Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2501
Copyright (C) HIX
2005-04-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: Re; hengerfej nyomatek (mind)  9 sor     (cikkei)
2 Stekkertutujgatas (mind)  49 sor     (cikkei)
3 re: Tiszy Daciaja es a koreagyulolet (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - re: Re; hengerfej nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Regebbi motoroknal ugy remlik hengerfej folrakasa utan ha mentel mondjuk 
1500km-t (nem emlexem a tavolsagra) meg kellett huzni a csavarokon 
valamennyit. Aztan emlexem a BX konyvere, ott a felrakaskor adott 
nyomatekkal kellett meghuzni a csavarokat, aztan vissza kellett engedni 
valamennyit (talan egy negyed fordulatot?), viszont kesobb mar nem kellett 
utanhuzni. Ezeknek mi volt a celja?

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Stekkertutujgatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
Egyesek, akik a telet vegeigveszeltek viszonylagos nyugalomban, most 
bosszankodva tapasztaljak nehany elektromos csatlakozas bizonytalan 
mukodeset. Egy-egy izzo meg hagyjan, de amokor a kulonbozo erzekelok, ne 
adj' Isten az ECU csatlakozoja vacakol, akkor elerkezik az ido, hogy 
csatlakozot takaritsunk. Nekem Citroen XM-em van, megpedig Seria1-es, 
melynek bizonyos stekkerei hiresen vacakok. Olyannyira, hogy a gyar 
egy-masfel ev utan le is cserelte oket. (Sajnos engem meg nem kerestek meg 
ezugyben :-D ) Ilyen elozmenyek utan hitelt erdemlo az allitasom, miszerint 
sokmindent kiprobaltam stekkerapolas teren. Noha sok erdekes kalandba 
bonyolodtam ennek kapcsan, megis ugy velem, ezen a listan inkabb csak a 
vegul bevalt modszert, modszereket ismertetem. A nem bevaltak egy reszet 
talan kozzeteszem egy humor listan. (pl amikor a mugyantaba beleragadt a 
kabel es fel centi hijan nem tudtam visszarakni a csatlakozot)
- Lapos, tobberintkezos stekkerek: (Ilyenek pl a lampak, az erzekelok 
stekkerei, a diagnosztikai aljzat....)
Gyartottam egy kis tisztitoszerszamot. Femfuresz lapbol kisflex-szel 
levagtam egy tizcentis darabot, Annak a veget kb ket centi hosszon 
elkeskenyitettem ket-harom mm szelesre. A feluletet "megborzoltam" a 
durvabbik koszorukovon, kifutas kozben, mikor mar aranylag lassu volt a 
fordulatszam. A "nyelet" en zsugorcsovel vontam be, de lehet leukoplaszttal 
is, sot, kergesebb tenyerueknek be sem kell vonni. Ezzel a specialis 
celszerszammal (most akciosan keszitek barkinek, mindossze 999 Ft-ert! 
+csomagolasi es postakoltseg :-DDD ) jol ki lehet pucolni a koszt is, meg az 
oxidot is, ugyanakkor annyira nem durva, hogy mindent osszekaristoljon. 
Utana kontakt spray.
- ECU stekker: ez Canon csatlakozo jellegu
Kiszolgalt fgkefevel es kontakt spray-vel lehet ragyogoan tisztara 
varazsolni a mama felet, a papa oldalt pedig a csak nalam kaphato, egyedi 
kivitelezesu stekkertisztito celszerszammal. (Kiszolgalt fogkefe is kaphato 
nalam, mindissze 899 Ft+csomagolasi es postakoltseg! ;-) )
- Izzo foglalatok:
Ha nagyon koszos, akkor kis csavarhuzora ratekerek egy darab finom 
dorzspapirt (gyk: smirgli), szigeteloszalaggal rogzitem (marmint a 
csavarhuzo feloli veget! Alul logjon ki annyi, amennyivel lehet smirglizni!) 
es sikasikasika. Persze csak a koszt, a bevonatot nem! Ha csak kicsit 
koszos, akkor smirgli helyett papírtorlot tekerek es alkoholos illetve 
kontakt sprayos takaritast rendezek.
Altalanos, hogy miutan jol kiszaradtak a csatlakozok - kompresszorral a 
folyamat felgyorsithato - savmentes vazelinnal teletomom es ugy dugom ossze 
oket. Ezzel a levegot elzartam, es joval tovabb tart az oxidalodasi, 
koszolodasi folyamat. Akkumulatorcsatlakozonal is hasznalom!
Confiteor: maceras melo. Ugyanakkor megeri, mert igy biztos lehetek abban, 
hogy a stekkerek abszolut uzembiztosak. Es ha megsem idul az auto, akkor 
mashol kell keresni a hibat.
Pl vissza kell dugni a csatlakozot az injektorszivattyura is ;-)

Péter
Citroen XM V6 3.0i
+ - re: Tiszy Daciaja es a koreagyulolet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Tiszy,

Legjobb tudomasom szerint a Renault Hungarianal dolgozol.
Igy nem tud szamomra hiteles lenni a "maganvelemenyed" amikor is egy Renault
termeket hasonlitasz ossze egy konkurens termekkel, raadasul egyertelmuen
felnagyitva a hajszalnyi kulonbsegeket.
(Vezettem Daewoo Kalost es Lanost is. Semmi baj nem volt veluk pl. egy
Kangooval vagy Thaliaval osszevetve. Daciat nem, de hiszek Karottanak es
Winklernek)

Amennyiben nem a Renaultnal dolgoznal azota, akkor az erre vonatkozo reszet
visszavonom.

Udv,
Gabor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS