Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1602
Copyright (C) HIX
2002-09-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: anyagok :) (mind)  80 sor     (cikkei)
2 Re: motormosas (mind)  14 sor     (cikkei)
3 Re: Zsaru - foto - HELP (mind)  20 sor     (cikkei)
4 Re: 3 savos, kisebb csatt (mind)  20 sor     (cikkei)
5 Re: 3 savos, kisebb csatt (mind)  24 sor     (cikkei)
6 Re: Benzin (mind)  15 sor     (cikkei)
7 skoda (mind)  8 sor     (cikkei)
8 olaj, fagyallo, alufelni (mind)  23 sor     (cikkei)
9 motormosas (mind)  24 sor     (cikkei)
10 Motormosas miert ? (mind)  42 sor     (cikkei)
11 Re. Autobonto - hiena party (mind)  19 sor     (cikkei)
12 S.P.Q.R (mind)  6 sor     (cikkei)
13 FW: kapaszkodosav, motormosas (mind)  51 sor     (cikkei)
14 Az Autoklub temahoz (mind)  7 sor     (cikkei)
15 Re:Ravasz, fogos kerdes (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - Re: anyagok :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hat igen, bar gondolom itt azert elbeszeltek egymas mellett, eredeti iro
> irja hogy egyre erosebb, nagyobb szilardsagu femeket gyartanak.
> te meg aztr hogy ugyanolyan anyagbol..... Hat keremszepen most vagy nem
> olvastad el amit irt, vagy nem akarod felfogni, vagy nemvagy kepes
felfogni
> es azert beszelsz melle :)

Azt tudom, hogy Ő miről beszél, csak azt nem hogy Te? Ugyanis miről
beszéltünk? 1. egy 20 éves (és jó állapotban tartott) Opel Ascona vs.
Suzuki, 2. majd arra próbáltam célozni, hogy a mai autók között azért megvan
az anyagvastagság különbsége, vagy talán mindegy, hogy Cliót vagy Audit
veszek? Azért a megnövekedett tömeg az nem csak a plussz ketyeréktől van.

>
>  >Mégsem én halok meg az utakon az Opelemben egy ugyanakkora csatnál, és
>  >mégsem az ÉN autóm törik amikor lekoccolom a Suzukit...
> Neha magam is meglepodom ezeken a tapasztalatokon.. Oszinten, probaltad ?
:D

És ha IGEN? Kezetcsókolsz?...... :)

>  >Az anyagjavulásról meg annyit, hogy egy 4 éves Mazda átrohad az azt
jelenti
>  >mégsem olyan jó a lemezes hókuszpókusz. (Lehet hogy nem tartozik
szorosan a
>  >szilárdsághoz, de szerintem egy korrodált lemez akármilyen is sosem
veszi
>  >fel a versenyt egy éppel, ezt ugye jól gondolom?) Tudod egyszerű ember
lévén
>
> meg jo hogy az opelek egyaltalan nem rohadnak :D
> Kulonben ha rohad a sarvedoiv, az nem azt jelenti hogy az auto nem
biztonsagos.
> valami olyan remlik nalam hogy az auto karosszeriaja az a gyurodozona, az
> torhet hajolhat mindenfele.

És ha nincs minek gyűrödőzónának lennie mert elrohadt.. köszi.. És ha
látható helyen rohad, milyen lehet alul ami folyamatosan kapja az esőt, a
sós latyakot a meleget és hideget akár egyszerre?

>Az utasfulkenek kell elos anyagbol lennie ez a lenyeg.

Így van. És ezt szerinted egy 20 éves autó meg sem közelíti? Vagy egy NEM
hajszálvékony lemezből készült esetleges autó?

> Sok mai kimondottan biztonsagos auto vanhajszalvekony kulso
> lemezbol, sot tudtommal a clio egy elegge biztonsagos kisauto, hat ha meg
> tudnad hogy az elso sarvedok muanyagbol vannak..

Lehet hogy elég biztonságos, de nem eléggé biztonságos.

> De oszinte leszek.. Nem az a lenyeg, hogyha megkarcolod a sarvedot vagy
> belerugsz a lampaba ne torjon ossze..alenyeg hogy ezek a reszek torjenek
es
> minel hosszabb tavon csillapitsak az utokozes soran fellepo erohatasokat..

1. Nekem az is számít, hogy kis sebességű ütközéskor mi törik.
2. Gondold végig mi kell az ütközés csillapításához? Nem 3m-es vaslap de nem
is 0,2-es lemezke. De mivel az egész karosszériának kell (kellene) elviselni
a terhelést, a papírautó akkor is széttörik, mert mire az utaskerethez "ér"
az erőhatás, azt semmi nem nyeli el, azaz csillapítatlanul terhelődik rá az
utascellára, ami figyelembevéve a jármű össztömegét, akár bőven elégtelen
lehet egy kisebb ütközésnél is.

> Benn meg az a lenyeg hogy az ember neszakadjon ki az ulesbol :) ne
kenodjon
> fel a kormanyra, es az hogy az utasfulke jol legyen megtervezve es jo
> anyagbol legyen es ne seruljon...

De ha a belső lámpa kigyullad amikor épp felállsz egy padkára.. naszóval az
az utascella nem épp a legszilárdabb. (Suzuki)

> Ha csattannek es az eletem mulik rajta oszinte leszek baromira nem erdekel
> hogy mennyire tört össze a csomagtartótető, hanem az a lényeg hogy én és a
> velem utazó emberek épségben és egészségben kiszálljanak..
>
Ebben egyetértünk. Csak az nem mindegy, hogy csak a csomagtartótető törik
össze, vagy eltűnik a fél autó.

Gábor
+ - Re: motormosas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> En sem mostam meg, csak feltunt, hogy mar ketten irtatok: minek mossa meg,
nem
> fogja latni, hogy folyik valami. Szerintem eppen akkor lehet meglatni, ha
> tiszta, aztan oljaos lesz, nem??????
>
> Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
> Kuldes: Csak AUTO

Igaz akkor meglátni, de én ronggyal is elintézem. Ja milyen autós az aki
hagyja folyni az olajat az autójában és nem rohan 15 km-enként! :) szervízbe
vele?
Talán (csóró) magyar ember? :)

Gábor
+ - Re: Zsaru - foto - HELP (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szakacs-Vass Sandor wrote:
> On Tue, 2002-09-24 at 13:44, kecskes--kecskes.datanet.hu wrote:
> 
>>Asszem, meg mukodik a dolog, de megbuntetnek, mert kulfoldi nem vezethet 
>>magyar rendszamu kocsit.
> 
> 
> Ez komoly? A batyam aki ott el (de nem magyar allampolgar) nem vehetne
> autot? Ha vendegsegbe megyek, nem vezethetem a havereim autoit? Nem
> berelhetek kocsit?
> 
> Valahogy nehezen jon hogy elhigyjem... (bocs)
> 
> Udv, Sandor
> 

Bérelt autó oké. Igazából nem tudom a részleteket, de asszem 
devizaszabálysértés, ha átadod a kocsid külföldinek.

KecskésL
+ - Re: 3 savos, kisebb csatt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ő csak a belsőbe fordulhat. És onna húzódhat ki, amikor a körülmények 
megengedik.

KecskésL

 wrote:

> En a 8szogletu macisajt alol kanyarodok kis ivben jobbra a kulso savba,
> a szembol jovo szinten ilyen macisajt alol (a sajat szemszogebol nezve)
> nagy ivben balra, azaz "ugyanarra" .Mivel (mint kesobb eszrevettem
> vontatott egy masik autot) egybol a kulsobe sorolt ahol sikerult fogast
> vennem az autojan.O szerinte en vagyok a hibas mert o hamarabb volt a
> keresztezodesben (kb egy fel meterrel) szerintem meg balindex utan jobb
> index nelkul jott ki azonnal a kulsobe, es kulonben is ha csak 1 sav
> lenne akkor is nekem
> lenne elsobbsegem.Mivel csak elenyeszo a kar nagysaga (nekem kis
> horpadas, az ove meg elegge kushadt jargany volt, 1-el tobb vagy
> kevesebb utes... :-)  ) ezert csak elvi sikon erdekel, szerintetek kinek
> van ilyenkor elsobbsege?Letezik ilyen "olasz" szabaly, hogy akinek
> elorebb van az orra annak van elonye??Szvsz 1szeruen a belsobe kellett
+ - Re: 3 savos, kisebb csatt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A nyanya jól helyesen kanyarodott... az, hogy téged erős fékezésre 
kényszerített, csak azt jelentheti, hogy nem jól mérte fel a sebességed, 
és nem adta meg az elsőbbséget... tényleg, hogy fordulhatott 
kapaszkodósávos út belső sávjára balról. Az ilyen utat záróvonal szokta 
felezni.

KecskésL

 wrote:
> Mas: a kapaszkodosav ilyen szempontbol minek szamit? 
> Egy hete, hegynek fol nyomulok a belso savban 60-70-el, 
> mellettem kapaszkodosav. Nyanya balrol egy Daewoo Tico-val
> hirtelen kikanyarodik elem a BELSO savba, majd MEGALL 
> itt a belso savban, gondolom a sebvaltot keresgeli. 
> Reszemrol intenziv fekezes. Kicsit ideges lettem. Jogosan?
> 
> Nem rogton a kapaszkodosavba kellett volna kanyarodnia?
> Elvegre a KRESZ szerint ahol van kapaszkodosav, minden
> 40 km/o-nal lassabb jarmunek ott a helye. Melyik szabaly
> az erosebb?
> 
> Udv: VAti
> Fiat Tempra, 2.0i
>
+ - Re: Benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üzemanyag csak a kocsi tartályában lehet.

KecskésL

 wrote:
> Hello!
> 
> Tud valaki valamilyen vamszabalyt arrol, hogy tartalek kannaban
> mennyi benzint lehet behozni? Nem szoktak kotekedni a 10 literes
> kannam miatt - mar ha egyaltalan megallitanak a hataron - , de
> tegnap valami szigoritott ellenorzes volt Sturovonal, es szoltak
> hogy ezt mellozzem. Egyaltalan van valami vamjogszabalygyujtemeny
> a Neten? A www.vam.hu -t probaltam, semmi. Emailre kaptam
> valami kitero valaszt, de a masodik levelemre mar nem is valaszoltak.
>
+ - skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Olyan Skodat lattam, amit meg soha. Ket foto keszult rola, most masoltam be.
A jo oreg Knight Rider allva osszepis..na magat ha latna. Soha nem lattam a
kornyeken ,nem tudom ki a gazdaja. Frigyes mester, ha a karod elkuldom ~170k
a merete.

Dodo
+ - olaj, fagyallo, alufelni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Egy Fiat Marea 1.9 td autom van.

A könyvben azt irjak , hogy a váltóba Tutela zc 75 synth vagy SAE 75W EP 
API-GL4 olaj kell. Én csak 80W-t, API 5-t találtam /MOL olaj/, szerintetek 
jo ez bele vagy keresek másikat?
Vagy milyet ajánlotok, ami megfelel az eloirásnak?

Motorba Valvoline 15w-40 -et /high performance/ vettem. A Valvoline 
mennyire jo?

Fagyállót szerintetek milyet vegyek bele? Most nem tudom milyen van benne. 
Lehet ezeket keverni? Régebben volt itt róla szo hogy valamelyik nem jo az 
alu hengerfejnek.

Alufelnit szeretnek  venni rá, hasznaltat. A vasarlasnal mire kell figyelni 
a felninel. Gumishoz elviszem, O megtudja allapitani ha gond van vele?
6J-14-es amit kineztem, erre jo-e 175/65/14-es guma, /ideiglenesen/?

Elore is kosz a válaszokat

Endre
+ - motormosas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>En sem mostam meg, csak feltunt, hogy mar ketten irtatok: minek mossa meg,
nem
>fogja latni, hogy folyik valami. Szerintem eppen akkor lehet meglatni, ha
>tiszta, aztan oljaos lesz, nem??????

Ha piszkos, akkor is meglatszik, de ha rendszeresen lemosod, a szerelonel
lehet hogy pont nem latszik majd, hogy hol mennyi szokott folyni. Az eddigi
autoknal amikkel kapcsolatba kerultem, latszott mi hol folyik (motorolajjal
 es fekolajjal volt dolgom ilyen szempontbol). Ha hasznalt autot
veszek, az a gyanus ha csili-vili a motorter es friss az alvazvedelem:
ezekkel konnyen lehet takargatni par dolgot :-o Amikor apam az elso
autojat el akarta adni (garazsban tartott, szep allapot) le akarta
alvazvedoztetni.
1987-ben volt ez.  Az akkori szocialista idobeli LADA szervizben
 (GENERAL? vagy az AUTOKLUB-nal, mar nem is tudom de mindegy)
mondtak, hogy ne tegye mert jo alapotban van es igy legalabb latszik hogy
nem
friss a festes - eladaskor a korrodalt alsot szoktak takarni ezzel.....

Hmmm.....

Udv! GERI
+ - Motormosas miert ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok.

Geri kerdezte.

>SZAKERTOK: TENYLEG MI A FRANCNAK MOSNI A >MOTORT?!

Azert, hogy a sikamika miatt nagyot fog a tulaj szopni :-) Mint ahhogy en is
jartam ez ev tavaszan :-)

>Meg tenyleg jobb
>latni,
>hogy folyik-e valami nem odaillo folyadek (motorolaj, hutoviz, >fekolaj,
>stb).
>Legalabbis szerintem. Kinek mi a velemenye (mindket oldal erdekel,
>listara) ?

En mar eleg reg mostam motort igy egy kis porreteg es a gyujtaseloszton egy
kis olajsar volt. Azert mert a gyujtaseloszto tengelyet ugy 5000 Km enkent
egy par csepp olajjal kenem meg sot kap olajat a megszakito tengelye is.
Vizpumpa alatt meg a kifolyt zsir ronditotta a fezemu fedelet. Lemosas utan
ragyogo zsirtalan tiszta lett minden, igy nyomon lehet kovetni, hogy hol
lehet az a pont ahhol eresztheti az olajat. Az en pontjaim:
1, Fotengelyszimering
2, AC pumpa also reszen meg egy kis olajcsepp figyel
Mas folyadek nem folyik, hisz nekem Skodam van :-) Egy szupergep ;-)
Szerelesnel esetlegesen ha elofordul az ilyen a dzsuva motor miatt nem
leszel rogton olajtol maszatos, igy szinte patyolat kezzel tudod vegezni az
aprobb javitasi munkakat. En meg a kocsi ala maszva a valtot is lemostam :-)

Udvozlettel: Frigyes

      A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
      Skoda 120 L

HiX matrica , elso ajto  legterelo, Brisk tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, Militec kaphato., E - gyujti elektronikus
gyujtas megszakitos autokba.
+ - Re. Autobonto - hiena party (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok, Skodasok es Sandor.

E level a Skodalsitanak is megy :-)

>Tudtok-e segiteni. Egy olyan maganszemely vagy bonto kellene >Pesterzsebet
>vagy Csepel kornyeken aki atvenne egy 1984-es lejart forgalmis Skoda
>120-ast.

A Skodalsita megolja a problemadat egy hiena party lebonyolitasaval. Ird
meg, hogy mi jo benne meg es hova is kell menni bontani. A roncsot is el
tudjak szallitatni :-) Ezert az akcioert mennyit fizetsz Sandor ;-) ?

Udv: Frigyes

            Skoda 120 L

+ - S.P.Q.R (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

Arra lennek kivancsi, hogy mit jelent a FIAT ceg neveben a 
targyban is leirt rovidites. Vagyis mi az az S.P.Q.R ???

Roby
+ - FW: kapaszkodosav, motormosas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valamiert nem erkezett meg, elkuldom megecer. :(

-----Original Message-----
From: Szabó Krisztián [mailto:] 
Sent: Saturday, September 28, 2002 8:15 AM
To: '
Subject: kapaszkodosav, motormosas

Hali!

>Nem rogton a kapaszkodosavba kellett volna kanyarodnia?
>Elvegre a KRESZ szerint ahol van kapaszkodosav, minden
>40 km/o-nal lassabb jarmunek ott a helye. Melyik szabaly
>az erosebb?

Amit mondasz majdnem jo, annyi kitetellel, hogy a 40=70,
Ha nincs mas tabla. Mivel most tanulom masodszor a KRESZT
(nejem vizsgazik :) ), e csomo kerdese van, meg egyutt toltjuk
a tesztkonyvet. Egy csomo dologra rajovok, hogy valtozott,
miota en tanultam. (most nem a fontos dologkra, gondolok,
mert ugye azt mindenhol bemondjak, hanem az aprokra, 
amire altalaban nem figyelunk. 

Udv: VAti
Fiat Tempra, 2.0i


>SZAKERTOK: TENYLEG MI A FRANCNAK MOSNI A MOTORT?!
>Az meg nem is latszik, mint a szilikonos 175/70 R13 :-)))) Meg 
>tenyleg jobb latni, hogy folyik-e valami nem odaillo folyadek 
>(motorolaj, hutoviz, fekolaj, stb). Legalabbis szerintem. Kinek mi 
>a velemenye (mindket oldal erdekel, listara) ?

Szakerto nem vagyok, csak velemenyem van. S
SZVSZ ecceru a dolog. 1.Tiszta motornal latod, hogy esetleg hol 
folyik el olaj, víz ilyesmi. Ha full dzsuva az egesz, nem lacc semmit.
2. Tel utan azert szoktam komplett also-felso-belso-motor mosast 
megejteni, hogy a telen felvert sok sot trutyitol egyebtol a kocsit
teljes_egeszeben_megszabaditsam. A motorterbe is igen sok
koszt csap fel a kocsi, es nem csak a kasztninek art (szerintem).
3. Ha valamiert neki kell alljak szerelni, jobban szeretem, ha nem
nyakig vagyok olajos (tudom nem tiszta szakma), de pl. a csavarokat
is konnyebb kitekerni, ha nem 3mm kosz van rajta. Annyit szerintem
meger.

Ellenvelemeny?

Udv,

Chip
Skoda 13G Rapid Coupe
+ - Az Autoklub temahoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Olvasom, hogy az Autoklub segelyszolgalat temaban milyen velemenyek 
jelentek meg pro es kontra. 
Csak egyetlen kerdesem van: letezik-e alternativa, azaz olyan 
szervezet, ami hasonlo szolgaltatast kinal (pl. biztositotarsasag?)

Szegedi Ga'bor (gaborsz at tin.it, http://gszegedi.freeweb.hu)
Az elveszett kincs potolhato, de az elvesztegetett ido nem.
+ - Re:Ravasz, fogos kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: va: Allando tompitott + kovetesi tavolsag ( 8 sor )
> Idopont: Wed Sep 25 16:13:17 CEST 2002 AUTO #1598
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> Osztol tavaszig, vagy esos napokon igy folyamatosan
> vilagit az auto, de csak ha jar a motor.
Ravasz, fogos kerdes kovetkezik.
Mit csinalsz, ha jaro motorral kiallsz a forgalombol es varakozol?
Ilyen eset elofordul ezerszer.
Ekkor a KRESZ szerint csak a helyzetjelzo eghet.
--
Meszaros Geza
---

Sziasztok !
Szia Geza !

A valasz egyszeru:

Az allando vilagitas a plusz kapcsoloval kikapcsolhato.
Esetleg sotetben az eredeti vilagitaskapcsolot helyzetjelzore rakom.
Ennyi.

Udv !

 Puruczki Tamas

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS