Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 475
Copyright (C) HIX
1999-08-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 1000+1 valasz (mind)  91 sor     (cikkei)
2 Sokminden (mind)  26 sor     (cikkei)
3 Stati (mind)  24 sor     (cikkei)
4 ez+az (mind)  58 sor     (cikkei)
5 hutoviz (mind)  9 sor     (cikkei)
6 Pontiac Trans Am (mind)  21 sor     (cikkei)
7 Ujabb gond! (mind)  13 sor     (cikkei)
8 trafik??? (mind)  19 sor     (cikkei)
9 vizsga (mind)  9 sor     (cikkei)
10 Szep es jo (mind)  4 sor     (cikkei)
11 Javitas <-> Csere (mind)  89 sor     (cikkei)
12 adatvedelmi biztos: koszi (mind)  3 sor     (cikkei)
13 8-) (mind)  147 sor     (cikkei)
14 tester (mind)  10 sor     (cikkei)
15 Re: Valtas a kutaknal (mind)  16 sor     (cikkei)
16 Szerelok es sztorik (mind)  75 sor     (cikkei)
17 5-seb, valasz (mind)  38 sor     (cikkei)
18 Re. Karcolas eltuntetese (mind)  23 sor     (cikkei)
19 Sport lev. szuro javitas (mind)  28 sor     (cikkei)
20 Re. Lada Samara (mind)  44 sor     (cikkei)
21 varom a reakciokat (mind)  11 sor     (cikkei)
22 ismet gumis kerdes (mind)  26 sor     (cikkei)
23 Nem csak az OMV, meg egyebek... (mind)  22 sor     (cikkei)
24 Re: Super 4 (mind)  32 sor     (cikkei)
25 Teeby (mind)  18 sor     (cikkei)
26 BOSCH Super4 (mind)  22 sor     (cikkei)
27 eredetvizsgalat (mind)  52 sor     (cikkei)
28 sokkminden. Rohadt hosszu lett. Booooooocsssssssss (mind)  121 sor     (cikkei)
29 Felni kerdesek (mind)  8 sor     (cikkei)
30 eredetvizsgalat - nem ajanlo lista (mind)  29 sor     (cikkei)
31 Re:elogyujtas(jav.)+Tribolin (mind)  18 sor     (cikkei)
32 va: Re:elogyujtas (mind)  22 sor     (cikkei)

+ - 1000+1 valasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

eloszor is szeretnem megkoszonni a sok valaszt.
masodszor: engem szemely szerint nem zavar az oldboy-Teeby
vita, alig varom, hogy 200k legyen a HIX AUTO. Viszont=20
vannak olyanok, akik sajat penzukert toltik le az ujsagot,
toluk kellenem megkerdezni, mennyire erdekli oket, es=20
mekkora kaliberu vitat (eszmecseret) kepesek elviselni.

***

4. Milyen modszerek vannak a muanyagok zorgesenek megallitasara?

allitolag van valamilyen spray, de ma mar mindenre van spray es sajnos
vegyes a tapasztalatom.=20

***

7. Vegul ki mennyire elegedett a kocsijaval?

En nagyon. Pedig mar kozze tettem a hibagyujtemenyem is:
http://www.madnet.sk/ftc/tipo/index.htm

***

> A leveleket maganba lecci...... koszi

inkabb maganba IS lecci legyen. Bennunket is erdekel.

***

> Azt
> mondjak, hogy a leggyakoribb eset, hogy nem megfelelo tipust =3D
> valasztanak az
> emberek.

En nagyon kenyes vagyok a tiszta szelvedore, ezert megvettem a =
legdragabb
kaphato ablaktorlo-keszletet, ami szinten BOSCH. Kb. 4x annyiba kerult, =
mint
a noname. Szep is, meg twin, meg mach 3, meg mi a franc, a baj csak az, =
hogy
2.5 centivel hosszabb, mint a szelvedo, es leszedte a festeket egy =
darabon.
Es a dobozara feketen-feheren ra van irva, hogy igenis jo a kocsimra.

***

> 7. teny
> 95-100 folott valoban elkezd orditani az auto,

<az nem az auto, hanem az orangyalod....... :)))))))))))))))))

Eppen ezt akartam irni, de megeloztek. Szuper, hogy ilyen gyors kocsid =
van,
de inkabb ne kisertsd a sorsot, hidd el, az a kocsi nem arra van =
tervezve
(fekek, karosszeria, sot a motrot is tokreteszed, es meg fizetsz is a
nagyobb fogysztasert :-))=20

<Amikor volt eleg hely, felkuszott 160-ig is.

Es meg is tudtal volna allni, ha kell?

***

Hogy en azota 1 VW Transporterrel jarok, annak csak az lehet az oka, =
hogy
ateista vagyok.
Errol is van egy remtortenetem, de azt majd a kovetkezo AUTO-ban.


Eszem a stilusod, irj, irj, irj...


***

Arrol mar nem mi tehetunk, hogy a mernokok csrerdarabos reszegysegeket
gyartanak.

Nem a mernok a hibas, de nem is szerelo, hanem a business, $$, money, =
penz,
Ft. Az, hogy a Fiat szerviz nem engedi szetszedni az ablaktorlomotrot, =
hogy
mi akadt be, nem a szerelo hibaja (hatso ajton megkerestem es feketen =
meg
fogja csinalni), de nem is a mernoke. Neki az egeszhez SEMMI koze.



	  Csaba G=F6nci
+ - Sokminden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autóstársak!

Már pár hónapja olvasója, és néha írója is vagyok a listanak! Nagyon tetszik 
a 
hangnem, a temak, es a tarsasag.

Szeretnek kerdezni par dolgot.
Szombaton a csaladdal Horvatorszagba indulunk Porec varosaba egy hetre.
Ezert kernelek Titeket, akinek van elmenye, tanulsagos tortenete, jotanacsa 
az 
uttal, az orszaggal kapcsoladban, az ossza meg velem/velunk.
- Milyenek az utak?
- Mennyibe kerul a benzin?
- Mik a sebesseghatarok?
- Kell-e valamilyen okmany, pluszba, a magyar kozlekedeshez viszonyitva. 	
Gondolom H matrica kell. Olvastam valamiyen zold kartyarol is egy 	
prospektusban, ez ugye nem a mi Kornyezetvedelmi kartyank, akkor mi ez, hol 
lehet beszerezni.
- Kell-e nemzetkozi jogositvany?
- Milyen a kozbiztonsag, tisztasag, kozlekedesi moral?

Segítsegeteket előre is köszönöm!

Jó autózást!
András
LADA 21074
+ - Stati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Oldboy, es Autostarsak!

Kiegeszitenem a statisztikat:
Név: Nagy Andras
Lakhely: Budapest, Kobanya
Eletkor: 19
Foglalkozas: Foiskolai hallgato
Eddigi vegzettseg: Szamviteli ugyintezo, Vamugyintezo
Vezetett autok:
	- Kispolszky, jo kis varosi rohangalo auto
	- Lada 21074, eros, kenyelmes, szerelgetheto, nem tul draga az 	
		alkatresz, de sokat eszik. Jo karizmokat csinal  :) (most ezzel 
		jarok leggyakrabban)
	- Suzuki Swift: Ezen tanultam, meg a csaladban is van: ez is jo auto, 	
	- Trabant 601 Fílinges egy auto, nekem tetszik
	- Barkas: Renault motorral ezzel fuvarozgatok neha: nem konnyu eset, 
		de jo erzes megbirozni vele
Amit szivesen latok a listan:
	- Értékes hasznos hozzaszolasok, szerelesi trukkok, szervizek tesztjei,
		uti tapasztalatok, kalandok stb, azaz minden, ami nem 	
		anyázás, és a témába vág.

Jó autózást!
András
+ - ez+az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
> Viszont furcsa modon 120 utan elkezd halkulni...  persze azert ott is
> van hangja....  Na ezert kell bele nagy nagy hifi :o)

Hat lehet hogy a tied halkul... :)

105-ossel egyebkent hogy vagy kepes ennyivel hajtani??? Nem fer
a fejembe. (Pedig eleg nagy... :)

> Felado :  [Hungary]
>
> > Most jottem haza Siofokrol. Edesanyam kituno allapotu '87-es
> > Skoda 120-asaval mentunk le harman csomagokkal egyutt.
> > Az M7-esen 140 ala *csak* emelkedon mentem, a sik szakaszokon
> > 140-150-nel. Amikor volt eleg hely, felkuszott 160-ig is.
> > Visszafele ugyanez az effektus, csak nem hajtottuk 150 fole.
> es kozben evett 5 litert mi? :))))

Ja igen, errol nem is irtam... mielott barki is felreertene, en
nem allitom, hogy ez ido alatt ne nyelte volna be a 10 litert...

> Felado :  [Hungary]
>
[...]
> Hat ennyit az Alekorol.
>
> Mindazonaltal nem akarlak lebeszelni egy 4 eves Alekorol, mert amelyik 
ilyen
> matuzsalemi kort megert, azt a joisten valuszinuleg kituntetett figyelemmel
> kiseri, ez lehet a vilag 9.-ik csodaja, minden penzt meger.

Ez nagyon, nagyon-nagyon durva volt... :)
Ez az a tipusu sztori, amin kinjaban rohog az ember, kulso szemlelokent
es resztvevokent is... :)

> > is lelassult 140-150-rol neha 120 ala is.
> [...]
> > Ez mar csak eleg egy Skodatol, nem?
>
> es 5-sebesseges? ha nem, akkor szerintem tonkreteszed.
> 0-100kmh gyorsulas?

4 sebesseges, es remelem, hogy nem teszem tonkre. Vegulis,
elmeletben, birnia kene, ha nem melegszik... vagy tevedek?
Gyorsulast nem mertem, de nem hiszem, hogy kulonosebben
jo lenne... bar nem tudom, lehet, hogy le kene mernem,
hatha mutat valamit...

> BTW a "lada-skoda parbaj"-nak, amit a skoda klub szervezett ha
> jol tudom, mi lett a kimenetele ? (a mujeg betonjan rendeztek)

Tuningolt autoknal szerinted van jelentosege annak a kimenetelnek?

Udv,
Zoli

Nasfay Zoltan >
+ - hutoviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az utobbi egy honap soran a kiegyenlitotartalyban igen zavarossa
valt a hutovizem. Enyhen barnas arnyalatu feher lotty. Jelent ez
valami rosszat? Nagyon tudnek orulni valami gyors valasznak, mert
a hetvegen ~7-800 km var a kocsira, es nem szeretnem, ha vontatva
kellene megtennie. Ja, 1300-as kockaladarol van szo.

Koszonettel

Csussz
+ - Pontiac Trans Am (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha mar szobakerult a fentemlitett jargany, itt vannak a hivatalos
parameterei az 1996-os ADAC CD-s katalogusbol, hatha erdekel
valakit:

Kaszni: ketajtos, negyuleses kupe, uresen 1626 kg, csomagter 366
liter (mint a Zsigulie :)
Motor: hengerenkent ket szelepes, benzin, befecskendezes, V8,
5733 ccm, 269 Le/5200 ford., 427Nm/2300 ford. 4 fokozatu automata
valto
Gumi: P245/50ZR16
Menetteljesitmenyek: 0-100 km/h 6,9 mp, max. seb.: 239 km/h
Fogyasztas: varos: 14,9 l, 90 km/h-nal:7,9 l, 120-nal:9,6 l (nem
is kell hozza benzinkut :)
Szeriafelszereltseg: vezeto- es anyosuleshez legzsak,
szervokormany, ABS
Uj ara: 66400 nemet marka


Tisztelettel

Csussz
+ - Ujabb gond! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tudom sok gondom van, de most felmerult bennem egy ujabb kerdes: nem tudjatok
 
veletlenul mivel lehetne lefujni, vagy lefesteni a krom szinu diszleceket, 
ajto 
kilincseket, ablakkereteket allat feketere?

Valaszokat elore is koszi!
--
***   Zsitvay "Golyó" Balázs     ***
***e-mail:  ***
***            ***
+ - trafik??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



> Mikozben vartam a buszra a Sasadi utnal, azt vettem eszre, hogy a befele
> halado sav szelen kozvetlenul a gyalogos feluljaro utan lett egy uj oszlop,
> a tetejen egy nagy otromba dobozzal es gyanusan az utat nezi!!!
>
> Ugyhogy M7-M1 iranyabol befele jovok 70-et betartani a Sasadi utnal!!!!!!!!
>
Ooooopsz!

Mult het szerdan is ott volt mar a doboz?

Akkor asszem szivas van :o(

Udv....Adam

Skoda 105 GLS
+ - vizsga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

10 eve vezetek, de meg soha nem vizsgaztattam le a kocsikat, inkabb eladtam.
:-)
Most van egy Opel kadettem (13 eves) amit nem szeretnek eladni, de le kell
vizsgaztatni.
Mi ennek a modja?

Valaszokat elore is koszi

Gabor
+ - Szep es jo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szep es jo ez a belulrol ragaszkodo, kifele mutatkozo ovalis lapcsoda.
Aki nem HIXi, jarjon utanam!

Matr Ica
+ - Javitas <-> Csere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

Valaki irta:

##> A mai autoszereloket en inkabb jol kepzett
##> alkatresz-cserelokent hataroznam meg.

Erre Teeby irta:

:> Blod! Abszolut!
:> A szakszervizek koraban ez egy sztereotipia.
:> En autoszerelokent vegeztem, meg aztan technkuskent is.
:> Akiket ismerek, mindnek az elso gondolata:
:> - megjavitani
:> - hejrehozni
:> - mukodokepesse tenni.

Sajnos Teeby allaspontjat nem nagyon tudom alatamasztani.
Eddig valamennyi szakszerviz azonnal cserelni akart 
mindent az automban. Konkret peldaim:

1. Bal hatso ablakemelo motor _neha_ nem mukodott.
(rendesen nem is hasznalom szinte, csak zavart...)

OPEL Maxabo: Ablakemelo motor csere javasolt   
	(28kHUF anyagkoltseg)
Megoldas: Turcsanyi diagnosztika: szenkefek kitisztitasa 
	(3kHUF, szerelessel egyutt)
> ----------------------------------------------------------------
2. A kormany tekeresekor ropogo hang hallatszik.
   (Inkabb allo helyzetben, haladaskor nem feltuno...)
 
OPEL Inveszta: Toronycsapagyakat cserelni (mindkettot)
	Ki is csereltek, de meg mindig ropog !!!
Megoldas: Ismeros szerelo: egyik gombfej szorult (csere)
> ----------------------------------------------------------------
3. A Turbo felporgese utan sziszeg es a motor 
   teljesitmenye elegge visszaesett.

OPEL Maxabo: Komplett turbo csere (253 kHUF !!!!!!!)
Megoldas: Hungaromarket: Az intercoolerhez vezeto
gumicso csereje, nyomasszelep ellenorzese (12kHUF)
> ----------------------------------------------------------------
4. A generator tengelye megszorult

OPEL Maxabo: Komplett generator csere (60-80kHUF)
Megoldas: Maszek szerviz: generator csapagy csere,
kollektor felszabalyozas, tisztitas, stb... szerelessel
(volt mit bontani...) osszesen 8kHUF...
> ----------------------------------------------------------------
5. A gazolajtartaly kapacitasa osszement 75-rol 40 literre...

OPEL Gombos: Uzemanyagtartaly csere (80kHUF)
Megoldas: Maszek szerviz: levegozo cso dugulas 
megszuntetese (filleres koltseggel... talan 2.000 Ft)
> ----------------------------------------------------------------
6. A vizhofok nem nagyon megy 80 fok fole

OPEL Maxabo: Vizhofok jelado csere (!!!) 
ki is csereltek, de a dolog valtozatlan
Megoldas: Maszek szerviz: (termeszetesen) termosztat
csere.
(Azon csodalkoztam, hogy elsore nem is tippelte'k a
termosztatot ?!)
> ----------------------------------------------------------------
7. Ablakemelok csak gyujtasrol mukodnek

(Rendesen gyujtas kikapcsolas utan, a bal elso ajto 
ELSO nyitasaig hasznalhatok es a belso vilagitas 
felkapcsolasakor is mennek)

OPEL Inveszta: Vezerlo elektronika csere (20-30kHUF)
Megoldas: Turcsanyi Diagnosztika: A kabelkotegben 
az egyik ablakemelo elektronikahoz vezeto jelado vezetek 
megtort. Vittem kapcsolasi rajzot a szerelo sracnak, 
aki valoban javitotta es nem cserelte. (3kHUF)


##> A mai autoszereloket en inkabb jol kepzett
##> alkatresz-cserelokent hataroznam meg.

A fentiek fenyeben en meg a "jol kepzett" jelzot is 
fenntartassal kezelnem...
Annal is inkabb, mert a csere sok esetben nem is oldotta
(volna) meg a hibat...


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/AAS
+ - adatvedelmi biztos: koszi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom mindenkinek, aki megkuldte az adatvedelmi biztos levelet.

-banjo-
+ - 8-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok!

 :OMV Pfujjj!
**********************************************
nalam bevalt az OMV /Hajdunanas, Szeged/
mindket helyen tankolva erezhetoen jobban ment az auto
nem szabad a ceghez kotni a minoseget szerintem, jobb
cegeknel a vallalkozasba kivett kut minosegi politikajat erosen kordaban
tartjak,
de biztos van benne mozgasi lehetoseg es ezt hasznaljak ki

tudtommal-hozzaertok javitsanak ki-egyedul az OMV nem mo-i finomitasu benzin
ettol meg nem rossz a mo-i, de lehet jobb az OMV!
nincs OMV kutam:))
a SHELLnel tankolok altalaban-ez van legkozelebb, es mindig izgalommal tolt 
el
hogy vajon most mennyivel ment feljebb a benzin /utobbi 2 het 3 Ft-miert????/
ja es a 'legfontosabb' 30 ev mulva vehetek egy szines TV-t a kis okos
pontjaimmal:))
/ekkora etetest/*************csak a tavolsag szol mellette

:
***********************************************************************
<Versenyuzemanyag? Ezt hogy erted? Ha ontok bele, akkor huha de mi lesz?
<:o)

huha de motorgeneral:)

<Viszont furcsa modon 120 utan elkezd halkulni...  persze azert ott is

hat igen mar csak par szaz km/h es ott a hangsebesseg! hangja se lesz!!:)

<van hangja....  Na ezert kell bele nagy nagy hifi :o)

ket fuldugo hatasosabb, es olcsobb is:)


:nem Flame, de vita.
*****************************************
<kovetkezne. Teebyvel vitatkozunk gepjarmu
<motorok,-uzemanyagok temajaban, meghozza
<kenyszerusegbol eleg hosszan.

hat bizony a kenyszeruseg az nagy bosszusag :(

<Bevallom, Teeby zavarba hozott. Annyi
<mindent ir, hogy egy HIX ujsag kereteibe a
<valaszom nem fer bele. Raadasul ugy gondolom,
<nemcsak az en ismereteim, hanem a lista minden
<olvasojanak ismereti szintjet is annyira
<alacsonynak becsuli, ami azert nincs igy.

nem becsuli hanem hiszi es sajnos meg nem nezett tukorbe

<Kerem szepen tobbek velemenyet, valaszoljak-e
<a lista olvasoi elott az ujabb levelben szereplokre,
<vagy ez nem erdekel benneteket, menjunk a
<csudaba, vitatkozzunk maganban, de ne terheljuk
<a listat. Barmelyik velemenyt kesz vagyok
<elfogadni,

reszemrol OK. a dolog, ezzel mindig ugy voltam: ami
nem erdekel es tehetek rola hogy ne farasszon azt nem
olvasom el, de a lehetoseg hogy tanuljon belole
az ember akkor is adott.

:olajcsere
******************************
<Azt kerdeznem a nagyerdemutol, hogy milyen olajat vegyek bele (a motorba+ a
<sebvalto olaja is megerett a cserere) ?

most a METRO-ban akcio /tart meg?/ valvoline 5 lityi 2500 forintert
olcsobb mint a hitvany mol-botond
asszem SF-szintu de lehet hogy SG
/tudtommal zasztiba min SE szintu kell/
olcson jot, szoval jo vetel
de vehetsz 3000Ft/lityi Helixet is;)
sebvalto:ha 13 eve nem cserelted:IGEN!:))
/meg ha garazsban allt akkor is/

:ladaskoda
***********************************
<En pl. mar vezettem ladat!!

gratulalok! mas valaki??

<Te vezettel Skodat?

akkor ezek szerint nem olvastad el amire reagalsz
probald meg megegyszer.....
neha ulok benne, nem dicsekedem

<Mar probaltam hangsulyozni NINCS ERTELME AZ OSSZEHASONLITGATASOKNAK!!

borzasztoan "orulok" mikor elbeszelunk egymas mellett:
szerinted en mi a turorol irtam!!!!??olvastad egyaltalan amit irtam??
vagy csak a skodas 'tartas' beszel beloled?

<NEM VENNEK LADAT magamnak! Es nem is vettem!

hanyan de hanyan nem vesznek!
most buszke lehetsz magadra,es akkor mi van?

<(az ilyen "vitaktol" mindig rohognom kell, annyira komikus, mint annak
<idej=E9n a Commodore 64 vs. ZX Spectrum)

nekem detto ugyan ez, de neked ZX Spectrumod volt ugye? :) /c64 rulez/

<fx irta a vegere, de ezt (sem)kellett volna!

akkor nekem te AT, / by fx /
ezek alapjan nem vagyok egyedul, hogy mit nem kellett volna......

:Na ezt hallga, francia csok!
*************************************************
<Nem az elso eset, hogy a kint trehanyul megjavitott autot nekunk kellett
<megcsinalni rendesen!

hat igen mikor az ember halantekahoz pisztolyt szegeznek akkor meg KELL
csinalni rendesen nem mese!!
ugye azert nem ingyen csinaltatok?

<Ennyit a magyar csereszerelokrol!!!!!!
<Es a kulfoldi szakemberekrol!!!!!!!

te ugyan ugy altalanositgatsz mint amire reagaltal, nem vetted eszre?

<Itt nem csreszerelo-kepzes folyik, hanem olyan embereke, akik nem
<szeretik a szakmajukat.
<Es ez a baj a rendszerrel.

sajna a rendszervaltas elvette az emberek eszet, ott veszik le az embert ahol
lehet

<Aki pedig csinalja de nem becsuletesen, az meg hagyja abba!

'monda az UR'-6. nap

szerintem az egeszhez kell majd par generacio akik majd kepesek lesznek
megerteni
hogy a kuncsaftert tenni kell....addig pedig jo ez a lista osszegyujteni a
muhelyekrol
alkotott velemenyeket, stb
ontisztito rendszer

udv.
byfx
+ - tester (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok!

van koztetek olyan aki metabond ugynok?
en inkabb arra a keszulekre lennek kvancsi amivel
hazalnak
szoval nem muszaly metabond ugynoknek lennie
egyszeruen osszeszeretnek hasonlitani valamit

udv
by fx
+ - Re: Valtas a kutaknal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Balint irta:
>Ja, es amitol a masik gutautest kaptam, hogy kb 10 percig arra kellett
>varnom, hogy othagyhassam naluk a penzem. Allitolag valtas volt (en meg
>ilyennel egy kutnal sem talalkoztam). Ezt miert kell este 6-kor csinalni,
>mikor tele van a kut? Miert nem ejfelkor valtanak? Es ehhez miert kell
>lezarni az osszes kutat?

Gyakori problema. Engem is rendszerint a guta szokott kerulgetni,
amikor reggel 7-kor be sem hajthatok a kuthoz, mert a valtas miatt
el van barrikadozva -> Shell: Vecses, Ferihegy 2 elagazasnal.

Lazar Peter

mailto:
+ - Szerelok es sztorik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mivel midenki szidja a magyarorszagi szerviz viszonyokat, elmeselem, hogy
itt Amerikaban sem sokkal kulonb a helyzet. Bar ez sovany vigasz, de
legalabb latjatok, hogy nem magyar specialitasrol van szo.

1. Jopar eve tortent. Megvettem az elso kocsimat (Mitsu Colt). Fulre kicsit
magasnak tunt az alapjarat, igy hat elvittem egy jonevu szervizbe, hogy
nezzek at (de nem mondtam, hogy szerintem magas az alapjarat). No, rakotik
a kocsit a diagnoszitkai computerre, sok-sok drot meg cso megy ki-be a
kocsi es a computer kozott, villognak a szamok, nyomtat a printer, tiszta
Star Treck. Aztan a manus kezembe nyomja a szamitogep altal kinyomtatott
listat, es kozli, hogy minden rendben, gratulal az automhoz. Es legombol
rolam $50-et. Orulok a hirnek, aztan mikor hazaerek, elkezdem tanulmanyozni
a kinyomtatott listat. Tetelesen felsorolva minden, elogyjtas, zarasszog,
mert es specifikacio. Minden a specifikacioban megadott erteken all. Azaz
majdnem minden.
Alapjarat: 1100, specifikacio: 700.
A lista legvegen, hogy nehogy a hulye szerelo ne vegye eszre, a szamitogep
meg kulon kinyomtatta:
Javitasi javaslat: alapjarat allitas.
Ezek utan a szerelo kozli, hogy minden rendben, es hazakuld. Akkor mi a
szarnak van ott az a hiper-szuper computer? Meg azt is megmondja, mit kell
csinalni, a szerelo meg el se olvassa?
No, ezek utan vettem egy fordulatszammerot, es beallitottam magam. Es
megfogadtam, hogy tobbet az auto nem megy szerelohoz, inkabb magam javitom.

2. A fenti auto. Gumicsere esedekesse valt, hat ezt azert otthon durva
megcsinalni, meg hat mondom csak gumicsere, nincs mit elcsesszenek a
kocsin. Jonevu szerviz halozat. Atadom a kulcsot, majd elmegyek setalni.
Latom am az ut tulso felerol, hogy a szerelo kijon, hogy bevigye a kocsit a
szervizbe. A kocsi ugral mint a bokros lo, nyilvanvaloan a szerelo egesz
eleteben csak automata valtos kocsit vezetett (itt eleg elterjedtek), a
kuplung hasznalatarol meg csak olvasott valahol. Visszarohanok, kiverem a
balhet, elnezest kernek, es mondjak, hogy kifele mar valaki mas fogja
hozni. Kocsi kesz, megyek haza, valami furcsa zorges a kocsi alol.
Alamaszok, kiderul, hogy leutottek a kocsi aljat az emelo lifthez, a
motortarto bak teljesen elgorbult. Vissza a szervizbe, manus kozli, hogy
biztos en utottem meg egy szegelynel. Ekkor egyre hangosabban es duhosebben
kezdtem ecsetelni a velem tortenteket, a korulottem allo tobbi vasarlo nagy
erdeklodesere. Ezek utan ugy dontottek, hogy inkabb kifizetik a motortarto
bak cserejenek koltseget.

3. Masodik autom, Ford Taurus. Valami kattog a zokkenoknel a jobb elso
felfuggesztesnel. Nem volt idom vacakolni vele, meg ha be kell allitani
valamit azt ugy sem tudom otthon megcsinalni, meg kell nehany sepcialis
szerszam a futomu szetszedesehez, igy hat bevitem egy specalis futomu
szervizbe. Manus kozli, hogy ki kell cserelni a kormanyrud gombcsuklokat.
Erdekes, mondom, az elozo tulaj szerint nem reg lettek cserelve. Mindegy,
gondltam o a szakember, kicsereli oket. Persze a futomu tovabbra is
kattogott. A regi gombcsuklokat elkertem. Otthon megvizsgalva kiderul, hogy
tokeletesen jok, csak lelazult a belso csavar, mivel aki elotte cserelte,
nem nyomta be a biztosito pockot. Vissza a szevizbe, kozli, hogy nincs mit
tenni a kattogassal, egyszeruen tul oreg a karosszeria alja (?), ezert
kattog, de nem veszelyes, jarjak vele nyugodtan. Na jo, mondom. Hazamegyek,
de csak nem tudtam nyugodni. Bemaszok a kocsi ala, aztan addig lokdosom
alore-hatra, mig vegre megtalalom, hogy az egyik gumi beles ki van tagulva,
nagy a holtjatek, ott kattog. Vissza a szervizbe, mutatom, hogy ezt
csereljek ki. Kicserelik, kattogas megszunik.

4. Es vegul egy magyar rendor sztori. Tavaly hazalatogattam, a szuleim
Trabantjaval lofraltam Pesten. Kisse eltevedtem, es befordultam az angol
nagykovetseg utcajaba megfordulni. Rendor leint, kerdi, hogy nem latom-e,
hogy behajtani tilos. Nezem, tenyleg ott a tabla, de olyan hulye helyen
volt, a parkolo autok mogott, hogy egyeltalan nem vettem eszre. Mondom,
elnezest, kisse eltevedtem. Azt modja erre: "Pedig a behajtani tilos tabla
videken is igy nez ki!" Nem akartam elvenni a kedvet, nem mondtam el neki,
hol lakom. Hat igy esett, hogy San Francisco kornyeket videknek titulaltak.

Statisztika: Szita Gabor
Kor: 33
Kepzettseg: Villamosmernok (Ph. D.)
Foglalkozas: Villamosmernok (winchestereket tervezek)
Amiket vezettem: Hosszu lenne felsorolni. Szinte minden hetkoznapi auto,
ami Amerikaban fellelheto. Meg persze a KGST csodakat is.
Amiket muszakilag jol ismerek (mert sokat javitottam oket): Mitsubishi
Colt, Ford Taurus, Toyota Camry
+ - 5-seb, valasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > "A masik: szerintetek lehetne valamilyen 5
> > sebesseges valtot szervalni az  1.3-as Opel Kadett D-nkbe?
> Tehat jo az a 4 sebesseges
> valto. Majdnem ugy van meretezve a 4. mint az 5-nel az 5.

annyit szeretnek hozzatenni, hogy minden esetben meg
kell nezni a gepkonyvet. ugyanis peldaut a ladanal :) az
otsebesseges valto 1-2-3-4 fokozata *ugyanaz*, mint
a negyese, tehat nincs roviditve az attetel, csak van
egy otodik is hozza. ez gondolom autofuggo, meg kell nezni.

----------

> 7. Vegul ki mennyire elegedett a kocsijaval?

elegge, de sosem 100%. :)

altalaban 2-3 dolog fut folyamatosan az agyamban, hogy
meg kell csinalnom. most pl a kipufogom (ami a bilincsnel
fujt ki) mar OK, de a difi amit beszereltem az szar,
helyette masik lesz. utana kell 5-seb valto. rugo+telo.
legbeomlo a gephaztetore. ulesek.
egyenlore ennyi, de mire ez kesz lesz, megint lesz otletem.
Peldaul sportosabb hengerfej (vezermu es nagyszelepek),
paszitott szivocsonk, stb.
es a kocsi mindig megbosszulja, ha szerelohoz viszem,
vagy en maceralom! mindig produkal valami kisebb hibat,
tegnap pl alapjarati fuvokat pucoltam feher gatyaban,
csak mert 4 percre fel volt emelve, es javitopasztaval
bekenegettek a kipufogot. ez volt a bosszu.
mivel vonz ez a butykoles, igy nem bosszant igazan, es
hat ez egy kompromisszum: olcso kocsi = allandoan koszos kez.
azert neha megunom, tegnap pl lattam lelki szemeim elott,
amint egy V-tec motrot pucolok Brigeciollal, es ezen a pucolason
meg az olajcseren kivul sosem kell gephaztetot nyitogatnom....
(de azt meg pucolni sem kell mert nem veri ki az olajat)

z.
+ - Re. Karcolas eltuntetese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Zoli.

>A nagybatyam megkarcolta az opeljet egy kapuoszlopnal. Be nem horpadt,
>de par helyen vekonyan femig lekarcolodott.
>Hallottam regebben ilyen esetben alkalmazhato festoceruzarol.
A nagyobb SHELL kutaknal es neha a HOMASITA Kft - nel lehet kapni ilyen
javito ceruzat. Hasznalata 1X u a letisztitott feluletre ahol a karcolas van
vegighuzod a ceruzat kb. ketszer. A ceruzaban levo puha festekreteg kitolti
a serult reszt. Lehet mosni is max. 10 mosast bir ki a javitott felulet.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
+ - Sport lev. szuro javitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

> A sport levegoszuromet szeretnem kitakaritani, de nem akarok egy
> komplett kittet venni..... Nem tudna valaki ajanlani egy helyet ahol
> kitakaritanak, gyorsan kiszaritanak, majd beolajoznak. A K&N tisztitoja
> es olajozoja is jo hozza. A lenyeg az, hogy egy par ora alatt meglegyen.
> koszi!

Csak egy tipp. 
BONTEX. ahol kapni kulon szuro felujito olajat.
1204. Budapest.
Damjanich u. 40/ b
Tel: 283-1092

Talan tudtam valamit segiteni.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107                       
             A - MajorKa Bt.

          
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
+ - Re. Lada Samara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Tamas.

>1. A Samara elmeletileg eleg jo allapotban van. Mire kell odafigyelni nala?
>Ertem itt ezalatt, hogy milyen alkatreszek legyenek nalam, amik gondot
>jelenthetnek hosszu ut alatt (elromlik, de konnyu kicserelni),
Ekszijj , megszakito , elosztofedel , rotor ez a minimalis amit erdemes
lenne hosszu utra vinned.
>2. A sebvaltonal mi az igazi modja a hatramenetbe rakasnak. A sebvalto negy
>sebesseges, es ugyanott van, ahol az egyes, csak jobban balra kell huzni.
Mint a Ladaknal alltalaban hatramenetben a valtokart lefele kell nyomni es
konnyeden kapcsolhato hatrameneti fokozatba. De ne feszisd a jardanak , ne
eroltesd , mert eltorhet a sebvalto also csesze ami hianycikk. Es ennek
toresevel nagyon megnehezul a hatrameneti kapcsolas.

>5. A szerelo, akivel vettem, azt mondta, hogy nagyon jo allapotban van, de
>raferne egy szelep-hezag allitas. Lehet ennek kovetkezmenye, hogy
>kuplungolas kozben mas hangja van a motornak
Leirnad pontosan , hogy milyen hangja van a motornak? Ugyanis nagyobb
szelephezag eseten kinyomott tengelykapcsoloval is halhato a szelepcsorges.
>6. Tankolhatok-e a kocsiba 95-os olommentest? (88 decemberi 1.3-as a
Samara)
Ha katalizatoros igen. Ha nem katalizatoros csak olompotlo adalek hozzaadas
lehetosegevel.
>7. Vegul ki mennyire elegedett a kocsijaval?

En nagyon elegedett vagyok a kocsimmal. Az igaz , hogy Skoda :-)) Es a
Ladasokat es barmely tipusu autot is baratnak tartom. Ezert nem fogok
semmilyen Lada - Skoda vitaba beszallni , mert minden tipusnak van elonye es
hatranya.


Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
+ - varom a reakciokat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Egyebbkent en nehany ember reme lehetnek a
listarol:
skoda+ nyugis kozlekedes (varos 55, orszagut 90, autopalya 110) +
elengedem az izgagat, ha tudom (felteve, ha nem bunko, mert akkor nagyon

szabalyos tudok lenni: zebra,30 a vasutnal :).
Motto: Menj barom, en nem akarok meg meghalni!

Fresi BaCSi
+ - ismet gumis kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Valaki megtamadta egy szoggel a gumimat. Nem tudjatok hol lehet venni
olcson Semperit 175/70 52T Toplife tipusu gumit? Ja es mennyi az annyi?

Teeby!

Legyszi ne vedd kotekedesnek es ne sertodj meg. Egy vitat ugy erdemes
lezarni, ha tisztaztuk az allaspontokat.
Szoval amit te kopogasnak veszel (detonacios eges), az csak ok lehet
(egy hasonlo jelensege), de az okozat (eredmeny) az mas. Te azt irtad,
hogy az egyenlotlen keverek miatt lep fel a langfront egyenlotlen
terjedes. Azonban ez nem detonacios eges. A detonacios egesnel
_ongyulladas lep fel_ aminek az oka lehet az altalad emlitett
egyenlotlen keverekeloszlas is tobbek kozott. Szoval megint elbeszeltunk
egymas mellett. Ha erdekel, akkor van egy jo konyvem, amit kolcson tudok
adni, ha vissza is szarmaztatod zaros idon belul. Igy egy kicsit
tisznulnanak a nezeteid. (Nyugi en is igy tanultam meg sok dolgot: raz a
cuccos, na ja cask nem mindegy, hogy mitol...)

udv

Fresi BaCSi

u.i.: Erdekel valakit, hogy mikor mit valtoztattak a skdorin? Mert van
egy tuti konyvem :)
+ - Nem csak az OMV, meg egyebek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ja, es amitol a masik gutautest kaptam, hogy kb 10 percig arra kellett
> varnom, hogy othagyhassam naluk a penzem. Allitolag valtas volt (en meg
> ilyennel egy kutnal sem talalkoztam). Ezt miert kell este 6-kor csinalni,
> mikor tele van a kut? Miert nem ejfelkor valtanak? Es ehhez miert kell
> lezarni az osszes kutat?

Nyugi, a MOL-nal is ugyanez van. Az ok valoszinuleg nagyon prozai,
kell egy olyan pillanat, amikor minden kut all, es akkor gyors
leltar, hogy a penz es az elfogyott mennyiseg osszhangban van-e,
nehogy a kedves kollegak veletlenul meglopjak egymast. Kozertben,
egyeb helyeken is van ilyesmi, csodalkoztam is eloszor, amikor
Franciaorszagban a szupermarketekben annyi a penztarosvaltas, hogy
na szia, akar eppen egy vevo kozben...

> Kotelezo, a muszakin nezik, a rendoroket nem nagyon erdekli....
> Amugy Tudod, milyen rohadt szar egy auto mogott menni szakado esoben,
> amin nincs 150-es temponal? Tegnap probaltam, inkabb lemaradtam... Egy
> kamion nem kepes ilyen esofuggonyt csinalni....

Ilyen az, amikor az egyik szabalyt szigoruan be kell tartani
azert, hogy a masikat meg lehessen serteni :)) Amugy ha bizonyos
geometriai feltetelek fennallnak, nem is kotelezo...
+ - Re: Super 4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Tudtommal nem kolcsonos szimpatia, hanem a gyari (Bosch) ajanlas
>>alapjan kell kivalasztani a gyertyat. Ezek utan csak ugy lehet rossz
>>tipust valasztani, ha rossz a katalogus!
>
>Lehet, hogy valamikor valamelyik katalogus hibas volt. Ez elofordulhat.

Meggyozodesem, hogy komolyabb hibarol van szo. A tervezok ugy
itelhettek meg, hogy az adott gyertya jo pl az Opel Kadett 1.4i-be es
ezt feltuntettek a csomagolason is. (Azert sem nyomdahiba, mert
ugyanez a motorkod Astra motorkent is szerepel.) Piacra is dobtak
belole par milliot, ezutan derulhetett ki, hogy tevedtek. Ez mar nem
a "valamikor valamelyik katalogus hibas volt" kategoria. Azota folyik a
sumakolas (hulye az ugyfel, nyomdahiba...) A hibas szeriat nem
hivtak vissza (nemreg egy benzikutnal meg lattam a regi csomagolast),
a vasarlokat nem ertesitettek. Ha igy is jo neki, akkor minek is
ertesitenek, ha meg eszreveszi a turpissagot, ugyis reklamal.

Es ki tudja hany mas motortipusnal fordul elo hasonlo helyzet?
Ami zajlik, az egy sulyos tevedes leplezese. Nem
elgondolkodtato az a rengeteg lesujto velemeny errol a termekrol?
Mas gyertyakbol miert nem valasztanak rossz tipust az emberek?
Mas gyertyak miert nem okoznak ilyen galibakat?
Ugye nem az olaj miatt, mert az komolytalan erv.
Meg azt tudom elkepzelni, hogy a Boschnak fontosabb az eladasi
tervek tulteljesitese, mint az ugyfeleik elegedettsege, ezert azt
is rajuk sozzak, amirol tudjak hogy nem lesz jo.
(A Bosch Twin ablaktorlo hasonloan "jol" szerepelt nalam)

u.i. A mostani Super 4-es gyertyakkal egyelore nincs gondom.

  __
|     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Teeby (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Teeby,

Minden egyes leveledben sajnalattal talalok olyan megjegyzeseket, hogy
"ti" szerelok istenek vagytok de minden hibarol a mernokok tehetnek, akik
megjavitani sem tudjak. Kerlek nezegesd egy kicsit a statisztikat es lasd
meg, hogy a lista olvasok jelentos hanyada mernok ember, oket az ilyen
kijelentesek bizonyosan bantani fognak. Mint latom beloled is mernok lesz
idovel, ugyhogy kerlek mellozd az ilyen iranyu (valoszinuleg az
autoszerelo iskolakban felvett) kijelenteseidet, mert amugy irasaid
alapjan (bar neha javitasra szorulnak) megalapoztad a helyedet a listan.
Vannak mernokok akik nem ertenek es nem is akarnak hozza ezekbol altalaban
vallalkozo, manager lesz de vannak a Lajbi fajtak is, es azthiszem itt a
listan Lajbinak a tudasaban senki sem ketelkedik. Szaz szonak is egy a
vege, kerlek mellozd a mernok emberek becsmereleset.

Koszonettel:

Zaruba Gergely
+ - BOSCH Super4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Auto,

Egy par szammal elobb szerepelt, hogy a Bosch gyertya azert nem
szuperal, mert nem jot valaszt hozza a buta vevo.
 Nos, amiko' en vottem, gya'ri katalougusbo' valasztva
 es betottem akko' a masinam majd' szethullott. Ketezor fole nem is
 mont a Bos. Kicuppintottam, no es lassatok csodat, hat nem rossz vo't
 a he'zag? 0.7 vo't 0.6 helyott.   (x)
(Ez utobbi a gyari adat.) Hat ne  tudjatok meg milyen roppalyaja volt.
Amikor kesobb visszamentem kedvenc uzletembe es ott panaszoltam,
kerdeztek hogy miert nem allitottam a hezagon. A Bosch katalogusban
utolag is leellenoriztem, tenyleg egy eltero hezagu gyertyat adtak el. IMHO 
Talan ez lehet
az oka hogy a Bosch gyertya nem megy minden motorban.






Best regards,
Mark                          mailto:
+ - eredetvizsgalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Tagok!

	Tegnap sikerult eredetvizsgalatot csinaltatnom
	eladosorba kerult automra. Ha azt vesszuk, nem is
	rossz bevetel allam bacsinak.

	 tapasztalatahoz is hozzaszolnek.
	Sajnalom, hogy ilyen helyre tevedtel, en Obudan, a Szentendrei
	uton voltam A Peugeot - talan - Kovacsnal. Reggel hetre volt
	megbeszelve, de joval korabban ertem oda. Ot percet vartam,
	elkertek a kulcsot, forgalmit, es ataltak a szervizbe.
	Vegigneztem, mit is csinalnak. Letisztogattak az osszes
	azonosito szamot a kocsin, egy uvegszaloptikas akarmivel megneztek
	egy televizion oriasi kiadasban, kozben valami konyvet bujtak es
	a forgalmim nezegette'k.
	Mikozben kitoltottek a papirokat en fizettem, egy fel ora utan tavoztam.
	Igy is lehet...

	Amig varakoztam, a kovetkezo, talan nem annyira publikus infokkal
	lettem gazdagabb. Az eredetvizsgalati papir 30 napig ervenyes,
	ha mondjuk arulod az autod es ez ido alatt nem adod el, csinaltathatsz
	ujat ennyiert. Ebbol kifolyolag, egy autonak minden egyes adasvetelenel
	at kell esnie a vizsgalaton, es valakinek allnia a szamlat. 
	Nem tudom, mennyire voltak koztudottak a fentiek, engem meglepett.
	Ugy tudom sok ember megcsinaltatta az autojara, csak hogy meglegyen.

	Remelem a valo igazat adtam kozre, nem informalok felre senkit.

	Most viszont kerdezek:
	1: Hol is lehet atvenni a matricakat? Ma'' nagyon ke'ne!
	2: Mi ujsag Militec ugyben? Esetleg az is ke'ne.
	
	A taticstikahoz:

	Nevem: zsivanov sandor
	Szakmam: nyomdasz
	Munkahelyem: W900 Rt.
	Sajat autok: Trabant 601 (2db), Dacia 1310 TLX, Mitsubishi Colt 1.6 Turbo,
	Fiat Ritmo 1.7 D, Opel Corsa 1.3 GT, BMW 318i, Audi 90, Ford Escort 1.6 D,
	Opel Ascona 1.6 D, Nissan Sunny 1.8 GTi, Nissan Sunny 1.4, Opel Ascona 2.0
i.
	Amit vezettem: kismillio
	Ami =E9rdekel: minden, ami nem unalmas,
	Ami nem: a t=F6bbi...
	Szivesen valaszolok barmifele kerdesre, segitek, ahol tudok es az idos
neniket
	atkiserem az uttesten.

	Ami jopofa: mult pentek 13-an vettem meg 13-ik automat. Csak jol
jarhattam...

	Most pedig befogom, pincemely tiszelettel: zssanya
+ - sokkminden. Rohadt hosszu lett. Booooooocsssssssss (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTO-sok!

Akkor :
>Ja, es amitol a masik gutautest kaptam, hogy kb 10 percig arra kellett
>varnom, hogy othagyhassam naluk a penzem. Allitolag valtas volt (en meg
>ilyennel egy kutnal sem talalkoztam). Ezt miert kell este 6-kor csinalni,
>mikor tele van a kut? Miert nem ejfelkor valtanak? Es ehhez miert kell
>lezarni az osszes kutat?
Nos az az igazsag, hogy minden kuton van valtas. :o|
Azt, hogy miert pont hatkor? Mashol elofordul a het ora is, de ez nem
kulono-
sebben valtoztat a helyzeten.
Mond Balint, ha kutas lennel, akkor szivesen dolgoznal 12h-0h-ig?
Mert ha delben lenne a valtas, akkor se ejjeled, se nappalod. :o(
Altalaban 6-18-ig, vagy 7-19-ig, vagy 8-20-ig szokott lenni a munkaido.
Sajna ez van. A kutakat tenyleg le kell ilyenkor zarni, mert el kell
szamolnia
az elozo muszaknak. Azthiszem, hogy ez a 10 perc meger annyit, hogy non-stop
kutjaink legyenek. Sajnos eleg kellemetlen tud lenni, ha eppen rohan az
ember.
Nem vitatom, hogy azert ahogy jobb helyeken szoktak, szolhattak volna, hogy
mi ujsag es akkor az ember ha siet tovabball ez van!

Mas :
>legyenek nalam, amik gondot
>jelenthetnek hosszu ut alatt (elromlik, de konnyu kicserelni), mik a
>hibalehetosegek.
Haaa-haa :oD
Ez nagyon jo! Mondjuk egy teljes csacsi! (Tartaleknak persze)
Ne haragudj Yerico, de ezt nem tudtam kihagyni.
Ez a kerdes aranyos volt! Nem sok ertelmeset tudnek ra valaszolni. :o)
Tudom, akkor meg minek ugatok! Azert egy-ket tipp:
tartalekizzok, ablakmosofolyadek, potkerek. :o) Huuu Balint vigyazz
mert szikrazik a szemed! Megegyszer bocs, de ezt nem birtam kihagyni.

Sajat tapasztalatom van vele eleg: :o) Jo is, :o( rossz is.
Lassan 10 ev van meg Apam csacsija. Azon szereztem rutint. Huhuhuuu!
Allat egy gepezet, sorolom:
Szabadkikoto ut Csepel, Sporttelep, bowlingozni megy a csapat. Hurrra!
Parkolas az epulet mellett, kozvilagitas nyema, vaaaak sotet. Eredmeny:
En majd az egyetlen szabad helyre beparkolok! A haz es az elso auto kozott,
pont egy csacsinyi hely volt. NA ODA EN, ODA EN! Nagy volt a lelkesedes!
Nagy svunggal orral be a szabad lukba, a felenel CSATT! Kocsibol ki, elejet
bevizsgalni. OOO a barmok!!! A falon egy (mondhatnam, hogy vakablak, de ez
ajto volt) vakajto, befalazva szepen, DE.....
Otthagytak a 2 fokos vasbeton lepcsot! (:o() amit persze a kocsibol mar csak

akkor latsz ha rafordultal.
A lenyeg a lepcso egyik oldalat _lebontottam_ az olajdeknivel. Igen azzal!
Buszke lehetek mi? Apam meg ma sem tudja, hogy mi az az utesnyom ott.
Szoval a T34-essel is vetekedhetne.

>2. A sebvaltonal mi az igazi modja a hatramenetbe rakasnak
Uresben jobbkezzel (balkormanyos ugye?) jobblabnak nekib*szni a valtokart,
majd eloretolni, mint az egyest. Se lenyomni, se felhuzni nem kell.

>3. Ketszer lassitas kozben egyszer csak leallt a motor. 
HHHaaaa! Legszebb orom a sorom! :o) Mar azthittem, hogy csak minket szivat
az kis mocsok. Sajnalom Balint, de erre meg nem jottem ra, hogy miert 
csinalja. Kinyomom a kuplungot, fekezek, motor leall. A buta! En karburatort
akartam benne cserelni, de Vater mondta, hogy nem erdekes, igy 8 eve ilyen.
Egyebkent hozza lehet szokni, de azert rohhaddtul idegesito bir lenni.
Legalabb
is szamomra. Eddig ket dolog mukodott ezugyben. 
Az en modszerem: Haromlabas megoldas, azaz uresbe ki, bal fek 
(balfek, nagyon jooo) jobb gazt pumpal. Kispolszkin es a Trabicseken nagy
rutint
szereztem ebben is. :o)
Apam modszer: Mellesleg kenyelmesebb: addig sebessegben hagyni, amig nem 
rangat drasztikusan. Gyors visszavaltasok, motorfekek (csak ovatosan! a
80-at
kettesben nehezen birja) majd kettesben majdnem 0-ig.

>4. Milyen modszerek vannak a muanyagok zorgesenek megallitasara?
En azt javasolnam, hogy szakitsd ki az egeszet. :o) En nehezen birtam ki,
hogy 
nehogy megtegyem. Dehat akkor meg nem olvastam a HIX-AUTO-t.
En mar nem emlekszem, hogy ki-mit javasolt ezugyben, de biztos megint
megirjak
Neked!

>6. Tankolhatok-e a kocsiba 95-os olommentest? (88 decemberi 1.3-as a
Samara)
Hat mi egyszer egy honapban szoktunk bele tenni egy teli tank 95-st. Eddig
birta
rendesen. Hogy az allando 95-st szereti-e, arrol mar egyaltalan nem vagyok
meg-
gyozodve.

Remelem segitettem valamit Balint, sok sikert a csacsihoz!

 
>> 95-100 folott valoban elkezd orditani az auto,
>az nem az auto, hanem az orangyalod....... :)))))))))))))))))
Ezen betojtam! Kesz :o)))

-Banjo-
Csak gratulalni tudok az ALekohoz. Betegre rohogtem magam, bar sajnos 
egyaltalan nem vicces a dolog. :o( Ez azert durva lehetett. Reszvetem!

Bunny:
>Szoval erintettek legyszives publikaljatok az osszejott infot !
A WEB hely tenyleg jo otlet, de akkor mi lesz velem, aki nem tud
surfingolni?
OldBoy bacsi! :o)
Valami Excel-es vagy barmilyn textes formaban akarod elkuldeni a kesz
verziot
mindenkinek, vagy ha valamire szuksegem lenne, akkor zargassalak?
Nem hangzik tul jol, mi? Mi lesz ezzel?

A franc egye mar meg, hogy ma sem jutok fol a Fecohoz!
Feco kitartas! Viszem a penzt a vinyora! :o) Eskuszom, hogy probalok sietni.


Sok Udv, egyre tok jobbak vagytok! HIX-AUTO bestrulez :o))) Ugye, OldBoy?
:o)
Vigyazzatok magunkra, jo kocsikazast, az utakon es az aknakban.

   ><><><><><><><><
< Ai.: Peace :o) gyimi >
   ><><><><><><><><
+ - Felni kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!
Szeretnek mas felnit rakni a kocsimra es evvel kapcsolatban szeretnem
megkerdezni,hogy tulajdonkeppen mikre kell odafigyelnem vasarlaskor? Milyen
mereteket kell tudnom ?
Mit jelent pontosan az,hogy pl. 4x100-as osztokor?Milyen nagysagig lehet
novelni ill.szelesiteni a kereket karosodas nelkul(futomu). Valaszaitokat
elore is koszonom!
Kucs Zsolt
+ - eredetvizsgalat - nem ajanlo lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

Nem semmi amit irtal :-o
Volna meg nehany furcsasag.
Juli 1-tol kotelezo az eredetvizsgalat annak, aki el akarja
adni a jarganyat, legyen az maganszemely, ugynokseg,
markakereskedes stb.
A vizsgalatot es annak dijat termeszetesen az elado koteles 
intezni, illetve fizetni!!!
Tehat ha ezen idopont utan vetted az autot, szerintem
meg szerencsed is van, hogy mindent rendben talaltak!
A vizsgalat dija egysegesen 10 000+afa!!!
Lehet hogy idokozben megis elfogadtak, hogy az oregebb 
autoknal ne ennyi legyen?
Csonkolt forgalmi (ha mar at lett iratva akkor nem), hiperszuper  
vizjelekkel+egyebekkel ellatott doksi a vizsgalat eredmenyerol,
es termeszetesen a szamla, amit kezhez kell kapni, meg akkor
is, ha az auto gyanus!!!
Az eredmeny kategoriakra van osztva (A, B, C stb.) aszerint,
hogy volt-e elteres a forgalmiban szereplo adatok, illetve az
auton szereplok kozott (alvaz- es motorszam, stb). 
Ha mindezek megvannak, akkor ad a rendorseg a jarmuhoz
torzskonyvet.
A vizsgalat egyebkent 30 napig ervenyes.
Namarmost, ha a fenteikben leirtakkal nem egyezik a te 
ugyviteled, mondjuk nem kapsz torzskonyvet, akkor ujabb 
hercehurca ele nezel :-(( 

Udv-->Rudi
+ - Re:elogyujtas(jav.)+Tribolin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Szia Geza!


Latom beideztel mindent, ugyhogy en mar nem teszem meg.
Bocs a tegnapi figyelmetlensegert, valahogy elneztem az 
eredeti (altalad irt) szoveget. (Mielott megvadolnatok nem 
arrol van szo, hogy nem tudom hogy a 95-os benzin a kisebb oktanszamu:-)) 
Legalabb kiderult, hogy a magyar szakirok is azonos "velemenyen" vannak a 
nemet kollegaval;-)

Mas: Mit tudtok a "Tribolin" nevu anyagrol? En ugy tudom 
magyar fejlesztes, gyartas stb. (Laikus leven arrol gozom sincs hogy ez 
mennyire ugyanaz a kategoria mnint a Militec, 
mindenesetre nem emlekszem, hogy a listan egyaltalan a neve is  felmerult 
volna .)

Udv: Csepke
+ - va: Re:elogyujtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

irtam en...
>Egy nemet szakiro mernok konyveben az all, hogy az
>alapjarati elogyujtas 98-as benzinhez 12 fok, 95-os
>benzinhez pedig szakmuhelyben at kell allitani.<<

valaszolod Te...
>Nem vita, csak info:
>A Lo"rincz-Pe'terfi fe'le Ford Kezelesi es karbantartasi utasitasok c.
>konyvben (Bp. Muszaki kiado 3. kiadas , 46.old.) eppen forditva irjak:
>"Elogyujtas 12 fok........benzin 95'/98 oktanszamu.........Labjegyzet: ' A
>kisebb oktanszamu benzinhez a gyujtast szakmuhelyben be kell allitani."
>Motortipus 1,4 L CVH , motorkod FU


Dehogy irjak forditva !!!
Te olvasod felre !
12 fok a 98-as benzinhez tartozik
A 95-hoz az 1-es labjegyzet van rendelve.
Melyik a kisebb oktanszamu ? Nem a 95-os benzin ?
Segito szandekodat dijazom, de ne vigyel el az erdobe.
--
Meszaros Geza

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS