Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2090
Copyright (C) HIX
2004-02-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 hazszam kereses (mind)  13 sor     (cikkei)
2 va: Harom kivalo vitapartner... (mind)  28 sor     (cikkei)
3 Trabi akksi (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Re: Alfa bikazas (mind)  8 sor     (cikkei)
5 Csak kuplunggal (mind)  14 sor     (cikkei)
6 Huto tisztitas (mind)  22 sor     (cikkei)
7 motrot (mind)  19 sor     (cikkei)
8 kopo kuplungtarcsa? (mind)  16 sor     (cikkei)
9 kompresszio (mind)  47 sor     (cikkei)
10 remhir (mind)  25 sor     (cikkei)
11 Alfa bikazas (mind)  11 sor     (cikkei)
12 adag (fwd) (mind)  96 sor     (cikkei)
13 Ujabb erdemi hozzaszolok (mind)  44 sor     (cikkei)
14 Vezermuszij es egyeb aprosagok... (mind)  22 sor     (cikkei)
15 KRESZ es a megkulonbozteto jelzes (mind)  43 sor     (cikkei)
16 Octavia kepek (mind)  11 sor     (cikkei)
17 savban helyezkedes + kovetesi + udvariassag (mind)  120 sor     (cikkei)
18 bikazas (mind)  42 sor     (cikkei)
19 Egynapos 6 (mind)  31 sor     (cikkei)
20 Octavia (mind)  5 sor     (cikkei)
21 Re: inditozas csak kuplunggal Re: sok vegyes Fogash-tol (mind)  18 sor     (cikkei)
22 re: hutopuccolas (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - hazszam kereses (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Felado: h.tibor_uh.orelexa

> A legelso kornyekbeli parkoloban leallok es elindulok gyalog.
> Hihetetlen, de sokkal hamarabb megtalalom.

Akkor ez hasonlo ahhoz, mint, hogy nagy bevasarlokozpontoknal ( pl. tesco )
sem erdemes a bejarathoz kozeli parkolot vadaszni. En mindig megallok
valahol a kozeptavolsagban, ahol meg egybol es biztosan talalok
parkolohelyet. Sokkal gyorsabb, mint parkolot keresve egy-ket kort megtenni.
Es meg azt is elmondhatom magamrol, hogy nem vagyok teljesen lusta, hajlando
vagyok sokat gyalogolni :-)

raki
+ - va: Harom kivalo vitapartner... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Valoban azt hiszed, hogy egy akkut lehet egy idoben tolteni es
>> kozben fogyasztani is belole ?

>Pont annyira lehet, amennyire egy viztartalyt... Nyilvan az zavar,
>hogy az akkunal kozos a ki- es bemenet, tehat a szemleletes kep
>nem azonos, nincs "felul be, alul ki" uzemmod
Nem a szemleletes kep zavar, hanem az, hogy allitasod hamis.
Az  elektronok  egyszerre  csak  egy iranyban tudnak aramlani. Az
akku  lehet fogyaszto, lehet aramforras, de egyszerre, egy idoben
a ketto soha. A toltes, kisutes valtakozhat barmilyen gyorsan, de
csak  mindig  az  egyik van jelen. Ellentetben a vizes peldaddal,
ahol egy csovon toltogeted es ezzel egy idoben lyukakon folyik ki
belole a viz.

> reagalj  arra,  miszerint meres es konkret magyarazat utjan is
> cafoltuk a feltetelezesedet.
Mast se teszek csak reagalok...
Ki  mondja,  hogy a cafolat sikeres volt ? Tegye fel a kezet ! Az
is  odaalhat  melled,  aki szinten hatarozottan azt allitja, hogy
egy akkut lehet egy idoben tolteni es fogyasztani is belole !

A  parbeszedet  ebben a temaban befejezem. Az igazsag keresesenek
osztone  nagy  teher  -  tovabbi  jo  utat.  Aki Neked ad igazat,
valoszinu orommel olvassa tovabbi irasaidat.
--
Meszaros Geza
ui:  figyu  Triznyak,  Te hozzam hasonlo ven hulye - nem vagy meg
rettentoen faradt ?  Gyere, futamodjunk meg egyszerre !
+ - Trabi akksi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Apamnak kellene me'g a he'ten vennem egy 6V-os akksit a Trabijaba.
Tudtok esetleg budapesti boltot, ahol normalis aron kaphatnek? Az idealis 
az lenne, ha a XIV., XIII., VII., VIII., IX., XI. kerulet valamelyiket 
ajanlanatok.

Elore is koszi,
Viktor

P.S. A listat termeszetesen olvasom, pusztan az ido rovidsege miatt kernem 
a valaszt direktben is.
+ - Re: Alfa bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Utkozben veszem eszre, hogy a legzsakok visszajelzoje nem aludt el.

  Hasonlo tapasztalat volt fonokomnel (T. Camry). Aksi kezdett gyengelkedni.
Egyszer be is kellett tolni (raadasul en toltam, lejtonek felfele -- sikerult).
Majd aksi csere (nem azonnal), utana legzsak nem mukodott (csere).
  Mi van itt? Eddig azt hittem, elszurtak az aksi cseret...

Gyula
+ - Csak kuplunggal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>> Amugy meg szvsz igen kevesen vannak, akik valoban alapjaraton
>> (gazadas nelkul) csak a kuplunggal operalva indulnak.
>
>Nekem az van a hasznalati utmutatoban, hogy igy kell indulni, legfeljebb
>nagyon meleg motornal javasoljak a kis gazadast.

Lehet, hogy lemaradtam.
Elindulásról, vagy elindításról van szó?

teeby

u.i.: szvsz = szereny velemenyem szerint
+ - Huto tisztitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia anga!

>ok bele cilitet, megjaratom, aztan vissza a fagyallot, es szevasz. azert
felmer
>ult a kerdes, hogy vajon ez a metteria nem kezdi-e ki a tomiteseket...
csinalt 
>mar valaki ilyet?

Es aki csinalt mar ilyet, az elmeselhetne azt is, hogy utana mi tortent a
vizpumpajaval.

Amugy en inkabb javaslok autosboltban kaphato jominosegu hutotisztitot. Azt
beleontod, majd a hasznalati utasitasnak megfeleloen lecsereled a
hutofolyadekot. Ezek olyan 3 decis lottyok.
Tudom ajanlani a Wurth markajut. Azt sokan dicserik.

A vizkooldozast meg csak akkor, ha csak a hutobe jut. Ahhoz pedig ki kell
szerelned. De sem kiszerelve, sem anelkul nem fog gyorsabban tisztulni, mint
egy normalis hutotisztitoval. nem beszelve arrol, hogy ha nem szereled ki,
akkor viszlat hengerfejtomites, viszlat vizpumpa.

teeby
+ - motrot (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Csak figyelmeztetes:

	MOTR(-OT)

ilyen magyar szo nincsen.

Ilyen van:

	MOTOR

targyesete:

	MOTORT

teeby

u.i.: akinek nem inge legyen a gatyája...
+ - kopo kuplungtarcsa? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Egy ideje azt tapasztalom, hogy 2-ben 35-40kmh [2500-2800rpm] korul
padlogazt adva felporog a motor, de olyan hanggal, mintha kozben
csusztatnam a kuplungot. A motor kb 4500-ig felporog, es a fordulat
-- legalabbis hallasra, mert fordszammero nincs -- ott is marad
egeszen addig, amig a sebesseg eleri az ennek megfelelo erteket
[~60kmh]. Ezutan ujra elkezd emelkedni a motor fordulata. [P306 1.4B]
Eddig nem vettem eszre ilyesmit. Most akkor allitani kell a kuplungon,
vagy en vagyok teljesen hulye es 2500-nal nem padlozunk?
Ja, motor es valto uzemhomersekleten. Es most a jo idokben, szaraz uton
is ez van, tehat nem a kerekek porognek ki. Ilyenkor amugy se szokott.
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-
"Milyen jo, hogy pufferolva vagyunk, kulonben egesz nap a WC-n ennenk."
+ - kompresszio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Triznyak, Triznyak. Mar en nem engedem meg, hogy kolleganak - vagy
>  mit irtam - tekints............
------
Ilyen szandekom eddig sem volt! Az alabbiak fenyeben ennek meg a 
lehetosege is elveszett.
---
>  Elarulnad mi koze van az akkumulatornak a nyomashoz? Ha kezzel
>  forgatom, akkor is 11 bar, a 11 bar. Azt meg, hogy milyen
>  homersekletu a motor - ebben a viszonyitasban - nem mindegy? Vagy
>  szerinted van olyan homerseklet, aminel ez igy lehetseges? Ket henger
>  -5 fokos, masik ketto meg +100. Eletszeru ez?
-------
 Elárulom. Mivel a dugattyu, a dugattyugyuruk, a szelepek nem 100%-osan 
zarnak, itt vesztesegek vannak. Minel alacsonyabb a fordulatszam, annal 
nagyobb a veszteseg. Ezert a kompresszio meres csak akkor ad pontos 
ertekeket, ha minden henger azonos fordulatszammal forog a meres idejen. 
Ha az akkumulator gyengul, az utolso hengernel mar lenyegesen 
alacsonyabb lesz a fordulatszam mint az elsonel, ezert alcsonyabb lesz a 
kompressziovegnyomas mert erteke. A meres _alapszabalya_, hogy uzemmeleg 
motornal kell elvegezni, mivel az illesztesi hezagok ilyenkor a 
legkisebbek,( ezzel a vesztesegek is!) és a motornak ez a "normalis" 
allapota. Nem tudom honnan vetted a -5°C-t, és a +100°C-t, mert ilyenrol 
nem volt szo, de mindenesetre ez valoban tavol all az eletszerusegtol. 
Ha mar ennyire kozel vagy a "tuzhoz" merjel meg egy 5-10°C-os motort, 
majd ugyanezt uzemmeleg allapotban, es rögtön tudni fogod mi a kulonbseg 
a ketto kozott.
---

>  1.500 -os polskin volt, ahol a szerelo szerint el sem szabadott volna
>  indulni az autonak: 4.5-6 bar volt. A vegen mar 60 kilometerenkent 1
>  liter olajat evett. Nem mondom, hogy ez igy jo, de ha mas gond nincs
>  az autoval, akkor kit erdekel?
------
Kerdezd meg a csaladodat, rokonaidat azido tajt mennyire csuklottak? Az 
utanad kozlekedoket valoszinuleg erosen erdekelte az a buz amit magad 
utan hagytal, és biztosan nagy orommel takaritottak a szelvedojukrol az 
olajadat.
---
>  Ha elviszed egy szerelohoz szetkapni a motrot, tuti rosszabb lesz.
>  Ugyanez a motor general utan 1.000 km alatt evett meg 1 litert.
>  Sex69
------
Felek tole, hogy ezen a teren megsem a legjobb korokben mozogsz! :-(

Udv,  Triznyak
+ - remhir (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Rossz hir :-( Hengerfejes a kicsi - kocsi :-( Jo esetben a pakolas
>  egett at, rosszesetben a hengerfej repedt meg valahol.
------
Na de Frigyes Mester! Ne riogasd mar Cs.-t. Puntorol van szo, nem 
Skodarol. Ezek nem repesztgetik a hengerfejet. Viszont a 
motorblokk.......a teteje olyan hullamos szokott lenni, mint nyaron a 
buszmegallo aszfaltja.
---

> > A kocsi egy '98-as Skoda Felicia 1.3 MPI motorral.

>  Jaaaa :-) ? Skoda bar mar erosen benne van a Fosvagen system ;-)
>  Egyebkent elso poccre indulni kellene neki. + kelene nezetni a
>  befecskendezo rendszert ott lehet a gebasz. Avagy szivato kornyeken
>  ami azt kelene szabalyoznia.
>  Udv: Frigyes
------
Abban a Feliciaban ugyanolyan Skoda motor van mint a farosokban, csak 
karburator helyett  egy Bosch kozponti befecskendezot tettek ra. ( meg 
alu. hengerfejet) A VW-hez semmi koze. :-P
A befecskendezos motoroknak _nincsen szivatoja_!!!

Udv,  Triznyak
+ - Alfa bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Megprobalnam resetelni a cuccot ugy hogy leveszem az akkusarut egy
>  idore, hatha csak a program futasa hulyult meg a tapkimaradastol...
>  Udv: Po:li
-----
A legzsakok elektronikajat ezzel a modszerrel nem lehet visszaallitani. 
Ha kigyulladt a lampa, azt csak a hozza keszult keszulekkel lehet 
"eloltani".

Udv,  Triznyak
+ - adag (fwd) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szeretnem  megkerdezni, hogy miert van az, hogy az egyik auto
>"poccre" indul, azaz egyet forgat az inditomotor es be is ugrik, a
>masiknal meg inditoznak 2-3 masodpercig es csak azutan indul?

A karburatoros motorokon minden mukodik az elso pillanattol kezdve. 
Konkretan a Trabinal (amit emlitettel): ha szivatoval allitod le, a 
forgattyus haz tele van benzinnel. Inditozaskor azonnal benzin-levego 
kevereket sziv, azonnal van gyujtas, es mar jar is, ha minden jol van 
beallitva.
Befecskendezos autoban az injektor igenyel nemi tapnyomast (3-5 
bar), mire ezt az uz.agpumpa felepiti, idobe telik. Szerintem addig nem 
is fecskendez be, mig nem tud rendesen befecskendezni. Ezzel el is 
telik az a par fordulatnyi oninditozas. 

>viz a tankban befagy (allitolag teli tanknal 1 deci
>denaturalt szesszel orvosolhato
Nekem egyszer volt egy D-Kadettem (1.3SR), aminek a tankjaba mindig 
belejutott a viz, aztan meg elfagyott. De sose a tank, mindig az 
uzemanyagcso a tank es a motor kozott. Ha hatul lett volna villanyAC, 
az atnyomta volna, de a motoron levo mechanikus AC nem birt ekkorat 
szivni. Igy en szivtam egy jo ideig. :( A szesz elvileg jo (mindenfele 
alkohol, ami keveredik vizzel), de ugyelj ra, hogy TISZTA (min95%) 
szeszt onts bele, ne eleve vizezettet. A szeszeles lenyege (ez esetben) 
hogy feloldjuk a benzin es a viz kozotti ellentetet. A viz emulgealodik az 
alkohollal, az meg siman keveredik a benzinnel. Igy mar jo, amugy a viz 
es a benzin szepen elkulonul... 
Elektromos AC meghallgatasat en is tamogatom, bar csendes 
kornyezet kell hozza.
A gyertyanak a levegoben valo szikraztatasat a nagyfeszultsegu 
gyujtorendszerek nem igazan szeretik. Sajnos a hengerben 10-14 bar 
nyomason mas az ivkepzodes, mint kint szabad levegon, a kulonbseget 
nehany elektronika alkalmankent megsinyli. (Ebbol megint hitvita lesz...)
A hidegindito spray olyan, mint a nyolcadik utas... Nagyon erosen 
parolgo alkoholszarmazek, alacsony kompresszioturessel. Ha egy kicsit 
tobbet fujsz a kelletenel, olyan, mintha nitros lenne az autod, vagyis 
halalra terheled a dugattyut, hajtokart, meg mindent a kornyeken. Az 
autot meg kell javittatni. A hideginditot en csak a nagyon-nagyon 
kopott dieselekben hagynam hasznalni, aminek mar ugyis mindegy.

>Másnap szervízbe be, komputer kiolvasás: a légzsákvezérlo megadta 
magát
>(a bikázástól). Bár kommunikál, de hibás. Új ár: 70.000.
Pesten Szamosi Alfa szerviz (www.szamosialfa.hu) és Italauto Bt 
(www.italauto.hu, ), utobbinal Domonkos Csabat 
keresd. Gyorben E'kes Dinasztia Kft. Mindharomnal gyari UJ alkatreszek 
joval szalon-ar alatt. Elso kettonel beszerelessel, utobbi csak alkatresz-
kereskedo, neki cikkszam kell, de mindent meghoz 1-2 nap alatt.

>Meleg motornal es teljesen nyitott fojtoszeleppel mertek ezt?
En is azt mondom, hogy igy merjunk. Viszont negy komoly gondolat 
szget utott a fejembe:
1.) A gyartok szerint nem tanacsos kivett gyertyakat a levegoben 
szikraztatni. Ha nincs rajta a gyertyapipa kompressziomeres kozben, 
akkor honnet tudja a motor, hogy most nem kellene szikraznia?
2.) Gyujtokabel nelkuli motorokon (trafo a gyertya vegen) ha a primer 
oldalt szakitom meg, az nem faj neki?
3.) Elektronikus gazpedalnal (gyk: leptetomotorral mozgatott 
fojtoszelep) hogy adsz teljes gazt mereskor?
4.) Kompressziomereskor onti bele a benzint, mig a lambda-szonda 
megalljt nem parancsol? Az igy bejutott uzemanyag nem faj a 
katalizatornak? A karburatoros katalizatoros autot egy kompresszio-
meres tonkre is teszi? Vagy ugy kezdodik, hogy vegyuk le az AC 
tapvezeteket, aztan jarassuk a motort, mig meg nem all?

>mondja mar valaki, h nem hengerfejes...
Nem torvenyszeru. Ha hidegben nagyon felontod, nem tol el 
valamennyi vizet, ahogy megmelegszik? Nekem az Alfa meg sose allt 
meg felso vizszinten, akarmennyit is ontottem bele. Valahol feluton 
erezte jol magat. Azt nezd meg, hogy ennel lejjebb is megy-e?  
Olajbeonto trutyissagara mar tobb helyrol is jott, hogy a motor 
belsejeben lecsapodo kondenzviz is okozhatja. A ventillatorod eddig 
nem kapcsolgatott, vagy csak nem volt feltuno? Kipufogo vizessege: mit 
varsz a tel derekan? Minden auto komoly gozfelhokkel jarkal, nem?
Bar ha minden tunetet osszeolvasunk, gyanus. :(

>hatul egy piros lampa valositja meg a vilagitas, feklampa es
>index funkciokat, talan meg a kodlampa is ott van. Ez ranezesre nem
>huszeves modelleknel is 
A mai napig amerikai szabvany: elol sarga helyzetjelzo, feher tompitott, 
oldalt elol sarga helyzetjelzo. Az elso es e/o helyzetjelzok villogasa 
adja az iranyjelzot. Bekapcsolt vilagitasnal ugyanezek pulzalo fenye. 
Hatso oldalhelyzetjelzo piros, hatsolampa piros. Feklampa mint nalunk, 
vagyis 5/21W nagyobbik fele is gyullad. Iranyjelzo a helyzetjelzo 
villogasa, felkapcsolt lampanal pulzalasa. A legszebb, amikor bekapcsolt 
vilagitas mellett kiteszed az indexet es ralepsz a fekre...

>>Ha balra kanyarodas elott kihuzzak az autot a sav jobboldalara.
>Miert zavar amig a savjaban marad ?
Mert ha a szembeforgalom miatt negyed oraig nem tud balra 
bekanyarodni, akkor en negyed orat varok miatta/mogotte. Ha 
szigoruan raall a vonalra, esetleg picit at is log, akkor a szembejovo 
meg elfer mellette, a mogotte jovok meg ki tudjak kerulni. En legalabbis 
igy szoktam...

A hazszam-kereses engem is erdekel...
Fogash
+ - Ujabb erdemi hozzaszolok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mar tobbszor billentyut akartam ragadni a hozzaszolasaihoz, de
> vagy el sem kezdtem, vagy kitoroltem az addig irtakat imigyen:
> "AAAAA, remenytelen eset... A Fold bananalaku, a lendkerek meg
> egyenlo oldalu haromszog, osszekotve a tetoablakkal. Gyozzetek
> meg, ha nem igy van, de ugysem hiszem el... Jobban tudom !"

Nehany sotet alak munkalkodasa nyoman per pillanat ott tartunk,
hogy az ervek, sot a meresi eredmenyek is vagy reakcio nelkul
maradnak, vagy ilyen hiperprimitiv valaszokat szulnek...

Elolvastad es atgondoltad legalabb azokat a reszeket, ahol a Fold
alakja, vagy a lendkerek kerult szoba? Van valamilyen konkret
eszreveteled a temakhoz? Ha csak ennyi, az teged minosit...
Kozonseg persze van erre is; sot, minel tobb az ilyen iras, annal
inkabb felbatorodnak az erdemi hozzaszolasra keptelenek...

> Hehe, napok (hetek?) ota PgDown hiszen mar a legelejen megmondta
> Triznyak hogy _elofordulhat_ meghibasodas ha a kocsi
> "elektronikat"  tartalmaz, legalabb is nekem ez csapodott le
> (legjobb pelda erre a tegnapi szamban az Alfa vs. sok mas
> inditozas ahol a bikazas semmi galibat nem okozott), a tobbi meg
> akademikus vita millivoltokrol, tuskekrol, tovisekrol ami
> gyakorlati embert nem nagyon erdekel.

Mikor vonta barki ketsegbe, hogy _elofordulhat_ meghibasodas?
Egy lehetseges esetet vizsgalunk, illetve azon belul is azt, hogy
ott nagyobb aramok szakadhatnak-e meg, mint egyebkent az auto
normalis hasznalata soran. Ha valakit ez nem erdekel, azzal nincs
semmi baj; engem sem igazan izgat, hogy az olasz vagy szingalez
autok jobbak... Ennek ellenere nem szoktam magam idegesiteni az
ilyen vitak miatt, es arrol ertekezni, hogy olvasom-e oket, vagy
sem...

> Ugymind Hajdu Csaba kontra Triznyak kollega. Vagy kibekulenek,
> vagy lesz egy boxmeccs kettejuk kozott :-)

Bar ott a ":-)", egyesek tenyleg boxmeccsnek tekintik a vitat, es
hajra xy jellegu beszolasokkal probalnak reszt venni benne... Mi
lenne, ha csak a konkret muszaki kerdesekrol irnatok? Olyan
borzasztoan bonyolult keres ez?

Tobb megvalaszolatlan felvetes is van a temaban, erre nem tudnak
semmit mondani a tisztelt egybegyultek? Csak a primitiv hozonges
megy? Eleg szomoru...
+ - Vezermuszij es egyeb aprosagok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Fogashtol jott egy uj megjegyzes, hogy magas fordulatszamon a vezermutengely
> egyenetlen terhelese jobban terheli a szijat. Amit szinten jo tudni.

Ez tunne logikusnak, de en eppen forditva ertettem... Legalabbis
ezt irta volt:

> Minel nagyobb a fordulatszam, annak rovidebb ideje van egy-egy
> "rantasnak" kiteljesedni, vagyis a szij terhelese simul,
> egyenesedik.

A "simulo es egyenesedo" terheles persze nem mond tul sokat arrol,
hogy mikor tortenhet inkabb szijszakadas; ez ismet egy olyan
konkret reszletkerdes, amit korbe lehetne jarni. Ehhez persze
ervek is kellenek, amiket nehezebb szolgaltatni, mint a
vitapartnert ocsarolni...

> P.S.: Ja, es meg mindig nem tudom hogyan kene bikazni az ellentabor szerint.

Nekem az az erzesem, hogy ez az "ellentabort" nem is igazan
erdekli; barmilyen konkret erv, vagy kerdes utan mely hallgatasba
zuhannak, csak az izgatja oket, hogy tort uljenek, ha a
vitapartneruk irasaban hibat velnek felfedezni.
+ - KRESZ es a megkulonbozteto jelzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A'kos irta:
>En oda szoktam neki lepni, aztan ha a mento el tud mellettem menni ugy
>hogy nem kell lassitania (esetleg en sem tudok tovabbmenni anelkul
>hogy akadalyoznam), akkor felreallok.
>Ez vajon szabalyos ? (akarom mondani a rendor nem buntet meg erte,
>hogy nem alltam azonnal felre - esetleg akadalyozva a szirenast -
>hanem "csak" mindent megtettem azert hogy ne akadalyozzam?) Mit mond
>a kresz?

A tobbszorosen modositott 1/1975-os KpM rendelet (KRESZ) szerint:

******************************************************************
Magatartas a megkulonbozteto vagy figyelmezteto jelzeseket hasznalo
jarmuvekkel szemben

42. § (1) A megkulonbozteto jelzeseket (villogo kek fenyjelzest es
szirenat vagy valtakozo hangmagassagu mas hangjelzest) hasznalo
gepjarmu, illetoleg minden ilyen gepjarmuvekkel kisert (kozrefogott)
zart csoportban halado, megkulonbozteto fenyjelzest hasznalo gepjarmu
reszere minden jarmuvel, minden helyzetben elsobbseget kell adni, es
akadalytalan tovabbhaladasat - felrehuzodassal es a szukseghez kepest
megallassal - lehetove kell tenni.

(2) Megkulonbozteto fenyjelzest hasznalo, allo jarmuvet megkozeliteni,
illetoleg mellette elhaladni csak fokozott ovatossaggal szabad.

(3) Megkulonbozteto jelzeseket hasznalo gepjarmuvet elozni tilos. Az
ilyen gepjarmu mogott a kovetesi tavolsagot ugy kell megvalasztani,
hogy az ne jarjon a kozlekedes tobbi resztvevojenek zavarasaval.

(4) A figyelmezteto jelzest (sarga villogo fenyt) hasznalo jarmuvet
fokozott ovatossaggal szabad megkozeliteni, mellette elhaladni, vagy
megelozni.
*******************************************************************

Tehat a KRESZ nem irja, hogy azonnal elsobbseget kell adni, amint
meghallod vagy meglatod, hanem azt, hogy "minden helyzetben"! Vagyis
amig nem er utol, addig nem vagy koteles felreallni, mivel meg nem
akadalyozod egyenlore. De amint utoler, ervenybe lep a "minden
helyzetben elsobbseget kell adni, es akadalytalan tovabbhaladasat..."
mondatresz, es kenytelen vagy akkor es ott azonnal elengedni.

Udv: Aleox
+ - Octavia kepek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Talaltam egy kepet a www.skoda.hu oldalon is az uj Octaviarol a hirek
rovatban.
A www.vezess.hu-n is vannak fotok, allitolag ezek nem hivatalosak.

Ha mar ismeritek ezeket, akkor targytalan.
Egyebirant nekem nagyon tetszik.

Udv.:
Molnar
+ - savban helyezkedes + kovetesi + udvariassag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
>> Amugy meg szvsz igen kevesen vannak, akik valoban alapjaraton
>> (gazadas nelkul) csak a kuplunggal operalva indulnak.
>Nekem az van a hasznalati utmutatoban, hogy igy kell indulni,
legfeljebb
>nagyon meleg motornal javasoljak a kis gazadast.
Nem nagyon hidegnel ? :-o

> Felado : 
>A multkoriban mentem egy PUG 607 mogott. Az utcaban a jobb
>oldalon autok parkoltak, amikor elfogytak, a PUG elkezdett
>jobbra huzni, en (kirakva az indexet) elkezdtem balrol elozni.
>Erre a barom bekanyarodik minden jelzes nelkul balra a kisutcaba.
Az engem is idegesit, ha nem indexelnek (Ezert fogok egyszer kamerat
es kengururacsot szerelni a kocsira - utana mondja hogy pedig o
indexelt :-) )

>No, en megertem, ha valakinek nem tetszik a jobbra huzodas.
Ez nem a jobbra huzodast minositi, hanem a nem indexelest.

> Felado : 
>Ezert fogsz kapni rendesen, es jogosan. Mi vagy te? Kozlekedesi
>rendor? Ha igen, akkor ki a villogot, es buntesd meg a szabalytalan
>autost, de ne nyird ki.
Miert, te mit javasoltal volna ? Az ut csuszik mint a veszedelem, ha
komolyabban fekeznem kell, tuti, hogy belemjon, mivel a kovetesi
tavolsag amit tartott szaraz uton sem lett volna eleg, raadasul a
kolyok meg bent ul hatul. Igy rajott, hogy tartania kell a tavolsagot.

> Jatszd el legkozelebb egy pillanatra nem
>figyelo kamionossal,
Az az egy pillanat tobb mint ot perc volt.
Kulonben erdekes, hogy a kamionosok tudjak tartani a kovetesi
tavolsagot, es csuszos idoben meg inkabb rahagynak.


>De tudod mit: Inkabb ne jatszd el senkivel,
>mert ennek ellenere sem kivanhat senki ennyire rosszat a masiknak.
Tudod mit, inkabb vele, mint hogy a lanyom banja vetlenul a hatso
ulesen az o balfaszsagat.

>>Ilyen esetben (ha te keresed a hazszamot) te mit csinalsz ?
>Tobb verziot el tudok kepzelni: Felre allok - ha lehet - es elengedem
>a mogottem levot.
Ha lehet en is ezt teszem.

> Leparkolok. Ha nincs hely felrehuzodni, akkor
>ugyis erdemes a elso lehetseges parkolot elfoglalni, mert az legalabb
>mar tuti.
En akkor szoktam nem parkolni, ha tudom, hogy ahova megyek ott tudok,
esetleg csak a lanyokat rakom ki, en nem  maradok.

>Valamivel temposabban megyek, legfeljebb tul szaladok,
>es innet a masodik pont.
En altalaban nem a hazszamot szoktam keresni, hanem az utcat ahova be
kell fordulnom, es foleg akkor ha tudom hogy hulye egyiranyu a
kozlekedes a kornyeken (azaz ha elszalasztom a keresett utcat, akkor
rengeteget kell kevernem hogy odatalaljak)

>mert ezt igy tartom termeszetesnek. Ha nekem semmibe nem kerul
>valami, ami masnak jo, akkor miert ne tennem meg?
Ebben teljesen egyetertunk.

>Keresztezodesbe nem allok be
Multkor altam a zold lampanal, mert lattam, hogy nem tudok kijonni a
keresztezodesbol.
A mogottem allo erre elkezdett dudalni.
Raadasul a keresztezodes amire kiurult, valtott is a lampa, es en meg
atfertem, de a mogottem jovok mar nem.
Ekkor most szemet voltam vagy rendes ? (nem alltam be a
keresztezodesbe, de feltartottam a mogottem jovot)

>kiengedek masokat a mellekutcabol
Na ez a masik, amitol agybajt tudok kapni.
Villogok neki, hogy jojjon, kifer elem fekeznem sem kell, o meg csak
nez ki a fejebol.
Akkor mar nem tudok mast csinalni, mint lefekezni, mert mar jeleztem
neki, hogy jojjon, es amikor mar egeszen kozel vagyok, akkor jon ra,
hogy kifer.

> Felado : 
>>Ilyen esetben (ha te keresed a hazszamot) te mit csinalsz ?
>A legelso kornyekbeli parkoloban leallok es elindulok gyalog.
>Hihetetlen, de sokkal hamarabb megtalalom. Es nem  masok
karara.
Jo, en nem hazszamot hanem utcat szoktam keresni, es altalaban csak a
lanyokat szoktam kirakni.

>>Miert avar amig a savjaban marad ?
>Mert ugyanebben a savban a haladasi sebessegem csekely merseklesevel
ki
>tudom kerulni, ha nem igy tesz. Ebben az esetben viszont nekem
ugyanakkora
>sebessegre kell lassitanom, mint o.
Tehat abban a savban amiben o halad elmesz mellette tobb mint 5 km/h
sebessegkulonbseggel ?
Es o biztos lehet abban, hogy ki tudod centizni ?

> Es a mogottem jovo osszes autosnak is.
>Kicsit onkenyes viselkedes, es nem hogy nem segiti a tobbieket a
haldasban,
>de hatraltatja.
Az biztos, hogy nem segiti, de en valahogy ugy tudom, hogy a savok
azert vannak, hogy abban _egy_ auto ferjen el, nem pedig ketto.

> Felado : Somogyi Istvan
>Meg egyszerűbb megoldas: labas vagy fazek vagy ilyesmi. Tele
vizzel, ra a
>radiatorra/konvektorra, oszt csecs.
lapradiator van a hazban mindenhol, arrol meg leburul. Ha meg a foldre
rakom, a kolyok tuti, hogy belelep reggel :-)
Kulonben radiatorra akaszthato parologtato beszerzese mar folyamatban,
de egyeseknek nem mindegy a mintaja :-)

A'kos



--
Ákos Szalay
+ - bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

mivel kertetek, begepelem a bikazasrol amit irnak a konyvek:
volvo 460 1995
1) ellenorizd, hogy 12 voltos az elem. Vedd le a gyujtast.
2)Ha a bikazo akku masik autoban van, ellenorizd, hogy az autok ne
erjenek egymashoz (elektromos erintkezes)
3)Hasznalj bikazozsinort: eloszor a bikazo akku pozitiv sarkat (piros
zsinor)[1] kosd ra a lemerult akku pozitiv sarkara [2]. (ellenorizd
hogy jo legyen az erintkezes a szikrak elkerulese erdekeben)
3)kosd ossze a negativ sarkot (fekete) [3] a lemerult auto test
szemevel (hoist eye) [4]
4)Inditsd el a segito autot, es jarasd alapjaratnal nagyobb
fordulatszamon (kb 1500) par percig.
5)inditsd el a bikazando autot. Ne mozgasd a kabeleket inditozas
kozben. Ne hajolj az akkuk fole.
6)Miutan a motor elindult, forditott sorrendben vedd le az
erintkezoket [4-3-2-1].

ford ka 2003
1)allj ugy az autokkal, hogy ne erinsek egymast.
2)allitsd le a motort es minden felesleges elektromos berendezest.
3)kosd ossze a bikazando akku + sarkat a bikazo akku + sarkaval.
4)kosd ossze a bikazo akku - sarkat a bikazando motorral  vagy annak
felfuggesztesevel annyira tavol az akkutol amennyire csak lehet. Ne
csatlakoztasd a kabelt kozvetlenul a lemerult akku - sarkara.
5)ellenorizd, hogy a drotok ne legyenek a motor mozgo alkatreszei
kozeleben.
6)Jarasd a bikazo auto motorjat kozepesen magas fordulaton
7)inditsd el a motort amelynek lemerult az akkuja.
8)miutan a motor elindult jarasd mindket motort tovabbi harom percig
mielott leveszed a kabelt.
9)a feszultsegcsucsok merseklesere kapcsold be a bikazott auto
szellozoventollatorat es hatso ablak futeset. ! ne kapcsold be a
vilagitast az ablakfurtes helyett, a feszultsegcsucstol kieghetnek az
egok.
10)Vedd le eloszor a negativ zsinort, majd a pozitivat.

Ennyi, bocs a forditas minosegeert, tolem ennyi telik...

A'kos

--
Ákos Szalay
+ - Egynapos 6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

>Ha mar HAT... valami kisebb, egynapos
dumcsizashoz
>mit szolnatok mondjuk marcius kozepe tajan?

Jo a felvetesed Soma :-)
Benne lennek ebben is. Lenne valami 5 leted ?

>torzsvendegi" poziciomat HAT-ugyil
>eg, ugyhogy 2
>szemely (esetleg +1 gyerkoc) jelentkezik :-)))

Kezdesz te nekem nagyon gyanus lenni ;-) Tul jo a
Waresz ? Nem akad az a franya tuszelep ?

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, Militec, BRISK tunning
gyertya, kaphato.
http://kep.tar.hu/budaivar,  http://frigyes.fw.hu
+ - Octavia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A skoda.de-n van jó pár kép...

Szerintem nagyon csúnya :-(((

Üdv:Ákos
+ - Re: inditozas csak kuplunggal Re: sok vegyes Fogash-tol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tuesday 10 February 2004 13:39, jbor wrote:
> > Amugy meg szvsz igen kevesen vannak, akik valoban alapjaraton
> > (gazadas nelkul) csak a kuplunggal operalva indulnak.
>
> Nekem az van a hasznalati utmutatoban, hogy igy kell indulni, legfeljebb
> nagyon meleg motornal javasoljak a kis gazadast.

Azt hiszem te a motor inditasarol beszelsz, mi meg (legalabbis en:) mintha 
az auto mozgasba lenditeserol irtunk volna.

> <off>
> Mit jelent az szvsz rovidites?
> </off>

IMHO azt jelenti hogy szereny velemenyem szerint :-))

-- 
Udv, Sandor
+ - re: hutopuccolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

udv, HA
Hiaba minden tudomany, a hutot ki kell szedni. En is probalta slagot 
ratenni, meg minden egyeb de nem mukodik .
Huto ki, teleonteni savas level (en ezt hasznaltam s bevalt, sarga le, 
csopucolasra aruljak) megrazogatod, s kiontod. ezt megcsinalod kb fel 
oran at, amig meg nem unod, tudniillik meg fel ora mulva is koszos le 
folyik belole, majd kioblited vizzel rendesen.
Ha nem oblited alaposan at, a csopucolo sav benne marad, majd 
tonkreteszi a hengerfejet. probaltam ebbol az lebol  par cseppet kis 
aluminium lemezre onteni, s hat igencsak sistereg alatta. gondolom a 
hengerfejjel is ez tortenne ha benne marad.  2 ora huto kiszerelese 
(bord alatt volt, kulon erre a celra kelett heggeszek egy fel meteres 
13-as gorbe csokulcsot) el ora razogatas es fel ora osszeszereles. Az 
eredmeny meglepoen jo. Szerintem nincs az a szerelo a vilagon aki ezt 
megcsinalna neked. De megeri ;)

nem csak a hutot kell kipucolni, szedd le a gumicsoveket is, nyomogasd jol meg,
 majd razd ki belole a vizkovet. meglepoen sok tud kijonni abbol is 
Jo munkat

Udv 
Zoli 
Escort 1.3 (Most mar generalozott motorral )

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS