Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1343
Copyright (C) HIX
2002-01-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 akkumulator (mind)  20 sor     (cikkei)
2 Elado Fiat Croma (mind)  14 sor     (cikkei)
3 Re: Opel akksi (mind)  22 sor     (cikkei)
4 hatar (mind)  9 sor     (cikkei)
5 Toresteszt (mind)  14 sor     (cikkei)
6 Re: Re. HiX matrica. (mind)  31 sor     (cikkei)
7 Astra akksi (mind)  13 sor     (cikkei)
8 kotozkodes (mind)  9 sor     (cikkei)
9 Astra akksi (mind)  22 sor     (cikkei)
10 Re: *** HIX AUTO *** #1342 (mind)  27 sor     (cikkei)
11 Privat politizalas (mind)  49 sor     (cikkei)
12 Alufelni markak (mind)  5 sor     (cikkei)
13 Antenna (mind)  9 sor     (cikkei)
14 Hajtaslanc (mind)  20 sor     (cikkei)
15 Alufelni (mind)  87 sor     (cikkei)
16 Re:elso vagy hatso (mind)  57 sor     (cikkei)
17 Alufelni csusztatas (mind)  80 sor     (cikkei)
18 Re:akksi (mind)  8 sor     (cikkei)
19 Astra akku (mind)  7 sor     (cikkei)
20 re: A8 alom (mind)  14 sor     (cikkei)
21 Re:Alufelni utoljara (mind)  12 sor     (cikkei)
22 Re:elso vagy hatso (mind)  29 sor     (cikkei)
23 Alufelni (mind)  11 sor     (cikkei)
24 Gumi (mind)  6 sor     (cikkei)
25 Hajtott kerek (mind)  13 sor     (cikkei)
26 Gyertya (mind)  17 sor     (cikkei)
27 Re: Alufelni utoljara (mind)  27 sor     (cikkei)
28 nem jott ossze (mind)  7 sor     (cikkei)

+ - akkumulator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

üdv

a hetvegi Ratgeber Auto und Technik (Tanacsado musor az ARD-n) musoraban 
azt mondtak, hogy ha az auto regebbi es nincs telenyomva erzekeny 
elektromos aramkorokkel, akkor tenyleg erdemes a nagyobb "teljesitmenyu" 
akkumulatort venni.

Viszont ha a gep "uj", es tele van chippel nyomva, akkor inkabb ne 
kiserletezzunk ilyenekkel, hacsak nem vagyunk egy teljes elektromos 
tesztre, es jopar integralt aramkor cserejere.
Az akkumulatorokra azt mondtak, hogy ma 4-5 evig tartanak, a hasznalat 
fuggvenyeben.

csaba

Privatvelemeny: ha egy akkumulator rendben van tartva, tehat tisztan, 
toltogetve, deszt. vizzel feltotve rendesen, stb, stb., amit 
savellenorzessel kotunk egybe (tehat surusegmeres), akkor tobb, mint 5 evig 
is eltart. A wartburgomban mar egy ilyen aksi 7 eve birja (Varta). Persze 
csutkan van a Q benne - telen is, ami fontos.
+ - Elado Fiat Croma (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho

Eladosorba kerult a Fiat-om. Gontoltam megirom ide is, hatha....

1990 Fiat Croma 2.5 TD
Benne levo extraknak se szeri,se szama (digit klima, ABS, stb...)
Nem regen kapott teljesen uj fékeket, meg komplett kuplungot.
Szoval ha esetleg valakit erdekel, akkor ne kimeljen.
Ja, az ara 670eFt-rol indul.

Udv: Balazs

 1980 Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 
   http://www.extra.hu/myolds
+ - Re: Opel akksi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> "Az Opelemben(Astra, 1.4, 3 eves) kezd kipusztulni az
> akkumulator."
>
> Sokaig huzta. Az enyem meg nem volt 2 eves, amikor meghalt
> az akku. :(

Hja...

A Kadettunkben 9 es fel  eves volt a gyari Varta akksi, amikor a kocsival
egyutt elloptak. Akkor meg vigan mukodott. Az Astramban aztan mar csak 5
evig birta, mert mint kesobb kiderult, ide mar Made in Hungary Perion
gondozasmentes aksit raktak, amiben a gondozasmentesseg nem azt jelentette,
hogy ranezek a zold jelzore, hanem, hogy levakarom a tetejerol a matricat,
es akkor hozzaferek a dugokhoz, amin keresztul tudok utanna tolteni
desztvizet...

Kulomben en is nagyobbat tettem bele, mert 36 Ah-s nem lehetett gyorsan
szerezni. Amugy szamomra mas nem indokolta volna a nagyobb akksit, mert
ezzel is jol mukodott, akkor meg minek javitsuk meg azt, ami nem rossz.
Beferni befer, mert van eleg hely.

Szabolcs
+ - hatar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kivancsisagbol kerdezem: tudtok olyan nyugati osztrak vagy szlovak hataratlepot
, ahol meg nem regisztraljak az atlepo
szemelyeket?

Zoli

Nasfay Zoltan -  - http://www.relax.hu
+ - Toresteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

A multkoriban emlitett torestesztet ha minden igaz megnezhetitek
a TV-ben is. A szombati Fokus Pluszban ha jol tudom
kozlekedesbiztonsagrol lesz szo. A heten kinn voltak a cegnel, es
elvittek egy rakas filmanyagot az utkozesrol, ules es gyerekules
vizsgalatokrol, buszboritasi tesztrol, meg meg egy par dologrol.
Nem tudom, mennyi lesz beloluk beszerkesztve a musorba, de talan
erdemes megnezni.

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Re: Re. HiX matrica. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasz Frigyes (mondhatnam drusza !)& mindenki

Azert kertem a matrincarl kepet, mert bizonyos (most mar 1/2-ig tevesnek
bizonyult) elkepzeleseim voltak a matrica kinezetet illetoleg. En ugy
kepzeltem el hogy a Hix -es matrica valamennyiben helyettesiti, vagy
hasonlo a magyar jelzest mutato H betus matricahoz. Sokat nem tevedtem,
ugyanis a meret megegyezik es ott van a H betu is :-)
Kerdes hogy ha a kocsimon nincs RO-s matrica (egyenlore csak egy apro D
betu van egy domboru muanyag darabon, amit nem merek levakarni, mert lehet
a festek is vele jon), akkor lehet-e , legyen-e HIX-es. Mert hiszen sokan
hajlamosak lesznek osszekeverni a H-s orszagjelzessel es jobbik esetben meg
megadoztatnak mint kulfoldi burzsoa' allampolgart :-)
Ha meg meg odabigyesztem melle a RO-t is, lassan ugy fogok kinezni mint az
europai unio (D, HiX, RO szep kis csapat), vagy mint egy 60-as evekbeli
vilagotjart koffer... 

Ennek ellenere "veszek" egyet, a szokasos boritekos modszeren keresztul.

Ha mar itt vagyok , hadd dobjak fel meg egy temat, biztos van ra otlet.
Most telen az autom minden porcikaja nyikorog, recseg es most a muanyag es
gumi reszekrol beszelek: muszerfal egyes reszei, ajtok melletti tomitesek,
csomagtarto lefedo-teto es a mellette levo muanyag boritas, stb. Van
valamilyen szer amivel bekenve ezeket a dolgokat , csondesebbe valnak? Nem
vagyok tul pretencios, de utalom ha recseg az auto ha egyenletlenebb uton
megyek. Automosoban soxor mazoltak szilikonnal, de nem tapasztaltam semmi
jobbulast.

Udv mindenkinek, Szabi

Make quick cash, click here:
http://www.spedia.net/cgi-bin/tz.cgi?run=show_svc&fl=8&vid=2340163
+ - Astra akksi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)
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+ - kotozkodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egyebkent meg ki az az elvetemult barom, aki ilyet mond?
>Biztos traktorbelsoben el: Teljes sotetsegben es oriasi
>nyomas alatt:-)))))))

Lehet, hogy meg fog lepni egyeseket, de a traktorbelsoben egyaltalan nincs
oriasi nyomas...
A sotet az rendben vona.

andi
+ - Astra akksi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

„„Az Opelemben(Astra, 1.4, 3 eves) kezd kipusztulni az
akkumulator.”"

„Sokaig huzta. Az enyem meg nem volt 2 eves, amikor meghalt
az akku. :(„

En is ledobbentem anno, mikor feltunt, hogy az csak 36 Ah-s az uj autoban 
az akksi. Egyszer a markaszervizben a kerdesemre, hogy cserekor erdemes-e 
nagyobbat venni, elmagyaraztak, hogy miert NEM, beszeltek az inditomotor 
kis aramfelvetelerol, meg egyebek, a lenyeg, hogy felesleges penzkidobasnak 
tartottak a nagyobb akksit, inkabb legyen egy jo 36 Ah-s.

Ami az idotartamot illeti, o"k is azt mondtak, ha ket telet kibir, oruljon 
az ember (foleg a gyari akksi, amin nagy GM felirat diszeleg, es nagyon 
kicsiben Perion). En utcan tartom az autot, minden napra jut legalabb ketto 
(gyakran tobb) igazi hideginditas, ez a negyedik telem, es egyelore 
(kopp-kopp) minden o.k.

Udv,
Viktor
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1342 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Vaddiszno!

At 02:32 2002. 01. 10. +0100, Vaddiszno wrote:
>Azonban tenyleg a vilag legszarabb autoi koze tartoznak a
>BMW, Merci, Ferrari, Lambo, Porsche, Dodge Viper, Corvette,
>stb., de a Suzuki Swift 1.0, meg Astra 1.4 az mar igen, az
>valami. Akinek ilyen van, az aztan tudja, mi is az az auto,
>meg az autozas orome.
>Kivanom nekik, sose legyen jobb kocsijuk.

En, szegeny Astras, mivel is erdemeltem ki a fenti jokivansagodat??? :)))
De komolyan, kedves VD, annyian annyiszor probaltak elmagyarazni mar Neked 
(helyettem is), de ugy latszik, tenyleg nem fer abba a konok fejedbe, hogy 
ne egyszerusitsel mar ennyire.
Az, hogy _MOST EPPEN_ valakinek Astraja, Suzija, (vagy akar BMW-je, Audija, 
stb.) van, nem jelenti azt, hogy:
- nem tudja, hogy egyaltalan letezik es milyen is az ovenel jobb auto,
- nem tudna esetleg venni egy jobb autot, ha eppen ez lenne minden va'gya 
(prioritasok az eletben, erted??),
- azt kellene kivanni, hogy ne legyen jobb autoja sose,
es lehetne folytatni a sort.

Szoval, lepjel mar tul ezen a kisfius kivagyisagon, es talalj mar mas 
ertelmes oromforrast _IS_ az eletben, mint az autozas (tippek mehetnek? :-)))

Udv,
Viktor
+ - Privat politizalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„4M-t csak akkor er, ha kb. 80E km van benne(, 
es "pecsettel" szervizelt).
Ezt csak a toronyora allitoja tudja, aki szamitogeppel 5 
perc alatt elintez
barmilyen beallitast, es akkor meg jobbak a parameterek :-)

üdv
csaba

(((Persze minderrol az egeszegugyi miniszter tudna 
felvilagositast adni,
aki egy 4.2-es teljes felszereltsegu szolgalati autot akart 
maganak, mert
nem tudta, hogy mit csinaljon mar jodolgban. Talan "csak" 
egy 3.7-est
kapott - a suzuki helyett. Persze ugyanezt a lopast a 
kormany tobbi tagja
is elvegezte, vegzi...
(Privathozzaszolas:-))))”

Kedves Csaba!

1.	Ez egy masik lista, nem a valasztasi kampanyrol 
szol.
2.	Mirol tud a miniszter felvilagositast adni? A 
szervizelesrol vagy az ora szamitogepes atallitasarol? 
Miert? Hasznalt szolgalati autot kapott? Vagy az ora 
buheralasa a hobbija?
3.	Mit is lopott el pontosan? 
4.	Amennyiben a lopas a szolgalati auto hasznalatat 
jelenti, akkor az osszes kormanytag fullos A8 4.2-vel jar? 
Ha megvan a listad, megosztanad az informacioidat? 
Rendszamok nelkul. Km ora allasok viszont erdekelnek.
5.	Valoszinuleg az nem fajhatott Neked ennyire, amikor 
Grosz et. uj BMW-t kapott ajandekba vagy amikor a Gripen 
meg Gyulanal lobbizott es nagy Saab-ot kapott, mert az 
olyan jo biztonsagos, hogy meg reszegen is lehet vezetni… 
6.	Eddig egyszer lattam minisztert az utakon. Kover 
Laszlot lattam anno egy Audi A6 (es nem A8) 1.8T-ben, amit 
maga vezetett.
7.	Te azt tartanad helyesnek, ha a Magyar Koztarsasag 
miniszterei Suzukival jarnanak? Szerintem halal ciki lenne. 
Nyugodtan kiszamolhatod, hany fillert jelent a kulonbozet 
az adombol, nem sajnalom. Meg akkor sem, ha Thurmer Gyula 
lenne a miniszterelnok.
Ez nem partszimpatia kerdese.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Alufelni markak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

VD, emlitetted, hogy a Momo szar. Nekem leginkabb a Borbet 
meg OZ felnik tetszenek. Azokrol hallottal valamit?

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Antenna (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„97-es evjaratu 4 ajtos Astra Sedan-hoz tudnal-e teleszkop 
antennat
beszerezni, es ha igen, mit kostal egy ilyen?”

Apropo, azota az antennamat is leloptak. (ld Ramjar a rud 
cikk).

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Hajtaslanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Frigyes,
>>egyesek azt mondjak, az nem is auto ami hatsokerek
>>meghajtasu.
>Pedig az :-)) Foleg ha a motor hatul is van :-)
>Porsincsrajta 911 ;-)
>>azt hallottam, az az auto, aminek legalabb 4 kereke 
>>hajtott :))
Akkor a Porsche 911 Turbo a legjobb, mert az farmotoros es 
4 kerekhajtasos is. Egy olyat en is elfogadnek, aztan 
eszik, amennyit eszik. Es hogy el ne lophassak, abban is 
aludnek.

>Elvitetnem magam egyszer VD-  vel magam egy korre. Utana 
>talan azt mondanam, hat igen ez auto, de a tobbi csak egy 
>roller :-) 
Megigerem, ha legkozelebb talalkozunk, elviszlek 1 korre. 
Meg mast is, aki kiprobalna.

Udv,
Vaddiszno
+ - Alufelni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia K-malac,
>Ezek szerint az autozhatosagot nemcsak a szelesseg 
>(mondjuk 7 helyett 8 coll, ennek megfeleloen szelesebb 
>gumi), hanem az atmero (16 helyett 17) is javitja? Jol 
>ertem? Miert?
Igy van. Ha megfelelo meretet valasztasz, akkor a kerek 
atmeroje ugyanannyi marad (idealis esetben). Pl. a gyari 
235/45-17-es helyett 225/40-18 es 265/35-18. Ez ugy kb 
uakkora. Jo, lehetnek millimerenyi kulonbsegek, de kb-ra 
jo. Tehat ugyanakkora atmerobol tobb a felni, azaz a fix 
resz, es kevesebb a gumi, azaz kisebb resz deformalodhat 
pl. kanyarban, tehat kisebb lehet a gumi elmozdulasa az 
alaphelyzethez kepest. (Ha filmekben megfigyeled pl. a 
ballonos gumik (195/70 mondju) eros kanyarban szinte 
teljesen begyurodnek a felni ala, szinte majdnem leer a 
felni pereme is, disztarcsa ilyenkor mindig repul:-))) 
Ezaltal az auto nem dulongel annyira. Ja es mellesleg minel 
peresebb 1 gumi, annal (altalaban es persze ez is 
tipusfuggo erosen) erosebb az oldalfala. A gumisok a per 40-
essel mar eleg erosen kuzdenek, mikor fel kell szerelni. 
Szerintem a felni nagysaga sokkal tobbet szamit, mint a 
szelesseg, legalabbis en ezt tapasztalom. Pl. a 225 es 235 
kozott semmit nem erzek, regen 245/40 volt hatul, most 
265/35 es semmi kulonbseg. Valami arnyalatnyi azert biztos 
van, csak nem erezheto. Persze egy 150-es es 225-os kozott 
azert johogy van, de tapasztalatom szerint 1 cm-t nem 
nagyon lehet erezni. 
Es meg 1 jotanacs. Csak jo gumissal erdemes dolgoztatni. 
Amelyik nemtorodom vagy regi (esetleg rosszabb) gepe van, 
az ugy osszekarcolja a felnidet, hogy orulni fogsz. 
Eloszor, mikor befogja a 4 korommel, es nem rakja ra a 
muanyag tappancsokat, mert egyszeruen lusta es szarik ra, 
vagy nincs is neki, es a felni peremen 90 fokonkent lesz 1 
jo kis benyomodas. (Egyszer ilyen nekem is volt, erre 
kozolte, hogy az nem o volt, hanem az mar ott volt. Erre 
mutattam neki, hogy nem csak 1 van, hanem 4, szep 90 
fokonkent. Ugyse ismeri be, es nem lehet bebizonyitani. 
Ugyhogy elotte kell kifigyelni, hogy megteszik-e 
az "ovintezkedeseket". Mindegy a 2. es a tobbi felnimet mar 
nem neki kellett megcsinalnia. A kovetkezo, amikor a 
pajszer szeru izevel rancigaljak a gumit. Viszont a 
gumiszerelo gepnek van egy karja (kitamasztoja), amire a 
pajszer rafekszik, es az olyan 5 mm-re fekszik a felni 
peremetol. Namost ha szar a gep (amugy 2 fele van, az egyik 
fontrol hajt6o, ez a jobb, ez erosebb, a masik karjat 
oldalrol lehet odahuzni, es egy csavarmenetes allitoval 
lehet a tavolsagot beallitani, ez nem olyan jo, mert 
nagyobb a kilengese), szoval ha kopott a gep, vagy 
ismetcsak szarnak ra a gumisok, akkor mikozben forgatjak a 
felnit, es feszitik le a gumit, ez a kitamaszto jol 
vegigkarcolja a felni peremet szepen korben. Ennek tud az 
ugyfel igazan orulni. Nem is az, hogy mennyi penzbe kerul a 
felni javitasa, vagy ujrafenyezese, hanem a vele jaro 
faradsag es ido. Persze ezek igazan csak jo peres guminal 
jonnek ki, mert ott kell nagy ero a gumikat rapaszirozni a 
felnire. De azert amelyik gumis nem ugyel a nagy felnire, 
az a kisebbekre sem fog. Tehat ez csak hozzaallas kerdese.

>Egyebkent gumira a megfelelo valtomeret 225/45 lenne 16-os 
>felnivel. Ehhez 7,5 - 8,5 coll lehetseges szelesseg van 
>megadva. Eddig erre gondoltam.
Mivel feljebb irtam, hogy 1 cm nem donto, ezert az ember 
varialhatja a gumimeretet bizonyos hatarokon belul, 
aszerint, hogy mi is tetszik neki. Pl. ha megnezel nemet 
tuningmagazint, akkor azt lat6juk, hogy a felni ki van 
tolva a kaszni alol vagy 2-3 cm-re, a gumi oldalfala pedig 
nem fuggoleges, hanem 30-45 fokot zar be a vizszintessel. 
Pl. amikor 9 vagy 10-es felnire feleroltetik a 205/40(35) 
gumit 17-esben mondjuk. Igy a gumi futofelulete legalabb 1-
3 cm-rel beljebb kezdodik, mint a felni szele, igy atmegy 
muszakin, ugyanis (ezek szerint) csak a futofeluletet kell 
takarni a sarvedonek. Szerintem ez mar kicsit durva. De pl. 
fel lehet tenni a 8x18-as felnire 245/40-18-at. Ilyet is 
lattam mar, eleg csunya, mert a gumi oldala kiballonosodik. 
Az mar tul nagy ra. Nekem az tetszik, ha azert egy kicsit 
dol a gumi oldala, de ez teljesen egyeni izles dolga, ha 
mar az ember beruhaz, akkor szepen fel kell rakatni tobb 
gumit a felnire (1-re vagy 2-re eleg) es fel kell 
probaltatni az autora, hogy hogy mutat. Nekem egyebirant 
205/40-17 volt a 8x17-es felnin es szerintem tok jol nezett 
ki. 
Tehat velemenyem szerint egy ket centis varialasok csak 
izlestol fuggnek, es a kocsi menetstabilitasan nem 
valtoztatnak erezhetoen.

Udv,
Vaddiszno
+ - Re:elso vagy hatso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Balage!
> Azt hittem, hogy normalis vagy idonkent, de tevedtem..
> En meg azt kivanom Neked, hogy sose legyen egyeb oromod 
> az autodon kivul!
> Nekem azert van Astram, mert a gyerek es az uj lakas 
> mellett nem telik masra, autozni meg lehet vele, van 
> benne futes, bele tudjuk tenni a gyerekulest, es el tudok 
> menni barhova vele kenyelmesen, ahova akarok..
> Nekem ez az elvarasom egy autoval szemben, es azt 
> teljesiti is. Ugyan nem allok be emberkedni az autopalya 
> belso savjaba, de azert szeretek a lehetosegeim hataran 
>belul gyorsan menni..
Na egy kicsit felreertettuk. Akinek nem inge ne vegye 
magara. En csak azt mondtam, hogy aki azt vallja, hogy a 
hatso kerekes auto, az nem auto, annak tovabbra is kivanom, 
hogy ne legyen jobb autoja, mint egy elsokerekes Swift. Ha 
te is ezen a velemenyen vagy akkor ugy kell neked. 
Amennyiben nem, akkor meg nem ertem, hogy szurted azt le a 
levelembol, hogy en mindenkitol elvarom, hogy gyerek es uj 
lakas mellett is min 300 LE-s kocsit tartson. 
En sem mondtam soha, hogy az elso kerekes auto nem auto, 
csak annyit, hogy autovezetesi szempontbol nem a 
legszerencsesebb, veszelyesebb es labilisabb, mint 1 
hatsokerekes. De bizonyos elonyei is vannak mindezek 
ellenere. Pl. olcsobb az eloallitasa, mert nem kell bele 
kardantengely:-). Kezdo vezetoknek es mas szempontok 
alapjan praktikus lehet, de aki azon tul van, hogy az auto 
barhogy, csak vigye el A-bol B-be, tehat mar kicsit tobbet 
var az autojatol, az inkabb ne ilyet vegyen. Sajnos az 
autogyartok is keverik a dolgokat. Ugynevezett sportauto 
neven sportos dizajnnal adnak ki sima utaci autokat es 
ezzel jol felrevezetik a vasarlokat, akik azt hiszik, hogy 
sportkocsit vettek, pedig nem is. Nem azert mondom, hogy 
magamra vonjam pl. az Alfasok haragjat, de ezek az uj Alfak 
a maguk elsokerekhajtasukkal nem ertem mire jok. Regen ezek 
is elmentek hatsoval. Asszem 75-os meg olyan volt. 
Talalkozon volt is porges rendesen. Ilyenkor mit csinalnak 
egy agyonsportositott uj elsokerekessel? Csak figyelnek. 
Meg ilyen meg a Rover, Volvo, VW, Opel, sorolhatnam. Meg a 
japanok is rajottek, es vannak akik el sem felejtettek, 
hogy sportauto hatsokerekhajtasos. Ld. Honda S2000, NSX, 
MX5, Nissan Z, Mitsu 3000, Viper, Vette, M3, Porsche, stb. 
Es ezek nem feltetlenul 20-30 millios autok, hanem egypar 
meg el is erheto aron van. Ilyen, hogy Civic (Ve'tek 
(megvenni) motoros) meg az Integra szamomra semmit nem 
jelentenek ezen a teren. Azt mondhatjuk rajuk, hogy kupe, 
de semmi tobb. 14-es kerekekkel na haragudjanak mar. Egy 
kicsit elkalandoztam, de a lenyeg, hogy mindegyiknek van 
valami elonye es hatranya is, mas-mas szempontbol egyik 
kisebb, masik nagyobb, es mindenki megtalalhatja a neki 
valot. DE olyat irni, hogy a hatso kerekes auto nem auto, 
csak igy minden indoklas vagy magyarazat nelkul, az azert 
egy kicsit durva, nem?
Egyebkent szerencsere nagyon sok oromom van az automon 
kivul is.
Udv,
Vaddiszno
+ - Alufelni csusztatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


VD reagalt:
>az alufelni ugyebár puha. (-ább)
>a peremabroncs rögzítése a felni külső szélén történik,
>így a kerék belső felét ért ütés hatására a perem begörbül
>(példa: elég sok Laguna2, ahol a gumi szépen lassan
>ereszti emiatt a levegőt.)

Van puhabb alufelni, meg van kevesbe. ...
es el lehet (neha kell) vinni javitatni, ahol 3
ezer Ft-ert jol megcsinaljak,  



A Renault-kra szeriaban szerelt felnik anyagosszetetelenek 
ismereteben kijelenthetem, hogy acelnal merevebb 
(+kemenyebb) aluf nincs rajtuk. A Mg-otvozet felnik nem 
Renault kategoria...

A javittatas meg nyilvan nem egy 3 honapos autohoz illo 
procedura.



>>>
Nemhiaba, mondjuk nem is Renault Laguna
alufelni. Persze BMW-ben is vannak silanyak, de a tavaly
elotti felnimmel sem volt tojasodasi es behajlasi problema,
meg a mostanival sincs, pedig 1 eve folyamatosan ez van
fennt.


Kicsit gondolkozz! Az alapveto gond az ET-elteres miatt 
van. Tul nagy az erokar a felni belso felen. A BMW 
felnibeszallitoit pontosan nem ismerem (holnapra remelem 
megkapom az infot a Wallistol, kivancsi vagyok), de a 
Renault-je nem rossz. Mondjuk pl AEZ.

A baj ott van, hogy ezek a felnik nem ide valok, nem ilyen 
vezetok kezebe. Te tudsz vele kozlekedni, en is, de az 
atlag direkt becelozza a katyukat. A Focusok a bevezeteskor 
ugye volt Mo-n a sok futomugond, a nemeteknel meg semmi. 
Hja, kerem, Budapest kicsit mas... :)



>>>
A harmadik, hogy nem kell Renault Lagunat venni, ha nem
lehet ra normalis alufelnit kapni. 

Ez nagyon (C) VD!
blah-blah-blah... :)



>>>
Meg szerintem amugy sem,
mert nem csak az alufelni teszi az autot.

Szeria alufelnirol volt szo.



>>>
Ezert kell peremvedos gumit venni
...
de 17-esben es 18-asban szinte az osszes gumi mar ilyen. 



16-osban meg gyakorlatilag egy sem... :( KMalacnak meg 
ilyen kellene.



na, alufelnis szep napot.

djtiszy
+ - Re:akksi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sokaig huzta. Az enyem meg nem volt 2 eves, amikor meghalt
>az akku. :(

Az en Astramban is meghalt ket ev utan. Viszont mivel az akksira harom ev a
gari, dijmentesen csereltek.Ezt persze nem ajanlottak fel, de miutan
elolvastattam veluk az ideillo passzust a szervizkonyvben, mar nem volt
kifogasuk.
Hello : Laci
+ - Astra akku (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> „Az Opelemben(Astra, 1.4, 3 eves) kezd kipusztulni az
> akkumulator.”
>
> Sokaig huzta. Az enyem meg nem volt 2 eves, amikor meghalt
> az akku. :(

Nalunk most toltotte be a 6. evet...
+ - re: A8 alom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>(((Persze minderrol az egeszegugyi miniszter tudna felvilagositast adni,
>aki egy 4.2-es teljes felszereltsegu szolgalati autot akart maganak, mert
>nem tudta, hogy mit csinaljon mar jodolgban. Talan "csak" egy 3.7-est
>kapott - a suzuki helyett. Persze ugyanezt a lopast a kormany tobbi tagja
>is elvegezte, vegzi...

Meg az elozoek, meg a kovetkezok, az azt kovetoek is...   :-)
Azert ok is tudjak, mi a jo.

>(Privathozzaszolas:-))))

Ez is :   :-)

Cocas
+ - Re:Alufelni utoljara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

k_malac wrote:
Ezek szerint az autozhatosagot nemcsak a szelesseg (mondjuk
7 helyett 8 coll, ennek megfeleloen szelesebb gumi), hanem
az atmero (16 helyett 17) is javitja? Jol ertem? Miert?
*Csak tippelni tudok. A nagyobb kerekkel kevesbe erzed a godroket...
:-))
Regebben a hintokra azert raktak minel nagyobb atmeroju kerekeket..
Hali!

Balage
+ - Re:elso vagy hatso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

A leveleidet olvasva mindig visszafogom magam, mert eszreveszem a
polgarpukkasztasi szandekot, es annyian tulreagaljak a dolgot, de ez a
hozzaszolasod atlepte a tureshataromat..

Vaddiszno wrote:
valami. Akinek ilyen van, az aztan tudja, mi is az az auto,
meg az autozas orome.
Kivanom nekik, sose legyen jobb kocsijuk.

Azt hittem, hogy normalis vagy idonkent, de tevedtem..
En meg azt kivanom Neked, hogy sose legyen egyeb oromod az autodon
kivul!
Nekem azert van Astram, mert a gyerek es az uj lakas mellett nem telik
masra, autozni meg lehet vele, van benne futes, bele tudjuk tenni a
gyerekulest, es el tudok menni barhova vele kenyelmesen, ahova akarok..
Nekem ez az elvarasom egy autoval szemben, es azt teljesiti is. Ugyan
nem allok be emberkedni az autopalya belso savjaba, de azert szeretek a
lehetosegeim hataran belul gyorsan menni..
Miert nem nyitsz egy BNW rajongoi klubot, ott nyiltan lehetne a
hasonszoru ember kozott a tobbi kozlekedo hulyet es akadalyt szapulni,
es kozben isteniteni egymast, hogy milyen tokeletes tudassal
rendelkeztek?
Csak azt nem ertem, hogy ilyen tudassal miert nem a versenypalyan
mutatod meg, hogy ki vagy?
Akkor igazan buszkek lehetnenk Rad!

Balage
+ - Alufelni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

	Egyetertek VD-vel az alufelni -tudtommal- sokkal starpabirobb, mint az acel(kb
 5-9x erosebb), persze nem a design aluk, hanem a rendesen megtervezettek(tomor
ebbek, pl: OZ racing, mintha a BMW nehany felnije is kisertetiesen hasonlitana 
erre). Ennek oka, hogy ugyanolyan ossztomeg melett, egy alufelnibe tobb anyagot
 lehet tenni, es mellesleg rugalmasabbat es egyben kemenyebbet, mint az acelba.
 A peres mivolta azt hivatot kikuszobolni, hogy a gumi "kihajoljon" egy gyorsab
b es nagyobb kanyarban, ill az "gumialafordulast" is jobban gatolja.

Kelemen Balazs
+ - Gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azt hiszem a 17"-os garnitura gumi acelfelnivel nagyon jo vetelnek mondhato, ne
kem pl a 205/55ZR R16-os Firestone SZ40 kerult 45e/db(pedig nem "markakereskede
sben" vettem). Egyebkent azt mondjak, hogy /50-tol drasztikusan lecsokken a gum
i kopasi ideje(hala -tobbek kozt- az "europai" "minosegu" utjainknak).

Kelemen Balazs
+ - Hajtott kerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Megint egyet kell ertenem VD-vel, nekem volt elso kerekes autom, aztan vezettem
 tobbfele elsokerekest is ami nem az enyem volt, maj vegul vettem egy A OMEGA-t
. A helyzet az, hogy egyszeruen miota ez megvan, imadok vezetni(pedig csak 115L
E/170Nm), nehezemre esik kiszalni belole. Ebben az autoban elmeny vezetni, nezn
i a dobbent autosokat, hogy "ez meg mi volt", a kozhiedelemmel ellentetben egy 
normalis hatsokerekes auto(jo sulyelosztas) csak akkor csuszik meg, ha a sofor 
akarja(persze vezetni tudas sem art). Az elsokerekhajtast tudtommal is azert fe
jlesztette ki a Citroen, mert olcsobb es egyszerubben kezelheto, gyorsabban oss
zeszerelheto szalagon(mert nem kell az auto alatt annyit szerelni, hanem a moto
rral egyut behelyezheto a valto is)(a noi nem szamara szantak alapvetoen a vila
ggazdasagi valsag utan, mint uj potencialis felvevopiac).

Kelemen Balazs
+ - Gyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Frigyes mestertol vasaroltam karacsony elott, BRISK "tuning" gyertyakat(elektro
da nelkuli, kuszoszikras kialakitasu) a tapasztalatokat szeretnem megosztani ve
letek:
-alacsonyabb fordulatszamra kerult a "berangatasi" efektus(alacsonyabb fordulat
on lehet valtani, bar ezt csak kiprobaltam, nem kinzom a motort)
-a fogyasztasom visszaalt a nyari mertekure(ugyanugy rendes gazzal indulok a la
mpanal elozesnel varosban vissza ketto, padlo, orszaguton vissza harom, padlo, 
tehat nem a jobblabam jatekaval kompenzalom), ez kb 1-1.5l varosban(12,5 helyet
t 11).
-a fordulatot hirtelen gazadasra sokkal konnyebben felveszi
-a fordulatszamtartomany teljes skalajan egyenletesen porog vegig
-egyszeruen gyonyoru a hangja a motornak ha huzatom, ahogy vegigporog a fordula
tszamskalan!!!!
A fenti dolgok a fogyasztas kivetelevel szubjektivek, bar oda szoktam figyelni 
az auto minden rezdulesere, ugyhogy azert tobb ez mint "virtualtuning" erzes!

Kelemen Balazs
+ - Re: Alufelni utoljara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

K_malac,

> Ezek szerint az autozhatosagot nemcsak a szelesseg (mondjuk
> 7 helyett 8 coll, ennek megfeleloen szelesebb gumi), hanem
> az atmero (16 helyett 17) is javitja? Jol ertem? Miert?

Ugy probald elkepzelni, hogy amikor nagyobb a felni atmeroje, akkor
kisebb a gumi oldalmagassaga, hogy kijojjon az eredeti kerekatmero.
Kanyarban a centrifugalis ero kifele nyomja a kocsit, ezt ellensulyozza
az aszfalthoz tapado gumi. Minel nagyobb a gumi oldalmagassaga,
ugyanakkora ero hatasara annal jobban deformalodik oldaliranyban.
Ez a deformacio csokkenti a kanyarstabilitast.

Egyebkent lattatok mar 17"-os felnin per nelkuli gumit?
Szerintem az is nagyon jol nez ki. Persze a kocsi stilusanak is
illeszkedni kell hozza, pl. Londonban a Taxicab-ek.

Laci



--- --
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - nem jott ossze (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok
 
Tegnap vegig gyalogoltam az Uri utcat Frigyes Skodajat keresve oda-vissza,
de csak egy Jaguart talaltam a 24-es haz kornyeken. Az se rossz...
Hirtelen otlet volt, gondoltam megnezem eloben. Majd legkozelebb.
 
Dodo

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS