Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1040
Copyright (C) HIX
2001-03-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Help! Autogumi vasarlas (mind)  33 sor     (cikkei)
2 va: MILITEC (mind)  10 sor     (cikkei)
3 ellenor, auto revue (mind)  16 sor     (cikkei)
4 szervo (mind)  39 sor     (cikkei)
5 Re:Legszuro es szervokormany (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Suzukit ? (mind)  31 sor     (cikkei)
7 Re: LOLITA.JPG 66101 (mind)  26 sor     (cikkei)
8 Re: Gyorsulas (mind)  25 sor     (cikkei)
9 Re: R. Megane megtorpanas (mind)  41 sor     (cikkei)
10 Re: Militec (Volt: Re: ZX1 ISMERI VALAKI ???? (#1038) (mind)  24 sor     (cikkei)
11 Suzuki help (mind)  10 sor     (cikkei)
12 Disztarcsa utoljara (mind)  11 sor     (cikkei)
13 Ladara alufelni (mind)  17 sor     (cikkei)
14 Awender es a lista (mind)  6 sor     (cikkei)
15 Re. ZX 1 (mind)  35 sor     (cikkei)
16 tetocsomag (mind)  5 sor     (cikkei)

+ - Help! Autogumi vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Lista!

Nemreg vasaroltam egy autot (Renault 21 Nevada, 2.1TD), ami 
ezidaig nagy megelegedesemre szuperal. Van viszont egy 
problemam, dilemmam, a kovetkezo:
az elso ket gumi szinte vadiuj, kopasnyom se nagyon 
latszodik rajta, a hatso ketto viszont csereerett. A gumik 
merete 185/70 R14, a kocsi gepkonyveben viszont 185/65 R14, 
valtomeretkent pedig 175/70 R14 szerepel.
Milyen gumira csereljem a kopottakat?
Szeretnek egyreszt atterni arra amit a konyv ir, de a jo 
gumikat nem akarom meg most lecserelni. Van annak valami 
negativ hatasa ha elore feltetetem az uj 185/65-os gumikat, 
hatra pedig meghagyom a jo 185/70-eseket? Vagy maradjak a 
185/70-eseknel aztan majd a kovetkezo komplett cserenel 
valtok?
Tanacsok?
Egyebkent okoz valami karosat, hogy nem _szabalyos_ meretu 
gumi van az auton? Azonkivul, hogy csal a km-ora, mereseim 
szerint kb. 2 szazalekot.
Barum (OR57-es mintazattal) markaju gumikat orokoltem a 
kocsival, kulonosebb bajom nem volt eddig vele (6000km), 
masoknak tapasztalata, infoja van rola? 
Valszeg en is ezt fogok ra venni hacsak azt nem mondja 
valaki, hogy _csak ezt ne!_ Neztem meg a Matador MP14-eset 
is, mintazatban es arban is hasonlo.
Valaszokat, tanacsokat koszonettel varom:

Attila (M)

ui.: kb.feleve olvasom a Hix-Autot, sajnalom, hogy korabban 
nem halottam rola! Igazan kellemes, olykor hasznos 
olvasmanyt jelent naprol napra...
+ - va: MILITEC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Edvard irja...
> En is kiprobaltam tavaly. _Semmilyen_ valtozast nem eszleltem, 
> sem motorhangban, sem teljesitmenyben, sem fogyasztasban. 

Militec csodakra kepes, de Jezus is hiaba mondja egy epkezlab 
embernek, hogy "kelj fel es jarj" Annak ez nem jelent semmi ujat. 
Elotte-utana ugyanugy mukodik.
Ebbol kovetkezik, hogy az autodnak kutya baja sincs. :-)
--
Meszaros Geza
+ - ellenor, auto revue (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Kocsisok.
Letezik az hogy a parkolocetli-ellenor tudatosan nem bunteti meg a cetli
nelkul,masodikkent
szabalytalanul parkolot(ez volnek en), mig a szabalyosan de cetli nelkul
parkolot igen?
Mielott flame lenne: mindig kezifek nelkul, uresben, belulrol ralatva es
max 5 percig allok igy,
alkalmankent, egy bizonyos szeles uccaban.Ezek az ellenorok ilyen
embersegesek lennenek?
Mondvan ugyis elmegy hamar a kenyaba.(?)

Mas.Van nalam egy '77 es auto revue, ha kell vkinek adat irjon.(Francia
es nemet nyelvu)

Udv
KZG
+ - szervo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szervokormanynal ketfelerol olvastam: hidraulikus meg fogasleces.
>A 95-os SAAB luxus Estate-ben lattam fogasleceset. Szerintem
>ez regebbi tipusu!? Vagy nem?

Nem, nem. A kormanymu maga lehet fogasleces, vagy globoidcsigas (esetleg
golyosoros, de ez mar kiment a divatbol). Fogaslecesben a kormanykerek
tengelyen van egy fogaskerek, ez csatlakozik a gk. tengelyevel parhuzamos
fogaslechez. Ha forgatod a kormanyt, a fogaslec mozdul, az egyik
kormanyosszekotot huzza, a masikat tolja, igy elforditja a kereket. Elonye,
hogy vegig allando az attetele, a holtjateka, es viszonylag konnyu
szervositani. (Ilyen van a Trabiban is)

A globoidcsigas ugy nez ki, hogy a kormanykerek vegen egy csiga van, aminek
a befoglalo palastja kb egy homokorara hasonlit. Ilyen   )|(o   A
fuggoleges vonas a kormanykerek tengelye, az "o" betu pedig egy kitero
tengely, amire egy kar csatlakozik. A kormanyt tekerve a csiga forog, a
csigaba kapcsolodo gorgo pedig sajat tegelye korul forog (ez mindig a
zarojellel jelolt felulet erintoje) illetve elvandorol az "o" tengely kore
rajzolt iven. Az "o" tengely fordulasa forditja a segediranyito kart, ez
van osszekotve a kormanyosszekoto rudazattal, igy elmozdulasakor az egyik
kereket huzza, a masikat tolja.
A csiga geom. adottsagai miatt a holtjateka nem allando, azaz szelso
helyzetekben nagyobb, mint kozepen. Emellett kisebb kormanyelfordulas tesz
lehetove, hiszen az iranyitokar nem egyenesen, hanem iven mozo, igy egy ido
utan a kanyarkulso kereket kevesbe forditja, mint a masikat. Ilyen pl. a
Lada kormanymuve.

A szervositas lehet hidraulikus, elektrohidraulikus. A legelterjedtebb a
hidraulikus, ahol a motor egy hidr. szivattyut is hajt. A kormany
elforditasakor a hidraulika-rendszert is vezerled, azaz a nyomast raengeded
a fogaslec vmelyik vegere.
Az elektrohidr. rendszerben a nyomast el. szivattyu allitja elo. Az egesz
lehet sebessegfuggo, ilyenkor egy meghatarozott karakterisztika szerint a
sebesseg novekedesevel csokken a hidr. rendszer nyomasa, azaz egyre kevesbe
segit ra a kormanyzasban.

Vilagos?

http://auto.origo.hu
+ - Re:Legszuro es szervokormany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ahany tipus, annyifele legszuro. Van esetleg vkinek tapasztalata
> ezzel kapcsolatban?
> 
> Szervokormanynal ketfelerol olvastam: hidraulikus meg fogasleces.
> A 95-os SAAB luxus Estate-ben lattam fogasleceset. Szerintem
> ez regebbi tipusu!? Vagy nem?

Nyugtass meg, hogy csak viccelsz...

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.quattro.hu
+ - Suzukit ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok (akit megsértenék annak Jó napot)!

 Már régóta gondolkodom azon, hogy mit is
kezdhetnék '85-ös Ford Sierra-mal. Nemrég
arra az elhatározásra jutottam, hogy a Suzuki-ék
jól veszik be a használt "roncsokat", (s mivel
autóra nincs 2-3-4 millióm + a fiatalok lakáshelyzete)
ezért megpróbálkoznék 1 használt 3-4-5 éves Sedan-nal,
"legrosszabb" esetben pedig egy "mezei" Swift-tel.
Az érvek :
- viszonylag olcsó (fenntartás is)
- alacsony fogyasztás
- nincs pénzem 3-4 literes BMW-re ;-)

Szóval ha BÁRKINEK BÁRMILYEN hozzászólása, jótanácsa
vagy javaslata volna egy Suzuki vásárlással kapcsolatban,
akkor azt nagyon megköszönném.

Ha ír valaki, tegye azt a listára, vagy bármelyik e-mail
címemre, egyformán jó mindegyik megoldás.

--
Best regards:  Orosz István

i2c Hungária Szoftvermérnöki Kft.
phone : +36-22-501037
fax   : +36-22-501038
mobile: +36-20-9365450
email : 
        
        
+ - Re: LOLITA.JPG 66101 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tudtommal a HIX-en van szures! Akkor ay ilyen nem ideillo (sot eleg
izlestelen) level eyen hogy juthatott at?

Pet

On Sat, 24 Feb 2001  wrote:

> 
> Real Good Web Site
> Reply-To: 
> NNTP-Posting-Host: dialup-30143.dialup.ptt.ru
> X-Original-NNTP-Posting-Host: dialup-30143.dialup.ptt.ru
> X-Trace: 23 Feb 2001 21:41:39 +0300, dialup-30143.dialup.ptt.ru
> Organization: PTT-Teleport, AS6795
> Lines: 7
> 
> LOLITA.JPG
> http://www.illegal-porno.com/cgi-bin/topsites.cgi?alex
> BEST LOLITAs PICS!!!
> 
> 
> Qe)+PRb2jD
> 
> 
> 
>
+ - Re: Gyorsulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sat, 24 Feb 2001  wrote:

> 
> Hello,
> 
>  wrote:
> > Hogy (melyik fokozatban) szoktak merni egy auto 0-100km/h-ig tarto
> > gyorsulasat? 2.-ban huzatjak 100-ig (ha a birja) vagy feljebb is kapcsolnak
?
> 
> Huzatjak a piros mezoig aztan kapcsolnak. Mindezt addig amig eleri a
> 100 km/h-t.
> 
Es ay olyan autoban, ahol nincs fordulatszammero (pl. 15 eves Corsa), ott
ezt hogy hatarozzak meg (a piros mezot)?


> -- 
> Minden jot, Fekete Zoltan
> 
> It's time to boot, do your boot ROMs know where your disk controllers are?
> 
> 
> 
>
+ - Re: R. Megane megtorpanas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 28 Feb 2001  wrote:

>=20
> T. Listatagok!
>=20
> Segitsegeteket szeretnem kerni, vagyis egy kis felvilagositast! egy 1.4 E=
nergy
> motoros Renault Megane -om van, na meg egy kis problemam. A kocsinal azt
> tapasztaltam, hogy olyan 50 - 60 km megtetele utan, az auto nem gyorsit u=
gy
> ahogy relative meleg motornal kellene! Rangatni nem rangat viszont, ha ma=
r nem
> teljesen"=F6regurasan nyomom a gazt" akkor egy kicsit megtorpan a kocsi (=
ez kb
> hasznalhato fordulatszam tartomany felenel van)  es csak utana kezd el hu=
zni!
> Segitsegeteket kernem, hogy vajon ezt mi okozhatja?=20
>=20
Egy kicsit hasonlo jelenseget tapasytaltam meg en is. A kocsi 80 korul
kezdett megtorpanni, 80 folott rangatni. Kesobb, ahogy mentem tovabb, ez a
sebesseghatar csokkenni kezdett (70, 60, 50), ekkor lealltam, megneztem a
gyertyakat, de nem volt problema. Ha nagyon ovatosan gyorsitottam (tobb
100 m alatt 5-10 km/h-t), akkor nem volt vele baj. Otthon elvittuk a
szerelonkhoz, es kiderult, hogy az egy hete felrakott "MADE IN THE U.S.A."
benzincso gumianyaga nem birta a benzint, es a meghajlas menten megtort
(pedig a felirata szerint "fuel and emission" celra van kitalalva. Szoval
ha valakinek nem megy az autoja, vagy rangat, nezze meg, hogy
akadalytalanul jut-e a benzin a motorba.

Boross Peter


>=20
> K=F6szi!=20
>=20
> fema  =20
> 
>=20
>=20
>=20
>=20
+ - Re: Militec (Volt: Re: ZX1 ISMERI VALAKI ???? (#1038) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello

Nekem van jo tapasztalatom a Militeccel. Tettem a 83-as Golfom motorjába és a v
altoba is. Halkulasrol igazabol nem tudok beszamolni mivel sportkipufogo van fe
lszerelve igy nem a motor maga a hangos, azt elnyomja a kipufogo hangja. Azonba
n mintegy 0.5L-rel csokkent a fogyasztas. Az igazi valtozast viszont a valton e
reztem. A sebessegvaltashoz szukseges ero (amivel a valtokart mozgatod)gyakorla
tilag azonnal, erezhetoen csokkent, de a jo tapasztalat lenyege nem ez. Hanem. 
Kb. 1 evvel azutan, hogy a Militecet beletettem egy rutin vizsgalat soran kider
ült, hogy a valtoban nincsen egy csepp olaj sem. Ennek ellenere es a szerelo le
gnagyobb meglepetesere semmi gondom nem volt a kocsival. Akkor a szerelo nem tu
dta megmondani mennyit mentem olaj nelkul, de most mar kb tudom, ui. kb 1.5 hav
onta kell utantolteni 1 litert, mert csopog tehat mintegy 2-3 honap alatt folyi
k el az egesz, azaz minimum fel evet valtoolaj nelkul jartam (kb.5-7000km). Ehh
ez azt is hozzateszem, hogy gyorsulasi vers!
!
enyekre is jartam, ugyhogy nem i
gazan kimelo uzemmodban dolgozott a csontszaraz valto. Most akarok venni valami
 uj/ujabb jarganyt, de Militecet biztos teszek mindenhova ahol olaj van (kiveve
 fek:-)) Ha van egy jo ajanlatotok Golf III-ra, szivesen veszem...

Peter

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: mail.chs.hu)
+ - Suzuki help (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !
1.3 Swift-tel olyan problemam van, hogy hidegen rangat a 
motor. Az ondiagnosztika azt mondja, hogy levegohomerseklet 
problema (23-as kod). Azt szeretnem megkerdezni, hogy hol 
van ennek a szenzora, mirol ismerem meg, mert gondolom az 
ment tonkre. Esetleg hogy ha valaki ismeri ezt a szenzort 
akkor kellene a tipusa, hogy rendelhessek.
Kerem ha valaki tud, segitsen.
Elore is koszonom.
udv: Btomy
+ - Disztarcsa utoljara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Proba-szerencse alapon vissza vittem a fals disztarcsakat, es
meglepetesemre blokk nelkul is zokszo nelkul visszavettek oket!!!
Igaz, le kellett vasarolni, de igy vettem 4 felpattinthato
disztarcsat, egy csomo desztillalt vizet, meg nehany illatositot
:-)
Ja igen: Homasita, Budapest.

Udv, Bazsi.

+ - Ladara alufelni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

----- Weitergeleitet von Richard Forics/FZ/IAV am 07.03.01 09:14 -----

 Richard Forics
 07.03.01 09:12

   An: 
   Kopie:
   Thema: Ladara alufelni

Hello mindenki!
A multkor olvastam, hogy valaki azt irta, hogy a 100-as osztokru felni nem jo a
Ladara.
En ugy tudom fel lehet ra rakni minden ceco nelkul, en is vettem a napokban egy
ilyet.
Ra is probaltam.
Azert erositsen mar meg valaki olyan, akinek volt ilyen alufelni a Ladajan!
Koszi, sziasztok!
+ - Awender es a lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Listatarsak,

kerem nyissunk Awender baratunknak egy kulon HA-t, elnevezeskent szoba
kerulhet a HA-ovoda nev...

ToBa
+ - Re. ZX 1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

>(www.team-zx1.co.uk)
>Frigyes hallottal rola ?

Hallottam rola hogy nagyon jo. Es minosegi szinvonala vetekszik a Militec -
1  -el. Utananezek, hogy hol lehet kapni ezt a szert, bar nem igerem tutira,
hogy meglelem.

>Tavaly en is kiprobaltam a MILITEC-et a Ladaval, de mielott a >csoda
bekovetkezett
>volna eladtam a gepkocsit (kb 1500 km-t mentem vele). Ennyi >km utan nem
eszleltem. Ennyi km utan nem eszleltem
>valtozast a motor mukodesben.

Szvsz akkor nagyon jo allapotban volt a Lada motorja, ugyanis a Skodamba
ontve es egy hosszu utat megteve rogton eszrevettem, hogy sokkal
csendesebben jar a motor es most telen Skodara nem melto modon hidegben
reggel poccre indult :-))  Maskulomben e jarmu minusz fok alatt 2. - 3.
szori inditozas utan indul el.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - tetocsomag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Vajon mennyivel noveli a legellenallast egy ures tetocsomagtarto?

Suzukinal nagyon. Autopalyan kb. 1 literrel no a fogyasztas es 10 km/h-val
lassabban megy. Ures es 2 bicajjal diszitett tetocsomagtarto kozott viszont
alig erzek kulonbseget.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS