Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2043
Copyright (C) HIX
2003-12-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Ferihegy (mind)  31 sor     (cikkei)
2 muanyagos (mind)  6 sor     (cikkei)
3 Kezelesi konyvek (mind)  21 sor     (cikkei)
4 Elomelegitett motor (mind)  26 sor     (cikkei)
5 elomelegites (mind)  21 sor     (cikkei)
6 diesel motorolajuzemmel (mind)  47 sor     (cikkei)
7 re: valtomuolaj (mind)  16 sor     (cikkei)

+ - Ferihegy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem nagyon mozgolodtatok, de azert en elmentem. A kedvunkert
szetkaptak egy Boeing 767-200 -ast. Ezt szereles kozben lehetett
tanulmanyozni, vizsgalni, stb ... Utana a muzeumot neztuk meg:
IL 18, Tu 134/154. Aztan az iranyitotorony. Egy kis szoba az
egesz, benne egy par szamitogep/monitor. Es innet iranyitjak
az osszes Ferihegyre fel es leszallo gepet, a lenti mozgasokat.
Pest kb. 10-30km -es korzetet. Ha lattatok filmen ilyesmit,
akkor surgosen felejtsd el. Sokkal egyszerubb. Itt mar szert tettunk
egy-ket bennfentes informaciora is. Aztan megneztuk a teli
munkakhoz szukseges gepeket. Talan ez erinti a legjobban
a listat. A Demszky gepei elbujhatnak. Gyakorlatilag gyari
allapotban allnak a hokotrok, homarok, sopruk, es szorok egy
masik hangarban. Latszik, hogy a nyarat nem imadkozassal
toltik - ne essen a ho -, hanem felkeszultek a havazasra. A szoras
nem homok, es meg kevesbe so, hanem -10 korulig hasznalhato
anyag. Hogy ez mennyivel dragabb - gyanithatoan sokkal -, mint
amit az utakra szornak, azt nem tudom, de egy repulo erteke
sem egyezik meg egy autoeval. Azert osszessegeben kivancsi
lennek melyik az olcsobb. Persze az autok javitasat mi fizetjuk.
Elmaradt egy-ket program, ezert vegul a kedvunkert bekapcsoltak
a kifutopalya bevezeto fenyeit. Ez allitolag Gyorbol latszik tiszta
idoben ... Egy hiba volt. Egesz nap iszonyu kod volt. Kimentunk
a kifutopalya melle megnezni egy Jumbo Jet felszallasat, es 60
meterrol gyakorlatilag nem is lattuk. De legalabb a hangjat hallottuk.
Erre az iranyitotorony szerint a latotavolsag 4-500 meter. Erdekes.
Igy kb. 5 orat toltottunk a repuloteren.  Mivel reg volt ilyen program,
nem akar valaki valamit szervezni? Elmaradt DunaFerr, Audi? Egyeb?

Mivel addig valoszinuleg mar nem irok: KellemesKaracsonyt Mindenkinek!

Na, jo: A Boeinget nem is a mi kedvunkert szedtek szet :-).
+ - muanyagos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok

tudtok budapesten ajanlani normalis muanyagost + fenyezot? 1 hatso 
lokosrol lenne szo

elore is koszonok minden valaszt: lukit
+ - Kezelesi konyvek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Kocsis Laci!

>Megneztem tobb automarka tobb tipusanak kezelesi konyvet.
>
>
>Hi!
>
>Esetleg a neten nezted? Elarulod hogy hol?

Egy ujauto importornel dolgozom.
Mi keszitjuk ossze a raktarban a kesztyutarto-irodalmat.

Pontosabban a magyarorszagra erkezo Opelok 80%-aba, masodmagamal. A
magyarorszagra erkezo jelenti a Romania, Horvatorszag, Szlovenia,
Szerbia-Montenegro, Bulgaria iranyaba kiszalitottakat is. A mi
telephelyunkon Opel, Nissan, Peugeot, Citroen talalhato. De ezek kozul
mi csak az Opelok kiegeszitoivel foglalkozunk. Persze azert van
raktaron az altalam korabban felorolt markak konyveibol is nehany
darab.

Teeby
+ - Elomelegitett motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Ez jo hangzik. Elomelegitett motor, futes azonnal, szivato gondolom
nem kell
>vagy nem kapcsol be. Aruld el lecci nekunk hogy hogy is csinalod ezt,
vagy
>hogy mi kell ehhez. Peldaul nekem mi kell a 1.6 16V Astramba ?


Ha jol tippelek allofutes van benne.
Ez egy kis kazan ami az uzemanyagrendszerrol hasznal uzemanyagot.
Programozhato es taviranyithato is. Hoszas alasnal nem a motorrol kell
futened, vagy pl. minden reggel a beprogramozott idoben felfuti a
motor hutofolyadekat, igy "meleg motorral indulhatsz. Van futes
egybol, nem kell szivato stb.

Olyan 100 ezer korul van a legdragabb beszerelessel egyutt,
szemelygepkocsiba, ha jol tudom.
Annak mindenkeppen megterul, aki sokat kozlekedik az autoval.

Ha jol tudom a legnagyobb magyarorszagi forgalmazo az Eberspecher nevu
ceg. Nekik vannak beszerelo es javito muhelyeik orszagszerte, es
kirendeltsegeik is. Persze nem csak az Eberspecher markaval
foglalkoznak.

Teeby
+ - elomelegites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Elomelegitett motor, futes azonnal, szivato gondolom nem kell vagy
>  nem kapcsol be. Aruld el lecci nekunk hogy hogy is csinalod ezt, vagy
>  hogy mi kell ehhez. Peldaul nekem mi kell a 1.6 16V Astramba ?
--------
Szivato nem kell, marcsak azert sem mert az enyem diesel. Viszont 
elindul izzitas nelkul!
Elosszor is zart helyen (legalabb kertben) legyen az auto, mert az 
utcara kivinni a 220v-ot kicsit "korulmenyes". Tulajdonkeppen az egesz 
nem mas, mint egy 3literes villanyboyler, a 120literes belsejével ( 2 
KW-os futobetet, hokapcsolo). Az en oreg VW-ben boven elfer a motor 
mellett, es mivel van csatlakozasi lehetoseg a motor aljan es a tetejen 
is, igy gravitaciosan mukodik. Az Astraban eleg nehez elhelyezni, de 
bevarazsolhato abba is. Sajnos az Astrahoz keringeto szivattyu is kell. 
A 124-es Mercedes keringetoszivattyujat szoktuk erre a celra felhasznalni.
20-25perc alatt melegiti fel a motort kb. 60°C-ra. Ha tovabb futom akkor 
sem melegszik jobban. ( szivattyus keringetessel tovabb melegitheto)
Hozzaferheto helyre ki kell vezetni a 220-as csatlakozot. En az elso 
"lokharito" ala rogzitettem a villasdugot, erre csak ranyomom a 
hosszabito vizmentes lengokonektorjat. ( mint az elektromos funyiroknal)
+ - diesel motorolajuzemmel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj! (Akos)
>  Légyszives magyarázd el (de komolyan) , hogy hogy tud elrobbanni a
>  motorolaj ilyen helyzetben? Ha szivooldalrol kap olajat, az
>  egyáltalán nem lesz porlasztott állapotban, ha forog rendesen a
>  turbo, akkor talán kis cseppek lesznek, de ezek is "leüllepednek" a
>  csöbe vagy intercoolerbe. Az olaj befolyik a hengerbe, utána hogy
>  robban el ? Ezek szerint elvileg lehet olyan dieselmotort épiteni,
>  amin pl. csak egy sima karburátor v. porlaszto van? (és még muködik
>  is?) Ha igen miért nem ezt csinálták a hoskorban, miért szenvedtek az
>  adagolóval?
-------
Ha totalisan omlik az olaj a szivocsobe akkor a motor valoszinuleg 
"megfullad" tole, de amig a turbo forog es a rafolyo olajat 
elporlasztja, es befujja a hengerbe addig bizony kepes a motor a 
motorolajjal uzemelni. Mivel a dieselek altalaban nyitott szivocsovesek 
( nincs fojtoszelep) ezert szabalyozasuk csak az uzemanyag mennyisegenek 
valtoztatasaval valosithato meg. Ha motorolajjal "uzemel" a motor akkor 
a vezeto mar nem tud beavatkozni a mukodesbe. Emelkedni kezd a motor 
fordulata, aminek kovetkezteben a turbo meg tobb olajat nyom a 
szivocsobe, ettol emelkedik a fordulat......... stb stb. a motor vegul 
szetporog.
Agusztusban jart igy a kolegam, sikerult neki sebessegben lefullasztani 
a motort, igy csak turbot es kuplungot kellett neki cserelni.
Persze mindez csak meleg motornal fordulhat elo. Az olaj nem csapodik le 
a szivocsovon mert az is meleg, raadasul nagyon magas az aramlasi 
sebesseg, igy jol keveredik a levegovel. A hengerbe jutva, ha nem is az 
idelis idopontban, de bizony "elrobban".
A karburator szeru megoldas azert nem jo, mert a "gyujtas" idopontja igy 
nem szabalyozhato, es nem lehetne hidegen elinditani a motort.
----
>  Értem miröl van szó, de Fogash ezt irta : "Ennek az atmeroje csak a
>  ket szelen nevleges meretu, a felni kozepsikjaban akar 5 centivel is
>  kisebb" Ismertem az acélhuzalokat is. A gumis gépe hogy fesziti rá a
>  felnire a gumit, ha semennyit sem nyúlik ( egy fém gyurut nem tudna
>  ráfesziteni)
---------
Igazad van! Fogashnak azt kellett volna irnia, hogy a ket szelen, a 
__perem toveben__ nevleges meretu. Az emlitett kisebb atmeroju resz 
(holker)  azert van, hogy a gumi felszerelheto legyen a felnire. A gumi 
egyik felet ebbe a melyedesbe kell tenni, a masik oldala ilyenkor 
athuzhato a szemben levo peremen, anelkul hogy nyujtani kellene rajta.
( a gumiszerelogep a gumit nem nyujtja, csak a kor alakot deformalja 
ovalisra)
Leteznek holker nelkuli felnik is, de ezek tobb darabbol keszulnek, 
szetszerelhetoek, hogy a gumit ra lehessen tenni.

Udv,   Triznyak
+ - re: valtomuolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

medkerdeztem a markaszervizt a fenti temaban (mitsu galant 1.8td -rol van
szo), ime a valasz:

>a fenti gepkocsi eloirt valtoolaj csereintervalluma 45.000 km vagy 2 ev. a
>javasolt valtoolaj barmilyen 75W-90 viszkozitasu hypoid hajtomuolaj
>/Castrol SMX/. a valtoolaj csere sokat segithet a problema megoldasaban.
>a hiba tovabbi fennallasa eseten a kuplung illetve a szinkrongyuruk
>csereje is szukseges lehet, mely hibak feltarasa tovabbi pontositast
>esetleg probakort tesznek szuksegesse.

szamomra a dolog igy egyertelmu, az elso adando alkalommal lecserelodik az
olaj a valtoban. (csak azt az egyet felejtettem el megkerdezni, hogy mennyi
kell bele)

robi
mg 1.8td

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS