Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 74
Copyright (C) HIX
1998-07-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: *** HIX AUTO *** #73 (mind)  104 sor     (cikkei)
2 re:vilagitas nappal (mind)  86 sor     (cikkei)
3 Elado alkatreszek (mind)  9 sor     (cikkei)
4 mikor ne allitsuk le a motort? (mind)  36 sor     (cikkei)
5 Fogyasztas csokkentes - METABOND tapasztalatok (mind)  36 sor     (cikkei)
6 Re: detroit ( 101 sor ) AUTO #73 (mind)  17 sor     (cikkei)
7 Re: Takarekos vezetes (#68) ( 11 sor ) AUTO #73 (mind)  22 sor     (cikkei)
8 Re: YPVS ( 23 sor ) AUTO #73 (mind)  46 sor     (cikkei)
9 Loerok es riaszto (mind)  26 sor     (cikkei)
10 akku problemak (mind)  74 sor     (cikkei)
11 riaszto, arammero (mind)  68 sor     (cikkei)
12 Re: riaszto riaszto (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - Re: *** HIX AUTO *** #73 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szuksegem lenne egy '80-as gyartasu 1990 cm3-is
> BMW karburator adataira. Barmilyen info jol jonne
> (beallitas, mukodes, grafikonok).
> Ha van valakinek barmi info, kerem irjon
> nekem maganba, mert nem vagyok a listan.

Van az AutoData sorozatnak egy karburatoros konyve ahol tipusonkent, abrakkal,
funkciokkal minden le van rajzolva. Igaz, a szoveg lehet, hogy kulfoldiul van..
..
:)

> 1.,VW Golf II-nel hogy kell az oldalso iranyjelzoben kicserelni az izzot?
> (Nem latom hirtelenjeben hogy ferhetnek hozza, osszetorni meg nem akarom a
> hozza nem ertesemnel fogva.

Valoszinuleg belulrol (a kerekjaratbol) lehet kihuzni az izzot, esetleg
bajonettzar-szeruen (elforditod, huzod)CSAK TIPP, nehogy letord!

>      >A lampaval kozlekedesnel a kocsid fenyt BOCSAT KI,ami
>      >tobbletet jelent a kornyezeti megvilagitashoz kepest,
>      >mellesleg mindig kontrasztot ad. Lampa nelkul a kocsirol
>      >VISSZAVERODO fenyt kell meglatnod, ami a kocsi
>
>      Ez szerintem nem feltetlenul igaz. A szemem a beeso fenyt erzekeli es
>      nem tesz kulonbseget, hogy az emittalt vagy reflektalt feny. Masreszt
>      a fenyszaro kostans energiaval vilagit es a jo kornyezeti megvilagitas
>      eppen jelentheti azt is , hogy a kontraszt nem nagy,

de altalaban nagyobb. :)

>      Nos szerintem az elektromos rendszer terhelese

elol 2x55W, hatul max. 2X15 W= 140Watt terheles. Egy valamire valo autoradio to
bbet
eszik. Vagy akkor autozzunk csendben, mert az kimeli a kornyezetet? :)

>      Az elozesnel, gondolom itt foleg a normal utakon elkovetett elozeseket
>      erted, nem az a tavolsag a veszelyforras ahol meg  nem kiveheto a
>      szemben kozlekedo, hanem  ahol mar esetleg annyira kozel van, hogy nem
>      marad ido a manovert befejezni. Ott pedig mar kiveheto a kekesszurkes
>      Dacia is.

De a gond (szerintem) az, hogy csak ott veszed eszre, ahol mar nincs idod befej
ezni
a manovert. Hiszen azert kezdted el, mert nem LATTAL senkit szembe jonni. Nem?

>  Egyebkent meg az ADAC nem partolja a
>      dolgot. Oket meg nehez biztonsagellenesseggel megvadolni.

Azert vannak fenntartasaim...  :) (Mikor pl. a legzsak altal okozott seruleseke
t
feszegetik...)

>      Nos ezert ez ennyire nem egyszeru. Hogy rendorsegileg mennyire van
>      tiltva nem tudom, mindenesetre nem nezik jo szemmel. De ha van egy
>      baleseted szemelyi serulessel akkor az ugeszseg azzal kezdi, hogy
>      bunkofon volt-e es mar mennek is a szolgaltatohoz a hivaslistaert. Ez
>      ui. sulyos gondatlansagnak (grobe Fahrla:ssigkeit) minosul ami mar egy
>      kemenyebb jogi kategoria. A CASCO-rol nem is beszelve

Nincs tilto rendelkezes, legalabbis ezt olvastam. De valamilyen ezrelekig ittas
an
is lehet vezetni, pedig akarmilyen kis mennyisegu alkohol mellett is kimutathat
o a
reakcioido novekedese. Igaz, ez is csk akkor szamit, amikor mar radhuztak a
cipzaros nejlonzsakot.

> .     Es mint tudjuk a biztositok nagy urak :-]

Ez igy igaz

> > > 4. Mikor ne állítsuk le a motort
> > > Hosszú út után ne állítsuk le azonnal a motort, mert a motorban tárolt
> > > hőt a hűtésnek még ki kell dolgoznia magából. Ha leállítjuk a motort,
> > > akkor a hűtés azonnal megszűnik (hiába forog az elektromos ventillátor
> > > tovább, az nem sokat ér, ha a vízpumpa nem megy). Hagyjuk alapjáraton
> > > ketyegni 2-3 percig, leállítás csak ezután. Ennek fényében viszont, ha
> > > hosszú út után érkeztünk a lámpához, akkor nem tanácsos a motort
> > > leállítani.
>
> Biztos ez? Hiszen a hosszu ut soran dinamikus egyensuly alakul ki, a hutes
> pontosan a motor altal termelt hot vezeti el. A leallitaskor a hotermeles
> es az aktiv hutes is megszunik, csak a termeszetes hoaramlas marad, ami
> lassabban, de huti a motort. A homerseklet csak csokkenhet, mivel nincs
> hotermeles. Igy hat nem erdemes tovabb jaratni a motrot. Jol gondolom? Ha
> nem, javitsatok ki.

A hosszu uton az alkatreszek joval 100 fok fole melegszenek. A din. egyensulyba
n az
atfolyo viz eppen x (pl 90) fokra melegszik fel, ami a hutoben aztan visszahul.
 A
vasak a 90 fokos viz mellett mondjuk 150 fokosak. Tehat ha a vizpumpa leall, a
bennrekedo viz azonnal tulmelegszik, hiszen nem forog. Allitsd le, tedd ra a
gyujtast es figyeld a vizhomero mutatojat. Ha eleg erzekeny, feljebbmegy.

Kedves autostarsak. Nem tudom ti hogy alltok a lampazassal, es men szeretnem ha
 ez
kettonk flameje lenne. Vagy mar az? :)
Szeretnem ha mas is hozzaszolna a temahoz. Csak hogy nem erezzuk egyedul magunk
at.
Legalabb az ovhoz hasonloan: ertelmes, hujeseg, de hasznalom, nem hasznalom. OK
?

Fogash
+ - re:vilagitas nappal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sarlos Ur irta:
**** > De ha az ilyen adatok valakit nem gyoznek meg,
     >mondja el miert artalmas bekapcsolni nappal a tompitott
     >fenyszorot? (a refi nappal is vakit, ez nem kerdeses!)

     Nos szerintem az elektromos rendszer terhelese es az emiatti
     korabbi alkatresz kihalasok eleg ok. Itt elsosorban a kornyezeti
     karokat emlitenem (pl. akkumulator). Irtam mar rola, hogy amiota
     ez az eloiras ervenyes sokkal tobb hibasan vilagito autot latok este
     amikor vitathatalanul kell a feny. A fel decis benzintobbletet
     kisse alulbecsultnek erzem de fogadjuk el. Ezt beszorozva a teljes
     gepjarmupark futasteljesitmenyevel, atszamolva NOx , CO es CNx
     anyagokra..... Mindez akar junius-juliusban es nappal. Szoval
     szerintem meg a kornyezet meger annyit, hogy el-eljarjak a
     szemeszemhez.
*****

En sem akarok kotekedni, de ez a fajta kimeletesseg egy kicsit tulzott. A
kocsiban dolgozo generator ha vilagitunk ha nem akkor is dolgozik,
tolt(gyujtas kb. 50W es az egyeb vesztesegeket fedezi illetve tolti az
akumulatort. A generator kihalasat elsosorban a kopasa okozza ez pedig
fuggetlen a leadott teljesitmenytol, mivel mindig forog.
Vegyunk egy atlagos 2X100 W-os izzopart(ez mar eleg izmos) plussz a
helyzetjelzok es a vesztesegek. Ez cakum-pak nem tobb 300-320 W-nal. Ez egy
atlagos 60 kW-os (60.000W)teljesitmenyu kocsiba van szerelve. Egy ilyen
kocsi normal haladas kozben atlagosan 20-30 kW (20-30 ezer W)teljesitmenyt
hasznal. Ehhez kepest ,ha ezt a motort megterheled 300 W-tal pluszban,
akkor nem valoszinu, hogy egyaltalan kimutathato a kulonbseg. Nem tudom,
hogy a feldecis tobblet mire ertendo, de ha egesz honapban mindig lampaval
megyek, akkor sem fog egesz honapra fel decinel tobb benzin
elfogyasztani(abszolut ertekben). Vagyis a tobblet nem kimutathato, de
foleg nem erezheto. Nyilvan ha nem terheli meg a motort, akkor nem bocsajt
ki tobb szennyezoanyagot.
Az akkumulatornak tok mindegy, hogy eg-e a lampa jaro motornal, ugyanis egy
jol beallitott generator teljes mertekben fedezi a lampa illteve az osszes
fogyaszto altal elhasznalt energiat. Az aksi arra kell csak, hogy az aram
ingadozasokat elsimitsa. Az akksit az inditozasok nyirjak ki es a hideg.

En mindenkeppen hasznosnak tartom a nappali lampazast, mert egyertelmuen
jobban latszanak az autok es foleg a helyes tavolsag-megitelesben segit
sokat. 2-3 evente 2000 Ft a par izzo amit igy elhasznalok. Hat ennyit nekem
meger, hogy a helyen maradjon es nem egy masik auto oldalaban stb. kosson
ki egy esetleges utkozeskor.:-)
Ami viszont teljesen igaz, hogy a reflektor nappal is nagyon zavaro.

Az nem igaz, hogy a nemetek nem partoljak a nappali lapmat. Ok csak
ajanljak szinte mindenhol, de az o autostarsadalmuk eleg kulturalt ahhoz,
hogy ne kelljen jogszabalyba rogziteni a dolgot, mert ha ajanljak akkor be
is kapcsoljak a kedves autosok. Ez az itteni tarsasag egy jo reszere nem igaz.

Ami a mobiltelefont illeti: lehet telefonalni de csak kihangositoval. Ha
elkap a rendor a kezedben a telefonnal akkor akar 2000 DM!!!!! helyszini
birsagot is kirohat. (nem erdemes vitatkozni, mert lattam a jogszabalyt)
Szoval lehet telefonalni, csak eleg draga!:-))))

MAS:

>Ezt mernoki gazdasagtan oran pont ebben a felevben szamoltuk ki. "Atlagos"
>hasznalattal szamolva (a koltsegeket inkabb alabecsulve) az jott ki, hogy
>csak az auto elvisz egy fe'l fizetest...
> Ed
 
Na ehhez nem kell mernoki gazdasagtan. En csak megnezem a penztartcamat
idonkent. Igy is jol latszik, hogy elviszi. Vegre egy hely ahol a tudomany
megkozeliti a valosagot! :-)))))) 
udv,
				
     __  		  **
  __/_|\_ Klem Krisztian** 
 |__|_|__|Walter Dragon Tuning
_(_)__(_)_*************	
mailto:
Telefon:06-30-905-837
Budapest
(Csaladi es egyeb autok garmada: 
jelenlegi kocsim:1976-os FIAT 128 3p(sportkupe); 
amit vezettem: osszes keleti tipus, foleg Kispolszki, 
BMW E21,E30,E38(316,318i,325i),730i,850CSi, Toyota Supra 3.0, VW GolfIII, 
FIAT 500,600,850,124,125,126,127,128,131,(es ezek sportkupei,mar ahol van)
Uno, Ritmo,Punto, Honda CRX 1.6 VTEC, Civic 1.4, 1.6 VTi, Peugeot 205,405, 
Ford Sierra 1.8TD. 2.3, Mondeo2.0i, Fiesta 1.4i, Opel Astra, 
es egy csomo kisteherauto. 
Szunni nem akaro autoimadatom miatt mindent kiprobaltam amit a pofatlansag
hatara meg engedett, na meg persze a tulajok)
+ - Elado alkatreszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Tippesek !

     Van egy elado VW Golf hutom kituno allapotban van . Ara : 9.500 Ft.
     Irjatok.Bontoban 17-22.000-t mondtak ra.

     Ugyanitt 4 db 155/60-as gumi abroncsal egyutt szinte ujjak.Aruk
     5.000ft/db lehet venni csak kettot is.
                          tel : 06-30-391-769
                  >
+ - mikor ne allitsuk le a motort? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > 4. Mikor ne állítsuk le a motort
> > Hosszú út után ne állítsuk le azonnal a motort, mert a motorban tárolt
> > hőt a hűtésnek még ki kell dolgoznia magából. Ha leállítjuk a motort,
> > akkor a hűtés azonnal megszűnik (hiába forog az elektromos ventillátor
> > tovább, az nem sokat ér, ha a vízpumpa nem megy). Hagyjuk alapjáraton
> > ketyegni 2-3 percig, leállítás csak ezután. Ennek fényében viszont, ha
> > hosszú út után érkeztünk a lámpához, akkor nem tanácsos a motort
> > leállítani.

>Biztos ez? Hiszen a hosszu ut soran dinamikus egyensuly alakul ki, a 
>hutes pontosan a motor altal termelt hot vezeti el. A leallitaskor a 
>hotermeles es az aktiv hutes is megszunik, csak a termeszetes >hoaramlas 
marad, ami lassabban, de huti a motort. A homerseklet csak >csokkenhet, 
mivel nincs hotermeles. Igy hat nem erdemes tovabb jaratni a >motrot. Jol 
gondolom? Ha nem, javitsatok ki.

Kijavitalak.
A motor alkatreszei a hosszabb uton eltero homersekletre allnak be. Gondolj 
bele pl. a szivocsovet folyamatosan huti a beszívott levegotoltet. A 
hengerfej jo meleg, mig a blokk alja alacsonyabb homersekletu. Amint 
megalsz ezek a kulonbsegek a termeszetes hoaramlas miatt elkezdenek 
kiegyenlitodni. A szivocso peldaul felmelegszik akar olyannyira, hogy a 
regi karburatoros autoknal a karburator is melegedni kezd. Ez a nyari 
melegben oda vezethet (tipikus a volt szoc autoknal), hogy megallas utan 
3-5 perccel mar nincs a karburator uszohazaban uzemanyag. Ez jelentosen 
megneheziti az ujrainditast. Szerintem nem az a baj, hogy egyes alkatreszek 
ilyenkor elkezdenek hulni, hanem az, hogy masok viszont melegszenek.
Ha felforr a hutovized hegymenetben nyaron akkor nem szabad leallitani, 
hanem felreallni, es hagyni, hogy alapjaraton visszahu:ljon.
Az F-1-eseket is telepakoljak ventillatorral amikor az edzesen behuznak a 
boxba. Ha pedig a palyan allnak meg, akkor hajlamosak maguktol kigyulladni, 
mert az atmelegedo, most mar a menetszel altal nem hutott alkatreszek 
meggyujtjak a motorterben talalhato olajat, koszt. (Nem csak a fu gyullad 
meg, mint ahogy David  S. kollega szokta volt mondani.)

GaborZs
+ - Fogyasztas csokkentes - METABOND tapasztalatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Nemreg kapcsolodtam ehhez a levelezesi listahoz. Nagyon hasznosnak tartom.
Szeretnem en is elmeselni tapasztalatomat es kivancsi vagyok a tietekre.

Olyan autos tarsakat keresek, akik - mint en is -  hasznaljak a METABOND
termekeket.

Gyujtom a tapasztalatokat:
   melyik termeket hasznaltatok (olajcserekor M vagy C2,, uzemanyag
   adalekot, zsirt, spray-t)
   Milyen markaju es hany eves autonal alkalmaztatok (talan pontosabb, hogy
   hany kilometert futott.)
   Mennyi megtakaritast ertetek el.

En 96 ota hasznalom a MEGALENE uzemanyag adalekot a 8 eves 80000 km-t
futott LADA 1500-osomhoz.
A megtakaritasom a harmadik MEGALENE-es tankolas ota a fogyasztasom atlag
12%-kal csokkent a reklamozott 3-8%-ossal  szemben.

A motorom lecsendesedett. A kovetkezo olajcserekor az oregebb autokba
ajanlott C2-es termeket toltottem az olaj utan.
Igy eleg most mar csak 20 000 km-kent olajat cserelnem. A zsirt csak most
probaltam ki, ennek hatasarol meg nem tudok beszamolni.

Azota csak elektromos problemaim voltak a motorral. Meg a rozsda a
karosszerian, de ezen meg a METABOND sem tud segiteni.

Tobb baratom -akik szinten hasznaljak a METABOND-ot hasonlo megtakaritasrol
szamolnak be.

Aki esetleg nem ismeri, ez egy surlodascsokkento termekcsalad.

Baleset mentes autozast kivanok mindenkinek

                              Guszti
+ - Re: detroit ( 101 sor ) AUTO #73 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

On Mon, 29 Jun 1998  wrote:

> voltak (a Series71 a 2.vh. az US Army kedvenc motorja vala). Mellesleg
> a ketutemuek hatasfoka is jobb, ennek ellenere a piac a 4utemu

Szerintem itt a literteljesitmenyre, vagy egyeb fajlagos teljesitmeny
jellemzore gondoltal (teljesitemny/tomeg). A fajlagos fogyasztasa a 4
utemu, kozvetlen befecskendezeses turbo visszahuteses Diesel motoroknak a
leg jobb. Ezt irod is lejjebb. 

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                  http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/
+ - Re: Takarekos vezetes (#68) ( 11 sor ) AUTO #73 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

On Mon, 29 Jun 1998, Kaczmarek Edva'rd wrote:

> > A takarekos vezeteshez az a legjobb, ha minel hamarabb felkapcsolunk.
> > Ha tulzott buzgalombol, vagy a kapcsolasi pontok rossz becslesebol
> > adodoan olyan hamar felkapcsolunk, hogy mar csak nemi rangatassal
> > tud gyorsitani a motor, karosodik-e valamely alkatresz ?
> 
> Errol jut eszembe. Alacsony fordulaton (4-esben 35 km/h, 5-osben 55 km/h
> korul) megvaltozik a motor hangja. Olyan morgos lesz. Ez baj, es ne
> engedjem le ennyire, vagy nem karos?

Locsog bele a benzin, de azt  nem tudja elegetni, amit eleget, azt sem
tudja nyomatekka alakitani -> motorkinzas. Ezzel legalabb anyit gyilkolsz
rajta, mint ha egy emelkedon (nem, nem lejton!) pirosba huzatnad.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                  http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/
+ - Re: YPVS ( 23 sor ) AUTO #73 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Mon, 29 Jun 1998  wrote:

> munkanapokon olvasom a leveleimet. :) Csak annyi fuznek hozza, hogy nekem
> volt egy YAMAHA RD 350 YPVS motorom. Nagyon szerettem, mert konnyu volt,
> kis meretu (akar a honom ala csaphattam volna) es 60 LE-t tudott !!!
> Murvas uton 2.sebessegben gyorsitva 5500-6000 1/perc fordultnal kiporgott a
> hatso kerek ! Ez volt az a fordulat ahol a kipufogot igazabol kinyitotto a
> vezerles. Alacsony fordulaton is szuperul mukodott, 3. sebessegben
> alapjaraton lepesben lehetett vele menni, es abszolut nem rangatott.
> A muszaki megoldasrol nem sokat tudok, csak annyit hogy a hengerfej tetejen

A ketutemo Otto motorok hangszerneknt mukodnek. Amig a 4 utemuek anna
lerosenbbek, minel kisebb a szivo/kipufogo rendszer ellenallasa, a 2
utemuek nem. Azoknalezt hangolni kell.
Tehat a szivocso, a forgatyus haz, a csatornak es az egesz kipufogo cso
egy rezonatort alkot. 

Egy adott geometriaju rendszer viszont csak szuk fordulatszamon fog
rezonalni. 
Ehhez jonnek meg egyeb dolgok. Pl a kipufogo csatorna magassaga. Ha tul
alacsony, akkor nagy a kiomlesi ellenallas, nagy fordulaton sok fustgaz
marad vissza. Ha magas, akkor nagy fordulaton OK, de kis fodulaton
rengeteg friss keverek is tavozik, es ezzel no a fogyasztas. Emellet meg
csokken a hasznos kompreszio is. Ezert szinte minden gyar hasznal valami
kipufogo vezerlest az "elesebb" 2 utemu motorjain. Fantazianeve sokfele
van (marketing suxx), meg kialakitasban is kulonboznek, de mukodesi elvuk
azonos. A kipufogo csatornat kis fordulaton reszben lezarjak, tpbbnyire a
felso elenel.

E melett van meg olyan megoldas, ami a szivocsoben manipulal. Ehhez egy
kamrat epitenek be, ami csovel csatlakozik a szivocsohoz. Megfelelo
fordulaton kinyitjak ezt a kamrat, igy megvaltoztatjak a rezonancia
frekvenciat.

A yamaha YPVS a gyorsasagi gepeken elekrtonikus, a kroszgepeken mechanikus
vezerlesu.

Egyebkent a 4 utemu csucsmodelleken (FZR1000, YZF750) van Exup nevu
szerkezet, ez a kipufogo dobban valtoztan atomlesi keresztemszeteket, a
nyomatekgorbet hasasitja.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                  http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/
+ - Loerok es riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valojaban hany loeros is egy motor?

Ugy veszem eszre, hogy divat lett egyre nagyobb
loero szamot megadni az uj autok uj motorjaira.
Valoban ennyivel erosebbek ezek a motorok vagy csak
reklam az egesz? Amit megadnak az ugye a maximalis
teljesitmeny egy adott (es a gyakorlatban kevesbe
hasznalatos) fordulatszamon. De mi van az alacsonyabb
tartomanyban, ott hogy viszonyul egymashoz ket azonos
loketterfogatu, de eltero teljesitmenyu motor.
Peldaul egy 90 loeros motor 2000-es fordulaton
is masfelszeres teljesitmeny ad le mint a 60 loeros
tarsa?


>    A riaszto ENFORCER tipusu. Talalhato rajta ket potmeter, ha valaki
>esetleg tudja, hogy melyik mire valo, az ne tartsa magaban.Minden
>otletet szivesen fogadok. A valaszokat elore is koszonom.

Ha barkinek riasztoval kapcsolatos gondja van,
esetleg kozponti zarat, ablakemelot szeretne
keressen meg.

************************************
    Akos   
************************************
+ - akku problemak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok!
     
     A 67. szamban irtam a Trabantom inditasi gondjairol. Ezuton koszonom 
     azoknak, akik valaszoltak, tippeket adtak, kulonosen d-blasko/sanyi - 
     nak:
     
     > Nem egeszen ertem, mit jelent a 'lampa fel-le' inditaskor.
     
     A fenyszoro kapcsolot felkapcsolom gyorsan egymas utan 3-4 szer, de 
     csak rovid idore, nehany tized masodpercre, az utolso kapcsolasra mar 
     egeszen turhetoen vilagitanak a lampak. Ettol (???) az akku magahoz 
     ter egy kicsit.
     
     
      irta:
     
     
     >Minen valoszinuseg szerint fennall az, hogy a saru es az akku sarka 
     >kozott nem tokeletes az erintkezes, azaz megnovekedett az atmeneti 
     >ellenallasa. Ez lehet a laza sarucsatlakozastol  VAGY a feluletek 
     >rossz osszesimulasatol, kozbenso szennyezodestol is. 
     
     A saru le van kenve vazelinnel, semmi korrodalas nincs rajta. Miutan 
     feltoltottem az akkut 1-3 honapig nem jelentkezik a problema. Ezek 
     szerint megsem erintkezesi problema?
     
     >Ha az akkuban a cellafeszultseg eleri azt a szintet amikor teljesen 
     >feltoltodott, akkor beindul egy elektrolizis folyamat, amikoris a 
     >folyadekban a vizbontas eredmenyekepp gaz keletkezik....
     
     Eszerint ha a gazkepzodes beindul /bugyog az akkusav/ a toltest mar 
     befejezhetonek vehetjuk? Nalam mar kb. egy ora mulva intenziv 
     gazkepzodes indul meg. Nem hiszem, hogy az akku ekkor mar teljesen fel 
     lenne toltve... 
     
     >Segitenek egyes elekronikus gyujtasok is.
     
     Gyarilag beepitve.
     
      irta:
     
     >Lampa fel-le:
     >Az egyik kollegamnak, jo masfel eve igencsak
     >elkezdett dogledezni az aksija, erre valahonnan
     >eloszedett egy csodaszerkentyut......
     >A kutyu egy kis muanyag hazban van. Kijon belole
     >ket drot, azt kell az aksira kotni.
     >Meg azt is tudom, hogy mukodik:
     >Folyamatosan kis arammal suti az akkumulatort.
     >Ezt az energiat tarolja es idonkent (20 sec)
     >egy nagy energiaju impulzus formajaban visszaloki
     >az akkuba, akinek ez nagyon tetszik.
     
     Szerintem ez a kutyu inkabb kisuti az akkumulatort, mintsem 
     karbantartja, a tolteskor fellepo vesztesegek miatt. Tudja valaki 
     milyen hatasfokkal lehet egy akkumulatort feltolteni?
     
     
     Sajnos a magyarazatot meg mindig nem talaltam meg a problemara. 
     Tovabbra is varom az otleteket. Lehet, hogy akkucsere lesz?
     Mennyi egy akkumulator nevleges toltofeszultsege?  
     
     
     Eredeti levelembol:
     
     >A kerdesem a kovetkezo : egy inditozas utan hany km-t kell haladni 
     >ahhoz, illetve mennyi ideig kell a motort jaratni, hogy az akkuban 
     >igy elveszett energiat potoljuk? 
     
     Erre a kerdesre senki sem valaszolt. Meg most sem keso!
     
     Udvozlettel
     
     Andras
+ - riaszto, arammero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

> Felado :  [United States]

>    A riaszto ENFORCER tipusu. Talalhato rajta ket potmeter, ha valaki
>esetleg tudja, hogy melyik mire valo, az ne tartsa magaban.Minden
>otletet szivesen fogadok. A valaszokat elore is koszonom.
az egyik poti a rezges(rugdosas) erzekelojet allitja. A masik pedig az
ultahangos erzekelo erzekenyseget. Ha van rajta nyil, akkor annak iranyaba
lesz egyre erzekenebb.
Teendo: deritsd ki hogy melyik melyik, a rezgeserzeklot allitsd 80%-os
maximum helyzetbe, a masikat pedig kb felallasba. 

teszteles: kezd el tenyerrel utogetni a kocsi elso sarvedojet. Persze nem
az a cel, hogy behorpadjon, hanem csak csattanjon. Az erosebb uteskre kell
megszolnia csak. Ha belerugsz a  gumiba, akkor mindenkepp szolni kell.
Az ultrahangost pedig lehet tobbfele modon. A legbonyolultabb, ha fogsz egy
nagyobb meretu szunyogot, vagy egy kis legyet, es bezarod szegenyt. Ugy jo,
ha ettol nem szolal meg, de egy nagyobb allatkatol, pl darazs, mar igen.
Igaz, hog egyszerubb az, ha szelcsendes idoben a lehuzott ablakon bedugod a
kezed, es mar pici mozdulatnal illik neki riasztani.

Es nem art, az sem a biztonsag kedveert, hogy amikor mar minden megvan,
akkor kiallitod valami forgalmasabb ut melle a kocsit, bekapcsolod, es
varsz. Akkor jo, ha a kamionoktol sem szolal meg


De ha regen jo volt, akkkor eleg ha megmozditoad a potikat jobbra-balra
picit, es az eredeti helyzet kozeleben hagyod.


>Egyebkent egy Suzuki Swift 1.3 Sport tulajdonosa vagyok.
Fantasztikus, tudod miota keresek egy swift sport tulajdonost :)
A "sport" az a motorjaban is jelent valamit? Arra gondolok konkretan, hogy
8 vagy 16 szelepes-e? Es gyari adatok szerint hany LE-s?

elore is koszi
***************************************
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: toltes ( 9 sor )

>szeretnek (utolag) egy kozepallasu arammero
>muszert beszerelni, ami ugye mutatja, hogy eppen
>fogyasztok, vagy eppen toltok. Melyik vezetekbe iktassam?

Egyikbe se. :))
Nem arra gondolsz veletlenul, ami van a 2105 kockaladakban is toltes
ellenorzo neven?
Az egy feszmero, kozepen van korulbelul a 13.6V , felso hatar 16V, also
pedig 8V. Ezt egyszeruen a gyujtaskapcsolora kotheted. Ha van gyujtas,
akkor kapja a 12V-t, es azt fogja merni.
Amire gondolsz, azt eleg nehez kivitelezni, legalabbis nekem muszeresz
szemmel annak tunik. Eleg ha arra gondolsz, hogy honnan szerzel hozza
muszert. Amikor beinditod, akkor elkezd n*100A folydogalni. Lattam mar par
mutatos muszert, de egyiksem bir ki ilyet. Arrol nem is szolva, hogy ha
ilyen nagyok a vegertekek, akkor kozepen alig leheet eldonteni, hogy mi
most mi a helyzet mert eppenhogy megmoccan a mutato.


Csao
RB 

************************************************
*            mailto:                *
*       URL : http://www.irisz.hu/~rb     v3.02*
************************************************
"Nagyon kell vigyaznom magamra, mert belolem csak egy van. Masok tobben
vannak, Oket konnyebb potolni"
+ - Re: riaszto riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hella

A tevesen riaszto riasztot pont azzal a ket potmeterrel tudod 
beallitani. En elmentem egy kihalt kornyekre, ahol senkit nem 
zavartam a vijjogassal, tekergettem a potmetereket es kocogtattam a 
lokharitot, es sikerult ugy beallitanom, hogy csak a tenyleg durva 
szellokesekre meg motor vagy teherauto, vagy mennydorges keltette 
rezonaciora indul be. Ha nem sikerul beallitanod, akkor javallom, 
hogy menj el egy riasztoshoz, mert meg ezer baja lehet egy 
riasztonak.

Mas: a Polus Centerben levo autos szakkonyvbolt tenyleg jol 
felszerelt, de egyetlen Honda tipushoz sincs peldaul magyar nyelvu 
konyv. Angol nyelvut egy honapon belul tudtak volna beszerezni 5900 
forintert, es ez igaz barmilyen tipusra, ami eppen nincs a boltban.

Mas: tud valamelyikotok Honda bontot Pesten vagy pest kornyeken?
Minden tippet szivesen veszek. 

BoP (crx)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS