Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 214
Copyright (C) HIX
1998-11-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Veszvillogo magatol? (#212) (mind)  28 sor     (cikkei)
2 sebesseg 3 (mind)  31 sor     (cikkei)
3 Lada tipushiba (mind)  10 sor     (cikkei)
4 va: Reggeli inditas (mind)  20 sor     (cikkei)
5 va: Kiegeszito fenyek (mind)  31 sor     (cikkei)
6 index (mind)  33 sor     (cikkei)
7 Haszonjarmu (mind)  27 sor     (cikkei)
8 ABS, terep (mind)  16 sor     (cikkei)
9 Koszonet (mind)  4 sor     (cikkei)
10 indexeles + hatso helyzetjelzo halvanyulas (mind)  12 sor     (cikkei)
11 misc (mind)  54 sor     (cikkei)
12 riaszto (mind)  18 sor     (cikkei)
13 tuning (mind)  8 sor     (cikkei)
14 riaszto 2. (mind)  17 sor     (cikkei)
15 futes vs. toltesjelzo (mind)  28 sor     (cikkei)
16 uzemanyag (mind)  10 sor     (cikkei)
17 hidegben... (mind)  16 sor     (cikkei)
18 Re: LLaci baratja (mind)  7 sor     (cikkei)
19 Re: ABS (mind)  62 sor     (cikkei)
20 GATES (mind)  24 sor     (cikkei)
21 Re: kenestechnologia (mind)  35 sor     (cikkei)
22 Re: Sebessegmeres (mind)  25 sor     (cikkei)
23 Re: Kodlampa (mind)  16 sor     (cikkei)
24 Re: opel, fogyasztasmeres meg mas... (#213) (mind)  13 sor     (cikkei)
25 :-) / gyujtas (mind)  15 sor     (cikkei)
26 Re: *** HIX AUTO *** #213 (mind)  40 sor     (cikkei)

+ - Re: Veszvillogo magatol? (#212) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Szerintem a riaszto rosszul van bekotve.
>> A tied szerintem ugyanezt csinalta, csak jaro motornal. A veszvillogo is
>> azert ment, es a benzinszivattyut is ez allitotta le.
>
>Ez nem lehet megoldas, mert sem riaszto, sem villamos tapszivattyu nincs
>az autoban...

eddig ugyesen eltitkoltad, milyen autod van. :-)


szoval,
volt 1 regi audim (asszem 93-as).
az egyszer ugyanigy hisztizett (veszvillogo, leallas),
es a muszerfal alatt 1 kis duda is szolt!
ja, es meg villogott az olajnyomasjelzo lampa
    (szeintem az elektrinika tiltotta le a verdat)

az okat gyorsan megtalaltam.
1szeruen nem volt benne eleg olaj. (minimum alatt volt boven)
a legszebb az volt, hogy elotte volt inspekcion a gyari szervizben.
  - bele 1 liter olaj, es mentem tovabb...

szoval az audi kepes ilyen hisztire (pesze nem ok nelkul),
lehet, hogy nalad is vmi. ilyen gebasz lehet.


Best regards,
 Barna                          mailto:
+ - sebesseg 3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

blazee irta:
>Lattal mar bicikli kilometer-orat? Marmint spiralosat. Ott 0rol indul, es
>meri a 10 km/h alatti sebessegeket. Egyebkent ezt egy szakkonyvben
>olvastam (marmint azt, hogy szandekosan "csalnak" +10, +20 km/h-t. Ezzel
>_garantaljak_ azt, hogy az ora biztosan tobbet mutat a tenyleges erteknel.
>A muszer hibaja elojel nelkuli, tehat ott nincs garantalva ez.

Elismerem, nem tul szakszeru volt, amit irtam a sebessegmero-spiral
bumfordisagarol. De nem csalhatnak fixen pl. +10-20 km/h-t! Kepzeld, 
mekkora elterest mutatna ez varosban, 50 helyett. Letolnanak az uttestrol,
ha te folyamatosan 30-35-tel probalnal menni Pesten!

Varga Tibortol kaptunk precizebb valaszt:
>>20rol. Ez egy permanens hiba, nagysaga legyen mondjuk 10.
>Ez nem permanens hiba, hanem a lagyvasas muszer hibaja es csak
>a skala legaljan jelentkezik.

De most oszinten: erdekli 1 autost, hogy 8-cal megy, vagy 14-gyel?
BTW: sok evet kerekparoztam, ugyhogy ismerem _azt_ az orat. (Bar
az enyem nem volt 40 km/h alatt kalibralva, olyan lassan sosem
mentem. :-)) )

Elokeresem majd az a kb. 1988-as AutoBild-et, amelyben vagy 20 
automarka es tipus tachometerjet teszteltek hitelesitett plusz kerekkel.
En innen veszem a +5-10% pluszt.

Na pa,

DeeJayTiszy
+ - Lada tipushiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csak hogy bovuljon a hibalista.
Allitolag tipushiba, bar en nem tudom, hogy ami
50-60.000 km utan valik esedekesse, mennyire 
szamit annak: szelepsza'rszimmering csereje.
En a szukseges 8 db-ot 880 Ft-ert vettem. Hogy
mennyiert teszik bele a kocsiba, azt nem tudom.

Tisztelettel

Csussz
+ - va: Reggeli inditas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>
En megfejelnem azzal a kerdest, hogy melyik nem art jobban az
autonak? Az, hogy reggel inditas utan jaratom alapjaraton a
gepet, neha gazfroccsel segitek neki.... Vagy az hogy inditas utan
rogton elindulok, es egy kicsit magasabb fordulatszam tartomanyban
autozom, amig felmelegszik a motor?
<<<
Ford Escort 1.4 benzines.
10-20 masodpercre felkapcsolom a reflektort.
A dermedt akku egy kicsit feleled.
Utana inditozom - sokkal konnyebben.
Kezi szivatot addig tolom vissza, amig meg egyenletesen jar a motor.
Ha megtehetem hogy az elso par kilometeren 20-30 km/h sebesseggel
megyek, akkor rogton indulok.
Semmi gazfroccs, finoman, cca 1500 fordulat. 2-es, 3-as fokozat.
Ugyanazon a fordulaton, de terhelve (esszel) hamarabb melegszik.
Ha mar fix gazzal gurulok, akkor visszatolom a szivatot.
(alapjaraton lehet, hogy meg lefulladna.)
--
Meszaros Geza (47)
+ - va: Kiegeszito fenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>
hogy BARMIFELE kiegeszito feny
CSAK TOMPITOTT fenyszoro mellett hasznalhato, es KODLAMPA pedig
max. 30KM/ora sebessegig...  Ha valakinek van esetleg KRESZ
konyve, megnezhetne. ;-)
<<<
Nezzetek el nekem, hogy nem szoszerint idezek, de nagyon hosszu.
Forras: Hatalyos jogszabaly gyujtemeny CD
6/1990. (IV.12.) KO:HE'M rendelet.
Tavolszagi fenyszoro 	-	kadmium sarga, vagy szintelen (feher)
Tompitott fenyszoro	-	kadmium sarga, vagy szintelen (feher)
Kodfenyszoro		-	kadmium sarga, vagy szintelen (feher)
(most felhordultok ? Hogy akkor mi az a kek  fenyszoro ? PASSZ !)
Elektromos kapcsolasuk szerint...
Tavolszagi fenyszoro 
-	fixen csak a helyzetjelzo utan kapcsolhato.
-	kikapcsolja a tompitottat.
-	Fenykurtkent (ameddig huzod,nyomod) barmivel egyutt eghet.
Tompitott fenyszoro 
-	csak a helyzetjelzo utan kapcsolhato.
Kodfenyszoro 
-	csak a helyzetjelzo utan kapcsolhato.
(a rendelet sem a tompitotthoz, sem a tavolsagihoz nem koti logikailag)
Tehat FIZIKAILAG lehet tompitott+kodfenyszoro+fenykurt.

A lenyeges kulonbseg az elhelyezesukben, a fenysugar geometriajaban
es a megvilagitas erossegeben van.
A kodzarofenyt es a tovabbi ket potfenyszorot 
- mint lehetoseget - meg nem is emlitem.
--
Meszaros Geza (47)
+ - index (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>
Mostansag egyre jobban terjed az a szokas hogy savvaltaskor, kanyarodaskor
es mindenfele iranyvaltoztataskor az iranyjezot elfelejtik mulkodtetni.
Mi lehet az oka ? Vagy gondoljak, hogy elobb tonkremegy az iranyjelzo a "
draga autojan " ? En ezt a magatartast eddig csak a dragabb nyugati autoknal
tapasztaltam.
<<<
* Mostansag egyre jobban terjed...*
Nem terjed ! 
Aki hasznalta, hasznalja - az nem kapja el mint egy kort.
Az index NEM hasznalata nem egyszeruen Kresz, hanem szuklatokoruseg.
Nem bunkoparaszt, hanem on es kozveszelyes ember.

Onzo ember leven - feltem az eletem, az utasomat es az automat.
Ezert defenziven vezetek. Figyelem a tobbieket es ellatom oket
a leheto legtobb informacioval. 
Vilagitassal, iranyjelzessel, helyezkedessel, gyorsitassal, lassitassal.

Mas...
Nem utalok jobban semmit, mint allo autot megmozditani.
Ha tehetem, akkor mindig mozgasban tartom a kocsit.
Ebbol adodik, ha zoldnel indulhatok, akkor nem varom meg, mig
a mogem gurulo nullara fekez, hanem indulok, hogy gurulasbol
gyorsithasson.

Ha tehetem, akkor elozekeny vagyok, mert hiszem, hogy kamatostul
kapom vissza. Egy mosoly es egy koszonom-intes  utan jol erzem magam.
Es jol akarom erezni magam. Mert egy egoista vagyok.

Egy NEM indexelo eszre sem veszi, hogy vicsorognak ra.
Szegeny, beszukult ember. Akar a diplomajaval, akar a 4 elemijevel.
--
Meszaros Geza (47)
+ - Haszonjarmu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Szuksegunk van egy szallito autora. Olyanra, amelyiknek eleg nagy a beltere es 
a tetejere is lehet pakkolni, alkalmasint pedig sokuleses kisbussza alakithato.
 Ezidaig volt mar egy Subaru Libero 1.0, most egy ugyanilyen, de 1.2-es van. Le
 akarjuk cserelni az elkepeszto alkatresz arak miatt. Egy bontott motorelektron
ika: kb. 60E. Egy feltengely: 50E. Egy pici gumi alkatresz a karburatorra: 1.5E
. Utangyartott semmi, minden csak gyari, altalaban 3-4 napos szallitasi hatarid
ovel, horribilis arakkal. Az autonak pedig mennie kell, mert munkaeszkoz. Eddig
 a rizsa, most jon a kerdes: van valami ehhez hasonlo kategoriaju autoval kapcs
olatban valakinek valami javaslata, otlete, tapasztalata? Milyet erdemes venni?
 Erdekelnenek arak, alkatreszarak, alkatr. beszerezhetoseg, stb. A VW Transport
ernel 1-gyel kisebb kellene es nem lenne hatrany a 4WD. Barkas, Zuk, Skoda nem;
 hanem: kb. 10-14 eves, 4-500E-ert.

Ha valaki tud ilyet, ami elado, O se kimeljen. Ja es a fent emlitett 1.2-es Lib
ero elado. Nincs semmi baja (most), de ha van, akkor aztan... De gondolom pont 
nem Ti fogjatok megvenni. Pedig szep piros!

Udv:
L.


      _Ivicz Laszlo		
    _|	H - Budapest
  _|	Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites fembol, fabol:
_|	http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - ABS, terep (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
     
     ABS 
     A regi munkahelyemen egy kollegam aki ABS-es ceges autoval
     jart meselte, hogy lejtos, jeges uton fekezeskor az auto ugy gurult 
     tovabb mintha a kuplungot nyomta volna (de nem azt nyomta). A fekpedal 
     egyszeruen beesett a laba alol, mert az ABS a csuszas miatt szinte 
     nullara redukalta a fekerot.
     
     Terep
     En is hallottam es lattam sok Citroent terepezni es az atlegautoknal 
     jobbak, mar csak azert is mert nem ulnek fel. A Subaru, Panda es egyeb 
     allando osszkerekes autoval talan csak az a gond, hogy a fogyasztason 
     erezni a 4x4 -et.
     
     Chucky
+ - Koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom a segitseget az olommentes benzinrol, meg az oktanszamokrol 
     GTI-be
     
     Chucky
+ - indexeles + hatso helyzetjelzo halvanyulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: Ez a jelenseg nem a gyenge akkumulator/generator miatt van,
: mert akkor masnap el sem indulna.
: A jelenseg oka, hogy mindket izzo egyetlen vezetekkel testelodik.

Egyezzunk ki abban, hogy mindket eset lehetseges. Ladaban regi aksinal
az utobbi csereje utan elmult a jelenseg (mellesleg a muszerfali voltmero 
is az indexszel szinkronizaltan mutatott hol 14 V-ot, hol meg 8-at).

Udv,
marky
+ - misc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tobben erdeklodtek a riasztokrol: nekem a riasztom + kozponti
zar egyutt kb. 58e ft volt (taviranyito, ugrokod, ultrahang,
ajtovedelem, feszultsegeses elleni vedelem, motorhaz,
ajtozarvezerles+4 db motoros zar, beszerelessel). Ez az osszeg
persze brutto, es minden szamlara. Akit erdekel, maganba megadom
a cimet. (Bp.) Korrektek, azota egyszer felejtette a kodot az
egyik tavbaszajzo, de 1000-ert megcsinaltak. Ja es persze
inditasletiltas is van benne. Nem tagadtak, nem csucs de a
kozepkategoria teteje (kb. mint hifiben a Sony.) Biztosito
elfogadja.

Aki meg emlexik: nekem volt az oreg passatommal az automata
szivato gondom. Koszonom akik probaltak segiteni, de a gond
_pofonegyszeru_ volt. Nem elektronika, nem termosztat stb. A
szivocsonkbol megy a viz a szivotorokba, onnan a karburartorba.
Ott van egy hoerzekelo bimetal ami hodeg viznel zar, melegnel
nyitja a fojtoszelepet. Namost, a szivocsonkban valami
gyurmaszeru anyag volt lerakodva, nem folyt at a viz. Egy eve
szivato nelkul jartam (fogyasztasom OK volt :-)). most a
hidegekben reggelenkent 4-5-szor kellett inditani, mire
folyamatos gazpumpalassal jarni birt a motor. Utana 5 perc
melegites, es meg ezutan is rangatott amig be nem melegedett.
Persze a szivatot ki kellett peckelni, mert meleg motornal meg
behuzott. El tudjatok kepzelni, milyen egy motort szetszedni,
ami 12 eve egyben van :-) ? Mindezen 5e forintert segitettek
itt: SE@T Sz@bo, Bokenyfoldi ut X (Matyasfold). Elotte is oda
hordtam az autot, nagyon korrektek, mindenkinek ajanlom.
Telefonon erdemes bejelentkezni. Van gumis, karosszeria, motor,
elektromos, muszaki.

Bosch ablaktorlo: ujonnan nagyon rulez, de fel ev utan valoban
ezt is cserelni kell (kb. 3500 Ft egy par). Bovlit pedig nem
erdemes venni, mert pattog, csikoz stb (kb 1500). Ne
felejtsetek, az egyik fontos dolog latni! (Emellett a
szelvedomet Turtle polirozoval at szoktam kenni, nem igaz, hogy
kodosit!)

Latszani: nekem 100/95 W Tungsram van, es teljesen meg vagyok
vele elegedve. Egy kollegamnak premium Philips van, de kb.
ugyanaz. (en ajanlottam neki) A Tungsram is kerul viszont 800
Ft-ba darabja. Mar van benne vagy 365×2 ora (nap×vezetett orak)
de meg mindig eros feher a fenye.

Olvastam a _finn_ rulez hutoviz elomelegitorol. Nekem sincs
garazsom, es telen biztosan motorkimelobb lenne, ha egy orat
elomelegitenek a viznek. Lehet ilyet Mo-n kapni? Bar az uj
szivatommal plug&play a motor: csak beulok es mar megyek is :-)

Hogy lehet segiteni a zorgo-csikorgo-pattogo karpit-elemeken?

Bucsuzoul ezt latja Cindy Crawford a tukorben: (smiley, aki meg
nem ismerne)   :-.)

Udv: Erik
+ - riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

>Szeretnek bele egy olyan taviranyitasos riasztot (ugrokodos, belso
>tervedelem nem kell) ami mukodtetne a kozponti zarat is. De sajnos meg
>nincs benne kozponti zar, igy azt is szereltetnek bele.
>Kinek van 5lete, hol lehetne ezt megcsinaltatni? (Vas megye, vagy Bp.
>lenne a tuti), es kb. mennyibe kerul?

Javaslatom a Vilcomp Kft.
1135 Bp., Tu:ze'r u. 43.
Tel.: 350-6456

Kozponti zar 4 ajtos: 16.500.-
Riszto, ugrokodos: 29.900.-
Szerelve!

Udv:
Csaba
+ - tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Erdekelne LADA SKODA TRABANT ,barmely tipusanak tuning leirasa akar
>Email formaban akar ha oldalt tudtok irni.Leginkabb SKODA erdekelne de a
>tobbi is nagyon erdekel. Legyszi kuldjetek cimeket egyebeket.

Trabant tuning: http://www.belgonet.be/magyar/hack/trabant.html

Udv:
Csaba
+ - riaszto 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Az UJNAK es most feltalatnak tekintett radiotelfonos riasztoval
>> feszerelt kocsit is el lehehet lopni.
>> Ugyhogy ne fuzzon senki hozza nagy remenyeket, de JOBB mint a tobbi
>> az biztos.

Szoval amit el akarnak lopni, azt el is lopjak!!!!! :(((

>Es mit szoltok ahhoz a riasztohoz, amelyikre felelossegbiztositast kotott
>a ceg? Ha annak ellenere ellopjak, fizetnek (legalabbis a reklambol erre
>lehet kovetkeztetni). Az biztos, hogy resz-cascot kell kotni mellette a
>kocsira.

Ez valami inditasgatlo ketyere. Garancia csak arra van, hogy nem inditjak be
vele az autot. De ha felemelik es elhuzzak, akkor nincs fizetes!!! :((

Udv:
Csaba
+ - futes vs. toltesjelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy hettel ezelott pont ugyanez volt az en Opelemnel is. (Tipushiba?)
Ramertunk az akkumlatorra, es azt vettuk eszre, hogy igen gyengen tolt
a generator. Elvittem szerelohoz, aki lazanak talalta az ekszijat,
meghuzta,
es kicserelte az aksik bilincseit, illetve a foldvezetekeket. Innentol
kezdve
rendesen toltott a generator, es a toltesjelzo lampa sem hulyeskedett.

Elmeletileg ez a jelenseg egy elefant. (Olyan allat, amilyen nincs
is.:-)
Ugyanis amikor rakapcsoltam a vilagitast, jelentosen visszaesett az
aksin
a feszultseg (0.5-0.6V), mikozben a toltesjelzo nem jelzett. Amikor a
futoszalat kapcsoltam fel, akkor jelzett a lampa, de a feszultseg nem
valtozott. A szerelonek nem is szoltam a lamparol. Ennek ellenere
amikor rendbe tette a generator kornyeket, a lampa is abbahagyta a
vicceit.

Udv:
PJ.


Ujabban tapasztalom, ha a hatso ablakfutest bekapcsolom, gyengen elkezd
vilagitani a toltesvisszajelzo, viszont csak ennel a fogyasztonal. Tehat
ha a
reflektort kapcsolom csak be - ami szinten nagy fogyaszto - akkor nem
vilagit.
Mi a banat baja lehet?
+ - uzemanyag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>
>Mindazonaltal tudom, hogy pl. a MOL ebesi telepere kiepitett vezetek van
>Szazhalombattarol, amit ugy hasznalnak, hogy eloszor atnyomjak a
>legrosszabb minosegu uzemanyagot egy tartalyba, majd az eggyel jobb
>minosegut egy masik tartalyba, de ugyanebbe kerul a csovezetekben maradt
>rosszabb minosegu is, es igy tovabb. Ezekbol a tartalyokbol hordjak szet

Es akkor keveredik az olommentes az olmozottal? Esetleg a gazolaj is ott megy?
Csunya dolog lenne... :-(
+ - hidegben... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Vegulis hidegben nem a nagy gazzal van a baj, hanem a fordulatszammal....
mondjuk amig hideg, ne legyen tobb, mint a max 2/3 -ada....
Erre kituuno pelda a legujabb  BMW  M5 (4941 cm^3, 400LE, 500 Nm, 0-100:
5.3 sec,  max 250 km/h)   A fordulatszammerojon tudja valtoztatni a max
fordulathoz tartzoo piros csik kezdetenek helyet... hideg motor eseten
4000 kornyeken van, melegben pedig 6-7000 kornyeken

Csao
   Bela

****************************************
*     mailto:       UIN: 14966664       *
*            URL: http://www.irisz.hu/~rb             *
****************************************
+ - Re: LLaci baratja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

LLaci irta:
> Mikor ennek lejart a lizingje, hazahozta es eladta, persze az uj
> tulaj ma is ugy tudja, hogy csak 130ekm volt benne. ;-)
En inkabb :-((( alaku szmajlit irtam volna ide!!!
Egyaltalan nem tartom viccesnek. Mi a velemenyetek errol?

Udv: Karoly
+ - Re: ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

tegnapelott olvastuk:

>- Mire kell ugyelni ABS-sel felszerelt auto kovetesekor?
>- ??
>- Nagyobb kovetesi tavolsagot kell tartani! Ha valami miatt hirtelen fekezni k
e
>ll, az ABS-es auto meg tud allni, de ha az azt koveto jarmu kereke megcsuszik,
 
>az ohatatlanul belemegy az ABS-esbe.

Ne altalanositsunk! Az ABS nem azt jelenti, hogy minden korulmeny
mellett mindig hamarabb all meg az auto. Hanem azt, hogy az auto minden
kozlekedesi helyzetben kormanyozhato marad. Ez utobbi lenyegesen
fontosabb! Ha az ember nem ura az autonak, akkor vesztett...
Tokig fekkel nem kell vegignezni, ahogy belecsuszunk az elottunk
allo autoba, hanem ki tudjuk azt kerulni max. fekezes mellett.

Erdekessegek ABS-temahoz (is):
A Marlborohoz es a Camelhez (meg a tobbi ceghez) hasonloan ez
evtol a Dunlop is rendez autos ugyessegi treninggel egybekotott
tulelesi versenyt. Iron Driver's Cup a neve. A selejtezon ott
voltam. Miutan a nemet autoklub vezetes-biztonsagi leanyvallalata szervezte
a vezetesi/ugyessegi reszt, a hangsuly a biztonsagos vezetesen
volt (a tulelesi feladvanyokat a nemet kommandosok kikepzoje tartotta,
de ez most mindegy). Ez azt jelentette, hogy nedves gumi(szeru)
szonyegen, ami kemenyre taposott hoval mgegyezo utviszonyt szimulalt,
kellett minel tobb pontot gyujteni, azaz:
- minel gyorsabb sebessegrol fix tavolsagon (kb. 30m) belul megallni
- akadalyt minel nagyobb sebesseggel kikerulni
ugy, hogy a menetvonal melletti narancssarga/feher csikos
'manosapkakat' (mi ezeknek a neve?) ne rugja fel az ember.

A feladvanyokat eloszor sajat autoval, utana Dunlop SP9000-rel
szerelt Astrakkal oldottuk meg. Eloszor nalunk is volt kis
zugolodas, hogy az ABS-es autok elonyben vannak...

Orom volt nezni a 245-os gumikkal felszerelt 740-es BMW-t, ahogy
<30km/h sebesseggel, ABS ellenere nem tudott adott tavolsagon belul
megallni. A 255-os gumikkal szerelt 230-as CLK hasonlokeppen.

Altalaban 40-45 km/h (csak viszonyitaskeppen irom) volt az a sebesseg,
amit a tarsasag nagy resze kozonseges autokkal produkalt.
A Dunlop9000-es gumival szerelt Astrakkal 52-55 km/h volt a max.
sebesseg. (Volt rajta ABS).

Az osszetett elso helyezett 56-58 km/h-t produkalt egy szakadt
Nissan Bluebird-del + ujrafutozott gumikkal (reklam).

A taktika egyebkent egyszeru volt: tokig fek, blokkolo kerek.
Akarmit mond az elmelet, ez a leghatekonyabb modszer ABS-nelkuli
megallasra. A problema nem a csuszassal, hanem a kormanyozhatatlan-
saggal van...(asszem az elmelet is a blokkolo kerek mellett van).

Ezen kivul volt szaraz utas szlalomgyakorlat, tulelesi verseny,
grillezes, sorivas, satorban alvas, hideg zuhany reggelente, stb.
11.000 emberbol 120-at hivtak be egy egesz hetveges mokara;
az elso 22 ember Tuzfoldon fog jovore emberkedni...

Ha erdekel valakit, irok bovebben. Egyebkent a Dunlop SP9000
tenyleg nagyon jo gumi, csak draga.

Zsolt
+ - GATES (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali AUTO-k!

Tegnapelott halottam a hirt, hogy _nagyon_ nem ajanlott
GATES vezermuszijat venni!
Nem tudom mennyire altalanos a problema, de egy autoszerelo
havertol szarmazik az info, miszerint ezek a szijak 1000, nem 
tevedes ezer km utan ugy megnyulnak, hogy atugorhat a vezerles.
:o O Ez azert egy kicsit keves nem???!!!
A szoban forgo szerelo a 13. ilyen szijat rakta fel a beteg autokba,
amikor az elso mar jott is vissza.
Nem is hasznalja azota es nem is fogja.
Valljatok be oszinten, hogy 5000 km utan is meggondoljatok a 
vezermuszij cserejet. NA DE 1000 km. Uhhh.
Erre aztan senki nem szamitana, nem?
Utana kellene nezni ennek a problemanak, hogy pont 13 selejtes
szijat fogott ki, vagy tenyleg ilyen sz@r a termek.

Mi is van a matricaval?

Udv, jo utat

 ******************
- Ai.: Peace :o) * -
 ******************
+ - Re: kenestechnologia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Lehet, hogy engem keresel.


> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: kenestechnologia ( 7 sor )
> Idopont: Wed Nov 25 03:39:35 EST 1998 AUTO #213
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Hi !
>
> Keresem azt a kenestechnologiaval foglalkozo mernok urat, aki
> a listan regebben hozzaszolt a targyi temahoz !
>
> Koszi !
>                 VZs.

En Tribologiabol diplomaztam, bar jelenleg geptervezokent dolgozom.
Regebben tenyleg irtam a HIX-be, foleg az olajokkal kapcsolatban, de
mostanabanolvasni sincs kedvem, mert igen gyakran jelennek meg ugyanazok
a kerdesek, s a rajuk adott eroszakosan hangoztatott valaszok.

Ha kerdezel szivesen valaszolok, de ez csak akkor biztos ha maganba
kuldod, mert nem mindig olvasom el a HIX-et. (nincs ra idom)


Udv,  Attila


> -----------------------------------------------------------------------------

        "Úton lenni a boldogság, megérkezni a halál"
> -----------------------------------------------------------------------------
+ - Re: Sebessegmeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>110 km/h-nal elveszik a helyszinen a jogsid. Olvass utana. Lakott
>teruleten 50 helyett 75nel, autopalyan pedig 120 helyett 150nel. Ez alatt
>azt ertem, hogy a _helyszinen_ elveszik.
Ez lehet, hogy igy van leirva a torvenyben, de a gyakorlat egeszen mas.
Ismeroseim beszamoloi alapjan minden kozlekedesi rendor "megvesztegetheto".
Szinten mindent meg lehet uszni 2000 Ft-al, ha jol tudsz sirni/konyorogni
1000-el.

peldak:
1. tavaly nyaron egy baratomat elkaptam lakott teruleten 78 km/h-val. A
rendor kozolte, hogy ezert fel kell jelentenie: 10.000 Ft birsag + 3 honap
jogsi-megvonas. Majd kis hatasszunet utan a _rendor_ kerdezte meg, hogy "na,
mennyivel akar megvesztegetni?". A vegosszeg 2.000 lett.
2. kb 5 evvel ezelott egy rokonomat kaptak el hazilat atalakitott gaz uzemu
(PB palack) ladaval. Ugy ilyenkor rendszam levetel, feljelentes es meg
sokminden kovetkezene. Az eredmeny 5000 Ft helyszini "birsag" volt, papirt
persze nem kapott rola.

ez csak pici hazankban van igy, vagy a vilag mas reszein is?

udv: Gyozo
> ------------------------------------------------------------
Barci Gyozo                               (4th year student)
Technical University of Budapest   speciality of informatics
e-mail: 
+ - Re: Kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A minap a kezembe kerult egy Skoda szervizkonyv, amiben eleg reszletesen
leirtak a kodlampak bekoteset, felszereleset (jogszabalyt ideztek):
- az elso kodfenyszoro helyzetjelzovel v. tompitottal egyutt vilagithat,
fenyszoroval egyutt nem
- a hatso kodlampa _csak_ az elso kodfenyszoro bekapcsolt allapotaban
mukodhet
- kotelezo a hatso kodlampa mukodeset visszajelzo sarga szinu kontroll lampa
elhelyezese a muszerfalon
- meg egy csomo dolgot ir az elhelyezesrol, erre nem emlexem pontosan, de
utananezhetek

udv: Gyozo
> ------------------------------------------------------------
Barci Gyozo                               (4th year student)
Technical University of Budapest   speciality of informatics
e-mail: 
+ - Re: opel, fogyasztasmeres meg mas... (#213) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ehez keresek egy service konyvet, melyben alapos leirast talalok a
> D-Kadettrol vasrol es elektronikarol. Az is jo, hogyha tudtok egy
> konyvesboltot, ahol tuti kaphato. Pecsi vagyok, de gondolom pl. Pesti
> konyvesbolt utanvettel is kepes kuldeni.

En eddig ket helyen lattam. Az egyik a Cora aruhaz, a masik az autos
konyvesbolt a Polus Centerben.


 Ed

   A > cimem megszunt. Maganlevelet ugy irhatsz,
   ha felcsereled az >-ban a 'c' betut es a '3'-as szamot.
+ - :-) / gyujtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"nem kellett motorolajat cserelni (legfeljebb utantolteni)."

kar hogy nem kapcsoltam elobb, igazad van, ez a jo valasz :-)
ennyivel jobb volt a zsigulim general elott, mint (allitolag) egy uj
bmw: nekem sem kellett olajat cserelni. ugyanis olyan surun es
olyan sok olajat kellett beletolteni, hogy "oreg" olaj nem sok volt
benne :-)))))

---

tudna valaki irni nehany sort az utolag beszerelheto elektronikus
gyujtasrol? elonyei, mukodesi elv stb... koszi! :-)

sziasztok,
z.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #213 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ujabban tapasztalom, ha a hatso ablakfutest bekapcsolom, gyengen elkezd
> vilagitani a toltesvisszajelzo, viszont csak ennel a fogyasztonal. Tehat ha a
> reflektort kapcsolom csak be - ami szinten nagy fogyaszto - akkor nem vilagit
.
> Mi a banat baja lehet?
>
Nekem volt hasonlo problemam a Kadettemen, eloszor huzd meg az 
ekszijat!
Valtozatlansag eseten merj feszultseget az akkun jaro motornal:min
13.8V felett kene lennie. Ha ez megvan, akkor toltes OK.
Ha a problema marad, nyil egyenesen egy vezetekkel kosd ra a tapot az 
ablakfutesre kivulrol, jaro motornal. Ha a toltes jo, es az 
ablakfutes is (ha valami miatt a futes ellenallasa lecsokken, sajat 
magat egeti es ugyis) akkor mukodnie kell. Ezek utan vagy megkeresed 
hol serult a vezetek (rossz helyre kotottek!??), vagy ha nem akarsz 
tokolni, behuzol egy uj kabelt, de jo vastagat. (BIZTOSITEKKAL!!!!)

Egy Fiat Argentan volt egyszer egy hasonlo problemam: nagyon-nagyon 
halvanyan parazslott a toltesjelzo, de toltes volt. Neha, majd egyre 
gyakrabban ha a fekre leptem es kigyulladt volna a feklampa, majd 
minden elektromos rendszer felig lehalt az autoban, es ugymaradt egy 
ideig, mikozben ha a feket nyomtam, vilagitott a toltesjelzo lampa. 
HIABA VILAGITOTT A TOLTESJELZO, VOLT TOLTES, MEGMERTEM!!
Nem mukodtek az ablakemelok, az elektromos muszerek mindennek a 
felet mutattak, nem ment az ablaktorlo stb, de a vilagitas elol-hatul 
ment, viszont a feklampa nem! Raadasul teljesen rapszodikusan 
jelentkezett, de egyre gyakrabban. Hibat keresni szinte lehetetlen 
volt, mert sokaig ha leallitottam a motort es ujrainditottam, a hiba 
megszunt. Lassan a frasz tort ki. Autovillamossagi szerelok persze 
azt mondtak, majd akkor vigyem, ha csinalja. Persze akkor se tudtak 
megcsinalni, mert mire valamit elkezdtek megnezni, a hiba magatol 
eltunt. Ekkor mosoly es felkialtas: megcsinaltam!! Es valoban, egesz 
az elso sarokig jo volt.. :-))
A hibat tulajdonkepp egy rele laban megnovekedett ellenallas okozta. 
Fel evig keresgeltem, mikozben hasznaltam az autot, de sikerult, 
megtalalni a hibat. Meg csak ki sem kellet cserelni a relet, csak 
beonoztam a labat, es a csatlakozot kicsit osszebb nyomtam. Azota 
tokeletes. Mit mondjak, nehez szu:les volt! :-))

LLaci

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS