Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1800
Copyright (C) HIX
2003-04-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 ezek a szamok :)) (mind)  13 sor     (cikkei)
2 316 ?? (mind)  12 sor     (cikkei)
3 Punto Sole (mind)  13 sor     (cikkei)
4 va: idealis fogyasztas (mind)  9 sor     (cikkei)
5 va: en (mind)  8 sor     (cikkei)
6 Frigyes a sor vegen (mind)  6 sor     (cikkei)
7 va: Ford Excort gepkonyv (mind)  4 sor     (cikkei)
8 BCDD karburator (mind)  6 sor     (cikkei)
9 Re: Frigyes a sor vegen (mind)  17 sor     (cikkei)
10 BMW (mind)  96 sor     (cikkei)
11 Corvette (mind)  41 sor     (cikkei)
12 Re: *** HIX AUTO *** #1799 (mind)  13 sor     (cikkei)
13 324.000 Km pocc-roff (mind)  29 sor     (cikkei)

+ - ezek a szamok :)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:49 2003. 04. 19. +0000, you wrote:
>Biztos en ertem felre (nem vagyok szakmabeli).
>Honda S2000 => asszem 200 LE? az pont literekent 100 ló. (2000 ccm?)
>M3 => 3.2 liter 343 LE ... ez tobb mint 100, akarhogy is szamolom.

Probaljuk ujra.
Honda S2k 2 liter 240 lo
M3 3.2 liter 343LE
Az 1992es civic vti teljesitett literenkent 100 lovat de azt ne hasonlitsuk 
az m3hoz mert az a bmw egyik csucsmodellje ellentetben egy kis/kozep 
kategorias! olcso altalanos de sportos kozlekedesre alkalmas  varosi auto :)))

Ant
+ - 316 ?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:49 2003. 04. 19. +0000, you wrote:
>2. Nemeteknel (gyk. otthon) nem is forgalmazzak mar az 1.6-os BMW-t
> > (316i ben asszem 1.8-as van). Tehat ez csak olyan hianypotlo motor 1-
> > 2 elmaradottabb orszagba, ha megnezitek itthon is majd 2 millaval
> > olcsobb, mint az 1.8-as, hogy akinek nincs "sok" penze, de megis BMW-
> > t akar venni, az tudjon. Mer a feeling.

Jahh akkor csak a csoro arra jaro magyarok megteveszesere van a szalonokban 
a 316i  116 loerovel :)
vagy az mar 1.8as mocival van ?

Ant
+ - Punto Sole (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy ideje már passzív lista olvasó vagyok, sajna még saját autó nélkül, gyű
;jtögetek...

Arról szeretnék felvilágosítást kérni, hogy a Punto I.-nél a SOLE fantázianev&#
369; modellek milyen tulajdonságokkal bírnak? Tehát mitől SOLE, mi más ben
ne mint a többi "általános" modellben.

Köszi
Schmidi

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 3e70d865.dialin.enternet.hu)
+ - va: idealis fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> lehet huje a kerdes, de mit jelent az idealis fogyasztas? milyen
> szempontbol idealis?
Kimesz  az  ures  orszagutra,  gyorsitasz,  felpakolod  a  legmagasabb
fokozatba  es  tartod  a  fordulatot  a nyomatekgorbe csucsan. A celba
erkezesig  igy  fogy el a legkevesebb uzemanyagod. Mehetsz gyorsabban,
vagy  lassabban,  hamarabb, vagy kesobb ersz celba, de mindket esetben
uresebb lesz a tankod.
--
Meszaros Geza
+ - va: en (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Most  azert  nem  fogok allandoan padlogazozni, hogy senki ne elozzon
>meg.  Nem  zavar.  Egy  ido  utan mar eleg a tudat is, hogy ha akarnam
>ugyis le tudnam hagyni.
Ha ez nem csak reklamszoveg, hanem beivodik a tudatodba is, akkor szep
lassan beszurkulsz a tobbi autos koze. Ez ugy 40 korul jon elo.
VD - Te oregszel !
--
Meszaros Geza :-))))
+ - Frigyes a sor vegen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Rendben, hogy Skodaja van, de ezt a szerver nem tudhassa ugye... :-))
>Nem ossze-vissza pakolja a hozzaszolok leveleit?
Dehogynem tudja. Van egy kulon algoritmus ami Frigyest a sor vegere
pakolja.
--
Meszaros geza
+ - va: Ford Excort gepkonyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vegso esetben megkapod konyvesboltban.
En a kocsival egyutt tovabbadtam.
--
Meszaros Geza
+ - BCDD karburator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tud valaki infot a Nissan vagy a Chevrolet BCDD szabalyozos
karburatorrol?

Udv: Peter.
+ - Re: Frigyes a sor vegen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A #1799. HIX AUTO-ban irta :

>valaki magyarazza meg, hogy Frigyes mester miert kerul mindig a 
>DIGEST vegere (az elmult szamokban rendszeresen)?
>Rendben, hogy Skodaja van, de ezt a szerver nem tudhassa ugye... :-))
Gondolj csak bele, a legnagyobb sztar mindig, mindenhol hatra kerul.
Milyen rossz lenne ugy az Auto, hogy Frigyes mester hozzaszolasat olvassa
el az ember eloszor, aztan utana mar nincs is miert tovabb menni, es
olvasna mast. :-)

Egyebkent meg nem a digestet kell direktben olvasni, hanem valami remek
progit kell bevetni, es akkor eszre sem veszed az eredeti sorrendet .

--
Windisch Gergely -  - ICQ: 16688379
"Y2K? - What's so special about the year 2048?"
HIX-Editor 1.15beta10
+ - BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Regen irtam a listara, inkabb csak olvasom, de miota VD visszatert ujra tema
lett a BMW, ami NEKEM a legjobb auto volt es marad is, tehat "szerelem".
Ettol aztan nem is vagyok teljesen elfogulatlan.

Erdelodessel olvasom azokat megjegyzeseket melyek osszefuggest keresnek az
auto es gazdaja jellemvonasai, netan etnikai hovatartozasa kozott. Ezek -
talan a statisztika eszkozeivel is kimutathato - egyeni tapasztalatok, megis
inkabb azzal fugghenek ossze, hogy az autok tulajdonsagai meghatarozott
igeny kielegitesere teszik oket alkalmassa, igy azok az emberek veszik oket
akiknek ezekre a tulajdonsagra van szukseguk, ezek pedig gyakran hasonloak.
Nem nagyon szeretem a skatulyazast, de megprobalom a BMW vasarlokat negy fo
csoportra osztani. Termeszetesen vannak kivetelek es a lentiek kombinacioi
is.

1. Vallalkozasok vezetoi, akik altalaban ujonnan, cegautonak veszik,
elsosorban presztizs ertekuk miatt. Ilyenje u.i. a japan markak tobbsegenek
nem nagyon van, illetve csak az utobbi idoben es a dolog termeszetebol
adodoan csak lassan kezd kialakulni(pl.LEXUS)

2. Tehetosebb, sportossagot hangsulyozo nem elkotelezett kozepreteg, szinten
reszben presztizs okokbol, es abbeli meggyozodesukbol, hogy tulajdonsagai
alapjan meg fog felelni az igenyeiknek.

3. A sportos tulajdonsagu autokat kedvelo kisebb anyagi lehetosegekkel
rendelkezo fiatalok akik inkabb hasznaltan, a listan mar emlitett alacsony
ertektartas miatt viszonylag olcson meg tudjak venni. A hasznalat soran, ha
nem egy agyonbarkacsolt darabot fogtak ki konnyen atkerulhetnek a 4.
csoportba.

4. Megszalott BMW rajongok, akik - mi tudjuk miert - ragaszkodnak hozza. Ide
tarsadalmi es anyagi helyzetre tekintet nelkul mindeni belefer. Ezt
bizonyitja, a BMW ritkasagnak szamito vilagmeretu klubmozgalma is.

Szerintem VD is e korbe tartozik, csak O ellentetben masokkal, sajatos
stilusaban megprobalja az okokat elmagyarazni es egyfajta hitteritokent lep
fel. Megertem Ot, korabban magam is kiserleteztem ilyen hitteritessel.
Tapasztalataim alapjan - leven 43 eves - ma mar nem teszem.

Mivel azonban bant a BMW-k megalapozatlan hiresztelesek, egyedi esetek es
legendak alapjan torteno fikazasa, peldakent leirom sajat autom eddigi
javitasi tapasztalatait. Hozza kell tenni, hogy mindig tartozkodtam a gagyi
utangyartott alkatreszek beepitesetol, a barkacsolastol. Szerintem erre a
BMW az atlagosnal is erzekenyebb.

Az autot mint hasznalt cegautot vasaroltam, minden korabbi javitasi szamlaja
rendelkezesemre all. Az auto mai napig markaszervizben karbantartott mindig
a gyari szervizintervallumok betartasaval 1995 ota 205 eKm
futasteljesitmennyel, tobbnyire forszirozott igenybevetel mellett. A
felsorolt javitasok egy kivetelevel sosem akkor tortentek, amikor az auto
megallt, hanem az elso gyanus jel megjelenesekor es majd mindig az adott
alkatresz teljes cserejevel. Igy a betervezett szervizeket leszamitva 2 oran
at volt az auto mukodeskeptelen az eltelt 7 es fel ev alatt.

Tehat a tenyek:

Folyamatos karbantartasok:
1. eloiras szerinti szervizek, a szukseges olajok, szurok, szijak, gyertyak
stb csereje( 3 db I-es, 5 db. II inspekcio) Eezek soran 5 elso 2 hatso
fekbetet, 3 elso 1 hatso fektarcsa csere.
2. kavicsfelverodesbol adodo lampa, kodlampa szelvedo uvegek csereje, ami
ugye szerencse kerdese.

Eseti javitasok, melyeket tobbnyire a szervizekkel egyutt vegeztek:

 1.  53900 feklampa kapcsolo
 2.  81800 klimakompresszor e. lengescsill.
 3. 124500 stab. gombfej
 4. 133800 elso lengescsill.huto csere
 5. 149800 ablakemelo motor, also lengokar
 6. 160300 akkummulator, hatso lengescsill.kuplungtarcsa
 7. 177730 termosztat
 8. 180130 vizpumpa (ez 2 orara megallitott)
 9. 183680 generator csapagyazas, ventillator kuplung
10. 198050 futes rasegito szivattyu, bitz ov magassag allito bowden
11. 204300 szelepfedel tom. tolatolampa kapcs., ajtonyitashatarolo

Ezek eredmenye keppen az auto meg nem ejszakazott szervizben, minden javitas
1 napon belul megtortent.
Jelenleg hibatlan allapotban van fenyegeto komolyabb javitas nem esedekes,
fokent nem motorgeneral.

Ezek alapjan ki-ki dontse el maga, hogy ez jo vagy rossz, minden esetre a 4.
tipusu BMW-s ennyit elnez azert amit vezetesi elmenyben kap.

Minden kedves listatarsamnak figyelmebe ajanlom a Totalcar legutobbi adasat
(ismetles csutortok ejjel) a BMW-sek egy szuk, de nem elhanyagolhato reteget
mutatja be. Ilyen is van meg mas is.
Bocs, ha tul hosszura sikerult.

Udv:

Kaszo Endre
(BMW E34 525i)
+ - Corvette (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Mult nap a Spektrum TV adon lattam egy amerikai doksifilmet.
Valami Corvette-buzik gyulekezete volt a film lenyege. Latta valaki?
Azert ott mas az autohoz valo viszony, csak ugy ropkodtek a 
6-8-10.000 kobcentik... Meg amikor egy kb. 7.000 ccm-es
autot tuningolnak... mi a francnak?! Ezek az amcsik orultek.
Volt egy gepegyseg, kb. 3 mp alatt volt 100-on, aztan amig
egy atlagos magyar kocsi 100-ra felmegy az mar 300 korul
volt... Oszinten: nem mindegy hogy utcan 3 vagy 6 mp alatt
vagy 100-on? Meg az a sok gyorsulasi versenyre atalakitott
kocsi... A motorhazbol logtak ki a mocik felul, szinte nem is
latta a sofor az utat. Annyira korcsok voltak azok a gepek
arra a kb. 400 meteres gyorsulasi versenyre kihegyezve, hogy
egyszeruen undorito! Az mar nem tetszik. Egy-egy par szaz
meteres gyorsulasi verseny szerintem csak annak jo, aki benne
 ul. Bar eleg nagy lehet a nehezkedesi ero...
Visszaterve: szep autok is voltak, de volt egy qrva bika gep,
egy csomo gyorsulasi versenyt nyertek vele annak idejen, de
hosszu evek ota csak garazsban van (kb. 2-3000 km van benne
asszem ha jol emlexem). Csak egy-egy talalkozora veszi elo a 
tulaj evente, nehogy elromoljon... A hulye buzija! Barcsak meg-
tehetnem, hogy egy draga kocsim "csak ugy" alljon a garzsban es
evente 1x inditsam be... Szoval ezek az amcsik nagy barmok.
(Ez most altalanositas, nem akarok senkit megserteni)
Latszik, hogy jolet van meg occso' az uzemanyag. Olvastam 1x,
hogy a vilag energiatermelesenek asszem kb. 80 szazalekat 
amerika hasznalja fel... Hat, egyre unszimpatikusabb az amcsi
eletstilus, olyan mint amikor egy gyerek beszabadul a cukraszdaba
es ehet amennyi bele fer, minden nap.
Hat, ennyi. Amugy tetszik egy-egy 3-4000 ccm-es amcsi gep, nemaz,
de hogy mennyi barom el amerikaban is, hat szornyu... Az egyik nem
becsuli a kocsijat, csak hajtja, nem szereti kulonosebben, a masik meg
csak ugy tart egypar kocsit, mert tetszik neki, de nem megy vele....
SZORNYUUUUUU!!!!!!!!!!!!!

Na, mara ennyit...

Udv!

GERI
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1799 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>autoban. Az AstraG-be kell, mert a kalapos (ostoba, VIVA 1.2 16V-t
>vasarlo) kozonseg meg a hatso szelvedofutest is kivetetne belole, ha

Azert egy picit visszavehetnel az arcodbol..... Meg sem fordult abban a
buggyant fejedben, hogy van olyan ember akinek NINCS tobb 100ehufos
fizetese, es egyszeruen nem tudna megfizetni a nagyobbat, de szeretne egy
autot ami mukodik,es nem a szervizben van allandoan mint egy regi roncs????
Nem kellene lenezni, minositeni oket. Nekik erre fussa es kesz.... Nekik
tokeletes egy VIVA....

Summer
+ - 324.000 Km pocc-roff (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Most tunt fel, hogy az egyik ceges szivodiesel Toyota Hiluxban, melyet
mostanaban nyuzok 324.000 Km van. 
Ez nem is lenne magaban olyan erdekes, ha nehany tenyt nem vennek
figyelembe.
Pl:  itt Kazahsztanban telen sokkal hidegebb van mint otthon. 
Melegites nelkul eppen aki kapja marja alapon utjuk hidegen evek ota, 
nagyon gyakran egesz nap alapjaraton jar, mivel senki sem akar hideg
kocsiba ulni, 
ceges auto meg birja....    Sok az onjelolt rallyeversenyzo kollegam,
otthon autoja nincsen, 
itt meg aztan kielheti magat. 
Na jo, 1x 2x en is.. Itt nincsenek fak, a turbos meg mar egesz szepen
tolja a farat a homokon.
Nyaron sokkal melegebb van mint otthon, hitvany orosz minosegu olajat
kap cserekor, 
 a szurocsereket pedig nagyon ritkan ejtik meg. Ehhez jon meg a jokis
felsivatagi homok. 
A turbosok nem tudom fogjak-e birni eddig. Azok sokkal "kenyelmesebbek,
es erosebbek."
Osszegezve, ha valaki Terepjaro pickup valasztas elott all, es nem a
flanc a lenyeg, hanem az elnyuhetetlenseg, 
akkor ezt a tipust nagyon ajanlom. 

Minszk tipusu kerekpart viszont ne vegyetek, hetfon kaptam 1-et, de
visszavittem a raktarba, 
mert minden este szereltem, megis mindig logott, lotyogott szetpergett
valami rajta.
 
Richie

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS