Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 227
Copyright (C) HIX
1998-12-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Szlovak es Cseh autopalya matrica (mind)  3 sor     (cikkei)
2 Automata akkutolto - erdekel vkit? (mind)  9 sor     (cikkei)
3 Egy keres (mind)  16 sor     (cikkei)
4 Ugrokod (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Akkumulator (mind)  21 sor     (cikkei)
6 re: Fe'k! Fizikusok kimeljenek! (mind)  49 sor     (cikkei)
7 Onindito akadas (mind)  21 sor     (cikkei)
8 Re: riaszto (mind)  10 sor     (cikkei)
9 ho:bo:rgo:k (mind)  14 sor     (cikkei)
10 chiptuning (mind)  47 sor     (cikkei)
11 re: alufelni (mind)  19 sor     (cikkei)
12 Ugrokodos riszto - hogyan mukodik???? (mind)  15 sor     (cikkei)
13 autonevek (mind)  50 sor     (cikkei)
14 ablak futoszalak (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - Szlovak es Cseh autopalya matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A szlovak autopalyakrol az a tapasztalatom, hogy nem ellenorzik a
matricahasznalatot.
Egy cseh levelezopartner szerint onaluk detto.
+ - Automata akkutolto - erdekel vkit? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nemreg egy Rt evkonyvbol scanneltem ki eppen egy automata akkutolto leirasat. H
a
van egy hagyomanyos toltod (vagy barmi) ami 18V 4A-t tud szolgaltatni, akkor ah
hoz
nehany szaz forintbol kihozhato. Attol kezdve mar nyugodtan magara lehet hagyni
 az
aksit.
PDF-ben kb. 70k, ha kell, elkuldom.
THK
+ - Egy keres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Autoalkatresz- Autofelszereles

 Kedves HIX autosok.

Nem eppen autos problemaval a segitsegeteket szeretnem kerni.
Van nekem egy Olasz gyartmanyu SPEDY benzines funyirom es eltort a vagokes
hajto tengely. Szeretnem megcsinaltatni es azon keressel fordulok hozzatok,
hogy ezt a tipust hol javitjak, vagy egy jo esztergalyost aki meg tudna
csinalni. Budapest teruleten.
Elore is koszi.
Ekezetes tegezodes maganba is johet.
Sziasztok :
                   Frigyes



+ - Ugrokod (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

No igen, ez a tema engem is erdekelne, ket kerdes merult fel:
1. Hogy is mukodik ? 
2. Ket taviranyitonal hogy viszonyulnak a dolgok?
Mert ugye, tegyuk fel, hogy a riaszto azt mondja BABBC, mire a
taviranyito is ugrik egy BCCSD-re, meg a riaszto is, es igy szinkronban
vannak. Mi van, ha a masik taviranyitot hasznalom ? Az honnan tudja, mi
az abra ? Az en logikam az lenne, hogy:

Aszonyja a taviranyito - na mi van faszikam ?
Mire a riasztó: szerintem zöldalma
Erre a taviranyito: Zoldalma ? Nezzuk csak, akkor a valasz almaskuglof
a tablazatom szerint, - es ha mindkettonel ugyanaz a tablazat, akkor 
nyert. No ? Persze a riszto ilyenkor ugrik egyet, es a legkozelebbi
valasza Repafozelek lesz pl. :-)
Bunny
+ - Akkumulator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ugy latszik Rob ), hogy nem vagyunk kozos hangon.
Olvasd el figyelmesen, hogy mit irtam elozo levelemben, es rajossz,
hogy te is ugyanazt a dolgot magyarazgatod, csak mas nevvel.

> A gondozasmentes es a zseles akksi nem egy es ugyanaz a fogalaom!
En is ezt mondom. A zseles a draga, amit valoszinu, hogy nem sokan lattak,
a gondozasmentes az amit mindenki zselesnek hiv, es valoszinu a Kadettben
is ilyen volt.

> Azt azert elmeselhetned, hogy hol ontessz Te a zseles akksiba vizet,
> mikor erre semmi lehetoseged sincs.
A zselesbe sehogy, a gondozasmentesbe pedig lehet onteni. Keress a
tetejen egy kis lukat. Azert van, mert az az akksi is lelegzik. Es ami nem
zart (mint a zseles), abbol parolog a viz, amit potolni kell.

--
Boldog Karacsonyt! Merry Christmas!
Redei Balint
E-mail: 
+ - re: Fe'k! Fizikusok kimeljenek! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves J.J.!

A kerdesozonodbol erre probalok meg valaszolni:
>    Peldaul miert van egy GOLF GTI-nek hatul is 
tarcsafeke,a
>     fapados valtozattal ellentetben? Csak a sebesseg 
miatt?
>     Vagy a hatso kereket nem kell fekezni?!Illetve a 
gumija
>     miert szelesebb?

Ebbol is inkabb a fekre.
A tarcsafek elonyei a dobfekkel szemben:
- jobb hutes
- finomabban adagolhato
- az elhasznalodas soran kevesbe csokken a hatekonysaga
- kompaktabb szerkezet
- konnyebb karbantartas

A fekerorol ezek kozt az elonyok kozt szo sincs! Gondolj 
bele: teherauton is dobfeket hasznalnak, pedig ott 
nagysagrendekkel nagyobb fekero lep fel. A dobfeknek oriasi 
hatranya, hogy az elhasznalodas fuggvenyeben rohamosan 
csokken a hatasfoka-> azaz novelni kell a pedalerot. Az 
emlitett GTI modelnel feltetelezi a gyar a sportos 
hasznalatot, ezert tervezett tarcsafeket hatulra. Meg 
azert, hogy jobban eladhato legyen a gep. De egy atlagos 
autonal 2x kell elso betetet cserelni mig hatul 1.-et pedig 
hatul kisebb a fekberendezes (fuggetlenul attol, hogy 
tarcsa illetve dobfekrol van-e szo).

A guminal pedig a kovetkezoket ajanlom figyelmedbe: nem 
csak fekezeskor, hanem kanyarban is szerepe van. A gumi 
alakjanak valtozasaval valtozik az oldalkuszasa a guminak 
ami befolyasolja az auto sajatkormanyzasi tulajdonsagait 
azaz a menetstabilitasat. Kanyarban a deformitas hatasara a 
szelesebb guminak nagyobb felulete erintkezik az uttal -> 
nagyobb az oldalvezeto ero, nagyobb sebesseggel tudsz 
kanyarodni vagy van tartalekod fekezni ill gyorsitani. 
Magyarul a tapadasi negyszog terulete no.

Erdekessegkepp a gumi temahoz: (meg a 4g-s fekezeshez)
Jobb palyaversenyeken Interszeria, nagytura (regebbi 
foumula-1-en pl. amig meg gumi volt a kocsikon) a palyan 
maszkalgatva a fektavokon az aszfaltra kent gumi ugy ragad 
mint a technokol rapid. A cipo szabalyosan le akar esni az 
ember labarol ahogy maszkal rajta.

GaborZs
+ - Onindito akadas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [Hungary] :
 HA> En pont igy jartam egy 1.2-es Subaru Liberoval. Egz darabig furcsallottam
 HA> az eg eszet, de mivel mindig beindult, nem nagyon foglalkoztam vele.
[...]
 HA> motortekercselok pedig egyszeruen ne m vallaltak autoindito felujitast,
 HA> Vegul egy szigetszentmiklosi kis ceggel besz eltem telefonon, ok
 HA> elvallaltak volna, de ok is csak kb. 1 hetre.

Na most jol ramijesztettel.  Nekem is egy Subi-m van, Libero 1.2-es.  Es
mint tegnap irtam, nalam is hasonloan jatszik.  De  erdekes  modon  csak
hidegben  es  csak  akkor, ha kihuzott szivatoval inditok.  Ha betolom a
szivatot, vagy "szelloztetem" a motort  ugy, hogy a szivato betolva, gaz
szep ovatosan tovig benyomva, nem akadozik.  Ha jo az ido, akkor sokszor
szivato nelkul is elindul...  Akkor ez most mi lehet?  Az oninditot most
ebben  a   hidegben   semmi   kedvem   kiszedni,   de   azert   annak  a
szigetszentmiklosi cegnek a telefonja erdekelne, ha meg van me'g.

--
Koszi                                                SaGa
  , 
  SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
+ - Re: riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A kulcsos resz a nem vilagos, attol, hogy ugyanaz a kulcs nyit
> mindent miert lesz konnyebben kinyithato egy auto ?

Mert igy eleg kihuzni a tanksapka, a csomagtarto vagy a jobb elso ajto 
zarjat, esetleg az egesz tanksapkat elvinni egy csendes muhelybe, es
maris keszulhet a kulcs, amivel aztan jon a madar, beul, es mar viszi
is.

-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro - *<:-)
+ - ho:bo:rgo:k (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A BauMax auto reszlegen lattam egy beepitheto
>fogyasztasmerot (muszer, elektronika, csovek,
>rez csatlakozo szerelvenyek) ket marokban
>elfer az egesz. Az ara kb.: 6500,- HUF.

500 Ft-ert lattam naluk azt a biztositek keszletet
(mindenbol egy darab, papir lapon lefoliazva)
ami a draga benzinkutaknal 180 - 200 Ft.
Nem akartam venni, csak hanyattestem az arcedulatol.
Keresni akartam valakit aki megerti, hogy ekkora kulonbseg
lattan a vevok gyanakodni fognak minden mas ismeretlen 
termeknel is. Fingjuk nem volt, hogy mirol beszelek.
--
Meszaros Geza (47)
+ - chiptuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gyozo irta:
>>Azt hiszem jo pelda erre a Honda Civic 1.5 es 1.6 motorjai (mint gyari
>>"tuning"). A ket kocsi kozott eg es fold a kulonbseg. Az 1.5-os egy
>>takarekos, "oregurasabb" vezetsre optimalizalt motor (es auto), az
1.6-os
>>pedig egy kimondottan sportosra hangolt jargany.
>>Azonos technologiaju motorok (16 szepeles VTEC, valtozo szivocsohossz,
stb),
>>mindossze 100 ccm kulonbseggel es oriasi teljesitmenybeli
elteresekkel:
>>loketterfogat: 1493 - 1595 ccm
>>teljesitmeny (LE/ford): 114/6500 - 160/7600
>>nyomatek: 134/5200 - 150/7000
>>fogyasztas (90/120/varos): 4.8/6.2/6.6 - 6.3/7.8/9.3
>>max seb: 188 - 207
>>gyorsulas (0-100): 10.2 - 8.0

Sziasztok!

A chiptuninggal kapcsolatban lenne egy par hozzaszolasom ami a HONDA
motorokat illeti.
Az emlitett 1.5 Honda motor elnevezese SOHC VTEC-E (economy) ami 2500
1/min alatt 12 szelepes modban uzemel. 2500 1/min felett mukodik 16
szelepes uzemmodban.
Ezert tud ilyen fogyasztasi adatokat produkalni.
Nekem meg az eggyel regebbi ugyanilyen tipusu motorral szerelt Civic-em
van, annak csak 90 LE a teljesitmenye  5500 1/min-nel, de a nyomateka
ugyanugy 134 Nm de 4500 1/min-nel.
A masik motor 1.6 160 LE DOHC, ami ugye 2 vezermutengelyes es kisebb
nagyobb valtozasoktol eltekintve mar 1989(!) ota kaphato kulonbozo
tipusokban.
Tehat ezek a motorok kozel sem AZONOS technologiaju motorok, es a nagy
kulonbseg ebbol adodik.
Tehat nem a bennuk levo chip-ekbol adodik ez a kulonbseg. (valami kozuk
azert van hozza de nem ez a fo)
Nem akarok belemenni a VTEC mukodesi elvebe, akit jobban erdekel az
latogasson el erre a site-ra, 
itt - nemi angol nyelvtudassal - meg lehet ismerni az egesz VTEC
mukodesi elvet.

http://www.vtec.net/asia/spfeature/vtecimpl/vtec1.htm

Szoval kedves Gyozo amit leirtal a chiptuninggal kapcsolatban az
korrekt,
csak a peldad nem volt eppen a legjobb. :(

Laci
+ - re: alufelni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Felado :  [Hungary]
>>Temakor: alufelni ( 3 sor )
>>Idopont: Tue Dec  8 04:31:31 EST 1998 AUTO #226
>>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>>No most, az alufelninek art -e a tel (so, homok vagy sem ??)

>>AntForce

Sziasztok!

Amennyiben nem akarod tavasszal par ezer forintert ujra lakkoztatni a
felni-jeidet, akkor ajanlatos telire levenni es visszatenni a
lemezfelniket lehetoseg szerint teligumival.
Szoval szerintem megeri vigyazni ra, nem beszelve arrol, hogyha netan
megcsuszol akkor a lemezfelni max. behajlik de az alufelni altalaban
torik is.

Laci
+ - Ugrokodos riszto - hogyan mukodik???? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szaisztok!

Most, hogy szoba kerultek az ugrokodos risztok, feltennek egy kerdest
ezeknek a mukodesevel kapcsolatban.

Amikor veszek egy ilyen riasztot, akkor nyilvan ket kapcsolot kapok. Egyik a
tartalek. Ez otthon van akarhol elrakva. A masikkal hasznalom a kocsit, a
kod ugrik ide-oda-amoda. Azutan egyszer csak elhagyom a kulcsot. Eloveszem a
tartalek kulcsot es.... ??? Mi tortenik? Nyitja? Ha igen, akkor honnan tudja
az eppen aktualis kodot?? Ha nem nyitja, akkor meg hiaba a potkulcs!!

Mi a megoldas erre?

Elore is koszi:
Csaba
+ - autonevek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Fulop Zoltan!

>A Mazda Xedos 6-ra egyaltalan nem lehet azt mondani, hogy
>coupe. Ez egy ot szemelyes, negyajtos limuzin. Az MX-6 pedig
>sportauto. Az Opel Calibra ugyszinten. Egy par muszaki
>egyezosegtol eltekintve (olcsobb eloallithatosag miatt) nem
>lehet azt mondani, hogy a Vectra kupeja. Egyetlen kulso
>jegye sem hasonlit a Vectrara.

Hat nem mondom, erdekes fogalmaid vannak a sportautokrol. Eleg erdekes
dolog besorolni pl. egy  115 loeros Calibrat sportautonak. Akkor mar el
sem merem kepzelni, hogy mi lehet egy 150 loeros Skoda Octavia... Plane
meg egy Ferrari. Mert bizony az is sportauto. Ugyanez all a Mazda
MX-6-ra. Egyebkent ajanlom figyelmedbe valamelyik regi AutoPiac, vagy
Auto2 tesztjet (3 eve nyaron), ahol kupekat hasonlitottak ossze, lsd
Fiat Coupe, Opel Calibra, Toyota Celica, es talan Mazda MX-6 vagy Xedos
6. Meg a Calibra muszaki egyezosege a Vectraval "mindossze" a motor,
futomu, alvaz, muszerfal, ulesek. Ez valoban semmi. :)

Masik, szivesen neznem azt a rengeteg kiautot, amelyik ketajtos.
Hirtelen egyet sem tudnek felidezni, de annal tobb haromajtost. :)

A Mazda 323F (az eggyel ezelotti generaciora gondolok) akkor is egy
NEGYAJTOS kupe (vagy ot, igy fejbol nem tudom). Erre irtak azt az
ujsagok, hogy "a japanok megalkottak a vilag elso, hatul is teljeserteku
KUPEJAT".

>Minden, ami 4 ajtos N E M Coupe. De azt nem lehet elmondani, hogy
>minden ami 2 ajtos, az coupe, gondolva pl a cabriora.
Ezt az elobb cafoltam, meg kulonben is mi van a negyajtos kabriokkal. De
ha valaki meg tudja nekem magyarazni, hogy nem lehet kabrio egy auto,
mert kettonel tobb ajtaja van, es hiaba nincs fix teteje, azelott fejet
hajtok, es meglepem egy Nobel bekedijjal. :)
>Stimmel. Erre a tipusra igaz a teto vonal elmelet. Viszont
>egy ennel kisebb autora mar nem lehet azt mondani, hogy
>coupe. A gyartok ilyen esetben a "ket (v. harom) ajtos
>modell" jelzovel illetik kis kedvencuket (Pl.: VW Polo 3a).
Nem stimmel. Nezd meg az Opel Tigrat. Kisauto, mint a VW Polo (egy
kategoria), es lass csodat, KUPE.
>Europaban biztos, hogy nincs 626-os Mazda coupe.
Van, lsd elobb.
>Osszegezve: Ha egy autotipus letezik 2(3) ill. 4(5) ajtos
>kivitelben is, es csak a hatso ulessortol hatrafele
>valtozott a karosszeria vonala(szukebb lett), akkor a ket
>oldalso ajtoval rendelkezo tipust coupe-nak nevezzuk.
Vagy kombinak (van ket oldalajtos kombi is), esetleg pick-upnak. De
utalhatnek a kisautoknal es also kozepkategoriaban szokasos
haromajtos-negyajtos valtozatokra is. Itt tehat a haromajtosak azok
kupek. 
Udvozlettel: Papai Tamas
+ - ablak futoszalak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. autosok!

A multkoriban valaki irta, hogy letezik a hatso ablakfutes javitasara
szolgalo festek.  Namost nekem a problemam az, hogy mar tobbszor
elhataroztam, hogy megjavitom, mert a maradek harom futoszal kevesebb,
mint eleg, de egyszeruen nem talalom a hiba helyet.  Ellenallasmerovel
is probalkoztam, de ha egy szalon csak egy szakadas van, akkor nem tudom
kimerni (gondolom en).  Velemenyeket kernek!

Borbely Gabor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS