Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 959
Copyright (C) HIX
2000-12-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: holanc (#957) (mind)  16 sor     (cikkei)
2 Japan autok... (mind)  80 sor     (cikkei)
3 szakkozepiskolak (mind)  35 sor     (cikkei)
4 eladasok (mind)  31 sor     (cikkei)
5 Re: *** HIX AUTO *** #958 (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Japan eladas (mind)  27 sor     (cikkei)
7 RE: Busz vagy auto.. (mind)  11 sor     (cikkei)
8 va:mizeria az Arpad-hidon (mind)  15 sor     (cikkei)
9 Dizel NOx emiszio (mind)  68 sor     (cikkei)
10 Egyket dolog a hibridhez... (mind)  26 sor     (cikkei)
11 Valasz Fogashnak (mind)  62 sor     (cikkei)
12 Re: Autovasarlas Norvegiaban (mind)  30 sor     (cikkei)
13 Szerzodesmodositas (mind)  21 sor     (cikkei)
14 EU - japan -- mosolyogjunk vegre ! (mind)  21 sor     (cikkei)
15 OT (mind)  11 sor     (cikkei)
16 re tiszta diesel (mind)  38 sor     (cikkei)
17 meg mindig tisztasag (mind)  22 sor     (cikkei)
18 Elsbett (mind)  44 sor     (cikkei)
19 mar megint a japanok (mind)  22 sor     (cikkei)
20 Re: Potkerek (mind)  25 sor     (cikkei)
21 Re: Dizel fustoles (mind)  42 sor     (cikkei)
22 RE: tesztvezetes (mind)  10 sor     (cikkei)
23 uj autoba riaszto (mind)  26 sor     (cikkei)
24 Forgalomszervezes - II. kerulet (mind)  43 sor     (cikkei)
25 Re: egyezmenyes jel. (mind)  13 sor     (cikkei)
26 Vad(?)kapitalizmus (mind)  24 sor     (cikkei)
27 Renault Megane (mind)  54 sor     (cikkei)
28 mijen autot... (mind)  12 sor     (cikkei)
29 alfa = bmw ? (mind)  8 sor     (cikkei)
30 Re:Hmmm.... (mind)  11 sor     (cikkei)
31 Re: Ujra itt [Peugeot 405D] (mind)  21 sor     (cikkei)
32 sztereotipia (mind)  63 sor     (cikkei)

+ - Re: holanc (#957) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En tavaly az Auchanban vettem akcios holancot (meg is irtam ide, tessek
jobban figyelni!), kek muanyagdobozban, amin a fogo ki van alakitva.
Ketfele volt, Davos es Polo nevu. En az elobbit vettem, mintazata >-<>-<,
a masik YYYY a kerek futofeluletet tekintve. 4800-ba kerult.

Felszerelni elesben kellett, de begurultam egy benzinkuthoz, igy szaraz
talajon tortent. Nem volt tul nehez, bar az utmutatot teljesen
hasznalhatatlannak talaltam. A kerek moge nyulva ossze kell dugni a hatso
karikat, majd elol atbujtatni es megfesziteni az erre szolgalo lancot.
Gurulni kozben nem kell a kocsival. Szerintem ujbol mar 10 percen belul
meglenne a ketto.

  Ed

 Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]
+ - Japan autok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

Ket hozzaszolas a penteki naprol:

1.
:
:> De ha olyat akarsz ami sportos is, kényelmes is és megbizhato is,
:> akkor JAPANT veszel !!!   :)))

2.

:> Hali, egyszeru ez. A japan modelleknel nagy a szallitasi koltseg, ezert
:> tobbe kerulnek az europaiaknal. Cserebe rengeteg extra van benne.
:> Egy japan alapmodell egy europai jol felszerelt modellel egyenrangu.

Kisebb flame-ktol eltekintve valoban erdemes elolvasni az Index-en a
"Japant, vagy nemetet" topic hozzaszolasait errol...
http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9012411&uq=5912

Ennyire kategorikusan kijelenteni valamit csak nagy onbizalommal
lehet. Talan egy kis egeszseges ketelkedes meg jol johet...

Egyik baratomnak Toyota Corollaja van (meg rendes formaju, nem
a mostani tojasfeneku...) radasul amikor vette, akkor szerette volna
egy kicsit felszerelni. (Nem az ar volt az elsodleges) Nem kerhetett
gyari tetoablakot, TD motorral szerette volna, azt sem lehetett.
Az otajtos verziot nem hoztak Magyarorszagra, ezert meg kellett
maradnia a 3ajtosnal. Gyakorlatilag _majdnem_ csak egyfele tipusbol
valaszthatott ! Megha lenne benne az a "rengeteg extra"...
Olyan spartai belso felszereles, ami abban belul talalhato, meg egy
Golf-ban is feltuno lenne, pedig az sem a barokkosan tuldiszitett
stilusrol ismerszik meg...

Az egyetlen jelzo, amit a Toyotarol valoban igazoltnak latok, az a
legendas megbizhatosaga. Ez tenyleg valosnak latszik. Ha az
a cel, hogy eljussunk A-bol B-be akkor jo valasztas lehet.
Cserebe ne varjunk a vezetot kiszolgalo kenyeztetest, vagy
stilust es fantaziat. Abban tenyleg a franciak/olaszok vannak
otthon jobban...

Eletem egyik legnagyobb autos csalodasa a Toyota Camry volt.
Sokaig titkon vagykoztam egy ilyenre, meg akkor is amikor mar
a Chrysler 300M a "jovendobelim". Neztem a kiallitason az arat:
10.5MFt. Na jo, hat vegulis luxuskategoria. (300M: 13.5MFt)

Na de ennyi penzert csak ennyit ? Egy teljesen kozepszeru belso
hallatlanul fantaziatlan kiszerelesben, az extra listan olyanokkal
hogy legzsak, klima... :-(  A honlapjukon lathato egy foto a Camry
belso tukor kornyekerol, ahol megmutatjak milyen frappans a
Toyota, hiszen beintegralt egy 25Ft-os kinyithato muanyag fedelet,
amibe eppen be lehet tenni a napszemuveget. Mellette nagyszeruen
latszik a mechanikusan billentheto tukor. Ha a csucsmodellbe
sem tesznek pl. sotetedo tukrot, akkor ugyan hova tartogatjak ?


:> De ha olyat akarsz ami sportos is, kényelmes is és megbizhato is,

A harom feltetel  _egyszerre_  valo teljesuleset nem latom...

Sportos: Ultem sok Honda-ban (zommel Civic). Tenyleg sportos,
olyan stabilan kanyarodik mint a gokart, de olyan kemeny a rugozasa,
hogy inkabb gerinctorna es fogtomeslazito musorszamban eros...

Kenyelmes: A Corolla vegulis elol turhetoen kenyelmes, de a
sportossaga abban merul ki, hogy berakunk egy sportcipot hatra...


-oo-|-oo-


Jovo hettol uj HIX matrica varhato az utakon !
A LEO-007 erkezik lassacskan...


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas

Lattatok mar Trabanton ABS-t ??? En mar igen !

Az egyik tancos srac Trabijanak rendszama: ABS-xxx ... :-)
+ - szakkozepiskolak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mit ne mondjak en is szakkozepiskolaba jartam tavaly nyarig, 
tehat elegge frissnek mondhatom a tapasztalataimat. Nekunk 
masodikban (gepesz osztalyba jartam) muhely (orientacios 
alapgyakorlat) mellett csak mechanika volt az orarendben, 
mindamellett, hogy vilagbanki szak volt ez a gepesz, de erre a mai 
napig nem tudok rajonni mit jelentett, mert ha vilagbanki kolcson, 
vagy vissza nem teritendo kolcson volt, akkor miert nem 
fejlesztettek a gepparkot, mert az atlag koruk ugy 25-30 ev volt. 
Harmadikban mar volt gepeszet es technologia, de persze 
megmaradt a muhely is, igy volt kb 38 orank egy heten, ami abban 
mutatkozott meg, hogy hetfon bementunk, reggel 8-ra es mar este 
6-kor el is johettunk, mert 7 tanora es meg utana 4 ora gyakorlat, 
kozte pedig egy feloras szunet. A maradek negy napon 6-7-7-6 
orank volt. Negyedikben azert mar volt automatika es 
vallalkozastan is mindezek mellett, de valahogy vegre meg tudtak 
oldani, hogy nem kellett delutan is bent maradni. Otodikben ugye 
csak szakmai targyunk volt, tehat elvileg a legkevesebb 
oraszamunk, ekkor volt technologia, gepeszet tulajdonkeppen egy 
csomo mas nev alatt futott ez a ket targy es meg fakultacioban 
szakmai idegennyelv/vallakozastan de megszuntek a szamomra 
unalmas tori, magyar, de a matekot, meg afizikat sajnalom mert 
legalabb felvetelire lehetett volna felkeszulni, aki akart, ez meg is 
latszott az enyemen, nem is vettek fel, hat tobbet kellett volna 
tanulnom e kettore, merthat ezekbol voltak felveteli targyak. Hat a 
sulimrol ennyit, ja ez a pecsi Zipernowsky Karoly Ipari 
Szakkozepiskola volt, annak, aki tanulni is akar, annak nem tudom 
igazan ajanlani, igaz van erettsegim meg technikusim, de az 
erettsegivel kitorolhetem, a technikusim meg ugyahogy er valamit, 
mert ezzel tudtam elhelyezkeni szerencsere, mert ugye 
szerencses lehetek, hogy rogton a palyam elejen kaptam allast es 
eleg jol is fizet ehhez kepest, annyit keresek mint anyum, aki mar 
elegge sok ideje dolgozik, szoval nem panaszkodhatom. Kicsit 
elkanyarodtam a tematol, de remelem nem volt unalmas, udv 
mindenkinek:
	Dani
+ - eladasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Hali, egyszeru ez. A japan modelleknel nagy a szallitasi koltseg, 
>ezert tobbe kerulnek az europaiaknal. Cserebe rengeteg extra van 
>benne. Egy japan alapmodell egy europai jol felszerelt modellel 
>egyenrangu.

Eppa heten irta valaki, hogy a Yarist franciaorszagban gyartjak:

>A Yarist Franciaorszagban gyartjak, a francia beszallitok a
>kocsi ertekenek 40%-at adjak.
)

tehat nem mindegyiknel olyan sok, mert ha franciaorszagban 
gyartjak, akkor a szallitasi koltseg annyi kell, hogy legyen mint 
agy francia autonak, ha csak nem hozzak japanbol az 
alapanyagokat, meg egyeb alkatreszeket hozza, de az eloallitasi 
koltseg sem hiszem, hogy sokkal tobb lenne. A Suzukit (Swift 
Wagon R+ )meg szerintem magyar autonak mintositik, hiaba japan 
volt az alapmodell, bar ha tehetnem inkabb japannak minositenem, 
mert a magyar ipar egyik legnagyobb szegyene szerintem, mert en 
smmikeppen nem vagyok ra buszke, hogy a "kollegaim", 
szakmabeli honfitarsaim egy jelentos resze ilyen vegtermeket 
produkal, persze ez nem az o hibajuk. A Baleno pedig azert 
tenyleg huzosabb kicsit, de azt tudomasom szerint tenyleg 
Japanban gyartjak, igazitsatok ki ha nem, es ezert magasabb az 
ara.

Deejaytiszy-nek +1 jo pont, hogy elismerte hiba(i)t, es elnezest 
kert mindenkitol !

Udv:
	Dani
+ - Re: *** HIX AUTO *** #958 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Erdeklodnek, hogy vajon hogyan lehet hozzajutni a HIX matricahoz, iletve a
mi a "titkos" koszones?

Amennyiben ezen dolgok nem annyira "titkosak" kerlek benneteket a listara,
vagy akar maganban tajekoztatni sziveskedjetek! En is sokat jarok erre-arra
kis orszagunk utjain, bar meg ezidaig nem volt szerencsen listataggal
talalkozni (matrica alapjan legalabbis), hatha ezen aprosagok megkonnyitik
az azonositast!

Koszonettel: Luigi (Suzuki)
+ - Japan eladas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Hali, egyszeru ez. A japan modelleknel nagy a szallitasi koltseg, ezert
> tobbe kerulnek az europaiaknal.

a keleti kocsik kozul a legtobb modellt nem keleten gyartjak.
nem nagyon erdekelnek ezek a kocsik, de annyi biztos, hogy a
Suzuki, Daewoo, Toyota itt van legyartva, sokszor egy kopesre.
Akkor meg milyen szallitasi koltseg?
Aztan ott van a "japan kocsi ugysem romlik el" hozzaallas, am
amikor 5-6 ev mulva a legaprobb kutyagumit akarod hozza 
venni, akkor rajossz, hogy a kocsi gyartasi honapjaban az
adott alkatreszbol 73 felet szereltek a kocsiba, a felfogatast
szerdan balra raktak, penteken jobbra, a tobbi napon meg
kozepre. Aztan megunod a szakszerviz benazasat es ket hetig
kotorsz a roncstelepen hasonlo tipus utan kutatva.

> Cserebe rengeteg extra van benne. Egy japan
> alapmodell egy europai jol felszerelt modellel egyenrangu.

Ezt irhatod a nemet kocsikra. Lattal te mar fapados olasz 
kocsit? Lattad az en volt es jelenlegi autoim GYARI alapfelszereltseget?
Viszonyitasi alapnak ott az apam Corollaja. Legkozelebb
kerek par smiley-t a hasonlo megjegyzesek utan.

Cs.
AR 146
+ - RE: Busz vagy auto.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>6.5 kilometerre dolgozom a lakasomtol, mindketto kulvaros, 
>>ennek ellenere botranyos jelenetek sokasaga, eroszakos tortetok, 
>>rosszul beallitott lampak

>Erdekes, en 2 eve vezetek nagyon aktivan a belvarosban, de 
>semmi rosszabb helyzetet nem tapasztaltam

Ezexerint nem ugyanarra jarunk.

Udv:
pJ
+ - va:mizeria az Arpad-hidon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] irja...
> 1 ev utan ismet sikerult kozelebbi kapcsolatba kerulnom a 
> budapesti forgalommal. 
Tulelo tura, kaszkadorkepzes, onismereti trening.
Evente egyszer ajanlott mindenkinek.
Nagyon helyesen tetted, hogy iden sem hagytad ki.

> Aruljatok mar el, hogy szerdan 11 orakor mit autozik 
> ossze az egesz varos !
Szerdan igazabol a kezdo kurzusok vannak, de most 
megint utra kelt mindenki, aki megfogadta hetfon, hogy
soha nem ul autoba. 
A halado treningek hetfon es penteken vannak. :-)
--
Meszaros Geza :-)
+ - Dizel NOx emiszio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

"A fejlesztes legfobb motivtorat a jovoben a kornyezetvedelem jelenti
majd. Ezen belul az NOx es reszecske emisszio hatarertekenek teljesitese
jelenti a legnagobb gondot. Amelyek kolcsonosen egymas rovasar javothtok
csak. Az NOx-ok ugy keletkeznek, hogy a motorterbe beszivott levego
4/5-et alkoto nitrogen az egesterben uralkodo nagy nyomason es
homersekleten maga is oxidalodik. Az NOx kepzodes mar 1000K (Kelvin)
homersekleten megkezdodik. A keletkezo NOx mennyiseg az homerseklettel
exponencialisan no. Mindazon hatasok, amelyek a lang homersekletet
csokkentik, az NOx mennyiseget is csokkentik. A legfelesleggel dolgozo
dizelmotorok egesterebe a legnagyobb terhelesen 200-szor annyi levego
jut, mint alapjaraton. Ezert a kipufogo karos anyagai a l=1 alapotra
optimalizalt szabalyozasu katalizatorral nem csokkenthetok, igy a
tobszorosere novekvo NOx kibocsatas sem.
A dizelmotorokon emiatt a keverekkepzes es az eges javitasa a
legszennyezes csookentes legfobb mozgastre. Mivel ez elektronikus uton
javithto csak a legeredmenyesebben, ezert 92/93-ota csakis elektronikus
befecskendezoszivattyuval hozhato forgalomba Europaban szemelygepjarmu
dizelmotor.
A jelenleg letezo es bevezetesre kerulo technologiakkal csokkentheto a
kibocsatas. Am az elkovetkezendo evek sem tudjak csokkenteni az NOx esa
reszecskekibocsatas kozti forditott egyensulyt.
SOT teljesitesuk csak TElJESITMENYCSOKKENES utjan erheto el.
Az eddig 197 g/kWh legkisebb fajlagos fogyasztassal rendelkezo VW TDI
eseteben az Euro II-rol III-ra torteno atteres nem kevesebb, mint 15kW
teljesitmenyvesztessel es 5% fogyasztasnovekedessel jart."

"A gazolajok kentartalmanak tovvabb csokkentesevel ujabb 30%
reszecsekekibocsatas csokkeneset lehetne elerni. Ehez azonban az
olajtarsasagok formulainak valtoztatasa szukseges."

"A politikusok 2005-nel korabban nem akarjak szigoritani a
hatarertekeket. A legszennyezes csokkenesere 2010-nel korabban nem
szamithatunk. ... De addigraa karosanyag jkibocsatas az elektromos autok
uzemet jellemzo szintet meg fogja kozeliteni."

Autoexpert - 97 December (Petro'k Ja'nos)

A jovokep szerintem:
Kis karosanyag kibocsatasu dizel es benzinmotorok. Amik ugyanakkora
teljesitmennyel es koltsegekkel uzemelnek majd mint a nem belsoegesu
hajtassal mukodo jarmuvek.
Akkor megiscsak van letjogosultsaga a hibridhajtasnak is, es lesz majdan
az uzemanyagcellanak is. Persze addig meg vasaroljunk olcso szuperjo
belsoegesu eroforrassal ellatott jarmuveket. Amugy ez avaltas ugyis
kesni fog, mert itt EU szabalyozasra van szukseg, es az meg messze lesz
nagyon.

De ha jobban belegondolunk a Toyota is okos dontest hozott. Ha latja,
marpedig latja a jovot. Hiszen mire a szabalyozas megtortenik, addigra
az o jelenlegi autoi lesznek olyan korban, hogy jelentosen olcsobban
beszerezhetok, mint az ujak. Igy sokan olyanok is megveszik majd,
akiknek ujra nem telik. Igy majd a hasznalt es az igy az uj piacon is
ott lesznek. Ami azt jelenti, hogy tobb lesz az utakon az o
technikajukbol. Ha valakinek regi van, akkor feltehetoleg jobb
kondiciokkal majd ugyanolyanra csereli le (Toyota). Nem utolso sorban a
pszichikai hatas, hogy hiszen ok kezdtek el, ok a jobbak, toluk veszek
(sok emberrel sokmindent el lehet hitetni, nem mindenki gepeszmernok). 
Fogash itt a szomoru jovokep, a Japanok mar most megkezdtek az invaziot.

Szoval erre megy ki a jatek. :)))
Ugyanis a Hibridhajtas egy mar elo kompromisszum a kornyezetvedelem
iranyaba. Ugyanis az Uzemanyagcellakkal meg mindig gondok vannak. A
kornyezetvedelem pedig surgeti a szabalyozast. Hacsak atmeneti megoldas
is lesz a Hibridhajtas, de szukseg lesz ra.

Teeby
+ - Egyket dolog a hibridhez... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az Audi altal fejlesztett hibridrol egyket adat:
- a villanymotor sulya: 20 kg
- hossza: 280 mm
- nyomateka: 20 Nm
- teljesitmenye 21 kW (29 LE)
- pillanatnyi csucs: 35 kW (48LE)
- max fordulata: 10.000 1/min
- energiaellatas: akkumulatoros, 246V feszultsegu, 10kWh kapacitasu
- karbantartasmentes akkumulator
- beepitett toltovel toltheto 220 V-os halozatrol 5 ora alatt teljesen

Na ezt olvasd Fogash a megallasra es a gyorsitasra vonatkozoan ezt
nyilatkozta az Audi:
- A gepkocsi elektromos meghajtasa KULONOSEN VAROSI UZEMBEN ELONYOS,
amikor gyakran kell fekezni es gyorsitani. Energiat ugyanis csak menet
kozben hasznal fel. Az akkumulatorok minden fekezesnel toltodnek, mert
akkor a villanymotor generator szerepet tolti be.

Remelem azert sikerult meggyozni a meg mindig ketedoket, hogy a
technologiai igen is eletkepes. Valamint hogy nem rossz konstrukcio.

Ekkoriban meg csak 50 km volt a hatotavolsaga a villanymotornak.

Teeby
+ - Valasz Fogashnak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

>Biztos nagy magus lehet, ha meg egyszer sem hallottuk a nevet.

Ez az amit nem kellett volna mondanod!
Tudod eleg csunya dolog, hogy papolsz a VW TDI istenszereperol, de nem
tudod ki talalta fel. Javaslom jarj utana mielobb.

A novenyi olajjal mukodtetett motorjuk, mar evekkel ezelott, az akkori
TDI motorok hatasfoka felett teljesitettek. O volt az elso
fejlesztomernok, aki nem csak eszrevette, hogy a kornyezetbe kisugarzott
ho a legnagyobb ellensege a hatasfoknak, de tett is ellene. Es maig
fejleszt eltantorithatatlanul.

Talan azert nem ismert, mert a neve meg nem szerepelt egyetlen
autosujsagban es musorban sem. Idaig egyetlen!!!!, egy angol
autosmusorban hallottam a nevet!
Anisits ur restauralja Elsbett ur 15 evvel ezelotti technologiait.

Teljesen lenyegtelen ki mit gyart a nemet autoiparban, a 90-es evek
vegeig mind azt kezdtek el alkalmazni, azt fejlesztettek, amit Elsbet ur
a 70-es evekben kitalalt.

>Nem mondod ?! Az autovillamossag az esetek tobbsegeben kifullad a
>generator-onindito-vilagitas-szereles, valamint a radio-riaszto beepites
>szintjen.

Nagyon zomoru. De ertheto is valahol, ugyanis egy szakszervizben dolgozo
szakmabeli nincs motivalva arra, hogy a tudasat ne ezekre korlatozza.
Innentol kezdve mit is varjunk. De en ismerek olyan maszekot, aki
jelentosen felulmul mindenkit. Gondolom masok is ismernek ilyen szakit.
Nem a tehetsegtelen motivalatlan kontarokbol kell kiindulni.

>Kiveteles eset, hogy ott az a 3-4 tanero aktiv mas teren is, de a fejlesztes
>nem a szakmai forumokon tortenik, hanem a gyarakban.

A kiveteles eset a jo szoc. helyzet. A pedagogusok fizetese es
motivaltsaga.


>Ha egy gyar nagy
titokban kifejleszt, majd piacra dob valamit, akkor jobb esetben is csak
>sajat szerviz-halozatanak embereit kepezi ki a javitasra.

Ha a sajat szervizhalozataban levo szervizek ezt hajlandoak kifizetni.
Mert nem ingyen adja az oktatast a gyarto. De van olyan aki hajlando
kifizetni, mert ismerek ilyen japan autokkal foglalkozo szalon-szerviz
tulajt.

>Kiindulva abbol, hogy egyszeru kontakthibak miatt is hajlamosak kozponti
>szamitogepet cserelni, inkabb nem vinnem szervizbe a soselatott
>villanyautot. :(

Ebbol kiindulva en is autovillamossagi szerelonek tartom magam, mert ki
tudok cserelni egy izzot. Nem vicc autoklubos pasas meselte, egyszer
kihivtak a preri kozepere egy izzocsere miatt!!! Ferfiak voltak!!!
Azt mondja a manusz:
- Latja uram ez kiegett.
Valaszolt az autoklubos:
- Igen kerem, ilyenek ezek a mai izzok, kiegnek...

Teeby
+ - Re: Autovasarlas Norvegiaban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> De NINCS olyan autokereskedo, aki leirna, hogy az
> auto garantaltan megerkezik egy fix datumra.
> Magyarorszagon sincs, es Norvegiaban sincs
> (egy level ottani szerverrol erkezett).
>
> Ne a'ltassuk mar magunkat.
>

Ez jo :-))
Mindig irigyeltem az olyan embereket, akik _biztosan_ tudjak, hogy a vilagon
nem letezik olyan dolog, ami az o kornyezetukben nem letezik.:-)
Autot valoban nem vettem meg Norvegiaban, de pl. mielott hazamegyunk, es
majd otthon veszunk autot, elotte itt fogok minden szambajoheto autot
kiprobalni. Mert az itt ugy megy am, hogy beallitasz mindenfele egyeztetes
nelkul, es ha van szabad auto, csinalnak egy fenymasolatot a jogsidrol,
odaadjak a kulcsot, aztan menj isten hirevel, lehetoleg meg ma gyere vissza.
Tovabba pl. az autoszervizes is, ha egyszer azt mondta, hogy X osszeg lesz,
akkor az biztos, hogy nem fog kitalalni semmit, es plusz munkadijat
felszamolni, ha kiderul valami, hogy menet kozben nem szamolta bele, az az o
hibaja (az alakatresz aron kivul). Ezek alapjan en meglehetosen biztos
vagyok benne, hogyha vennek itt autot, akkor keresre minden tovabbi nelkul
beleveszik a szerzodesbe a leszallitasi hataridot, es azt is, hogy ha nem
teljesitik, akkor hogy kompenzaljak.
Annyiban tenyleg kicsit cseles volt a kijelentesed, hogy epeszu ember olyat
nem ir bele egy szerzodesbe, hogy 'garantalom tuzon, vizen keresztul',
hanem, hogy 'garantalom, es ha megsem, akkor...'
De amekkora bizalom van ebben az orszagban, tenyleg a tolvajok Mekkaja
lehetne.

Saca
+ - Szerzodesmodositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> Kedves Haborgok !
>
> Van koztetek olyan - barmely orszagbol -, aki kedveert xxxx elado vagy
> szolgaltato szabvanyos szerzodeset modositotta es vele ugy kototte
> meg ?
>
> xxxx helyere behelyettesitheto tetszoleges auto/butor/TV/stb kereskedo,
> tavkozlesi/kozlekedesi/aram/vizszolgaltato, bank, biztosito.
> (pl. MATAV/BKV/MAV/ELMU/stb.)
>

Tisztelettel jelentkezem!

Bar most Norvegiabol irok, de Mo.-n tortent a dolog, es mi voltunk az
eladok.
Szoftverrol volt szo, es tobbszor csak par millio Ft-rol, tehat az auto
naccsagrengye. A kereskedo addig modositotta a szerzodest, amig meg nem
vettek a szoftvert ;-) (na jo, neha nem sikerult)

Saca
+ - EU - japan -- mosolyogjunk vegre ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>>Azert az nem veletlen, hogy ebben az evben a Renault kozel 50%-kal novelte
>>Mo-on az autoeladasait, a japanok meg valahogy nem.
>>Ki erti ezt? :-)"

>Hali, egyszeru ez. A japan modelleknel nagy a szallitasi koltseg, ezert
>tobbe kerulnek az europaiaknal. Cserebe rengeteg extra van benne. Egy japan
>alapmodell egy europai jol felszerelt modellel egyenrangu.

SzaboZE,
azt hiszem, mindket allitast nalam hozzaertobbek is cafolni fogjak.
Ugy tudom a Yarist Franciaorszagban gyartjak, a Nissan Almerat es a Micrat
Angliban stb.
Yaris alapfelszereltseg: Csak 1 legzsak, no szervo, no elektromos ablak, no
kp-i zar, 998cm3 motorral (alacsony vam), 2,37MFt.
Nem divat a Renaultot dicseni itten mostansag de nezd meg, hogy mit ad egy
Clio (vagy a Thalia) ennyi penzert...
Dizelkocsim van, ami radasul meg Renault is...(Clio II 1.9 dTi).
Jarathatom meg a listat? :-)
Udv, Tibor
+ - OT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

EZ HOGY A CSUDA'BA JELENHETETT MEG ITT?????

KIAKADA'S...

UFF...

> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Felado :  [International]
> Temakor: High Quality Porn Site With Animals  769 ( 12 sor )
> Idopont: Thu Dec 14 19:13:55 EST 2000 AUTO #958
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
+ - re tiszta diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Bizony a csucs TDi motor fekete fustot okadott (kocka A6, kb. 1995-os
lehetett) - mogotte meg a >harmadik autoban is fuldokoltunk.

A leiras alapjan az az Audi meg a mostaninal kettovel korabbi konstrukciot
hordta. Az az elso 2.5 TDi (140LE) meg soros othengeres, meg ugyancsak
szolidan all szabalyzo elektronikakkal. Gyorben az uj 2.5 V6TDi-t kezdtek
nyomni, ami mar elektronikusan szabalyozott adagolot (Bosch VE43) es valtozo
geometriaju turbot visel, 150LE es mellesleg nagysagrendekkel tisztabb. Iden
jelent meg ennek a motornak a 180LE valtozata.

Masfelol minden tipusban lehet elhanyagolt, szethajszolt, karbantartatlan,
egymillio kilometeres peldany, ami nem ugy teljesit mint az uj. Szoval egy
autobol kovetkeztetest levonni...
A TDI egyebkent kulonosen erzekeny a hidegen kergetesre, de mivel (melegen)
ugy megy, mint egy benzines, sok barom egybol szetkergeti. Az ilyenek
tipikus fustolok...

>Ha kis xxxx alatt (viszonylag) tiszta uzemmodu benzines autot ertesz (pl.
Suzuki Swift - johet a flame:)),
>megfontolom az allspontodat (bar fenntartva a tiszta kornyezet
prioritasat). De legalabb a  >nagyvarosokban be kellene tartatni a
legszennyezesi eloirasokat

Persze, sot a tomegkozlekedes lenne a legtisztabb mind kozul, de:
az agglomeratum lakossaga jelen korulmenyek kozott nem fog Volanbusz+HEV+BKV
kombinaciot valasztani a sajat auto helyett, nem fog devu matizzal jarni
csak azert, mert az tisztabb, sot meg a Tesco parkolojaban sem fog
valtoautot tartani a varosi kozlekedeshez. Pedig elvileg lehetne: 50
hektaros parkolo a varos szelen, ahol a sajat kocsid lerakod es pl egy
kolcsonzott smarttal nyomulsz be. De ez nalunk gazdagabb orszagokban sem
muxik.
Viszont a valamire valo dieselek fogyasztasa kb fele-2/3-a az ugyanolyan
menetdinamikat ado benzinesekenek, tehat kevesebb koszt adnak. (Tetelesen
lasd korabbi irasok)

Udv

http://auto.origo.hu
+ - meg mindig tisztasag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Annyira alig vannak a benzinesben tartalekok, hogy kb.10ev mulva nem fognak
tudni dizelt gyartani, >mert nem felel meg majd az ervenyes a
korny.eloirasoknak. :-)))

Meg jo, hogy ott a smile, kulonben elhinnem, hogy D.ujvarosbol latni a
jovot...

> Es kb.10ev mulva jon a ZERO szennyezoanyagkibocsatasu  _benzines_vilag.
:-)))

Ja, amig el nem inditod. A benzin (meg ugy altalaban a mindenfele
szenhidrogenek) elegetesevel bizony keletkezik tobb-kevesebb CO, CO2. A zero
emisszio belsoegesu motorral nem megvalosithato. Amiben eleg valami, ott
keletkezik fust, mert az valahogy senkinek nem jon ossze, hogy 78%N2, 12%O2
legyen a kipufogogaz... Szoval a ZEV az lehet elektromos, H2,
uzemanyagcellas, napelemes, vitorlas, de hogy nem benzines (es sajnos nem is
diesel), az hotziher.

Udv


http://auto.origo.hu
+ - Elsbett (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A VW konszern es a nemet autogyarak legnagyobb utolapja pedig az, hogy
>veluk van kapcsolatban Elsbett ur. Aki koztudottan a legnagyobb elo
dizelmagus.

Biztos nagy magus lehet, ha meg egyszer sem hallottuk a nevet. Anisits ur
neve viszont annal tobbet forog (gy.k.: BMW d). Amugy mind az ot nemet
gyarto sajat utakon jar:
- Mercedes CDI common rail motorok 2-3 szeleppel, sor4 (200CDI, 220CDI),
sor5 (270CDI), v6 (320CDI), v8 (S400CDI) kiepitesben
- BMW d 4szelepes commonrail sor4 (320d), sor 6 (325d, 330/530d), v8
(540/740d)
- Audi-VW: adagolos (1.9 TDI, 2.5 V6TDi) adagoszivattyus (1.4 PD-TDI/1.9
PD-TDI)
- Opel: Isuzu-GM fejlesztesu sor4 (2.0DTI), illetve a BMWtol kapott regi
2.5TD
- Ford: sajat fejlesztesu negyhengeres turbodieselek, tobbnyire kamraval,
ill. VW 1.9TDi 90LE a Galaxyban

Ezeket egy kalap ala venni kicsit meresz altalanositasnak tunik.

>U.i.:az autokat nem a villanyszerelok (eros es gyengearamu), hanem
autovillamossagi szerelok javitjak,

Nem mondod ?! Az autovillamossag az esetek tobbsegeben kifullad a
generator-onindito-vilagitas-szereles, valamint a radio-riaszto beepites
szintjen. Igen sokan egy rendes gyujtast nem tudnak beallitani. Elektromos
hajtas eseten viszont az egesz tudasuk egy pillanat alatt használhatatlanna
val6.

>a jobb iskolakban minden uj a temahoz kapcsolod dolgot belevonnak a
tananyagba, mert szakmai
>folyoiratokkal es forumokkal allnak kapcsolatban a magukra valamit is ado
tanarok
Irhattad volna, hogy a Te iskoladban. Amugy orszagosan nem jellemzo.
Kiveteles eset, hogy ott az a 3-4 tanero aktiv mas teren is, de a fejlesztes
nem a szakmai forumokon tortenik, hanem a gyarakban. Ha egy gyar nagy
titokban kifejleszt, majd piacra dob valamit, akkor jobb esetben is csak
sajat szerviz-halozatanak embereit kepezi ki a javitasra. Ha meghal a
tudomany, jon a veletlenszeru alkatreszcserelgetes, mig meg nem javul.
Kiindulva abbol, hogy egyszeru kontakthibak miatt is hajlamosak kozponti
szamitogepet cserelni, inkabb nem vinnem szervizbe a soselatott
villanyautot. :(

http://auto.origo.hu
+ - mar megint a japanok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>"Azert az nem veletlen, hogy ebben az evben a Renault kozel 50%-kal
novelte
>>Mo-on az autoeladasait, a japanok meg valahogy nem.
>>Ki erti ezt? :-)"
>Hali, egyszeru ez. A japan modelleknel nagy a szallitasi koltseg, ezert
>tobbe kerulnek az europaiaknal. Cserebe rengeteg extra van benne. Egy japan
>alapmodell egy europai jol felszerelt modellel egyenrangu.

Fel kell vilagositsalak: az Europaban eladott japan autok elenyeszo hanyada
jon Japanbol, a legtobb osszeszerelo uzemuk Angliaban van. Onnet azert nem
AKKORA a szallitasi koltseg. Az meg, hogy miben mennyi extra van, mar reg
nem a japanok javara szol. 2 motoros tukortol mar senki nem esik hanyatt...

>ui: vagy talan tobb A8 fogy mint Suzuki? A minoseg / ar arany a lenyeg, nem
>jellemzo nalunk az igenyesseg tomegcikk szinten.

Korrektebb lenne az A2/Buzuki osszehasonlitas, az legalabb egy meretosztaly.
Amugy nalunk nem a minoseg/ar arany a lenyeg, hanem az ar. Jo occso' legyen,
oszt ihaj!
Fogash

http://auto.origo.hu
+ - Re: Potkerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

 wrote:

> Egy vagyont koltok autos ujsagokra, megis csak arra jok, hogy
> alaposan felhuzzam magam. Mivel koztunk is van par ember (1 biztos),
> aki hivatalosan is tesztel autokat, magyarazzatok mar el nekem,
> hogy miert huzza le mindenki az Alfakat a potkerek miatt.
> 
> Van egy bazi nagy cikk, ahol nem talalnak hibat, sok kategoriaban
> elso, aztan a minuszok koze odairjak a nem teljes erteku potkereket
> es az osszegzesnel az utolso helyek egyikere kerul.

Miert kell felhuzd magad? En sosem megyek a masok velemenyere. Ha szivas
lesz a vege, hat az. De mindig azt veszek, meg csinalok amit a szivem kivan
es nem amit mas diktal.
Tudom, hogy van mindenkinek egy kedvenc kocsija es faj a szive mikor mas
karmolja. Nekem is folmegy a cukrom mikor latom, hogy mindenki a BMWt,
Mercit meg Volvot istenit de tudom, hogy az igaziak megis a Tengeren tul
vannak.

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - Re: Dizel fustoles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:

> Nezzuk mire emlexem. Tehat onmagaban a korommal nem lenne nagy gond,
> mivel a korom tenyleg termeszetes anyag. Ezt meg csak kibirnank,
> tenyleg nem bizonyitott a rakelto hatasa, ellenben van vele egy kis gaz.
> Megpedig az, hogy szall a levegoben. Es ami igazan veszelyesse teszi az az,
> hogy azok a bizonyos aromas vegyuletek felulnek a koromszemcse feluletere,
> es szepen beszippantod. Sot meg le is tudozod! Ez am az igazi elvezet!
> Felre a trefaval a koromszemcsekrol nem lehet leszedni a rakkelto
> vegyuleteket, es ezert nagyon veszelyesek. Igy gyak. nincs az a katalizator
>  a foldon ami elboldogulna vele, esetleg a tovabbegetese, de ugytudom
> az sem egy egyszeru eljaras. Tehat, ha a koromtol megszabadulnank,
> maris toredeke lenne a problemank. Na ez az ami a legprofibb
> dizelmotornak sem sikerul ezidaig. Talan majd egyszer. Ha megeli a
> feltalaloja :-)

Ha jol latom csak en meg Fogash vedjuk a Dizel motorokat. Mi ez az
ellenszenv irantuk? De mikor szo esik egy jo terepjarorol "Bazeg lattad azt
a motort, hogy vitte, kivancsi volnek mire lenne kepes egy benzines."
Viccet felreteve kedves Robi gondolhatnad, hogy nem ulnek olbe tett kezzel
a motorfejlesztok. Erdekes modon ha kezbe vennel egy igazi verbeli motoros
magazint, ajanlom az MTZ-t (Motor Technische Zeitschrift) lathatnad, hogy
70 %-ban Dizel motorokkal foglalkoznak benne.
Az hogy mennyi korom jon ki hatul a kocsibol a befecskendezesi
nyomassal aranyos. Mit szolsz miert mentek ki divatbol az elokamras motorok?
Pont ez miatt. Ez ahogy mar irtam, a kozeljovoben a nyomas el fogja erni
2000 bart. De nem csak a nyomas a meghatarozo tenyezo, hanem az injektorok
porlasztocsucsin levo kis lyukak is. Manapsag 0,1-0,12 mm a legkisebb
elereheto meret technologiai okokbol. Es ezeket a lyukacskakat nem
akarmilyen modon kapjuk. Nagyon nehez eloallitani oket, elektromos
erozioval vagy 100 ezer!! feletti fordulatszamu furokkal kell oket
csinalni. Tehat ha ezeket sikerul lecsokkenteni es megnovelni a szamukat,
manapsag max 12 darab van beloluk akkor nagy jovo all a Dizel elott.
Ha valakit erdekel tudok kuldeni egy kis rajzocskat arrol, hogy hogyan nez
ki egy korszeru injektor.

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - RE: tesztvezetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ezennel meghivok mindenkit majd a Thalia tesztvezetesere is a januari
honapban.

>udv,
>deejaytiszy

Kedves deejaytiszy, en a magam neveben mindenesetre koszonom.
Mikor hivsz meg egy kis tesztvezetesere a 4x4 -es Scenic-el,
havas-trutyis utakon, mondjuk ott a kalaszi dombok kozott?
--Udv: szm
+ - uj autoba riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>Es amugy
>>>is ingyen szereltek, ugyhogy rajuk hagytam.

>> 1. Fogalmazzunk inkabb ugy ,hogy mashol fizetted ki az
>> arat.

>Teljesen kizarva. A kocsim a tudasahoz es a tavalyi arhoz
>kepest nevetseges osszegbe kerult.

Kedves Csaba!

Leveleid alapjan ugy tunik, Szlovakia autos paradicsom.
Hozzank kepest kurv@ olcsok az autok,
korrektek a biztositok, olcsobb a benya es most
megtudhattuk, hogy az aranyszivu markakereskedok
ar alatt adjak a riasztot.

De ami feletek igaz, az itt nem feltetlenul az!

Ezert a _Budapesten_ autot vasarloknak tovabbra
sem javaslom a markakereskedo riasztojat.

udv,

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Forgalomszervezes - II. kerulet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

gondolom laktok egy paran meg a (Bp.) II. keruletben. Az utobbi idoben
szerintem rettenetes forgalomszervezesi bakik szulettek.

En a Huvosvolgyi uton lakom, az elso kib....s az (bar emiatt szinte soha nem
megyek be a varosba a Huvosvolgyi uton), hogy a Budagyongyenel olyan a
lampak ciklusa, hogy a keresztbe halado villamos a Budakeszi ut zoldje
vegenel kap zoldet, igy amikor a Huvosvogyi ut felol zoldre valt a lampa, a
feltorlodott sor miatt a sokszor a Kelemen Laszlo utcaig allo sorbol max.
5-6 auto fer at, mert felduzzad a sor.

Ha ezzel az a celjuk, hogy a varosba aramlo forgalmat lassitsak (ill.
megmutassak, hogy te hulye barom, minek jarsz autoval), akkor (de egyebkent
is!) mi a feszkes f.sznak volt jo, hogy lefele a Vadaskerti u. es a MOL kut
kozott ket savot csinaltak az egy helyett? Az, hogy aki eddig 80-100-zal
probalt szaguldani, az most mehessen kedvere? VAgy az, hogy kifele ne
lehessen menni, ha barmi forgalomlassito tenyezo van (teherauto,
szabalytalanul varakozo, utfelturas stb.), mert lehetetlen
megelezoni/kikerulni? Miert jo ez?

A masik a Marczibanyi ter es kornyeke. Az OK, hogy a Lovohaz utcat lezartak
az Ezredes u. feloli vegen az iskola meg egyebek miatt. Na de az, hogy par
hete mar Kis Rokus u. is kifele egyiranyu a ter mellett, mar azt jelenti,
hogy totalisan megkozelithetetlenne valtak egyes utcak eszak felol (ill.
hatalmas kerulok aran). Meg ott van a sok buzi fekvorendor a
tank-gyakorlopalya minosegu utakon. Ha van egy jo minosegu ut, akkor
elfogadom a fekvorendort, de  azert ne mar ezeknek a megepitese legyen az
utakra koltott penzek 90%-a  keruletben...

A forgalomlassito jardaszigetek meg nehol kifejezetten veszelyes helyen
vannak (pl. Zsemlye u. teteje). Nemegyszer emiatt marad kint a Huvosvolgyi
uton az innen lekanyarodo 2.-3. kocsi vege, mert nem lehet lemenni az utcan.


Rendben, lassitsak a forgalmat a lakoovezetekben, ez esszeru. De egyreszt,
ne balesetveszely aran, masreszt, aki pl. a Huvosvolgyi uton lakik, az
dogoljon meg?

Nem igazan partolom, hogy Eszak-Budan a novekvo agglomeracios forgalomra az
a valasz, hogy az eddigi bejutasi lehetosegeket meg tovabb csokkentik.

udv,Akos
+ - Re: egyezmenyes jel. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Veletlenul elolvastam az utolso szamot.

>Sajnos parkolt, ugyhogy nem tudtam bemutatni az
>egyezmenyes jelet (no meg el is felejtettem, hogy mi az, lecci
>homalyosisatok feeel)

Az egyezmenyes jel egy nyitott tenyer szettart, nyujtott ujjakkal.
Ha csak ugy koszoneskeppen intunk valakinek akkor nincs annyira
szettarva az ujjunk, mint ennel a jelnel.

Udv. Tibi
+ - Vad(?)kapitalizmus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Gacs Lajos kerdezte, hogy latott-e mar valaki modositott szerzodest. Ha
jol ertem a vita targyat (valaki kocsit akart venni, x honap szallitasi
hataridovel, aztan az x honap utan kozoltek, hogy felment az ara, lesz
szives a vevo tobbet fizetni), akkor Nemetorszagban ilyesmi nincs,
ill. nincs modositott szerzodesre szukseg.

En szerzodest kotok a kereskedovel, hogy X osszegert veszek egy Y tipusu
kocsit, az osszeg a kocsi atvetelekor esedekes, elorelathato varakozasi
ido Z honap. Nekem tehat irasba adta a kereskedo, hogy a kocsiert en
mennyit fogok fizetni. Ettol kezdve koteles nekem ezert az osszegert
leszallitani a kocsit. Ha erre nem hajlando, akkor a birosagon kapom meg a
kocsit, vagy karpotlast (a masik kereskedonel megveszem Q aron, de az
eredeti kereskedo fizet nekem Q-X -et).

Ha az aprobetusben benne van, hogy a szerzodesbeli osszeg mittudomen, a
dollararfolyamtol fugg, akkor ezen passzus ervenytelen, mivel a szerzodes
lenyeges reszeit nem lehet aprobetusben rogziteni (ehhez a szerzodesnek
ugy kellene szolnia, hogy a kocsi ara az atvetel idopontjaban a Bundesbank
dollarkozeparfolyama szerinti 20000$ Markaban).

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Renault Megane (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Van egy feleves Renault Megane RN 1.4 16V Break (kombi) autom (vagyis a
sajat tulajdon cegem lizingeli).
A Bekesi -nel vettem Vecsesen.
Elore bocsatom, hogy tokeletesen meg vagyok vele elegedve.
Ennyi penzert (3.250.000), ilyen felszereltsegu autot nemlehet kapni
(szerintem).
En ezzel az autoval dolgozom, kb 23.000 Km van benne. Legutobb
megdobbenessel tapasztaltam,
hogy belefert 2db 15"-os és 2db 17" monitor (dobozolva), valamint 5db
nyomato,
plusz a kisebb sallangok, úgy hogy siman hatra lattam a közepso
tukorbol(persze lehajtott hatso ulesekkel). Tehat ennek a masfelszerese is
elfert volna haloval rogzitve.
A fogyasztasom nyaron kb. 6.3L volt, most 6.9L. (A 4-es fouton
Monor-Budapest szakaszt hetente kb. 3-4 -szer megjarom kb. 40-60 Km/h
atlagsebesseggel, mivel a 4-es ut nem tud tobbet.)
Es minden tokeletes, kenyelmes, finom ahogy egy francia autoban kell lennie.
Azaz, hogy majdnem.
Az elso honapban lepattant a bal hatso diszlecem. Persze nem esett le, mert
nemtud, de amikor a gyerek kiszallt,
az elso ajto pereme megnyomta a muanyagot. En visszapattintottam, a dolog
tobbszor megismetlodott, majd elmentem a vecsesi szervizbe, hogy csereljek
ki garanciaban. Ekkor meggyanusitottak,
hogy biztos en feszegettem, mert biztosan szinre akartam fujatni(?)!
Nemi anyazas utan megalkudtunk fele-fele arban (kb. 3000-3000 Ft.) mivel
arra hivatkoztak, hogy a Renault Hungaria a diszlecre nem vallal
garanciat(az nem resze az autonak?).
Viszont a sajat szememmel lattam, hogy az uj diszlec rögzitese meroben elter
az eredetitol es az valoban nem fog leesni a budos eletben soha.
Kovetkezo (es valojaban ez miatt irtam):
A Megane legszurojet egy gumipant rogziti, ami egy kb. 5-8 mm-es
szivotorokra (nem tudom jo kifejezest hasznalok-e) fekszik ra.
A hiba azzal van, hogy a gumipant ket vegenek a sikja nem esik pontosan
egybe a szivotorokkal(kb. 1-2 gramm muanyag hibádzik). Igy ha valaki nem tud
errol es nem igazitja a hejere rendszeresen a gumipantot, a gumipant
lecsuszik és beszakitja a textil legyszivocsovet, ami az auto orrahoz vezet.
Persze a szerviz szo nelkul cserelte (kb. 1.5 honap utan) a csovet, de mivel
a cso ossze van nove a legszurovel es az orrban rogzitett idommal, igy
egyben csereltek az egesszet.
Ha lejart a garancia nekem kell finansziroznom ezt a konstrukcios hibat?
Ezt uton keresek olyan Megane tulajdonosokat akik szembe kerultek ezzel a
problemaval!!!!!
A szerviz tagadja, hogy barki megkereste volna oket e-miatt!
En 1 darab Megane tulajt ismerek, Nala ez jelentkezett!
Foleg "deejaytiszy" azaz "" reakciojat varom!
Egyebkent tovabbra is allitom, hogy mindent merlegelve a kozepkategorias
autok kozt nincs jobb a Renault Megane-nal.

Sziasztok, tovabbi jo vitakat es boldog unnepeket kivanok!

Imre Zsolt:

+ - mijen autot... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 12/14/2000 -0500, you wrote:
>De ha olyat akarsz ami sportos is, kényelmes is és megbizhato is,
>akkor JAPANT veszel !!!   :)))

Zotya! :))
Ez nem helytallo, szerintem ha visoznylag kenyelmes, es sportos autot akar 
az ember akkor olasz autot vesz mindenkeppen.. hogy mennyirte megbizhato, 
az mar mas kerdes, asszem en vettem meg a legmegbizhatatlanabb japan autot 
amit csak kapni lehet, egy megbizhato autot gyarto gyartol, es oszinte 
leszek egy alfa-t megbizhatobbnak tartok mint az automat.

Ant
+ - alfa = bmw ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nezegettem az utolso auto-kat, es a 935-ben a kov. talaltam, idezem : \"az Alf
a a BMW-vel van egy kategoriaban.\"
Na ez azert mar tulzas, nem gondoljatok alfasok ?


                                     puding

                                     ...akinek skodaja van
+ - Re:Hmmm.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Csak egy eliras:
>
>>... a ketajtos szekreny hejet csinal nekem ...
>
>Szerintem a hely az eLYpszilonos, nem ? Nem akarlak piszkalni
>Ant, csak bancsa a szemem picit.
>	Dani

Dani, Te is elirtad 1 picit. Nem bancsa, hanem bandzsa... :))
Udv:
Chris
+ - Re: Ujra itt [Peugeot 405D] (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

>Szerintetek hozza lehet jutni egy jo allapotu, jo felszereltsegu
>'90-es 1.8-as - 2-es TD Peugeot 405-hoz max. 900eFt koruli
>aron? Jo valasztasnak tartanatok?

'90 decemberit vettem nyaron 980e-ert. Gyonyoru, majdnem teljesen
hibatlan, nagyon jo motorral. Nagy, kenyelmes, belul meglepoen csendes
(!!!), takarekos. Adm latta. 

Motor: 1905ccm D, nincs turbo
Felszereltseg: fapad.

Emelkedokre erzeketlen, szerintem diesel-ekhez kepest eleg jol megy turbo
nelkul. Teny hogy nem egy virgonc auto, megfontolt vezetest csikar ki
beloled. Cserebe hegyen-volgyon at majdnem egyforma menettulajdonsagokat
produkal. En szeretem.

Nemreg tortem meg :( Most epul.

Bka
+ - sztereotipia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Baumgartner + autorasszizmus ( 53 sor )
> Idopont: Thu Dec 14 03:23:31 EST 2000 AUTO #958
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Szia Lista!

1.
Nem kivanok reszletesebben belebonyolodni itt Dj TC
vadkapitalizmusrol alkotott elkepzeleseinek elemezgetesebe
(sajnalatos, hogy sokan gondolkodnak igy), de ha jol tudom, o
az Osztyapenkonal levo szalonban dolgozik. A Scenicrol szolo
leirasbol ugyanakkor arra lehet kovetkeztetni, hogy azt az
autot is itt vasaroltak, marpedig akkor nemcsak egy halozaton
belul, de egy dillernel is kulonbozo viselkedesformakkal
talalkozhat az ember fia.

2.
>Az alapveto okolszabaly, ha sportos autot akarsz,
>vegyel Olasz kocsit. Ha kenyelmeset, es komfortosat,
>vegy franciat. De ha megbizhato korrekt muszaki
>megoldasu autot akarsz magadnak, akkor
>nemet gyartasu autot szerezz magadnak.
Kedves RefiJ, ha te ezt komolyan gondolod, akkor
engedtessek meg nekem, hogy jeloljelek a rovidtavu sematikus
sztereotip (hogy en micsoda szavakat ismerek... :) )
-------------------
ezert a gyartok erdeke az, hogy a tulajdonos az egy bizonyos
idotartamra optimalizalt (nemtom pontosan, talan 3-4 ev) autojat lecserelje
az
gyar uj modelljere.
Folytathatjuk a vitat, de szerintem sorlimit.

Piece:
nme1

************************************************************

Olvass,  mielott sommas velemenyt alkotsz.

En nem szabalyrol, hanem okolszabalyrol beszeltem, ami sokszor megallja
helyet, neha nem.
A gyartok erdeke c.eloadasod egy husz eves szocialista sztereotipia a
kapitalizmusrol.
A gyartok erdeke az, hogy egy megbizhato jo autot adjon a kezedbe, es minden
negy evben a technikai es design fejlodese miatt vegyel ujat. Ettol meg
elnyuhetetlen marad a regi, de azt leadod, es megveszi az az ember, akinek
nincs penze ujra. O is a markat hasznalja, tehat tovabb reklamozza a markat.
Igy lehet a piacbol nagyobb darabot kiharapni.
Lehet igy is, meg ugy is okoskodni, de az autogyarto konszernek szinte
biztosan egymas kozott felosztjak a piacot, mert ez elemi erdekuk. Mindenki
megkeresi a sajat celcsoportjat, es azok izleset, penztarcajat igyekszik
kiszolgalni.

Az mas kerdes, hogy te esetleg utalod a nemeteket es autoikat. Attol meg
mindig ok a precizitas bajnokai, ha ez neked faj, akkor is.

A Japan autok valoban reszben egyesitik az europaiak tulajdonsagait. Csak
valahogy az az erzesem, hogy aki mindent tud, az nem tud igazan semmit sem.

------------------------------------

Udv: Refi J

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS