Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX VITA 2830
Copyright (C) HIX
2006-06-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 fogyasztas (mind)  143 sor     (cikkei)
2 Re: Kornyezetszennyezes es autok (mind)  29 sor     (cikkei)
3 Re: *Akos ,starters cikkeire a #2829 (mind)  137 sor     (cikkei)

+ - fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
>a Kyoto-ra nincs joga Europanak buszkenek lennie, mert
>gyalazatosan keves. Ez szubjektiv megitelesem es nem lehet
>lebeszelni rola.
Keves, de remeljuk hogy nem all le itt. Ha buszkek vagyunk
ra, hogy ezt elertuk es ennyiben marad, akkor regen rossz.
Ebben azt hiszem egyetertunk.

>EN nem latom a minosegi kulonbseget Europa es USA kozott.
En azt latom, hogy az usa-ban az egy fore eso szennyezes sokkal
tobb mint europaban. Ha azt mondjuk, hogy "nezzunk magunkba,
csokkentsuk mi a szennyezest, de nincs jogunk mast kritizalni",
akkor oda jutunk, hogy mi valoban csokkentjuk, es az usa megint
a vilag szennyezesenek majdnem a felet fogja adni, nem tobb mint
a negyedet. Igen valo igaz, hogy ez azt jelenti, hogy
osszessegeben csokken a szennyezes abszolut erteke, de nem
latom be, hogy ha en sok penzert extra takarekos futest
szereltetek a hazamba, akkor vki a vilag masik oldalan
elpufogtatja az olajtartalekokat, mert neki az olcsobb, meg 21
fokra huti a hazat, mert az ugy kenyelmesebb (es persze pullovert
vesz fel mert fazik)

>a http://www.factbook.net/EGRF_Regional_analyses_HMCs.htm
Koszonom, atneztem oket.

>USA-ban 1000 emberre 787 auto jutott, Nemetorszagban 559,
>UK-ben 408.
Koszonom, rossz kerdesre jo valaszt adtal, valojaban erre voltam
kivancsi.
Tehat osszegezve az adatokat, kijon, hogy az usaban egy ember
14e km-t vezet atlag egy evben, mig No-ban es a uk-ban 7e km-t,
azaz feleannyit.


>Amire sehol nem talaltam adatot, hogy mennyi a kocsik fogyasztasa
> kulonbozo orszagokban.
Igen, ezt nem lenne rossz tudni a teljes kep kedveert, de azt
hiszem azt elfogadhatjuk igazsagnak, hogy azonos meretu autok
nagyobb motorral tobbet esznek, valamint nehezebb autok is
nagyobb etvagyuak a kissebbeknel.

> Ismerost megkerdeztem, kocsija 13 l korul fogyaszt,
>mert ahol lehet, ott 200 felett megy (Nemetorszag).
Es mennyi a katalogusadat ?
Az en automra 21.9/34.9/28.2 mpg (varos/orszagut/vegyes) ir a
katalogus, es a szamitogep a kocsiban 28.1-es atlagot mutat
(ez kb 8.5 l/100 km), ha sok a dugo, vagy teljesen uresek az utak
(tudok 70-80-al tepni, csak a kanyarokban fekezni - ennyi oromem
had legyen nekem is neha :-) ) akkor ez lemegy 28 ala, ha
beszorulok egy traktor moge, es  merfoldeket kell 30-40 mph-val
baktatnom, akkor felmegy 28.5 fole.
Egy heten 300-350 merfoldet autozom, es 11-12 gallont (55-60 litert)
szoktam tankolni, tehat a gep nagyjabol igazat beszel.
Janibacsi azt allitja, hogy az o autoja is hasonloan eszik, de masok
sokkal gyakrabban/tobbet tankolnak, es miert is ne hinnenk neki.


>Szinten nem tudom, hogy hogyan lehet figyelembe venni a sokkal
>kisebb nepsuruseget USA-ban, ami szuksegszeruen tobb
>autozast eredmenyez.
Hat igen, ha a tomegkozlekedes tul ritkan jar, akkor senki sem
fogja hasznalni, ha meg tul gyakran, akkor meg 1-2 ember ul csak
a buszon, ami tobb szennyezest jelent, mintha egy kisebb
(akar suv-al) mennenek.
Bar belegondolva, lehet hogy aranylag kevesebb lenne a fogyasztas
meg ha csak a sofor ulne is rajtuk ? :-p

> Felado : 
>Az Akos altali "Modeo" kocsi adatai is hasonloan mint a 'robogo'
>es az SUV hasonlata szerint a nagyobb motoros kocsi ARANYLAG
>kevesebbet szennyez.
Ha egy kidoboember vag "ugy mellekesen viszkezbol" gyomorszajon,
az ARANYLAG kevesebb energiajaba kerul, mintha egy keteves teszi
azt teljes erejebol.
Hat, ha lehet valasztani, en a bolcsodesbe kotnek inkabb bele :-)
(tudom nem fogod akarni megerteni ezt a gyerekes hasonlatot :-o)

>Szamitsad; a 2.4 L. motor 223 ,amig a 1.4 L. motor meg 159-t.
>A keszitoi altali emission adatok is csak szamitasok. A
>megfeleloen 'tuned' kocsi emission-ja alacsonyabb. Azert van  a
>kotelzo vizsgalasa evente. Ottan nem lenne.az ?
Ha a gyar 223-at ir elo, akkor szerinted hany szerviz fogja azt
159-re beallitani, sot tovabbmegyek, ha ennyi a tervezett ertek,
akkor szerinted mennyire valoszinu, hogy a szerviz be tudja azt
annak haromnegyedere allitani anelkul hogy a tobbi emisszios
erteket eltolna ?

>Az egyedulli iranyado , mint irtam, az emission probot a
>kipufugojaba.
OK, megadom magam. Ha sikerul talalnom egy usa-bol importalt
grand cherokee-t es megmeretem az adatait, valamint valasztok
egy robogot es annak is megirom az adatait, elhiszed oket, es
nem mondod azt rajuk, hogy valojaban a tizszer annyi az kevesebb?
(potyara nem akarok kuncsorogni a jeep kereskedesben).
Sot jobbat tudok, menj el te egy helyi jeep kereskedesbe, es
kerd el toluk egy frissen vizsgazott otliteres gep szamitogeppel
nyomtatott emisszios tesztjet, es ird meg nekunk, en meg keresek
egy robogot.

>Hogy a US CO2 kibocsajtasa az 1950 beli 46.4% rol a mai 26.1%
>csokkent annak ket oka van.
"Because of more rapid growth elsewhere, emissions from North
America have shrunk from 46.4% of the global total in 1950 to
26.1% in 2002. Per capita emissions have been consistently high
and well above those for any other region."
(forras: http://cdiac.esd.ornl.gov/trends/emis/tre_nam.htm).
Leforditanad a fentieket magyarra ?
(es tegyuk hozza, hogy a szamok usa es kanada osszegzett adatai,
tehat 0.92-vel szorozni kell oket, hogy csak az usa-t kapjuk)

>Ebredj fel, jozanodj, a vilag emberisege nem fog visszaterni a
>multba, akar mennyire is riikacsoltok !!!
Ne is a multba terjen vissza, hanem a jovobe, es hasznaljon
kevesbe szennyezo technologiat.
A ford excursion jobban szennyez, mind a ford t, viszont a
ford fiesta kevesbe, es mindketto biztonsagosabb a t-modelnel !
Lehet az excursiont is jovonek valasztani, meg a fiestat is.
Te azt szeretned, ha az excursion lenne a jovo, en azt ha a
fiestat is alulmulna.

>A novekvo emberiseg es a jobb eletert valo mukodeseikben az
>egesz vilag termeszte szenved. Sajnos az a valsag.
Csak az a baj, hogy egyesek tobbet tesznek hozza a szenvedeshez
es ugyanakkor kevesebbet akarnak maguk szenvedni.

>Hazugasag ! $1 havi jovedelm a kave termelonek?!
cafold meg, lassuk mi is az adatokat.

>De minel olcsobb a kave,annal magasabb a fogyaszta.  Mi oly
>bonyadalmas abban Neked erteni?  Sanos az allami iskolakban nem
>tanitottak az eletre szukseges minimum ertelmet  ahoz ?!
Erdekes, ha a kave szot kicsereljuk a benzin szora, akkor
meg te nem erted. Hogy lehet ez, az iskolaban csak egyfelet
magyaraztak neked ? :-p

>Mint a mondas; 'put up or shut up !!!
Ugyis azt mondod ra, hogy gyerekmese, es valojaban a tobb az
viszonylag kevesebb.

A'kos

Ha erzeketlen robot vagy, a mailto: cim
neked valo, erzo humanoidkent csereld ki a kukac utan freemail.hu-ra.
+ - Re: Kornyezetszennyezes es autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Talaltam egy erdekes cikket:

http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=11378

Sajnos nemetul van, de egy ket adat erdekes: Porsche Cayenne Turbo S
fogyasztasa 66.7 l/100 km (maximalis sebessegnel). Ami egy szornyu szam
szerintem -- bar nyilvan ritkan realizalodik a valosagban. Ez mellesleg
3.5 mile per gallon.

Viszont a kepeket megnezve (35 bildern) latszik, hogy 160 km/h
korul (eleg tipikus a nemet autopalyakon) a 15 liter siman
elfogy, ha nem tobb, sok autoban (VW Touareg peldaul).

A 15 l/100 km az a rettenetes szamkent emlegetett 15 mile per gallon
ertek nagyjabol. Szoval azonos korulmenyek kozott az USA autok
(a jelenlegi autopark) atlagosan tobbet fogyaszt, de valos
korulmenyek kozott mar nem annyira nagy a kulonbseg. Persze szamokkal
lehet vegtelensegig jatszani.

Akos: Azert azt nem szabad elfelejteni, hogy aki nagyobb autoban
ul, az jobb helyzetbol indul. Tesztek mindig betonfalat neznek.
Viszont egy Explorer vs. Twingo balesetben en inkabb a (gyengebb
vedelemmel rendelkezo) Explorerben szeretnek ulni. Olyan, mint
az afrikai kirandulas: nem az oroszlannal kell gyorsabban futni,
hanem a satortarsadnal.

Gyula
+ - Re: *Akos ,starters cikkeire a #2829 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az SUV esetein ,Akos az 1988-1996-i adatokat adta.
A kezdetben,mikor az SUV-k kijottek, a"roll-over" volt a nagy problema.
Mert a magassagaik miatt a "gravitacio'-ik magasan voltak.  De azt
valtoztatva, vagy meg akkor is a "re-call"-okkal  correktaltak.
Ne az ottaniak szerint veldd a helyzetet. ott 6-8 sot 10 evig ,sot neha
meg tovabb is keszitenek egy modelokat. Itt evente valtozna. Hat (6)
honap a kocsik termelesi ideje, es hat honap az uzemek at-allitasa az uj
modelok keszitesere.
Sok 2006, es talan majd mind a 2007-es SUV modelok teljesen mas alakuak.
Mint a :"station-wagen es az SUV kersztezese. Csak kicsit magasabb mint
a station wagenok.

Hogy osszeutkoesek eseten a kisebb kocsik tobb karokban reszesulnek?
Hat azert oly nepszeruek  a nagyobb kocsik,fokent az SUV-k.  Meg ha
tobbet fogyaszt is a sulyaik miatt, de biztonasosabbak.
( a 'tehettelensg torvenye').                              Sot a
legnepszerubb az H2. A katonai 'Humvee' luxus valtzatai. 96 ezer
dollarba kerul, de barkit kerdezel is hogy miert vette, a valasza mert
baleset eseten az o lbiztonsaga az elso.

Miert hajtasz Te Volvo-t,miert nem a Robogo, vagy a Vespal-al jarsz.?
Sporolnal a benzinen es "kevesebbet' is szennyeznel.
(Why don't you put your safety and comfort, where your mouth is?)
Csupan az altalad adott adatokra hivatkoztam, persze te nem tetted a
szamitasokat. Mint pl.
meg a 5.7 literes (kamionos motorral levo) Jeep Cherokee eseten is az
ATLAGBAN kb. ot-szorosen kevesebbet szennyez a Vespal-hoz ARANYITVA.
Persze hogy a 20 tonnas kamion (a 5.7 L motorral) osszesegeben  tobbet
fogyaszt es   szennyez mint a kis-jatek-motor kerekpar.

Mint irtam, meg a Pick Up-ok is a mas-fel-tonna szallito kepessegik
szemly-kocsik.
A 'light-truck'-ok . Az 5 tonnan felul a hevy-equipmen-tek, kamionok ,
stb.
Persze azok nem mehetnek az utcakon,mint a 'light-delivery-truck-ok.
De az auto utakon a balesetek eseten tucatjaval lapossitjak a
szemlykocsikat.
Azert a teher-kocsi vezetesi engely bolnyodalmas, tobb kepzes es
gyakorlat szuksegessegt kovetel.
Azert van a meret es sebesseg alap-kovetelmeny az auto-utakon.

A Kinai kis kocsik-ra;
1. Azok max. 4 szemelyesek  (De mit Japanban es masutt ,a 3 kerekes
'pick-up'-ok csak egy szmelyesek.).
2. a nagyobb kocsikba sem utazhat 100 sot 10 ember sem.  Nem csak hogy
lehetetlen, de a torvenyeket ott szigoruan vegre hajtjak. Olvasd
'esztyopa' egyszeru de csattanos valaszat.

A Beiging-i kormany osztokli azon 84 varosok kormanayit engedni a kisebb
autok hasznalatat ,csupan az uzemanyag arak miatt. Azt nem
ideazted.Miert?
Kina ma 8 millio hordo oljat iportal naponta. De csak 3 milliot
produkal. Es ok is a napi vilagpiaci ,71-73 dollaros arakat kell
fizetniuk, ami mind az OPEK orszagok zsebeikbe megy. Nem Kina
gazdasagat,sem a lakossaganak eletet teszi gazdagabba.

Latom , egy jelentos dolgot figyelmen kivul hagytatok  azon eseten.  A
Beiging-i kormany osztokeli,folyamodik azok 84 varosok kormanyaihoz,. A
ti Parlamenti mindehatoitok hasonlan  teszik? vagy csak 'el-rendelik'
donteseiket a helyi kormanyzatokra?


Accumlatoros funyiro-gep. Nagyszeru. De tudnad hogy az accumlatorok
elhasznalasuk utan jelentik a legnagyobb eccologiai problemakat?
Lake County (ahol laktunk 35 evet) $330 millios adossagba ment a szemet
egeteos-eromuvel.
3 ev utan hasznalhatatlan, mert az elemek, radiok stb. a szemetben a
legveszelyesebb legszennyezok.

Mennyi fuvet vagok?  kb. 1es fel acret. Itt a lot-ok (hazhelyek) 5
acresek. De kb. 60-75 labat a szeleken az eredeti jungel formaban
hagytuk. S van kb. 1es fel, 2 acres pond-unk is.
De itt a fuvet nyaron  5-4 naponkent kell vagni., telen 10-12 nap
megfelel. Persze hogy kis 'garden-tractort (12 lovas,40 colos)
hasznalok. Ahol nem erem el ott egy 5 lovas ,20 colos self-propelled
mower-t. Fak,bokrok ,novenyek szegelyezesre egy Ryobi (31 cc)
'weed-eater'-t.    Szomszedaim mind nagy 'farm-traktorokat hasznalnak,
bucket-loader-okkal az elejen.

Az Iran atom-fegyerkezesen.
Iran ma finomit (?) fegyverre szujseges plutoniumot. Nem csak a US ,de
erosebben az E.U. es ENSz befolyasolasai ellenere.
Tisztan, nem az atom ero-mu epeitesen van  a szo, hanem atom-fegver
anyag keszitesen.
Ha csupan az elktreomossag eloallitasa volna celjuk, miert nem az
egyutt-mukodesuk  a nemzetkozi felugyelesnek, mint minden mas allam?
Senki nem tudhatja a jovot. De elnokuk Ahmedinejad nyiltan es hangosan
hirdeti hogy celjuk Izrael eltorlese a Foldrol.
Biztosak lehetunk mi abban, hogy Israel onbiztonsagat nem fogja soha
public vitan donteni.  De annak mi kovetkezmenyei lehetnek?  Nem az IDF
elozte meg Saddam elvtarsadat idejeben (1981)hogy nem jutott Atom
fegyverhez?

Eszak Korea eseten. Clinton elnok Kim Jon Il tudatara adta hogy mi
tortenne ha o A-vegyret alkalmazna bark ellen is.
De ki ne gondolna ,hogy az Kina elso celja is lenne feljozanitani Kim
Jon Il-t.

Hasonlitojatok a US-t a jelenlegi Iran szelsoseges Muslim ongyilkos
politikajahoz?  Azt meg a legszlsosegesebb gyuloeteitek eseten is
lehetetlen , ha a valosagot es adatokat nem hagyjatok figyelmen kivul.

Hogy mit es hol ' vertek a fejeembe', valo megjegyzesre.
Mind kettotok  mar tudataban van,hogy a Marxizmus-Leninizmus-Stalnizmus
leg-felsobbrendusege, sot 'Piros Laszlo evtars' politikai szeminarumain.
Sot 'starters'  valszolta is,(talan nem emlekszik) .hogy az o idejeben
mar Piros Laszlo es a szminariumok nem voltak. Tehat o kb. 15 evvel
fiatalabb.

S ki? hol? hogyan? verhetne barmit is barki fejebe itten?
Mar sokszor irtam, hogy itt nincsennek allami iskolak.  Minden iskolak
fuggetlenek es onallok a koranyoktol. A lakosok / szulok kozvetlen
hatarozatai/ dontesei vezetesei alatt.
Egyetemek, fo-iskolak nagyban liberal-szocialis eszmeju professzorok
befolyasai alatt.
A 'media' 90%-ba liberal-szocialis eszmek meggyozodeseivel. Hollywood,
Tv-k ,stbk.
a  jurnalistok nagyreze (80-90 %-a ) mint a ti "Frei"-etek.  A kivetel,
hogy jol kepzettek, inteligensek, modoraik civiizaltak, es hogy
felelosegre vonhatok.
Nem hinnem hogy Tomas Frei-t barki is perelte volna mar par millio
dollarban.
S mivel hogy a 'Jury-rendszer" nincsen , hat o az elonyoket elvezhetne
meg a perek eseten is.

A magyar allam HOL, MIKOR, MELY allami valalatot adott-el tobsegben???
Amikor az allam a tobbseg tulajdonos (51%) es donthet mindent, meg a
kozgazdasag iranyitasat, sot azt befolyasol  es mindenre hatekony
torvenyeket korlatlanul hoz, hat mi lehetosege van a kisebbegi reszveny
tulajdonozoinak?
S meg ha az allaitasaitok valo is lehetne, amikor kulfoldi befektetok ,
befekteteseik elkoltese uten megallitjak a termelest, hat hogyan
vihetnek ki mind a penzt ???
Nem teljes befekteteseik osszessege ott marad?  Befekteteseik mind
vesztesseg???
Vadaitok egyszeruen bizonyithato, tedd / fektesd penzedet egy bankrupt
valalatba.       Az leheto, sot  reszvenyeiket olcson vasarolhatod  !!!

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS