Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 845
Copyright (C) HIX
2000-08-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 majhizas (mind)  5 sor     (cikkei)
2 oktanszam (mind)  11 sor     (cikkei)
3 DellOrto (mind)  11 sor     (cikkei)
4 Octavia (mind)  56 sor     (cikkei)
5 Brava (mind)  31 sor     (cikkei)
6 targyilagossag (mind)  11 sor     (cikkei)
7 Mozdonnyi nyomatek (mind)  23 sor     (cikkei)
8 biztonsagi ov (mind)  22 sor     (cikkei)
9 SZABI... (mind)  17 sor     (cikkei)
10 Skoda klub sikertelen regisztracio meg mindig (mind)  37 sor     (cikkei)
11 Velencei to (mind)  22 sor     (cikkei)
12 RE: Brava (mind)  11 sor     (cikkei)
13 benzinbontas?, ASR, filmek (mind)  41 sor     (cikkei)
14 P-s rendszam, Trabuli (mind)  120 sor     (cikkei)
15 temp? es mas (mind)  48 sor     (cikkei)
16 Re: DellOrto karbi (mind)  16 sor     (cikkei)
17 Re:Skoda klub sikertelen regisztracio (mind)  14 sor     (cikkei)
18 vigyazni kell kagylo urnal (mind)  15 sor     (cikkei)
19 fuvaros (mind)  9 sor     (cikkei)
20 OLAJCSOPOGES (mind)  16 sor     (cikkei)
21 Autos ules (mind)  30 sor     (cikkei)
22 FONTOS MUSZAKI KERDESEK (mind)  42 sor     (cikkei)
23 Shell V-Power (mind)  31 sor     (cikkei)
24 Oktanszam (mind)  14 sor     (cikkei)
25 Gyerekules (mind)  8 sor     (cikkei)
26 Re: Filmek (mind)  23 sor     (cikkei)
27 Asras kerdesek (mind)  13 sor     (cikkei)
28 Benzin (mind)  28 sor     (cikkei)
29 Tuzeloanyagcella I. (mind)  139 sor     (cikkei)
30 Re: filmek (mind)  28 sor     (cikkei)
31 Re: Brava (mind)  43 sor     (cikkei)
32 Brava (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - majhizas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Koszonom Tibor az osszes markatarsam neveben is... :) Nagyon
>jolesett, 2 kilot hizott rogton a majam :)

Annyit ittatok?	:)

+ - oktanszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Takacs Laszlo wrote:
>Tehat az oktanszam a benzinben levo oktan mennyiseget mutatja, ezzel
mintegy utalva >annak kompresszioturesere

Az a resze igaz, hogy a benzin kompressziotureset mutatja, de a benzinben
_nincs_ oktan, hanem a referencia-folyadek all izo-oktanbol es heptanbol.
Annak a benzinnek a kompresszioturese "95 oktanos", ami ugyanugy birja a
kompressziot, mint a 95tf% oktan es 5% heptanbol allo keverek. A 106
oktanos versenybenzin kompresszioturese 1,06szorosa a tiszta izo-oktanenak.
Nem lehetetlen...

+ - DellOrto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egyik baratom megbizott, hogy szerezzek be minden informaciot az
>alabbi karbuartorrol: Tellolto DHLA40. Ha minden igaz ez egy Alfa
>Romeoe. Foleg a beallitasok erdekelnenek.

Probalkozzunk talan a Dell'Orto markaval a "Tellolto" helyett. Valszeg
Alfa, esetleg Lancia, vagy Fiat. Ezeken szinte kizarolag Dell'Orto vagy
Weber figyel. Amugy van az AutoData sorozatban Karburatorok kotet is, ami
az egyetemi/foiskolai konyvtarakban megtalalhato. Ebben robban tott abrak,
fuvokameretek, uzemanyagszint stb megtalalhato.
Udv

+ - Octavia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Audis, marmint audi-alkalmazott. Igy jutottam alkalmilag kulonfele
Audikhoz
> Stimmt...
> Mit csinaltal az Audinal?  

TPM-Koordinator (TPM=Total Productive Maintenance, a karbantartas egy
ujszeru agazata, belekombinalva termeles6ekonysag merese+novelese, stb.)

> Egyik jobb gep, mint a masik...  :-)) 
> Az A6 2.8 V6 5V-t pedig igazan orom lehetett hajtani...  :-))

Igazan az A4 1.8T tetszett, mert a kisebb kaszni miatt sokkal
dinamikusabbnak tunt. Es _nagyon_ kellett sietni (Gyor-Veszprem-Pecs
2:15:00). Az A6ban meg mellettem ult a fonokom, es raertunk :(
 
> > Azert ultem at masikba, mert munkahelyet valtottam. Amugy olasz rajongo
> > vagyok, es szerintem jok a nagy (Sierra-tol) Fordok is.
> En a Scorpio konstrukciojat kisse oregecskenek erzem...

De milyen kenyelmes egy batar. Amugy szigoruan a 91-92 utani, 4ajtos
valtozatok erdekelnek.

> Mint ahogy az en Audi 90-esem (1986-os) is jocskan a 70-es evekbe nyulik 
> vissza...  :-(  )

Hat igen. Mellesleg (ne vedd se'rte'snek!), de akkor meg az Audi logott le
a VW-Opel osztalyaba, mara viszont a VW nott fel az Audi melle.

> > Most privatban egy Ford Sierra 1.6LX-et hajtok, cegesben meg berautokat
(VW
> > Bora, Passat, Skoda Octavia, Seat Toledo, esetleg Polo, Cordoba).  
> ...akkor eleg jo ralatasod van a mostanaban futo autopark jo reszere...
> Az Octavia mennyivel fapadosabb a Passatnal, Toledonal...?

A 75lovas (akar 1.4i, akar 1.6i) altalaban gyengebben van felszerelve is.
Amugy volt a kezemben SLX, amiben ki-be+fel-le allithato szervokormany,
ABS, magassagallitos elso ulesek, 4x motoros ablak, 2x motoros
(szinkron)tukor, automata valto, klima, kozepso kartamasz, 2
lufi+ovfeszito, alufelni, szinezett hovedo uvegezes, fed.szamitogep, 6
hangszoros gyari radioelokeszites, kodlampa elol-hatul stb. is volt. A
"Laurin&Klement" verziokban minden az Audi A3-hoz rendelheto extra (bor,
digit klima, stb) is hozzaferheto. Mondjuk azzal el lehet erni a 7milkat,
de az masik kerdes. 

Octavia, Bora, Golf, Toledo, Leon, A3, TT = "A"-Platform; A4="B" Platform,
A6, Passat= "C"Platform, A8 es "Passat+" ="D"Platform. Az azonos alapra
epulo kocsik technikaja azonos, kulonbseg a design-elemekben fedezheto fel.
Az Octavia elso sorozata nagyon gagyi volt a tobbihez kepest ("japanszurke"
belso, karaktermentes kialakitas), a frissites (98-99?) jot tett neki
(2szinu muszerfal, atdolgozott belsoter es felszereltsegek). Iden jon a
facelift, az uj a Fabiara hasonlito lampakat kap elol. (Tegnap allt a
Kempinski elott vagy 15 db Mlada Boleslavi rendszammal...)
 
Udv
Fogash

+ - Brava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ma reggel szegeny autonk azt mondta sanyi.
>A hiba: darabokra tort a
>vezermuszij egyik feszitogorgoje, aminek eredmenyekepp kb 5 fokot
>ugrott a szij. A szerelo csak holnap tud nekiallni, es igy csak akkor
>derul ki az is, hogy milyen karok keletkeztek meg a motorban. Valszeg
>a vezerles is elment, meg szelepek is gorbultek.
Nem lesz olcso moka, foleg markaszervizben.
Csak a kivancsisag kedveert:
Mikor volt benne vezermuszij cserelve?
Hany eves az auto, futasteljesitmeny?

>Apam, annyira beduhodott, hogyha nem lesz tul draga a javitas
Ez nem 6 Forintos javitas.

>keszen lesz, lehet hogy becsereljuk egy uj Bravara.
Ez aztan a markahuseg!
Probalom szambevenni autos ismeroseimet es
a tobbsegrol elmondhatom (magamat is belertve),
hogy erosen ragaszkodik az altala hasznalt markahoz.
(Szamarasok az elso nyugati autojuktol kezdve)
Nem is tudom mit kell egy autonak produkalni
ahhoz, hogy gazdaja mas lora tegyen.

>Ebbol kifolyolag erdekelne, hogy milyen tapasztalatok vannak az uj
>1.2 16V-s motorokkal? :)
Hasonlo esetekben ketszer annyi szelepet kell
cserelni. :) (Bocs hogy a karodon poenkodom)


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - targyilagossag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Atiila:

>Olvasd el kerlek, hogy EN mit irtam. Erthetobben: par eve
>se a Mercedes, se a BMW nem volt jelen a F1-ben. Igy mar
>ertheto?:)
Jogos a ket pont!
Azert azt tartom, hogy a "japan motorok soha..." kezdetu
mondat nem tul targyilagos.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Mozdonnyi nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv vonatos autosok!

 Nezegetem a Discovery-t (Extrem masinak) es mutatjak benne a Canadian
Pacific mozdonyainak motorjat(6000Le). 3 ilyen dog viszi a 14000t-as,
2km hosszu szerelvenyt at a Sziklas hegysegen.
  Aztan van 1 "kifli"alagut, amin mint a kigyo megy at a vonat, alul mar
jon az eleje, felul pedig meg a szerelveny vege tekereg. Haaaaaaaat! Az
alagut
1km hosszu, 17m a szintkulonbseg benne, "perec" a beceneve. :-O

  Remelem valami hasonlo motort latni fogunk Pakson az eromuben.  :-)))

 No meg a gozosok! Bizonyos Waterman ur (a Scott-Aitken-Waterman-bol)
nyilatkozik, hogy o most mozdonyrestauralassal foglalkozik.... "Repulo
skot", "614-es" szepek. 
  Aztan egyszercsak elojon az angol TGV, amely bedol a kanyarban...  
...az is az ove.  :-O)))

  Nem kene 1 talalkat rendezni 1 ilyen megnezesere? Pl. Pakson van 1
mozdonymuzeum, nem kell erte Angliaba mennunk!!!
--
 Udv
  Levente
+ - biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 3.2//EN">
<HTML>
<HEAD>
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=ISO-8859-1">
<META NAME="Generator" CONTENT="MS Exchange Server version 5.5.2651.75">
<TITLE>biztonsagi ov</TITLE>
</HEAD>
<BODY>

<P><FONT SIZE=2>Bocs a tegnapi levelert, ami veletlenul rich text formatumban m
ent el. Most elkuldom plain text formatumban:</FONT>
<BR><FONT SIZE=2>Karambolos Mitsubishi 1,6 GLXi Colt autom jobb elso biztonsagi
 ove elszallt es nem javithato. Nem teker vissza és hirtelen megrantasnál nem b
lokkol. Keresek hozza bontott, hasznalt, belevalo vagy csereszabatos biztonsagi
 ovet. Ha valakinek van javaslata irjon  egy e-mailt.</FONT></P>

<P><FONT SIZE=2>Alvazszam: JMBMNCJ4ATU003405 gyartasi ev 1996</FONT>
<BR><FONT SIZE=2>Udvozlettel Pacher Gabor  </FONT>
</P>

</BODY>
</HTML>
+ - SZABI... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv Nektek!

Mostantol nem leszek, mert elutazom 2 hetre, de aztan 
Jovok vissza!!! Leveleiteket varom, jo munkat, jo pihenest
Mindannyiotoknak!

Udv, Chip

Szabó Krisztián
Vilati Signalbau Huber forgalomtechnika Kft.
1103 Budapest, Gyömrői út 120.
+36 1 4313 997 saját fővonal
+36 1 4313 979
+36 1 4313 960 fax
+36 20 9778 430 mobil

>>>>
+ - Skoda klub sikertelen regisztracio meg mindig (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó mindenkinek!

IDÉZ...
Hali Chip (es Mindenki)!
>Meg egy kerdes fricikem: valamiert nem tudtam magam regisztralni a
>Skoda klubban. Van ennek valami trukkje, vagy en voltam a huje? :)
Ha itt arra gondolsz, hogy nem sikerult feliratkoznod a Skoda-listara,
hat en is igy jartam eloszor. De rajottem a turpissagra,
a kozolt cim hibas volt.
A helyes cim :  .
Ha jol emlekszem, Frigyes @egroubs.com-ot irt, de a lenyeg, a fenit
cim jo.
Udv:	Cocas
IDÉZ VÉGE

Hali!

Nekem egroups volt a vége, de nem tudtam visszaküldeni a levelet. A subs 
után jött egy levél, amit visszaküldtem a címre (ugye meg kell erősíteni, 
hogy én kérem a listát), de innen hibaüzenettel jött vissza. Innentől 
kezdve nem értem a dolgot...

Ha valakinek van 5lete, kérem segítsen!

THX, Legyetek jók

Chip

Szabó Krisztián
Vilati Signalbau Huber forgalomtechnika Kft.
1103 Budapest, Gyömrői út 120.
+36 1 4313 997 saját fővonal
+36 1 4313 979
+36 1 4313 960 fax
+36 20 9778 430 mobil

>>>>
+ - Velencei to (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>
1. A Velencei tonak melyik reszere erdemes menni ha mindossze egy napos
pancsolast tervezek? Valoszinuleg Tatabanya iranyabol mennek...
Julius elejen voltam egyszer a legelso telepulesen ahova a 7-es ut
bevisz Bp. felol (talan Agard?) az nem igazan tetszett. Meg a to is
csak egy koszos, budos pocsolyanak tunt. Vannak igazan jo helyek?
<<<<<

Bp. felol a 7-es Velencere visz be. Agard a Fehervar feloli oldalon van.
Mi Gardonyba szerettunk jarni par eve, ez a ketto kozott kozepen van,
gondolom ezert nincs akkora tomeg. (pestiek leszallnak Velencen vagy
tovabbmennek Agardra dizsizni) Gardony csendesebbnek tunik.

A to? amikor mi jartunk 3x, semmi baj nem volt vele, olyan kellemes
kacsausztato, gyerekes csaladoknak idealis. Mindjart az ut menten
talasz egy kempinget is, eleg hosszu sajat partszakasszal. Ha akarsz
a viztol 20 m-re satrazhatsz, de vannak arnyekos helyek is lakokocsinak.

Regen egy idoben valoban eleg nyamvadt volt a viz, de ugy 1992 tajan
megoldottak a vizutanpotlast (ivovizzel) azota semmi gond, tudtommal.

udv: VAti
+ - RE: Brava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez valami tipus hiba lehet mert egy ismerosnek detto ez tortent a bravajaval.
58e km volt a kocsiban, es ezt az alkatreszt 60e-nel kell cserelni.
Valami 300 vagy 600 volt a javitas (ezer)
Azota gyuloli.
De kapott nemi engedmenyt merthogy disznosag.
Javor Gergely
Swedish Trade Council
T: +36-1-2693249
F: +36-1-2693248
Mobile:+36-30-9198511
ICQ: 985546
+ - benzinbontas?, ASR, filmek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Az "igazi" Zafiraban a valamilyen uton-modon (H2 tankolassal, vagy benzin
> bontasaval) nyert hidrogen uz.cellaba jut, villanymotor pedig hajtja a
> kerekeket. 
Gondolom a "benzint" itt viznek kell ertelmezni... azaz csak sajtohiba. 
Vagy nem?

> Az ASR AntriebsSchlupfRegelung, vagyis kiporgesgatlo. A 
> hatsokerekhajtasos kocsik alapban hajlamosak (foleg rossz tapadasi 
> korulmenyek kozott) alattomoskodni. A gond csak annyi, hogy mig 
> az elsokerekhajtasnal a kerek kiporgese semmi gondot nem okoz..., 
Van egy-ket gyarto (pl. Saab), amely eleg izmos motorokat is 
fronthajtassal parosit (v. Fiat Coupe), amely 150-180 loero felett mar 
problemas a teljes teljesitmeny atvitelere... Itt csak az a "gond", hogy 
hiaba van meg a szufla a kocsiban, ha csak autopalyan lehet kihasznalni, 
allo helyzetbol indulaskor csak korlatozottan. A problemat itt nem oldja 
meg teljesen az ASR, de legalabb segit a leheto legtobb kakaot atvinni 
az utra.

> Temakor: filmek 
> .... Az amcsik elbujhatnak... Bar allitolag a Bullit (Steve McQueen) 
> alapmu. 
Regebben lattam egy reszletet belole vmelyik nemet tv-n... 
Tenyleg to:ko:s...  :-))
Ja, a Driver-t (Gengszterek soforje, Ryan O'Neal) emlitettuk mar??  

> > ...De azert a Taxi szerintem egyaltalan nem rossz.
> ... Epp' a Ronin utan lattam, es gyalazatosan rossznak ereztem.
Hat igen, a Ronin egy klasszissal jobb...  :-))

> > En ajanlanam pl. a Jackie Chan filmeket a japan auto funoknak.
> > Meg lehet nezni, milyen Mitsubishikkel szaladgal benne a szinmuvesz ur,
> > es hogyan hajtjak oket. Sokszor boduletes...
> A Jackie-filmek ilyen szempontbol is jok, csak ott meg eppenseggel
> 100x erdekesebb az, amit Jackie auto nelkul csinal...
Igy igaz!!   Nem is o hajtja igazabol a kocsit... :-))

Udv

Andras
+ - P-s rendszam, Trabuli (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Informaciokat szeretnek kerni toletek a P-s rendszamokkal
kapcsolatban. Olyat hallottam ugyanis, hogy ilyen rendszamu autora
nem kell fizetni semmit, meg talan muszakiztatni sem kell, viszont
maximalva van az evi km.

Az erdekelne, hogy tenyleg igy van-e, mennyi az evi keret, ki
ellenorzi, es leginkabb az, hogy ha ugy dontok, visszakaphatom-e
a normalis rendszamot? Akar az eredetit, akar masikat.

Fater Ladaja ugyebar eleg keveset fut, es igy minimalizalni
lehetne a koltsegeket.


Trabitali:
Eszter es Lutyo jol lattak, valoban nagyon jol ereztem magam!
Az a tobb mint 200 autobol allo konvoj tenyleg egy komoly
adrenalinszint-emelo megmozdulas volt, eszmeletlen jo erzes volt
reszese lenni ennek a felvonulasnak! Az a rengeteg ember az utcan,
akik udvozoltek minket... Es ez meg semmi, anyokak es apokak is
nagy szamban alltak kint, es mosolyogva, boldogan integettek.
Persze volt par bunko is, elsosorban az autosok kozt. Nem birtak
kivarni a sorukat, es bepofatlankodtak kozenk, raadasul volt egy
pappa, aki meg fel is tartotta a sort. Vagyis szetszakitotta a
mezonyt. De ezeket a problemakat sikeresen megoldottuk.
Szamomra nagy elmeny volt az is, amikor egy korforgalom utan
onmagunkkal szembe jottunk, es az ablakon kinyulva csaptunk bele
egymas tenyerebe. Sokan (foleg fiatalok) az ut szelen alltak, es
szinten nyujtottak a kezuket "pacsira". A kempingben szalloige
volt a Get Up Ahhh (Clio reklam), es sokan a kozonsegbol is
mondogattak :-)
38 km-t tettunk meg 2 ora alatt. A segito motorosok elott le a
kalappal, valami eszmeletlen, amit ezek a sracok tudtak! Buko
nelkul egy kezzel vezetve laviroztak a kocsik kozt, nem is
akarmilyen mocikkal!
Lutyo emlitette a kulonfele presztizsautokat is. Tenyleg igy volt,
egy szembejovo hatalmas nemet BMW-s is melegen udvozolt minket.
Az egesz felvonulas fel is lett veve videora, egy Wartburgos
cimbora kezelte a kamerat (76-os gyonyoru turkizkek 353DL, azaz az
enyemnek testvere :-)))

Na persze a buli nemcsak ebbol a felvonulasbol allt! Penteken is
volt egy kisebb vonulas, akkor egy nagy parkoloba mentunk el, ahol
Trabantokbol meg Wartburgokbol meg mas autokbol kiraktuk a Trabant
jelet. Most hirtelen nem tudom, hany kocsi alkotta az objektumot,
de sok. Majd megkeresem a szalagon, es osszeszamolom. De talan az
is elarul valamit, hogy a korben az S-hez hasonlo jel also ill
felso szarat 4-4 hosszaban allo Trabi alkotta. Ennek megfeleloen
kb. 25-30 meter lehetett a jel atmeroje :-)
Ezen a felvonulason egyedul voltam a kocsiban, igy a sofori es a
kameramanni feladatokat is en lattam el :-)

Nade ugorjunk vissza az idoben, es terjunk ra a kronologiai
sorrendre.

Csutortokon este mentem Soltra.
A Trabiban benne volt a gepem monitorral, UPS-sel, meg minden
egyebbel.
Hutoszekreny, ket nagy sporttaska, egy nagy szatyor, egy hatizsak,
matrac, hosszabittok, meg egy rakas aprosag. Szepen tele volt a
kisauto :-)

Penteken Dunaujvaroson keresztul (Aldo-t meglatogatva) a 62-esen
mentem Fehervarra, ahol eltoltottem egy orat. Kozben mentem 5 km-t
az M7-en is, javareszt a kulso savban. hat, most mar tudom, miert
utaljak annyira...
A 70-esen mentem le Siofokra, a varakozasaimmal ellentetben
normalis volt a forgalom.
Epp a megerkezesem elott csendult fel a radiobol a Final
Countdown a Europe-tol. Reakciom: hangero maximumon, sebesseg
60-ra csokkentve. Tokeletes megerkezes volt!!!

Beleptem a Traburg klubba, aztan kerestem egy jo helyet Lutyoek
kozeleben. Ezutan kiepitettem az elektrikat a hutoszekrenynek
meg a ventilatornak meg egyebeknek.
Megismerkedtem a szomszedaimmal, aztan indulhatott a buli :-)

A jelkirako felvonulas utan furodtunk egy kicsit a Balcsiban,
aztan a kempingbe visszaerve videoztunk egy jot (kivetiton).
Tobbek kozt az Amerikai pitet is vegigrohogtuk :-)
Meg elotte megagyaztan a Trabiban. A hatso ulesre teritettem a
pokrocokat, es a jobb oldalon az egyik sporttaskaval bovitettem ki
az "agyat". Otthoni levetett fuggonyoket csiptettem az ablakokra
belulrol, igy akadalyozva meg a kivancsi szemek kukucskalasat :-)
Sajna az elso ejszaka eleg kaki volt. Alig tudtam aludni. De a
tapasztalatokat leszurtem :-)

Szombaton volt a tulajdonkeppeni bulee.
Szlalomverseny, gyorsulas, alkatreszdobalas (Trabi fel valtohaza),
rendhagyo gyorsulas (ketten toljak, egy "vezet"), Trabihuzas
(olyan mint a normal kotelhuzas, csak a kotel kozepen nem piros
szalag van, hanem egy Trabant :-))

A szlalomon, a gyorsulason meg a dobalason (jellemzo :-))
indultam. Persze keves sikerrel. Viszont en voltam az egyetlen,
akinek a disztarcsaja meglatogatta a kozonseget :-)))

Este a felvonulas es videozas utan ismet megagyaztam, ezuttal
rutinosabban. A hutoszekreny sem volt benn, igy tobb helyem volt.
Es aludni is tudtam :-)

A vasarnap mar a hazaindulas keretein belul telt el, en delben
indultam Dunaujvarosba a Levente altal emlitett szerviz3-ra.

A resztvevokrol: gyonyoru autokat lathattam. Leginkabb Trabantok
voltak, de a legkulonfelebb kinezetekkel. Kb. 40 kepet keszitettem
:-)

Osszessegeben veve tenyleg nagyon jo buli volt! Es sokat
koszonhetek Eszternek es Lutyonek! Lutyo raadasul a kamerazasban
is segitett, nelkule nem nezhetnem vissza az "alakitasaimat" :-)

Most viszont befejezem az irast, mert mar igy is sokat fecsegtem
:-)

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - temp? es mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Keddveseim!

Az a kerdesem, hogy a motor homerseklete befolyassal van-e a
menetteljesitmenyre? Ugy ertem, ha a bemelegedett motor homerseklete magasabb
a normalisnal, ettol lehet-e, hogy rosszabbul megy?

Aldo:

>> Mi ez a szabalyzo? Nekem a D+ sem eleg nagy feszultsegu! Ezt okoz6jak a
>> diodak?

> Nem, mert ez a referenciafeszultseg, ez mar a szabalyzotol fugg.
> Udv

Na akkor ezt most nem annyira ertem. A D+ az bemenet, nem? En ugy lattam a
kapcsolasi rajzon (Audi), hogy az egy sima [15]. Ezt belul alakitgatja a
fesszabalyzo, nem?

Tegnap vettem eszre az uj Renault Twingo-n (?), hogy a hatso fenyvisszaveroje
3szog alaku. Igaz, hogy nem egyenlo oldalu, de a KRESZ arrol szol, hogy
barmilyen lehet, _kiveve_ _haromszog_. Nem szabalyos, viszont nagy zsir,
ugyhogy majd megvaltoztatjuk a KRESZ-t (ld. Peugeot mellso index).

Kulonben a minap azon gondolkoztam, van-e valami jogszabaly a kovetkezo
esetre: vetlenkent, frontalis utkozest elharitando jobbra rantom a kormanyt es
a kocsim ripityara torik. Utkozes nem volt, en rantottam el a kormanyt. Ha
nekimegyek, akkor o a hibas, tiszta ugy, csak esetleg meghalok. Van erre
valami szabaly, hogy ilyenkor ki a hunyo?

Multkoraban kerdezett valaki (en) rugogyartassal kapcsolatban. Most megteszem
megegyszer, hatha mindenki figyelmet elkerulte. Szoval mibol all, ha egy
elfaradt rugot megedzenek es van-e valami veszelye ennek? Van-e valakinek
viszonylag friss tapasztalata rugokeszittetessel kapcsolatban? Letezik-e mas
ceg, mint ami a Fay u.-ban van?

s.cs.
LLAT




s.cs.
L.

*** IVICZ Laszlo                            
*** Egyedi lepcso-, korlat-, kapu-, stb. keszitese
*** Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
*** ICQ: 83426480
+ - Re: DellOrto karbi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Fogash!

 Igazad lehet. En nem foglalkoztam meg ezzel temaval, csak megbiztak,
es nekem ezt mondtak. Direkt lebetuztettem, de hat... Koszi az infot,
tovabbitom az illetkesnek.

Udv
Domi

f> Probalkozzunk talan a Dell'Orto markaval a "Tellolto" helyett. Valszeg
f> Alfa, esetleg Lancia, vagy Fiat. Ezeken szinte kizarolag Dell'Orto vagy
f> Weber figyel. Amugy van az AutoData sorozatban Karburatorok kotet is, ami
f> az egyetemi/foiskolai konyvtarakban megtalalhato. Ebben robban tott abrak,
f> fuvokameretek, uzemanyagszint stb megtalalhato.
f> Udv
f> 
+ - Re:Skoda klub sikertelen regisztracio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Chip (es Mindenki)!

>Meg egy kerdes fricikem: valamiert nem tudtam magam regisztralni a
>Skoda klubban. Van ennek valami trukkje, vagy en voltam a huje? :)

Ha itt arra gondolsz, hogy nem sikerult feliratkoznod a Skoda-listara,
hat en is igy jartam eloszor. De rajottem a turpissagra,
a kozolt cim hibas volt.
A helyes cim :  .
Ha jol emlekszem, Frigyes @egroubs.com-ot irt, de a lenyeg, a fenit
cim jo.

Udv:
	Cocas
+ - vigyazni kell kagylo urnal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Felesegemet rendszeresen megprobaljak a csajok
fizeteskor atverni [becsi uton befele].
Modszer 1)
-fizetsz tizezressel
-csaj visszaad 5000-ig
-hosszasan elkezd hablatyolni smart akciokrol,
meg ad valami , amivel a TV2-ot kell
nezni es nyersz...  de o biztosan nyer,
mert 10-bol min. egy elfelejti, hogy meg jar vissza penz.

Modszer 2)
Egyszeruen kevesebbet ad vissza, mondjuk 400Ft-al.
Gondolom, 10-bol 1 ezt is megeszi.

--Udv: szm
+ - fuvaros (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

csendi irta: ui. Nem tud valaki korrekt nemzetkozi 
fuvarozot?

Tudok. Mekkora sulyt, avagy tomeget kellene szallitani, 
honnan-hova?

Attila
+ - OLAJCSOPOGES (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi..

En ket auton is csinaltam hazilag olajcseret, es sajat karomon
kitapasztaltam hogy lehet megszuntetni a csopogest... Igaz mindket
alkalommal ketszer kellett szetszednem az egeszet, egyik sem ereszt, egy
csoppet sem!
Az egyiknel egy bakelitalatetet vettem autosboltban, a masiknal pedig rendes
csoszerelokoccal csavartuk be a csavart.
A kulcsszo: HERMOSAL! Ez egy cseh(vagy szlovak) gyartmanyu blokktomito,
olyan szaga van mint a bakelitnek, kis dobozban aruljak, es alig kerul par
szazasba... Ezzel (ketoldalasan esetleg) bekened szepen a csavarnak az
illeszkedo reszet, (miutan mar nem olajos termeszetesen, ergo sokat kell
varni a leeresztes utan) egy picit varsz (1-2 perc), majd JOOOL meghuzod az
egeszet, es ismet var JOOO sokat  hogy legyen ideje kikemenyedni...
Persze azota meglazitani meg nem probaldtam, de elvileg nem ragad olyan
erosen. Papir szerint szesszel oldhato.
+ - Autos ules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Zotya:
>>>Semmikeppen ne vegyel meg olyan ulest, amit ujonan odaadnak
>>>10-15 eFt-ert !!! ("A"-"B" kat.) A gyerek uleseket utkozesi es
>>>egyeb teszteknek vetik ala, nem mindegy miben ul a gyerek !
>> Ezzel azert vitatkoznek. Regota kaphato pl. a Dooby ules.
>En is vitatkoznek. Nagy aruhazakban (CORA, TESCO, Auchan) ugyanannyiba kerul
>az uj es  jo gyerekules, mint a bababizomanyikban akaar u.a. marka
>hasznaltan. Ilyesmit nem a Brendonban kell venni.
>Udv, Bela

Hali !

Na ja ! A Brendonban _nezni_ kell, aztan mashol megvenni !
En tovabbra is a hasznaltat preferalom, ugyanis az altalam ismert
nagy aruhazak jelszava: szart dragan !!! (CORA es Auchan felenk
nincs, van viszont Interspar, Bricco Store, Baumax, Praktiker, stb.)
Normalis termeket nem szoktak akciozni, nem is nagyon arulnak.
Az arujuk 99%-a gagyi !

Hogyha valaki megtalaja a net-en a TUV eredmenyeit, az ne kimeljen.
En is keresem, de hat tobb szem tobbet lat.

Mellesleg az altalam vasarolt Ro:mer ulest ugy reklamoztak, hogy
az XY altal vegzett vizsgalatok soran a legbiztonsagosabbnak bizonyult.


Zotya

ui: A kovetkezo talalkozora elviszem az uleseket. (Majd amelyikre el
tudok menni. Paks sajna nem jott ossze.)
+ - FONTOS MUSZAKI KERDESEK (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Keresek olyan emberkeket, akik jartasak trabant temaban (4ut).

Kerdesem:
- miben kulonbozik a 2 es 4 utemuek futomuve
- atepitheto-e a 4ut-e a 2ut-be (nem mindegy az az elso tarcsafek)
- mit kellene atalakitani (szervofek?)
- kaphato-e ra alufelni

Soma!

Ajanlom figylmedbe: P126-T1.1 kulso tukor. Fekete muanyag allithato a
tokban a tukor, formasabb es europaibb kinezete van, nagyon feldobja a
kocsit (szinre fujva valoszinu megjobban).

Hat szoval eldurrant az agyam, es elhataroztam, hogy megcsinalom az
automat, ugyis muszakira kell vinni. Es eszembe jutott, hogy rafer egy
kis atalakitas. A diszcsikok eltunnek rola, uj festest kap megprobalom
ratenni majdan a 4ut futomuvet ha sikerul, a hatso lampakat is
lecserelem, talan a lokharitokat is. Igy uj erdekes (es remelem
osszejon) szep autom lesz. Pontosabban kisse egyeni. A motort meg hagyom
benne. Mert allitolag a 4ut-esites zajossa teszi nagyon.

Megegy kerdes:
Allitolag kaphato ra nagyobb teljesitmenyu motorhoz 5-os versenyvalto.
Azt hiszem olyan 15.000 korul. Ha valaki hallott errol vagy tapasztalata
van, hogy a szeria motor elbirja-e az kerem uzenjen.

Ha tudtok sgiteni elore is koszonom, ha cimet tudtok ahonnan segitseget
kapok az is kituno.

Udvozlettel
Teeby

Ui:Majd megprobalok irni az uzemanyagcellarol is egy picit van rola
anyagom
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Shell V-Power (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Akkor egy kis leiras a benzinrol:

Autoexpert 1999 Augusztus (termek es technika rovat)

" A csodabenzin

...95-os oktanszamu motorhajtoanyag tovabbfejlesztett adalekokat
tartalmaz. Ezek eltavolitjak a szilard szenalapu sznnyezodeseket a
motoralkatreszekrol, melyek a korabban hasznalt benzintol rakodtak le...
...Masreszt a szentartalmu lerakodasok kivalo abszorpcios tulajdonsagaik
miatt szivacskent kotik meg a benzint...
...A tokeletes tisztulas es teljesitmenyjavulas 5-6 tankolas utan
varhato. Ezt egyrant igazoltak a hasznalt motorokkal vegzett fekpadi es
orszagutikiserletek. Europaban eloszor Mo-n kezdtek meg az
ertekesiteset..."

A lenyeget kiragadva ennyi.

Udv
Teeby

Ui: valoban tisztit, az ex Skodamban az oreg AC-t kitisztitotta (ki is
dobhattam -> a membranjabol kioldotta a koszt ami tomitette a
repedeseket)
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Oktanszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Pongyolan fogalmazva:
Osszenyomhatosag. Az uzemanyag egysegterfogatanak hany szazalekara
nyomhato maximum ossze.
Persze magyarazhato ez a kepesseg tovabb kemiailag is az izo-oktanok es
heptanok aranyaival.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom szepen mindenkinek a hasznos infokat, es a az 5leteket
gyerekulessel kapcsolatban.
Nezzetek el nekem, hogy nem irok nevsort, de nem szeretnem, ha valakit
kifelejtenek. Maganba, es a listara 15-nel is tobb hozzaszolas erkezett. 
Meg 1x koszi:
Chris
+ - Re: Filmek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

>elbujhatnak... Bar allitolag a Bullit (Steve McQueen) alapmu. Megvan

Lattam belole egy reszt. Hatarozottan jo, ahogy egy Charger-t uldoznek 
egy Mustang-al....
En is vadaszom. DVD-n meg lehet venni, de azt nem tudom megnezni....
Tenyleg! At lehet venni DVD-t videora? Mert akkor megveszem....

>Mit tudni a tolvajtemporol?

Tobbet vartam tole. Megneztuk a mult heten, es szerintem nem egy nagy
durranas. A Cobra GT jol nez ki, de kb 5 percig nyomul vele. Egyszer
erdemes megnezni, mert a Mustangnak ki...jo hangja van! Viszont az a
film egy 1973-as film feldolgozasa, aminek a cime ugyan az (Gone in 
60 secunds) , viszont rettenetesen latvanyos. Az is kene....

Udv: Balazs
 _ _
| | |  1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8 
| | |     
|/|\|    http://www.extra.hu/myolds 
|_|_|    Mailto:
+ - Asras kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Kosz az Astras valaszokat!

Itt vannak az ujabb kerdesek:

Tudja-e valaki, hogy a '94-es astra sebessegmeroje csal-e es kb mennyit
ugy 160-170-es temponal ora szerint?
Kell-e fekeznem, ha latok egy 100-as tablat, de az ora 160-at mutat?:-)
Persze hogy kell, ennyit csak nem csal,:-) de valamennyit biztos.

Minden jot!
Nagy Tamas, Paks
+ - Benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho,

Egy oszinte benzinkutas tapasztalatai:
A Shell V-Power inkabb a regebbi autoknal jelent valami 
elonyt: csokkenhet a fogyi, a tiszitoanyagok reven jobban 
huzhat az auto, kevesbe fustolhet. Csak olyan 
adalakanyagokat tartalmaz, amit egyebkent is be lehetne 
szerezni a Shell-nel.

A Shell Racing meg a legfelsobb osztaly koreiben okoz 
erezheto javulast motorteljesitmeny teren.

Sajat tapasztalat:
A Szentendrei uton az Aral kutnal tankolva fel literrel 
csokken az atlagfogyim. 
Ha tehetem, akkor olcsobb helyen tankolok, foleg ott, ahol 
a szemelyzet nem agressziv, nincs marketing-szag. Lehet, 
hogy ott csak par forinttal olcsobb, de ha tehetem ott 
vasarolok. Az igaz, hogy par szaz forint sporolas nem sok 
de a RABLO, SZEMET benzinkutakat kerulom. Az M1 (Tatabanya 
fele) vagy az M3 Bp-i Shell kutakat kerulom.

A 6-os úton egy nagyon kis benzinkut szokott a MOL-t 
kikerulve is vasarolni benzint. Legutobb Szlovak benzint 
adott, aminek kulonleges, semmihez nem hasonlithato szaga 
volt. Ismeroseim allitjak ez JOBB benzin, mint a tobbi. 

Bby
+ - Tuzeloanyagcella I. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Itt Teeby. Sajat atiratomban (rovidites) lassuk az ominozus temat.

Autoexpert '99-9. honap:

Tiszta vizet a levegobe!

A kornyezetvedelmi eloirasok szigoritasaban az USA Kalifornia allama jar az ele
n.
Ott mar a 90-es evek elejen eloirtak, hogy a1997-tol a nagy autogyartokeves ela
dasaik 2%-at
a kornyezetet nem szennyezo jarmuvek (ZEV = Zero Emission Vehicle) ertekesitese
vel teljesitsek.
Bar ez az eloiras a jarmugyartok tiltakozasara nem lepett hatalyba, szamos tova
bbi szovetsegi
allam bejelntette, hogy a jovoben hasonlo rendelkezeseket fognak bevezetni. Az 
EU-ban 2000-tol
lep eletbe az Euro III. szabvany, amely nem koveteli meg a teljes emissziomente
sseget, de jelentosen 
csokkenti az engedelyezett karosanyag-kibocsatast.
A teljes emissziomentesseget csak villanymotorral lehet teljesiteni, de a villa
nymotoros jarmuvek
elott meg akadalyok allnak.  Ugyanis egyenlore megoldatlan a szukseges energia 
tarolasa, ami
nagyobb hatotavolsaghoz szukseges. A legkorszerubb Li-ion akummulatorok is csak
 maximum
200km megtetelere elegendoek. Tovabba az akkumulatorok toltese olyan idomennyis
eget vesz igenybe
amely kizarja a tavolsagi kozlekedesben az alkalmazast. A technikai okokon kivu
l kornyezetvedelmi
szempontbol is kerdeses az elonyuk.
Csak akkor lehetunk biztosak az elektroautok maximalis elonyeiben, ha a toltest
 termeszeti eroforrasokkal
vegezzuk. Minden mas esetben kerdeses hogy kimelobb-e az eloallitott energia
mint a belsoegesu motorok.
                    
Tablazat:

                               Tuzeloanyag                   vizgoz font/merfol
d            CO2 font/mrfold

Belsoegesu motor:    benzin                              0,39                  
               0,85

T.C. (tuzeloanyag-cella): hidrogen benzinbol        0,32                       
          0,7

T.C.:                         hidrogen metanbol            0,25                
                 0,15

T.C.:                          H2 megujulo energiaval     0,25                 
                0

A tuzeloanyagcella egy olyan berendezes amely sok ertelemben uj tavlatokat nyit
ott meg.
LAkotelepek futesere mar most is hasznaljak, a tuzeloanyag-cella alapu eromuvek
 fejlesztese
mar a vegso stadiumban van, az autogyartok is ezt tekintik a jovo energiaforras
anak.A mikromeretu
haztartasi gepeket ellato T-C-k gyartasa pedig mar a 2000. evben megkezdodhet.

Mukodese:

A T.C. lenyege a H2 es O2 talalkozasanak hatasara vegbemeno toltescsere, melyne
k hatasara
feszultseg indukalodik.Normalis korulmenyek kozt a reakcio soran hatalmas menny
isegu ho keletkezik
es a reakcio robbanasszeruen zajlik le.(mint a kozismert durranogaz kiserletben
). Ugyanezt alkalmazzak a 
T.C-ban is csak lassitva es ellenorzotten. Igy a keletkezo energia felfoghato e
s transzformalhato.
A cella mukodese az u.n. Protonatereszto membranos rendszeren keresztul ertheto
 meg.
(PEM, PEMFC)
Az ujdonsag ami altal az oxigen es a hidrogen szabalyzott egyesulese lehetove v
alt az, hogy a
gazok nem talalkoznak kozvetlenul egymassal, hanem egy membran amely elektrolit
kent funkcional
elvalasztja oket. A membran sajatossaga, hogy azt a H2 atom magja vagyis a prot
on tudja atlepni.
A hozza tartozo elektron a masik oldalon marad. Igy ha folyamatosan aramoltatju
k a gazokat az
egyik oldalon folyamatos elektronhiany lep fel, mig a masikon folyamatos elektr
ontobblet. Igy a membran ket 
oldala kozott letrejon az elektromos feszultseg amelynek hatasara aram folyik a
 T.C. ket oldala koze
kapcsolt fogyasztokon. Nagy elonye a T.C-nak, hogy mukodes kozben sem az anod, 
sem a katod
sem pedig az elektrolit nem valtozik meg, igy igen nagy elettartamu. Egy cella 
eseteben az uresjarasi 
feszultseg ~1,1V a terhelesi feszultseg ~0,7V, a cellakat sorba kell kapcsolni 
igy kapjuk a szukseges
feszultseget. Akeletkezo ho elvezetesere a cellacskak koze hutolapokat kell ten
ni, igy javul a hatasfok is.
A jarmuiparban alkalmazott a PEM technologia.
A kutatasi es fejlesztesi koltsegei elorelathatolag 2000-re meghaladjak az 1 MI
LLIARD dollart.

Emisszio

A mellektermek vizgos formajaban jelenik meg.A CO2 kibocsatas mellett minden ma
s karosanyag
kibocsatasa jelentosen csokken vagy megszunik.Amennyiben a H2-t foldgazbol vagy
 metanolbol
allitjuk elo reformalassal, akkor CO2 is keletkezik. Fejlesztes alatt van a pla
zmasugaras u.n.
Kvaerner-eljaras, amely ipari meretekben allit elo foldgazbol vagy nyersolajbol
(!!!) H2-t es aktiv szenet,
igy elkerulheto lesz a CO2 kibocsatas.

Elonye meg, hogy alkalmas az idoszakosan rendelkezesre allo alternativ energiaf
orrasok altal letrehozott
energia tarolasara (nap, szel) es tovabbitasara. Ennek peldaja a napenergia fel
hasznalasaval nyert
villamosarammal elbontott vizbol nyert H2. Amely azutan a cellakkal kello idobe
n jo hatasfokkal
ismet elektromos energiava alakithato.

Hatasfoka:

A ma termelt energiak egy hoerogep es egy generator segitsegevel tortenik. A ce
lla elonye, hogy
a keruloutat (hoerogep) kiiktatva kozvetlenul allitja elo a villamos energiat. 
Igy az osszhatasfokot
eredmenyezo tenyezok elektrokemiai jelleguek es nem olyan jelentos mertekuek mi
nt a hagyomanyos 
Carnot-folyamat tenyezoi. Igy 60% feletti a villamos energia formajaban felszab
adulo energia reszaranya.
Masik jellemzoje, hogy feluleti uton tortenik az energia eloallitas, nem pedig 
terfogati uton, mint
a hoerogepeknel. Kovetkezeskepp a hatasfok nem terfogatfuggo. Ebbol az kovetkez
ik, hogy nem szukseges
hatalmas targyakat epiteni a jo hatasfok erdekeben. 

Az alkalmazhatosagrol a kovetkezo reszben esik majd szo...

Udv
Teeby
+ - Re: filmek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: filmek ( 17 sor )
[...]
> A Marhakonzervben azert erosen elfogy az a BX, viszont ennyi erovel
> rengeteg Belmondo-filmbol is lehet vezetest tanulni. Az amcsik
> elbujhatnak... Bar allitolag a Bullit (Steve McQueen) alapmu. Megvan
> valakinek? Ja es a Blues Brothers elso resze!
>
> Mit tudni a tolvajtemporol?

Alig van benne autos akcio, es az a keves sem kulonosebben jo. A Roninhoz
kepest kutyafule. A Tolvajtempo abszolut a tema pszichologiajara helyezi
a hangsulyt, az autok csupan statisztalnak. A vegen azert van benne egy
igazi, a bekebeli Knight Rider-es akcio: egy total irrealis repules,
aminek a vegen Michael Knighthoz hasonloan Cage is ugrik egyet az ulesben,
es sohajtozik nagyokat... :(

A Blues Brothersban is keves a technikas gyakorlat, tobbnyire csak
gazolnak at mindenen, igaz, azt azert jo nezni... :)

Meg a Halalos Fegyver utolso, 4. epizodjabol maradtak meg emlekkepek
bennem egy-egy izgalmasan kivetelezett autos jelenetrol...

Udv,
Zoli

	== Nasfay Zoltan -- mailto:  ==
== www.kimwilde.com -- www.relax.hu -- w3.swi.hu/saab900hu/ ==
+ - Re: Brava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eloszor is reszvetem. Hadd kerdezzem mar meg, hogy mennyi volt abban a
kocsiban? Biztos, hogy nem a Fiatnak kene allni a szamlat? A
vezermuszijcsere periodusa ugyanis elo vagyon irva. Ha azt meeg nem
haladtatok meg...
Amugy nekem a szerelom azt mondta, hogy feszitogorgot a masodik
vezermuszijcserenel kell csak cserelni.
Jol ertem, hogy ugy meg vagytok elegedve a Fiat Brava-val, hogy megint Fiat
Bravat akartok?
    Udv, Bela



> wrote in message news:...
>
> Sziasztok!
>
>  Ma reggel szegeny autonk azt mondta sanyi. Eppen mentunk volna
> munkaba, es kb 100 m-re a Fiat szerviztol egy hangos csorrenes utan,
> a motor tobbet nem indult, leallt. Felretoltuk az autot. Majd pont
> arra jott egy Autoklubbos emberke, aki szerint elszakadt a
> vezermuszij. Fasza. Elhataroztuk, hogy most pedig eltoljuk vegre
> a szervizig az autot (fel a dombon), amikor jott egy szerelo srac, aki
> onkent felajanlotta, hogy elvontat addig. Nagyon rendes volt. Kocsi be
> szervizbe, vezermuszij burkolat lekap. A hiba: darabokra tort a
> vezermuszij egyik feszitogorgoje, aminek eredmenyekepp kb 5 fokot
> ugrott a szij. A szerelo csak holnap tud nekiallni, es igy csak akkor
> derul ki az is, hogy milyen karok keletkeztek meg a motorban. Valszeg
> a vezerles is elment, meg szelepek is gorbultek. Ugyhogy szegeny auto
> most a szervizben van.
>  Apam, annyira beduhodott, hogyha nem lesz tul draga a javitas es
> keszen lesz, lehet hogy becsereljuk egy uj Bravara.
>  Ebbol kifolyolag erdekelne, hogy milyen tapasztalatok vannak az uj
> 1.2 16V-s motorokkal? :)
>
> Elore is koszi.
>
> Udvozlettel
>            Domika
>
> Fiat Brava SX 1.4 12V
>
>
>
+ - Brava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Ebbol kifolyolag erdekelne, hogy milyen tapasztalatok vannak az uj
> 1.2 16V-s motorokkal? :)

Roviden:
Jobb lesz a fogyasztas, olcsobb a biztositas, cserebe a nyomatek
felkoltozik 2000-el magasabb fordulatra.

Erdemes elolvasni az index.hu Brava/Bravo topicjat.

Csa.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS