Sziasztok!
A fizika valoban kezd kozponti figyelmet kapni a jatekokban. Nem veletlen,
hogy egy nex-gen konzolban mar integraljak a fizikai chipet es a fizikai
API-kat. A HL2 fizikajatol is hanyatt esett a jatekos tarsadalom (nezze csak
meg az ember a Gary's mod-ot), es a hardveres gyorsitasnak hala ez meg csak
a kezdet. Korabban azt mondtak, "meddig lehet fejleszteni a grafikat?!" ma
meg mar azt, hogy milyen melysegig lehet a grafikat, fizikat, tortenetet
osszedolgozni, kidolgozni es megalkotni. Nem munkaban, emberi eroforrasban,
hanem idoben. Es a fejlesztesben nem lehet hasznalni bullet-time-ot. Ne
csodalkozzunk, ha nem halad a S.T.A.L.K.E.R. virtualis vilaganak hangolasa,
az MI programozasa; az igazan mely tartalmu jatekok (Starcraft 2, Diablo 3,
vagy korabbrol a Doom 3, a HL2) fejlesztese (A Duke Nukem For(N)ever talan
eros tulzas lenne peldanak, bar lehet, hogy megjelenik - 10 even belul).
Na, messzire mentem. Szoval ott tartunk, hogy fizikai engine kerult mar
olyan jatekba, mint a AoE3. Ami persze jo, sot, el is varhato 2005-ben.
Grafika, hang, fizika! Ezek mar ki vannak dolgozva. Mar csak a tortenetre és
a hangulatra kell odafigyelni. Ami viszont nehez dolog, nem megy
mindenkinek. Olyan dologok ezek, amik kulon-kulon nem ernek semmit, csak
egyutt; mint a tolcser-fagyi-csokiontet. Ha az egyik hianyzik, akkor vagy
nem fogyaszthato, vagy nem az igazi, vagy nyalogathatod a kezedet.
A F.E.A.R. remelem jol fog tejesiteni, mikor megkostolom. Mert meg mindig
nem feartem hozza. A fene ebbe a valodi vilagba.
No, mindenkinek jo jatekot!
Snake
|