Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2794
Copyright (C) HIX
2006-02-10
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 villamost balrol (mind)  22 sor     (cikkei)
2 sobanallo vs eloremeno (mind)  38 sor     (cikkei)
3 gumibaj (mind)  21 sor     (cikkei)
4 dadogo motor megoldasa (mind)  32 sor     (cikkei)
5 re: re: Re: Gyorshajtas - remelem lassan tenyleg vege. (mind)  14 sor     (cikkei)
6 re: Re: keresztezodesben elozes (mind)  18 sor     (cikkei)
7 Re: Valasz: re: Jobbra kanyarodas...*** HIX AUTO *** (mind)  7 sor     (cikkei)
8 honda kereskedes (mind)  14 sor     (cikkei)
9 Re: kerekek szama (mind)  90 sor     (cikkei)
10 keresztezodesben elozes (mind)  21 sor     (cikkei)
11 re: kerekek szama (mind)  94 sor     (cikkei)
12 re: Jobbra kanyarodas, HAT (mind)  25 sor     (cikkei)

+ - villamost balrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hella Kocsisok, Geza.

Irod:
Ugyan mar...
Az  uttest  kozepen halado villamost balrol - az a finom.
Budan a Becsi uton, meg a Frankel Leo-n

Na, most akkor ne keverjuk a kettot.A Becsi uton van 2x2 sav(bar 1-2
eve az eszaki iranyban a kulsoben allandoan parkolnak, nemtom mer
hagyjak, baromira dugogerjeszto...) ott nyilvan total szabalytalan a
villamost balrol elozni.Viszont a Frankel Leon a 2x1
savban_vegig_parkolnak tehat a villamost _nem_tudod_ jobbrol
elozni,(gyk:nem fersz el)
barmennyire is az ut kozepen megy.Es mivel alt. gyokkettovel bir
haladni jopar megallon keresztul, ami baromira idegesito,
gyakorlatilag mindenki elozi ahogy
tudja, jelen esetben balrol. szvsz semmi meglepo nincs benne...Szoval
a 2 helyszin nem ugyanaz...

Udv

KZG
+ - sobanallo vs eloremeno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hella Kocsisok.

Ha mar ilyen vitainditos, velemenykerdezos idoket elunk, :-) (amikor
barki mondhatja meg egy oregnek is, hogy Ni!! :-)) en is
feldobnek egy temat.
Vegyuk pl a pesti also rakpart eszaki veget, ahol fel lehet
kanyarodni, elotte ugye osszeszukul a ket sav egyre, ugy hogy a kulso
mexunik.Namost itt mikor sokan vannak, mar a szukules elott mindenki
tart a belsobe, hogy ne kelljen az elsobbsegrol lemondani.Igyhat
baromi nagy sebesseggel kialakul a belso telitett sav es a kulso ures
sav.Ilyenkor sok "elelmes" megis tovabb megy a kulsoben, ezzel haragra gerjeszt
ve
a belsoben toporgokat, akik persze tuzzel-vassal vedik a kibojtolt
poziciojukat  a sor elejen, es senkit nem engednek be.
Kerdesem: mi lenne a helyes megoldas?
Telleg bunko dolog-e az ures savban eloremenni, hiszen van aszfalt; illetve tel
leg
esszeru-e soxaz metert sorbaallni,csak azert mert nem akar senki
lemondani semmirol.
Szerintem:
az embereket arra kellene "nevelni" hogy egy hosszu sor helyett legyen inkabb
ket feleakkora, es onnantol cippzar elven tovabbmenni, ezt
elosegitendo akar olyan utszukulettel, ahol mindket sav mexunik, ill.
egy savba olvad szimmetrikusan. Vagyis semelyiknek sem marad
elsobbsege...Bar istenigazabol kulfoldon sem lattam
meg ilyet (igaz, viszont ott van kozlekedesi kultura).
Itthon viszont nem lenne jo 5let? Valszeg szamtalan hasonlo helyzet
van Bp-en es mashol is ilyesmire.
Viszont semmikepp sem keverendo azon esetekkel, mikor kanyarodosavon,
elzart teruleten, stb... mennek elore a sor elejehez.
Szivesen olvasnek velemenyeket eerol a temarol is.
Udv

KZG

Bocs a hosszert
Koszonom a szelvedopoliros tanacsokat, ha lesz tapasztalat, beszamolok
rola.
+ - gumibaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hella Kocsisok.

Van egy kis gond a gumikkal a kocsin.
Egy ideje azt tapasztalom, hogy idonkent teljesen veletlenszeruen lejjebb-, vag
y total
leereszt
valamelyik gumim.Tavaly  meg csak az egyik csinalta, mostanaban pedig
mar haromnal is elofordul.Baromi idegesito tud lenni.Neha jo akar egy
egesz 7ig is, maskor meg naponta kell fujni.Namost  a harom jancsiszog
esetet azert kizarnam.
Jol sejtem, hogy akkor a gumi es felni talalkozasanal szokik a levego?
Es akar lehet azert, mert sokat voltak a felnikrol le-felszerelve a
gumik evszakvaltaskor, es megnyultak volna az acelkarimak a gumiban?
Volt masnak ilyen esete?
Vagy mi okozhatja?
Tudom, kene egy hatalmas dezsa, amiben vizben elmerulhet a leszerelt
kerek; de nincs... meg a minusz tiz fok se felhasznalobarat.

Koszi elore is

KZG
+ - dadogo motor megoldasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hella Kocsisok.

Ugylaccik ilyenkor ejszaka bennem is felebred a kozlesi vagy... :-))


Naszoval meg tavaly irtam, hogy idonkent elkezdd rangatni, majd teljesen ledado
g
a motor orszaguti, meleg uzemben; olyan szinten, hogy meg kell vele
allni, kb 3-5 percre es akkor utana megint lehet hajtani.Es hogy ez
csak telen jon elo, es eddig senki nem tudott vele dulore
jutni.Nahat, most januarban ez odaig fajult, hogy egyszer 3 ill.
idonkent 2 hengerrel kellett hazajonnom videkrol Pestre,(de
hazahozott, es ez a nagy dolog!!) es semmilyen
megallas nem hozta helyre.Az anyazasok kozepette viszont annak
orultem, hogy a rejtett hibabol allandosult hiba lett, vagyis vihetem
a szervizbe.Addig nem akartam, mert pont ott ugyse jott volna elo.
Itt is megkerdeztem, jott is mindenfele valasz, hogy benzinszuro, meg
lyukat furni a tanksapkara, meg karbipucolas; magam speciel a lelkes
laikussagommal a  trafora gondoltam, de egyik sem volt jo irany.
A megoldas valami kisebb gyujtaselektronika csereje volt ami a
karburator mogott van (Renault E6J motor), ami vegleg
behalt.Most mar megy szepen barmikor.Ja, es egy nagy jol felszerelt
muhelyben nem birtak megcsinalni, viszont egy kicsi, kevesbe
felszerelt helyen, de tapasztalt szerelovel megoldodott...
Kovetkeztetes??

Igerem, mara bedugulok.
Remelem, nem csak en irtam a mai hix-autot...  :-)


Udv
KZG
+ - re: re: Re: Gyorshajtas - remelem lassan tenyleg vege. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Fadd-Domboriban
Nyar vegen lehetne esetleg. Augusztus 20 utan vege a foidenynek, de
meg jo ido szokott lenni. A mostani mar elindult, tul surun sem jo.

>- latogatas a Paksi Atomeromuben
Itt mar voltunk, es van egy bennfentes igeret, hogy ha valaki igenyli, akkor
a reaktor tetejen is ugralhat :-).

>- termeloi borospince latogatas
A tarsasag legalabb felet megfogtad :-).

>- van egy kis hely a kozelben, ahol lehet gumit csikorgatni ;-)
Barmilyen hihetetlen, ezzel viszont nem. Bar egy szlalom verseny lehetne.
Gyorsasagi semmifelekepp.
+ - re: Re: keresztezodesben elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Gyakran előfordul, hogy főúton olyan a szembeforgalom, hogy
>kilométereken át kell 70-nel
Adok egy kis okot az ismetelt szidasra :-). Kovetkezmeny 0 lett,
es mar reg elevult. Azota is emlegetjuk a hulye rendort, bar
leirva nem biztos hogy atjon.

Szolnok korgyoru, teherauto miatt 50 -el docogunk regen, pont a
vegen egy szabad hely. Az utolso kocsikat mar nem tudom a zarovonal
elott megeloni, de sehol senki. Ugy ahogy kell megelozom, es megyek
a Celicamnak megfelelo 150 -el kenyelmesen. Lakott terulet, lassitok,
amugyis szemben rendorok. Abony kozepen hatulrol levillog egy
rendorauto. Persze illedelmesen megallok, En nem kovettem el semmit,
villogtak, Abonyban betartottam a 60 -at. Erre atszol a kollegaknak:
130 -al jottunk, es az urat (nem ismert biztos) itt ertuk utol, mert
zarovonalon elozott Szolnoknal. Elfogyasztottuk miatta az egesz napi
km -t. Persze tagadtam ahogy kell, varjuk a teherautot. Varunk
vagy 10 percet. Megjon, felveszik az adatait, valasza: O nem emlekszik. Jott
valami papir 1x, nem vettem at, igy nem tudom mit akartak.
+ - Re: Valasz: re: Jobbra kanyarodas...*** HIX AUTO *** (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Pont annyi auto elozott meg mint amennyit en eloztem. >Jo lenne ezt legalizaln
i
De jo lenne megkuzdeni 100 IFA-val, mikozben 100 Ferrari tol le az utrol :-)
--
Meszaros Geza

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: dsl51b6b614.pool.t-online.hu)
+ - honda kereskedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van-e valakinek valami tapasztalata Honda markakereskedesekkel az orszag
keleti feleben, illetve Budapesten?
A honap vege fele szeretnek cserelni, es miutan nem tulzottan
frekventalt helyen lakok (Bekes megye csucske), szivesen vennek minden
jo/rossz eszrevetelt, hogy hova erdemes/nem erdemes menni, mielott
nyakamba veszem a szalonokat.
A kiszemeltem egy Accord 2.2 I-CTDI Sport 2006, meguntam a
szervizjaratokat a peugeot 307-esemmel.

Koszi a valaszokat!
Balazs
most meg 307-el...
+ - Re: kerekek szama (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egy szo mint szaz: erdekelne a velemenyetek a varosi
> kozlekedes kerekparos resztvevoirol.

A csucsforgalomban osszevissza szabalytalanul cikazo 
kamikazeket komoly veszelyforrasnak latom a bp.-i kozlekedesben,
amellett hogy sok helyen egy ilyen bioeromu 50 masik autot
feltart a csucsforgalomban.
A kresz szabalyozasa e teren romlo tendenciat mutat: meg
nehany uj "specialis" szabaly es szinte akarhol mehet majd a
biciklis es mindig elsobbsege lesz az autokkal szemben:( 
Ha rajtam mulna, egy nagy csomo foutvonalon azonnal betiltanam
a kerekparozast. Budapest kozlekedesi infrastrukturaja nem 
alkalmas a tomeges (sokszazezres lepteku) kerekparozasra, 
az elmult 15 evben megepult csokevenyes uthalozat ellenere se.

A kerekparosok jelenlete mellett szol, hogy a pesti cangasok 
egyre nagyobb hanyada folrakja a bukosisakot, eleg technikas,
szamit az autokra, tukroket hasznal, van fogalma a kresz-rol,
ha nem is tartja be. Nemelyik egesz profi modon tud esni, ha
muszaj. Ha kicsit teljesebb lenne a kerekparut-halozat, nem
sokat zavarnanak, meg joval nagyobb szamban sem. Sot ha tobben
lennenek, lassan az autosok gondolkodasaba beepulne, hogy
szamitani kell rajuk, es vannak helyek ahol nekik van elsobbseguk.
Nem ezekkel a bringasokkal van a gond. Van egy hangos
kisebbseg akik valamifele ideologiat gyartanak a biciklizesbol,
felsobbrendunek hiszik magukat, ezek szervezik ezeket a 
demonstraciokat, amit vsz idejekoran be kellett volna tiltani.
Csesznek lehuzodni, jobbra tartani, beallnak a sav kozepere, 
-na, ez az akadalyozas!- nehogy valaki el merjen menni mellettuk,
kocsik ele vagnak, cikazva folyamatosan balesetveszelyt okoznak,
es ha ledudalom, meg neki all foljebb.
"bringas topikok": ugy tunt, jellemzoen az utobbi fajta szokott 
bringas forumokra irkalni. Egyszer kivancsisagbol beneztem egy
ilyenre: frusztralt pszichopata luzerek habzo szaju siramai, pl.
hogy hol melyik autot kellene kollektiven beleboritani a Dunaba.
Vsz ezeket elobb idegkezelni kene, es eltiltani a kozlekedestol
amig nem hat a terapia. Miert kerekparozik, ha ennyi konfliktusa
van belole? Szalljon buszra vagy vegyen autot, legfokepp vegye
be a gyogyszeret. Normalis ember nem keresi maganak a bajt,
megtalalja az magatol is.
Ha a kresz-hez hozzavesszuk, hogy a fizika is kemenyen az autok 
mellett all (van kb. egy tonna elonyuk) vegkepp nem ertem, miben
biznak a pesti utakon a kamikaze stilusban nyomulo biciklisek.
Szuicid hajlam? Veszelykereses? Ha vonzza a veszely, inkabb
masszon sziklat, raftingoljon, tudomisen, csak masokat hagyjon
ki belole. Nekem draga az idom.

Visszagondolva, nekem az elmult par ev balesetveszelyes 
szituacioi jelentos %-ban kerekparosokkal (kisebb reszben 
motorosokkal) fuggtek ossze, volt par erdekes tortenetem. 
Kresz-ileg mindig szabalyos voltam megitelesem szerint. De nem
vagyok hajlando hatranyokat, veszelyeztetest elszenvedni azert,
mert valaki mittomen kornyezetbaratan akar kozlekedni vagy mas
vallasa miatt rodeozik bringan egy arra teljesen alkalmatlan uton,
es azt hiszi, ra a kresz valamiert nem vonatkozik. En nem hobbibol
ulok az autoban, hanem a hogy szallitsam a csaladomat, amit
mashogy nem lehet megoldani.
Ekozben marhara nem erdekel semmi a csaladom biztonsagan
kivul, es hogy idoben elerjunk A-bol B-be _a_jogszabalyok_
_betartasaval_. (ui. normakoveto csaladban nottem fel, ahol az volt
a felfogas, hogy egy idealis vilagban a notorius normaszegoket 
nyilvanosan le kene loni) 
Ezert nem ertem, miben biznak a szabalytalanul elemvagodo
biciklisek, talan abban, hogy veszhelyzetben ugyis jol felrerantom
a kormanyt ha kell? Csak akkor fogom, ha _nekunk_ is a
legbiztonsagosabb megoldas - egyedul a csaladom biztonsagara
a kocsim epsegere es a kresz betujere vagyok hajlando tekintettel
lenni, nagyjabol ebben a sorrendben. Valoszinuleg sokaknak nem
tetszik ez a hozzaallas, de mar oreg vagyok hogy megvaltozzak:)

A kerekparos karokozokat eleg nehez jogilag felelossegre vonni,
ez sem hasznal a kozlekedesi moralnak. Javasolni lehetne, hogy 
pl. a kerekparoknak is legyen rendszamuk, es kelljen kotelezo
felelossegbiztositast kotni rajuk. Ekkor, ha biztos lehetne benne
minden vetlen autos, hogy fizet majd a biztosito a kerekparos 
kotelezojere -kulon tortura nelkul-, a cserbenhagyasos esetek 
szama is csokkenne.
Vagy, jogositvanyhoz kellene kotni hogy bringaval foutvonalra ra
lehessen hajtani, amit notorius szabalytalankodoktol be lehet vonni.
(ahogy most sem lehet 12 ev alattiaknak foutvonalon kerekparozni)
Talan javitana a kerekparosok normakoveto magatartasan.
Hallott valaki olyan esetet, hogy rendor komolyan megbuntetett
volna szabalytalan kerekparost? Vagy, autok baleseteben a 
szabalytalan kerekparost nyilvanitottak egyeduli felelosnek, es
tenylegesen levertek rajta a karteritest? (nem viperaval:))) En eddig
nem.
ui.: en soha nem engednem Pesten bringazni a gyerekeimet, de
meg videken se, nem is kapnak kerekpart soha.

VAti
+ - keresztezodesben elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

"Nem biztos hogy mindig a kényelemről szól
a történet. Gyakran előfordul, hogy főúton
olyan a szembeforgalom, hogy kilométereken
át kell 70-nel döcögni a nyerges Robur mögött.
"
Ez igaz. Bevallom ilyen helyzetben en is eloztem mar forg.
elol elzarton keresztul. De van olyan, hogy sehol senki es
megis ugy megy el.
De az is jo amikor kozepen van kialakitva a balrakanyarodo
sav es emiatt egy kicsit szelesedik az ut es kicsit kigyozik
az ut. Sokan azt siman kiegyenesitik, mert hat ne kelljen
mar forgatni a kormanyt...

Mellesleg roburbol nem is volt nyerges csak ifabol :) Vagy
csak én nem emléxem?

"Ha valaki onnan jobbról épp balra akar kikanyarodni,"
De nem akar, mert irtam, hogy sehol senki :)
Jól belátható fouton levo keresztezodesre gondolok.
+ - re: kerekek szama (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>En ugyan nem kerekparozom gimnazista korom ot, de alapvetoen rokonszenvezek
>veluk.  Szeretnem ha tobb kerekparos es azok kerekparuton tudnanak kozlekedni,
>ma mar talan az utobbi hianya az, ami visszafogja az embereket, nem az ellener
z
>es
>a biciklisekkel szemben. Es igen, a futarszolgalatokkal is rokonszenvezek! :)

Szervusztok,
szervusz nme,
meglepettsegem es oromom egyazon torol fakad. Gondolom nem lepek meg
senkit, ha azt mondom, hogy inkabb az elenkezojere voltam
felkeszulve. De talan tulzottan benne lehetett a kerdesemben az
eloerzetem. Es milyen jo ezt olvasni mindazzal egyutt, hogy az ember
nem ezt tapasztalja az utakon.

>Ami viszont tagadhatatlan: a kerekparosok tobbsege - legalabbis a belvarosban 
e
>n ezt latom -  inkabb a cyclingbanditos stilus hive, ahogy az autosok, ok is t
o
>jnak a szabalyokra, ami soxor okoz konfliktust. Az sem tetszik, h sokuk ereden
d
>oen ellensegnek
>es rosszindulatunak tartja az autosokat, es nem veszik figyelembe, h meg hafig
y
>el
>valaki, akkor is joval nehezebb egy biciklist (vagy motorost) lekezelni, mint 
a
> tobbi autot (egyreszt a meret, masreszt az elobbiek cikazasa miatt).

Mindez igaznak tunik, tulajdonkeppen egyet is ertek de ne
feledkezzunk el ket dologrol:
- Az egyik, hogy a kerekparos nem feltetlen rosszasagbol cikazik,
hanem azert mert a ket kereken valo haladas egy sokkal
bizonytalanabb statikai helyzetet eredmenyez, mint a negy kereken
haladas. Szelben peldaul elkerulhetetlen, hogy a kerekparosnak
legyen oldaliranyu mozgasa is, es akkor a katyukrol es az
ajtonyitogatokrol nem is beszeltunk.
- A masik fontos megjegyzendo teny, hogy egy rettenetesen felelmetes
"banditosz" is a kozlekedes legartalmatlanabb resztvevojenek
szamit, onmagan kivul szinte csak a visszapillantotukrokben tud kart
tenni.

Hianyaolo
>m azt a fajta kovetkezetesseget, aminek szerintem ervenyesulnie kellene:
>ha tudom, hogy biciklin banditozom, atmegyek piroson es egyeb mindenen, egyszo
v
>al
>veszelyesen kozlekedem, akkor legyek tudataban ennek, es az esetleges balesete
k
>et ne _csak_ a "kocsog, rosszindulatu "autosok rossindulatanak tudjam be.

Mindamellett, hogy tokeletesen igazat adok Neked a kovetkezetesseget
illetoen, szep csendben szeretnem megjegyezni (tudom, hogy kozhely),
hogy a legritkabb esetben szoktak a futarok es a piroson atszoko
kerekparosok a balesetek okozoi lenni.
Elarulom, hogy en azert szoktam magamat neha (csakis teljesen
veszelytelen esetekben) atengedni a piroson, mert akkor ket
zoldhullam kozott meg lehet uszni egy tucatnyi auto centizgeteset.

>Lattam mar, amint a szabalytalanul kanyarodo auto elut egy HP-futart, (szerenc
s
>ere nem lett komolyabb serules, raadasul rendor elott tortent), nekem ilyen es
e
>tem nem volt, ne is legyen.
>A varos megbenitasaval jaro felvonulast viszont ertelmetlennek tarto (bar este
>ott voltam a WB-ben a Ludditakon :)  , imho ez a problemat nem oldja meg, csak
>tovabbi
>ellenteteket, ellensegeskedest szul.

Sajnos nagyon ellensegesnek tartom a kozhangulatot. Ezert is
vetettem fel a temat ezen a forumon, mert erdekelt, hogy lehet-e
errol nyugodtan beszelni. Nem tudtam, hogy milyen indulatokat valt
ki a jellemzoen autos kozonsegbol a tema. Hihetetlen szelsoseges
megnyilvanulasokat hallottam az elmult napokban, melyek igazan
kihoztak a sodrombol. Biztos, hogy nem vagyok ezekkel egyedul, es
feltetelezem, hogy a felvonulasokat szervezok inditekai kozott is
ilyenek lapulhatnak. Szerintem nem rossz dolog a kerekparos
kozlekedesre osztonozni a varoslakokat, hiszen ha minel kevesebb
auto van, akkor azoknak az autoknak is tobb hely marad, amelyiknek
tenyleg mennie kell. Demagog lennek? Nem kell nagyon tagra nyitni a
szemunket, hogy lassuk mas orszagok torekveseit egy varos elhetobbe
tetele erdekeben. Folytatom a demagogiat: ha Budapesten a parkolasi
hiszteria megoldasara forditott osszegek csak egy reszet
kerekparutakra koltenek, akkor...

De tudom, hogy ezen a listan nyitott kapukat dongetek, mert soha nem
azokkal az autosokkal van a kerekparosok problemaja, akik belatassal
es esszel autoznak (ugyanugy, ahogy az autosokat sem a rendszeresen
kerekparozok bosszantjak a legjobban). En, szemely szerint a piros
Suzukiban ulo bacsiktol es a P206-ban ulo holgyikektol rettegek a
legjobban ha bicajon ulok (vallalom az osztalysovinizmust).

Koszi a hozzaszolasokat:
Koronczi Endre
+ - re: Jobbra kanyarodas, HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

M. Geza irta tegnap:
>>>
A balra kanyarodot jobbrol elozni szabad.
>>>

Nem vitatni akarom az allitast, de meg kell jegyezzem,
h. mielott megelozzuk az epp balra kanyarodni akaro
autot erdemes odafigyelni arra, h. az nem azert var-e,
mert zebra van elotte es azon vki epp atkel. Az
ugyanis tobb embernek is elegge elronthatja a
napjat... De ezzel gondolom itt mindenki tisztaban
van, nem is ragozom:)

-----------------

Most, hogy igy tobb HAT helyszin is felmerult en
letennem a voksomat a paksi eromu latogatassal
egybekotott faddi mellett.
Persze nem zarkozom el a tobbi elol sem, ha a tobbseg
ugy dont!

Sugarzo jokedvvel,
Peter :)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS