Ahoj (most jottem Szlovakiabol)!
Van abban valami, hogy a teligumi hatekonysaga drasztikusan romlik a
kopassal. Ranezesre OK (jopar mm mintazat) 4 eves MATADOR gumik elol, 8
eves BARUM-ok hatul.
Cimboram autojan most a telen vett SEMPERIT elol-hatul (Romaniaban
gyartott).
Eleinte az volt a furcsa, hogy olyan utakon, ahol en mar javaban
korrigaltam a csuszasokat, a srac ment mint a golyo, elozott, fekezett,....
aztan megerkeztunk a szallasunkhoz.
Srac siman folment a jo meredek emelkedon a parkolohoz, vagy 30 meter. En
haladtam vagy otot, es ott vege....
Amugy olyan utakon es olyan idojarasban mentunk, amiben nalunk mar reg
lezartak volna az utakat, legalabbis amit a hiradokban szoktam latni. Ott
meg ment mindenki, igaz a helybeliek a kisebb utakon szinte mind holanccal.
Ja, Zsgyar -ban voltunk (Zdiar), Kezsmark folott, Tatralomnicon tul. Bp-rol
tobb mint 7 ora volt az ut, joval a biztonsagos sebessegek (nekem) felett
haladva.
Visszafele jovet oriasi szerencsevel usztam meg egy balesetet. Ment elottem
par auto, 35-tel. En probalgatom a kocsit, lassitok, fekezek, van tapadas.
No megelozom azt a par kocsit, persze egy oreg Skoda, oreg bacsival,
holanccal. Felgyorsitottam 50-re, megint gyorsitas-lassitas proba, OK az
ut. megyek vagy 1 km-t, egyszer csak - sima, egyenes uton, fekezes,
kormanyzas, gyorsitas nelkul az auto megugrot oldalra, de baromira. Semmit
sem tudtam tenni, pedig szoktam gyakorolni a korrigalasokat. 180 fokos
fordulat utan seggel belecsapodtam egy buszmegallo mellett felturt
houpacba.
Szerencsere nem ertek meg utol sem hatulrol es szembe sem jott senki. Kar
nem esett.
Utolag gondolkodtam, mi lehetett a baj (a gyorshajtason tul). A buszmegallo
elott kozvetlenul volt egy keresztezodes jobbrol, gondolom az onnan
kikanyarodok, esetleg a buszok ferde jegbordakat csinaltak.
|