Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 338
Copyright (C) HIX
1999-03-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: *** HIX AUTO *** #337 (mind)  41 sor     (cikkei)
2 pontosabban (mind)  12 sor     (cikkei)
3 Diesel dolgok (mind)  128 sor     (cikkei)
4 Lámpakapcsolók (mind)  37 sor     (cikkei)
5 Amerikai talakozo! (mind)  14 sor     (cikkei)
6 AF-es motorszam, matrica (mind)  20 sor     (cikkei)
7 ulesmagasito (mind)  12 sor     (cikkei)
8 Skoda 120 tulfogyasztas (mind)  36 sor     (cikkei)
9 re: Matiz fogyasztasa (mind)  75 sor     (cikkei)
10 egyeni rendszam (friss info) (mind)  16 sor     (cikkei)
11 Re. 12V vizforralo (mind)  17 sor     (cikkei)
12 Elado Auto (mind)  9 sor     (cikkei)
13 na (mind)  9 sor     (cikkei)
14 Re: *** HIX AUTO *** #337 (mind)  5 sor     (cikkei)
15 Egyedi rendszam (mind)  15 sor     (cikkei)
16 gyertyapipa... (mind)  32 sor     (cikkei)
17 Re: Egyedi rendszam (mind)  22 sor     (cikkei)
18 Trabant talalkozo (mind)  29 sor     (cikkei)
19 kutak (mind)  44 sor     (cikkei)
20 Re: Egyedi Rendszam (mind)  10 sor     (cikkei)
21 Re: Lampakapcs. & nagyon negativ leszek (mind)  70 sor     (cikkei)
22 fogyasztas (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - Re: *** HIX AUTO *** #337 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> 1:  az OMV kivetelevel mindenki  a  MOL-tol  veszi  es  a  MOL  tankauto
> tolotinel  adalekoltatjak,  a  sajat  adalekjaikkal.   Ezek  nagyresze a
> parasztvakitas kategoria.

Ehh. Marmint a "mindenki a MOL-tol veszi" a parasztvakitas, vagy a
"sajat adalekok"?

> Nem tudtok olyan helyet ahol praktikus elektromos berendezeseket
> lehet vasarolni, olyanokat amik az auto 12 V-os akkumulatorarol
> uzemeltethetok? 

A mindenfele "nagyaruhazakban" (Metro, Cora, Interspar) szoktak lenni
ilyenek nagy szamban, neha en is oda szoktam menni, ha ramjon a
penzkidobhatnek. :-)

By the way: kellene egy ora, de nem LCD-s, hanem LED-es (tehat aminek
"sajat fnye" van). Ertelemszeruen 12 V-os, es ertelemszeruen a delej
kikapcsolasa utan se felejtse el az idot. Ha valaki tud ilyenrol, ne
kimeljen!

> Nekem speciel egy vizforralo berendezesre volna szuksegem!

Nemreg a nevnapomra kaptam egy ilyet, majd megkerdezem Anyut, hol
vette. :-) (Valszeg Mosonmagyarovaron. :-( )

> > Ki tudja megmondani hogy mibe kerul a sajat rendszam?
> > Pl.: MISI-01 Hol lehet ilyet hivatalosan engedelyeztetni?
> 
> Amikor atiratni voltam a jarganyomat a rendorsegen, az
> ugyintezo eppen ilyesmirol targyalt a kolleganojevel, ott
> hallottam, hogy 50 rugo... :-) (Azaz a hirforras nem autentikus,
> szo szerint "ugy hallottam"... :-))

Igen, 50-60k korul van. Viszont anno a 3+3-as "egyeni" rendszamtablak
10.000 Ft-ba kerultek; nem tudom, hogy ez is emelkedett-e.

Krisz
> ------------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian *** http://rumcajsz.sch.bme.hu/~vucsics
+ - pontosabban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Major Frigyes "mondta":
>:   wrte irta.
>>Bocsi, de nekem Skodam van es tapasztalatbol irom, hogy a Skoda
10-et...........



Ezt NEM én mondtam.

Bye
+ - Diesel dolgok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Pali, köszönöm a forwardolt üzeneteket!
>
>Laci írta Pécsről:
>(zárójelbe teszem az 1,7-e UNO értékét forrás: Dabóczi Lajos FIAT 1991.*
>tehát a face liftingelés előtti UNO-k amilyen a Tied is Pali!)
>
>>> 1. Hany Loeros(LE)egy FIAT Uno 1.3 D pontosan ?
>>46LE, amit 5000-es ford/perc-en kell ertelmezni
>*33,14kW/45LE /5000 1/min.
>(44/60 /4500)
>>
>>> 2. Hany Literes(L) a diesel tankja (gyari adat csovek nelkul) ?
>>42 liter, de mindegyik tipuse ennyi, nem csak a dizele.
>Adat első fele korrekt (de Turbo ie 50 literes!)
>>
>>> 3. Mennyit kellene fogyasztania 100-on (gyari es tapasztalatok) ?
>>Kizarolag az elottem levo katalogus adatot tudom mondani.
>>90-nel 4.7, 120-nal 6.5  varosban 6!,3! liter
>(60D 1700-as: 4,0; 5,7; 5,4: tehát Laci alacsonyabb lentebb miért)
>>
>>> 4. Mennyi a minimum amennyire le lehet szoritani a fogyasztasat ?
>>>     (mivel, hogyan) /adalekok,jo olajok,hol tankoljak,stb../?
>>Ezzel az Unoval kapcsolatban lenne nehany kerdesem...
>>Nemreg vettem egy Ford Fiesta 1.6 Diesel kisautot. Egy ideig gondolkoztam >a 
Fiat Uno 1.3 Dieselen, de most, hogy latom az Uno gyari adatait, ugy
>>gondolom jol valasztottam. Azert leirom a ket auto gyari teljesitmeny es
>>fogysztas adatait (én SCs pedig kibővítem!:
>                       Ford Fiesta  1.6D       Fiat Uno1.3D  60D (1700-as)
>Hengerurtartalom(ccm)   1608                   1302              1697
>Teljesitmeny(LE)               45 (4800)	45!(5000)        60 (4500) 
>Gyorsulas 0-100                17.3		20.3             15,0 
>Ez eddig rendben van. Na de...
>Fogyasztas(l) varosban         5               !6,3!             5,4
>             90km/h            3.8		4.7              4,0
>           120km/h             5.6		6.5              5,4
>>Na ezt en mar nem ertem. Kisebb motor, nagyobb fogyasztas? Vagy csak
>egyszeruen a Ford az Ford a Fiat meg csak Fiat. Valaki homalyositson fel!
>
Tehát ebből kiderül, hogy a normális dízelmotorral szerelt FIAT kb. ugyanannyit
 fogyaszt, mint a Fiestád.
Pár hete értekeztem a nagyérdemű HIX.AUTO hasábjain az 1,3D UNO-k motorjáról, m
ég egyszer nem ismételném. De megtaláltam 
"Majdnem en is ilyet vettem. A kocsi kivalo (FIAT annyira rossz nem lehet;-), e
gy ellensege van: a TE'L!
Mindenki kopkodi, mennyire rossz, konstrukcios hiba's stb. ezert olcson megvehe
to. Te'ny 100e utan mindenki felujitja a motorjat - szinte mindig te'len!. A ko
csi motorjat Braziliaban szerelik (bioolajjal is megy!), az olaszok csak medite
rran videken forgalmaztak (Eu.-ban csak De'l Olaszo.), Eszak Oo.-on pl. joval k
evesebb van belole mint Mo-on, hozzank kizárólag maganimportbol kerult (szekesf
ehervari maffiat emlegetik)."

De itt nem a legendásan megbízhatatlannak tartott 1,3D motor a fő ok.
(Viszont rátették az 1,7-es adagolót és Zubehör-t változtatás nélkül).
Különben a Ford Fiestáknak sincs jobb hírük az Uno 1,7-nél...!

A dízelmotoroknál a lökettérfogat nem determinálja a fogyasztást, mint az Otto 
motorok esetén. Az Otto motort muszáj feltöltened (1:16) keverékkel, különben a
 hatásfoka lecsökken, míg a dízel hengerbe csak annyi permetet fecskendezel be 
amennyire szüksége van (ha nagyobb a légfelesleg csak jobban ég...). Ugyan pici
vel nő a mechanikus ellenállás - nagyobb súrlódó felület: dugó, gyűrű miatt; tö
bb levegőt komprimál stb. de ez - mint látod alacsonyabb energiaráfordítást kív
án, mint amennyi energia a bővebb levegőben jobb égésnek köszönhetően pótlólag 
felszabadul... Nem szerencsés a dízel lökettérfogatát csökkenteni. A turboválto
zat (1367ccm 70LE/4800) fogyasztási adatai hajszálra egyeznek a 1700-as adataiv
al, annak ellenére 
hogy itt jelentős többletenergiát igényel a turbofeltöltőt járatni (szebb a vol
umetrikus hatásfoka, jobb az égés minősége, kompresszió hője nagyobb).

Azt viszont le kell szögezni, hogy a f@sz módon felépített kötelező (GKF)besoro
lása éves szinten kb. 10 eFt többlet-tel diszpreferálja a kategótia-átlépést - 
ami azért 100 liter gázolaj nettó ára... nagyon szerencsétlen dolog a dízelnél 
is ugyanilyen módon a lökettérfogathoz kötni a kötelezőt... (Igazságosabb lenne
 a teljesítményhez, mint az EU több országában... mégha nehezebben is kontrollá
lható)

Ha besétáltál a csapdába válaszolj pár kérdésemre:
1. mennyiért vetted, milyen állapotú (évj. km, szín)?
2. mekkora a fogyasztásod?

MIÉRT is frankó a Diesel motor az Otto-hoz képest?
0. Körbenéztem, minden mérvadó műszaki végzettségű ismerősöm azzal jár
1. A dízelolaj fajhője kicsit magasabb, mint a benziné, sűrűsége jelentősen nag
yobb (1L benzinből kb 10-20%-kal több hő hozható ki).
2. A legrosszabb dízel termikus hatásfoka ott (30-40%) kezdődik, ahol a legjobb
 Otto motor hatásfoka (20-30%) végződik. Gazdaságosabb (1+2)!
3. Szénmonoxidkibocsátása 30-adrésze, NOx kibocsátása hetedrésze a (szintén) ka
talizátornélküli benzinesének
4. túlméretezésből fakadóan hosszabb élettartam
5. gázolaj nem robbanásveszélyes, sőt elég "nehezen" is ég (bezzeg a benzin vag
y LPG)
6. nincs a motorban elektromos utility (gyújtás, alapjárat stb.)
7. (itt) alacsonyabb üzemanyagár, ill. ÁFA visszajár
8. ha már befecskendezés (injection ill. injector) akkor már legyen a hatékonya
bb és áttekinthetőbb dízel! - gondoltam, mikor vettem
9. a motor meghibásodásai mechanikai zajokból könnyebben diagnosztizálható (rit
kább a hirtelen meghibásodás (pl. gyújtáshiba): ugyan az Otto alkatrész kopik, 
az edzett dízelalkatrész pedig törik!)
+1. Részteljesítményen jóval gazdaságosabban üzemeltethető, mint az Otto. 
Különösen a városi fogyasztás látványosan alacsonyabb!

Hátrányok:
0. drágább a vételára
1. nagyobb lökettérfogat miatt (itt) diszpreferálhatnak (GKFb) (kisebb litertel
jesítményből fakad
2. rugalmatlanabb, lombhább motor (turbósoknál kevésbé; ám Otto-s autósok 70%-a
 kocsijával soha nem megy vadabbul, mint ahogy a dízellel tudna)
3. -25 fok (nagyon ritka nálunk) alatt hidegindítási nehézség lehetséges 
4. Túlméretezés miatt súlytöbblet (30-150 kg), ami esetenként (FIAT Punto) a ke
vésbé jól sikerült dízelmotor gazdaságosságát is Otto-éhoz csökkenti.
5. Elhasznált motorok kormolása (Otto be sem indulna ennyire lestrapálva)
6. Jóval kényesebb az üzemanyag minőségére
7. Rezgések a motorból az ultratartományú hangfrekvenvián - szívre káros lehet 
(nem érzékelhető, rezgéscsillapítás csak részben szűri ki)
8. nagyobb költségtűrő képességű tulajdonosra szabott (ritkán hibásodik meg, de
 ha igen akkor a javítása drága - igaz a modern Otto-é is.

Szóval a teljesség igénye nélkül... De várom a kiegészítéseket.

Valaki árulja el - fentiek alapján -, mi értelme lehet a FIAT illetve Renault d
ízelmotorjának fél millióval drágábban kisautó kategóriában, ha fogyasztása haj
szálnyival sem jobb, mint a benzinesének? Egyáltalán ki és miért vehet Puntót, 
vagy Cliót dízel változatban? Mert amelyik dízelmotor nem gazdaságos, az nem le
tt jól megtervezve!
(Azért 1L különbségnek illik lennie az ugyanolyan teljesítményű Otto-hoz.)


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Lámpakapcsolók (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Borzalmas bunkó megoldások vannak benne (pl. a lámpakapcso
>>lás két nyomógombbal: miért nem tudják feltenni a kormánykapcsolóba
>(index)?)
>Lehet szerinted ez bunkó megoldás, szerintem nem. Sot kimondottan teccik.
>
Andor irta:
<A MI AUTONKBAN alig gyozom a vilagitast kapcsolgatni minden indexeles utan.

Nem vagyok Suzukipárti, sőt... Mivel a családban leledzik egy ismerhetem: működ
ése hasonlatos a modern európai kocsik 90%-án találhatóhoz. (Tehát tekergeted a
z indexkaron végén három állású kapcsolót. Ennek nem illik elmásznia (ill. komo
ly kézügyességet igényel)... Ha csak nem - gondolom - a reflektorállásra kapcso
ltad, úgy hogy indexeléskor komoly rugóerő ellenében (hogy gyenge-e a rugód cse
kkold le egy szalonban a szűz autón)  reflektorállásba. (De ezt a Feliciánál mé
g könnyebben megteheted!)

Még egyszer leírom a Felicián hogy működik:
helyzetjelző nyomógomb
fényszóró nyomógomb csak akkor tudod bekapcsolni, ha a helyzetjelződ ég (tehát 
refi kapcsolása: nyomás a helyzetjező gombra, nyomás a másik gombon, és az inde
xkart átbillented).
Kikapcsolni már 1xűbb, kinyomod az első gombot...
Ennél még az Uno és Oltcit műszerfal is szimpibb...

<Katasztrofa. Vagy amikor lehuzott ablak mellett probaltam a szelvedot egy
<kicsit lemosni: eloszor es utoljara, jol jott volna egy torolkozo <bekeszitve.

Bármely autón így járhatsz, ha nincs beállítva az ablakmosófuvókád. (Évente job
b 2x állítgatni: téli szélvédőmosó sűrűbb a nyárinál...) 
A döntöttebb szélvédő ugyan jobban hajlamosít a zuhanykázásra. Ha nagyon zavar 
szerelj fel az ablaktörlőlapátra egy-egy fuvókát... (pár száz forint csővel egy
ütt)

Citroen for ever!

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Amerikai talakozo! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Szeretnem felhivni a figyelmeteket a hetvegen megrendezesre kerulo
amerikai autok talalkozojara.
> Idopont: 99. apr. 04. kb. 10h
Hely: Budapest, Kerepesi-Keresztúri u. sarok.
Program: auto szepsegverseny, felvonulas, modellvasar, kaja, pia, nok,
stb.

Erdemes eljonni, ennyi szep auto egy helyen ritkan lathato.

Udv,
Benc
/Chev Camaro RS5.0/
+ - AF-es motorszam, matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok,

Eppen tegnap vettem at egy Ventot. Mit gondoltok mivel kezdodik a
motorszama?
	AF

Kicsit megdobbentett, meg a biztositost is, aki a Cascot kototte ra.
Pedig egyszeru a megoldas:
	A VW-nel a 100 lovas 1.6-os motort jelolik AFT kezdetu 
motorszammal. Mondtam a biztositosnak, hogy ha baj lenne az 
autoval, a motorszam vegen is AF lenne. (kerdezhetitek ezt 
honnan tudom, hat a HIX-rol)

Ebbol is latszik, milyen gyakorlati haszna van ennek a listanak.

Szivesen tennek HIX Auto matricat az uj(abb) automra.
Van mar valakinek?


Üdvözlettel: Szabó Attila (SABAT)
+ - ulesmagasito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok,

nem tudjatok, hol lehet venni normalis_ulesmagasitot?

A csemetek 6-7 evesek, eleg nagy termetuek, viszont csak 130-140 centi
magasak. Ezeknel a mereteknel mar nem lattam ertelmet a gyerekulesnek,
ulesmagasitoban viszont eddig csak valami biliszeru kemeny muanyag
szornyeteggel talalkoztam, amirol az a velemenyem, hogy uljon rajta az,
aki kitalalta. 

Udvozlettel:
PJ.
+ - Skoda 120 tulfogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy kerdessel fordulnek a Skodak ismeroihoz.
Adott egy Skoda 120 L.
A karburator vadonatuj, egy-az-egyben lett cserelve, mert a regit
felujitani mar nem lehetett.
A motor 100%-ig fel lett ujitva 100.000 kilometeres oraallasnal,
az egvilagon minden alkatresz friss. Fotengely koszorulve, uj
csapagyazas, uj szelepemelo-tokek, uj szelepek, uj huvely-
garnitura, hengerfejtomites, es azt hiszem, mas kopoalkatresz
nincs is egy ilyen motorban...
A problema vele az, hogy most -- mar tavaszi uzemben -- 10.59
literes fogyasztast mertunk, kizarolag varosi hasznalat mellett.
Ez 100%-ig megbizhato ertek, mert teletanktol teletankig mertuk.
(A beomlonyilasig lett toltve mind a ket alkalommal.) Telen ennel
meg joval tobbet, 13 liter korul evett.
A szervizben, ahol eleg megbizhatoan ertenek az autohoz, azt
mondjak, hogy minden tokeletesen a gyari erteken van. Bar a
szamadatok, amiket mondtak, nekem/nekunk semmit nem 
mondanak, azert valoszinuleg helyesek, mert egyreszt tenyleg
lattuk, hogy rakapcsoltak az autot a muszerekre, masreszt
a motor valoban nagyon szepen jar. Igaz, volt ido, amikor 
hidegen eszrevehetoen konnyebben indult.
Egy masik kozeli ismerosom Skodaja varosban 6.8 litert fogyaszt,
amikor egy fuvokat kisebbre cserelt, 5.5 literrel is elment, bar
a problemas auto fenykoraban sem evett 8-8.5 liternel kevesebbet.
A kerdesem az lenne, hogy mitol lehetseges a tulfogyasztas?
A general ota 2000 kilometert futott -- lehetseges, hogy meg 
jobban ossze fog kopni, is visszaesik a fogyasztas 8 koruli
ertekre?

Elore is kosz,
Zoli

Nasfay Zoltan

+ - re: Matiz fogyasztasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

--=_IS_MIME_Boundary
Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
Content-Transfer-Encoding: 7bit

*********************************************************

noname is scanned and no virus found. (Interscan Viruswall, HIF)
*********************************************************

--=_IS_MIME_Boundary
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Sziasztok!

Bocsi a kesedelmes hozzaszolasert, de le vagyok maradva mint a borravalo.

Szerintem nem magas ez a fogysztas. Nem akarok a fajlagos fogyasztas
rejtelmeibe elmerulni, mert ebben a szakirodalom sem egyertelmu. Nem
mindegy, hogy mihez kepest fajlagos, de a szakszeru valasz itt lenne.
De egy nagyon jol emesztheto dolgot hadd osszak meg veletek. A Matiz 800
ccm-es motorjanak nyomateka joval kisebb igy ugyanolyan gyorsitasokhoz
nagyobb gazpedal allasra van szukseg es igy tobb uzemanyagra. Ez ugyanugy
igaz egyenletes haladasnal, ahoz, hogy a Matizzal 100-zal menjen az ember
sokkal tobb gazt kell adni , mint a Kadetton. A kis motoroknak a masik
hatranyuk, hogy alacsony fordulatszamtartomanyban kicsi a nyomatek. Tehat a
nyomatek diagram gorbeje sokkal hegyesebb es puposabb, mint egy nagyobb
motornal, tehat jobban kell porgetni azonos menetteljesitm=E9nyek eleresehez=
,
ami megint csak noveli a fogyasztast. A harmadik dolog, hogy egy bizonyos
loketterfogatig a motor hatsfoka no a loketterfogat novekedesevel. Tehat
egy 800 motor kevesbe jo hatsfoku, mnt egy 1600-as.=20
Erre jo pelda atyam BMW 325i-je. 2500 ccm, cirka 200 Le. A fogyasztas
varosban 11,5, orszaguton 9,5, es 200km/h-s atlagnal is csak 12 liter,
holott ennel a temponal majdnem maximalis nyomatekot es 190-195 Le-t ad le
a kocsi motorja. Tehat baromi nagy teljesitmeny, de jo hatasfok =E9s kis
fajlagos uzemanyagfogysztas.
Ha erdekel valakit ez a tema reszletesebben akkor szivesen leirom (maganban
is)ak=E1r kepletekkel is, hogy mi miert annyi amennyi.
Egyebkent meg vegre egy autogyar amelyik olyan fogyasztasi adatokat kozol
amit nem csak kiserleti laborokban fekpadon lehet elerni. A legtobb
katalogus nagyokat hazudik ezugyben, es foleg a varosi fogyaszt=E1s teren.


Ami a OHV vs. OHC vitat illeti, hat erdekes. Ketsegtelen, hogy az OHC
technikat tekintik modernebbnek, pedig a ket konstukcio gyakorlatilag
egyidos. A legelso idoktol fogva volt OHC es OHV motor is. Az biztos, hogy
vannak hatranyai az OHV vezerlesnek. Nagyobb szelephezag, nagyobb tomegu es
tobb mozgo alkatresz es nemileg bonyolultabb. DE az biztos, hogy semmi koze
a fogyasztas alakulasahoz. Egy komplett 8 hengeres OHV motor
szelepvezerlesehez szukseges teljesitmeny, ha nanyon erosek a rugok es szar
az egesz, kb 400-500 W.( a kisebb motoroknal nyilvan meg kisebb) Tekintve,
hogy a legkiseb auto elindulasahoz is legalabb=20
10 000-15 000 W teljesitm=E9ny kell es a gyorsitashoz meg tobb igy ez a
400-500 W nem oszt nem szoroz. Ez kb olyan mint ha valaki azt mondja, hogy
azert fogyasz tobbet az autoja, mert bekapcsolta a lampat (max 300 W
vesztes=E9gekkel egyutt). Az OHC vezerles nagyon nagy elonye az egyszeruseg
es az, hogy a szelepek egy egyszeru himbasorral megoldva barmilyen szoben
elhelyezhetoek es igy akarmilyen egester (forma) kialakithato, mig az
OHV-nel ez bonyolult mechanikat igenyel. Nem is beszelve a negy =E9s
=F6tszelepes tecnikakrol. Ami az amerikai autok OHV vezerleset illeti, ott
csak egyetlen indok van es az az, hogy egy V-motorhoz csak egy
vezermutengely kell  =E9s arrol mindket hengersor vezerelheto =E9s igy sokka=
l
egyszerubb.

Bocsi, ha nem sokat mondtam, de azt tul hosszan, igerem maskor visszafogom
magam.=20
=DCdv,

W a l t e r
mailto:
Telefon. +36-30-99-05-837
(Klem Kriszti=E1n)
--=_IS_MIME_Boundary--
+ - egyeni rendszam (friss info) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Kozvetlenul a cikk megirasa elott kerdeztem meg az illetekesek telefonon
a temaban. A rendorseg altal kapott szamon ceget felhivtam:

elerhetoseg: Plaket(t?) Kft. XI.ker. Sasadi ut.63. 06-1-3197066
a lenyeg: 5betu+1szam vagy 4betu+2szam kerul 78125+8000Ft-ba
atfutas a cegnel: max. 1 het

A nagyobb osszeget a zsaruknak , a masikat a cegnek kell csekken
befizetni.

Remelem segitettem.

Minden jot:
Tamas
+ - Re. 12V vizforralo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Szia Laci . sziasztok autosok.
>Nem tudtok olyan helyet ahol praktikus elektromos berendezeseket lehet
>vasarolni, olyanokat amik az auto 12 V-os akkumulatorarol uzemeltethetok?
   HOMASITA Kft.
Budapest. 1119. Fehervari ut. 161. Kisker. A regi telefonszama van meg
nekem.        1-666-714
Kaphato 12V os kavefozo, vizmelegito, porszivo, stb

Udvozlettel: Frogyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.


+ - Elado Auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

elado sorba kerult egy Honda Accord 2.0i (133Le), gondoltam meghirdetem
itt is. 1991-es a kocsi, 160e Km-et futot, jo allapotban van es sok
extraval van felszerelve (elektromos: ablak, teto, tukor, vezeto szek,
antenna; plus karpit van benne es nincs legkondi) emellett van rajta par
kisebb karcolas. Akit erdekel irjon vagy hivjon: 06 30 9926059.

Udv, Toni
+ - na (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hallottatok valamit az uj Suzukirol??? Allitolag 3 henger, es
> a mai vilag egyik legkorszerubb motorja van benne. Egyik
> ismerosom lecserelte a regi (2 eves) Suzukijat egy ujra, es
> teljesen oda van, hogy milyen tuti jol megy.
Allitolag..  bar azert legalabb a hengerenkenti kozvetlen 
befecskendezesig meg a 16 szelepig eljuthattak volna a sracok a 
tervezeskor... de ez nekik meg a jovo.. 

AntForce
+ - Re: *** HIX AUTO *** #337 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

meg valami. Vankoztetek olyan anikek nyikiorog a kormany es a 
pedalok ??? vegulis mar megszoktam csak erdekelne hogy miert 
van... 

AntForce
+ - Egyedi rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Ki tudja megmondani hogy mibe kerul a sajat rendszam?
>> Pl.: MISI-01 Hol lehet ilyet hivatalosan engedelyeztetni?
>
>Amikor atiratni voltam a jarganyomat a rendorsegen, az
>ugyintezo eppen ilyesmirol targyalt a kolleganojevel, ott
>hallottam, hogy 50 rugo... :-) (Azaz a hirforras nem autentikus,
>szo szerint "ugy hallottam"... :-))

En ugy tudom, hogy a XXX-XXX formatum 25e.
XXXX-XX, vagy XXXXX-X 50e.
XX-XXXX nem lehet!
X-XXXXX sem!

Udv:
Csaba
+ - gyertyapipa... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello AUTOsok!

   Egy tapasztalatomat osztanam meg veletek, egy kerdessel egybekotve.
Az utobbi idoben egyre tobb problemam volt az autommal (E Kadett '86).
Neha eljatszotta azt, hogy rovid ut utan miutan megalltam, amikor nem
toltam vissza a szivatot teljesen, inditas utan az egyik henger nem
ment, bekopte a gyertyat.  Par szaz meter utan mar beindult mind a 4
henger, es jo volt.  Nemreg viszont nem jott vissza, ekkor a
gyujtaselosztoban elszakadt valami drot (?szerelo mondta).  Kerdes, hogy
ennek szerintetek mi koze lehetett a vissza nem tolt szivatohoz.
Gyanitom, hogy megszivta magat mindig az egyik henger, nem indult be, es
melegedett emiatt az elosztoban valami.  Esetleg ez is vezethetett az
elszakadashoz.  
  A tapasztalat viszont az, hogy mindig pucolni kell az eloszto
erintkezoit.  A Ladan par havonta pucoltam, de az Opelnel nehezebben
fertem volna hozza, es igy elmaradt (mar 4 eve).  Meg kicsit korrektebb
volt az egesz gyujtas berendezes, igy nem volt letkerdes a
karbantartasa.  Most egy pucolas utan visszajott a motor teljesitmenye,
sokkal jobban megy.
  A masik dolog a gyujtaskabel ellenallasarol:  irtatok, hogy nehany
tized ohm egy kabel ellenallasa.  En ha jol emlekszem(!), amikor
multkoriban csereltem kabelt, akkor 15-22 ohm kozottiek voltak a
kabelek, a mostaniak 7-8ohm koruliek (gyari erteku).
  A kerdes: mivel meg mindig nem szunt meg teljesen az egyik henger
kimaradasa, most a gyertyapipakra gyanakszom.  Semmi erot nem erzek,
hogy valami rugo erosen odafogna a gyertyahoz, csak ugy rajta van.  Ma
ez egyik boltban mondtak, hogy nincs kulon gyertya pipajuk, csak
kabellel egyutt, de ami nekem kell, ahhoz nem is kell gyarilag pipa,
felejtsem el.  Mire is kellene egyaltalan.  Gondolom, hogy ne legyen
olyan közel a kabel a meleg motorhoz.

Borbely Gabor
+ - Re: Egyedi rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egyedi rendszam :

a 3+3 formacio 39,000.-
a 4+2 vagy 5+1-es pedig 79,000.- forint..

HNR

 wrote in message ...
>Udvozletem!
>
>
>> Ki tudja megmondani hogy mibe kerul a sajat rendszam?
>> Pl.: MISI-01 Hol lehet ilyet hivatalosan engedelyeztetni?
>
>Amikor atiratni voltam a jarganyomat a rendorsegen, az
>ugyintezo eppen ilyesmirol targyalt a kolleganojevel, ott
>hallottam, hogy 50 rugo... :-) (Azaz a hirforras nem autentikus,
>szo szerint "ugy hallottam"... :-))
>
>
>Viszlat:   D. Karoly
>
+ - Trabant talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ha valaki erdeklodik a keleti jarmucsodak irant, annak ajanlom a kov. ket 
programot:

1999. apr. 10. 9h: Trabant-Wartburg-Skoda klubtalalka, Varosliget, Mulyegpalya
Programok:
	- Trabant-Wartburg-Skoda-Lada tukorpalyas szlalom
	- szepseg, szakadtsag, legszebb hang, legnagyobb zene verseny
	- abroncshajitas, kerekcsere bajnoksag
	- veteren auto bemutato, eredetiseg verseny
	- legmesszebbrol erkezo, legidosebb, legfiatalabb resztvevo dijazasa
	- alkatreszborze
Autoval belepni csak klubtagsagival, vagy a helyszinen megvaltott napi jeggyel 
lehet. Gyalog barki bejohet.

1999. majus 1. 9h: "A szocializmus autoiparanak gyongyszemei", Kozlekedesi 
Muzeum elotti parkolo.
1945-1975 kozott gyartott Moszkvics, Tatra, Polski, Pobeda, Trabant, Volga, 
Wartburg, Warsawa, Zaporozsec, Csajka, Zil bemutato, felvonulas korabeli 
rendorautok felvezetesevel.

Szeretettel varunk minden erdeklodot!

--
Udvozlettel:
Redei Balint
E-mail: 
(Szeretem az ekezetek)
+ - kutak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy-két gondolat az alabbiakhoz, csak úgy. :)

 írta: HA> nem mindeki a moltol veszi. HA> azt visz
ont jo, ha tudjatok, hogy a kiadott/mert benzin aranya fugg az HA> atfolyas seb
essegetol. ennek aramlastani okai vannak. ha teljes HA> sebesseggel nyomod, egy
 picivel kevesebb benzint kapsz. ha nagyon lassan, HA> akkor akar 10%-kal is ka
phatsz tobbet. latjatok, mire jo egy kutas HA> ismeros? 
 írta: Azt, hogy a kutnal dolgozo ismeros ebben az esetben arra j
o, hogy hulyesegeket terjesszem. 1: az OMV kivetelevel mindenki a MOL-tol veszi
 es a MOL tankauto tolotinel adalekoltatjak, a sajat adalekjaikkal. Ezek nagyre
sze a parasztvakitas kategoria. 2: az atfolyasmero turbina valoban csalhat kics
it, ha mas sebesseggel nyomatjak, de azert a 10 % eroteljes tulzas. Max 1-2 leh
et. Egy ilyen atmeroju cso es atfolyasmero esten meg talan annyi se. A hitelesi
tett muszer hibatartomanya kb ugyanakkora lehet, mint az igy elvesztett/megnyer
t mennyiseg. Raadasul, ha igaz, a kutakban terfogatkiszoritasos atfolyasmero va
n, ami meg ennyit se tud csalni, Forras: 1: en uzemeltem be par eve a tankautot
oltok jo felenel a toltesvezerlo gepek (SCO Unix-szal mennek) halozati kapcsola
tait es kicsit belerdeklodtem a dolgok mikentjebe. 2: a finomitoban dolgozo mus
zereszek, akik az atfolyas-, nyomas-, mifene-meroket javitjak, szerelik. 


Valoban, ez a kutas csak a szajat jartatja. Mindenki csak a MOL-tol tudja venni
 az uza-ot, kivetel volt a BP(OMV). Az OMH 0,1% mérési pontatlansagot engedelye
z a kutoszlopokon, ezt evente ellenorzi. Esetleg lehetnek „kivetelek”, de az se
m sokaig, mert a vamosok az elszamolasnal akar hiany, akar tobblet miatt birsag
ot (nem keveset) szabnak ki, ezt pedig a kutasok zsebbol fizetik meg. Tovabba a
 keszletfelvetel soran egy tablazat alapjan a betarolt es kiadott uza. mennyise
get mindig 15 fok Celsiusra szamoljak vissza. Ebbol lejon a tarolasi veszteseg,
 amivel esetleg lehet egy kicsit sajat zsebre dolgozni, de ez is nagyon minimal
is. A +-10%-ot nagyon tulzonak tartom, nem egy kutast „ismerek” (nem csak MOL) 
es egyik sem tud mar „csalni”. Foleg, hogy gepen van az egesz, pl.: az szgep a 
pisztoly visszahelyezese utan 5mp mulva nullazza a kutoszlopot, stb. stb. Marad
t a pisztoly mellerakasa, de ez is csak azert, hogy ha valaki (teherautosok) na
gy tetelrol kernek szamlat, 10%-kert adni t!
udjanak nekik.:)



 Kovács Attila

___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
+ - Re: Egyedi Rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo!

Egy mostanaban megjelent autos ujsagban olvastam, hogy
az egyedi rendszam arat is emeltek. Amit te irtal (MISI-01)
kb. 70000/par a tetszoleges 3 betu + 3 szam ugy emlekszem
ennek kb. fele.
Ha erdekel, megnezem hogy pontosan mennyibe kerul es
hol lehet kerni ilyent.

BZS
+ - Re: Lampakapcs. & nagyon negativ leszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

helo.

><A MI AUTONKBAN alig gyozom a vilagitast kapcsolgatni minden indexeles utan.
>
>Nem vagyok Suzukipárti, sőt... Mivel a családban leledzik egy ismerhetem:
működése hasonlatos a modern európai kocsik 90%-án találhatóhoz. (Tehát
tekergeted az 

Ez alatt mit kell erteni? Europai gyartasu vagy Europaban eladott kocsikat,
illetve mi az, hogy modern? Legujabb tipus? Egy harom-negy eves kocsi
modern vagy elavult?

>indexkaron végén három állású kapcsolót. Ennek nem illik elmásznia (ill.
komoly kézügyességet igényel)... Ha csak nem - gondolom - a
reflektorállásra kapcsoltad, úgy 
>

Mivel van rajta egy butyok - szerintem foloslegesen - ezert tud beleakadni
a kezem konnyen. A mazdan pl. nincs ilyen, ott nem is bir elfordulni
veletlenul.

Szerintem a lampa kapcsolo jo helyen lehet a muszerfalon, annak nem kell
mindig keznel lenni, nem jellemzo, hogy gyakran kapcsolgatna az ember.
Nekem a Seat-e (ibiza '89) volt eddig a legtutibb: amikor megvettem
bekapcsoltam, aztan ugy is adtam el, hogy nem nyultam tobbe a kapcsolohoz 5
evig. Mivel a gyujtassal egyutt kikapcsolta, es egyebkent a lampaval valo
maszkalas hive vagyok.

Ami viszont az ablaktorlokart illeti, szerintem azon van a helye a hatso
ablaktorlo+ablakmosonak is (az opelet pl. komaltam), na ennek a suzukis
megoldasa szerintem a trabieval vetekszik...


><Katasztrofa. Vagy amikor lehuzott ablak mellett probaltam a szelvedot egy
><kicsit lemosni: eloszor es utoljara, jol jott volna egy torolkozo
<bekeszitve.
>
>Bármely autón így járhatsz, ha nincs beállítva az ablakmosófuvókád.
(Évente jobb 2x állítgatni: téli szélvédőmosó sűrűbb a nyárinál...) 
>A döntöttebb szélvédő ugyan jobban hajlamosít a zuhanykázásra. Ha nagyon
zavar szerelj fel az ablaktörlőlapátra egy-egy fuvókát... (pár száz forint
csővel együtt)

Nem fogalmaztam pontosan: nem a fuvoka lovi tul a vizet: az frankon a
helyere megy. A menetszel veri be azt a vizet, amit a lapat az uveg szelere
tol. ilyen a bmw-n soha nem fordulhatott elo - ja bocs, az auto volt...
Mellesleg ez a menetszel az oldalso (csukott) uvegek menten 90 folott
akkora zajt csinal, mint mas kocsinal az ujjnyira nyitott ablak 180-nal. 

Tobbi suzukistol kerdeznem, hogy a hatso ablaktorlo megall-e kihajtva, az
ajto nyitasat erzekelo elektromos kapcsolok mukodnek-e rendesen, a hatso
sarvedo gumik nem szoktak-e leszakadni tul gyakran, a mua. hatso lokharito
elmaszasaval egyetemben -- vagy csak mi fogtunk ki ketto db. ilyen gyenge
szeriat (nem egy evjarat egyebkent)

Ja igen, a hamutarto viszont tokeletes: kb. ket cigi hamujan kivul mas nem
fer bele, de ha megis megprobalod, tuti, hogy nem birod kiszedni, hogy
kiuritsd. De ezt nem is panaszolnam, mert ebben valoszinuleg a vasarloi
igenyeket elegitik ki: a fel maroknyinal nagyobb szemeteket az ablakon
illik kihajigalni nagy ivben mifelenk (.hu)
Erdekes, hogy amikor neha dudalok emiatt valakire meg sosem allt meg, hogy
megverjen (ez is egyebkent egy .hu-s virtus), mert egyszeruen nem ertettek,
hogy vajon miert csinaltam ezt (biztos veletlenul stb.). 

Hogy ne vigyem tulzasba, az ajto belso oldalan az ajtozar jobban kezre all,
mint a hagyomanyos gomb az uveg sarkaban, mar ha valaki menet kozben be
szokta zarni az ajtot belulrol, en Pesten neha igen :( 

udv
andor
+ - fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A kocsik hasonlo teljesitmenynel majdnem ugyannannyit fogyasztanak mint
20
>evvel ezelott. Lehet hogy ez nem is veletlen..... Az az 1300 ccm -es
Kadett

Ezzel azert vitatkoznek. Ket es fel ev utan most keszulok megvalni jo
oreg VW Passatomtol. Most vettem egy Opel Vectra A-t. Ime az
osszehasonlitas:

Passat: 1600 ccm, 70 LE, 128 Nm, 8,5 l/100 km fogyi max. 160 km/h-nal
(ennel tovabb nem engedtem), 1986
Vectra: 1800 ccm, 90 LE, 143 Nm, 7 l/100 km fogyi max. 180-nal (ennyivel
is mentem), 1991

A labam ugyanaz a ket autonal. A ket kocsi tomege kozt 20 kg a
kulonbseg. Marad a cw ertek, valamint a ket motorkonstrukcio kozotti
majd 15 ev kulonbseg. Ezert fogyasztanak kevesebbet a mai autok azonos
vagy nagyobb teljesitmeny mellett. Az mar mas kerdes, hogy ma mar tobb
loerot _suritenek_ azonos ccm-be.

Egyebkent a jo oreg Passatrol szivesen megirom a tapasztalataimat, ha
valaki igenyli, dobjon meg egy magannal: mailto:
Persze a listan teszem kozre. Udv: Viktor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS