Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 673
Copyright (C) HIX
2000-03-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Max. sebesseg (mind)  17 sor     (cikkei)
2 Trabi szintelen indexbura (mind)  25 sor     (cikkei)
3 Gazos Samara (mind)  8 sor     (cikkei)
4 re nitro (mind)  20 sor     (cikkei)
5 Zoldkartya (mind)  13 sor     (cikkei)
6 Re: koc- koc (mind)  34 sor     (cikkei)
7 Re: Ujra domboris talalkozo (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Re: BMW bar nem M5 csak 525i. ;) (mind)  56 sor     (cikkei)
9 hatsokerek hajtas (mind)  17 sor     (cikkei)
10 VTI (mind)  12 sor     (cikkei)
11 MOTORKEREKPAROSAK. (mind)  7 sor     (cikkei)
12 kornyezetvedelmi osztaly a forgalmiban (mind)  9 sor     (cikkei)
13 Re: fekut hossza (mind)  72 sor     (cikkei)
14 Re:Nitro (mind)  15 sor     (cikkei)
15 Gazauto kerdes! (mind)  15 sor     (cikkei)
16 RE:Wankel (mind)  31 sor     (cikkei)
17 nemiszerv hosszabbitas (mind)  13 sor     (cikkei)
18 Kobcentik, matek korr. kinek, buktak... (mind)  115 sor     (cikkei)
19 Nitro (mind)  8 sor     (cikkei)
20 va: Duvad alias Vadkan (mind)  4 sor     (cikkei)
21 Re: Duvad alias Vadkan (mind)  40 sor     (cikkei)
22 Re: rofrofrofrof (mind)  38 sor     (cikkei)
23 Re: Felsooktatas (mind)  55 sor     (cikkei)
24 Re: Autosok (mind)  48 sor     (cikkei)
25 B.R.F.K. (mind)  22 sor     (cikkei)
26 Re:Valaszom mindenkinek folyt. ,Egyeb (mind)  59 sor     (cikkei)
27 Re: Vegsebesseg es betartasok stb. (mind)  18 sor     (cikkei)
28 re:Nitro (mind)  24 sor     (cikkei)
29 re:kotelezo (mind)  18 sor     (cikkei)
30 off: Teeby (mind)  13 sor     (cikkei)
31 IQ, legszennyezes (mind)  23 sor     (cikkei)
32 re:autovasarlas, nitro-szett (mind)  98 sor     (cikkei)
33 AntForce + mas tema: jobbkezszabaly (mind)  85 sor     (cikkei)
34 Re: Iranytevesztes (mind)  9 sor     (cikkei)
35 Noi vezetok (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - Re: Max. sebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Teeby irta:

"Szoval ezek a biztonsagrol szolo fejtegetesek nem innen 
indulnak. Nem azzal kezdodnek, hogy:
- Uram onnek X autoja van csak ennyivel mehet, neki jobb van o
gyorsabban is."

Az erveles jogos, nem kotekedesbol csak erdekessegkent irom, 
hogy emlekeim szerint Romaniaban es Olaszorszagban az auto 
kobcentijetol fuggott (fugg?) az engedelyezett max. sebesseg.


Udv:

Padi
+ - Trabi szintelen indexbura (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia kedves Soma :-))

>>>Szintelen indexbura 150Ft

>Ezt hogy erted? Az egesz hatsolampabura kerult ennyibe,
Azt hiszem felreertetted a helyzetet. En mint nem Trabant fan speciel az
elso index burara tippelek.:-))))  Mert ennek a bura ara 150 penz korul
mozog. Es meg spekelve a helyzetet sarga iranyjelzo izzo behelyezesevel
egesz pofas elorol a gep. Itt nalunk az Uri utcaban is van ilyen indexlampas
Trabi. Jol nez ki :-)))

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ; HIX autos matrica kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak -10% kedvezmennyel kaphato
+ - Gazos Samara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata a Samara gazositasarol? Megeri ezt, mennyibe
kerulhet, hol lehet tankolni bele, ilyenek erdekelnenek. Az auto olyan 15
ezer kilometert fut hat egy evben, 90%-ban orszaguton hosszabb tavokat.

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - re nitro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Vti!

>Hogy adjunk a tortenelemnek emlitsuk meg, hogy a masodik vilaghaboruban
hasznal
>t Messerschmidt-ek menekulofokozatkent hasznaltak a cuccost.

Hat, tudtommal a Messereknel a Daimler Benz Db 601-Db 605 tipusu motorokon
volt ugynevezett metanol befecskendezes, ami kis idore jelentosen megdobta a
teljesitmenyt -> a sebesseget. A pontossag kedveeert egy 1175 loeros motor
olyan 1300-1400 Le-s lett tole.Ja, es csak a Me 109-es kesobbi tipusainal -a
E (Emil) es kovetoi - hallottam meg errol (a E (Emil) es kovetoi).

Ez a metanol befecskendezes megegyezik a "nitros" dusitassal? Szerintem nem.

Ja, ezek a motorok voltak tudtommal az elso befecskendezos motorok!!!

Ha nem jol tudnam, akkor javitsd ki, kerlek. Addig is en is utananezek.

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - Zoldkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ne kovezzetek meg, de szuksegem lenne SOS egy olyan zoldkartyasra, aki
"minden" nelkul megcsinalja a kartyat. Lehetoleg Budan.

Fontos lenne.

Koszi:
Csaba (Armando)

***        Balesetek, katasztrofak *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress penzt netezessel!! Kattints ide:
*** http://www.sokpenz.net/jelentkezes.cgi?840816
+ - Re: koc- koc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 wrote:

> Udv ferfisoviniszta baratom.

:-) Honnan ismersz?

> 1. Típusú női sofőr (kb 70%)
> Tény hogy ezek ellenére is kevesebb balesetet okoznak.

Ja, Csak miattuk csattannak ugy, hogy a kiindulast nem latod.

> 3. Típus
> Jól vezet. Általában 30-45 éves egyedül élő, minden tekintetben önálló
> nők.(ilyen is van ám)

Nem feltétlenül egyedülállóak.

> Lehet hogy a nők alapvetően nem bénák csak nem engedik őket kibontakozni?

Neeeeem. A férfiak magyarazzak be nekik, hogy a kisujjnyi hossz, az 20
centi.:-))))) Ezert nem tudnak jarda melle parkolni.

> > A NOK IRANYTEVESZTOK!
> szévédő belső széleire ragasztott két kis matricát. "BAL" "JOBB"
> feliratokkal.
> Megkérdeztem: -Ez meg mi a fr@nc?
> Oktató: -Segédanyag csajoknak.

Ekkorat reg rohogtem. Az asszony is. O is gond nelkul bekanyarodik vagy
benavigal engem az ellenkezo iranyba.:-)

Istvan
+ - Re: Ujra domboris talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> >Mi a velemenyetek a FORD Fiesta 1.1-es 92-es evjaratu >autohoz.
> PS: Nem tud valaki egy jo szervizt Bp. XIV kornyeken, aki a fekeimet meg
> tudna nezni? Az uccso ket szervizzel befurodtem, hatha ti tudtok ajanlani
> egy jot.

En a Ford Szeleczkyhez jarok, bar egy-ket szerelojuk el van kurvulva rendesen.
Eddig komolyabb bajom azert nem volt veluk.

Istvan
+ - Re: BMW bar nem M5 csak 525i. ;) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Nem tudom, hogy miert ez a BMW utalat itt a
> HIX-en,

Beszolt Vaddiszno. Nem a BMW-t utaljak.

> Magyarorszagon meg szerintem
> 90% ban a frusztracio beszel az emberekbol. (SAJNOS)

Hmmm. Frusztralja az embereket az, hogy az oreg, kopott, lelakott
BMW-ket olcson megveszik a puhapocsu Duna Plaza toltelek jampecek, es
eljatszak az Utak Kiralyat benne, azaz lenyomnak mindenkit az utrol, a
gyalogosokat a zebrarol, stb.
A labancoknal nem latsz ilyet, de probalj meg a Vaci uton szombat este
kozlekedni es rogton rajossz hogy mirol beszelek.
Tovabba az orzo-vedo-killer-diler-majmok is szivesen jarnak kevesbe oreg
Nagyon_Maccso_BMW-ken. Es ugy is kozlekednek veluk.

A Jaguarokkal szemben (erdekes) senkinek nincs frusztracioja, pedig
ahhoz kepest a ....... is csak talyiga. (Nem akartam a pontozott helyre
beirni automarkat, mert frusztraltnak tartanal.;-)

> Es ne kelljen az embernek folyamatosan azokat hallgatnia,
> hogy az O !#@$#@ tipusu 1.X cmm kocsija 19X km/h sebessegu
> utazotempoja van es siman legyorsul egy MX-es BMW-t. ;))

Pedig meg igaz is lehet, legfeljebb a BMW-vel a sztradan 170-nel a tag
odapoccint a gaznak, aztan tschusss 1.X-es auto.:-)

Az 1.6-os Suzuki (a feleakkora sulyabol adodoan) biztos hogy otthagyja
az elso100-on az 1.6-os BMW-t. Mas kerdes hogy 120 felett fordul a
kocka.

> A vege az lett, hogy meguntam es egy ido utan felrealltam
> es egy par meteren keresztul En is megmutattam
> az egyenkent is 150W projectoros izzoimat (tudom szornyu
> dolog;)

Hmmm. Az igazi kulturember. Pont valami ilyesmirol irtal az elejen, hogy
itt bunkok vannak. Ha ennyire mehetnekje van valami , akkor
inkabb hagyom es nem varom meg amig reflektoroz. De utana nem viszonzom.
Mert idod helyed lett volna felreallni, hiszen meguntad....

Egyebkent a projektoros izzok tervezoinek is hat apja volt. Ment mar
ilyen ivfenyes-projektoros redva auto mogotted? Esetleg veled szemben?
Vagy az ilyen autokban automatikus vedelem van az ilyen lampakkal
szemben? Mert engem speciel rohadtul vakitanak normal uzemmodban is.
Mondjuk errol nem te tehetsz, de a velemenyed erdekelne. Nem az, hogy
_te_ jobban latsz vele!

Istvan

PS: Na ebbol flame lesz....
+ - hatsokerek hajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vaddiszno irta:
>>A hatsokerekhajtas jobb mint az elso 

Sajnos ezzel igy nem tudok egyeterteni. Termeszetesen van olyan helyzet, 
amikor a hatsokerek meghajtás jobb. Pont ott jobb, ahova a BMW-ket 
terveztek. Egy csomo esetben viszont jobb az elsokerek, plane az 
osszkerek meghajtas. En ugy gondolom, hogy itt a BMW-det (ami egy nagyon 
jo auto, mar elmondtuk sokan) nem egy Trabival, vagy egy Zsigulival 
(igen, ezeket is nagybetuvel kell kezdeni) kell osszehasonlitani. 
Hasonlitsuk ossze egy ugyanolyan sulyu, ugyanolyan sulyelosztasu, 
ugyanolyan teljesitmenyu, es ugyanolyan gumikkal szerelt fronthajtasu 
autoval. Tippelem, hogy havas, jeges uton nem a hatsokerek hajtasu lenne 
a biztonsagosabban vezetheto.
Szerintem az ilyen erv-ellenerv beszelgetes (levelezes) ertelmesebb, 
hasznosabb, mint a te stilusod. Javallom ennek felismereset.

ba
+ - VTI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ugy latszik en mostanaban mindig osszefutok HIX autosokkal, a mai nap
folyaman a  kollegaval rongyolunk eppen az m1-m7
kozos szakaszan amikor kiduborgott a VTI szaktars a palyara. Erzesem
szerint nem esett le neki, hogy honnan ismerhet, mert miutan heves
dudalasba es karrazasba kezdtem beallt mellenk, es csak nezett. Ugy
latszik a cegautora is muszaj lesz matricat ragasztani. :)))))

VTI: feher Fiat Punto Van szep szurke-bordo felirattal dereng? :)))

PeterX
+ - MOTORKEREKPAROSAK. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Motprkerekparosak legnagyobb vilagtalalkozoja minden evben,Marcius elso
heten,Daytona Beach,Florida.

Yesterday is history,                                     Tomorrow is
mystery,                                    Today is a gift,
that's why it's called                                        "the
present"        John
+ - kornyezetvedelmi osztaly a forgalmiban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!
Most kaptam meg az uj forgalmimat es abban szerepel a fenti bejegyzes
mellete egy 0.
Az auto egy Skoda Favorit es van benne egy szabalyozatlan katalizator.
Nem tudom, hogy mit jelent ez a 0 es nem tudom, hogy ez igaz-e az en
esetemben.

Udv.,
PJ
+ - Re: fekut hossza (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenkinek

Marky feltevese erdekes, es szerintem helytallo is.

Fogash irta:
"A fekezes soran (ahogy az fentebb helyesen szerepel) a kocsi mozgasi
energiajat kell felemeszteni. Az F=mu*m*g viszont csuszora fekezett
kerekeknel ervenyes. Csuszo surlodasnal viszont a feluletek nagysaga nem

szempont, vagyis ilyen szempontbol a gumi szelessege (ELVILEG!) nem
befolyasol semmmit. A gyakorlatban azert szamit, mert csuszas eseten a
gumi
az aszfalton nem (csak) csuszik, hanem forgacsolodik is. Itt viszont
(nyiras-jellegu igenybevetel) szamit a nyirt keresztmetszetek (levalo
forgacsok szakado felulete) nagysaga! Hogy a nem csuszo allapotban miert

jobb a szelesebb gumi, azt en sem tudom.:("

Ez nem igy van.
Eloszor is van tapadasi (asszem mu0)- es van csuszasi (asszem mu)
surlodasi ero. Amig nem csuszik meg a kerek, addig max a tapadasi erovel
lehet fekezni, ha viszont leblokkol akkor mar a csuszasi ero lep eletbe.
Mindig a tapadasi a nagyobb, ezert gaz pl. ha leblokkol a kerek, mert
akkor draga metereket lehet vesziteni.
A mu es a mu0 egyarant fugg a tapadasi felulet nagysagatol (meg me'g egy
csomo minden mastol is), de persze ez a kepletedben nem fog megjelenni.
Ezert szamit a szelesebb gumi.

"1.: a kerekeket az uttestre szorito ero dinamikusan valtozik, vagyis a
fekezes soran a tomegkozeppont eltolodasa miatt a hatso kerekek
terhelese
szamottevoen lecsokken, kevesebb fekezoerot tudnak az utra vinni."

Ez igaz, de az alapveto felteveshez - miszerint a tomeg nem szamit
fekezeskor - semmi koze!

"2.: a kereken elhelyezett fekszerkezetnel szilardsagi/tomeg-problemak
miatt
nem tudunk tetszoleges nagysagu fekerot letrehozni..."

... ahogy ennek sem...

"A kamion (EROSEN LEEGYSZERUSITVE) azert nem tud hamarabb megallni, mert
jo
tapadasi viszonyok mellett a kerekre nem tudunk akkora fekerot
kifejteni,
ami a kereket tartosan a blokkolas kozeli allapotban tartana."

Azt Te csak hiszed :) A megrakott kamionnal az a problema, hogy mivel a
= F/m ("a"- lassulas, "F" - a gumik altal kifejtheto max fekero, "m" -
ossztomeg) kepletnel az m/F arany joval kisebb mint egy szemelyautonal.
Tehat a tobb es nagyobb gumik altal megnovelt fekero nincs aranyban a
tomegnovekedessel.
A keplet tovabb szerintem, ha nem blokkol a kerek: a=(mu0*m*g)/m tehat
a=mu0*g
Ezert szamit a fek- es a futomutuning, meg persze hogy milyen gumit veszel ( ->
nagyobb mu es mu0).
Valami azonban meg santit, mivel a keplet szerint a max lassulas g lehet (mu0<=
1), ami szerintem nem igaz.

"A Trabi fekszerkezeteiben a pedal atom eros nyomasaval sem tusz akkora
fekerot (tartosan es egyenletesen) letrehozni, mint Vaddiszno
M5-oseben."

Ennek megint semmi koze a dologhoz. Amirol itt irsz, az a fekrendszerek
kozotti kulonbseg. De ha tegyuk fel betennenk egy M5 fekrendszert a
trabiba + ugyanolyan tulajdonsagu futomuvet + ugyanolyan gumit, akkor
tuti ugyanannyi lenne a fekut. Szerintem persze.

Bocs mindenkitol ha egy kicsit hosszu voltam :)

Fec
+ - Re:Nitro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Szilard!

A pici tartalyban Nitrogen dioxid lakozik!
A motor teljesitmenyet rovid tavon 50%-al lehet megnovelni ezzel a 
modszerrel --> a terheles is legalabb ennyivel no (nem vagyok 
szakerto ezert a pontos szamitasokat vegezze el mas :-) )

Hacsak nincs a motor kelloen tulmeretezve (pl.:Lada) erdemes 
hajtokarokat, dugokat, etc. cserelni.


Udv: Ch
              .....
              o o
  ........o0.(_).0o.......
+ - Gazauto kerdes! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet mindenkinek!

A problemam:

Szuleim gazuzemu 4 utemu Wartburgjarol fel even belul 
masodszor rohad le a kipufogodob a lecsapodo viz miatt.
Lehet ellene valamit tenni? (Nem rozsdamentes acel dobra 
gondoltam)
Minden megkoszonok!!

  
Udv: Ch
              .....
              o o
  ........o0.(_).0o.......
+ - RE:Wankel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
>Ne felejtsuk el azt sem, hogy a Wankel motor fogyasztasa jelentosen
nagyobb,
>mint az otto motore. Akkor meg mit er az 1.3 280HP a pl 2.0 240HP-val
>szemben, ha nagyobb a fogyasztasa?

Sziasztok!

Latom SzaboZE is kereszteshadjaratot viv a Wankel elismereseert :)

Valaszom louxie-nak az lenne hogy itt SPORTKOCSIKROL beszelunk.
Aki megvesz egy ilyet 6milka folott annak szerintem tokmindegy hogy a
kocsija
 nem 8-at hanem esetleg 15-ot eszik 100Km-en ha nyomja neki.
Elvegre sportkocsit csak az vesz aki hasznalni is akarja.

Egyebkent annyira kiugroan nem nagyobb a Wankel motor fogyasztasa azonos
teljesitmenyu kocsikkal osszehasonlitva.
Pelda: egy 200LE-s Mazda RX-7 (89-es) Turbo 15 korul eszeget varosban,vegyes
hasznalat mellett.
Egy 90-es Toyota Supra 3.0 Turbo 230LE-s szinten igy eszik.
A teljesitmeny szempontjabol szinte teljesen azonosak:
Az RX-7 6.5 alatt megy 100-ra, a Supra 6.3 alatt.
Az RX-7 14.7 alatt megy negyed merfoldet, a Supra 15.1 alatt.

Szoval akkor most miert is eszik tobbet a Wankel?

Udv,
Kovacs Gyorgy
86 RX-7
89 RX-7 Turbo II.
+ - nemiszerv hosszabbitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Lista !

>Ha elfogadjuk azt a teoriat, hogy az auto nem mas mint a
>ferfi nemiszervenek meghosszabbitasa, akkor a trabantos,
>kispolakos ferfiak buszken mondhatjak, hogy nekik a
>hosszabbitashoz ez a *kis kocsi* is boven eleg.


Kedves Geza !
Ha legkozelebb leesek a szekrol a rohogestol, akkor a
Te kotelezodre fogom magam kikezeltetni !!!  :)))

Zotya
+ - Kobcentik, matek korr. kinek, buktak... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!
Szesz VD!

Az adatok amiket leirtal mind szep es jo. Latom tudsz szamolni. 

Idezet: Ertelmezo Keziszotar - Akademiai Kiado Budapest 1987

Kozelit /mat./:
- Ismeretlen mennyiseget megkozelito pontossaggal meghatarozo eljaras

Megkozelit:
- Majdnem annyi mint a jelzett mennyiseg

Majdnem:
- Keves hijan, szinte

Na jo am legyen, megkovetlek es a rendelkezesre allo adatokbol
szamithato ertekeket leirom:

Trabant:
ccm/Nm:
- 11,01946247 /ugyes vagy 8)/
ccm/LE:
- 22,86538462 /ismet remekeltel 8)/

BMW:
ccm/Nm:
- 9,375
ccm/LE:
- 11,02941176 /le a kalappal 8)/

Akkor nezzuk:
A ccm arany:
3750/594,5 = 6,307821699
ccm/Nm kulonbseg: 1,64446247
Ez a kulonbseg relative a te autod javara: 
1,64446247 x 6,307821699 = 10,37297605 Nm

Namost itt figyelembe veve, hogy a te jarmuved ha jol sejtem
hengerenkenti befecskendezessel van ellatva, lambdaszondavezerelt, igy
mindig a legidealisabb toltetet tudja adagolni.
Az enyem egy 37 eves konstrukcio, porlasztoval, minden extra berendezes
nelkul.
Tovabba ha jol tudom, a tied sport kategoriaba tartozik, az enyem
standardba.
Le kell vonnom a tanulsagot. Relative 10 Loero 3750 ccm-nel nagyon gyer
kulonbseg. Mert ennyit nem nehez produkalni semmivel sem.
Ertheto? Vagy szamoljak tovabb?

Jo tovabb szamolok:
ccm/LE kulonbseg: 11,83597286
Ebbol a te nyomatekod tobblete ralative:
11,83597286 x 6,307821699 = 74,65920644 LE

Valojaban ez sem egy olyan ertek amitol hanyatt kell esni, de mar jo.
3750 ccm-nel, 70 LE azert komoly erv akarhogy is nezem. 8)
Mindemellett, ne felejtsuk el azt sem, hogy az enyem 2 hengeres a tied
legalabb 6. A LE-t sok konstrukcios tenyezo befolyasolja. Amiben benne
van a nyomatek is. De fentebb kiderult a nyomatekban nagy kulonbsegek
nincsenek. Es mint te is emlitetted, a menettulajdonsagok nagyreszet a
nyomatekra vezethetjuk vissza.

>Azonkivul, hogy a trabi pl. loeroben elerje a BMW-t, ahhoz kene gyartani
>7,774 ccm-es trabi morort (13 db 2T trabi motor osszekapcsolasa,
>megjegyzem dupla akkora ccm-bol, es feltetelezve, hogy a teljesitmeny
>egyenesen aranyos maradna a kobcentivel),

Ezt a szamolast kerlek vezesd le, amibol kijott a dupla akkora ccm. 8)
Mert tudod ez erdekesen hangzik. En is egyenes aranyossaggal szamoltam,
pontosabban egy aranyossagi tenyezovel, ami a kobcentik hanyadosa.
Most akkor kit kell matekbol korrepetalni? Ugyan....

>Na akkor most tenyleg, melyik is jobb?

Itt nem errol van szo, hanem arrol, hogy a maga nemeben melyik jobb!
Az kompromittalo kipufogos megjegyzesre nem szeretnek kiterni.

>miszerint a kobcentit nem lehet massal helyettesiteni
Valoban. De rajottem, hogy ez valojaban mit jelent.
Ez egy nagyon bolcs gondolat! Hihi. 8)
Mert ugye szinte semmit sem lehet massal helyettesiteni. 
Mondjak okosakat? Most ettem epp egy lekvaros buktat, es rajottem:
"A lekvaros buktat nem lehet massal helyettesiteni". Vagy szerintetek
igen? Mi okoz olyan erzest, mint a mikor lekvaros buktat eszel? 100%-ig
csakis a lekvaros bukta. Hehhe.
Tehat nem talalunk egy olyan hozzarendelest, ami lehetove teszi, hogy a
fuggo es fuggetlen valtozo megeggyezzen. De vajon ez a hozzarendeles
kolcsonosen egyertelmu-e? Mert azt a mast, ami nem teljesen ugyanaz mint
a bukta, a bukta vajon nem tudja-e helyettesiteni?

Csak a draga idom pazarlom ilyenekre. Sut a nap nem hogy kint lennek a
jo idon, vaddisznokkal vitazok.

Celom ezzel a kis szamolassal, az volt, hogy azert vegyuk eszre mi
micsoda es mennyire kell hanyattesni tole. Ez egy relacios
osszehasonlitas volt. Amibol kiderulhetett, hogy aranyaiban vizsgalva a
helyzetet milyen eredmenyekre jutunk. Csak fel akartam nyitni a
szemeket, hogy a konstrukciojaban egy ketutemu motor sem egy utolso
dolog. Igaz egy vegyes vezerlesu meg akar jobb is lehetne.

Na pa'!
Teeby
Ui: Javaslom, ha tenyleg targyilagos fejtegetesbe kezdesz VD akkor vegig
maradj is az. 

Ui2: Tobbet nem vitazom ebben a temaban, es toroltem par sort
visszamenoleg.

Ui3: Javaslom a modellezoknek, a nagykobcentis motorokat mondjuk 7.7 L
2T motor, naaagggyon joooo hihi 8), versenygyoztes lesz a gep.
-- 
	        _______________________________ 
	
		mailto: 
		_______________________________
+ - Nitro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!

A nitroval kapcsolatban N2O egy palackban,de mekkora nyomason
van?Kiprobalnam ,van keznel par zsiga kiserletezgetni,meg jo sok alkatresz
ha elmegy valami.Palack,reduktor,magnesszelep,speci vezetek is akad.Ha
valakit komolyabban erdekel,es van rola konkret leirasa ,esetleg tudja hogy
lehet ilyen gazt eloallitani ne kimeljen.Inkabb maganban,nem akarok senkit
untatni vele, eleg OFF a tema.
+ - va: Duvad alias Vadkan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Gyerekek, miért hagyjátok magatokat felhergelni...?
Mert az neha olyan jooooo.
--
Meszaros Geza
+ - Re: Duvad alias Vadkan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Duvad alias Vadkan ( 33 sor )
>Idopont: Thu Mar  2 02:59:27 EST 2000 AUTO #672
>
>Gondoltad volna Dúvad komám, hogy a szakadt M5-ösöddel 60-
>ról kétszer annyi a fékút mint 50-ro??? És akkor ne is
>beszéljünk a 160-200-ról... És ez nem reflex, szuper ABS
>tárcsafékekkel, német tech... EZ TISZTA FIZIKA
>olvass utána
>SzekelyB

Kedves B! Listatarsak,
Sajnos nem tudom az en autom mennyi ido alatt all meg, mert sajnos errol meg ne
m
sikerult semmit talalnom, de azt tudom hogy az E36 M3 100-rol 30 meter korul al
l
meg. Namost ha a fektav hatvanyozodik, akkor 50-rol a fektav a 0-hoz konvergal.
Tehat a fekutak a te teoriad szerint a kovetkezok:
100 kmh - 30 M ; 90 kmh -15 M ; 80 kmh - 7.5 M ; 70 kmh - 3.75 M ; 60 kmh -
1.875 M ; 50 kmh - 0.9375 M. Amint lathatod az 50 es 60 kmh-rol valo lassitas
kulonbsege elhanyagolhato, de amint mondtad pont fele akkora 60-rol, mint
50-rol. Ha hatvanyozva szamolnam ugyanezt vegig, akkor mar nem lehetne semmit
latni, mert nagyon hamar 0-t kapnank, ugyhogy inkabb nem teszem, igy a jobb
lathatosag kedveert csak 2 vel osztottam mindig a fektavot. (A pelda nem valodi
,
csak demonstracio.)

Nem erzed, hogy itt valami nem stimmel? Azt hiszem elgondolasod nem allja meg a
helyet! Szerintem gondold ujra!
Azonkivul, szalljunk mar le arrol, hogy ki milyen iskolaba jart. En az orszag
egyik legjobbnak tartott egyetemere jartam, de sajnos nem fizikabol kaptam
szakkepzest, ugyhogy gimnaziumi szinten ragadtam. Tehat nem gyengen, hanem
egyaltalan nem oktattak!!! Es ennek semmi koze sincs a fizetos nemfizetoshez
B...-kam. Felfogtad? Napersze, ha nem jartal ilyen helyre, akkor hogyan is
varhatnam, hogy felfogd, vagy nem?

Udv, Vaddiszno

U.i.: Ha az en M5-osom szakadt, akkor nem tudom neked vagy masoknak mi olyan
lehet, ami nem az.
+ - Re: rofrofrofrof (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: rofrof ( 18 sor )
>Idopont: Thu Mar  2 03:14:36 EST 2000 AUTO #672
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 wrote:
>> hogy multkor 270-ne'l elengedtem a kormanyt
>Gondolom azt, ami olyan tapadokorongal szokott az asztalon
>lenni. Nagy kunszt.........
>>es az auto gyonyoruen siklott egyenesen tovabb az M7-esen,
>>......................
>> nem volt egy lelek sem az autopalyan, nyar, napsutes (tapad a gumi),
>:))))))))))))))) Nyari napsutesben ures az M7-es?
>Gyanus vagy te nekem, a Test Drive-ban nincs is M7-es..............
>Udv:
>Dexter

Szevasztok, Udv Dexter Tamas!
Na ez az amirol beszelek, amit nem birok megmagyarazni mar regota, pedig erosen
probalom! Hogy egyesek nem hiszik el (nem tudjak tudniilik elkepzelni), hogy
ilyen van, letezik! Miert olyan hihetetlen? Peldaul azt sem hiszed el kedves
Dexter, hogy egy bizonyos Ferrari 330-al is tud menni? (Biztos csak a
szamitogepes jatekban teszteltek azt is, mi? Figyelj! Azert mert a trabiban
nincs ilyen feelingre lehetoseg, azert mas autoban van. Probald megerteni, hogy
vannak jobb autok is. Mostmar tenyleg nem tudom jobban kihangsulyozni, hogy n e
m  a  t r a b i  s z i n v o n a l  a  s t a n d a r d  a  t o b b i  a u t o b
a n! Huh! Na mostmar remelem megertette.

De ha ez felkeres volt, hogy kiprovokald, hogy bebizonyitsam, hat no problem.
Legkozelebb talalkszunk elviszlek egy korre es ha lesz hely az autopalyan, akko
r
megcelozzuk a keznelkuli 270-et (persze csak 1-2 masodpercig)!

Aztan meglatjuk, hogy hasonlit-e szamitogepes elmenyeidhez! (Libero hasznalata
nem szukseges, mert ugy sem lehet erezni a sebesseget - tehat konret
felelemerzet nem adodik -, csak ugy erzed, hogy gyorsabban mesz mindenkinel. )

Szoval irany a Test Drive,
Vaddiszno
+ - Re: Felsooktatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado : Simon Templar - The Saint
>E-mail :  [Hungary]
>Temakor: Felsooktatas [OFF TOPIC] de tanulsagos mindenki szamara ( 60 sor )
>Idopont: Thu Mar  2 08:18:27 EST 2000 AUTO #672
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Udv!
>
>Ismerjetek hat meg egy olyan hulye ember tortenetet mint en.
>Aki aztan megis elert valamit.
>Majd bemutatjuk onoknek egy masik ember estet, aki szinten biztosan
>hulye.
>
>Kozepiskolai felveteli idejen jelentkeztem tobb helyre is.......
>Ket ponttal maradtam le a felsooktatasi jelentkezesnel......
>Es most foiskolan vagyok. Es ez volt az utolso lehetosegem,
>mert ha egy evet varok meg felveteliznem kell, es 2 ev matekot
>kihagytam, ugyhogy kulonorak tomege vagy 0. evf. lett volna a
>lehetosegem.(matekversenyre is jartam kozepiskolaban)
>
>UGYHOGY KEDVES V. DISZNO UR, NEM SZERETNEM
>MEGEGYSZER MEGHALLANI, HOGY MINDENKINEK MILYEN
>HATALMAS LEHETOSEGEI VANNAK.
>
>Akik ismernek tudjak, hogy sem hulyegyerek nem vagyok sem fogyatekos.
>Megis a te allitasod szerinti lehetosegeket en igy kaptam meg.
>Ehhez mit szolsz????? Ezek utan is tartod meg az allitasod????
>Miszerint csak a hulyek, es a lustak jarnak a fizetos felsooktatasra?
>Hany peldat mondjak meg neked???
>(mindig felhuzom magam az ilyenen)
>Szivtam eleget idaig, sajat hibamon kivul.....
>Punktum
>Teeby

Szevasztok, kulonosen Teeby,
Ha olvastad a 672-es szamban a javitasomat a trabi M5 nyomatek, ccm es LE -vel
kapcsolatban, akkor azert megjegyzem eleg sokat hagyhattal ki matekbol, mert ne
m
ertettem a szamitasaidat (11 kerekitve hogyan 15?, stb.), amint a javitasokbol
kitunik, rossz eredmenyre es kovetkeztetesre is jutottal. Namost ha nem ezalatt
az x ev alatt romlott ennyit a matektudasod, hanem mar elotte sem volt valami
fenyes, akkor azert azon a felveteli dolgon el kene gondolkodni, de jo melyen
(marmint, hogy azert nem kerultel-e be, mert nem tudsz alapveto szamitasokat
pontosan elvegezni). Ha meg csak most kezded felejteni, akkor ajanlom a
szamologepet, mert sokkal gyorsabb es nem teved.

Ezek utan fenntartom allitasomat. Matek felvetelin nem szabad hibazni, mert
kulonben nem vesznek fel! Es ha nem vesznek fel, akkor kell menni a fizetosbe
(nem vonatkozik ez az felnottkepzesben - vagy miben - resztvevokre,
ertelemszeruen!!!), ahova meg a legh...bbeket nem veszik fel.

Na most mi van punktum?
Vaddiszno

U.i.: Szivni meg ki nem szivott eddigi elete folyaman folyamatosan?
+ - Re: Autosok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Re: Autosok ( 28 sor )
>Idopont: Wed Mar  1 18:44:18 EST 2000 AUTO #671

>De te se szolj bele abba, ha egy Kamazos ugyanugy  a Kreszt, az
>emberi normakat mint te, es kikanyarodik eled fektavolsagon belul.
>Remelem lesz egy masodperced vegiggondolni az eletedet.
>Hihetetlenul antiszocialis vagy. Az elmult tiz evnek az igazi
>vegtermeke....
>Es azt is remelem, hogy akaratod ellenere a rendorok csak beleszolnak
>egy 200-as huszaros vagtadba egy kedves kis videofilmmel.
>Csak tudod az ilyen "nem_hagyom_hogy_beleszoljanak_hogy_mit_csinalok"
>autosok embereket olnek meg az utakon.
>Esetleg egy pszichologus vagy egy bulvarlaptol es a levelezolistakrol
>kell cikket irnod?
>Istvan

Hallo! Kedves Istvan,
En nem tudom eleget hangsulyozni, hogy 99%-osan biztonsagosan vezetek! Csak ezt
meg egyesek mindig nem kepesek felfogni. Hanyszor kell meg elmondanom, hogy ha
valaki gyorsan megy, az _nem eletveszelyes_, hanem gyorsabb, mint masok! Es nem
 le a kreszt, foleg a szerintem talan legfontosabb reszet, az
elsobbsegadast. (Azonkivul allandoan kikanyarodnak a tahok, de meg erdekes, es
gondolom a szamodra teljesen erthetetlen modon mindig megvagyok.) Abbol tenyleg
lehet komoly karambol. De azt hiszem, hogy amennyi ido alatt en 120-rol
lefekezek, annyi ido alatt nembiztos hogy egy trabant 60-rol megall (na jo,
lehet, hogy van benne egy pici tulzas, de igy jobb a pelda ). Akkor most
szerinted ki az eletveszelyes. Ha szerinted nekem 120 van megengedve maximalis
sebessegnek, akkor technikai alapon, nem szabalyossagilag gyengebb kocsiknak
120-tol lefele, egeszen 50-ig lenne a megengedett sebesseg, amivel szerintem
ugyanolyan biztonsagosak lennenek mint en. Mit szolnal, ha azt mondanam, hogy e
n
pl. felek ha latok egy Trabit 120-szal, mert ugy erzem veszelyezteti a
biztonsagomat/eletemet!!! Habar a kresz szerint szabalyosan halad. De szerintem
abban a kaszniban ulve a 120!!! eleveszelyes sebesseg. Foleg ha le is kell hama
r
fekezni. Az oreg dobfek satuzasnal mar 60-nal kikeszul!

Az az o:le's egy kicsit durva, nem? Azonkivul az elgazolas sokkal "kellemesebb"
lehet, mint az elgazositas, mert csak egy pillanatig tart, nem evekig. (Persze
ez csak jatek a szavakkal.) Vagy geppisztollyal? Vagy mivelis?

Az meg, hogy a rendorokkel hogyan jutok dulore miert erdekel? Nem a te dolgod!
De kossz a rosszkivansagokat, remelem azert meg neked is lesz egy ket problemad
a fakabatokkal, ha nem is gyorshajtasilag. Azert mindig lenne mit potolni!

Hajts,
Vaddiszno
+ - B.R.F.K. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Teljesen egyetértek a Hungária biztosítót szidalmazókkal. Mo-on egyetlen
1 műintézmény van ami gusztustalanságban übereli őket. Ez a BRFK.
Történet röviden:
Időpont: 1999/12/07. este ~1/2 9.
Helyszín Bp., 11-es főút Csillaghegy
Csaj előttem fékez (okkal) Fiat Bravaval (elég nagyot) én satufék Skoda
105-el(megálltam), mögöttem a  Renault Megane belémszáll mint az
állat. Skodám szegényke szendvics lett, gazd. totálkár.
Namármost a  nem ismerte el a hibáját, rendőrt hívtunk.
Az ügy azóta is a Teve utcában van, 2 hete folyamatosan azt mondják,
hogy a postázóban van a határozat. A biztosító ugye meg csak akkor
fizet, ha megvan a jogerős határozat, amely a kézhezvételétől számított
15 napon belül emelkedik jogerőre, ha senki sem fellebbez.
Kérdésem: van valaki akinek hasonló gondjai voltak/vannak? Kit kell
ilyenkor seggbe rugdosni?

Thanx
--
ifj. Neszveda Peter
WWW: http://www.ebank.hu/~neszveda
> -----------------------------------------
Skoda Auto - The First Cars
+ - Re:Valaszom mindenkinek folyt. ,Egyeb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok AUTO-sokk!!!

Tisztelt malacka!
Igen!!! Valoban biztonsagosabb auto a BMW, mint a Trabika. Egyetertek.
Szebbis. Igaz. Kenyelmesebb. Nem vitas. (Imadom pl. a capa Bo:mo:st) De
ha mar ilyen autod van, es tenyleg megdolgoztal erte, akkor se legyen
ekkora arcod, mert nem fogsz beferni az ajton, csak elevel. Tudod, eza
"kihaennem" stilus, ez okoz az utakon sok-sok csunya dolgot.. Valamint
lenne egy-ket kerdesem hozzad:
1. Hany kilometert vezettel mar le eddig? Gyanitom, hogy nem tul sokat,
ugyanis aki mar levezetett egy-ket ezresket, az tudja, hogy ilyet nem
szabad csinalni: (Igen, jol latod, azt irom, hogy felelotlen vagy!!!)

<Azonkivul en olyan nyugodt vagyok vezetes kozben, hogy multkor
<270-ne'l elengedtem a kormanyt es az auto gyonyoruen siklott
<egyenesen tovabb az M7-esen, majd ismet megfogtam, es
<lassitani keztem finoman, mert nem akarok ongyilkos lenni.

Erre ket dologgal tudnék reagalni: 
Egy: Az, hogy felelotlenseg, azt te is tudod (De akkor miert irod
le???):

<Erre egy sajat pelda, egyszer kanyarodtam ki egy stoptablatol,
<ahol ertehetetlen modon 0-ra lassitottam, mert nem volt
<belathato, es sotet is volt. Az eset egyebkent egy faluban
<tortent.  Ugy 20 kmh-nal tarthattam gyorsulasilag, meg kanyar
<kozben, amikoris egy macska ugrott ki elem jobbrol, kb. 0.1
<masodperc alatt, es elutottem a spoilerrel, jobb elol. Kicsit
<megrepedt a muanyag, azthiszem mas baja nem lett a kocsimnak.

Szerinted mit tett volna ugyanaz a macska az autoddal a fent leirt
esetben????? Nem beszelve arrol, hogy mi tortent volna veled???  Vagy
kezilabdakapus, esetleg baseball jatekos vagy, hogy ilyen jok a
reflexeid???? Sot alltal mar fejre valaha autoval??? En igen csak 80km/h
volt a tempo. Igy sem volt  kellemes. Probaldd ki egyszer.

Ketto: Eleg surun jarok az emhetesen. Ritkan van olyan, hogy vilagos
van, jok a latasi viszonyok, es senki sincs a kornyeken.

Masik egyszer, ha megjavitottam a Trabikamat, el szeretnelek vinni egy
emheteskorre. Kivancsi vagyok, hogy reagalsz akkor amikor elszaguld
mellettunk egy allat 200-korul (200-80=120, tehat allsz az út szelen, es
elhuz masfel meterrel melletted valaki 120-al.). Valamint akkor, amikor
szaguldunk egy teherauto mellett 90-100 korul, es egy masik allat, aki
nem latszott meg akkor a tukorben amikor kimentunk elozni elkezd
villogni, meg cikazni, hogy tunjek mar elole. Sorry hovaaaaa?????

Tobbet most nem irok errol. A jovo heten nem fogok reagalni az esetleges
valaszokra, mert nem leszek gepkozelben.

Mas:
Tud valaki olyan boltot, ahol 10-15 cm-es modell autokat lehet kapni???
(Ugymint  '97-es Passat kombi.)
Siiir a szajam, mert keson hivtam fel vasarnap a Gyimit. Igy nem
lehettem ott a talalkan.

Bots, ha hosszu voltam.
Tsa
Mikulx
+ - Re: Vegsebesseg es betartasok stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A KRESZ gepjarmutol, politikai es vallasi beallitottsagtol fuggetlenul
> itelte biztonsagosnak a 120-at.
> Nem azert, mert egy simson is biztonsagos 120-nal, hanem azert mert 120
> az a hatarsebesseg, ahol a haladas jelentos, de az erzekszervek meg
> mukodnek.
és még itt igen hosszú eszmefuttatás következik...
...melynek ellentételezéseként:
Olaszországban kcm-töl függ az autópálya sebességhatár. Lekezeli a
trabant/bmw problémát, igaz, a trabinak lejjebb viszi a sebességét, teszem
hozzá, teljesen jogosan.
Németországban ugyan nincs sebességkorlátozás, de - tudtommal - 130 km/h
felett nem fizet a biztosító. Ha meg 200-al megölsz egy trabantost, az nem
ugyanaz, mintha 130-al tennéd - mármint a Te szemszögödből :--) egyszerüen,
a a sebesség rossz megválasztása miatt hibás vagy, lecsuknak.
Egyébként nálunk is van ilyen - a sebességet a látási/időjárási viszonyoknak
megfelelően kell megválasztani. Akkor is szabálytalan vagy, ha ködben 80-al
repesztessz az 5-ös úton.
copfy
+ - re:Nitro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok,

>Felado :  [International]
>Temakor: Nitros motortuning ( 5 sor )
>Idopont: Wed Mar  1 06:20:04 EST 2000 AUTO #671

>Valaki tudja mi van ezekben a kis tartajokban,vagy foglalkozott a temaval?
>Allitolag nem kell atalakitani szinte semmit,a szeria motor is birja rovid
>tavon pl elozeskor.

Eloszor is, a tartaly "ellipszilonnal" irando, nem pontos j-vel. :)

Valamikor volt egy nemet autos magazinban szo egy tuningolt
AC-Cobrarol, ami "alapban" 600 LE kornyeken volt, amikor kapott
nitrot, akkor lett 1250LE. Volt hatul egy kis tartaly, amiban a
fogaszatban hasznalatos nevetogaz talalhato. (nem biztos, hogy ez a
pontos magyar forditasa) Amikor megnyomtak a nitro gombjat, ez a gaz
aramlott a motorba.
Elkepeszto a gyorsulasa annak a kocsinak. Mutattak, amikor eloz: a
slusszkulcs gyorsitaskor vizszintesbe beallt! :-O

-- 
bye,
 Dobosi Daniel
+ - re:kotelezo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok,

>Felado :  [Slovak Republic]
>Temakor: Fizetes, casco, elozes, vaddiszno-utoljara ( 88 sor )
>Idopont: Wed Mar  1 03:41:36 EST 2000 AUTO #671
(...)
>Szeretnem, ha valaki elmagyarazna, hogy mukodik MO-n a kocsibiztositas,
>mik azok a horribilis osszegek, amiket emlegettek. Szlovakiaban a kotelezo
>biztositas 1300-1800 kobcentis kategoriara kb. 16.000 Ft / ev, ami nem
>olyan szornyu. Mas kotelezo nincs....

Sajat peldaval tudok szolgalni. Papiron 1046ccm-es Skoda, kotelezo
biztositas 1/4 evre 5800Ft. Nem vagyok benne (egyenlore) egyik
bonusban sem, mert viszonylag friss a jogsim (2eves).

-- 
bye,
 Dobosi Daniel
+ - off: Teeby (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok,Teeßi!

>                _______________________________
        
>                mailto:
>                _______________________________

Sikerult vegre megszabadulni a skoda 120L hengerfejtol (kompletten)
es az egyeb motoralkatreszektol? :)))

-- 
bye,
 Dobosi Daniel
+ - IQ, legszennyezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eleg primitiv dolog vitakban az IQ-ra hivatkozni.
Egyreszt a magas IQ nem sokat jelent. Az igen
kiemelkedo (160 folotti) IQ-ju szemelyek altalaban semmi
maradandot nem alkotnak, kozepszeru tudos vagy
szabadfoglalkozasu ertelmisegi lesz beloluk. Ugyanis
a kreativitas es az IQ nem feltetlenul jarnak egyutt.
Egyebkent Goebbels doktor IQ-ja is kiemelkedoen magas volt.
A masik az, hogy van szocialis intelligencia meg erzelmi
intelligencia is, osszesen talan 7 fele ilyen "IQ" erteket lehet
merni.

Ha jol emlekszem, a Levego munkacsoportnal lehetett
olyat hallani, hogy egy Trabant kb. annyira szennyezi a
levegot mint 100 db jol beallitott katalizatoros auto. Azt
is mondtak meg, hogy az osszes gepkocsikbol eredo
levegoszennyezes 30 %-at a tehergepjarmuvek
okozzak, noha az aranyuk a forgalomban persze
sokkal kisebb. Egyebkent minden ellenkezo hiresztelessel
ellentetben Budapest levegoje az elmult 10 evben
kevesbe szennyezett lett, aminek legfobb oka a budos
ipari uzemek tomeges megszunese.

Udv: Afonya
+ - re:autovasarlas, nitro-szett (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>yyyy
 wrote:
: Hello!

: Uj auto vasarlasan torom a fejem! Ugy 2-2,4 millio korul
: kellene, de nem tudom mire essen a valasztasom!
: Ahogy elneztem a szoba joheto autok a kovetkezoek:

: Renault Clio II 1,2 RN
: Peugeot 106 1,1
: Citroen Saxo 1,0
: Toyota Yaris 1,0
: Skoda Felicia 1,3
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
En nem hagynam ki a felsorolasbola az uj Fiat Puntot sem. Mondjuk egy 80-as
HLX-et 2,4 millioert, egy jol felszerelt majdnem fullextras kocsit kapsz
ebben a kategoriaban a legjobb helykinalattal nem beszelve az 1.2-es 80
Le-s motorrol, ami azert nem semmi. 
Nekem jelenleg egy regi Punto 75 ELX-em van es most lesz 5 eves, de eddig
semmi baja nem volt es a kotelezo szervizeken kivul egyszer kellett csak
elvinnem egy gyujtotrafo cserere, ami kb 15 ezer Ft volt. Nagyon
megbizhato, divatos nagy hellyel es gyors kocsi. Mar regen nem igaz az,
hogy a Fiatok szarok. Nekem eddig semmi bajom nem volt vele. Persze azt nem
tudom megmondani, hogy milyen lesz egy 9 -10 eves Punto, mert ilyen meg
nincs, de azt tudom, hogy az ilyen koru Uno-k jol mukodenek es nem nagyon
szakadekok. Az uj Punto meg jobb mint az elozo, es messze a legjobb ajanlat
az ar es felszereltseg es motorizaltsag szempontjabol. Tehat azt bizton
kijelentem, hogy 5 evig huseges es jo tarsad lenne, aki megbizhato es
mindig tetre kesz. Ha nemtevedek, akkor aki uj autot szeretne venni az az
esetek nagy reszeben ezt 5 ev mulva ujra le akarja cserelni. tehat arra az
idoszakra, amig a tied biztosan kifogastalan lesz. A fent felsorolt
jarganyok nem hinnem, hogy sokkal jobb minoseguek, es a felszereltseguk es
motorizaltsaguk messze alulmarad a Puntohoz kepest , persze ha ebben az
arkategoriaban akarsz maradni.
Hat szerintem erdemes megfontolni es ha van kerdesed, akkor szivesen
segitek, mert eleg jol ismerem a kocsit, az ujat is.

MAS: Nitroszett.

Szerintem semmilyen szeriagyartasu autoba nem szabad beepiteni , ha 5000
km-nel tobbet akarod hasznalni. A nitroszett fuggetlenul attol, hogy
nitrogen oxidot, vagy nitrometant tartalmaz egyreszt huti a bearamlo
levegot ezzel no a surusege es igy tobb jut be belole az egesterbe,
masreszt az egest javitja, plusz oxigennel es a nagyon jol egheto metannal.
Az ebbol adodo teljesitmeny es nyomateknovekedesnek szamtalan hatasa van.
Az egyik, hogy a motor mechanikai igenybevetele jelentosen megnovekszik, de
ezt meg az eleg magas erteku biztonsagi tenyezok miatt elviseli a motor.
Egy jo kondtrukcioju motormak ez meg nem gond.
A masik es ezzel egyutt a nagyobb gond, hogy az egesi csucshomerseklet
nagyon jelentosen megnovekszik. Ezt a hoterhelest szeria motor meg kis
idore sem viseli karosodas nelkul. A megnovekedett homerseklet miatt a
motor szerkezeti kialakitasan is valtoztani kellene, mert egy kiallo bagy
nem megfeleloen lekerekitett resz nem jelent gondot a normal uzemi
korulmenyek kozott, de jelentosen nagyobb homersekletnel
hocsucs-gocpontkent viselkedik es repedesek, kiegesek kiindulo helyeve
vallik. A hoterhelest nem birja a dugattyu teteje sem es a kipufogo gazok
is melegebbek igy a normal szelep bizosan szenne eg leobb utobb.. A
megnovekedett hoterheles es jobb eges miatt megvaltozik a langfrontsebesseg
is. Ez azt jelenti, hogy a gyertyanal(mai szinten nem birja a hot)
kialakulo lang sokkal nagyobb sebesseggel halad elore. Emiatt az elogyujtas
ertekeket egyszen mashogy kell szabalyozni, mas karakterisztika szerint. Ez
olyan problemakat okozhat, hogy ha egy normal elogyujtas mellett gyorsabb a
langfront akkor hamarabb eri el a dugattyut, ami akkor meg eppen felfele
mozog es ugy pofancsaoja, hogy csak birja cernaval. Ez  rendszerint a
dugattyu tetejenek ategeset okozza. A megnovekedett homerseklet miatt
sokkal hamarabb alakul ki a kopogasos eges is. Ez azt jelenti, hogy a
gyujtoszikra altal leinditott eges egy nyomashullamot gerjeszt. Ha ez tul
nagy , akkor az egester tobb, akar minden pontjaban egyszerre gyulladas
alakul ki. Igy a keverek nem eleg az egesterben, hanem berobban, ami nagyon
karos a motorra. ez elkerulheto jo gyujtasi jellegorbevel.

Van meg szamtalan dolog ami ide vonatkozik, de tul hosszu lenne. 
TEHAT en NEM javasolnam senkinek, hacsak nem pont ez a cel, mert normal
hasznalatu autoba normal beallitasokkal nagyon komoly karokat okozhat. Nem
hiszem, hogy valaki egy elozes elotti egy masodpercben atallitja mega
gyujtast is es az egesz vezerlest es kicsereli a szelepeket is :-)) Persze
ez csak vicc, de egy ilyen szett akarki akarmit mond mas szerkezeti es
beallitasi dolgokat kivan. Ez egy jo buli annak akinek emellet van egy
rendes autoja igy nem kenyszerul a nitros autot a gyorsulasi versenyeken
kivul hasznalni. Aki pedig beepiti es forgalmazza ezeket, az meg nem fog
ilyeneket mondani, mert akkor egyet sem adna el belole, mert ez
ellenreklam. Kepzejuk csak el a reklamot, hogy:
Vegye meg, marha jo, igaz hogy  a motorjat, de senki le nem
gyorsulja.
Hat jo reklam, de a kozepso resz inkabb elhagyando.

De azert hangsulyozom nalam sincs tul sok loero, igy aki erre szanja magat
es kocsijat annak megsegitek is , hogy az alma megvalosuljon, mert nagy
buli, csak a motor nem fogja tul sokaig hiuzni, de ebben az esetben ez nem
fontos.

Udvicsek,

W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
+ - AntForce + mas tema: jobbkezszabaly (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!
Hello AntForce!

>Pedig mennyivel jobb lenne ha igy lehetne kozlekedni.. Ha indexel
>valaki akkor bekanyarodik, ha megis ugydont hogy tevedett, akkor
>eszebe jut hogy az indexxel megteveszthetett valakit, es figyel a
>masikra is... Ez tunik nekem logikusnak..

Szerintem nem az.Sokkal felreerthetobb, mint az, hogy "amig nem
kanyarodik, addig nem mehetek". Gondoljunk csak bele, aki
_veletlen_ hagyta kinn az indexet, az nem fog rajonni, hogy
hibazott, csak akkor, amikor kiszall az osszetort kocsibol, es
meglatja a villogo indexet (hacsak ossze nem tort az is... :-))).


>Tegnap veletlen en elfelejtettem indexelmi mielott bekanyarodtam,
>a kikanyarodo fiat cinqu... mittudomen baratsagos soforje
>karlengetesek kozepette elvorosodo fejjel gyalazta a csaladomat..
>megneztem volna akkor a fejet, ha indexelek es ennek ellenere
>beboritom a bokorba..

Az elfelejtes altalaban csak bosszusagot okoz, a kinnfelejtest
veszelyesebbnek gondolom.

Ha mar itt tartunk, van egy gondolat, ami nem hagy beken mar egy
ideje. Egyszeruen keptelen vagyok felfogni a jobbkezszabalyt. Nem
a konkret szaballyal van gondom, hanem az elvi alapjaival.

Magyarorszagon az ut jobb oldalan kozlekedunk, a kormany a bal
oldalon van. Ennek megfeleloen bal oldalra jobban ki tudunk latni,
mint jobb oldalra. Ha mellettem nagy ember vagy csomag van, akkor
a jobbra kilatas igen korlatozott. Ha csak szimplan koszos vagy
vizes vagy havas ablakuveg akadalyoz a kilatasban, a baloldali
ablakot sokkal konnyebb atlathatova tenni akar menet kozben is. Es
megis, a szabaly szerint jobbra kell figyelnem! Miert?


Lajos irta:
>Kerdem en, ha mar ennyire szeretjuk itt pesten a jobbkezes
>utcakat, miert nem lehet kitablazni. Az eset miatt ovatosabb
>lettem, es a belvarosban minden keresztezodesbe benezek
>es keresem a tablat. Ezzel akadalyozom a forgalamt!
>Miert jo ez?????

Nagyon jo a kerdes. Ha a jobbkezes utcak a tablakimeles miatt
jobbkezesek, de ki kell oket tablazni, akkor ez egy nonszensz
allapot. Szerintem a harom- es nyolcszogu tablak az egyertelmuek.


Ehhez kapcsolodik egy masik problemam is. Varosban "T" elagazas,
nagy forgalmu ketsavos vedett uttal, meg egy becsatlakozo
mellekutca. Nos, innen balra kanyarodni csucsforgalomban
lehetetlen. Nem is szoktam kiserletezni, jobbra megyek, es mas
utvonalat valasztok. Szoval allok, varok, de jobbrol-balrol
jonnek. Egyszercsak balrol elfogynak. Jaj de jo, mehetnek, de
megsem, mert jobbrol jon egy auto. Es amikor mar eleg kozel el,
kiteszi az indexet es bekanyarodik. Holott ha egy kicsit hamarabb
jelezne, akkor kilohetnek, es ha megis meggondolna magat, meg
akkor is meg tudom padlozni a gepet, es nem lenne semmi problema.
Igen ritkan fordul elo, hogy valaki jelez, hogy "mehetsz, haver",
sajnos. Pedig a zipzar elvnek (valamilyen formaban) ilyen szituban
is mukodnie kellene.


>> Bizony-bizony, de nem csak o, hanem a gazdaja is
>> orult am az erdeklodesnek! :-)))
>ooppss, nekem eszembe se jutott hogy probakort mehetnek vele..

Lathattad, hogy masok is megtettek, nem? ;-)))))))))))

>Pedig en is kiprobalnam.. :)) Next time megcsekkolom.. :)

OK, csak nem tudom, mikor lesz ra legkozelebb lehetoseg. Ugyanis
Dunaujvarosba Ladaval megyek, Domborit me'g nem tudom. Oda talan a
Trabival. Persze a barteruzlet szabalyai szerint jarunk am el!
Kivancsi vagyok, mennyiben ter el a Te Suzid a mienktol (1.3) :-))

Sot, ezennel felhatalmazom minden listatarsamat, hogy a
talalkozokon hasonlo jellegu keressel forduljon hozzam!
En nem vagyok tulzottan szegyenlos alkat... :-)))

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: Iranytevesztes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Anyukammal is gyakran elofordul, hogy osszekeveri az iranyokat.
Eddig nem is gondoltam, hogy ez altalanos tendencia...

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Noi vezetok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Az a tapasztalatom, hogy Budapesten, ha ke'ri az ember, akkor
szinte mindenki sokkal udvariasabb, mint
videken. Tudja, hogy O is volt mar hasonlo helyzetben.
De nem igy a nok !
Megszoktak, hogy az ajtonal eloreengedik oket.
Emiatt az uton sem hajlandok atadni az elsobbseguket.
Ez egy nevelesi hiba, amibol az autoban ulve gond szarmazhat.

Udv. Tibi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS