Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1149
Copyright (C) HIX
2001-06-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 badog+tusnad (mind)  23 sor     (cikkei)
2 Re: Hutolada (mind)  28 sor     (cikkei)
3 Re: MP3 autoban (mind)  21 sor     (cikkei)
4 Re: opel corsa city 1.2 (mind)  13 sor     (cikkei)
5 Renault 16 (mind)  7 sor     (cikkei)
6 Thalia CRASH (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Re: autovasarlas (mind)  46 sor     (cikkei)
8 RE:toresteszt - vonohorog (mind)  9 sor     (cikkei)
9 Re: 90-el varosban (mind)  11 sor     (cikkei)
10 RE:Autolok 2000 (mind)  12 sor     (cikkei)
11 parkolas tilosban, Londonban... (mind)  10 sor     (cikkei)
12 1protekcionizmus - 2benzinar (mind)  12 sor     (cikkei)
13 Vicc (mind)  32 sor     (cikkei)
14 fekek... (mind)  45 sor     (cikkei)
15 RE: Omega (mind)  43 sor     (cikkei)
16 elado gumik (mind)  16 sor     (cikkei)
17 Omega... merevties.. (mind)  31 sor     (cikkei)
18 erdekes cikk (mind)  2 sor     (cikkei)
19 Re: *** HIX AUTO *** #1148 (mind)  26 sor     (cikkei)
20 Re: Buszok! (mind)  83 sor     (cikkei)
21 Fek... (mind)  8 sor     (cikkei)
22 oregedo badog?????? (mind)  10 sor     (cikkei)
23 Selespeed (mind)  16 sor     (cikkei)
24 Alfa166 (mind)  16 sor     (cikkei)
25 Mi bajuk a magyarokkal? (mind)  36 sor     (cikkei)
26 Re: Szallas Tusnadon (mind)  20 sor     (cikkei)
27 Dover (mind)  14 sor     (cikkei)
28 Skoda (mind)  9 sor     (cikkei)
29 Az en mercim tortenete (mind)  78 sor     (cikkei)
30 Videki tura (mind)  22 sor     (cikkei)
31 felnit vasarolnek (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - badog+tusnad (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ehhez a "badog vitahoz " szeretnek hozzaszolni.  Nemileg
tudomanyosan.... Szoval, az aceloknak, van egy biztonsagi terulete. Ez
azt jelenti, hogy egy bizonyos terhelest idtle idokig kepesek elviselni,
legyen az hajlitas, raykodas, csavarodas... Ha a terheles merteke ebbol
az anyagra jellemzo biztonsagi teruletbol kifele mutat, akkor elobb
utobb az anyag el fog torni. En pedig csak egy ecceru villamosmernok
hallgato vagyok, de ezt anyagtanbol meg nekunk is megtanitottak, akkor
szeritetek a gepszeknek nem? akaik az autokat tervezik?????? Mert
szerintem ok is tudjak.
Az, hogy a Suzinal elnyilt a hegesztes inkabb technologiai hibalehet...
Es, hat valljuk meg oszinten, az autogyaraknak nem az az erdekuk, hogy
egy ido utan szarra menjenek autoink, es mindig ujabb es ujabb kocsikat
kelljen venn? Szerintem nekik se erne meg, az allando fejlesztes, ha
egyszer csinalnak egy orokeletu autot, azt mindenki hasznalja, de senki
nem vesz ujat, mert a regi valahogy nem akar tonkremenni.... :-)

Akik mentek a Szent Anna tohoz, nagyon jo utat nektek, gyonyoru az a
kornyek, mi haverokkal mar vagy 3 szor voltunk ott, es nem tudjuk
megunni... Egy ilyen kiruccanas alkalmaval kb 2000-3000km-t autoztunk...
Ja, es NAGYON OLCSO KINN A SOR!!!!!!! Raadasul a jo sor.....  :-)
Krisz
+ - Re: Hutolada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem szabad megvenni ezeket a 10000 forintos hutotaskakat! Semmit nem er.
Nekunk nyaron 30 fokban 15-20 fok volt benne. Ha tenyleg jot akartok venni,
ami hut is az 30e ft kornyeken jar. Ezt hasznaljak a kamionosok is. A piacon
valaki hirdetett ilyet.

SzaboZE

----- Original Message -----
From: >
Newsgroups: hun.lists.hix.auto
Sent: Friday, June 22, 2001 2:57 AM
Subject: Hutolada


>
> Ma dobta'k be a 22-tol ervenyes Auchan katalogust, ott virit benne egy 25
> literes 12 V-os darab 9990 forintert.
>
> pJ
>
> >Akkor tobben emlitettetek, hogy az Intersparban volt
> >nyaron 9000-ert. Eddig a Metroban es a Praktikerben
> >talaltam ilyesmit, de 18000Ft korul indultak az arak.
>
>
>
+ - Re: MP3 autoban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Itt eddig 700 dollar feletti mp3 CD-rol volt szo. Szerintem a CD-s megoldas
nem a legbiztosabb.

http://www.themindfactory.com/Products/NEO35/neo35.html

Ez egy mobilrackes player, gepbe is beteheted es lazan kezelheted a hdd-t.
Raadasul 399 dollar. Ha valakinek van tapasztalata rola, ne kimeljen!
Lopasvedelemnek is jo es nagyon praktikus. Egy keret az autoban, egy
gepben.

SzaboZE


>
> homer kerdezte, leteznek-e gyari MP3 lejatszok autoba. A valasz: tobb gyar
kata
> logusaban is szerepelnek, de a gyartast leallitottak jogi problemak miatt.
Eges
> z Magyarorszagra 8 db Kenwood gep erkezett, akit erdekel, az meg ma dobjon
emai
> lt.
+ - Re: opel corsa city 1.2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Imadom az ilyen bobeszedu hirdeteseket!
KI
> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
>
> i.á,:1.400.000
> 06-20-3508662
>
> (webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-128-59.dial.matav.net)
>
>
>
+ - Renault 16 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

R16 tulajdonos szamara nehany alkatreszmaradekot tudok ajanlani, pl
onindito, stb.


Peter
+ - Thalia CRASH (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Shake irta:
>>>
Thalia: megroppant a rendszamtarto es megkarcolodott a 
hatso lokharito kb ennyi. Szerencsem volt mert a fekezes 
miatt a pezsonak bolintott az eleje


Tekintve a Pizso toreset nem tartom rossznak a Thalia 
ellenallasat. Az un. "konnyitett" far ugyanis elso hallasra 
nem sok jot takart. De ezexerint semmi gaz.


udv, deejaytiszy
+ - Re: autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Felado :  [Hungary]
	Temakor: autovasarlas ( 11 sor )
	Idopont: Sun Jun 24 09:23:06 CEST 2001 AUTO #1148
	- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

	Kedves Listatarsak!

	Egy ismerosom szeretne Nemetorszagbol egy kb 6-7 eves autot behozni. Tud
	valaki olyan internetes cimet (pl. autokereskedes, aprohirdetes, stb), ahol
	erdemes szetnezni? Esetleg Svajci vagy Ausztriai is jo lenne.

	Elore is koszonok minden segitseget! A valaszokat maganba is kuldjetek el
	legyszives, mert nem minden nap tudom elolvasni a leveleket.

	Udvozlettel:
	Bocsi Levente


Szia Levente!

Nezd vegig a www.mobile.de -t, azon belul regio szerint is talalsz kereskedesek
et, nevvel, cimmel, jobb esetben weboldallal. Szerintem a leghasznosabb autos o
ldal itt Nemetorszagban.

Ha megse volna eleg:
www.autoscout24.de
www.car4you.de
 
Sok sikert!

Fulcsi

P.S.: Nem tud valaki ajanlani megbizhato autovamolos ceget?
	
________________________________________________________________________
Mit freundlichen Grüßen 

FÜLÖP Zoltan

SIEMENS AG
ICM N MR GE DC 1
Tel.: +49 89 722 40866
Fax: +49 89 722 54859
Mobile: +36 20 9465 766
Email: 
Hofmannstr. 51  D-81359 München
+ - RE:toresteszt - vonohorog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Ant teljesen igazad van, a vonohorog egy szemet dolog. Nem is ertem mirt
engedelyeznek fix bekotesu vonohorgot tenni autokra, mintha kifejezetten
arra talaltak volna ki, hogy tonkretegye a mogottes lokharitot + a hutot.
Nagy ereju utkozesnel viszont a vonohorgos auto jo esellyel totalkaros
lesz.

ToBa
+ - Re: 90-el varosban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha ranezel a Hungaria koruton az oradra, es az szazat mutat, remelem ez
az egy sor eszedbe jut. :-))

VTI,
csak annyit tennek hozza, ha ekkor meg kettes sebessegben vagy, akkor
jusson eszedbe, hogy ideje valtani.
HAHA, ToBa

Refi J,
kosz a figyelmeztetest, tenyleg egyetertek veled es nem akarlak
bosszantani, csak ez most ziccer volt.
+ - RE:Autolok 2000 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A fenti kormanyzarat hasznalom immar 3 eve (az a nagy sarga vas, ami a
fel kormanyt is betakarja). Par napja valami rugo eltorhetett a zarban,
aminek hatasara a ket villa kozul, amiket reteszel, az egyik szabadon tud
lo:tyo:gni, es csak a masik kattan be a helyere bezaraskor. 
--------------------------------
Kedves Viktor,

en kb 1 eve torotten hasznalom, ha majd eltorik a masik villa is akkor
kidobom, vagy leadom a vastelepen - tekintelyes sulya van, biztos sokat
adnak erte.

ToBa
+ - parkolas tilosban, Londonban... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, 

Nem is oly reg rossz helyen parkoltam az autommal, es mi tortent, ...
megbuntettek!
Mindez Londonban tortent.

Van valakinek valamilyen tapasztalata, vagy otlete, hogy mit lehet tenni?

Udv
Tibor
+ - 1protekcionizmus - 2benzinar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

üdv

1. del-koreaban elozo evben 0.4% volt az eladott kulfoldi autok aranya. aki 
kulfoldit vesz, azt megkovezik (neha szo szerint).

2. Ha esetleg tudja valaki, hogy majus elejen, amikor csucson volt a benzin 
ara mennyibe kerult a 95-os "atlagban", es megirja, annak orulnek. Annak 
is, ha a mai benzinarat valaki megirna.
En 245-220-ra saccolok... majd megirom miert, privatban, mert nem ide valo 
tema.

csaba
+ - Vicc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<html>
Sziasztok!<br>
<br>
Kaptam ma egy viccet:<br>
<br>
<font face="verdana">Élt egy farmon egy csirke és egy ló. Nagyon jó
barátok voltak, minden szabad idejüket együtt töltötték.<br>
Egyszer elmentek együtt sétálni, ám amikor egy mocsárhoz értek, a ló
megcsúszott és beleesett. A csirke ijedten szaladgált ide-oda, ám nem
talált semmit, amivel segíthetett volna barátján. Már majdnem feladta a
reményt, amikor hirtelen mentő ötlete támadt:<br>
- Tarts ki, ló barátom, mindjárt visszaszaladok a farmra, és hozok
segítséget!<br>
Így is történt. Visszaszaladt a farmra, de senki nem volt otthon. A
csirke ahogy ott szaladgált, észrevette, hogy a gazda fiának BMW-je ott
áll az udvaron, és még a kulcs is benne van.<br>
Gyorsan beült, indított és kiment a mocsárhoz, ahol a barátja már majdnem
elsüllyedt. Gyorsan fogott egy kötelet, hozzákötötte a BMW
lökhárítójához, a másik végét pedig bedobta a lónak. A ló
belekapaszkodott, a csirke pedig beült, és kihúzta barátját.<br>
A csodás menekülés után két héttel ismét sétálni indultak, ám ekkor a
csirke esett bele a mocsárba. A ló nem esett kétségbe, megfordult, és a
farkát belógatta a barátjának, aki belekapaszkodott. Ezután a ló
könnyedén kiszedte a pocsolyából.<br>
Minden mese végén van egy tanulság. Hogy ebben az esetben mi az?<br>
Ha elég hosszú farkad van, könnyedén tudsz csirkéket felszedni, nincs
szükséged hozzá BMW-re...<br>
<br>
</font>Bocs.<br>
Andi<br>
<br>
</html>
+ - fekek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali mindenkinek!

Zoli irta...

>Hello,

>Felado: 
>> Ha egy lampa eg az csak annyit jelent, hogy aram
>> folyik rajta at, hogy miert az egeszen mas kerdes.

>Hat ez felelossegteljes :-)
>Gondolom, ha a hofokjelzo eg, akkor annak a ledjet
>teped ki, es akkor maris nem forr a vized :)))

>Komolyra forditva, azt senki nem vitatta, hogy
>azert eg a lampa, mert aram folyik at rajta, csak eppen
>"praktikus" lenne megvizsgalni, hogy MITOL. Ebbol a
>szempontbol mindegy, hogy tenylegesen a fek
>hibajatol-e, vagy azert, mert a visszajelzo rendszerben
>romlott el valami. Mindkettot meg kell csinalni!
>A tuneti kezeles nem megoldas.

>> Plane, ha egy 1987-es Skodarol van szo!

>Az nalam mar az a kategoria, amit nemikepp esszel
>terveztek, es nem vilagitanak benne lampak feleslegesen.

>> Ugy latom elkerulte a figyelmedet, hogy kulon
>> megemlitettem, hogy a feknek nincs baja!

>Remelem, ebben csak azert vagy olyan biztos, mert egy
>hozzaertovel megnezetted!

>Ne erts felre, nem cseszegetni akarlak, de teljesen
>Chip vileminyit osztom, es furcsallom, hogy benned
>fel sem merul, hogy talan tenyleg lehet valos is a
>riasztas.

>udv,
>Zoli

NO COMMENT, Zoli mindent elmondott, nem ismetlem, teljesen 
egyetertek :)))

Udv, Chip
+ - RE: Omega (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !


:> Szeretnek magamnak es nejemnek egy hasznalt Opel Omegat
:> vasarolni, 1994-1998 kozotti autora gondoltunk. Ha tudtok
:> segiteni a felmerulo kerdesekben, kerlek irjatok ide vagy
:> maganban.

:> Milyen motort erdemes venni? Ugy hallottam, hogy az Opel
:> dizelek nem igazan megbizhatoak

Nekem Omega 2.3TD volt es a dieselhangon kivul nemigen akadt
vele gondom... 1997 es 2000 kozott volt nalam az auto, az addig
vegzett dolgok listaja:
- Olajcsere 5000-6000 km-enkent
- Szuro cserek (levego, gazolaj)
- Fagyallo csere (az elozo tulajban nem biztam...)
- Fekfolyadek csere (itt sem)
- Automata valto olajcsere (biztos ami biztos)
- Izzitogyertyak csereje 
 (a porlasztocsucsok szervizfuzet szerint cserelve voltak)
+ tankolni kellett a 75 literes tankot... :-)


:> Tovabba: mennyire jo az Opel automata sebessegvaltoja?
:> Mennyire lesz lomha tole az auto, mennyire megbizhato a
:> mechanikaja (nem kell-e mondjuk pont 3-6 evesen kidobni...)?

Az autom 1990-es evjarat volt, 250e km volt benne eladaskor...
Soha nem hagyott ott sehol...

Az automata valto az intercooleres turboval kellemes gyorsulasra
volt kepes, elozeseknel kickdown es nem volt problema.
A nagy diesel nyomatek nagyon jo az automata valtoval.
Sajnos az utolag beszerelt klimat nem tudta gyorsitasoknal
lekapcsolni, igy ezt neha en magam tettem meg egy-egy 
hegyi szerpentinen valo elozeskor...

Az uj automba is automatat kertem az Omega utan... :-)


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - elado gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ha valakit erdekel:

Egy ismerosom megvalna 4 db. Michelin Energy 165/70 R14 81 T - XT1-es
3000 km-et futott abroncsaitol. Az ok: vett szelesebbet. :)
Uj ara - legalabbis a http://www.marosigumi.hu/Szemely1/Michelin.html
oldal szerint - kicsit tobb, mint 20 ezer/db., o 55 ezret ker a 
garnituraert osszesen.

Aki most venne ilyet, annak maximalisan ajanlom, a gumik biztos
hogy tokeletesek, en barmit meg mernek tole venni.
Egy e-mailt kerek szepen, es kuldom a telcsiszamot.

udv,
Zoli
+ - Omega... merevties.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 AM 6/25/2001 +0000, you wrote:
>3.0 V6 (mind benzines)
>motor? Az hogy erdemes-e az alapmotorral megvenni ugyis

Ilyen volt. 3 literes soros motor, 290e km, 1 évig alig tudta az 
autokereskedo haverom eladni pedig szep allapotban volt a futott kmhez 
kepest..

Varosban... 17-18 litert benyakalta, ha nagyon nagyon óvatos volt vele az 
ember 14ből ki lehetett vele jönni. (nekem nem sikerült)

Autópályán 200 nál a fedélzeti computer értékét tudom csak mondani az 10 
liter alatt volt, ami ha igaz, akkor ez egy nagyon jó érték...

más -----------------

 > Egy kedves ismerosomnek szetnyilt az oszlopnal a
 > hegesztes. Istenem sokat rodeozott vele es nem birta, hogy a karosszeria
 > elcsavarodik.

Oops nekem is volt egy ismerosom aki ugyanigy jart suzukival..
En msot cak remuldozok, mert a hondanak olyan hangja van hatul mintha ket 
fem elmozdulna egymastol a karosszeriaban a kerekdob felett, remelem ott 
nem ez tortent.. Igaz sikerult mar nehanyszor ugy parkolnom hogy a 
csomagtartot nem tudtam lecsukni.. :)))) Hullamos uton, ha mondjuk a jobb 
es a bal kerek tartja meg az autot ugy megcsavarodik a karosszeria hogy 
minden illesztes felelmetesen elcsuszik a kocsin, ilyenkor le kell allnom 
sik terepre hogy normalisan vissza tudjam zarni a csomagtartot.. Kivancsi 
lennek egy mercire hogy ott is van -e ilyen..

Ant
+ - erdekes cikk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy autolopasi ugy:
http://www.nepszabadsag.hu/Body.asp?CollID=8&DocID=10841
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1148 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >1,0 L Buzukit van szerencsem vezetni mar ket eve. kb egy >hete törtent
> >valami a valtoval, vagy  a kuplunggal,vagy a valtokarral mert >idonkent nem
> >engedi magat sebessegbe rakni.
>
>   Ket jelentos dologra tudok tippelni
>
> 1, A sebvaltokar kulisszaja a rudazatnal elmozdulhatott. Ekkor nemely
> sebessegfokozatot nehezen veszi.
> 2, Motor es a valtotarto gumibak halala. Mikor a gumibak elreped akkor egy
> picit feszul a motor es a valto helyzete. Ez is okozhatja a nehez valtast.
>

Ehhez en meg hozza tennem, hogy ha ezeket megnezted, es jok, akkor lehet meg a
valtoosszekoto, ami a valtokar rudazatat koti ossze a valtoval (elgorbult vagy
meglazult), illetve lehet, hogy haldoklik a szinkrongyurud.

> alja papir vastagsagu. Na a Suzinal a merevitok is 0.8, 0.6-os lemezbol
> vannak. Szoval rohejes. Egy kedves ismerosomnek szetnyilt az oszlopnal a
> hegesztes. Istenem sokat rodeozott vele es nem birta, hogy a karosszeria
> elcsavarodik.

Vegyetek kispolszkit! :)
Egyreszt viszonylag vastagok a lemezei, masreszt 3-4 ev utan ugyis szetrohad,
ugyhogy lehet csereltetni a lemezeket, igy nincs ideje kioregedni... :)

Norbi :) /// 126p
+ - Re: Buszok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Fogash irta:

>>>Tehat 20-rol 30-ra mindenkit legyalaz, de 0-100ra eselytelen.
>>Tegyuk hozza, hogy manualis valto eseteben. A nagy dizel motorok
>>nagy resze vigan kiforog 2100-2500-ig,
>Igen, de azok a nyomatekgorbek, amiket en lattam, ugy neztek ki, hogy

>alapjarat+10 f/min tol felugrott mondjuk 2200Nm-re, ott lapos volt
>egeszen 1600-1700-ig, aztan egyenletesen csokkent, es a
>2100-2500f/min fordulathoz mar "csak" 1000Nm tartozott. SZerintem azt 
>erdemes megnezni, hogy mi tart tovabb? Kiforogni 1700-rol 2500-ra, 
>vagy valtani egyet? Ha gyors a valtoja, erdemes szorni a fokozatokat, 
>ha lassu, akkor jol kiporgetni, aztan ugrani masfel-ket fokozatot. Igy 
>tenyleg nem sok eselye van egy szgk-nak 80ig.
A szemelyes tapasztalatom az, hogy egy max. 2100-2500-as fordulatu
mototr eseteben nem szabad 1500 alá ejteni a fordulatot ahhoz, hogy
rendesen kavarjon a gep. A "kick-down" is ezt csinalja, kiforgatja a
motort a max. fordulatig, aztan valt, es ez kb. az 1500-1600-as
tartomanyba esik vissza.

>> es ugyan nyerges vontatoban nem, de
>>buszban (ennek a sajat tomege valamivel nagyobb, mint a szolo
>>nyergese, plusz a motor is 'szerenyebb' szokott lenni) volt mar
>>alkalmam erezni mit tud gyorsulni egy 5-6 fokozatu automata valtoval
>>a gep.
> Nocsak, nocsak. Csak nem ilyesmivel foglalkozol?
De igen. Jarmuvek (95%-ban buszok) es alkatreszek (leginkabb
fekbetetek) vizsgalataval.

>Amugy miben van 5-6 fokozatu automata? Az Ikarusok Praga valtoja 3,
>az ujabban hasznalt Voith meg 4 fokozatu, nem?
Magyarorszagon igen. De a kulfoldre (nyugatra) gyartott egyedek
legtobbje ZF valtoval megy. A ket legjobb (legelvezetesebb (:-))
parositas, amit eddig lattam, az egy Merci motor egy 6 fokozatu, es
egy Cummins motor 5 fokozatu ZF valtoval. Kb. 80 km/h volt a veguk,
de istentelen hamar leszortak azt az 5-6 sebesseget.

>En turistabuszokat nezegettem, ott szokas a 7-9 fokozat siman,
Igen, de tavolsagi busznal nagyon ritka az automata valto, mivel
rosszabb a hatasfoka, mint a kezi valtonak. Egyszer lattam automata
valtos tavolsagit, de az hagyomanyos szaraz kuplungra volt
megcsinalva, tehat tk. a valto nyomta ki a kuplungot es engedte
vissza. Eleg raerosen pakolgatott, 4-5 masodpercbe is beletelt, mire
egyikbol a masikba rakta. A masik amit meg lattam, amolyan
'felautomata', valtani o valtott, neked csak a kuplungot kellett
nyomogatni.

>kamionban meg a 8-9 sima (ez az amcsi divat, a Freightlinerek sima
>rudazatos valtokkal vannak felezo nelkul), 4x4=16 (also 4, felso
>negy, plusz felezo mindre), vagy 6 + >felezo=12 fokozat divik.
Passz, kamionokban nem vagyok annyira otthon.

>Ez a Freightliner egyebkent hihetetlen kevert egy jargany. Amivel en
>talalkoztam:
>soros 6hengeres Detroit Diesel Series60 motor 560LE (papiron,
>fekpadon 590et mutatott nyersen, azaz frissen osszerakva),
A Detroit Diesel motorjaival vigyazni kell, amennyiben elektronikusan
szabalyzott (EDC-s), ugyanis csak az elektronika allitasaval lovik be
egy motortipuson belul a kulonbozo teljesitmenyszinteket. Egy
motorkinalaton belul pl. 190-250 kW kozott csak az elektronika
beallitasaval szorakozik, semmi mast nem valtoztat.

>A traktor meg 6x4 kerekkepletu, (gyk: hatso 2 tengely hajtott), a
[...]
>Fekezes ilyenkor csak motorfekkel
>(Jake-Brake, a szelepvezerlesbe szol bele, kompresszorkent hasznalja
>a motort, ez fekezi a hajtott kerekeket.).
Ez nem a kipufogofek (bubu) akar lenni?

>Ja, 40t-ra megrakva is 155-ot megy... A sofor szerint azert jo, ha
>ilyen primitiv, mert igy nem romlik el rajta semmi. Ez elonyos, ha az
>ember Ukrajna-Oroszorszag vonalon jar.
Ezert szeretik az oroszok a Raba motort is, semmi elektronikus
hercehurca, egy kalapaccsal meg egy csavarhuzoval mindenhol
megszereli. Mas kerdes, hogy milyen a minosege, de szakertelem az nem
kell hozza.

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Fek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Arra lettem figyelmes, hogy a bal elso kerek felol csorgo hangot hallok. Nem
volt meg idom/modom megnez(et)ni. Jol gondolom, hogy a tarcsafek csorog
razos uton? Ha igen, mi ennek az oka es mennyire sulyos a dolog?

Udv,

B.B.
(E-28 520i)
+ - oregedo badog?????? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nem tudom, melyikotok mondta nekem a Suzuki
>gyarlatogatas soran, hogy a badog ellenallo kepessege 3-4 eves korara a
>felere csokken. (tudom, nem szabatos a megfogalmazas, de magyarul: jobban
>gyurodik utkozesnel)
Suzukinal, nagy Polskinal, es hasonlo autoknal. A lemeznek nem faj, de ha
viszonylag gyenge a kaszni, akkor sokat tekereg, mocorog, igy a
PONTHEGESZTESEK faradnak el es egy esetleges utkozesnel elemeire hullik a
jargany. A masik gyengito tenyezo a korrozio, de 3-4 ev alatt ez nem igazan
jellemzo.

+ - Selespeed (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>kiprobaltam az uj Alfa 147 2 literes (150 LE) Selespeed
(gy.k.:"tiptronik") verziojat.
NEEEEEEEEEEEEEMMMMMMMMMM!!!!!!!!!!!

A tiptronic egy AUTOMATA valto, amit a valtokar mozgatasaval sorosan
kapcsolgathatsz, de ettol meg az automata valtok sajatossagait hordja
magaban.

A Selespeed egy teljesen normalis kezi kapcsolasu valto, csak a megszokott
kulissza helyett elektromagneses/elektropneumatikus (?) mechanizmus
talalhato, amit a kormanyon elhelyezett gombokkal, vagy a "valtokar"-ral
kapcsolgathatsz. Vagyis annyival tobb a kezi valtonal, hogy kezeli
helyetted a valtot es a kuplungot is, nincs szlipje, mint a
tiptronincnak/automatanak, gyorsabban valt barkinel. Ne sertsd meg azzal,
hogy egy lenyegesen gagyibb megoldassal veted ossze!  :)

+ - Alfa166 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>nem vitatom az Alfa minoseget, viszont ha 77e DEM-ert veszek autot
>leszarom, hogy a Bosch adagolo, vagy az autom (barmilyen)motorja szarik
>be. Mindketto mozgaskeptelenseget okoz, tobb napos szervizben allast es
>egy zsak penzt. Mert a garanciaidon belul altalaban nem megyunk 89e km-t.
>Valoszinuleg egyedi hiba lehetett, de a tulajt ez valoszinuleg  nem
erdekli.
>ToBa

Kedves ToBa
ebben teljesen egyet ertunk, azaz egy ilyen aru auto egyaltalan ne 
be. De az egeszet azert irtam le, hogy tudatositsam: nem a sokat szidott
Alfa-minoseg okozta a gondot, sot az istenitett A6-nal meg igy is jobb
eredmenyt hozott a nagy vas. De a legtobb olvasoban sajnos az csapodik le,
(vagy abban, aki feluti az ujsagot), hogy az Alfa sz@r, mert 3x megallt.
Ugyanez a Bosch pumpa megallithatta volna barmelyik CDI Mercedest is!

+ - Mi bajuk a magyarokkal? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A hetvegen Munchenbe kellett mennem, a velem utazo 3 kollegaval egyutt az
alabbi tapasztalatokat gyujtottuk.
1. Barki, akit <40kmh sebesseg-kulonbseggel ersz utol, elkezd veled
versenyezni. Gyakorlati megvalosulasa: szepen utolersz valakit, az
bennragad a belso savban, kicsit gyorsit, de meg mindig lassabban megy,
mint te mennel. Ha a kulso savban a kamionok egymast 1km kozokkel kovetik,
akkor nem huz vissza kozejuk, "meg megelozi a kovetkezot is". Amikor minden
ilyen lehetoseg elfogy, es messze tavol sincs senki, akkor kihuzodik es
gazt ad. Aki addig 120-130-cal ment, az felszalad akar 160-170-re is,
nehogy ma' egy magyar rendszamu auto megelozze. Amint megelozod, persze
azonnal visszalassul.
2. Barki, aki eszreveszi a magyar rendszamod, jogosult barmilyen
szabalytalansag aran is megelozni. Megvalosulas: Kulso savban lassan halado
busz/kamion, tobbseg mar besorolt a belso savba, en meg nem. Nem elozok
jobbrol, csak nem allok be tul hamar a belso savba. Mogottem a belso savban
jon a "versenyzo", mar reg felvette a belso sav tempojat, meg mogottem van,
mellettem van egy bo kocsira valo hely. Index, beallok, semmi eroszakos,
semmi veszfekre kenyszerito, de a  dudalva jobbrol megeloz es bevag az
elottem akkor mar epp csak egy szuk kocsira valo helyre. Utana meg nemi
mutogatas (jobb kez kozepso ujja, stb.)
3. Barki, akivel egy felhajton mesz fel az autopalyara, le akar gyorsulni.
A hajszal ugyanolyan muszaki parameteru autojaval. A masik lehajtoban meg
dudalva megeloz, hogy o legyen elol, aztan a masik felhajto utan gyorsul
padlogazzal (200), aztan megy kivul-belul, nehogy ma' egy magyar megelozze.
De amint egy kisebb lassulas utan lenduletbol elmegyek mellette (nekem nem
kellett lassitani, a kovetesi tavolsagommal kigazdalkodtam), azonnal
lemarad, kevesebb, mint 1 perc alatt a tukorbol is eltunik az egyenes
autopalyan, tehat valszeg visszavette legalabb 160ra.

Ja, hatha szamit: Egy 3 honapos Seat Toledoval (1.6 8v, 101LE) voltam, az
auto ora szerinti vege vizszintesen 200+paraszthajszal, 4 szemellyel,
klimaval. Nem hinnem, hogy azert akart mindenki lenyomni, mert az en autom
szemre is egy ocska lassu szar, ami biztos akadalyoz mindenkit. Az utvonal
Becs-Linz-Passau-Deggendorf-Munchen, vissza ugyanez. Innet ki lehet
kovetkeztetni a kozlekedok nemzeti hovatartozasat.  :(((((((

+ - Re: Szallas Tusnadon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Sunday, June 24, 2001, 6:02:06 PM, you wrote:

MF> Hogy nez ki a szomszedno ? Ha jol akkor jo a keglie :-))) Mennyien fernenk
MF> el ugy, hogy normalis korulmenyek kozott lennenk ?

Nem az en stilusom es a kora is duplaja az enyemnek. Van egy troger fia, az
o elmondasa szerint van 4 ket szemelyen agy meg egy rakas matrac is.
Esetleg ez marad B tervnek, sot meg van egy szallas, ez egy haverom
vikendhaza. Mi aludtunk ott 20-an is. Itt is hasonlo a helyzet, van par
agy, matrac, nincs furdo de van egy szabadteri zuhanyozo, ami egy hordobol
all amit napkozben meg kell tolteni. Ennek az elonye: kituno helyen van
(Tusnadfurdotol par km), van udvar itt elfernek a kocsik, nyugodt helyen
van, fouttol 3 km-re, szep rusztikus kornyezet. Ez is szobajohet, a
hetvegen megyek oda megunnepelni a mernoki diplomamat :)

-- 
Minden jot,
Fekete Zoltan                mailto:
+ - Dover (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Buenos Dias,

Van egy hatalmas keresem - kerdesem.
Nehany eve, amikor a Hungarocamionba jartam vamolni, a Balkan utcaban,
lattam nehany kamionon egy matricat.
A matrica kb 300X100 -as sotetkek  - zold  atlosan elvalasztva. A felirat :
"DOVER TRUCKWASH". A matrican meg egy napocska mosolyog. Na ilyen matrica
kellene nekem nagyon, de nagyon. Jo, ha tobb, de ha valaki csak egy, - akar
kamionrol lekapart peldanyt hoz nekem annak is elkepzelhetetlenul orulnek.

Muchas gracias!

Adios,
Chucky
+ - Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Buenos Dias!

Kaptam nehany kepet egy szenne tuningolt Skodarol. 
A belseje tele muszerekkel, a kocsi tiszta spojler, az ajtok felfele
nyilnak, mint a Lamborghini-e.
Biztos sokan mar lattatok, de akit erdekel maganban elkuldom a kepeket.

Adios,
Chucky
+ - Az en mercim tortenete (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1980-ban nemetorszagban dolgoztam mezitlabas programozokent.
A kinti fonokunk akkor vett egy 123-as 280-as benzines automata 
kombi mercit. Mikor beleultunk es vitt egy kort, olyan csendes volt
mint egy templom es retteneteset gyorsult. Akkor almaim netovabbja
volt egy ilyen vas. Aranymetal volt es maga az ero es elegancia.

1995-ben svajcban utcazeneltunk valami szakadt wartburggal, ami-
kor genfben egy autokereskedesben raakadtunk egy ilyen kocsira.
A mellette allo valami ujabb olasz csoda csak annyiban tetszett,
amennyiben az ablakaban szepen tukrozodott a csodas allapotu
regi almaim mercije, jovendobeli zenekari autonk. Csoda erzes volt.
Az elso tulajdonosa nemet volt, a gyartas idopontja honapra stimmelt
es persze az eredeti festes szine is. Lehet, hogy epp ez a kocsi volt
AZ ?  240000 igazi kilometerrel megvettem es hazahoztuk az akkori
kft-s simliskedessel. Hihetetlen erozionak tettuk ki a gepet, mert napi
5-6 ki/bepakolast cimbalommal, bogovel, miegymassal kall elkepzelni.
Mindamellett ha kint voltunk, napi legalabb 200 Km-t utaztunk vele.
Hazafele komolyan sajnaltam neha a vasat, mert oly iszonyatosan
meg volt rakva a szegeny oreg holgy. Volt, hogy a kulonbozo lomta-
lanitvanyokbol a teton nagy kupacban fel volt kotozve 6 bicikli, kerti
szekek es miegymas. A csomagter persze dugig es meg az is meg-
esett, hogy hatul olben is utazott par TV. Am birta a strapat rendesen.

Itthon a szerelokkel rengeteg bajom volt. Mondjak, hogy jo feleseget
konnyebb talalni mint jo autoszerelot. Ezt barhol alairom. Hihetetlenul
alacsony a moral ezen a fronton. Autoszerelok vannak sokan, de a
hat ev soran valodi autojavitoval nemigen talalkoztam. Egyszer egy
fel napot valamire varva vegigultem a Karpat utcai fo mercis helyen
is leengedett ablakok mogott a kocsimban az ottani szerelocsarnok-
ban. Valahogy megfelejtkeztek rolam. Hat amiket ott hallottam dumak-
ban, azt nem merem leirni itt. Tragedia. 

Hogy hunyt el a sokat latott oreg holgy ?  Gyalazatosan ! 
Egy nyomorult szerelo, amolyan erkolcsi hulla,  szaros ezervalahany
forintot akart fogni illetve fogott is rajtam amikor olajcsere alkalmaval
nem cserelt olajszurot. A regibol valahogy kikerulo kosz vagy valami
eltomott nehany pici jaratot a motorban. Emiatt az olaj nem jutott fel
a felso motorreszbe, ami egyidejig ment, aztan egy piros lampa utan 
nem tudtunk ujra inditozni. Mindez Genfben tortent. Ottani szereloktol
kaptunk tobbezer svajcifranos ajanlatokat motorcserere, de gyakorla-
tilag senki nem vette a faradsagot valami athidalo megoldasra. Mi zene-
szek vagyunk, nem autoszerelok. Magunk lecsavaroztuk a motor fede-
let es lattuk, hogy alatta minden tok szaraz. Cimbalomhurral megprobal-
tunk belepiszkalni a felvezeto olajozo jaratokba, de elakadtunk, mert a
jarat nem egyenes volt, hanem bizonyos szogben tores volt benne.
Felhivtam a Horn urat. No nem a gyulat, hanem a Laszlot, aki eddig
valoban mindent rendesen megcsinalt itthon a kocsimon. Elkeseritett
amikor mondta, hogy biza az egesz motort szet kellene kapni a javi-
tashoz. Mit lehet tenni ?  Kerdeztem. Suket csend es fejvakaras volt
a valasz.   Hat nekem kellett eszembe jusson, hogy a motortetot az
alatta levo kenesi pontok felett meg kell furogatni es valahany kilomete-
renkent majd onnan olajozgatjuk amikor ismet nagyon csikorog majd a
vas. Hat erre mondta, hogy vegulis ezt meg lehet tenni. Aki vezetett
kozulunk, annak masnap itthon fontos vizsgaja volt, tehat hazarepult.

Elkezdtem arulni a kocsit igy ahogy volt. Fellottem meg az inetre is.
Eltelefonaltam egy ottani szazast, hogy ki hozna haza akar olyan fel-
tetellel, hogy csak 1 Forintot fizessen nekem a kocsiert es a benne
levo cuccokat hozza mar nekunk haza. Senkinek nem kellett a vas 1
Forintert sem, pedig treleresekkel is beszeltem.  Ott a bontoba beadott
kocsiert nem fizetnek, hanem 300 svajci frant, azaz kb. otvenezer Ft-ot
le kell meg perkalni, mert kornyezetvedelmileg ezert a penzert likvidal-
jak szegenyt.  

Tobbszor beszelgettunk zenekarilag azon, hogy milyen lesz majd a vilag
vege ? Valamelyikunk most azt mondta, hogy "szerintem mar evek ota
vilagvege van, ha ilyesmi megtortenhetik egyaltalan". Ebben van valami.
Ha mar igy van, legyunk igazi magyar urak !  Nemigaz ?  Azok voltunk.
A felulrol megolajozott motorunk oly szep halkan ketyegett mint egy
odavalosi oraszerkezet. Tehat kipengettem a 300 svajcifrant az irodaban,
beinditottam az egyebkentis csodaszep allapotu kocsit, bealltunk a telepre,
bennehagytam a kulcsot, es intettem a samesznek, hogy viheti. O nagy
kerek szemekkel atvette es vitte is. Kisvartatva azonban utanunk szaladt,
mert  az anyosulesen volt egy szurkeskek zakonk, amit irodanak
hasznaltunk, mivel korabban abban tartottuk a kocsi papirjait, telefont es
miegymast. Az ember tehat hozta az ures zakot, hogy ezt ottfelejtettuk.
Mondtam neki, hogy nyugodtan tartsa meg.   Aztan 170000 Ft-ert haza-
vonatoztunk. Mindez egy olajszuro, illetve az o ara miatt.    Udv, Agoston
+ - Videki tura (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi lista,

a hetvegen meglatogattuk a szabolcsi rokonokat, es igy ismet hosszabb uton
merhettem a vas fogyasztasat.

Kulonosen elvezetesek voltak a jo minosegu videki utak, leginkabb borsodban
es szabolcsban , ahol gyorsan lehetett haladni. Ezek alol kivetelt kepeztek
a faluk, ahol sok a biciglis, es kanyargosak. Mivel gyermekkoromban voltam
itt utoljara kellemes emlekekkel nezegettem a tajat.

Az autom (meg mindig) Renault Megane,  1999.08 1.4 16v.
Temposan haladva, ket utassal sikerult a 920 km bol 850-et egy tankolassal
(43L)megteni, ami kulonosen alacsony, 5.06 L/100km fogyasztast jelent. Ebben
benne volt egy pentek delelotti atkeles budapesten, a budaorsi uti, es a
keleti alotti terelessel egyutt. Hazafele mar kulonosen figyeltem, tobbszor
gurultam uresben egy-egy megallas elott.
Csak amiatt irtam ezeket le, mivel engem is meglepett ez az alacsony ertek.
Az auto lassan 2 eves, es 79600km-t futott eddig.

Hasonlo jo fogyasztast kivanok,

Tamas
+ - felnit vasarolnek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
14x6"-os lemezfelnit szeretnek venni, ha van vkinek elado.
(atmero 14", szelesseg 6"). Zsigulira lesz, osztokor 4x98
vagy rosszabb esetben 4x100 (BMW E21, E30).
Olyanokra gondolok, mint Opel felni, FIAT felni.
Esetleg 15x6,5" vagy 15x7" felni is erdekel, ez is
acel kivitelben (tehat NEM alufelni). Ekkora meret 
eredetileg Lancia-kon volt. Vagy Opel Rekord.
Lehet rozsdas is, en mindenkeppen feherre festem majd.
Csak olyan erdekel, ami nem "ut". Minel kisebb ET jelut
szeretnek, azaz tavtarto pogacsak nelkul is jo szeles
nyomtavot adjon. 10-14EFt korul szanok a 4 darabra.
koszi
zoli
PS. ajanlatot - ha van - maganba kerek...

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS