1. |
re: re: re: re: Kozlekedes magyarorszagon!!! Ezen mar c (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
2. |
re: re: re: Re: prolong (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
3. |
re: baleset megint (mind) |
52 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: octavia, buvar (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
5. |
teli gumi kulfoldon (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
6. |
Car of the Year (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
7. |
FW: olajadalekok szerintem (mind) |
83 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: Kofelverodes javitasa szelvedoragasztas (mind) |
47 sor |
(cikkei) |
9. |
Diesel Ford Escort - vege a motornak(?) (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: 112 (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: re: re: re: Kozlekedes magyarorszagon!!! Ezen mar c (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Mi tart vissza Gumo ? Csak ket oraval kell elobb kelned ha 30 km-es
> korzetbol reggel be akarsz jutni Pestre, .... :(( ..... ja, es
> annyival kesobb is ersz haza , ha delutan 5 korul vagsz neki a tavnak
--------
Azert ez sem torvenyszeru! Most ketszer akkora tavolsagrol jarok
dolgozni, mint amikor Budapesten laktam, --fele--ido alatt. A kolegam
Bp-ten lakik, es kb. feluton van amikor en felkelek. :-)
Udv, Triznyak
|
+ - | re: re: re: Re: prolong (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> > motorolaj nelkul-- gurulo autok hidraulikus szelephezag
> > kiegyenlitoit mi mukodtette?
> A raontott vegyes kozuzalek. En a finom kis 1.2-es ecotec
> motoromnal mindig szorok a prolong melle egy marek vegyes dunai
> kavicsot. Annak nincsenek durva, eles szelei.
> Meszaros Geza
---------
Nekem is az a velemenyem hogy a Dunakavics a legfinomabb! :-) :-D
Udv, Triznyak
|
+ - | re: baleset megint (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Tragedia Erd-Felson Forras: ERDEKES Kozerzeti Magazin 2003. 11.20
> Sikerul epsegben atjutni a masik oldalra?
--------
A fenti cikk iroja erosen ferdit a helyszint es az esemenyeket
illetoleg, talan hangulatkeltes okan. (manapsag ez ujsagirasban szinte
kotelezo) Valoszinuleg meg a helyszint sem ismeri.
---
> eme legforgalmasabb reszen sehol nincs gyalogatkelo felfestve,
> semmifele szabalyozas nem vedi a "puhatestueket". Ha szerencsejuk
> van, aternek egyik oldalrol a masikra, ha nincs.
-------
A baleset helyszinen valoban nincs zebra, onnan mintegy 120-140 meterre
van az elso, es 200-ra a masodik. A "sehol sincs" nem fedi a valosagot!
---
> Nincs ez maskeppen par meterrel arrebb a buszfordulonal sem, ahol
> percekkent jarnak autok es buszok.
-------
Ahol percenkent jarnak az autok, ott nyugodtan at lehet kelni az uton
zebra nelkul is. ( orulne is a nep ha percenkent jarnanak a buszok)
---
> Diakok hada onti el reggelenkent es kora delutanonkent a kornyeket,
> probalnak egy kupacba huzodni es atkelni a veszelyes utszakaszokon,
---------
Nekem inkabb esztelen keresztul-kasul rohangalasnak, ill. almatag
csamborgasnak tunik.
---
> Szerencsetlensegre az Erd-Felso vasutvonal egy dombteton megy at,
> egyik oldalrol sem lehet belatni, hogy az ut masik oldalan eppen ki,
> vagy mi kozeleg.
---------
Tavolrol sem olyan nagy az a "domb". (A baleset a tetejetol kb.
100meterre tortent) A vasuti atjaroban amugy is sebesseg korlatozas van.
---
> az elcsapott fiatal teremtesen ket helyen is atment az auto,......
> Felropult a tehetetlen test, es a jarda mellett landolt.......
----------
Vagy feldobja az auto az aldozatot, (nagy sebessegu gazolasnal szinte
mindig) vagy atmegy rajta.
A ketto egyszerre nem megy.
---
> Az ott dobbenten alldogalo emberek kozul valaki elokapta a mobiljat
> es azonnal hivta a tv-t, radiot (!): - "Hozzatok kamerat, oltari
> baleset volt!" Olyan ember is akadt a bameszkodok kozott, aki
> szivtelen megjegyzest tett.
-------
Ekkora kepzeloerovel inkabb regenyt kellene irni es nem ujsag cikket
Miutan a helyszint sem ismeri az iro, bizonyara szemtanuja sem volt a
balesetnek
Udv, Triznyak
|
+ - | Re: octavia, buvar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Helo!
Én szeretnék egy ilyen képecskét.Már mindenhol néztem(neten), de nem találok!Va
laki nagyon lekötelezne, ha a fenti e-mail címemre küldene egy ilyen képet.Kösz
önöm
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: catv-50623648.miskcatv.broadband.hu)
|
+ - | teli gumi kulfoldon (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
November 6an jottem haza Belgiumbol (Antwerpen, Brusszel 2 honap), a
kocsipark 5%-an SEM lattam teli gumit. A fritzek legalabb itt is
kovetkezetesen pedansak, azok veszik, mert elmagyaraztak nekik, hogy az
jo. Innentol kezdve o az autozas TERMESZETES koltsegenek veszi a teli
gumit is, ugyanugy, mint a benzint. Jovedelmi szinttol 80%ban
fuggetlenul (= csorok is vesznek teli gumit, csak legfeljebb nem
Ylamellas Michelin Alpine-t).
Fogash
|
+ - | Car of the Year (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Olvasom az itteni ujsagokban, hogy megint egy Fiat, tortenetesen az uj
Panda lett az ev autoja Europaban. Fiat-Alfa egyutt nyolcadszor,
tizedszer? Megis kuszkodnek az eladasokkal. Szar kell a nepnek? :-(
Fogash
|
+ - | FW: olajadalekok szerintem (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Qrva hix elsore visszadobta...
- igazak-e az allitasok? - ha igen miert, ha nem miert?
Az allitasok TOBBNYIRE igazak, de a motor valos mukodese szempontjabol
nem
relevansak. Nem veszik figyelembe a mukodesi kornyezet, elso sorban a
motorolaj sajatossagait. Egy mai motorolaj tele van adalekolva
surlodascsokkento, savasodasgatlo, szennyezodeslebegteto/ulepedesgatlo,
hoallosag-fokozo, habzasgatlo, meg meg ki tudja milyen segedanyagokkal.
Igaz
lehet, hogy az utolagos adalekok javitanak a kijelolt EGY tulajdonsagon,
de
az osszes tobbi parameterre kedvezotlen hatast fejt(het)nek ki, mivel
felboritjak a kenyes egyensulyt. Mit ersz vele, ha csokkented a
surlodast,
de kozben habosodik az olajod, emiatt az olajpumpa levegot sziv? Mi van,
ha
nem surlodik, de savasodik, emiatt rozsdasodik a motor belseje? Mi van,
ha
az olaj nem tapad a felulethez, es 10 perc allas utan kenes nelkul indul
a
motorod?
- hatekony-e es hogyan? - ha igen miert, ha nem miert?
Lasd eggyel feljebb
- hogyan es mit okoz az anyag?
A KIVANT hatasa le van irva a reklamanyagokban (beepul a feluletbe,
hozzatapad az olajmolekulahoz, csokkenti/noveli stb...) A nem kivanatos
reszerol mindenki melyen hallgat: (mindegyik felteteles modban ertendo)
az
olaj nem tudja lebegtetni a szennyezoket, a nem kivanatos helyeken is
lerakodasok keletkezhetnek, az uzemanyag kentartalmaval H2SO4 (kensav)
keletkezik, a mit nem semlegesit, tulsagosan higfolyossa valik, ezert
hamar
eltunik mindenhonnetm hideginditaskor fokozott kopast okoz.
>- ha igen miert, ha nem miert?
A mai motorok anyagvalasztasa, az alkatreszek feluleti kikepzese, az
illesztesek turesei a gyartomuvi specifikacioval leirt kenoanyagokat
feltetelezik. Pl. az Audi V8 motorjai aluminium blokkal keszulnek. Ebben
a
blokkban nincsen acel hengerpersely, hanem az ontveny felulete van
sziliciummal nagyon bedusitva a felulet kozeleben (atlagos 5-6% helyett
talan 15% feletti aranyban). A hengerfuratot honoljak (ugyanugy, mint az
acelt, aztan maratas jon, amikor az aluminiumot kimarjak a Si szemcsek
kozul. Ez lesz az olaj helye, a dugattyu es a gyuruk viszont az
aluminiumhoz
soha nem fognak hozzaerni. Na most egy ilyen kombinaciot teliontesz
molibdenszulfidos teflonolajjal... Szerinted mi tortenik??? Hasznal a
motornak? Orulhetsz, ha nem art.
Persze nem minden motor ennyire kulonleges, de a pelda talan
erzekelteti,
hogy mennyire erdemes pancsolni. A kopott motor meg ugyis megeszi az
olajat,
annak mindegy. Aki ilyeneken gondolkodik, inkabb koltse azt a penzt
folyamatosan JO motorolajra, TELI GUMIra, GYEREKULESRE, jo FEKBETETRE,
vagy
hasonlo ertelmes celra.
- mennyiben igaz a publikus tesztje (nyomasproba stb.)
A kamera altal bemutatottak nem feltetlenul csalasok, de nem realis
korulmenyeket modelleznek. 20-30 masodpercig minden motor elmegy hutes
nelkul, sot akkor is, ha a szelephimbakra lapatoljak a homokot.
Csodaszerrel
is meg anelkul is.
A jegbe fagyasztott motor kamu. Egy hutokamraban siman lehet csinalni
minusz
60 fokot is, induljon akkor a motor. A jegbe fagyasztas okozna egy halom
kontakthibat, rovidzarlatot a gyujtasrendszerben, a filmben csak egy
jegtablakbol epitett "ladaba" van zarva a motor. (Prolong)
A Metabond nyomasprobajanal senki nem VIZSGALJA elozetesben a hasznalt
anyagokat, eszkozoket. Nezte valaki, hogy a ket surlodo gorgo egyforma
kemenysegu (edzett) -e?
- egyeni tapasztalatok
19 evesen a Trabantomba ontottem Slick 50et. Persze a mentalis loerok
szama
megduplazodott, de igazan soha nem volt meres, ami bizonyitotta volna,
hogy
BARMELYIK parameter (fogyasztas, teljesitmeny, nyomatek, zaj) is
merhetoen
javult volna.
|
+ - | Re: Kofelverodes javitasa szelvedoragasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Olvasgotom mindenki hozzaszolasat, en is elmondanam a velemenyemet, mivel en ev
es szinten tobb mint 1000 javitast vegzek el.
Nallam egy javitas ara 3000, 4000, 6000 ft lehet. Netto plusz Áfa
Tartalmazza a ragasztot, munkadijat, kiszallast Bp belvarosaban, Mubizonylatot-
garanciat.
A javitas darabszamra megy, mindegy hogy milyen nagy a serules, es hogy milyen
tipusu.
A javitoanyag kulombsege a suruseg. Tehat a legolcsobb /3000/ a legsurubb, a le
gdragabb /6000/ a leghigabb kiszerelesu. A kozepes /4000/ az atlagos surusegu.
Noss mivel nem mindegy, hogy milyen auton van a serules nem mindegy a kockazat
sem, mivel nem mindegy milyen nyomassal visszuk a ragasztot a kofelverodes okoz
ta levegobuborekba. Ezert a legsurubb ragasztoval a legkockazatosabb a javitas
mig a leghigabbal a legkockazatmentesebb.
Amelyik kavicsfelverodesben nincs hajszalrepedes sima bikaszem tipusu kor alaku
arra ajanlom a 3000 ragasztot.
Amelyikben a kagylon belul vannak hajszalrepedesek arra a 4000 ft os ragasztot
ajanlom
Amelyikben viszont a kagylon kivuli hajszalrepedesek lathatoak kizarolag a 6000
ragasztot ajanlom, mivel nehogy az olcsobb legyen a dragabb.
Barkinek kerdese lenne irjon emilt es valaszolok ra.
ezen az emilen msn-is el vagyok erheto ahol wideokonferenciaban mindent el tudo
k mondani ...
Nallam minden tulajdonos valaszthat a harom ragaszto kozul, es eldonti hogy mel
yikkel csinaljam. Mivel nem mindegy, hogy eladasra vagy megtartasra lesz az aut
o. Meg az sem mindegy hogy milyen az az auto. 5e ft a szelvedo vagy 300e ft a s
zelvedo bele. A javitas csak akkor gazdasagos, ha az uveg uj aranak 10% ha van
casco akkor is.
Udv:
Briák Pál
www.kofelverodes.hu
06-30-355-1000
06-20-355-1000
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: kofelverodes.hdsnet.hu)
|
+ - | Diesel Ford Escort - vege a motornak(?) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Asszem, egy 12 eves 1.8-as diesel Escort motorjat kene
kicserelni/felujitani. Kb. 200e km van benne, tiszta
olaj a motorblokk, borzaszto nehezen indul, fekete
budos felhok kovetnek mindenhova, es gyenge is, sot
a fogyasztas is eleri lassan a 6.5 litert (na igen,
ennel ez mar soknak szamit).
Nyilvan nem egy internetes levelezolista segitsegevel
akarok diagnosztikat vegezni, csak kivancsisagbol
kerdezem: igy latatlanban, erdemes vajon mas hibara
is gyanakodni? Apropo, a Bosch adagolok pl. mennyit
birnak vajon? (Egyszer benzint tankolt bele az unokahugom,
hogy arnyaltabb kepunk legyen a dologrol... ;) Bar az
eset utan nem tapasztaltam semmilyen allagromlast jopar
honapig.)
Ha feltetelezzuk, hogy a motornak annyi, mik a
lehetosegek vajon? Es -- foleg -- az arak?
Koszi!
Sz.
(Mellesleg, el kell mondanom, a Ford dicseretere,
hogy ez egy baromi jo kocsi (volt?...;) ). Igenytelen,
takarekos, megbizhato, csak persze nem epp egy
luxusjarmu. En nagyon halas vagyok ennek az oreg
joszagnak...)
|
+ - | Re: 112 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> >tudomasom szerint mindig a legkozelebbi rendororsre fut be a hivas.
>
> Rosszul tudod. A 112 mindig a megyei kapitanysagon cseng,
> onnan kapcsoljak tovabb ha akarjak.
Nem feltetlenul. Volt mar ra pelda, hogy Miskolcon meghalt egy ember,
mikozben Pesten a mentok nem talaltak a megadott cimen. Ezert kell mindig
bemondani a varost.
Gumo
|
|