Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1213
Copyright (C) HIX
2001-08-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 tankolas>visszajaro (mind)  32 sor     (cikkei)
2 Off-horvatok, SSvajc (mind)  73 sor     (cikkei)
3 Volesz 850 (mind)  20 sor     (cikkei)
4 zold kartya (mind)  8 sor     (cikkei)
5 Regata 15"os felni (mind)  7 sor     (cikkei)
6 nagyauto adoja (mind)  6 sor     (cikkei)
7 2T vs 4T (mind)  46 sor     (cikkei)
8 injektor fuvoka (mind)  15 sor     (cikkei)
9 Ecclestone (mind)  8 sor     (cikkei)
10 Pozso valto (mind)  7 sor     (cikkei)
11 VOX (mind)  22 sor     (cikkei)
12 diesel (mind)  19 sor     (cikkei)
13 Alpok (mind)  32 sor     (cikkei)
14 Ecclestone (mind)  37 sor     (cikkei)
15 re: sok. (mind)  67 sor     (cikkei)
16 Aldo temetese+ koszoru ktg. (mind)  50 sor     (cikkei)
17 va: parkolas, hix (mind)  13 sor     (cikkei)
18 Re: hiperintelligens bizt.o"r (mind)  23 sor     (cikkei)
19 Re: parkolas, hix (mind)  12 sor     (cikkei)
20 RE: Autos napok a hungaroringen !!! (mind)  19 sor     (cikkei)
21 Forma 1/alternativ sorozat (mind)  25 sor     (cikkei)
22 kameras auto (mind)  13 sor     (cikkei)
23 Warbi elado (mind)  9 sor     (cikkei)
24 HR Grad Nasice (mind)  116 sor     (cikkei)
25 Szeptember 1. (mind)  31 sor     (cikkei)
26 Tortenetem + Suzuki fek (mind)  51 sor     (cikkei)
27 Thalia valtorangatas (mind)  10 sor     (cikkei)
28 Re: 3000 GT fenntartasi koltsegei (mind)  18 sor     (cikkei)
29 Re: Adalek etc. (mind)  17 sor     (cikkei)
30 IN MEMORIAN ALDO Berta Levente (mind)  84 sor     (cikkei)
31 Re: Szeptember. 1 (mind)  9 sor     (cikkei)
32 Re: zoldkartya trabant (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - tankolas>visszajaro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sz'asztok hikszelok,

Kicsit betelt a pohar ezert kivancsi vagyok a velemenyetekre.
Munkambol kifolyolag eleg sokat autozom ezert a benzinkutaknal
is eleg gyakran megallok. A regota alkalmazott modszer is felboszitett,
miszerint kezdetben 1-2, kesobb 5-6-8 Ft-okat nagyvonaluan nem adnak
vissza a kutnal, de ujabban egyre gyakrabban elofordul, hogy a penz 
odaadasa utan szepen szamlat irnak, viccelodnek, aztan, ha meg
mindig ott allok es turlmetlenul nezek, akkor visszaadnak.
Ha veletlenul szolni mernek meg vannak sertodve, hogy mit kepzelek
roluk, epp most akartak visszaadni.
Olyan is elofordult mar, hogy az aprot visszaadja, majd szamla es tobbi,
mint az elobb.

A @-m tele van, hogy hulyenek neznek. Az a nehany forint is bosszantott,
nem az osszeg nagysaga miatt, egyszeruen az elv. Ez az utobbi azonban
a pofatlansag netovabbja.

Veletek is elofordult mar hasonlo, vagy csak ram specializalodtak?

Ja, es tobb cegnel is megtortent mar, tehat nem egy _bizonyos_ 
tarsasagra jellemzo.

Udv:



Fer
9.3

Ps: azt, hogy esetleg "veletlenul" rosszul adnak vissza (meg veletlenul
sem az en javamra tevednek), mar meg sem emlitem.
+ - Off-horvatok, SSvajc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho,

Tudom hogy off (es bocs erte), de ugy erzem egy ket szot megerdemel a tema. Nek
em a
nom horvat, igy van egy kis tapasztalatom az orszagrol. Alapjaban
pl. teljesen egyetertek azzal amit Gabor irt roluk egy par szammal
korabban, egy kitetellel, hogy nagyon pozitiv tulajdonsag naluk, hogy nem lopna
k.

>
> Jo tema ! Vajon a zagrabi foteren allo szobra kivont kardja
> merre mutatott? Veletlenül Budapest fele…
Mar elforditottak, de a jugoszlav era alatt valoban Pest fele
mutatott. Most inkabb Belgrad fele mutat.

>
> Mintha mi maskepp neznenk oket, mint forditva. Egy
> magyarnak a horvatokrol pl a Zrinyiek (Zrinski) jutnak
> eszebe, mint pozitiv pelda,
Vagy a Subics-ek, stb..
> forditva Hedervari (ki volt o
> es milyen kulcsszerepet jatszott?), mint negativ es persze
Errol megkerdeztem a baratnomet, hogy ki a banat volt ez a Hedervari
es mi volt a bune? Nagy nehezen annyit tudott az egesz csalad mondani,
hogy kotelezove akarta tenni a magyar nyelvet, de ehelyett vegulis
kiharcoltak a nemet nyelv kotelezove tetelet :-). De mondom, ugye nem
akasztott fel vagy kinzott meg embereket? Erre ertetlenul neztek.
De egyebkent nekem az a tapasztalatom, hogy minket tenylegesen pozitivan szemle
lnek,
es tenyleg nem tapasztalom azt a fajta ellenszenvet amit egyeb
kornyezo szlav nepeknel igen erosen erzek irantunk. (Mellesleg ez
utobbiak bekaphatjak.) Nem csak szemelyes kapcsolataim vannak, hanem
van nemi munkakapcsolat is neha-neha, es csak pozitivumokat tudok
emliteni.
Az is teny, hogy a jugo korszak alatt eleg rendes agymosas, szemelyi
kultusz, stb. volt. Pl. megkerdeztem, hogy tudjak-e miert szol a harang delben?
Fingjuk nem volt rola, es elegge meglepodtek amikor elmeseltem a
sztorit (ertelmisegi csalad).

> Jellasics (Jelacic), aki hosiesen leverte a magyarokat,
> mint vak a poharat. Pedig pont a 90-es evek elejen a
> magyaroktol eleg sok segitseget kaptak mind diplomaciai,
> mind katonai teren. Ugy, hogy vannak ugye vajdasagi
Ezt ok el ismerik, es halasak erte. Nekem egyebkent tenyleg az a
benyomasom hogy nem telik el 5-10 ev es osszeborulnak a szerbekkel egy
pohar sor felett, es megint jobaratok lesznek, bar most nagyon fujnak
rajuk. Lehetne ezt meg ragozni, de inkabb kene nyitni az Indexen egy
topic-ot rola. ;-))

Ami a nemet SSvajcot illeti, szerintem igazabol ez a megvalosult, allamiasult
Ubermensch orszag, Hitler megvalosult alma. Most irjam hogy az ismerost levetko
ztettek
hataratlepeskor, mert magyar? Engem ket oran at vizsgaltak situramrol
hazamenet, meg a mobilomat is elvittek lecsekkolni, mert a "magyarok
lopnak" (idezet bezarva). Kit erdekel, hogy megvan a megelhetesed, ha
a sajat hazad elott nem parkolhatsz a kulvarosban, ha nem veszed meg a
parkolohelyet? A sajat autodat nem szerelheted az utcan? A svajci (nem
arab) autokereskedo szemrebbenes nelkul hazudik a telefonon, es amikor
kimegyek megvenni az autot es kerdore vonom, akkor a kepembe rohog?
A preciz megbizhato svajci?
Persze a vegen en nevettem (kinomban, mert otthagytam az autojaval
egyutt, nem 2ft-rol volt szo, legalabbis nekem).
Amikor az echte svajci mar fizikai munkat nem vegez
mert budos neki, viszont a fizikai (seged) munkaerot csak illegalisan
engedik be az orszagba, mint szukseges rosszat, hogyha olyan kedvuk van,
akkor szorakozhassanak egy kicsit vele?
Ertem en a mentalitast, hogyha nincs penzed nem vagy ember, errol szol
az elet mostanaban, csak nem fogadom el.


Udv, es meg 1x bocs

            Mark                          mailto:
+ - Volesz 850 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>miszerint az automatan van egy L
>jelzesu allas, mirol fogalmam sincs mi lehet.
P-R-N-D-L

Park, Reverse, Neutral, Drive, Low, azaz
parkolo (kerekek reteszelve), hatramenet, ures, eloremenet (minden
fokozatot magatol kapcsol), alacsony, azaz cak 1-2, esetleg 1-2-3-at
hasznalja, a 4 (esetleg5-ot) nem. Akkor jo, ha nem akarod, hogy
felkapcsoljon, pl hosszu emelkedo utanfutoval, ahol magatol fel-le
kapcsolgatna.

>oda. :)) A valto mellett van meg egy gomboc is amirol szinten nincs
>elkepzelesem, "shift overlock" felirattal.
Overlock? Nem overdrive? Elvileg ez lenne a par napja emlegetett kapcsolo,
ami direkt (legmagasabb) fokozatban zarja a hidrodinamikus
tengelykapcsolot. Ilyenkor nincs szlip, csokken a fogyasztas, javul a
gazreakcio, stb...


AR 155 2.0TS16V Super
+ - zold kartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Amit kedvenc miniszteriumunk azzal akar elosegiteni, hogy a ketutemueknek
>2500 Ft lesz a zoldkartya, a szabalyozot katalizatoros kocsiknak meg 6000
>Ft. Ezt az ert maar megiscsak felhaboritonak tartom. Udv, Bela
2500Ft evente vs. 6000Ft haromevente, ugyanis a szabalyozott katalizatoros
autokat csak haromevente kell zoldkartyara vinni. Vagyis 7500 helyett 6000
Ft, ami nem magy engedmeny, de engedmeny...

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Regata 15"os felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Van egy jobaratom, aki a Regatajan szeretne a 14-es kerekeket
>15"-ra cserelni. Tud valaki olyan jarganyt mondani, aminek 15-os
>kereke van, es a csavarkiosztasa egyezik a Regataeval?
Tippelj egyet...  :)))


AR 155 2.0TS16V Super
+ - nagyauto adoja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Adoja sok, mert az 1500-2000 kategoriaban van.

Nekem a ketliteres autora 5300Ft/negyedev. Az tenyleg kurva sok, mert
havonta egy ezressel tobb, mint egy ezerotose... Nem ertem.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - 2T vs 4T (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A 2utem tobb torodest igenyel (foleg a mechanikus gyujtasuak) Viszont ha
>rendesen rendben tartjak es ellenorzik akkor semmivel sem  kornyezet
>szennyezobb mint a 4takten  gepek, es ha bele gondoltok akkor nem terhelik
Igaz, hogy a (hagyomanyos) ketutemu motorok minden motorfordulaton elegetik
a kenoanyagukat is, az elego olaj pedig mindenkeppen HC tultengest okoz,
ami a negyutemuben nincs,  igaz, hogy a ketutemuek nagy gaznal kis
fordulaton is halalra olajozzak magukat, mig motorfeknel nagy fordulaton is
kenes nelkul jarnak, raadasul a forgattyushaz-oblites miatt keptelenseg
olyan pontos keverekaranyt allitani, mint akar csak egy jobb karburatoros
4utemuben, de biiiiiiiztooooos nem szennyez!
Egy befecskendezos ketutemu, kulon szivattyus olajozassal, katalizatorral,
az esetleg versenykepes, de a Trabi, Waresz, Barkas kukaerett, avitt,
elmaradott, mint a bowdenes dobfek es a fakerek... Nem erzelmi alapon. Ezt
lehet szeretni, de az 2utemu tulajok 95%-a nem kedvtelesbol tart ketutemut,
hanem mert ilyenre futja. Karbantartasra mar nem, a tobbiek meg szivnak. Es
az nem mentseg,  hogy a sok szar IFA..., mert azok tobbnyire csak a
korrupcio es az elbaszott kozlekedespolitika mozgo emlekmuvei.

>kornyezetuket pl hasznalt fagyalloval (a glikol meg ugye mergezo mint
>tudjuk)
Es a Wartburgosok, Barkasosok hova ontik a fagyallojukat???

>szanaszejjel locsolt faradtolajjal kilukadt es az utszelen
Nem hat, elfustolik utkozben. A negyutemuben 10ekm jelent 4 liter olajat.
Egy Trabi 1:50-es keverekkel, 8 literes fogyasztassal (nekem is volt, nem
csak hasalok) tizezer kilometeren 800liter benzinhez eppen 16 liter olajat
fustol el. NEGYSZER ANNYIT, mint egy negyutemubol lejon olajcserekor,
ellenorizheto korulmenyek kozott, begyujthetoen. Es regebben volt 20-as,
meg 30-as keverek is...

>elhajitott hutovel elkopott vezermuszijjal szetment szelepekkel torott
>vezermutengelyel himbaval. Es aki azt hiszi hogy ez vicc akkor szamolja
csak
>ki hogy a faradtolaj ill a kiomlott glikol mennyit szennyez hogy a
tobbirol
>ne is beszlejek.

A vezermuszij minimum 80ekm, a Trabiban a FOTENGELY+csapagyai,
+dugok+hajtokarok+vezerlotarcsak+fotengelyszimmeringek birnak ki kb.
160ezret (nagyon gondos odafigyelo hasznalat mellett!). Ehhez kepest ket
2meteres gumiszij semmiseg.

Szoval mielott kitalalnad, hogy a ketutemu tulajdonkeppen kurvara tiszta
isteni jargany, kicsit kellene gondolkozni, nem?

AR 155 2.0TS16V Super
+ - injektor fuvoka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az elmelet szerint ugy egehetett el a injektor muanyag >resze, hogy
>beomlo szelep akkor nyitott amikor a masik hengerben >berobbant. Szepen
>vegig egett ahogy azt kell. :(((

>Tomondatban le kene ugrasztani a hengerfejet es
>atnenzni a szelepeket a szelepvezetoket komplett. Lehet hogy fel kene
>ujjitani a hengerfejet uj szelepek stb. Ezzel nem erdemes sporolni mert
>kesobb nagyon sokba kerul.

>Amiota a golfban kicsereltuk a megkopott rudazatot

Ket Focva'genes beszelget....      :))))))))))))))))


AR 155 2.0TS16V Super
+ - Ecclestone (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mi a T. Lista velemenye arrol, hogy Ecclestone urnak nagy kituntetest
>adomanyoztunk azert, mert hideg feju uzletemberkent csupa olyat tesz, ami
>elsosorban neki jo,

Ahogy az Indexen mondjak: "Monnyon le!"  :(((


AR 155 2.0TS16V Super
+ - Pozso valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szerintetek az normalis, hogy a 405-os pozsoban ha negyedikben vagyok es
>felvesszem a labam a gazrol akkor a sebvalto jol erezhetoen elmozdul
(elore
Log valamelyik motor/valtotarto gumibak, ezert tud billenni. Idovel
cserelendo.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - VOX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>tegnap a Vox-on az volt egy autos musor, sajna nem lattam
>az egeszet, de volt egy hegyi teszt benne, ahol az alpokban
>lefele jottek xx km-t es mertek a fekek homersekletet, a tarcsa/betet
>kopasat, a vegen meg fekprobaztak.
Az auto motor und sport TV cimu musort lattad. Az ams ujsag legujabb
szamaban benne van ugyanez a teszt, kiertekelessel, mindennel. A legjobb
eredmenyeket a P911 turbo erte el (karbon fektarcsakkal) es a BMW 325 ti
compact. A Porsche keramia fekjei csak a "sportos" menetnel, azaz
lenyegesen nagyobb sebessegekrol torteno sokszori fekezesnel birt picit
jobb lenni.

A tesztelt autok mindegyike jo minositest kapott, azaz 100km/h sebessegrol
38m vagy kevesebb uton allnak meg, ugyanerrol a sebessegrol 10x egymasutan
satuval allora fekezes eseten sem mutatnak szamottevo fekgyengulest
(fadingot). Meggyujtani minden auto minden fekbetetjet meg lehet, hiszen le
lehet annyira taposni, hogy a fektarcsa meg nem kap szinhomersekletet, de
felmelegszik 600 fokra, amihez ha eleg sokaig nyomjuk a fekbetetet a kocsi
allo helyzeteben, akkor meggyullad. 3-4 percesre nyulo kerekcsere eseten a
F-1 es autok fekje is kigyullad...


AR 155 2.0TS16V Super
+ - diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Azert az uj dieselek mar sokkal-de-sokkal jobbak mint a regebbiek,
>es szerintem melto tarsai az utakon a benzineseknek. Ha kell egy kis
>nyomatek, akkor jobb valasztas egy diesel, mint egy lenyegesen
>nagyobb ccm-es benzines. (fogyiban foleg) Ha teheted probalj ki
>a 2.0-s diesel Mondeot!

Nos, lehet hogy jobban megerne a diesel de nekem amir kell egy auto az sok 
sok rovid tav, olyan 5-10 km egy egy inditassal, varosozas, es elegge tolom 
neki.. Nem tudo mhogy egy diesel hogy viseli pl 100e kmen kereszt-l hogy 
elindito megallitom, van hogy 2-3 km -t teszek meg de napi 15 alkalommal, 
ha megyek es meleg a motor akkor meg iszonyuan hajtanam, mondhatni 
padlogazzal vegig.. Nekem anno aszontak hogy ezt nem szeretik a diesel 
autok, bar lehet hogy azota fejlodott a technika es mar birjak. 
Mindenesetre rossz n;zni az uj diesel kocsikat, amint mennek elottem, es 
neha mar latok fel eves diesel golfokat amik ugy fustolnek hogy szvsz ideje 
lenne egy motorgeneralhoz..


Ant
+ - Alpok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elozo szamban leirt alpesi fektesztelesrol (Porsche, C 
Merci, BMW, Mondeo nagyon jo :) ) eszembe jutott egy 
elmeny, ami mutatja, hogy az ilyesmi mennyire nem 
haszontalan, ill. mennyire masok a korulmenyek ott, mint 
sikon, dombos helyen. 

Ausztriaban a Glocknerstrassen eszak fele ereszkedve 
(durvabbik oldal) latok egy lengyel Corsat az út mellett 
vesztegelni, feket locsolni, stb. Hat, mondom magamban, ez 
ismeros Wartburgos korombol (no motorfek, 4 fo, full cucc). 
Akkor Svajcban ketszeri huszperces megallas, locsolas, stb. 
utan is makom volt, hogy pont a lejto vegen egy 
benzinkutnal kezifekkel meg tudtam allni. 

Kicsit lejjebb en is megalltam, nem azert, nezelodni (a 
bomosnek azert nem voltak ilyen gondjai), amikor latom, 
hogy je, ezt mar lattam az elobb. Erdekes modon a faszi 
egyre gyorsult (persze csalad + cucc), mert hamar megszunt 
megint a fekhatas, tul koran indult el! Hihetetlen 
szerencseje volt, mert az egesz hegyoldalon (vagy 10 km 
szerpentin, 1300 m szint egyben) ugy 2 db hosszabb kifutast 
engedo oldalut van, o az egyikre pont ra tudott futni, a 
vegen a susnyasban oldalra dolt es megallt. Paran konnyen 
visszadontottuk az autot, senki nem serult meg, csak a sokk 
volt, siras, stb. Meg persze az auto megutodott itt-ott. De 
hany olyan eset lehet, amelyik nem vegzodik ilyen 
szerencsesen! Kivancsi vagyok azert arra, hogy az atlag 
autokat hogyan (es foleg, hol) tesztelik? Mert azert 
Hollandia pl ilyen celra nem tokeletes…

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Ecclestone (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv mindenkinek!
Gabor irta (nekem valaszul):

>Bluebird irta:
>"amirol szerintem minden f1 erdeklodo
>hallott mar valamilyen szinten, hogy a vezeto autogyarak dobbantani
>akarnak a Bernie-fele utazocirkuszbol,"
>
>Hat, lehet, hogy en csak megnezni szoktam a F1-kozvetiteseket, es ettol
>meg nem vagyok (komoly) F1-erdeklodo, de en sem hallottam errol a
>temarol. Viszont engem is erdekelne, hogy akkor most mi is van a
>hatterben? Mi bajuk van Ecclestone-nal? Talan tul penzsovar...? Ki nem?

Eloszor is bocs, nem akartam arrogansan fogalmazni (csak a Bernie temara
mindig kinyilik a bicska a zsebemben). Termeszetesen nem attol lesz
valaki F1 erdeklodo vagy fan, hogy hallott-e a vezeto istallok
"kiugrasi" terverol. Egyebkent valamelyik kozvetitesen Palikek is
emlitest tettek rola - ezert duhitett kulonosen, hogy "a kulonosen
elonyos es egyedulallo" szerzodes ajnarozasa kozben veletlenul sem
ejtettek egy szot sem arrol, hogy a szerzodest miert nem 2008-ig
kotottek, illetve mikent velekednek arrol, ha Bernie egyedul marad
kiscsapatokkal marad az F1 cirkuszban. 
Hogy mi a baj Ecclestonnal? Sajnos nem ismerem az utazo cirkusz
koltsegveteset, de a fo problema valoban az, hogy Bernie
jogtulajdonoskent a reklam es kozvetitesi bevetelek zomet (de legalabbis
aranytalanul nagy reszet) lenyulja. Ekozben a koltsegek tulnyomo reszet
es az anyagi kockazatot az istallok viselik. Egy "normalis" uzleti
alapon mukodo vallalkozasban, a le szetosztasa a koltsegekkel es a
kockazatokkal aranyosan tortenik, es en egyaltalan nem csodalkozok
rajta, hogy ezt megelegeltek. Persze az igazi az lenne, ha konkret
szamokat latnank arrol, hogy ki hogyan reszesul az F1 bevetelekbol -
lehet, hogy szamomra is meglepo lenne, mert azt mutatna, hogy Bernie egy
visszafogott, csupan tisztes nyeresegre vagyo uzlet- es talpig uriember.
;-) Esetleg, ha valaki tud lepni az ugy erdekeben, akkor tegye meg,
tanulsagos volna latni a rideg osszegeket.

Bluebird
+ - re: sok. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
> Temakor: mp3/cd-s autoradio ( 11 sor )
> Tudja-e valaki, hogy az USA-ban vasarolt autosradio siman (=minden vagy
> minimalis atalakitas nelkul) beszerelheto-e europai autoba? Ott ui. az
> mp3-at is lejatszo keszulekek joval olcsobbak...
Beszerelhető minden tovabbi nelkul, ugyanakkor  az  URH-n  nem tudod fogni a pa
ros MHz-en szereplo
adókat,  ugyanis   az  USA szabvany 200KHz-enkent ugrik es paratlanrol
88.1 indul.

Tehat lesz: 88.1 Budapest, 103.3 Danubius
de  nem  lesz  vagy nagyon rosszul pl.: 98.0
(A Tilos Rádió volt regen, hogy ma mi fogalmam sincs.)
Engem zavart, plane Nyugat Europaban.
RDS-meg csak egypar radioban van ott csak most kezd divat lenni.

Hasonló a középhullám:
Az  európai  9KHz-enként ugrik az USA 10KHz-enként. Tehat lesz Kossuth
(540), de nem vagy rosszul lesz Petofi 1341, Calipso 873.

Amit  en  vennek  az  hordozható MP3 lejatszo max 150$-ert es vennek a
Best Buy-ban vagy Circuit City ben mikró FM adót ami a radión keresztül
játszik le. $19.95


> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Adalek ( 11 sor )
> az egyetemi gepelemek professzorunk (es nem az en sajat)
> velemenyem, hogy "vannak ezek az adalekok, amiket
> ugy reklamoznak, nem kell olajat cserelni akar 60 - 80
> ezer kilometeren at sem szemelyautoban - s itt jon a
> tanar ur velemenye - aztan mar azert nem kell, mert beall a
> motor es komplett motort kell cserelni... :-))))))))
Anekdotanak jo, de:
A  tanar  ur  hulyeseget  beszelt, de ez megesik. O is azt mondja amit
tanitottak  neki. Az olajcsere periodus soktenyezos dolog. Amikor neki
tanitottak meg 3-5ekm-enkent csereltek olajat, manapsag a 30ekm a divat.
De  en  is  mar  utaztam  olyan  Ladaban amiben az utolso 110 ezer km-en nem
csereltek olajat csak utantoltottek. Szegeny Lada kibirta, mas kerdes,
hogy nem rajongott erte. Ugyancsak mas kerdes, hogy a gyartók miert hazudnak.

> szamomra pl a MotorUp reklamja nem mas mint parasztvakitas
> a beepitett emberekkel, es a csodalatosan elegedett,
> es ertelmes (amerikai) vevokkel...
Persze, mint a mosopor, fogkrem stb.

> Felado :  [Hungary]
> Idopont: Mon Aug 27 08:33:27 CEST 2001 AUTO #1212

> "de az agyam azt mondja, hogy inkabb bajt csinal, mint hasznot."
> En is igy gondolom. A fentiek egyiket reklamozzak ugy, hogy a
> "kezeles" utan olaj helyett homokot ontenek a motorba ugye ? :)))
> Meg hogy a verseny elso koreben elfolyik az olaj az autobol,
> de vegig birja a versenyt ? Ha-ha-ha ! :)))))))

Nehany  erdekes  dolog  angolul  tudoknak. Ezek altalaban kulonbozo
buntetessel jaro birosagi iteletek.

http://www.ftc.gov/os/1999/9911/prolongcmp.htm
http://www.ftc.gov/os/2000/05/motorup.do.htm
http://www.ftc.gov/opa/1995/9512/stp.htm
http://www.ftc.gov/opa/1996/9607/slick.htm
http://www.ftc.gov/opa/2000/03/motor.htm
http://www.ftc.gov/opa/1999/9909/shellcastrol.htm
Ez utobbi kisse V-power izu dolog.

Yahni
+ - Aldo temetese+ koszoru ktg. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Lista!

Hetfon beszeltem Aldo Berta Levente szuleivel.
A kapott informacio az hogy a temetes biztos nem szeptember
5-en lesz.
Talan vagy 4-en vagy valamikor a ra kovetkezo heten. Amint
tudok valamit azonnal megosztom a listaval.
Sok e-mailt, telefon SMS-t kaptam, hogy az egyutterzesrol
biztositsam a szuloket. Ezeket termeszetesen tovabbitottam,
es tovabbitom.

Leirom az utvonalat a temetohoz, ha valaki szemelyesen is
itt akar lenni, es nem ismeri az utat.
1. Eszak felol jovok (Budapest felol a 6-os uton): a MOL
kutnal kanyarodjatok le balra a varos fele. Vagy a MOL
kutnal, vagy elotte kb 100 m-re van a lekanyarodasi
lehetoseg. Ezutan a hosszu lejtos uton kell tovabb menni.
(Itt mar lathato a temeto jobbra, az epulo hazak mogott.) A
lejto aljan eros jobb kanyar ra egy hidra. Tovabb ezen az
uton, egy gumijavito bal kezre, majd egy ujabb kb 150-200
m-es lejto. Jobb oldalon templom. A templom elott
keresztezodes, jobbra kell menni, igen eros emelkedon fel.
Ezutan ezen ez emelkedon addig menni amig a temetohoz nem
ertek.
2. Nyugat felol (Szekesfehervar felol 62-es uton): a 6-62
keresztezodesnel egyenesen be a varosba. Az Opel
kereskedesnel a lampanal balra. Majd egyenesen a templomig.
Ott termeszetesen a templom utan balra fel az emelkedore.
Del felol (Dunafoldvar 6-os ut): ha valaki nem ismeros a
varosba javaslom, vagy az 1. vagy a 2. pont szerinti utat,
NEM lekanyarodni a vasutallomas fele. A vasuti viadukt utan
jon az emelkedo tetejen a 6-62 ut keresztezodese, ott
jobbra, majd 2. pont szerint.



Berta Levente Aldo temetesen a HIX koszoruhoz hozzajarultak
nevsora:
2001.08.28.
összesen
       1000.-  1000.-
                   1000.-  2000.-
              500.-  2500.-
Kollmann Tibor Sarvar                 500.-  3000.-
                     500.-  3500.-

Koszonet a szulok neveben!
--
 Üdv
 Dunai Zsolt
+ - va: parkolas, hix (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ugyhogy allhatok itt nyugodtan, es ha valami tortenik, akkor 
> tehetek feljelentest. Vagy, hagyjuk beken rosszarcukamat, 
> oszt masszak arreb. Dontsem el. Arrebballtam

> korrektul, humorosan, korultekintoen megoldottak a kerdest. 
> Hmmm ilyent ritkan latni. Koszonom.

A korrekt, humoros, 120 kilos, korultekinto jaror a dumajaval is
el tudta erni, amit a nyugdijas kollegaja a gumibotjaval
handabandazva probalt. Marmint azt, hogy arrebb huztal parkolni.
Mit koszonsz ezen ? :-)))
--
Meszaros Geza
+ - Re: hiperintelligens bizt.o"r (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



>>>
mar jott is annak az
autokereskedesnek az oreg, rosszarcu ejjeliore, ami mellett 
alltunk. Hogyaszonygya: "ezitt nem lesz jo ez a 
parkolas!!!!"
....
Mondvan, hogy ezt a reszt ok betonoztak le, es ezert ez az 
o helyuk, meg majd kapok en, ha megjon a fonoke.



Ha ez az a sarga kereskedes, akkor a Sanyi tovabbra is 
csukott szemmel valogatja a biztonsagi oreit... :) Orulok, 
hogy semmi sem valtozott.

Ha a kek kereskedes, akkor meg mindenhol ilyen hulyek 
vannak, mint a sarga kereskedesben? :)

udv, deejaytiszy
+ - Re: parkolas, hix (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, hello Mikulx!

A AUTO 1212-ban irta :
>Masodik: DGX-560 rendszamu Trabi tulaja
>jelentkezz, BrecoBreco!!!
>En szurke Passat kombi tulaja lenni vetel!!!!

Ez k... jo, amiota Zsivanov Sanyi eladta
a Trabit, Te vagy a masodik aki nem erti,
miert nez bamban a sofor :-)))))

Udv: Soma
+ - RE: Autos napok a hungaroringen !!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En is nagyon mennek, naptarban pirosbetus a nap, de nincs ra epp keret :(

EuG

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Autos napok a hungaroringen !!! ( 9 sor )
> Idopont: Mon Aug 27 19:43:10 CEST 2001 AUTO #1212
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> Tisztelt Autosok
> 
> Eyuton is szeretnem minden erdeklodo figzelmet felhivni
> arra, hogy augusztus 29./en (szerda) lesz az elso nyilt nap
> a hungaroringen!
> 
> En mindenkeppen ott leszek a 3000GT-vel >:)
> 
> Tamas
+ - Forma 1/alternativ sorozat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Sajna a Forma1 elnevezés honosodott meg nálunk, most jó nem jó tök
mindegy ez van :)

------
Bluebird irta:
"amirol szerintem minden f1 erdeklodo
hallott mar valamilyen szinten, hogy a vezeto autogyarak dobbantani
akarnak a Bernie-fele utazocirkuszbol,"

Hat, lehet, hogy en csak megnezni szoktam a F1-kozvetiteseket, es ettol
meg nem vagyok (komoly) F1-erdeklodo, de en sem hallottam errol a
temarol. Viszont engem is erdekelne, hogy akkor most mi is van a
hatterben? Mi bajuk van Ecclestone-nal? Talan tul penzsovar...? Ki nem?
------

Egyszeruen a nagy autogyarak tobb befolyast szeretnenek. Ecclestone
bacsi kezdi kiarusitani a bulit egy Kirch nevu mediamogulnak, aki ugye
nagy digitalis TV-fan. Namost mindenki fel, hogy pay-per-view-ra megy az
F1 tevekozvetités és hoppsza reklambevetelek. Szoval kicsit alafutenek
Ecclestone bacsinak, de kozben a
hattérben egyezkednek. Nem lesz semmiféle alternativ sorozat nem Indycar
ez :)

Npal
+ - kameras auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Ma reggel, a Moszkva teren, a jardan allva lattam egy sotet zold Hyundai 
Accent-et (HEH-055?), melynek a szelvedo jobb oldala mogul egy kis kamera 
kandikalt kifele, a muszerfal kozepen pedig egy kisebb laptop nagysagu 
kepernyo figyelt, ezuttal passzivan. Lattatok mar ilyet, ez is a GIK-es 
meroautok soraba tartozna?

Udv:
Bence

_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp
+ - Warbi elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Elado 1 warbi 1981-es evjarat, jo allapotu, felujitott 
motor, fekek, stb. Ara: 80e, muszaki is van ra 2002 elejeig.
Udv:

gun


+ - HR Grad Nasice (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ritkan irok, bocsi a terjengossegert!
Egy honapja tervezem leirni ezt a sztorimat.

Ket nap hijan 16 honapos fiammal indultunk Dubrovnik ala (Cavtat) barataink
invitalasara, idén mar masodszor juli 22.-en delutan. Kocsi egy 92-es
Citroën AX 14GTD 142ekm-rel. Elfogult vagyok a kocsimmal, egy kezzelfoghato
pozitivuma, hogy fogasztasa mindig 3-al kezdodik gázolajból (emlitett
1800km-es utat 55 liter gazolajjal tettem meg, nem merem leirni az mennyi
mert meglincseltek:-).
Ezennel Pecs fele mentunk. Dravaszabolcs utan 50 km-re pontban ejfelkor
kigyulladt a toltesjelzo lampam. Pihent voltam es merges, azt ereztem, hogy
az elottem levo 600km-t vegig tudnam vezetni. A varoska neve Nasice. Egy
uzem (mint masnap kiderult pekseg) elotti parkoloban lealltam. Gondoltam, ha
vilagitani nem kell egy dizel ezer km-t is megtehet 44Ah-ból. Baratomnal meg
var a tolto, tartalekakksit (a csonaket ajanlotta rogton) is hozhatok stb.
Nehezito korulmenyek BIH hataron (Sl.Brod) gigantikus sor inditgatasokkal
(emelkedo a Szava hidon tologatni se lehet a kocsit), BIH maga:-(, 20-30 km
alaguton vilagitani kell, dogmeleg miatt gyereknek kisventillator (10W)
kell, nekünk se artana, meg a motor hutoventillator.Szinte minden arra jaro
auto megallt, hogy mi a gond miben segithet. Mar szinte terhes volt:-)
Rendorkocsi 3 rendorrel perceken belul kinn volt, latvanyosan beallva
mellenk, mit keresunk itt. "Alternator problema" Hatarozottak voltak, de
nagyon segitokeszek.Odebballtak. 
Egy BM (Pélmonostor) rendszamu Golf I-es kb.2-2,5 orat probalt mobilon
telefonalgatni ejjel a haverjainal. Azon filozofalt, hogy hazaszalad
(2*100km) toltoert nekem. Kozben tucatnyi auto megallt segiteni. Egy pizzas
Citroen-furgonos srác ajánlotta, hogy ha nem sikerul megcsinalnom, akkor
szombat delben lejar a munkaideje es attehetjuk rola a generatot, majd
megjavitja hetfon Eszeken (80-100 km). (Valaki ilyet mesel nem hiszem el!)
Mondtam, hogy kiegyezek egy tartalekakksival, vagy egy akksitoltovel
(szomoruan tapasztaltam, hogy mig ez itt minden haztartasban megtalalhato,
ott sajna nem). Sajnos senkinek nem volt egyik sem. 
Telefonos baratunk vitt volna a szallodat, majd mikor mondtan, nincs igazan
ra keretunk ajanlotta a vendegeik vagyunk. Majd a felesege szuleihez probalt
elcsabitani tobbszor is jelezve eleg baj ez a baj nekunk ingyen.
Aludhattam egy orat a kocsiban, mire vilagos lett. Igazan arra keltem fel,
hogy az uzembol kijott egy szocialista brigad szeruseg es valami kave felol
erdeklodnek. Felalmosan magyaraztam, hogy semmi kavenk nincs, adnank ingyen
is ha lenne, de nem kavezunk. Ra par percre kijott egy kek lisztes kopenyes
srac - mint kesobb kiderult Romano a neve - egy tele szatyor peksutemennyel
(4db A4 lap kettehajtva diós levél, 4db juhturoval, feltucat lekvaros
valami: ket napig nem birkoztunk meg vele). Gratis. Leesett az allam.
Felkaptam ket kajas szatyrot, viszontajandekkent - Nekunk mar ugyse kell -
de csak a kenyeret volt hajlando elfogadni, hogy megkostoljak milyen az Mo-i
kenyer.
Frigyes a tanum (UGYE FRICI), mennyire donteskeptelen tudok lenni, ha fontos
dolgokrol van szo, nem tudtam eldonteni meg mindig, hogy Pest-e (illetve
Dunaujvaros, draga Aldonk reven, Isten nyugasztalja; - mint kesobb kiderult
szamomra egyetlen szaki lehetett volna Mo-on, aki eletet tudott volna
lehelni a generatoromba) vagy Dubrovnik. Gyerek nelkul a kalandot valasztom,
de igy? S hajnalban jo lett volna indulni a meleg elott.
Kabeleket levettem, ekszijat is. Reggel szetkaptam volna a generatort; de a
T15 torx csavarhuzobetetem megadta magat. A tocsavarral sem birtam. Kozelben
volt ket gepmuhely, mindkettoben kaptam 1-1 teljes szerszamostaskat. Csak
ugy, hozomra. Akksitolto csak szekrennyi volt mindket helyen, kulonben
ajanlottak hasznalatra, de hat meg full volt az akksi. Nagy kinnal a
feszszabalyzot sikerult levennem a szenkefevel egyutt. Ahogy alaneztem, a
forgoresz egyik csuszogyuruje befejezte palyafutasat. A puhacska szenkefe
(gyonyoruen lehetett vele rajzolni!) becsuletesen megette kivul 2 belul 3mm
melyen (azaz itt a szenkefe a muanyag szigetelesen csuszott) a bronzperselyt
a gyurun. 
Nagyjabol visszaszereltem sokmindent.
Jott Romano, hogy van egy szerelo a kozelben, menjunk keressuk meg.Ficko nem
hallott Valeo generatorrol, nem is mertem a kezebe adni. Nem hagyott addig
békén, mig fel nem vezetett egy masik szerelohoz (mivel senkit nem akartam
kitenni a kocsibol nem fért volna be, ezert a pekseg kocsijaval ment
elottunk).

Felallok az muhely aknajara, jon a suhanc szerelo, hogy persze nincs toltes,
hat se ekszij, vezetek is le van huzva (mondom ez idiota, nehogy kigyujtsam
mar a generatort, ha nem jo). Elhajtottam. Jott egy 30-as srac (To:ko:lo:n
Takacsnak volt ilyen hire, olyan villámként dolgozott), mire elkezdtem miert
nincs ekszij, addigra mar rohant ki az aknabol hona alatt a kiszedett
generatorral. Polcrol lekapja a vizsgaloallvanyt, nema Amper, ket perc alatt
darabokra szedte a generatort ugy hogy odaugrott beallitani (amit a suhancok
elokeszitettek neki) stroboszkoppal egy fulladozo Yugo gyujtasat is. Bedugta
melegiteni a pakat, kozbe meg vagy ket kocsit gyorsan megbuheralt masik
allasokon. Leforrasztotta a kapcsokat, celszerszammal lehuzta a muanyag
hazzal a csuszogyurut. Elojott a tulaj, pocakos kisoreg, komotosan keresett
BOSCH alkatreszek kozott hasonlot. Talalt egy kulso atmero kicsit nagyobb,
belso kisebbet. Kulsot meretre esztergalta (remelem a csokkent falvastagsag
meg kiszolgalja magat), belsot feldorzsarazta, szigetelolemezt kivagta,
ragasztoval beken, felsajtol, összeszerel. 
Mivel 1 blokkban van a szenkefe a feszszabalyzoval, ezert a csatinal
kifurtak a muanyag szigetelest, egy nagyobb meretu szenkefet meretre
koszorultek, beforraszt, visszaszerel.
Mindezt szuk 1 óra alatt a leszedéstől a felrakásig!

Elkertek erte 140 kunat, azaz 35 DM-et. Idehaza - nehany fanatikus
szerelotol eltekintve, aki hajlandó hasonloan megreparalni - a szamla
bontott generator eseten 30-50eFt, uj 60-150eFt, s nem soron kivul.

Kocsi kozben az aknan, gyerek meg aludt, nejem is visszaaludt a gyerek
erdekeben. 1x lattam hogy az inast elkuldtek a kalapaccsal a futomujavitas
mellol, nehogy felkeltse a kicsit.

Ennyi a kalandom a horvatokkal. Dontse el barki, hogy jogosan csaholtam-e le
Nagy Gabort maganlevelben, aki utibeszamolojaban - kollektiv bunosseg
eszmeisege szerint - lenacizta oket. Ha ez az ujkeletu baratsag a ket nep
kozott tenyleg mese, akkor ugye ezt a szerb kocsival is megcsinaljak,
nemde?:-)

Nem eloszor szorultam mar ra hasonlo segitsegre, valahogy a haboru sujtotta
videken hihetetlenul korrektek a nepek...

Nem tud valaki a varos tortenelmerol valamit? Milyen harcok voltak 91-ben
stb.

Eddig a palmat '89-ben Kosovo-beli motoros kirandulasunkkor kapott
durrdefekt, s a szerb falucska segitsege vitte: csacsival levonszoltak a
faluba, osszeult a falu, honnan lehetne belsot venni, osszevesztek, melyik
ember kocsijaval menjenek (estere Macedoniabol kerultek elo a belsovel), s
semmit nem fogadtak el erte.


Kerenyi Peter
+ - Szeptember 1. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mivel nem volt semmi reakcio a zoldkartyas temara
> vehetem ugy nincs is szeptember. 1-tol valtozas???

A szerelom mar nyar elejen szolt, hogy erdemes lenne
fel evvel elore hoznom a zoldkartyazast.
Mult heten meg is kerestem, de akkor meg o is ugy tudta,
hogy csak januar 1-en valtozik az eljaras.
Ma telefonalt, hogy megis kijott az utasitas.
Szabalyozott katalizatoros oreg autokra erdemes meg
a heten megcsinaltatni a zoldkartyat.

>Most nem emlekszem, hogy a szab. katalizatoros, 6 evesnel nem oregebb
>autoknal a zoldkartya 4500 vagy 6000 penz, de lagalabb harom evig ervenyes
>lesz. Most egy zoldkartya beszerzes tuti, hogy 2 rongy folott van. Igy
azert
>nem olyan rossz a helyzet.
Bocs, eddig kortol fuggetlenul 3 ev volt 2000-ert (szab. kat.)!!
Jovo hettol meg 6000+Afa? es ki tudja hany evre
adjak meg egy 10 eves kocsinal.

--OFF
Ugyan mi indokol egy ilyen aremelest (hivatalosan
kb. 20%, ugyesen szamolnak megint)
Nyilvan ez is egy jol atgondolt, az autosok erdekeit
szolgalo rendelet. Miert nincs MAP (Magyar Autos Part)?
A koltsegvetesbe atlagon felul befizeto, szeles, kizsigerelt
reteg, erdekvedelem nelkul.
--ON

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Tortenetem + Suzuki fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  Egy apro tortenet, mi esett meg velem. Mult heten kedden
	bevittem a kocsimat a NeroM5-be (meg csak ott volt eddig szer-
	vizelve), mivelhogy recsegett kettesben a valto. (Szink-
	rongyuru. Egyszer mar volt ezzel a bajjal javitva, de tobb,
	mint egy eve.) Mivelhogy a gep meg nincs harom eves, es a
	fodarabokra szavatossag van, arra gondoltam, hogy a szereles
	dija engem terhel, az alkatresz ara pedig a szervizt (pon-
	tosabban a Fiat Magyarorszag-ot). Erre azt reagaltak, hogy
	ez csak akkor igaz, ha a meghibasodas gyari eredetu, de mi-
	vel ezt mar egyszer javitottak, a meghibasodas ezek utan
	nem vezetheto vissza gyari eredetre, tovabba a javitas tobb,
	mint egy eve tortent, igy minden koltseget nekem kell all-
	nom. Mondtam, hogy OK, azert csak szedjek szet, es adja-
	nak arajanlatot... Mikor visszaertem a melohelyemre, az el-
	so dolgom az volt, hogy felhivjam a Magyar Autoklub jogse-
	gelyszolgalatat. Ott egy kedves holgy meghallgatta a pana-
	szomat, es azt mondta, hogy a szerviznek tulajdonkeppen i-
	gaza van, am ha a hiba tipushibanak minosul, akkor kotele-
	sek ingyen cserelni a hibas alkatreszt. Azt, hogy valami
	egy adott gepjarmunel tipushiba-e, a Fogyasztovedelmi Fofe-
	lugyelet hatarozza meg, az eredmenyt legkesobb harom het
	mulva megkapom, es ha ok azt mondjak, hogy az, nyert ugyem
	van. (Nem tudom, ezugyben mi a hivatalos allaspont, de na-
	gyon sok ilyen Alfa-rol hallottam, hogy _nem_egyszer_ cserel-
	tek mar benne a kettes szinkrongyurut.) Mindenesetre a Fo-
	gyasztovedelmi Fofelugyeletig nem jutottam el, ugyanis elot-
	te felhivtam a Fiat Auto Magyarorszag Kft-t. Ott is eloadtam
	a problemamat (ketszer is, mert egyszer elmondtam valakinek,
	aki visszakerdezett, hogy melyik szervizbe vittem az auto-
	mat, majd kapcsolta a NeroM5-os kapcsolattarto kollegajat,
	akinek ujbol eloadtam az egeszet), es minden egyeb teketo-
	ria nelkul kozoltek, hogy "Haaat ... nem szeretjuk mi ezt
	tipushibanak hivni, de ha megadja a rendszamat, nevet, es
	annak a szerelonek a nevet, aki a munkat felvette, megbeszel-
	juk a NeroM5-tel, hogy a Fiat Magyarorszag meltanyossagi a-
	lapon atvallalja a koltsegeket." Es igy is lett, ma delben
	atvettem a javitott kocsimat egy filler fizetese nelkul.
	Bar mindenki azt a kovetkeztetest szuri le a tortenetbol,
	amit akar, magam a kovetkezo megallapitasra jutottam. Ma
	Magyarorszagon az olasz auto presztizse a beka segge alatt
	van, es ezen probal a Fiat Auto Magyarorszag Kft segiteni
	- ha mashogy nem, hat ilyen eszkozokkel.
	  Mas. A cegnek van ket Suzuki Van-je, amit gyakran vezetek.
	Az ujabbnak olyan rossz a fekje, hogy mikor beleulok az
	Alfa utan, az elso fekezesnel rendesen halalfelelmem van,
	es szokni kell a "fekhatast"... :-(
	  Na udv mindenkinek!

							Nagyak
+ - Thalia valtorangatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A Thaliaban is rendesen mozog a valtokar ero-elvetelkor ill. raadaskor.
Mar megszoktam.

Deejaytiszy, ez hiba, vagy mindegyik csinalja?

Udv

Szekely Balazs
+ - Re: 3000 GT fenntartasi koltsegei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 28 Aug 2001 00:56:18 +0000 (UTC),  wrote:

>Ami jon meg:
>- turbofelujitas (~150)
>- elso lengokarok csereje (~420)
>- elektromos spoilerek csereje ill potlasa (~200)
>- festes (~350)

Ez valami borzalmasan draga!!! Markaszervizben, kizarolag gyari
Mitsu-alaktreszekkel csinaltatod? Es milyen festes lesz rajta? A
Mitsu-klub egyik tagja pl. nem regen csinlatatta a turbos Galant
ujrafesteset, 150e-bol gyonyoru lett. A lengokarokon mit kell
cserelni? Komplett az egesz elso felfuggesztest vagy csak a karokat?
Jol sejtem, hogy VR4 a kocsid?

Udv: Zak

['88 Mitsubishi Sapporo 2.4i]
+ - Re: Adalek etc. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> - elso szerviz (olajok, hidrotoketisztitas, vezermuszily,

LYaLY!!!

-----
> Az ugynevezett MotorUp kapcsan jutott eszembe,
> nem szeretnek flame-et inditani az olajadalekokrol
> az egyetemi gepelemek professzorunk (es nem az en sajat)
> velemenyem, hogy "vannak ezek az adalekok, amiket

Egy erdekes olvasmany ezekrol:
http://www.geocities.com/chrislonghurst/engineoil_bible.html
Ebben leirja, hogy pl. a slick50 a fogyasztok megteveszteseert 20 M$-os
buntit kapott, es itt pedig a mukodesi (vagy inkabb nem mukodesi) modjukrol
irnak: http://www.geocities.com/chrislonghurst/snakeoil.html

Szabolcs
+ - IN MEMORIAN ALDO Berta Levente (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Listatagok!

Evek ota nem irtam a listara - utobbi ket evben a tengerentulon vagyok ropke sz
abadsagom kivetelevel -, pedig az elso szamok ota aktiv olvasoja, eleinte forma
loja is voltam.

Amennyiben jol tudom Aldo Berta Levente listatarsunk ma lett volna 42 eves.

Tobbszor levelet valtottunk, szinte kizarolag szakmai kerdesekrol, de szemelyes
en sajnos nem ismerhettem Ot. Sajnos erre nem is lesz lehetosegem, utolso utjar
a sem kiserhetem el. Akkor a 100km es a lustasagom valasztott el, azota szazszo
rosa, tiz napja pedig vilagrendszerek.

Zsenialis szakember, peldas listatars volt. 
Sokat tanultam tole a neten szakmailag, emberileg, becsuletbol, tisztessegbol, 
baratsagbol, helytallasbol.

Emlekszem az elso jelentkezesere - talan sokan emlekeznek ra -, mikor az altala
m kirobbantott Teeby-trabi flame-ra reagalt. 
Elismerem igaztalanul bantottam a Trabantokat, aznap talan begozoltem a fustjet
ol, de Teeby-re (nem a Trabija, hanem) egy szakmai evidencia miatt borultam ki.
Felelmetes olyanokat olvasni egy listan - alaposan tudomanyos kontosbe bujtatot
tan -, aminek nyilvánvalóan az ellenkezoje igaz.

Komoly fejmosasokat kaptam (trabi ugyben ugyan jogosan), s azt sem hitte el sen
ki a tollambol, ami szakmai evidencia.
Akkor - csendesen - azzal inditott a listan, hogy a doktornak lehet igaza van. 
S megvedett. Aztan sikerult elmagyaraznia privat levelben, hogy a motor resztel
jesitmeny alatti fajlagos fogyasztasat a C gorbe irja le, s ami evidencianak tu
nt, az mi miatt az. 
Eleg beteg hoskorszak az, amikor egy palyaelhagyo orvos a muszaki hozzaertok ko
zze tartozik a listan...
Botcsinálta szakertok, langlelku egyetemi hallgatok, veteran mernokok kozott az
 elso, s szamomra vegig a leghitelesebb szakember volt a listan.

Azóta megjelentek a fiatalok is Fogash, Fekete Zoli, akiknek kivanom azt az ala
pos tudast, amit Aldotol megszoktunk.

Honapokkal kesobb tudtam meg, hogy O is Trabantos, s emiatt meg inkabb becsulni
 kezdtem, hogy kiallt mellettem.

(Amennyiben kerhetem emlekenek tisztelegve legalabb a temetese napjaig ne legye
n Trabant-flame)

Soha egyetlen flame szele se erintette meg, zugjon barmerre is a lista, mindig 
ugyanaz a higgadt, preciz, alapos, segitokesz szemelyiseg maradt.
Mindenki Aldo-ja az autoslistan.

Nagyon nagy hatast gyakoroltak ram csendes, korrekt, lenyegretoro hozzaszolasai
, azt hiszem a lista leginkabb epito egyeniseget veszitettuk el.

Talan bo fel eve egyszer mar - technikai okokbol - bucsuzni probalt. Hetekig me
g sem volt kedvem nyitni a listat. De akkor nehany honap mulva visszahúzta a sz
íve csaladunkba. 
Visszatert hozzank, s orult a szivem, hogy ez igy jo. Jol esett, ahogy orult a 
DAM-nak, Paksi eromunek, a Suzuki gyari kirandulas elmenyeinek, s az a jamboran
 baratsagos stilusa, ahogy oromet megosztotta a listaval.

Nagyon faj, hogy ugy tavozott tolunk, hogy annyi mindennel tartozom neki, s gon
dolom a listan csaknem mindenki ezt a kinzo fajdalmat erzi.

Egy perces csendes fohasszal tartozunk neki a mai napon, akik ismerhettek szeme
lyesen, illetve akik csak irasait olvashattak.
Legyen ez a perc az emlekezese, az osszetartase! 
Vigyazzunk arra, hogy senkit hasonlokepp el ne kelljen veszitenunk!

Azt hiszem szellemisege mindig a listaval marad, s tiszteletbeli listatagként m
egorizzuk a legszebb emleket.

Isten nyugasztalja bekeben!

ABFRA Beke poraira!

SCs

PS: T. szervezok! 
Zsolt, Frigyes! Kernelek Benneteket, hogy legalabb privatban egy bankszamlaszam
ot megadni sziveskedjetek.
Koszonettel

SCs - LA

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: Szeptember. 1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az Auto 2 cikke szerint az uj zoldkartya rendszer
2001. szeptember 1-tol eletbe lep. Ehhez nem kell 
torveny, egyszeru miniszteriumi rendelet leeszen.
Udv, Bela


(webes bekuldes, a bekuldo gepe: coriander.mcc.wwwcache.ja.net)
+ - Re: zoldkartya trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az persze igaz, hogy konnyebb megfogni az egy darab trabantost, mint
anagyobb lobbysta arufuvarozokat. De azert rajuk is szigorodni fog a dolog
(nagy dizelek, kortol fuggo ervenyesseg stb.).

Szia Biomernok!

Azert ne remenykedj tulzottan. Az a lobbi tenyleg 
eros. A amai napig nem sikerult bevezetni rajuk 
a bonus-malus biztositasi rendszert.
Udv, Bela


(webes bekuldes, a bekuldo gepe: ruddles.leeds.wwwcache.ja.net)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS