Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2161
Copyright (C) HIX
2004-04-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Suzuki, Kalos, bukkano'k (mind)  41 sor     (cikkei)
2 nagy auto - kis auto (mind)  8 sor     (cikkei)
3 Re: tesztek (mind)  94 sor     (cikkei)
4 Re: oldalutkozes (mind)  30 sor     (cikkei)
5 Re: Kalos az elre tor - mi ez a sz@r? (mind)  19 sor     (cikkei)
6 Oldalutkozes + Suzuki Swift (mind)  24 sor     (cikkei)
7 Re: gyurodozona, Skoda, Kalos, Swift (mind)  49 sor     (cikkei)
8 suzi+tankolas (mind)  26 sor     (cikkei)
9 Gumi elettartam (mind)  45 sor     (cikkei)
10 RERERERERERERE:bago (mind)  21 sor     (cikkei)
11 Valasz: re: re: szerviz - ez komoly? (mind)  15 sor     (cikkei)
12 Valasz: Hetvegi tankolas - uj trukk, vigyazzatok!*** HI (mind)  24 sor     (cikkei)
13 Valasz: Seat Leon*** HIX AUTO *** #2160 (mind)  25 sor     (cikkei)
14 Valasz: re: Valasz: re: Re: Suzuki*** HIX AUTO *** #215 (mind)  38 sor     (cikkei)
15 Valasz: Re: toresek *** HIX AUTO *** #2160 (mind)  57 sor     (cikkei)
16 Re:Vegyes (terepjaro toresteszt) (mind)  15 sor     (cikkei)
17 suzuki tores (mind)  13 sor     (cikkei)
18 Re: vegyes (mind)  15 sor     (cikkei)
19 Proba (mind)  12 sor     (cikkei)
20 re: Re: toresek (mind)  11 sor     (cikkei)
21 Suzuki (mind)  9 sor     (cikkei)
22 Re: Kalos az elre tor - mi ez a sz@r? (mind)  10 sor     (cikkei)
23 Re: re: Re: re: Miert nem jo a Suzuki (mind)  17 sor     (cikkei)
24 felmeres a totalcarrol (mind)  20 sor     (cikkei)
25 hibrid hajtas (mind)  49 sor     (cikkei)
26 hir, ekezettel (mind)  14 sor     (cikkei)
27 atfedes (mind)  23 sor     (cikkei)
28 Valami nem stimmel itt... (mind)  32 sor     (cikkei)
29 RE: amerikai autotipusok (mind)  10 sor     (cikkei)
30 Re: Frontalis 200 (mind)  47 sor     (cikkei)
31 skoda+kis auto+bago+tores (mind)  35 sor     (cikkei)
32 Kalos (mind)  33 sor     (cikkei)
33 Re: autoteszt (mind)  58 sor     (cikkei)

+ - Suzuki, Kalos, bukkano'k (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

USA tesztet lattam Suzuki Swift (ott Geo Metro) kapcsan. 5 kategoriaba
soroltak a megtortent balesetek ertekelesi eredmenyeik (sulyos serulesek
eselye) alapjan, kozepso
kategoria atlagos, alatta - felette jobb, sokkal jobb, rosszabb, sokkal
rosszabb
lehetosegekkel.
A Suzuki a "rosszabb" kategpriaba esett, tobb mas, senki altal nem
gyalazott, ismert
autoval egyutt, es voltak olyan kocsik is, amik a sokkal rosszabb
kategoriaba kerultek.
Ezt par eve meg is irtam ide a listara, linkkel egyutt. Most mar nem tudom,
hol volt, de
nincs is kedvem/idom most megkeresni.
(Google: Geo metro crash test)


Cimboram most vesz Kalost. 2 millional nem sokkal tobbet volt hajlando
megadni egy
autoert, jokora kolcsonnel, szuksege volt csomagtartora, 2 fia is van,
tehat hatul is kell
neki a hely, alapvetoen varosban/kornyeken hasznalja, es a sok elektromos
bizbasz
nem erdekli. Alaposan korulnezett, es a Kalos sedant valasztotta, 2.153
milkoert. Par dolgot
meg adnak neki az alapszint felett (jobb riaszto, uleshuzat, mit tudom en
meg milyen aprosag).

Tegnap Oroszlo-Sasd kozott a bukkanokon csuf dolgok voltak.
Az egyik bukkanonal baleset, auto a szantasban.  Kocsisor, rendorok a
bukkano tetejen allnak,
helyszinelnek, autojuk ott villog. A kocsisor eler az elozo bukkano lanka
reszeig.
Csikorgas, csattanas, meg egy auto a szantasban.
Miert nem tudjak a zsaruk a villogo autojukat az elozo bukkano  tetejere
allitani, hogy figyeljen a jonep?
Tovabbmegyunk, a faluban (1 km-rel odebb) osszetort auto az ut szelen.....

Attila
Swift 1.6
+ - nagy auto - kis auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello
Itt mindenki nagyobb, nehezebb(!) es gyorsabb autot szeretne mint a 
tobbieke es le se sz..ja a normalis gondolkodasuakat, es nem torodik a 
kornyezetvedelemmel. A 70 kilos testedet 1000-1500 kilos vassal 
mozgatni megengedhetetlen Egy max 3-400 kilos auto lenne az idealis. 
Az otvar tobb tonnas dogoket meg be kene olvasztani, mert veszelyesek 
masokra, es hasznosabb dolgokat kesziteni belole.
Udv: Po:li
+ - Re: tesztek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gandalf irta:
> 
> erdekelne az 1.6-os Focus es az ST is, koszonom

Eloszor egy megjegyzes: mivel a kulonbozo kategoriakat nem egyszerre
teszteltek, azt irjak hogy ne hasonlitgassuk kategoriak kozott az autokat
(mas meteorologiai korulmenyek). Azert gondolom ha az egyik 60 es a masik
70, akkor csak van kulonbseg azonos korulmenyek kozott is...

1.6os Focus, Goodyear Eagle NCT 5 195/60/15 gumikkal.

A 10 kategoriatars kozul a 4. helyre tettek, elotte BMW 318 ti, P307 es
MeganeII, utana Corolla, Xsara, 147, Civic, Golf, Stilo. (Na most alighanem
sikerult megbantanom egy adag embert...)

Ertekeltek a preciz kormanymut, viszont a podiumrol a nem eleg progressziv
hatso futomu miatt maradt le (a tulkormanyzas eleg hirtelen erkezik). Az
erzekeny hatso futomut az esetleges ESP sem tudja igazan
lecsendesiteni.:-(

A javorszarvastesztet szarazon 64 km/h-val teljesitette (ami a legjobb volt,
egyutt a bmw-vel es a renaultval), viszont ez mar pilotatudast igenyel: 59
utan mar csuszni kezd. Szarazon ugyanez az abra: 56 km/h eredmenye a
legjobbak kozott van, viszont picit hamarabb megcsuszik (54nel) mint az
elboly. Szemelyes velemenyem szerint ez egy jo dolog: mikor csuszni kezd
akkor meg nincs igazi baj :-)

Szukulo kanyarban 61km/h (eleg nagy itt a szoras, az 57et tudo Golf es a
64et mutato bmw vagy 307es kozott), vizesen 46 (atlagos, a tobbi 44 es 48
kozott).

Egyenes fekezes szarazon 21 (20-22 a mezony), vizesen 26 (elmezony, a
legjobb 25.5 [307] es van 30 folott is [stilo, es, ha Fogash nem nez ide, a
147es]).

Fekezes kanyarban: 25m (kozepmezony eleje), vizesen 30m (szinten, van olyan
amelyik 35-36m, pedig ez azert mar nagy kulonbseg). 

Kanyarvetel: szarazon 74 km/h (kozepmezony), vizesen 69 (legjobb!).    

Osszessegeben tehat egyaltalan nem rossz, orulok hogy ezt kerdezted es nem
egyet a lista vegerol :-)

A sport valtozat (ST 170, Goodyear Eagle F1 205/45/16 gumikkal) az 5 kis
sportos auto kozott pontosan kozepen vegzett. Elotte a Clio RS (aki rohog,
az nezze meg a totalcar marcius 27-i adasabol a megfelelo reszt amelyben
egy regebbi tipust teszteltek [azota meg javitottak a vizes uttartasan es
kanyarbeli fekezesen] es tekintsen ezutan nagyobb tisztelettel az en kis
cliomra amely ugyan egyaltalan nem sport, de a futomu meglehetosen azonos,
a hangolasa persze mas [elso is a clio a dosszie kisautoi kozott, azert
reklamozom annyira a tesztet!]:-), naszoval elotte Clio RS es BMW M3, utana
meg 206 S16 es Mini Cooper S.

Osszefoglalokent azt irjak rola hogy a szaraz uttartast reszesitettek
elonyben: a Clioval rivalizal a konstans kanyarban, az M3al a
javorszarvastesztben es nem sokkal marad el a szukulo kanyarban. Viszont
vizesen tulkormanyzotta valik a javortesztben, tul- majd alulkormanyzotta a
szukulo kanyarban. Fekezes szinten: kituno szarazon, gyengebb vizesen.

Konkretabban: javorszarvasteszt szarazon 70.5km/h (holtversenyben masodik az
M3al, a Clio annyival gyorsabb hogy a fene tudja nem csaltak-e a javara:
74km/h), vizesen 58 (a tobbiek 59-62 kozott, ejnyebejnye [bar a Coopert
csak az esp-je menti meg]).

Szukulo kanyar: 66km/h, kozepen (64-68 a mezony), 48 vizesen (szinten,
mezony 46-51).

Egyenes fek 20m (az egyetlen amelyiknek 21m kellett a 206os), vizesen 28.5
(picit tobb mint a tobbie). Na de ezt magyarazza meg nekem valaki: a clio
szarazon ugyanugy fekez mint a focus, ugyanazok a gumik vannak rajtuk, es
vizesen allitolag 3.5m-ert raver a focusra. Lehet ekkora kulonbseg vagy
megint a franciaujsag-effektusrol van szo?

Fekezes kanyarban: 23m (nem tul jo, 21-23 kozott vannak a tobbiek), 33m
vizesen (atlagos, 32-34 kozott vannak, kiveve a cliot amelyik megint
allitolag 27m alatt megall).

Konstans kanyarban 78km/h (jo), illetve vizesen 48 (na ez az egy pontja
katasztrofalis, nem tudom mi tortenhetett, a tobbiek 64-71 kozott vannak!).
Ok, bocs, megvan mi tortent, elirtak a tablazatban a szamot, a szovegbol es
a jegybol kitunik hogy nem 48 (az a szukulo kanyar), hanem 68. Nem mindegy
;-)

Ha mar ennyit irogattam, akit erdekel az ragassza a tenue1.pdf es tenue2.pdf
allomanyneveket a http://www.crans.org/~szakacs/ cim vegere (nem irom egybe
mert nem illik szkennelt ujsagcikket netre rakni) es nezegesse. A
magyarazataimmal most mar a franciaul nem tudok is biztos megertik az
eredmenyeket. Osszefoglalo tablazat a 60 tesztelt modellrol a masodik
allomany utolso oldalan van. Szidjatok az ujsagot ha a kedvencetek nem
vegzett jo helyen, es dicserjetek, mint en is teszem, ha elsonek raktak
:-)

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: oldalutkozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wednesday 21 April 2004 14:00, buruzs wrote:
> Szamomra egy ilyen teszt ekes bizonyiteka, hogy sok auto esetleg ki van
> gyurva NCAP-ra, de valos elethelyzetekben csufosan leszerepelhet. 

Ezt nem fogja szerintem senki megcafolni :-) Viszont nem azt a 
kovetkeztetest vonom le hogy az ncap haszontalan, hanem hogy tobb (sok) 
ilyen kell, hogy egyutt fedjenek le minel tobb valos esetet.

Mert ha egy autot ki kell hegyezni az ncapra (kozepes sebessegu, frontalis 
es oldalutkozes kompatibilis autok kozott, oszlop, gyalogos), a dannerre 
(apro kis koccanas elolrol, hatulrol, oldalrol), a feket es a futomuvet az 
Auto Motor und Sport tesztjere, az egesz autot a biztositok statisztikaira 
(viszonylag minel tobben halnak meg egy tipusban, annal dragabb a 
biztositas) stb stb, csak osszejon egy auto :-) Nem?

Jut eszembe, apro kis koccanas. A minap egy terepjaros fiatalemberke 
elzenelte a fekezest es belecsuszott egy kollegam par napos cliojaba. Az 
illeto (idosodo holgy, keretik nem csufolodni vele) kiszall, megnezi az 
autojat kivulrol, nem lat semmit, visszaul, megy tovabb. Aztan persze 
eszrevette hogy ha kinyitja a csomagtartot, bizony szep gyurott a vas.

Bo 1500 eurora saccolja a karosszerias a munkat (es persze eladni sem lesz 
konnyu) - es a vetkesnek meg a rendszamat sem jegyezte le, azt hiven hogy 
semmi sem tortent.

Tanulsag: mindig kitolteni egy bejelentolapot, aztan ha nem kell, el lehet 
dobni...

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: Kalos az elre tor - mi ez a sz@r? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wednesday 21 April 2004 15:04, djtiszy wrote:
> - igenytelen anyagok tomkelege, mind egerszurkes, es nyiszorog.

En errol megtanultam hogy nagyon szubjektiv dolog, es kitunoen lehet 
onszuggeralni :-) Peldaul a cliorol minden tesztelo elmondja hogy bizony a 
belso anyagok nem haj de jok, hogy a design hmmm. Ellenben peldaul a fabia 
anyagai korrektek, osszeszerelesul jobb, a design egyszeru de tiszta. 
Mivel mindegyik ezt mondja, alighanem igaz. Es megis, ha engem kerdezel, a 
clio utan nemcsak a fabia, de egy golf is sokkol es gyengebbnek talalom az 
anyagait, a designrol meg nem hiszem el hogy nem evtizedes darabok. A 
rengeteg ledet nagyon szeretem a clion mert minden beallitast egybol 
latok, ezzel szemben mindenki csak kerdi hogy mi ez a szornyu karacsonyfa? 
:-)

Es objektiven tudom hogy nem nekem van igazam - de attol nem valtozik meg 
az onszuggeralt velemenyem...

-- 
Udv, Sandor
+ - Oldalutkozes + Suzuki Swift (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Csak egy par megjegyzes Fogash cikkehez: a Saturn nem Kia, hanem a General Moto
rs egyik markaja. Az L sorozat az Opel Vectra platformjara epulo kozepkategoria
s auto. A Suzuki Verona pedig megegyezik a Daewoo Evandaval. Az egesz torestesz
t egyebkent a  http://www.hwysafety.org/news_releases/2004/pr041804.htm oldalon
 olvashato. Ugyanez az intezet tavaly a kis SUV-k oldalutkozeset is tesztelte. 
A cim: http://www.hwysafety.org/news_releases/2003/pr061703.htm  Ez az uj teszt
eles talan megvaltoztatja a helyzetet, a vasarlok ugyanis nem hajlandok biztons
agi berendezesekre penzt forditani, itt Kanadaban kisebb autokhoz meg csak nem 
is rendelheto oldallegzsak, nagyobb kocsiknal is csak a legdragabbakban van. 

Sandornak: amig arultak (ha jol tudom, a 2001-es modelevig) az "amerikai" Suzuk
i Swift kisebb kozmetikai eltereseket eltekintve azonos volt a magyar Swifttel.
 Sot, nemcsak a Suzuki arulta, hanem kaphato volt mint Geo Metro, kesobb mint C
hevrolet Metro es mint Pontiac Firefly. Itt Kanadaban, Ontarioban gyartottak a 
Suzuki es a GM kozos gyaraban. Par ev szunet utan a 2004-es modelevtol ismet ka
phato a Suzuki Swift+, de ez mar nem Suzuki, mert teljesen megegyezik a Daewoo 
Kalos-szal. Ugyanezt a kocsit arulja a Chevrolet Aveo es a Pontiac Wave elnevez
essel.

Udv

Jozsi
+ - Re: gyurodozona, Skoda, Kalos, Swift (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Azonos sebesseggel mentek betontombnek a kis,  kozepes es  nagy meretu
> autok, valamint terepjarok. A terepjarok tobbnyire rosszabbul vegeztek a
> kozepes meretueknel.

Azt hiszem nemi buszkeseggel erdemes itt megemlekezni a magyar Berenyi
Belarol, aki a Mercedes mernokekent valamikor az otvenes evekben rajott,
hogy nem a merev karosszeria az, ami megvedi az utasokat, hanem pont
ellenekezoleg, az, ami osszegyurodve elnyeli az energiat.

A rendszerint alvazas terepjarok ezert biztosan rosszabbul szerepelnek.
Ahogy par eve itt a listan valaki megjegyezte: "Nem az a cel, hogy az ozvegy
kevesebbet koltson karosszerialakatosra, hanem, hogy te tuleljed"

> Jol emlekszel! Talan a nyolcvanas evek elejen, angliaban botrany is volt
> ebbol, a gyarnak vissza kellett vasarolnia nehany szaz (vagy ezer?)
> darabot beloluk Gondolom a szocialista tabor megkapta ezeket.

Apropos Skoda: van a Discovery Chanellen egy sorozat, roncstelapre rakjak ki
a versenyzoket, aztan az ott osszeguberalt dolgokbol kell mindenfelet
epiteniuk. Be szoktak mutatni a versenyzoket, es kerdeztek az egyiket, hogy
most mi a hobbija. Az meg megmutatta, egy Skoda 120 (ott Angliaban Estelle
(?) neven futott), amit kicsit megbarkacsolt: a kocsi orraba (!) bekerult
egy 7,4 literes V8-as, meg persze szinte minden kicserelodott a karosszeria
alatt. Kivulrol viszont halal lepra volt a jarmu, utott-kopott, csak egy
nagy legbeomlo az elejen. Mondta, hogy direkt nincs optikai tuning, ez
amolyan vicces auto, ha valaki le akarna tolni az autopalyan (legbeomlot meg
ugyis sufnituning ganyolasnak nezik). Az biztos, hogy eleg jol mehet :-)

Frigyes Mester nem gondolkozol egy ilyenen? :-)))


> Erdekelne, hogy van-e valakinek ismeretsegi koreben ilyen vasdarab.

A TC-on volt teszt: http://totalcar.hu/teszt/kalos14/
Raadasult pont a Winklertol, aki ugye az olaszokhoz mer :-) Nincs rola rossz
velemennyel.

> Hopp, talaltam egy ilyent: http://www.crashtest.com/suzuki/ie.htm Tudja
> valaki hogy az amerikai swift azonos-e a magyarral? (Kicsit meglepne,
ilyen
> miniatur autot ott arulni...)

Ha jol tudom, kint Geo Metro neven is futott valami Suzuki Swiftnek latszo
targy, talan valami kooperacioban gyarottak. Egyszer kint meg vezettem is
egyet, eleg felelmetes Swift erzes volt, csak valami 2,valahanyas-os
motorral volt szerelve, a kinti izlesnek megfeleloen. Mondjuk gyorsulni
gyorsult :-)

Szabolcs
+ - suzi+tankolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Henry Ford szerint a legjobb auto az uj auto, es szerintem is
>igaza volt, van.
Termeszetesen, de ezt -legalabb is szerintem- nem ugy kell erteni hogy
melyik jobb: pl. egy hasznalt XM vagy egy uj Szuzuki, hanem ugy, hogy egy
hasznalt XM vagy egy uj XM. Ha persze hogy :)))
---------------------
Mult heten nem akartam tankolni Papan mivel ott nincs OMV kut, es mivel
1000km kornyeken jartam tudtam hogy meg kell hogy legyen a tankban legalabb
15 liter annak ellenere hogy vilagitott a kis sarga kutfej. El is gurultam
Veszpremig, ahol a szokasos kuthoz beallva a ficek teletoltotte (megjegyzem,
mindig en szoktam tankolni, nem a kutas, de most szinte ravetodott a
pisztolyra). Addig bementem a shop-ba tapolni, amikor aztan lattam az
ablakon at hogy vegzett a kocsinal, fizettem. Osszeget sose szoktam nezni,
mert az annyi amennyi raadasul voltak plusz dolgok is, de beszallaskor a
kutfejre pillantva latom am hogy 78.4 liter. MICSODA?!!! 1036km volt az
oraban, es soha nem tankoltam 1000-nel meg telen sem 7 liter folott.
Raadasul a tank 80 literes, nehogy mar 1.6 liter lotyogjon az aljan. Eloszor
arra gondoltam, hogy mivel a mult evi 205/60-as gumik helyett most
205/65-osok vannak font, ez okozhatja azt hogy tobbet gurultam mint amit az
ora mutat, de nem vagyok meggyozve, mert a 2.1TD gyari meretei kozott
szerepel a 205/65. Most voltam zoldkartyan, minden ertek ok, szoval a motor
se gondolhatta meg magat. Igy aztan most 1000-nel megint ugyanoda fogok
menni, de tokon rugom a Jonast ha kiveszi a kezembol a pittolt.

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Gumi elettartam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Az autom 2001 januari, akkor volt uj a Dunlop 2000 SP
> gumi. Most 57000 km van az autoban es eppen a nemregen

> Talan az automata valto teszi, hogy nekem tovabb birja ? :-)

Attila,
ha figyelmesen elolvasod, a GUMIBAN van 38500 km, nem az autoban.

> a Leonnal, igy ezeket gyurom mar a 6. telen es meg maradnak is
> egy darabig...

Szerintem 6 eves gumi mar nem sokat er, en mar kidobnam.

> hat bizony akkor lapos kerekekkel jartal :-(((

nem jartam lapos kerekekkel, a kopas 2 dolog kombinacioja: tul szeles 
a felni es tul sokat jarok kilinccsel elore a korforgalomban :)))

Fogash,
> Ezek szerint puhan (tul alacsony nyomassal) jarod, es/vagy nagyon 
> tolod neki kanyarokban. A gyorsan vett kanyarokkal a gumi 
> deformalodik, a szele meg jobban k

a b) valasz a helyes :)  

> Raadasul a nehezebb dizelmotorod miatt tobb sulyt is cipel, ha puha, 

Ezt a gumit meg a TSpark-al amortizaltam le. Tudod, olasz Dolomitok,
kenyszermegallas fustolo gumik miatt, stb. Ez a kozos a gumiban es a 
baratnom gyomraban, az elso 5 U kanyart szeretik, a 15. utan 
fustolognek :))

> Mennyi nyomassal jarsz? Es mekkora gumi? Ha /50, akkor en nem 
> szegyellenem felfujni 2,5 barra az elsoket es 2,3ra a hatsokat

2,5-el jarok elol hatul.

--------------

Egyebkent mindenki rosszul ertette, en a 38500 km-t nem keveselltem,
hanem sokalltam :))

Cs.
+ - RERERERERERERE:bago (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Apropo bagozas. A mobiltelefonok vezetes kozbeni hasznalata ellen
>>kemenyen fellepnek, de a vezetes kozbeni "tuzzel jatszas" nem zavar
>>senkit ?
>>Vajon mi lehet az oka ennek ?
>
>pedig 1szeru:
>a rendor is meg a torvenyalkoto is bagozik	

Igen. Ilyen 1xu. Mint az ittas vezetés.
A rendőrt nem ellenőrzi senki, a törvényalkotót meg védi mentesség.
Példamutatás: 0.
Simán betilthatnák, akik kitalálták, ellenőrzik, azokat ugyse érinti...

--offtopic on
Én betiltanám a dohányzást a munkahelyen is. 
Néhol még külön szobát is kapnak, ahol füstölöghetnek.
Káros szenvedély, ennek ellenére így hozzájárulnak.
Jó, hogy nem nyitnak egy kis sörözőt, ahol be is rughatsz...
--offtopic off

g
+ - Valasz: re: re: szerviz - ez komoly? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Triznyak
> Temakor: re: re: szerviz - ez komoly? ( 15 sor )
> Idopont: Wed Apr 21 23:34:58 CEST 2004 AUTO #2160
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>>...
ezek a cikkszamok _nem rendelhetok hozza_ az adott tipushoz (Punto 1,7 TD).
( azaz, nem /ilyen/ Puntohoz valok, vagy nem letezo alkatreszek)
...<<<<<<<<<<<<<<

Koszonom szepen! Azt esetleg meg tudod nezni, hogy _ehhez_ a Puntohoz
milyen cikkszamu kipufogo-alkatreszek tartoznak? Hatha csak a szkenneles
rossz, nem akarok asztalt borittatni a kollegakkal addig, amig nem tuti a
dolog...

koszi, udv: Akos
+ - Valasz: Hetvegi tankolas - uj trukk, vigyazzatok!*** HI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: Hetvegi tankolas - uj trukk, vigyazzatok! ( 49 sor )
> Idopont: Wed Apr 21 17:34:55 CEST 2004 AUTO #2160
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> Fizetendo: 1998 Ft
> Kiadott: 8,02 Liter
> Egységár: 242,9 Ft/Liter)
>
> Szerintem nem kell hozzá felsobb matematika... :)
>
> Mondanom se kell, éppen akkor fogyott ki a szalag a pénztárgépbol, majd?
> miután türelmes ember lévén kivártam a szalagcserét?érthetetlen módon a
> gép (!) nem volt hajlandó nyugtát nyomtatni... :)

Hat igen. A kutasok erre a nagy alkalomra vartak, pattanasig feszult
idegekkel egesz nap. Begordul a potencialis aldozat, igen, igen, o lehet
az! Feszult figyelem, elterelo hadmuveletek, de a lenyeg a lenyeg, sikerult
a trukk, megvan a nagy le'!!! Szerencsere csak negyfele kell osztani, mert
a Jozsi nincs beavatva!
---------------------------------
Ti a Telapoban is hisztek meg?

udv, Akos
+ - Valasz: Seat Leon*** HIX AUTO *** #2160 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: Seat Leon ( 20 sor )
> Idopont: Wed Apr 21 07:24:59 CEST 2004 AUTO #2160
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>...
??????? Egy 4 eves "autoert" 3,5 millio???? A 4 eves Alfamert eppen
fele ennyit adtam, igaz az 5 LE-vel gyengebb, digit klima helyett
manualis van es 2 legzsakkal kevesebb van, de nem hiszem, hogy ezek
a kulonbsegek 1,7 milliot ernek. Jol pofara estem. Egyebkent 4 eve
eppen ennyiert vettem a 0 km-es Alfam.
...<<<<<<<<<<

Kicsit en is dragallom, de a VW-csoport dizelei (nagyon) jol tartjak az
arukat, szemben az Alfaval. Ha mar elojott az utobbi tema, egy baratom
mostanaban meselte, hogy kiprobalta egy baratjanak a 156-os Alfajat (98-as,
ennyit tudok rola osszesen), es a csalad szokasaival ellentetben
(ures+kezifek) egyesben hagyta az autot, a feleseg meg a kovetkezo
indulasnal rainditott kuplung nelkul, amitol szethullott a differencialmu :
-( , ami onmagaban sem egy nagy elmeny, de raadaskent a markaszerviz
keptelen volt rajonni, hogy mi a gond, lebontottak a valtot, mindent; de
csak egy maszek pesti Alfa-guru tudta megmondani, hogy mi a baj - igaz, o a
tunetek alapjan mar telefonban is, mondvan hogy ez mar a sokadik ilyen
esete...

udv, Akos
+ - Valasz: re: Valasz: re: Re: Suzuki*** HIX AUTO *** #215 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Triznyak
> Temakor: re: Valasz: re: Re: Suzuki*** HIX AUTO *** #2158 ( 27 sor )
> Idopont: Thu Apr 22 00:43:29 CEST 2004 AUTO #2160
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>>>...
>  Miert is? Egy mai korszeru (komolyabb) autobol 55 km-es
>  tesztutkozesnel jo esellyel serulesek nelkul szallsz ki. A 60-70
>  ettol nincs annyira messze, hogy belehalj.
--------
De bizony az mar messze van!! A tomegerok a sebesseghez kepest
negyzetesen novekednek. ( emlekeim szerint) Nem veletlen az 55km/h
sebesseg, ezt meg kezelni lehet ( jo esellyel!!) kulonbozo biztonsagi
berendezesekkel, e folott mar semmi sem biztos.
....<<<<<<<<<<<<<<

Rendben, elfogadom, a 70 messze van. A 60 viszont nem.

>>>>>>>>>>>>>>>....
>  De hiaba mondjuk 4 csillagos egy VW Lupo, es 1 csillagosmondjuk egy
>  IFA a betontonbos teszten, ha ez a ketto utkozik frontalisan,akkor
>  nem igazan lesz a >tulelesi eselyed negyszeres a Lupoban.
>  udv, Akos
-------
Valamit felre ertettel. Senki sem allitotta azt, hogy a Suzukiban
nagyobb lenne a tulelesi esely. Termeszetesen a kisauto huzza a
rovidebbet. Arrol volt szo, hogy ekkora sebesseg kulonbsegnel (2x70km/h)
az Omega sem eletbiztositas, hiaba fele tomegu a Suzuki. ( mindezt
mondom ugy, hogy ismerem az Omega elejet!)
....<<<<<<<<<<<<<<<

Szerintem amire reagaltam, abban pont terepjarokrol volt szo, hogy az
mekkora riziko, pedig nem, hiszen eleve ugy indul az egesz, hogy a
terepjaro nehez es magas! De ha pont az Omegarol van szo, ki lehet szamolni
a tomegek alapjan, hogy mondjuk egy Suzukival valo fronttal utkozes 70
km/oraval hany kilometer/oras betonnak utkozessel ekvivalens a
sulykulonbseg miatt.

udv, Akos
+ - Valasz: Re: toresek *** HIX AUTO *** #2160 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Szakacs-Vass Sandor
> Temakor: Re: toresek ( 75 sor )
>>>>>>>>>>>>>>...
>> Erre azert ne vegyel merget! Ekkora sebessegkulonbseg eseten
>> egyikotoknek sem lenne sok eselye a tulelesre.
> Miert is? Egy mai korszeru (komolyabb) autobol 55 km-es tesztutkozesnel
> jo esellyel serulesek nelkul szallsz ki. A 60-70 ettol nincs annyira
> messze, hogy belehalj.

Ez nem egyertelmu, 2*70 km/h utkozesnel 60%al tobb energiat kell eltuntetni
mint 2*55 km/h utkozesnel. 60%al tobb, az nagyon sok, foleg mivel az 55
km-es tesztutkozes mar a serules hataran van. Egy fiatal ferfi mellkasa
mintegy 900-1000 daN erot bir ki (egy oregembere 600-700at), 1600nal semmi
nem maradna belole... (ha jol emlekszem 1200 korul torne ossze az osszes
bordat a biztonsagi ov => erohatarolok).
...<<<<<<<<<<<<<<

Meg kell hogy mondjam, hogy a 60-70 km egy eleg tag intervallum a konkret
szamolashoz, de ha te a felso szelet veszed, akkor en meg veszem az alsot,
ami mar 20% alatti energiatobblet az 55-hoz kepest. Mivel az eredeti
kerdesben egy Omega es egy Suzuki utkozott, ezert szamolhatunk ugy, hogy az
Omeganak a tomege legalabb 1,5-szerese a Suzukinak, vagyis az Omega mozgasi
energiaja masfelszeres. Mivel az utkozes ezt emeszti fel, ezert meg akar a
70-es utkozes sem lesz az Omegaban lenyegesen "rosszabb", mint az 55-os
tesztutkozes, hiszen az utkozes pillanata utani elmeleti sebesseg nem nulla
lesz, hanem az Omega tolja a Suzukit hatrafele.

>>>>>>>>>>>>>>>...
> Egy dolgot sose felejts el: a toresteszteknel betonnak utkoznek,

Ez nem igaz.
...<<<<<<<<<<<<<<

Igazad van, a betonfal alatt azt ertem, hogy minden auto egyenlo
feltetelekkel indul, azaz _azonos_ autoval valo utkozesnek felel meg
tobbe-kevesbe a teszt.

>>>>>>>>>>>>>>...
es ezt is csak 40%os fedessel. 100%os atfedesnel rosszabb lenne a helyzet
(ezert szigorubb az
amerikai teszt).
...<<<<<<<<<<<<<<

Szerintem meg pont nem, hiszen a 100%-os fedesnel az auto teljes eleje
emeszti fel az energiat, 40%-osnal pedig csak egy kicsi resze.

>>>>>>>>>>>>>>...
A lenyeg: 140km kulonbseg sokkal (60%al:) tobb mint egy standard
crashteszt.
...<<<<<<<<<<<<<<

Ket egyforma autonal igen (de mondom, itt intervallumrol volt szo, es az
nem azt jelenti, hogy onkenyesen az intervallum egyik veget kiragadjuk,
sokkal korrektebb, ha azt mondod, hogy ez az intervallum 19-62%-kal nagyobb
energiarol szol).

udv, Akos
+ - Re:Vegyes (terepjaro toresteszt) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Biztosan van tobbfele teszt, amit en neztem az minden kocsira egyforman
> volt kitalalva.
> Azonos sebesseggel mentek betontombnek a kis,  kozepes es  nagy meretu 
> autok, valamint terepjarok. A terepjarok tobbnyire rosszabbul vegeztek a 
> kozepes meretueknel.

Ez  valahol  termeszetes,  a normalis terepjaro alvazas felepitesu, az
meg  nem  kimondottan  az  a  gyurodo  zona...  Ha  terepjaroval  mesz
betontombnek,  az  nem  fog  annyira osszetorni, mint egy szemelyauto,
csak eppen a hirtelen lassulast nehezebb tulelni.
Mondjuk  terepjaro  -  szemelyauto  viszonylatban azert maskepp fest a
dolog, ott en inkabb  -NCAP ide vagy oda- a nagyobb vasban ulnek :)

-- 
Üdv: Gabor - mailto: - http://www.rangers.hu
+ - suzuki tores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Biztonsagban szerintem a Suzuki ott van, ahova tartozik: egy
kb. 15 eve tervezett kisauto. Ezzel egyutt nekem is keves a
biztonsaga (itt nem a "papirauto" sztereotypiákra gondoljatok, inkabb
a meretekre).
<<<<<<<<<<<<<<<< 

az baj, hogy ujnak adjak el ;((( 

amugy http://www.crashtest.com/suzuki/ie.htm -> nezzetek meg a halalozasi 
aranyt.
+ - Re: vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Triznyak,

> Azonos sebesseggel mentek betontombnek a kis, kozepes es nagy meretu 
> autok, valamint terepjarok.

  Ezt pont azzal egyenerteku, hogy *nem* azonosak a korulmenyek. Gimnaziumi
szinten szamolva (tokeletesen rugalmatlan utkozes) bejon egy 2/(a+1)
sebesseg korrekcio, ahol 'a' az utkozo tomegek aranya. Peldaul frontalis
utkozes, mindket kocsi 60-nal megy, egyik legyen smart roadster (700kg),
masik meg mondjuk egy RAV4 (1900 kg). Egyiknek olyan lesz, mintha
30-cal ment volna falnak, masiknak meg olyan, mintha 90-nel.
  Azaz 3-szor nagyobb sebesseg, majd 10-szer annyi energia, amit el
kell nyelni a smartnak...

Gyula
+ - Proba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

>gyorsitas, satufek, szlalom stb, ami belefer, hogy
>tisztaban legyunk azzal, hogy mit bir a vas, ill.
>folen, hogy MIT NEM BIR!

Szerintem ez a minimum. Nem azert vesz az ember autot mert jol mutat
benne a wunderbaum.
Hasznaltnal is foleg a fitalaokban szerintem mindenkeppen el kell
vegezni. Sokat elarul a muszaki allapotrol is.

teeby
+ - re: Re: toresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Tudja valaki hogy az amerikai swift azonos-e a magyarral? (Kicsit
>  meglepne, ilyen miniatur autot ott arulni...)
------
Ha jol tudom, az USA-ban GEO Metro neven ( is?) arultak, az pedig nehany 
kulso modositatol eltekintve egy-egyben Swift volt.   
www.cardomain.com/member_pages/search_results.pl?make=Geo&model=Metro
http://auto.consumerguide.com/auto/used/reviews/full/index.cfm/id/2164

Udv,   Triznyak
+ - Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Egyebkent meg elegem van abbol, hogy mindenki, akinek nem suzukija
>  van, szapulja oket.
-------
Na latod! Te is altalanositasz. Nekem sosem volt, most sincs, megsem 
szapulom oket! Persze dicserni sem fogom.

Udv,  Triznyak
+ - Re: Kalos az elre tor - mi ez a sz@r? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> Szoval velemenyek?

Tapasztalatom az nincs, csak egyet tennek meg hozza: hatulrol valami
nagyon hulye latvany: az egesz kocsi nagyon keskeny, es azokon az
icike-picike, vekony kerekeken billeg, amik raadasul joval beljebb
vannak at auto szelenel.

Tibor
+ - Re: re: Re: re: Miert nem jo a Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> Azt sem tudom megerteni aki azt hangoztatja hogy ilyen vagy olyan anyagi
> helyzetben nincs alternativa, hiszen 10-15%-kal tobbert MODERN AUTOT lehet
> venni.

Jogos, de ezekkel a modern autokkal nagyon sokszor kell jarni a
szervizbe, veletlenszeru meghibasodasok okan, es van aki ezt nem
szereti.
Erdekes, Suzukirol meg egy olyan tortenetet sem hallottam, hogy
fiatal, vagy eppen nagyon fiatal autonal egeszen durva hibak lettek
volna, pedig ha mas nem a nagy szamok torvenyei szerint tobb ilyennek
kellene lennie... 
Olyan autok is vannak ofcoz, amelyek modernek es megbizhatoak, ezek
kb. a duplajaba kerulnek a Suzukinak.

Tibor
+ - felmeres a totalcarrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

(.)brit autótulajdonosok véleményéről: egy több ezer főből álló csoportot
kérnek fel, hogy értékeljék saját autóikat 70 különféle szempont alapján, és
a vizsgálatot a mintacsoporton egy év alatt többször is elvégzik. (.) A
tegnap közzétett 2004-es eredmények megerősítették a japán típusok
dominanciáját, de egy európai márka is beférkőzött az élmezőnybe, méghozzá
nem is valamelyik luxusmodelleket gyártó cég, hanem a cseh Skoda. A
legtöbbre a megkérdezettek - ahogy négy éve folyamatosan - a Lexus típusait
értékelték, de a második helyet a Skoda szerezte meg, míg a harmadik, és
egyben a tavaly óta legnagyobbat fejlődő márka a Mazda lett. Az egyes
típusok közt a Honda Jazz érte el a legnagyobb pontszámot, majd a Lexus
IS200/300 és a Mazda 323-as következik, a negyedik helyezésen pedig azonos
pontszámmal a Skoda Octavia, a Mazda Premacy és a Toyota Yaris osztozhat. Az
első húsz típus közé két Skoda, két BMW, egy Saab és egy Volvo fért be, a
maradék 14 élmezőny-beli típus a Honda, a Toyota/Lexus és a Mazda modelljei
közül került ki. Néhány kivételtől eltekintve jellemző, hogy a német és
dél-koreai gyártók termékei a 120 típust felsoroló lista középső
szekciójában foglalnak helyet, az utolsó harmadot pedig a francia, olasz,
amerikai és brit gyártmányok nevei töltik ki.

Fogash
+ - hibrid hajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Maganban beszelgettunk a hibrid-hajtassal elerheto uzemanyag-megtakaritasrol. L
etezik ugye ketfele: Soros: belsoegesu motor hajt generatort, a termelt aram vi
llanymotor(oka)t, az(ok) meg a kere(kek)et. Parhuzamos: A belsoegesu motor mell
ett van villanymotor is, ami szukseg eseten besegit a hajtasba, maskor meg gene
ratorkent tolti az akksikat. 

A kovetkezokben egy eszmefuttatas a soros hibridekrol, tolem:
Az otto-motorok (meg nagyjabol a dizelek is) a legjobb fajlagos tuzeloanyag-fog
yasztasukat kb 75% terhelesnel erik el. Egy mai dizel kb 150-160g/kWh (esetleg 
kevesebb) fogyasztast produkal. A napi gyakorlatban van uresjarat felgaz, padlo
gaz, hektikusan valtozik a terheles is (fojtoszelep-allas, vagy dizelnel toltes
mennyiseg), fordulatszamtol fuggetlenul. A fordulatszam is valtozik, vagyis van
, amikor kis fordulaton teljes terhelessel zuzunk, es van, amikor nagy fordulat
on, de reszterhelessel. Ennek a kaosznak az eredmenye a jelenlegi fogyasztas, a
mi legyen a peldam szerint 10l/100km. Alfanal nagyjabol 200Nm csucsnyomatekot t
udnak, ford. tartomanyban nezve ez mondjuk 120-200Nm kozott mozogva, 1500-7000 
rpm kozott eloszva, csuccsal 3800-nal. 

Most kepzelj el egy 1000cm3 haromhengeres kis motort, ami 3000 fordulaton (je, 
ez pont 50Hz!) rendelkezik 133Nm csucsnyomatekkal, ami ma is realisztikus. (A F
iat 1.3 JTD-je valami 170-180Nm!) Ez kap egy nagyon fordulatszamtarto vezerlest
, erre az egy fordulatszamra van kihegyezve, nyomatekgorbeje harang-gorbe alaku
, nem rugalmas, nem porog az egig, de 3000-en _nagyon_ jo. A kulcs eltekereseko
r allando 3000 rpm mellett 75%-ra terhelve a fotengelyen megjelenik 100 Nm. 

Erre a fotengelyre kotunk egy generatort, aki termelhet nekunk akar 230V/50Hz a
ramot is, vagyis autonkban szabadon loghatnak konnektorok a kenyerpirito es egy
eb hobortok szamara is. :-) Ha viszont a differencialmu helyen egy poroltonyi m
eretu soros gerjesztesu villanymotor van, annak 0 rpm-nel (slip=1) vegtelen nyo
mateka van. "Padlovillanyt" (ld-> padlogaz) adva tehat aszfaltszaggato nyomatek
unk keletkezik auton megloditasara, a motor max ford kozeli porgesenel (valami 
szlip mindig lesz) erjuk el a max. sebessegunket. 

Amiben biztos vagyok: egy ilyen uzemmodban hasznalt belsoegesu motor rohogve ke
vesebbet eszik, tartosabb, csendesebb, stb, mint egy mai konfiguracioban haszna
lt tarsa. Amiben nem: Mekkora villamos teljesitmenyeket kell/lehet megtermelni 
100Nm generatorhajto nyomatekkal, illetve ebbol mekkora villanymotor-nyomatekot
 lehet kicsiholni. Mivel mozdonyokon mar osidok ota jataszanak a dizel-elektrom
os hajtassal, valoszinu egeszseges (=nekunk tetszo) aranyok vannak.

Villanymernokok, fizikusok, a temarol velemennyel rendelkezo gyakorlo szakember
ek es laikusok! Van-e logikai hiba a fenti eszmefuttatasban? Mi a helyzet az "a
miben nem vagyok biztos" resszel? Az olyan masodlagos problemaktol, mint a hely
szukseglet, stb tekintsunk most el. Tisztan villany-szemszogbol 
ol behajto nyomatekbol elektromos uton lehet-e tobb nyomatekot csinalni a kerek
ekre, mint amit egy 200Nm-es otto-motor tudna?
Fogash

ui: ha ez ilyen jo, miert nem csinaljak?
+ - hir, ekezettel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haladék a trabantosoknak
Jövő július helyett csak 2008-tól kell megfelelniük a kétütemű autóknak a szigo
rúbb környezetvédelmi szabályoknak. Az ehhez szükséges rendeletmódosítás főbb p
ontjaiban már megegyeztek az illetékes tárcák, csak a részletkérdésekről tárgya
lnak, például arról, hogy az engedmény kizárólag a személyautókra vagy minden k
étüteműre vonatkozzon-e. Az enyhítést főleg szociális szempontok indokolják: a 
kétüzemű-tulajdonosok többsége nem engedheti meg magának a korszerűbb autót. Ug
yanakkor a rendelkezés csak azokra vonatkozik, akiknek neve 2004. május 1-jén b
e van jegyezve a forgalmiba. A később vásárolt kocsiknak az eredeti időponttól,
 azaz 2005. július 1-jétől kell teljesíteniük a határértéket. A közlekedési tár
ca adatai szerint jelenleg 200 ezer Trabant., 70 ezer Wartburg és 17 ezer Barka
s van forgalomban, átlagéletkoruk 17-20 év. (MH 1., 4-5. old.)

Fogash
+ - atfedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sandortol:
>100%os atfedesnel rosszabb lenne a helyzet (ezert szigorubb az amerikai teszt)
.

Ellentmondok! 100% atfedesnel a kocsi teljes eleje emeszti az energiat, igy min
dket oldal gyurodik, de kevesbe. Nagyobb elettered marad. Ha csak 40% atfedes v
an (=elkaptad a kormanyt, de megsem fertetek el egymas mellett) akkor az utasol
dal semmit nem mukodik kozre, a teljes energiat a vezetooldalnak kell megennie.
 Igy ot sokkal nagyobb a deformacio, kisebb a tulelesi ter. Elso korben a pedal
ok eltorik a labaid, aztan a muszerfal a medencecsontot, ha nem voltal bekotve,
 akkor kozben a mellkasodat a kormany is atformazza. 

Ha orrmotoros az autod, a motor az utasterbe igyekszik. Ha hosszaban van beepit
ve, kettotok kozott fog hatrasiklani, a labad nincs akkora veszelyben. Ha keres
ztben all a motor, akkor az utas laba rizikosabb, de mivel neki nincs pedalja, 
nem rosszabbak az eselyei, mint neked a pedalokkal+ az elotted levo kicsi valto
val. Ha raadasul balkormanyos Hondaban ulsz (ahol a tobbivel ellentetben BAL ol
dalon van a motor es jobbra a valto), akkor a vezeto laba igenigen kockazatos h
elyen van. A motor legkisebb elmozdulasa is megtol(hat)ja a pedalsort hatra, am
i szinte azonnal tori a labakat. Itt a jobbkormanyos vilagban ugyanemiatt a Hon
da kicsit tobb eselyt ad, mint a tobbi keresztmotoros szerkezet. 

Fogash
+ - Valami nem stimmel itt... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egy ujabb indok, hogy miert nem vennem meg. Ruhellem azokat az
> autokat, amiket a kozlekedes tobbi resztvevoje ignoral.

En nem szoktam a tobbi kozlekedot ignoralni, es egy Saxoban sem
erzem ugy, hogy masok ignoralnanak, pedig az sem egy nagy auto...
Lehet, hogy ez azert van, mert csak el akarok jutni A-bol B-be,
nem pedig azt bizonyitani, hogy az en kocsim
jobb/gyorsabb/erosebb?

Neha tenyleg ugy tunik, hogy kulon vilagokban elunk, foleg akkor,
amikor olyasmit latok, hogy "a Swiftet cikizi az egesz magyar
autos tarsadalom"...

En ugy latom, hogy a tulnyomo tobbseget nem az izgatja, hogy
milyen autoval kozlekedik a masik, hanem legfeljebb az, hogy hogy.
Emellett van egy nagyhangu, kisletszamu csoport, akik valamilyen
onigazolasi kenyszertol vezerelve osszekeverik a kozlekedest az
autoversennyel.

En is szoktam gondolni olyasmit, hogy mi a feneert nem megy mar
valaki (erdekes modon sosem tunt fel, hogy aranyan felul lenne
koztuk a Suzukis). De az egesz dolog kb. abban a pillanatban el is
mulik; valahogy nem jon az, hogy ideologiat epitsek moge, vagy
hosszan cikkezzek rola...

> Nagy auto ellen csak nagy auto ved. A kis auto nem ved.
> Cafoljatok meg!

Nincs mit cafolni, legfeljebb ki lehet egesziteni: a legjobban az
ved, ha bele sem ulsz az autoba. Azt is hallottuk mar nehanyszor,
hogy a nagyobb vedelmet sokszor sikeresen kompenzalja az ennek
tudataban szaguldozo tulajdonos hamis biztonsagerzete.
+ - RE: amerikai autotipusok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello AUTOsok!

A Saturn az egy "izig-verig" amerikai auto, semmi koze a KIA-hoz. Hires a
szokatlan formaja és a muanyag karosszeria elemek hasznalata miatt.

Van Suzuki Swift az USA-ban, persze ujat mar nem lehet kapni. Sot, Geo Metro
nev alatt is sok fut beloluk (a Geo a Chevrolet kisoccse).

Udv,
BeTa
+ - Re: Frontalis 200 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sandor irta:
>Gondolom a 200km/h az a baleset elotti sebessegkulonbseg volt, nem pedig a
>veszfekezes altal csokkentett, az utkozes pillanataban ervenyes sebesseg.
>Szerencsere az emberek altalaban nem utkoznek olyan nagy sebesseggel mint
>gondoljak (tipikus a fenti osszetevesztes), mert 200km/h kulonbsegnel nem
>uszta volna meg az ismerosod :-(

Az eset meg anno a 90-esek evek elejen tortent, tehat nem mai modern
autokkal. Az ismerosom epp megtankolt egy benzinkutnal, es onnan jott ki
a foutra. Mar eppen 70-80 km/h-val haladt, mikor a szemben levo savban egy
nagy tempoval kozlekedo Merci megcsuszott, es az iranyithatatlan autoval
belerongyolt szembol a Volvoba. Elmondasok szerint a Merci sebessege 150+
volt, es ezert csuszott meg. Megcsuszas eseten nem tudom hasznalt-e
satufeket a Mercis, de tetelezzuk fel, hogy igen. Igy az eredeti
230 km/h-es sebessegkulonbseg valamennyit csokkent, de szerintem nem
eleget. Ugyanis akkoriban mindket auto 2 evesnel ujabb volt, megis
totalkarosak lettek. Tehat az eredeti irasomban szereplo 200 km/h-as
sebessegkulonbseget nem erzem annyira elkepzelhetetlennek, mivel ilyen
nagy sebessegkulonbsegnel keves ido van reagalni.

Egy masik eset, amely tavaly tortent. Egy regebbi Merci, de nagyon
felujitva, 4 kollegaval, autopalyan 200-al repesztenek. Az uralamat
elveszitve az auto folott, elrepultek a palya melle. A sofor nem volt
bekotve, kiesett az autobol, es szornyethalt. A tobbiek karcolasokkal
megusztak a balesetet. :(

Harmadik eset, ket Lada Samara, 60 km/h-as oldalutkozes. Veszpremnel
van a negysavos elkerulo ut, dupla zarovonallal. Egy Samaras zarovonal
ellenere meg akart fordulni, es nem latta, hogy mogottunk jon egy
masik Samara. Mi elhaladtunk az allo auto mellett, aki rogton elkezdve
a kanyarodast keresztbefordult az uton, amikor a masodik Samara odaert.
Fekezni nem volt ido, tiszta csattanas lett. Mindenki be volt kotve,
igy zuzodasokkal es karcolasokkal megusztak a dolgot. Kiveve a vetkes
sofort, aki oldal- es fuggonylegzsak hijan lefejelte a bal elso
ablakot. De par oltessel az is megoldodott.

A fentiek szerint elkepzelheto nagy sebessegu utkozes, ha van eleg
hely, ahova az auto utana tud hova porogni, repulni, es ott a maradek
mozgasi energiajat is felemeszti. Igy a csattanasnal levo sebesseg-
kulonbseg is sokkal kisebb ertekre jon ki. Az NCAP tesztekben jol
lathato, hogy ott egy allo targynak mennek neki az autok, es
csattanas utan az eredetileg mozgo jarmu azonnal megall
(x km/h --->0 km/h). Az utakon ez az utolso szituacio, amit kivanok.
Inkabb erintolegesen erintkezzen a ket auto, es egymasrol lepattanva,
egymas mellett elcsuszva, porogve orlodjon fel a mozgasi energiaja.

udv: Aleox
+ - skoda+kis auto+bago+tores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Triznyak
>Jol emlekszel! Talan a nyolcvanas evek elejen, angliaban botrany is
>volt
>ebbol, a gyarnak vissza kellett vasarolnia nehany szaz (vagy ezer?)
>darabot beloluk Gondolom a szocialista tabor megkapta ezeket.
Azok eleve gyari hibasak, leven a kormany a rosz oldalon van :-)

> Felado : 
>BTW szamomra is megdobbento, amikor atulok egy Clioba vagy Twingoba a
>Megane/Alfa paros barmelyikebol. Tenyleg nem vesznek komolyan,
>elsosorban
>varosban. Na most ezt tessek negyzetre emelni a Suzuki-egyutthato
>miatt...
Es ez sajnos kulfoldon sincs mashogy, a volvo elol eltakarodnak, es
nem allnak be 20 centire moge, mig a ka-nal pont forditva :-(

> Felado : 
>>Apropo bagozas. A mobiltelefonok vezetes kozbeni hasznalata ellen
>>kemenyen fellepnek, de a vezetes kozbeni "tuzzel jatszas" nem zavar
>>senkit ?
>a rendor is meg a torvenyalkoto is bagozik
Es telefont nem hasznalnak ? :-)

> Felado : Szakacs-Vass Sandor
>es ezt is csak 40%os
>fedessel. 100%os atfedesnel rosszabb lenne a helyzet (ezert szigorubb
>az amerikai teszt).
Miert rosszabb a 40%-os atfedesnel a 100%-os ?
Nem faj jobban ha egy ujjal utnek a bordaid koze mintha ugyanazt
teljes tenyerrekl teszik (azaz az ero jobban eloszlik) ?

A'kos

--
Ákos Szalay
+ - Kalos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
>Az elmult 1 honap eladasai alapjan a Daewoo Kalos feljott a 2.
legeladottabb
>autonak!
>Erdekelne, hogy van-e valakinek ismeretsegi koreben ilyen vasdarab.
Apam meg hugom is ilyet vettek :-o
Apu escort utan lepcsoshatut, hugom elso autoja csapotthatu.

Par honapja hugitol kolcsonkertem ket napra, de igazabol nem
tesztvezetni vittem el (tehat a megjegyzeseket ehhez viszonyitani).

>- igenytelen anyagok tomkelege, mind egerszurkes, es nyiszorog.
Nem tunt fel igazan, igaz az elvarasaim nagyot esnek ha kisautoba
ulok.

>- rettenetes ules/kormanypozicio
>- otvar modon alulcsillapitott rugozas
- "kavarom-a-kasat" valtokar
Nem tunt fel.

>- mokasan tragikus kinezetu kerek (13-as melyen ulo virsli egy 17-es
>kerekjarataban)
Na igen, ez rogton szemet szurt :-)

>- csupasz felszereltseg
A vitt cd-im nem mentek bele a magnojaba :-), es ami nagyon zavart, hogy a
kozepso tukornek nem talatam a "vakitaskikapcsolo" gombjat (lehet hogy
nincs is ?  - olyan autot nem lattam meg)

A'kos

--
Ákos Szalay
+ - Re: autoteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Szakacs-Vass Sandor
>Nezzuk mi van meg...
>Ford Ka: a 60 lovas 1.3-as motorral szerelt valtozatot teszteltek
(bar ez
>nagy hatassal nem lehet az uttartasra),
A 70 lovacskas valoban csak minimalis belso facelift-el jart, a futomu
ugyanolyan kellemes. (a sportka alatt viszont csucs a futomu)

>kozul a masodik helyre tettek, a Twingo utan
Twingot itt erdekes modon nem lehet kapni, de asszonypajtasnak nem is
tetszik :-)

>Nagyon jo eredmenyeket ert el szaraz talajon (ertekeltek hogy a
>kormanymu jol informal az uttartasrol),
Igen ezt vartam :-)

>de vizesen valamivel gyengebb.
Ezt nem tapasztaltam, de val'szeg mert vizes uton visszafogom magam.

>Amennyiben megcsuszik, nem tul konnyu korrigalni.
Ezt jo tudni, akkor arra vigyazok (eddig konnyen korrigalhatonak
tapasztaltam igaz javorszarvast nem lattam meg :-) )

>70km-rol egyenes fekezes (csak a fekut, reakcioido nelkul): szarazon
>24m (1-2vel tobb mint a tobbi), vizesen 30m (szinten 1-2vel tobb).
Erre meg az is rajatszhat, hogy zavaroan "puha" a fek, a volvoba
atulve az elso par fekezesem satu szokott lenni (erdekes modon a
sportka-ban is meg tudtak rendesen csinalni).
Sajnos nem lehet hozza hatso tarcsafeket rendelni, az ABS is
korulmenyes volt :-(

>Vegul 50m sugaru kanyarban a maximalis sebesseg 72km/h (jo), vizesen
>55km/h (rossz!).
Ezt tanusithatom jottem mar ki korforgalombol kilinccsel elore :-)

>Sport Ka: nincs benne:-(
Kar.

>Focus RS: a sportautok kozott van egy Focus ST 170. Erdekel? (Van egy
>1.6-s rendes Focus is).
Ezek alatt nem az RS futomuve van, ugyhogy nem igazan erdekel, de
ahogy lattam Gandalfot igen :-)

>Volvokbol az S60 es S80 van benne (leszerepeltek:-().
Kosz azok nem tetszenek :-(

>Na, hat vegulis csak az asszony autojat talaltam meg :-)
Akkor meg egy: Saab 9-5 Aero (esetleg a kevesbe sportos futomuvu is,
de foleg az aero - esetleg a 9-3 aero is)

Koszonom

A'kos



--
Ákos Szalay

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS