Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1381
Copyright (C) HIX
2002-02-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: kerekcsavar (mind)  22 sor     (cikkei)
2 Tempomat (mind)  19 sor     (cikkei)
3 Re[2]: Mondeo alkatreszek (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Re: Tempomat (mind)  9 sor     (cikkei)
5 RE: Tempomat (mind)  47 sor     (cikkei)
6 Arpit meeg (mind)  13 sor     (cikkei)
7 leveheto elolap (mind)  33 sor     (cikkei)
8 Vezess hu - bol olloztam (mind)  79 sor     (cikkei)
9 Re. BX hibajelzes (mind)  33 sor     (cikkei)
10 d (mind)  46 sor     (cikkei)
11 d (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - Re: kerekcsavar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Dukai Zoltan irta:
> Ugy huzom meg a csavarjait hogy a 25 centis kerekkulcs vegere allok, es
> ugralok rajta a 70 kilommal. Akkor most vagy a levegos kulcs huz mint
> allat vagy az anyag a szar....
> En:
> A keresztkulccsal en ugy meghuztam a csavarokat, hogy a gumis
> nem tudta a levegokulccsal leszedni, azzal ami a szemelykocsi muhelyben
> volt, hanem at kellett hozni egy izmosabbat a teherkocsi muhelybol...
> Kerdezte is, hogy mivel lett meghuzva. Nem hitte el...  :-)))))))))

Haverom hasonlo modon jart.
Vett egy hasznalt kocsit. Jott a ho gondolta felrakja a teligumikat.
Nekifeszult a kulcsnak meg se moccant. Mi az isten?!?
Erolkodes semmi. Felhivta a tulajt, h mivel huzta meg.
Raaltam a kulcsra es ugrottam kettot a 110 kilommal - volt a valasz.
Ezek utan el a helyi gumishoz, aki meghallvan a dolgokat kezzel neki sem
kezdett.
Rarakta a kulcsot es legkalapaccsal 5 percig "lazitotta".

Nem veletlenul akkora az a kulcs, ugye!

host
+ - Tempomat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Koszonom nektek a Focus-os tuning cimeket!
(Atadom oket, csamcsogjon rajta es dotse el o melyik lesz 
a "tutti" felpockolos muhely! :)

A tempomat (szvsz):
  Sebessegtarto rendszer, az adott sebesseget digtal az 
autonak minden korulmeny kozott. Ha akarod dombnak fel 
es dombnak le is 80 Km/h, vagy 100, vagy 120...stb. 
Ja teljesen elengedett gazpedal mellett. 
Ez egy extra, foleg a nagy autokban divat. Gondolok itt 
az amerikai autokra, de itt Europaban is sok olyan auto fut 
amiben mar regen is volt!  Azoknak kell akik szeretik a 
kenyelmet, es meg tudjak fizetni is azt!!!  

Udv.: Simon Jani

ui. Az o:csem golfja 25 eves, nem o:. :))
+ - Re[2]: Mondeo alkatreszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1379-ban irta :
>> Felado :  [Hungary]
>>Kerdesedet tedd meg fel az Index Ford topicjaban is.
>>Ok is emlegettek egy aranykezu szerelot, de o
>>asszem foleg regebbi Fordokat javit.
>: Ehh... szvsz pirit.
>Hm? Tessek? :)
A pirit az vas-szulfid, arany fenye van, nevezhetnenk al-aranynak is :)) 
(Huhh, tudtam valamire valaszolni :))))))

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: AUTO/Maganba
+ - Re: Tempomat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1380-ban irta :
>Lenne egy par Kerdesem:
>Mi az a Tempomat? (nem biztos h. igy kell irni)
>Mire jo? Mire hasznaljak?
Automatikus sebesseg kontrollalo. Cruise control-nak is hivjak,
ennek a "magyaritasa". 

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: AUTO/Maganba
+ - RE: Tempomat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Gergo,

>Mi az a Tempomat?
Cruise control...;-))
Magyarul sebessegtarto automatika.

>Mire jo?
Sok mindenre. Peldaul automata valtos autonal benyomod az M3-on 170-re es
utana nyugodtan szokigyozhatsz hatrafordulva a gyerekekkel. ;-)) (El ne
hidd, csak hulyeskedek.)

>Mire hasznaljak?
Elsosorban az USA-ban divat, ott ugyanis nagyon komolyan veszik a
sebessegtullepest. Ha egy hosszu szakaszon kint van a tabla, hogy speed
limit xx mph, akkor Mr. Jack benyomja az automatat xx-1 mph-ra es nyugodtan
kormanyozgat, mert biztos abban, hogy se emelkedon, se lejton, se elozesnel
nem lepi at a hatart. (Ez utobbi kulonosen akkor elmeny, ha az elozendo
autoban Mr. John xx-2 mph-ra allitotta a controlt.:)

==================

BTW... Nekem is lenne kerdesem a tempomattal kapcsolatban a listahoz.
A Scorpiomban van egy nem digitalis tipusu. Gepkonyvet nem kaptam hozza, igy
kenytelen vagyok kiserletezgetni vele.
Felfele allitas:
- Bekapcsolom es a felfele gombbal emelem az alapjelet. Ekkor szokta a
csalad kikopni a fogsorat: a gombnyomaskor nem tortenik semmi, hosszabb
nyomaskor randul egy nagyot az auto, a gomb felengedesekor meg randul egyet
hatra.
- Bekapcsolom, majd a gazpedallal felnyomom a sebesseget a kivant ertekre,
majd megnyomom a felfele gombot egyszer. Ekkor szepen megy, de a gazpedallal
valo allitas nagyon sok idot vesz igenybe, mert lassan reagal.
- Eloszor gazpedallal beallitom a sebesseget es csak utana kapcsolom be a
tempomatot es rogton fixalom is az erteket a felfele gomb egyszeri
megnyomasaval.
Ez utobbi tunik eddig a legjobbnak, de ennek a logikanak ellentmond a lefele
allitas. Ugyanis eleg csak egyszer megnyomni a lefele gombot es a kocsi
rogton ugy viselkedik, mintha szugyon lottek volna. Pillanatok alatt esik
egy huszast a sebesseg es akar a pedallal, akar a felfele gombbal probaltam
eddig megfogni, mindig rangatozas lett a vege.

Hosszu kerdesemnek az a rovid lenyege, hogy szeretnem tudni, hogy hogyan
kellene ennek rendesen mukodnie; most ugyanis nem tudom, hol a hiba: bennem
vagy az automataban.

Udv mindenkinek:
pJ
+ - Arpit meeg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Koszonom!
> Megnosult, es "komoly" (hehe, errol is tudnek meselni, de ez nem autos
> tema) uzletember lett.
> > Grat a 2 szosszenethez, Arpi rulez, nem bannam ha lenne meg
> > folytatas :))
> Ha jovo het elejeig nem lesz tiltakozas, akkor irok meg Arpi autos
> oruleteirol. Ha valakit (modemesek) zavarnak a hosszu levelek, szoljon.

Ko:nyo:ro:gve kerjuk a folytatast!!! :-)
Csak legyen minel hosszabb (en modemes vagyok).

Koszi:
Koronczi
+ - leveheto elolap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Megdobbenve olvasom mennyien hagyjatok az autoban az elolapot!!!! Emberek
> azert leveheto, hogy elvidd. Ezert torik fel az autot elolap nelkuli
> radioert is mert a tobbseg bennhagyja az elolapot! Nem mondom hogy
> megerdemlik de azert el kellene gondolkozni rajta hogy mekkora faradtsag azt
> a k. elolapot magaddal vinni. A mobilt persze mindenhova hordozzuk, de egy
> elolap az mar nehez...

En is megdobbenve csatlakozom a csodalkozasodhoz.
Hiszen nem azert leveheto, hogy csak egy kicsit arrebb tegyuk. Hjahh.
Fogalmazhatnek durvabban is: tulajdonkeppen a "kesztyutartos" kollegak
generaljak azokat a feltoreseket is, melyek olyan autok ellen
iranyulnak amiben NEM hagytak benne az elolapot. De nem akarok
senkit megbantani, vegulis mindenki maga eldontheti, hogy mit
kockaztat, de gondolom sokkal kevesebb auto "torodne fel", ha
a "csavok" soha nem talalnanak elolapot a kesztyutartoban.

En bevallom kinosan ugyelek ra, hogy mindig kivegyem azt a k...
elolapot, de mindig duhongok is mert ugye az ember sulyos
ezreket fizet azert, hogy minel kisebb telefonja legyen,
mert mar azt is utalja mindenhova cipeleszni, foleg
nyaron, amikor meg a karorat is meggondolja az ember.
Aztan most itt ez az elolep, mely tokkal egyutt mar majdnem
akkora, mint egy noi retikul, brrr. Lassan mi ferfiak is
hatizsakkal fogunk jarni, mert meg a gaztuzhelybol is ki kell majd
szerelnunk minden elindulaskor egy kodos alkatreszt.

De hat ez van. Szerintem mindanyian utaljuk, de ugyanannyira fosunk is.
En reszemrol mar megfizettem a tanulopenzt, vittek mar el tolem
sok mindent (a pofanvero csapatba egyebkent en is szivesen
regisztralnam magam).

Sok szerencset mindenkinek a vedekezeshez:
Koronczi
+ - Vezess hu - bol olloztam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok.

FERRARI 575M MARANELLO: AZ 550 MARANELLO UTÓDA

Szerény külső és jelentősebb belső változtatások révén vált az 550
Maranellóból Ferrari 575M Maranello. A 456-osra épülő orrmotoros kupé
végsebessége 325 kilométer/óra. Az új kupét az F1-es autóval egyszerre
mutatták be.
--> http://www.vezess.hu/hirvilag/autobemutatok/previewfull.php?idx=1757

TESZT: TOYOTA COROLLA VERSO 1.8 TERRA - ÉLMÉNYAUTÓ CSALÁDAPÁKNAK

Két év alatt kettőről négyre növelte egyterűinek számát a Toyota. A Toyota
egyterű kínálatában a kisebbek közé tartozó Corolla Versót 1,8 literes
benzinmotorral teszteltük.
--> http://www.vezess.hu/panorama/teszt/previewfull.php?idx=1771


TESZT: VOLKSWAGEN GOLF EDITION 1.4 - MÉG MINDIG ETALON?

Európa egyik legnagyobb példányszámban eladott autójának, az 1997-ben
bemutatott negyedik generációs Volkswagen Golfnak az elmúlt évben számos
trónkövetelője akadt. Jó ár/érték aránnyal kívánják a még két évig piacon
lévő Golfot az élen tartani.
--> http://www.vezess.hu/panorama/teszt/previewfull.php?idx=1748

MAGYARORSZÁGON A NISSAN X-TRAIL

Magyarországon is bemutatkozott a Nissan első szabadidőautója, a Nissan
X-Trail. Az autó tanulmányváltozata már 2000-ben látható volt a Párizsi
Autószalonon.
--> http://www.vezess.hu/hirvilag/autobemutatok/previewfull.php?idx=1759

A NÉGY KARIKA BŰVÖLETÉBEN, AVAGY AUDI TALÁLKOZÓ CSÁKVÁRON

Idei első seregszemléjükre gyűltek össze az Audi márka fanatikusai február
kilencedikén. Már-már hagyománnyá válik, hogy a találkozó napján szakad az
eső. Persze hét közben egy szelepsapkányi csapadék sem hullt, hétvégére
azonban menetrend szerint beborult az ég.
--> http://www.vezess.hu/hirvilag/hirek/previewfull.php?idx=1766

TEREPEZNI JÓ, ELSŐ RÉSZ

Mire figyeljünk, ha dzsippel terepre merészkedünk? Hogyan hozható ki a
patakban, völgy mélyén elakadt autó csörlő nélkül? A kérdések
megválaszolásában három profi terepjárós segített. Autóként a nagyon sokat
tudó Opel Frontera szolgált.
--> http://www.vezess.hu/hirvilag/hirek/previewfull.php?idx=1767



VISSZAHÍVJÁK A PEUGEOT 206 CC-T

18 000 Peugeot 206 kupé-kabriónál ellenőrzi a Peugeot a nyitható keménytető
működését. A visszahívást mikrokapcsolók működésképtelensége vagy hibás
működése miatt rendelte el a francia gyár.
--> http://www.vezess.hu/hirvilag/uzletielet/previewfull.php?idx=1761



MEGSZŰNIK A VOLVO C70 KUPÉ GYÁRTÁSA

Ez év szeptemberében leállítják a Volvo C70 kupé gyártását. A különleges
karosszériájú autó kabrió változata azonban továbbra is gyártásban marad.
--> http://www.vezess.hu/hirvilag/hirek/previewfull.php?idx=1754

Udvozlettel: Frigyes

A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50  ; 06-20-9446-107
        Skoda 120 L

HIX autosmatrica , hatso ablak futoszaljavito, elso ajto legterelo kaphato,
Millitec listatagoknak 10% kedvezmeny, BARDI autotol vett alkatreszek utan
10% kedvezmeny listatarsaimnak
+ - Re. BX hibajelzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Stu.

>Uj BX tulaj vagyok es megkaptam az elso
>hibajelzest a kocsitol, ami a kovetkezokeppen nez ki:
    _
  /    \
 I I ! I I           I STOP I
  \ _ /

>Ez a ket piros lampa gyullad ki. En valamelyik folyadekra >gyanakszom, mert
>nem folyamatos a hibajelzes. Motorikusan semmit nem erezni.

Persze, hisz nem motorikus a hiba oka. A fek folyadekszintet is ellenorizted
? Ugyanis ez a ket lampa erre utal. Ugyanis a fekfolyadek tartalyban lehet,
hogy van folyadekszintmerod ennek a jelzese >           I STOP I  < , Mig a
macisajtban levo STOP jezes jelzi neked, hogy a ket fekkor helyett csak egy
fekkorod mukodik. A fekpedal normalis helyzetetol mennyire tudod jobban
lenyomni ? Javallanam a fekfolyadek utantolteset es a fekek atnezeset -
legteleniteset !

Udvozlettel: Frigyes

A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50  ; 06-20-9446-107
        Skoda 120 L

HIX autosmatrica , hatso ablak futoszaljavito, elso ajto legterelo kaphato,
Millitec listatagoknak 10% kedvezmeny, BARDI autotol vett alkatreszek utan
10% kedvezmeny listatarsaimnak
+ - d (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sziasztok!
 >Lenne egy par Kerdesem:
 >Mi az a Tempomat? (nem biztos h. igy kell irni)
Olyan szerkentyu, ami az altala (ill. rajta) beallitott sebessegen tartja a 
kocsid, amig tipustol fuggoen vmilyen formaban bele nem nyulsz /megnyomod a 
gazpedalt, vagy a kuplungot, stb./

 >Mire jo?
Lasd fent: hegyen volgyon at azonos sebesseggel mehetsz mondjuk autopalyan, 
kozben nem kell a gazon tartani a labad, olvashatsz, vakarodzhatsz, 
hatramehetsz anyucihoz /ha a gyerek az elso ulesen/.

 >Mire hasznaljak?
pl. raallitod 15km/h-ra, aztan kocogsz az auto mellett: praktikus, barmikor 
foladhatod, es nem kell visszakutyagolni a kocsihoz.

 >A valaszaitokat elore is koszonom.
 >Gergo
Nincs mit.
Egyebkent akinek van kezigaz a kocsijan (a tekeros elonyben!), az mar 
majdnem celhoz ert! Igaz, csak vizszintes terepen, de pl. mar az UAZ-okon 
is varialtunk vele, nyugis napokon: mindket labad a szelvedon, a szerkezet 
meg csak gurul-gurul...
Itt meg a Toyotan szoktam vele jatszani, ha koves a terep, es mar elegem 
van a zotykolodesbol. Felezo-egyben, kezigaz beallitva, es szepen ballagunk 
egyutt, neha felugrok a lepcsore /vagy mi a neve annak a parkanynak, ami az 
ajto alatt van/, megkapaszkodok a bukocsoben, aztan huzok a kormanyon, hogy 
mindketten egy iranyba menjunk. Egyszer Tuneziaban majdnem otthagyott a 
piszok /igaz, az Micu volt/: jo kocogosra allitottam a sebesseget, laza 
suppedos "tomederben", aztan futottam mellette. Egyszer csak hallom, hogy 
megy fel a fordulat, kemenyebb reszhez ertunk. Meg eppen fel tudtam magam 
gyorsitani, hogy beugorjak. Ha nem, a kovetkezo megallo Algeria :-)
-------
Ma ket Cat D9N-es bulldozert kellett terelgetnem. A fene se gondolta volna, 
hogy azok hogy birnak menni: kozel husszal dongetett a vitez. Hatrafele :-)
-------

Most olvastam, hogy nehany kocsinal a generatorrol veszi a fordulatszammero 
az adatait. Igy mar ertheto (talan), hogy miert ugrik egyet a fordszammero 
mutatoja, ha felkapcsolom a villagitast. De hogyan is mukodik ez?

Udv joe
XM 2.1TD
http://condrix.freeweb.hu
ICQ: 1530399 (otthon)
ICQ: 150800522 (a homokozoban)
+ - d (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Van egy francia uriember, akinek az a hobbija, hogy sorra allitja fol az 
autozassal kapcsolatos vilagrekordokat. Az elvetemult autoversenyzo, a 
negyven eves Philippe Couesnon a minap ujabb vilagrekordot ert el: egy ev 
leforgasa alatt felmillio km-t tett meg.
A legfrissebb Guinness rekord kedden szuletett meg, amikor is pontosan egy 
evvel az indulasa utan Couesnon Saarbruckenben elerte az 500.000 
kilometert. A rekord felallitasaban a francia partnere szinten egy gall, 
egy teljes mertekig szeria Peugeot 607-es volt. A Maratonistakent is 
becezett ember mindent pontosan megtervezett elore, s igy sikerult 
teljesitenie a nem mindennapi probat. Naponta 1400 km-t kellett megtennie, 
s ehhez tartotta is magat a 607 HDi-t kormanyzo pilota. Problemaja sem igen 
akadt ez eltelt egy eves idoszakban, egyedul a koromreszecske szurot 
kellett kicserelnie (tulmelegedes miatt) 407.000 km-es oraallasnal."

Udv joe
XM 2.1TD
http://condrix.freeweb.hu
ICQ: 1530399 (otthon)
ICQ: 150800522 (homokozoban)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS