Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1433
Copyright (C) HIX
2002-04-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 furcsa kombinaciok (mind)  9 sor     (cikkei)
2 Re: kerdoiv (#1432) (mind)  5 sor     (cikkei)
3 buntetes ? (mind)  113 sor     (cikkei)
4 gumiteszt (mind)  39 sor     (cikkei)
5 Re: Autogaz (mind)  14 sor     (cikkei)
6 Egester tisztasaga (mind)  87 sor     (cikkei)
7 Motor kopogasa kiegeszites! (mind)  37 sor     (cikkei)
8 Re: kerdoiv (mind)  11 sor     (cikkei)
9 rendorbosszantas (mind)  20 sor     (cikkei)
10 gumi (mind)  43 sor     (cikkei)
11 kozp. zar (mind)  17 sor     (cikkei)
12 va: kerdoiv valasz (mind)  14 sor     (cikkei)
13 va: diktafon mint ellenszer (mind)  12 sor     (cikkei)
14 re kobe (mind)  23 sor     (cikkei)
15 R19 gaz (mind)  14 sor     (cikkei)
16 KoBE (mind)  13 sor     (cikkei)
17 JFK (mind)  10 sor     (cikkei)
18 he? (mind)  16 sor     (cikkei)
19 gumik (mind)  21 sor     (cikkei)
20 adalekok (mind)  26 sor     (cikkei)
21 tipo D (mind)  27 sor     (cikkei)
22 parkolas (mind)  23 sor     (cikkei)
23 radar, RDS (mind)  31 sor     (cikkei)
24 KOBE (mind)  9 sor     (cikkei)
25 Re[2]: park. dij utolag (mind)  17 sor     (cikkei)
26 Calibra reszkess!!!!! (mind)  41 sor     (cikkei)
27 Tipo 1.7D fustol (mind)  24 sor     (cikkei)
28 eu:-doboz + parkolas + segedmotoros kerekpar (mind)  41 sor     (cikkei)
29 Renault Express feltengely (mind)  6 sor     (cikkei)
30 Re: mindenfele (mind)  28 sor     (cikkei)
31 Egester tisztito ? (mind)  25 sor     (cikkei)
32 DME Editor (mind)  6 sor     (cikkei)
33 Punto motorzorej (mind)  14 sor     (cikkei)
34 Re: va: kerdoiv (mind)  13 sor     (cikkei)
35 Punto motorzorej 2. (mind)  4 sor     (cikkei)
36 Nem-ajanlo lista (mind)  42 sor     (cikkei)
37 Parkolasi dij - mi zavar es miert? (mind)  21 sor     (cikkei)
38 Egester tisztito 2 (mind)  42 sor     (cikkei)

+ - furcsa kombinaciok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Lehet akar 2.5-os motor is kicsi,
>ha pl. elcsesztek az valtoattetelezest, egyebek.

Ezen a teren a kedvencem egy Ford Taurus. (Egy kozeli autokereskedonel
dekkolt sokaig.) Full csicsa, 3 literes motor - es 200 km/h-ig skalazott
kilometerora. (A masik skalajan 120 mph.) Teherautonak tulsagosan limuzin,
terepjaronak tulsagosan alacsony... nem ertem.

pJ
+ - Re: kerdoiv (#1432) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> En ugy tudom a JFK (Hungaria) Kft egy piackutato ceg.

Nem GFK? Mert az tenyleg az.

Ed
+ - buntetes ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
>Azt hiszem Belgiumban kiserleteznek azzal, hogy
>leparkolsz kuldesz egy SMS-t egy szamra, majd
>miutan visszajottel ujra. Kozben, ha jonnek ellenorizni
>ok szinten egy telefonos kutyuvel ellenorzik, hogy ki
>nem fizetett. Szerintem zsenialis.
A keletiben van egy kola-automata, ha a rajta levo szamot felhivod, akkor
ad egy kolat (apro nincs mindig az embernel, de telefonkartya altalaban
igen :-) )

>Mobilja ugyszolvan mindenkinek van, nem kell
>cedulakiado automata, nem kell oda-vissza gyalogol-
>jal es az infrastruktura sem hiszem, hogy bonyolult es
>draga lenne hozza.
ebben csak ket dolog nem tetszik: honnan tudom, hogy nem rossz szamot
hivtam (bar ezt egy valasz-sms megoldja "on a ferenc korut 8 elott parkolta
le az autojat 8:41-kor (mellekesen ott tilos parkolni)" :-) ), a masik,
hogy  es mi van ha meg sincs bunkofonom ? Teszem azt nincs, vagy csak
otthon hagytam, elromlott, kifogyott az elem, stb. Miert en biztositsam 
az
infrastrukturat, es miert buntetnek meg, ha nem tudom biztositani ?

> Felado :  [Hungary]
>Nem tudom, hogy van-e a Su
>zuki-ban kopogaserzekelo es hasonlo uri huncutsagok,
Mi ez a kopogaserzekelo, es hogy muxik ?

> Felado :  [Hungary]
>bizonyitott, hogy a balesetek nagyon magas szazaleka
>gyorshajtas miatt van, illetve arra vezetheto vissza.
Azt akarod mondani, hogy ott szoktak merni, ahol gyorshajtas miatt
kulonosen sok a baleset ? (most neztem meg a tukorben, es nem latom a
tollakat a hatamon :-) )
Viszont akkor miert illegalis a radardetektor ? (mellekesen itt angliaban
azzal hirdetik, hogy a hasznalok kozutt 20%-al kevesebb a baleset
gyorshajtas miatt, mint a nem hasznalok kozott, mivel trafipaxok a
"hotspot"-okon vannak - a rendorok meg nem tamadjak az allitast, mert vagy
igaz, vagy beismerik, hogy nem a balesetek csokkentese erdekeben mernek 
:-)
)

>egyszer csak elottem all egy Smart. Mert nem volt
>haromszoge es ott robbant le.
Egy ismeros kihalt uton lerobbant. hatrabattyogott, kirakta a haromszoget
az eloirt tavolsagra, mire visszaert a kocsihoz, a haromszog eltunt
(raadasul az arra jaro rendor meg megbuntette, hogy nincs haromszoge :-o 
)

>A baratnom a zsir uj autoval megallitottak,
>hogy van-e nala potizzo. Kinyitotta a motorhazat es
>megkerdezte a rendort: Nincs, de ha volna, maga szerint ki
>tudnam cserelni?
Megint egy szabaly, ami vagy felesleges, vagy ha nem akkor miert nem
tartatjak be ?

>Beteg az autom :(
Pedig isten bizony most kezdtem el gondolkodni, hogy az uj auto egy 156-os
lesz, a kollega annyira dicseri az alfat (spider v6-ja van, de tobbet volt
eddig szervizben mint nala :-o ) Bar ha kiprobalom, akkor ugy sem fogok
tobbet gondolkodni, hanem megveszem ? :-) )

> Felado :  [International]
>sebessegmeres volt, vagy kozuti ellenorzes,
Na az angolok irtora felhaborodtak, amikor "kozuti ellenorzest" kezdtek 
el
fontolgatni az itteni fakabatok. Nem ertik meg, hogy milyen jogon allitanak
meg oket, ha semmi rosszat nem tettek :-o

>1.) van egy kresz, ami kotelezoen eloirja a kozlekedesben reszt vevo
>jarmuvek felszereleset, beleertve haromszoget, elsosegelydobozt is.
Igazad van, a szabal az szabal.
Csak ertelmetlennek tunik szamomra (mind a haromszog, mind az izzokeszlet.
kb. annyira, mint az ukrajnaban egy idoben bevezetett szabaly, hogy az
utokon meghatarozott helyen sarga-fekete martica kell hogy legyen (olyan
mint ami a villastargoncakon szokott lenni :-) )

>uberintelligens hozzaszolasokra, hogy azert jar tompitott nelkul, mert 
ugy
>kevesebbet fogyaszt az autoja... !!!
Itt azert nem akarjak bevezetni, mert igaz, hogy a volvo es a saab mar
messzirol latszik, de csak azert, mert feltuno hogy nekik allandoan eg a
lampajuk, ha mindenkinek kotelezo lenne, akkor sem latszananak jobban :-o

>Vannak ferde agyu emberek, az ilyenekbol lesz az ugyved.
hat igen :-)

>"Vedencem amator geologus, felvett egy
>kovet, de mikor latta, hogy az szamara ertektelen, elhajitotta. A ko
>veletlenul talalta fejbe a rendort."
Akkor viszont gondatlansagbol elkovetett, es intezetbe csukni, mert nem
tudja felmerni, hogy mit jelent tomegben "csak ugy " koveket elszorni :-)

> Felado :  [Non-Profit Organization]
>Joapamnak megvan az a szokasa, hogy mielott letekeri az ablakot, szepen
>kezbevesz egy diktafont, es hangos kattanassal bekapcsolja, mielott a
>szerv egyszot is szol. Aztan kidugja az ablakon, es megkeri a rendort,hogy
>hangosan es erthetoen beszeljen. Neha nem is mondanak semmit, csak
>legyintenek, hogy mehet. Ha igen, es rakerdeznek, hogy miert, akkor azt
>mondja, hogy a biztonsag kedveert, mert el szokott felejteni dolgokat, 
es
>az ugyvedjenek igy konnyebben meseli el a tortenteket.
Nagyon jo otlet :-) bevezetem :-)

A'kos

Ha irsz, akkor az .eztveddki szoveget vedd ki a cimbol...

_____________________________________________________________
Ingyenes Email ---> http://Hungary.ORG

_____________________________________________________________
Run a small business? Then you need professional email like  fro
m Everyone.net  http://www.everyone.net?tag
+ - gumiteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 2002.04.10.s +0000, you wrote:
>Az uj Auto Magazinban van egy gumiteszt az olcso abroncsokrol. A dragabb
>kategoriat, azaz a referenciaalapot a Dunlop SP10 3E kepviselte. A joval
>olcsobb Hankook K701 es a Barum Brillantis kozel azonos teljesitmenyt
>nyujtott vele, tonkreverve az osszes tobbit vacakot: Debica, Firestone,
>Kormoran, Sava, Toyo, amik javareszt csak a "feltetelesen ajanlott"
>minositest kaptak.


Azért nem igy van az.. mondanek egy peldat a gumi tesztekrol.

Az uj auto magazinban minden szempont alapjan tesztelnek.
Nomost pl a hondamon ami volt gumi az elegge a hastok kozott van a tesztben 
mert vizen katasztrofa..
Ezt ala is irom, kb ugy alltam meg vizen mint mas atlag autos, es 100 
felett meg nem autoztam esoben mert ereztem hogy itt a vege a guminak..
De.. Ezzel tisztaban voltam igy is kozlekedtem.. kb 15 esos napon 
hasznaltam, es 250 szaraz napon, mivel csapadek foleg telen van akkorra meg 
teli gumi kell.

Nomost..  az ujsagban a tesztek szerint igaz a legrosszabb vagy a masodik 
legrosszabb gumival jartam atlagban, ellenben mindenhol irtak hogy szarazon 
a legjobb gumi amivel valaha is talalkoztak..

En csk annyit fuznek hozza, hogy megerte az arat (meg most is megmaradt 
mert a yondat a teli kerekekkel loptak el) es ha lesz autom ami felmegy 
tuti felteszem, mert soha egy gumi se volt amivel ilyne szinten lehetett a 
veszélyes helyzeteket kikerülni, amivel ugy megálltam nagy sebességről hogy 
a többi autósnak még kellett legalább plusz 1-2 autónyi távolság..  Nagyon 
sokat számított, érezhetően a legjobb volt amivel valaha is találkoztam.

Magyaran: az ev 250 napjaban 100%os szolgalatot tett, mig az ev 15 napjaban 
meglehetosen gyenge volt.
Akinek ez azt jelenti hogy akkor atlagban iszonyuan rossz az a gumi az 
nézze tovább a tesztek végeredményeit, de szerintem erdemes merlegelni hogy 
milyen helyzetben hasznaltja sokat az ember a sajat autojat es ahhoz 
választ gumit...

Ant
+ - Re: Autogaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali.
Itt nézz körül : http://www.gazauto.lap.hu/
A dunakesziit, a ceglédit és a pesti tatai útit tudom ajánlani de az ürömi
is elég ok.
Csaó.

--
Csabigabi
ICQ 51124719
> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
> Sziasztok!
>
> R19-es automat at szeretnem alakitatni gazuzemure is.
+ - Egester tisztasaga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Jani!

>Bar az is lehet, hogy tenyleg eleg egy egester-tisztito, de akkor valaki
vilago
>sitson fel, hogy miert kopog a kokszos lerakodasok miatt a motor?
Egyaltalan eg
>y modern motorban mit keresnek (ilyen
>merteku) kokszos lerakodasok? Mindig jo, ha tanulhat valamit az ember...

Megprobalok valaszolni az altalad feltett kerdesekre.

Az egesterben az uzemanyag elegetesevel nyerjuk a mozgasi energiahoz
szukseges energiakat.
Az uzemanyag az eges elott kozvetlenul nyomas alatt van, es egy
nagyenergiaju gyujtoiv segitsegevel gyujtjuk be.
Az egeshez mint tudjuk 3 kriterium szukseges:
- egheto anyag (tobbnyire szenvegyuletek)
- egest taplalo anyag (oxigen)
- egesi folyamatot elindito fizikai vagy kemiai jelenseg (itt elektromos
gyujtoiv)

Az eges minoseget es a folyamat energiajellemzoit radikalisan
befolyasolhatja barmely resztvevo kriterium minosegi vagy mennyisegi
jellemzoje.
Az egheto anyagnal:
- az anyag minosege (tisztasaga, milyen reszben talahtao benne a nem egheto
anyag stb.)
- az anyag ara'nymennyisege
- az anyag energiaa'llapota (homerseklete, nyomasterhelese stb.)

Az egest taplalo anyagnal:
- az anyag ara'nymennyisege
- az nyag energiaa'llapota (homerseklet, nyomas stb.)

Az egesi folyamatot elindito fizikai vagy kemiai jelensegnel:
- a jelensegben rejlo energia formajatol es merteketol (ho", elektromos
energia merteke)
- a tobbi resztvevo kriteriumra gyakorolt hatasatol, akar az osszetevok
ara'nyanak fuggvenyeben

Az eges lezajlasa elore megtervezett, meghatarozott, vagy ahhoz kozelito
modon kell lezajlania. Ami nem mindig sikeres ugyanis konkretan:
- nem megfelelo tisztasagu a benzin
- nem megfelelo mennyisegu az oxigen
- nincsenek a komponensek megfelelo energiaa'llapotba hozva (pl. nem
megfelelo az egesternyomas)
- nem megfeleloek a kornyezeti adottsagok (pl. nem megfelelo a
motorhomerseklet)
- nem megfelelo energiaszintu a gyujtoiv
- idegen anyag az egesterben (motorkopas miatt egesterbe juto kenoanyag)

Ha peldaul ezek a feltetelek nem adottak akkor az eges jelensege nem ugy fog
lezajlani, ahogyan az optimalis. Mert:
- az eges formai es fizikai megvalosulasa nem megfelelo
    - tobb egesfront alakulhat ki mindegyik mas tulajdonsagokkal
    - egesi gocok alakulhatnak ki
    - stb.

Ezek is(!) okozzak a kokszkepzodest.
De ami a legfontosabb, hogy a kokszkepzodes veszelyesen befolyasolja a
tovabbiakban az eges folyamatat. Ugyanis ha lerakodott koksz van az
egesterben:
- az egester alakja megvaltozik igy aramlastani, es egesdinamikai jellemzoi
is valtoznak
- megvaltoztatja a komponensek jellemzoit esegymasra gyakorolt
kolcsonhatasait
    - mivel a koksz szivacsos szerkezetu elnyeli az uzemanyag egy reszet
    - keslelti az egest
    - egesgocokat, egesfrontokat hozhat letre

Ezeknek a hatasoknak kolcsonhatasoknak az eredmenyekent jon letre a motorban
az u.n. kopogas, vagy hetkoznapibb neven a csorges, ez a jelenseg
teljesitmenyvesztessel jar, valamint akar csokkentheti is a motor hasznos
elettartamat. Persze ne felejtsuk el, mivel nem hasznalunk hi-tech anyagokat
a kokszkepzodes az eges egyik termeszetes mellekhatasa, es igy minden
belsoegesu motorban megtalalhato jelenseg. Evidens, hogy koksz is kepzodik
minden egesterben.

Egyeni velemenyem, hogynem feltetlenul az egestertisztitok vagy a Shell
V-Power uzemanyag a megfelelo megoldas. Ugyanis a kokszkepzodes csokkentheto
a belsoegesu motorok megfelelo uzemeltetesevel pl.: idealis
fordulatszamtartomanyok kihasznalasa, megfelelo minosegu uzemanyagok
alkalmazasa, megfelelo karbantastas, megfelelo anyagok, alkatreszek
hasznalata. Ugyanis az egester szoros osszefuggesben van az ot ellato,
feltolto rendszerekkel (uzemanyagellatas, gyujtorendszer stb.)

Teeby
+ - Motor kopogasa kiegeszites! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elnezest kell kernem, mert utolagos visszaolvasast csak elkuldes utan
vegeztem. Igy keson vettem eszre, hogy nehany fontos informacio kimaradt az
irasombol.

Kiegeszites:

Az eges folyaman fontos serepe van a gyujtoiv megfelelo idozitesenek
(elogyujtas). De mivel megvaltozik az egester, az alapbealitasok nem adnak
kielegito eredmenyt.
Ugyanis a detonacios eges nem a szukseges modon fog lezajlani. Kialakulnak
egesi gocok, amik kis apro lokalis robbanaskent jelentkeznek (kopogas), majd
innentol a langfront egyenletessege is megszunik, es tobb onallo
szabalyozatlan langfront alakul ki. Ezek nem a szuksegszeru hatasukat fejtik
ki a dugattyu tetofeluletere, mert nem megfelelo a hatasfokuk, vagy az
idobeni hibak miatt nem megfelelo hatasmechanizmust hoznak letre.

Ezeket a "kopogasokat" fogadja elektromos jelkent a kopogaserzekelo egyseg.
Az ismert, es feldolgozott adatok fuggvenyeben valtoztat a gyujtason, vagy
akar a keverekkepzesen.

Bocsanatot kerek azt hiszem igazabol ennyi a lenyeg a tobbi egy hosszu
bevezeto volt.

Viszont nekemvan egy erdekes kerdesem:
Nagyon sok uj autoban tapasztalhatoan csendesebb jarasu motor van.
Ez koszonheto a pontos mereteknek, a helyes illesztesnek a jominosegu
anyagoknak gondolom.
Az alkatreszek anyaganak kivalasztasanal szempont gondolom a hatranyos
rezgesek elkerulese.
De a zajcsillapitast milyen mertekben veszik figyelembe az anyagok
megvalasztasanal?
Tehat elore tudatosan tervezve van-e, hogy az anyagok a belso uzemzajt
csokkentsek (robbanas, surlodas es egyeb zajhatasok megejelenesi forrasa)

Teeby
+ - Re: kerdoiv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
: En egy idoben kidobaltam az ilyen es hasonlo
: kerdoiveket. Ujabban, kitoltetlenul visszapostazom.
: Ha nagyon felbosszantanak, akkor rakok meg bele
: csokipapirt, cigis doboz celofant, ezt-azt.

ROTFL :)))))))))))))

kesz vagyok.

Z.
+ - rendorbosszantas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Non-Profit Organization]
: Joapamnak megvan az a szokasa, hogy mielott letekeri az ablakot,
szepen kezbeve
: sz egy diktafont, es hangos kattanassal bekapcsolja, mielott a szerv
egy szot i
: s szol. Aztan kidugja az ablakon, es megkeri a rendort, hogy hangosan
es erthet
: oen beszeljen. Neha nem is mondanak semmit, csak legyintenek, hogy
mehet.

Ez azert eleg kemeny! A rendornek tuti, hogy  az agyat. Ha
joapad akkor kapna csak elo a diktafont, amikor valos indok nelkul
akarjak buntetni, az tiszetesseges es oktato-nevelo hatasu lenne, de igy
csak masokat fognak agyba-fobe szivatni miatta. A szandekosan,
rosszindulatbol provokalasnak meg nem vagyok hive meg az ilyen ketes
megitelesu hivatallal sem, szerintem izlestelen.

Z.

 - Relax! Magazin - http://www.relax.hu
+ - gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [Hungary]
: Ez termeszetes. Ha osszehasonlitanak egy 13-as Pirellit es
: Continentalt, siman nyer peldaul a Conti. Viszont ugyanazon
: nev alatt fut a 16-os is, ahol teljesen mas lehet a
: mintazat, van peremvedo, sokkal szelesebb - teljesen masok
: a gumi tulajdonsagai. Vagyis egy 13-as teszt gyozteserol
: nem allithato, hogy minden meretosztalyban nyero.

Jo-jo, de lenyegeben most is csak azt irtad le, hogy mas, de azt nem,
hogy mitol. :) Nem egy adott marka osszes abroncsara, hanem azon belul
egy-egy fajtara gondoltam kulonbozo meretekben. Igy szerintem a mintazat
es szelesseg adott, peremvedo szerinti megkulonboztetest pedig meg
nemigen lattam. Tovabbmegyek, azt sem tudom, mi az. Pl. egy Nokia NRH2
185/65R14-ben es ugyanez 195/60R15-ben mitol mas a sajat
meretkategoriajaban a vetelytarsaihoz kepest?

: A 175/70R14 es a 225/55R17 nem csak mereteben,
: hanem teherviselo kepessegeben is kulonbozik. Ezt a kulonbozo gyarak
: kulonbozoen oldjak meg, igy lehet, hogy a kis gumi aranylag merev,
rosszul
: viselkedik, mig a nagynal jobban eltalaljak az optimumot.

Az meg ertenem, de a nagyobb meretnel jobban el is oszlik a nagyobb
tomeg, tehat fajlagosan kb. ugyanakkora kell, hogy legyen a terheles,
nem? Es ha ez igaz, akkor nem latom okat, hogy az osszetetelen
valtoztassanak.

: 2.) a felelossegrevonas szerintem is szerepet jatszhat, hiszen te is
: perelnel, ha az edzocipod allapota alapjan valaki azt irna, hogy szet
van
: taposva a bali lakkcipod. Valami hasonlot erzek az egyik gumi alapjan
a
: masikra tett kovetkeztetesekben is.

En inkabb ugyanazt a gyartmanyu es fajtaju edzocipot kepzelnem el, csak
nagyobb meretben. Szerintem inkabb ez analog a gumiabroncs esetevel.

udv,
Zoli

 - Relax! Magazin - http://www.relax.hu
+ - kozp. zar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet!

Ha jol emlekszem, volt valaki a listan, aki kozponti zar szerelessel
foglalkozik. Sajnos az archiv iszonyu nagy talalati aranyt jelez e
temaban. Ezert kerem, ha az illeto magara ismer, adjon nekem némi
tajekoztatast arrol, hogy egy 4 ajtos Sierraba mennyiert lehet
beszerelni ezt az "extra"-t?

Tudtok a NET-en errol valami hazsnalhato magyar oldalt?

koszi
Üdvözlettel:
   Ipike
(alias Tamás)

---
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...
+ - va: kerdoiv valasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tom irja...

> Rögtön az elején, megnyugtatásul: a felmérés tényleg
> névtelen, azaz mi, itt a Renaultnál a végén csak a
> statisztikákat látjuk

Kello tiszteletben tartom torekveseiteket a Renault
Hungarianal, de... Ha igaz, hogy a vallasi hovatartozast es
egyebb nyalanksagok is szerepelnek a kerdoiven, akkor ugy
tunik, hogy a kerdezo ceg, sajat szakallara kicsit
kibovitette a listat. Vagy az osszes kerdest Ti teszitek
fel? Ketlem.
-- 
Meszaros Geza
+ - va: diktafon mint ellenszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Laszlo irja...

>Aztan kidugja az ablakon, es megkeri a rendort, hogy
>hangosan es erthet oen beszeljen. Neha nem is mondanak
>semmit, csak legyintenek, hogy mehet.

Azt is ird meg, hogy amikor mondanak valamit, akkor mit
mondanak. Bitang kivancsi vagyok. En biztosan kivennem a
kezebol es azt mondanam: "az ajandek szep-szep, de ilyet mar
ettem"
--
Meszaros Geza :-)))
+ - re kobe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nem arrol volt szo, hogy egyesulet leven a nyereseget a tagok javara
>forditjak??? Senki se mondja, hogy a vilag vegi szobacska, mint
>ugyfelszolgalat koltsegei egymilliardot kitettek! Szepen zsebre tette'k, a
>csalo gazemberek.

Ez egy relative jo uzlet, es jelen viszonyok kozott egesz tisztessegesnek is
kell ertekelni. A nagy biztositok dijaihoz kepest a KoBE videken (es a
lakossag 80%-a videki!) akar 50%-kal is olcsobb. Miert a legolcsobb a csalo
gazember? A Providencia Gyorben epp 2x annyiert biztositana az automat
kotelezore, mint a KoBE. Azok nem csalok?

En ugy nezem, hogy meg igy is feleannyibol meguszom, mint mashol, tehat
nekem jo. Ha mas is keres rajta, lelke rajta. Egy uzletben szerintem azt
kell nezni, hogy NEKEM miert eri meg. Ha az nekem tuti, akkor en orulok, ha
mas is keres rajta, akkor nem allok neki sirni, hogy o miert keres tobbet,
mint en.  Miert nem hoztad letre TE a KoBE-t?
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - R19 gaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>R19-es automat at szeretnem alakitatni gazuzemure is. Tudtok Budapesten
>(vagy kornyeken) ilyen muhelyeket (cimek, telefonszamok)?

www.lovato.hu olasz gaz-szettek, full elektronikus vezerlessel. Nincs vele
dolgod, mert benzinnel indit, megfelelo homersekletnel kapcsol gazra, gaz
elfogyasa/leallitas eseten magatol vissza. Eszre sem veszed, hogy van.

Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - KoBE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>akik _tudtak_, hogy mennyire alsagos
>vallalkozas a ceg, de ennek ellenere ott kotottek meg a biztositasukat,
>hogy negyedevente sporoljanak ezeregyszaz forintot. Hadd szokjak.

Negyedevente 5200Ft-ot sporolok rajtuk az egyik auton, 10ezret a masikon.Az
evente tobb, mint 60ezer. Ebbol jut evi 900Ft az extra koltsegekre...
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - JFK (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>En ugy tudom a JFK (Hungaria) Kft egy piackutato ceg.

Az nem GFK ???
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - he? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Rögtön az elején, megnyugtatásul: a felmérés tényleg névtelen, azaz mi, itt
a
>Renaultnál a végén csak a statisztikákat látjuk. A cég persze nyomon
követi, hogy
>ki válaszolt a kérdőívre

HA NEVTELEN, AKKOR HOGYAN KOVETI NYOMON??? AKKOR MIERT NEVTELEN, HA
TUDJATOK, HOGY pont en NEM KULDTEM VISSZA?

Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>10000 Ft-bol viszont 2db 195-os gumit is kapok hasznaltan,
>viszonylag jo allapotban. (Tudom, autozni nem kotelezo stb.)
>De tegyuk fel, veszek uj gumit. Akkor jo ugy, hogy a
>hatso 215-osokhoz elore 195-ost rakok? Milyenek
>lesznek a menettulajdonsagok? Muszaki vizsgan atengednek?
>205-os gumival?

A hasznalt guminak van letjogosultsaga, de ha valaki nem a 0-120kmh
sebessegtartomanyban jar-kel, nem 0,01g keresztgyorsulassal veszi a
kanyarokat, akkor erdemes fontolora venni az ujat. A hasznaltnak mindig van
eloelete, amit nem ismersz.
A hatso szelesebb gumi miatt csokkenni fog a tulkormanyzottsagod. Hogy
muszakin atmegy-e? Fogalmam sincs. Ha eszreveszik belekotnek, ha nem, akkor
OK. Nem ismerem a pontos szabalyozast.
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - adalekok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Telen a legnagyobb hidegekben is ugy indult az auto
>ahogy kell - azonnal.
Erdekes, nekem eddig minden autom tudta ezt adalekok nelkul is... :-)))

>Kb fel eves hasznalat utan
>elmondhatom, hogy az auto teljesitmenye novekedett.
>Van egy emelkedo, amelyen kezdetben nem ment fel
>4.-ben, azutan felment de csokkeno fordulatszammal,
>legutobb pedig enyhen emelkedo fordulattal.
Ez egy igazan objektiv meres. (nme1: nem neked szol, nem cikizni akarlak)
Mi szamithat? Szel iranya/sebessege. Valoban azonos-e a terheles minden
esetben? A nyomatekgorbe mely pontjan indul? Lehet, hogy 80-rol gyorsulva is
felmegy, 60rol viszont visszaesik, mert nem az egyre visszacsuszo
fordulathoz csokkeno nyomatek is tartozik.

Nekem az adalekokhoz egy kerdesem van mindig: Vajon egy TUV miert nem meri
be hiteles laborban, hogy valoban milyen hatast er el a szer? Biztos vannak
csodak, de olyan sokan arulnak higitott/suritett olajat, hogy az kozott
elvesz a valodi csoda.
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - tipo D (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Problema ugyanaz nalam is. Az enyem Tipo 1.7D. Megspekelve egy kis
>fustolessel. A csorges elobb is volt, azt mondtak, mert diezel. Ok,
>elfogadtam, annyira nem zavaro. Viszont a fustoles azota van, miota uj
>vezermuekszij lett rateve. Talan kicsit hangosabb is... Reggel eleg
dadogosan
>megy (poccentesre indul, az igaz), s elegge fustol egy darabig, kis
>alapjaraton "dadogas" es tegnap lattam, hogy bemelegedve is, gazadaskor
>/lampanal pl./ fustol.

A problema egesz mas nalad. A vezermuszij nem exij, hanem bordasszij. Ez
hajtja az adagolot is. Velhetoen a csere utan egy foggal elraktak az
adagolot, vagy az osszerakaskor forditottak rajta, igy most mas az
elobefecskendezes szoge. Erdemes elvinni egy adagoloshoz, aki tud merni
elobefecskendezest is. Elsore allitsa be (ez minimalis osszeg), aztan ha
folytatja, akkor johet a porlasztocsucsok kimerese, beallitasa, esetleg
csereje (kb 1000Ft/db). Milyent fustol melegen?
Ha gazadasra csak egy fekete pamacs jon, az realis, az csak annyit jelent,
hogy kopott a motor. Ha keken fustol folyamatosan, az motorolaj, ha feheren,
az tokeletlen eges, vagyis a porlasztocsucsok es/vagy a bef. ideje nem OK.

Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hejho!
>Szerintem manapsag ez mar pofonegyszeru lenne:
>Megallsz az autoddal, odaballagsz az automatahoz es
>beutod a rendszamodat, majd megy a dolgodra.
>Visszaterve ujra beutod a rendszamodat es az
>automata kiszamolja az eltelt idore jaro osszeget, azt
>bedobod, memoriabol erre a rendszamod torolve

Van mar ilyen itt Veszpremben, legalabb is hasonlo. Bemesz az uzlethaz
alagsori parkolojaba, a sorompo elott az automatabol kapsz egy vonalkodos
cetlit, es behajtasz. Addig maradsz ameddig akarsz, mielott kihajtanal,
odaballagsz egy masik automatahoz, az leolvassa a cetlidet, megmondja
mennyi, bedobod a pizt, es odaballagsz a kocsidhoz. A kijarat sorompojanal
odatartod a cetlid a leolvasohoz, es mivel az elozo automata nyugtazza a
parkolasi dij kiegyenliteset, a lampa zoldre valt, sorompo felmegy, es tied
a vilag. Lustabbak az epuletben talalhato penztarnal is fizethetnek, eljaras
ugyanaz, csak szoke bogyos olvassa a cetlit es kasziroz. Tehat a rendszam
ismeretere sincs szukseg, mindenki egyedi azonositot kap, csak sorompo kell
a be-/kijarathoz. (Ket auto is vigan kifer amig a sorompo fent van, igy
ahogy en a magyart ismerem...)

Udv joe
XM 2.1TD
+ - radar, RDS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Radar detektor:
>Vajon a magyar rendor egy ilyennel mit tehet ? (felteve hogy eszreveszi)

Mivel ez a kozbizonytalansagra fokozottan veszelyes, hasonlo elbiralas ala
kerul, mintha fegyvert talaltak volna nalad: akasztas, felnegyeles...
Ismerosnek 4 eve elkobzas es 30000penzre megbuntetes jott ki. Azota CB-t
hasznal...
---
>>Beszamolot varom! (Meg az Arpi folytatast Mike-tol).
>Hat el kell, hogy keseritselek :-(
>elso alkalommal nem volt idom, masodszorra is hivtak, akkor mar ugy, hogy
>a szomszed utcaban volt egy ideiglenes bemutatotermuk, aztan jol
>osszevesztunk asszonypajtassal, hogy "minek mennel oda, ugysem veszunk
>olyat, akkor meg miert nem rax inkabb rendet a szamitogep korul", azota
>nem is kuldtek semmit :-(

Igy megy ez: az egerek es emberek legnagyobb tervei rendszerint fustbe
mennek. Es miert?....
---
Honnan lehet tudni, hogy a radioban mukodik az RDS? (Egy Blaupunkt Barcelona
RCM83-rol van szo, rajta van az R.D.S felirat meg logo, valamint az, hogy
DMS.)
---
>Illetve annyirol igen, hogy hulye testhelyzetben kell csinalni, es nagyon
>kenyelmetlen.
En is ezt mondom mindig az asszonynak! Es meg a TV-t se latom :-)))

Udv joe
XM 2.1TD
+ - KOBE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Nem arrol volt szo, hogy egyesulet leven a nyereseget a tagok javara
forditjak??? Senki se mondja, hogy a vilag vegi szobacska, mint
ugyfelszolgalat koltsegei egymilliardot kitettek! Szepen zsebre tette'k, a
csalo gazemberek."

Miert, van nyereseg??? Annyi balhe van korulottuk, hogy nem csodalkozom
semmin.

SzaboZE
+ - Re[2]: park. dij utolag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1432-ban irta :
>Ennel jobbat is hallottam:
>Azt hiszem Belgiumban kiserleteznek azzal, hogy
>leparkolsz kuldesz egy SMS-t egy szamra, majd
>miutan visszajottel ujra. Kozben, ha jonnek ellenorizni
>ok szinten egy telefonos kutyuvel ellenorzik, hogy ki
>nem fizetett. Szerintem zsenialis.
>Mobilja ugyszolvan mindenkinek van, nem kell
>cedulakiado automata, nem kell oda-vissza gyalogol-
>jal es az infrastruktura sem hiszem, hogy bonyolult es
>draga lenne hozza.
>szerintetek?
Nekem egy SMS 38 Ft. Ket db SMS az 76 Ft. Sokszor csak negyed orara parkolok...
Persze, ha ingyen lenne az SMS...

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Calibra reszkess!!!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


na, vegre kitolthetem a haragom ezeken a szarokon:


Megaduo irt egy nagyon klassz beszamolot a Ringes Autos 
naprol, ennek egy reszlete:

>>>
Volt tobb kipordules es sajnos egy borulas is. Egy Calibra-
s srac allt fejre, ...  de az auto megtort rendesen. ... 
egy viszonylag lapos es hosszu autoval hogyan lehet 
felborulni egy szeles aszfaltcsikon?



Ez ugy lehet, hogy a Svajcbol becsempeszett 10 eves szarok 
HUSZONOT darabbol vannak CELLUX-szal osszeragasztva. Az 
ostoba KIRAJCSAVO meg nyaladzik, hogy vehetett egy 
fostalicskat EGYMILLIO forintert, raadasul az elado azt 
mondta neki, hogy ez SPORTAUTO!!!

Igaz, hogy NEGY nyomon halad az auto, meg az anyosules le 
van hegesztve, mert az elozo totalkarnal kiszakadt, es igy 
volt olcsobb. De nagyon szep PIROS (friss fenyezes!) es 
szep, csilogo feher HXR-es rendszama van, mint az uj autot 
vevo kiraJoknak!


Persze lehet, hogy egy serulesmentes, 94-ben Mo-n vasarolt 
jo allapotu autorol van szo, amiben a vezeto kipordulesnel 
rafekezett, es rarantotta a kormanyt, esetleg a kulso kerek 
megakadt valamiben, es igy borult.


Mindket verzio lehetseges, nem vagyok rosszindulatu.


hehe,
djtiszy
+ - Tipo 1.7D fustol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Vili irta:
>>>
Reggel eleg dadogosan megy (poccentesre indul, az igaz), s 
elegge fustol egy darabig, kis alapjaraton "dadogas" es 
tegnap lattam, hogy bemelegedve is, gazadaskor
/lampanal pl./ fustol. 


Ha azonnal, egy inditozasra indul, valszeg nem 
izzitogyertya. Javaslom a ko:pko:do"k (porlasztocsucsok) 
bemereteset egy dizeles szakinal. Lehet, hogy 1-2 rosszul 
nyit, elkoszolodott, vagy pisil. Ez abszolut lehet oka a 
fustolesnek. Kover gaznal minden dizel fustol; hja, meg a 
hiperszuper FPA-s (reszecskeszuros) PSA HDi-t is rendesen 
meg lehet fingatni.


udv,


djtiszy
+ - eu:-doboz + parkolas + segedmotoros kerekpar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom a magyar eu:-doboz szavatossagi idejere vonatkozo
felvilagositasokat.

###

Parkolasnal az SMS-es megoldas valoszinuleg nem fog mukodni, mert senkit
sem kotelezhetnek mobiltelefon vetelere [es mi van akkor, ha egy amerikai
turista berelt autoval Spanyolorszagban akar parkolni, de kulfoldon a
telefonja muszaki okokbol to:k halott?]. Szerintem a legjobb megoldas
tovabbra is a parkolocedula, ahol nem csak keszpenzzel, hanem kulonfele
kartyakkal is lehet fizetni. Fizeto parkolohazaknal pedig a kovetkezo
megoldas divik errefele: a bejaratnal sorompo, bedugom a bankkartyat.
Kijaratnal ujabb sorompo, ott is bedugom es kiirja, hogy levont 1,5 ora
parkolas utan 50 euro-centet. Ugyanigy lehet pl. villamoson jegyet venni
is. Akinek nincsen kartyaja, vehet az e'rme's automatanal.

###

Fogash, belvarosban tobb helyen szandekosan van kevesebb parkolo, hogy a
nep szokja a tomegkozlekedest. Berlinben vannak olyan lakasok, ahol a
bekoltozes egyik feltetele az, hogy nincs es nem is lesz auto a
csaladban, ill. valahol a kulvarosban parkolnak vele. Cserebe nincsen zaj,
buz es nincsenek osszeparkolt jardak.

###

Ezt a segedmotoros kerekpar-temat nem ertem kristalytisztan. Ha jol ertem
az volt az eredeti problema, hogy a Simsonnal miert megy az urge az
orszaguton, ha ott van mellette a kerekparut, miert nem megy azon?
Simsont mar regen vezettem, akkor valami olyasmi volt a szabaly, hogy mas
ut hijan segedmotoros kerekparral is igenybe lehet venni a kerekparutat
max. 20 km/h-val a kerekparosok zavarasa nelkul. Ergo szerintem a
segedmotorosnak ilyen esetben az orszaguton kell haladnia. Ha igy van,
akkor meg ne a Simsonost szidjuk, hanem a torvenyt. A germanok pl. most
kihoztak alkotmanybirosagilag, hogy a gorkorcsolyasoknak a jardan kell
kozlekedniuk es nem a kerekparuton. Szoval logika mindenhol van. :-(

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Renault Express feltengely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Renault Express-hez keresek bontott feltengelyt, elfogadhato minosegben es 
aron. Ha valaki tud ilyenrol, hol talalhato, neadj isten van neki, kerem 
irjon PRIVATBA. A listaval sajnos nagyon le vagyok maradva	

Koszi: Robi
+ - Re: mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

>>Felado :  [Hungary]
>>
>>>Mo-on fog csak elofordulni, hogy szabalytalankodok :-o
>>>(a tobbi orszagon csak atutazoban leszek)
>>>
>>Enyje-benyje!
>>
> Marmint szabalytalankodjak mashol is ? :-)
> Sajnalattal kell mondanom, hogy mashol amerre jarok nem annyira kotozkodok
> a rendorok (talan csak ukrajnaban, de az megint mas eset)
> 
> Viszont ez eszembe juttatott egy masik kerdest. Ugye Mo-on tilos a
> radardetektor hasznalata (sot tulajdonlasa is), es ha a randor eszreveszi,
> akkor elveheti. Na most tegyuk fel, hogy nekem fixen beepitett detektor
> van
> az automban (erzekelok a hutoracs mogott, ill. az ablakokban, maga az
> elektronika egy diszket dobozban a radio alatt), ami itt megengedett.
> Vajon a magyar rendor egy ilyennel mit tehet ? (felteve hogy eszreveszi)
> 


Feljelent, mert közbiztonságra veszélyes eszköz van a birtokodban, amit 
elvileg el kellene vegyen. Ha nem tudja és nem jattoltál, akkor 
szerintem lefoglalhatja a kocsidat.

Kecskes
+ - Egester tisztito ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok, szia Vili.

>Az enyem Tipo 1.7D. Megspekelve egy kis
>fustolessel. A csorges elobb is volt, azt mondtak, mert diezel. Ok,
>elfogadtam, annyira nem zavaro. Viszont a fustoles azota van, miota >uj
>vezermuekszij lett rateve. Talan kicsit hangosabb is...

Neked nem az egester koxszosodassal van gondod kedves Vili. Hanem azzal,
hogy a vezerlesedet elbaltaztak :-( Ha a vezermuszijjat egy foggal sikerul
arebb rakni akkor a vezerles elallitodik es fustolhet, erotlenne valhat,
stb.

Udvozlettel: Frigyes

      A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
      Skoda 120 L

HiX matrica , elso ajto  legterelo, Tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, kaphato
Militec es a Bardi autotol alkatreszek 10% kedvezmennyel.
+ - DME Editor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Megvan valakinek a fenti program?
Ha jól tudom, régebben a demó verziója letölthető volt.

Pizo
+ - Punto motorzorej (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi,

a szindroma: uj punto, 13e km korul, de mar csinalta ezt ugy 3-4e
kornyeken is, azota most jelentkezett ujra. a motorhang egyszer csak
atvalt olyan kerregosre, mintha a fogaskerekek eppen le akarnak egymast
daralni. ekkor a nyomatek is leesik, indulaskor soxor leall, ill a gazt
kell neki nyomni mint suket a csengot, hogy ne fulladjon le. ilyenkor
ofkoz kerreg a motor nagyon. ezt csinalja egy darabig, mondjuk 4-10 perc
(3-6km), majd hirtelen abbahagyja (ugy vettem eszre, hogy ha motorfekkel
lassitok, akkor utana gazadaskor megszunik a jelenseg), es kesobb
valamikor megint elkezdi.
ket dologra gyanakodtam, egyik valtomu, de azt elvetettem, a masik pedig
valahol a szelepvezerles kornyeken lehetne valami?
homer
+ - Re: va: kerdoiv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Koronczi kerdi...
>>Ti mit tennetek?
> En egy idoben kidobaltam az ilyen es hasonlo
> kerdoiveket. Ujabban, kitoltetlenul visszapostazom.
> Ha nagyon felbosszantanak, akkor rakok meg bele
> csokipapirt, cigis doboz celofant, ezt-azt.

:)))))))))))))))))))))))))
hmm, ez jo otlet, ez olyan, mint a keretlen spam email-ekre linux
kernelforrast kuldeni valaszkent :)))
homer
ps. lisztet meg nem probaltal visszakuldeni? vagy kretaport? :)
+ - Punto motorzorej 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi,

az elobb kihagytam, hogy egy 1.9-es dizelrol van szo. bocs.
homer
+ - Nem-ajanlo lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

akik olvasnak indexet, azok mar talalkozhattak az egyik tortenettel.

Zoldlomb Bt. gumiszerviz.

Auto bejelentve pentek delutan fel 4-re. Megerkezem 3:32-re, fiatal suhanc
kinez: "igen?". Mondom, fel negyre volt bejelentve az autom gumicserere,
klasszikusan, felnirol le, felnire ra, 4*. Azt mondja, nem emlekszik ra, de
kulonben is elmult fel negy (ez volt 3:33). Utana valahogyan megis rajott, hogy
tenyleg megbeszeltuk, elkezdtek csinalni, ugy dobaltak a gumikat, hogy azt
hittem, hogy a Kolosyig csusznak, ami a legdurvabb a stilus mellett: hazaig
(<2km) elveszett a jobb hatso kerektarcsam. Padlogazzal vissza, ha ok jol
felraktak, mondja. Nem reszletezem, nyilvanvaloan egy latszolag is
nullkilometeres, a koromfekete peremen meg kosznyommal sem rendelkezo felnirol
hogyan eshetett le 2 kilometer alatt egy jol felrakott gyari tarcsa, de nem vol
t
kegyelem.

Hab a tortan, hogy centrirozni is kell, mert azt is osszebasztak. Keruljetek a
helyet!

Mini Szerviz, Zugligeti ut:

Ott az oreg autommal jartam, sajnos nem nagyon csekkoltam, hogy mit csinaltak
meg tenyleg es mit nem, amiket talaltam azota: nem csereltek ki a legszurot,
benzinszurot, nem csinaltak meg az indexemet, nem csinaltak meg a rossz
ajtozarat, pedig a rossz tapasztalatokbol okulva kinyomtatva kaptak a listat.
Hab a tortan, hogy az altaluk kicserelt (februar kozepe!!!) gyujtaseloszto roto
r
miatt tegnap bedolgott az auto, raktam ra masikat, es igy semmi baja. Kb.
700-800 km alatt ment szet! Micsoda egy remek szar!

Ami raadas: le volt esve a motorventillator csatlakozoja (ezt a multkor is
eljatszottak, gondolom lehuzzak, amikor szerelnek a motorterben), es eltortek a
z
egyik utasteri levegobeomlo allitopocket.

Ezek is budos szemetek, ide se vigyetek mast, mint ellenseget.

Udv,
Akos
+ - Parkolasi dij - mi zavar es miert? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

meg egy dolog zavar k...ara, megpedig az hogy egyszer olyan dolgom tamadt, ami
tovabb tartott ket oranal, es hiaba fizettem be a lehetseges legmagasabb
osszeget, ami akkor talan 360 Ft volt, 2:19 perc utan ertem vissza es ott volt 
a
csomag. A szamomra ez felhaborito, hogy aki _nem vesz semmilyen jegyet_, az
ilyen esetben kifizet mondjuk 900 Ft buntetest, aki pedig vesz jegyet, de lejar
,
az meg kifizet 900 Ft + a jegy arat osszesen! Tehat az jar lenyegesen jobban,
aki semilyen jegyet nem vesz. A korrekt az lenne, hogy a jegy arat idotullepes
eseten levonjak a buntetesbol, mert ezzel csak azt ertek el (nalam), hogy ha
nincs lehetosegem 2 ora alatt vegezni, akkor egyszeruen nem veszek jegyet, azta
n
vagy bunti lesz, vagy nem, de a ket ora dija + bunti nagyon piszkalja a csorom.

Az mar csak a hab a trotan, hogy nekem hanyszor 10-20-30 percem "ragadt bent"
eddig a befizetett osszegekben, de ha en csuszom el, akkor az azonnal 900 Ft,
vagy mennyi...

Szerintetek?

udv,Akos
+ - Egester tisztito 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Fogash irta ezt:

"Ha sok lerakodas van a motorban, akkor a
kokszos lerakodasok atforrosodnak, a hengerben levo benzin-levego kevereket
esetleg hamarabb meggyujtjak, mint a gyertya szikraja. Igy ongyulladas,
kopogasos eges jon letre. Ezt elkerulendo a jobb motorok kopogaserzekelo
szenzort viselnek, ami a kopogasos eges kialakulasakor jatszik az
elogyujtassal, megakadalyozva a hallhato "csorges" kialakulasat."

Stimmel, hogy az atforrosodo lerakodasok begyujtjak a kevereket. De epp
emiatt mindegy, hogy az elogyujtassal mit csinal a motor..... Ehhez a
csorgeshez nincs koze az elogyujtasnak.
Termeszetesen probaltam 98-as benzint is, nem valtozott a helyzet.

Azt nem irtam le, hogy az autoban 90 ekm van, minden beallitast 2
szakszervizzel ellenoriztettem - beleertve a szelephezagokat is.
Csak a tanulsag kedveert reszletezem a jelenseget:
Kell hozza: uzemmeleg motor, meleg (>20 C) környezeti homerseklet.
1. 2000-2500 fordulat kozotti haladas.
Motorfekes haladas utani hirtelen, de nem tul eros gazadasra rovid,
nehany utemig tarto diszkret csorges, majd elmulik.
Eros gazadasra nem jelentkezik.
2. Enyhe emelkedo, hasonlo fordulatszam, epphogy sebessegtarto terheles
eseten ismet csak diszkret, am most folyamatos csorges. Gazadasra elmulik.

A csorges igen gyenge, volt utasom, aki nem is birta kihallani.

Az egyik szervizes figura magyarazta, hogy ezekben az uzemallapotokban
meglehetosen szegeny kevereket kap a motor, es az teszi hajlamossa a
robbanasos egesre.

Azt is mondtak, hogy beleultek egy hasonlo allapotu ugyanilyen 1.6-osba, es
ugyanezt a jelenseget tapasztaltak.

Abban pedig nem igazan hiszek, hogy az ilyen elkokszosodott lerakodasokat
normal, bar intenziv 30 km-es orszaguti autozassal el lehetne tavolitani.
Mas dolog a megelozese, de ha egyszer kicsi varos Pecs, es en foleg itt
autozok....

Attila

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS