: "nem a pulzust kell kibirni, hanem a pulzus letrejovetelet
kell megszuntetni").

Ugyanigy a kimeneteknel megkovetelik a rovidzar elviseleset. Ugyhogy ha
valaki egy 100 Ohmos ellenallassal kiserletezik, elvileg nem tehet kart az
elektronikaban, amig csak csatlakozokon kiserletezik.

Egy harmadik pont, hogy a nem 12V-ra tervezett 5V-os elektronikanal
legalabb 20nm -es gateoxid van a MOS-tranzisztoroknal es ez kibir legalabb
15-20V feszultseget. Ekkor mar csak az ESD vedostrukturak diodainak
terhelhetosege a kerdes (ezek 10-15V korul "to:rnek"), ahol az aram a 100
Ohmos elotetellenallassal elviselheto szintre korlatozhato. De ennek semmi
koze az autoelektronikai vedomegoldasokhoz.


Udv,
marky
+ - Kodkiolvasas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Errol jut eszembe. Nincs esetleg valami megfizetheto aru
> adatkabel + szoftver szett amivel ez hazilag is megoldhato

Lattam mar ilyet hirdetni. Persze erosen tipusfuggo, de erdemes a
neten keresgelni.

>   Lenne egy kerdesem. Mi kerul egy *hibakod kiolvaso* keszuleken tobb
> millio forintba? Mert az messze nem realis erte, maximum 100 000 Ft

No igen... Mondjuk egy szervizhasznalatra szant, megfeleloen
strapabiro, csicsas kijelzovel ellatott darab esetleg kerulhetne
100nal tobbe is, de milliokrol szo sincs.
+ - Re: Kodkiolvasas, Simson tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csak egy adalek a kodkiolvasashoz:

Vannak olyan autok szepszammal, amelyek kiirjak a hibakodot (es meg sokminden m
ast is) a fedelzeti szamitogep kijelzojere. Ilyen peldaul: az osszes ford... :)

Igen, az enyem is ilyen, de tudtommal pl. az osszes focus es mondeo tudja ezt..
. Nagyon kiraly, tenyleg hasznos es egyszeru. Ezenfelul kiir meg valami 50 kulo
nbozo adatot, amelyek felerol fogalmas sincs... De van koztuk hasznos es haszon
talan is. Haszontalan pl: digitalis fordulatszammero, digitalis kilometerora ti
zedespontossaggal, ... Hasznos: Aramfelvetel, digitalis motorhofok kijelzes, be
nzin atfolyasmero, hibakodkijelzes (DTC), ... Ha valakit erdekel a teljes leira
s (mar amire rajottem), ha kell bepotyogom.
(Ha valakinek van teljes leirasa, igazan kisegithetne. Az internetes forumokon 
mindenki csak talalgat... :) )

Bekapcsolasa kicsit komplikalt egyszerre kell a komputeren 2 gombot nyomni es k
ozben beinditani az autot (bar ez a focuson mashogy van).

Egyebirant en idaig azt hittem, hogy az OBD az On-Board-Diagnostic-ot jelent, a
zaz az OBD-s autoknak kiolvashato a hibakodja a fedelzeti szamitogepen keresztu
l.... Ez biztos, hogy nem igy van?

Krisztian

Ford Cougar 2.0

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 217.7.78.196)
+ - Re: Diagnozis (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Majd ha neked is lesz penzed ilyen eszkozokre meg eszed, akkor majd te is
> >tudszdiagnosztizalni. Akkor majd javithatod is ezeket.
>
> Errol jut eszembe. Nincs esetleg valami megfizetheto aru adatkabel +
> szoftver szett amivel ez hazilag is megoldhato lenne? Gondolok olyasmire

Folyamatban van egy project OBD-2-hoz, mivel sokat noszogattak erte.
Primitiven egyszeru dologrol van szo, csak hat a mostani notebook-ok (es
PC-k) soros portjara nem nagyon lehet szamitani, ezert szivtam egy csomot.
(Pl. notebook soros porti kimeneten volt 1k terhelesen +2V...-1.7V
jelszint. Ezzel az olcsobbik gyari VAG-COM kabel sem mukodik.)

Ha valakit erdekel, mar most epithet maganak (tetszolegesen gagyi soros
porttal is mukodo) diagnosztikai kabelt, igaz, hogy ez meg nem lesz
galvanikusan levalasztott. (Bar ennek ertelmet nemikepp amugy is ketsegbe
vonom.)

Minimalista doksi: http://www.kgt.bme.hu/nagye/obd2/

Szoftver hozza (a hibakodot a demo verzio is kiadja):
http://www.ross-tech.com/vag-com/download/

Egyszer talan lesz izolalt valtozat is, bar a soros port gagyisaganak
koszonhetoen ez aligha lesz olcso.

A dolog legdragabb resze jelenleg az OBD2 (SAE J1962) dugo, amit csak
kulfoldrol lehet rendelni. Aranyarban merik, 10$ darabja. Nem tud valaki
olcso beszerzesi forrast? Ha talalok ilyet, nalam is lehet majd rendelni
kabelt.

Gumo
+ - Re: cuore sportivo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Cgo!
>>oldalamon, uj fekeim vannak, foliaztattam, na meg reszletesen 
>>megirtam korzikai utunk. kivancsian varom a velemenyeket :)
>>Cs.
>>www.cuoresportivo.sk
>Hat, vasarnap 9.39-kor nem akart bejonni az oldal, ugyhogy
>egyenlore kapsz egy fekete pontot :-)

Viszont aki magatol is megnezi idonkent az oldalt, felszolitas nelkul, az tud a
z ujdonsagokrol :)
Csak tudnam, hogy melo es vezetes mellett hogy marad ennyi
idod irni...   :)))
En nem pontozok, viszont az URL ott van a "Kedvencek"
mappaban.

--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - diagnosztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Lehet hogy pityeregni fogsz de vannak helyek, ahol ez gyakorlat. Mert nem
>szeretik, ha a draga muszeruket arra hasznaljak, hogy par forintert
>diagnozist mondatnak. Utana meg a nagy boltot, a javitast mas viszi el.

Ez igy tok hulyeseg. Tisztesseges helyeken ugy megy a dolog, hogy mondjuk
a diagnosztika ara 10-ezer forint. Ezutan megmondjak a hibat, adnak egy
arbecslest, es ha naluk csinaltatom meg a javitast, akkor mondjuk a
10-ezer diagnoszitkai koltsegbol 8-ezret beszamolnak a javitasi koltsegbe,
es igy az effektiv diagnosztikai koltseg csak 2-ezer marad. 

>"Gusztustalan" ? hehehe. Ez mar nem a szocializmus.
>Te megvetted mondjuk eleted masodik VW-jat (3-as Golf asszem a
hirdetesben).

Soha nem volt 3-as Golfom, valakivel osszekeversz.

>A kereskedo, akitol vetted, SAJNOS KOTELES meg is javitani. Vagyis a VW
>koteles biztositani olyan halozatot, aki a Te autodhoz ert (vagy
akar...).

Ezt en mind ertem. Viszont a lenyegen ez nem valtoztat. Ok az autogyar, es
az a feladatuk hogy autot gyartsanak. Ezutan adjak el annyiert, hogy az
meg is erje nekik. Onnantol hogy megvettem autot, azt csinalkok vele amit
akarok, es ha ertek hozza akkor meg is akarom javitani. No most az hogy
nekem direkt keresztbe tesznek hogy ne tudjam megjavitani az igenis
gusztustalan. 
Szerintem jobban ertek a kocsimhoz mint a szerelok 90%-a, es sokkal
lelkiimseretesebben megjavitom mint ok. Az emberek nagy resze ugyis tok
hulye az autohoz es szervizbe viszi, eljenek meg abbol. Miert kell
kicseszni azzal a 10%-kal aki nem szereti ha a szerelok atverik? 
G.


__________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! SiteBuilder - Free, easy-to-use web site design software
http://sitebuilder.yahoo.com
+ - re: Mazda klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Pollenszűrő szerintem van abban. mikor cserélted?

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS